Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

kummastunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:06 huonoa käytöstä kirjoitti:
Omiin häihinsä saa jokainen kutsua ja jättää kutsumatta ketä haluaa. MUTTA on äärimmäisen huonoa käytöstä kutsua vain osa perheen lapsista!!! SAma jos jättäisi puolisoista vain toisen kutsumatta. Ei kuulu TODELLAKAAN hyviin tapoihih. Vai onko hääjuhla sellainen tilaisuus joka oikeuttaa huonoon käytökseen?
Todella moukkamaista käytöstä ap:n sukulaisilta.
Lapsettomat häät on ihan ok tai se että kutsuu vaikka vaan läheisimpien sukulaisten ja ystävien lapset mutta EI NIIN että vain osa tietyn perheen lapsista kutsutaan. Sen verran pitäisi olla jokaisella käytöstapoja, oli omia lapsia tai ei. :/
Täysi peesi tähän. Juuri näin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:12 Nameless kirjoitti:
No huhhuh näitä tekstejä...häät eivät ole lasten juhla, ihan vaan tiedoksi. Ja ei, kaikkia ei kiinnosta katsella kuinka "ihastuttavia" Nico-Petteri ja Sirkku-Liisa ovat juhlatamineissaan. Eli jospa sallisitte hääparille edes sen verran itsekkyyttä, että saisivat pitää ikimuistoiset häät ilman että teidän pitää ne vieraina väkisin pilata joko tunkemalla paikalle koko perheen voimin tai pistämällä boikottiin koko juhlat oman lapsellisuutenne takia...

Osa lapsista osaa käyttäytyä ja osa ei. Jos ap kertoo että 2-vuotias on "normaali 2-vuotias", miettikääs millaisia tuonikäiset yleensä ovat virallisissa tapahtumissa, kuinka jaksavat pitkiä aikoja istua ym.
Samaa mieltä olen. Ja tuskinpa nämä 2-vuotiaatkaan suunnattomasti nauttivat hääjuhlissa olemisesta. Ei välttämättä ole sen vuoden kohokohtia lapsukaisille.
 
huonoa käytöstä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:15 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:12 Nameless kirjoitti:
No huhhuh näitä tekstejä...häät eivät ole lasten juhla, ihan vaan tiedoksi. Ja ei, kaikkia ei kiinnosta katsella kuinka "ihastuttavia" Nico-Petteri ja Sirkku-Liisa ovat juhlatamineissaan. Eli jospa sallisitte hääparille edes sen verran itsekkyyttä, että saisivat pitää ikimuistoiset häät ilman että teidän pitää ne vieraina väkisin pilata joko tunkemalla paikalle koko perheen voimin tai pistämällä boikottiin koko juhlat oman lapsellisuutenne takia...

Osa lapsista osaa käyttäytyä ja osa ei. Jos ap kertoo että 2-vuotias on "normaali 2-vuotias", miettikääs millaisia tuonikäiset yleensä ovat virallisissa tapahtumissa, kuinka jaksavat pitkiä aikoja istua ym.
Samaa mieltä olen. Ja tuskinpa nämä 2-vuotiaatkaan suunnattomasti nauttivat hääjuhlissa olemisesta. Ei välttämättä ole sen vuoden kohokohtia lapsukaisille.
Eihän tässä ole kysymys siitä nauttivatko lapset häissä olosta ja saako ja/tai pitäisikö niitä kutsua ollenkaan. Vaan siitä, että vain osa lapsista kutsutaan!! Jättäisitkö sinä esim. sisaresi miehen kutsumatta vain sen takia että sillä on tapana kertoa huonoja vitsejä?? Jos joku lapsista ei hääparin mielestä osaa käyttäytyä eivätkä he häntä häihinsä halua, on hyvien tapojen mukaista jättää kutsumatta kaikki lapset eikä vain ko. muksu.
Minun mielestä tässä ei ole kyse muusta kuin hääparin omasta huonosta käytöksestä!
 
kyllä mä tarkistaisin asian, tuosta saa kyllä sellaisen kuvan, että hääpari on tarkoituksella rajannut tällaiset riehumaiässä olevat lapset pois kutsusta. mutta kysy reilusti että miten asian laita on. jos todella on näin, että yksi perheestä rajataan ulkopuolelle, en menisi koko juhlaan.
 
me mentiin ristiäisissä naimisiin ja miehen kaveri emäntineen suuttui kun ei kutsuttu heitä,ei oltu kerrottu kellekkään muulle kuin papille ja menimme minun kotona naimisiin.edes kaikki veljistäni ei ollut paikalla.oli vain mummut ja kummit.veljet ei edes suuttuneet
 
hoplaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:24 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
kyllä mä tarkistaisin asian, tuosta saa kyllä sellaisen kuvan, että hääpari on tarkoituksella rajannut tällaiset riehumaiässä olevat lapset pois kutsusta. mutta kysy reilusti että miten asian laita on. jos todella on näin, että yksi perheestä rajataan ulkopuolelle, en menisi koko juhlaan.
no johan tuo kysyi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:06 neito83 kirjoitti:
itse kerroin siskolleni odottavani vauvaa ja kerroin toki lasketun ajan. vasta muutama kuukausi sen jälkeen päättivät mennä naimisiin ja hääpäivä on kaksiviikkoa mun lasketunajan jälkeen. muutama hetkisitten hän sanoi että enhän vain vauvan kanssa sinne tule. kun se huutaa ja kaikki menee piloille,kiva sitten jälkeenpäin katsoa videolta jne. kuitenkin siirsi jo kertaalleen hääpäivää mun vanhempien rodoksenmatkan takia...jota ei kyllä sillon oltu edes varattu. ilmoitin kyllä että niin pientä en hoitoon laita,en sekunniksikaan,jätän enemmin menemättä kokonaan kirkkoon. voihan toki olla etten edes pääse häihin. eihän se laskettu aika ole kun viitteellinen,vaikka esikoinen tulikin laskettunapäivänä.
Sullahan kiva sisko on.. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:20 huonoa käytöstä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:15 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:12 Nameless kirjoitti:
No huhhuh näitä tekstejä...häät eivät ole lasten juhla, ihan vaan tiedoksi. Ja ei, kaikkia ei kiinnosta katsella kuinka "ihastuttavia" Nico-Petteri ja Sirkku-Liisa ovat juhlatamineissaan. Eli jospa sallisitte hääparille edes sen verran itsekkyyttä, että saisivat pitää ikimuistoiset häät ilman että teidän pitää ne vieraina väkisin pilata joko tunkemalla paikalle koko perheen voimin tai pistämällä boikottiin koko juhlat oman lapsellisuutenne takia...

Osa lapsista osaa käyttäytyä ja osa ei. Jos ap kertoo että 2-vuotias on "normaali 2-vuotias", miettikääs millaisia tuonikäiset yleensä ovat virallisissa tapahtumissa, kuinka jaksavat pitkiä aikoja istua ym.
Samaa mieltä olen. Ja tuskinpa nämä 2-vuotiaatkaan suunnattomasti nauttivat hääjuhlissa olemisesta. Ei välttämättä ole sen vuoden kohokohtia lapsukaisille.
Eihän tässä ole kysymys siitä nauttivatko lapset häissä olosta ja saako ja/tai pitäisikö niitä kutsua ollenkaan. Vaan siitä, että vain osa lapsista kutsutaan!! Jättäisitkö sinä esim. sisaresi miehen kutsumatta vain sen takia että sillä on tapana kertoa huonoja vitsejä?? Jos joku lapsista ei hääparin mielestä osaa käyttäytyä eivätkä he häntä häihinsä halua, on hyvien tapojen mukaista jättää kutsumatta kaikki lapset eikä vain ko. muksu.
Minun mielestä tässä ei ole kyse muusta kuin hääparin omasta huonosta käytöksestä!
Joo, ymmärrän kyllä ihan ilman selvennyksiäkin, mistä tässä on kyse, enkä ole muuta väittänytkään.. :headwall: Ja olen jo kertaalleen sanonut, että se on kyllä outoa, että vain toinen lapsista kutsutaan.. Mutta kun tässä sivuraiteille on luisuttu jo aikapäivät sitten, niin tulipa vain tuokin (ym.) asia mieleen. Ja edelleen olen sitä mieltä, että kukin tehköön omissa häissään aivan mitä lystää, eipä taida juurikaan muille kuulua se!
 
En ymmärrä että osa perheestä on tervetullut mutta osa ei :/
Joku sanoi että häät eivät ole lasten juhlat, pakko myöntää että me ollaan niin kamalia hirviöitä että omiin häihimme kutsutaan lapsia ja myös omat otetaan tietenkin mukaan. :D

En kyllä tuomitse yhtään sitä että kaikki eivät halua lapsia häihin, mutta hassulta ratkaisulta kuulostaa se että osa perheen lapsista kutsutaan mutta osa ei.
 
hmm, onpas kerta kaikkiaan mielenkiintoista vastakkainasettelua. Minä kun luulin, että vastakkainasettelun aika on ohi ;) .

No mä olen tavallaan samaa mieltä kummankin osapuolen kanssa osittain. Mun mielestäni hääjuhla on jokaisen hääparin oma, hyvin henkilökohtainen juhla, jossa juhlistetaan juuri nimenomaan sen parin keskinäistä rakkautta - ei sukulaisten, muun perheen, ystävien lapsia tms. tms. - näitä kaikkia voi juhlia sitten erikseen niille sopivin juhlin ja tilaisuuksin ja heillä on myös oikeus tehdä nämä juhlat ihan omanlaisekseen. Oli se sitten itsekästä tai ei. Mikä siinä nyt on niin kamalaa, että ihminen haluaa välillä tehdä jotain ihan vain itselleen. Heti ollaan syyttelemässä. Miksi ihminen ei saa tehdä mitään itselleen, vaan kaikki täytyy tehdä toisten ehdoilla? Mielestäni sekin on melko kummallista ajattelua. Järkätä juhla ihan vain kertakaikkiaan sillä tavalla kuin ITSE haluaa. Kyllä siis hääparin toiveitakin voi mielestäni kunnioittaa edes sinä yhtenä paivänä elämästä.

Lasten jaottelua en tietenkään hyväksy! Kerrassaan omituista, että yksi lapsi kutsutaan, mutta toista ei. Minusta lapset ovat ihania ja kertakaikkiaan rikkaus, eikä itselle olisi tullut edes mieleenkään jättää lapsia/koko perhettä kutsumatta meidän häistä, vaikkei itsellä tuolloin omista lapsista ollut tietoakaan. En oikeastaan edes kiinittänyt koko asiaan niin kovin paljon huomiota. Siinähän ne menivät oikeastaan ihan sivussa. Olenkin joskus miettinyt, että miksi jotkut ovat niin lapsikielteisiä. Mikä siinä oikein on niin kamalaa, jos lapset vähän juoksentelevat ja niistä lähtee ääntä. Ei meillä kotona mitenkään hipihiljaista ollut ennen lastakaan. Itseasiassa taidettiin mökätä itse vielä enemmänkin kun musiikkia paljon kuunnellaan yms.

Myöskään en ole itse yhtään (hää)kutsua saanut, joissa lapset eivät ole olleet tervetulleita. Jos näin olisi, niin en nyt varmaan mitenkään pahastuisi (koska edelleenkin olen sitä mieltä, että kullakin on oikeus omanlaisiinsa juhliin) saattaisin silti miettiä vähän tilanteen mukaan, että ovatkohan ko. ystävät sittenkään ihan minun tyylisiäni ihmisiä. Jos arvot menevät pahasti ristiin, niin eihän sitä kaikkien kanssa ole pakko väkisin pysyä ystävinä. Meillä oli jopa yhden kaverin 30-vuotisjuhlissa imeväinen mukana, vaikkei siellä muita lapsia ollutkaan, niin ei kukaan tuntunut pistävän pahakseen. Edelleenkin siis jos pari haluaa pitää lapsettomat häät, niin mikäli ei ole mahdollista saada lapsia hoitoon, niin sitten vain jättä menemättä - ei mielestäni mikään kovin iso asia. Turha ruveta syyttelemään. Ja kääntöpuolena, hääparinkaan on turha pahastua, jos lapsiperheet joutuvat jättäytymään juhlista pois.

Pitkä selitys, mutta ehkä pointti sieltä uumenista selvisi, jos jaksoi tektin lukea kokonaan. :D
 
HMM
Tosta "vauvasta" vaan.

Meidän yksikään kolmesta lapsesta ei ole enää 10kuisena saati sitten 1 vuotiaana nukkunut kokoaikaa eikä roikkunut tississä.

Meidän jokainen on ruvennut viimestää 10 kuisena harjoittelemaan jo kävelyä. Jokaisesta on lähtenyt 1 vuotiaana ääntä enemmän kuin 2 ja 4 vuotiaasta yhteensä.
Jokainen on 1 vuotiaana epastellut ihan täysiä kokoajan ja jokapaikkaan.
Jokainen oli 1 vuotiaana uteliaita ja halusivat nähdä kaikkea uutta.
Kukaan ei 1 vuotiaana halunnut istua vain äiskän sylissä kokoaikaa.
Kukaan ei 1 vuotiaana halunnut istua kokopäivää paikoillaan syöttötuolissa kun juuri oli uutta oppinut. Jos piti istua vaan paikoillaan niin kamala huutohan siitä syntyi.

Kiinostaa kovasti tietää että mikähän oli morsiammen ajatus?! Eikö hän todellakaan tiedä mitään lapsista ja lasten kehityksestä??
1 vuotias ei todellakaan ole enää mikään hiljaa sylissä pysyvä vauva :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:39 hmm kirjoitti:
Tosta "vauvasta" vaan.

Meidän yksikään kolmesta lapsesta ei ole enää 10kuisena saati sitten 1 vuotiaana nukkunut kokoaikaa eikä roikkunut tississä.

Meidän jokainen on ruvennut viimestää 10 kuisena harjoittelemaan jo kävelyä. Jokaisesta on lähtenyt 1 vuotiaana ääntä enemmän kuin 2 ja 4 vuotiaasta yhteensä.
Jokainen on 1 vuotiaana epastellut ihan täysiä kokoajan ja jokapaikkaan.
Jokainen oli 1 vuotiaana uteliaita ja halusivat nähdä kaikkea uutta.
Kukaan ei 1 vuotiaana halunnut istua vain äiskän sylissä kokoaikaa.
Kukaan ei 1 vuotiaana halunnut istua kokopäivää paikoillaan syöttötuolissa kun juuri oli uutta oppinut. Jos piti istua vaan paikoillaan niin kamala huutohan siitä syntyi.

Kiinostaa kovasti tietää että mikähän oli morsiammen ajatus?! Eikö hän todellakaan tiedä mitään lapsista ja lasten kehityksestä??
1 vuotias ei todellakaan ole enää mikään hiljaa sylissä pysyvä vauva :eek:
Näin just ja 10kk vauva ilmasee asiansa aikalailla äänekkäästi, eikä oo hiljaa sillon ku pitäis (ei meidän 10kk ainakaan).

2-vuotiaana on jo joku roti, kun osaa puhua, kysyä yms. Ja osaa jo leikkiä hetken itsekseenkin leluillaan.
 
Aika mielenkiintoisia juttuja....
Mie en oo ikinä ollu häissä, joihin olis ollu tervetullu vaan osa perheestä...
Siis kaikki juhlat, joihin oon osallistunu, on ollu perhejuhlia ja oikein onnistuneita ja mukavia sellaisia =)
Mutta kukin tyylillään...
 
huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:37 huh kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa se etten todellakaan halua pitää häitä, vaan menen salaa naimisiin!!!

Siis en halua maksaa tuhansia euroja päivästä johon ei saa kutsua niitä keitä haluaa, ettei olisi ITSEKÄS omana hääpäivänään :headwall: :headwall: :headwall:

Ja sitten nämä epäitsekkäät vieraat perinteisesti haukkuvat ruuan ja ohjelman ja viinaa on aina liikaa tai liian vähän... \|O \|O

Siis salaa naimisiin ja sitten häämatkalle KAUAS! :heart:
Noin se ainakin onnistuu niin kuin itse haluaa. :D Mutta eikö sinusta ole outoa, jos perheen lapsista toinen kutsutaan ja toinen ei? Jos alkuperäiseen tapaukseen viitataan. Kun tuo kutsuttukaan ei mikään imeväisikäinen ole. Normaalia olisi, että molemmat lapset kutsutaan tai sitten ei kumpaakaan, ainoastaan vanhemmat.
juu outoa on, olisi kannattanut jättää sit pois kummatkin lapset. Mutta viestini koski tätä keskustelua yleensä, eli täällä ollaan sitä mieltä, että jos hääpari haluaa juhlistaan (jotka maksavat paljon) tietynlaiset niin he ovat itsekkäitä... :headwall: :headwall: Ei tajua.... *varaa jo matkaa Malediiveille*
 
Arvatenkin hääpari ei halua riehuvia lapsia ja olettavat vauvan uinivan kiltisti koko ajan. Kumma miten käsitys lapsista ja perheestä muuttuu, kun niitä omia aikanaan heille pukkaa......

Minä siis kysyisin, ettei tapahtunut virhettä. Jos ei, ei PERHEEMME menisi ollenkaan sukuhäihin, kaverin pippalot voisivat olla eri asia. Sukuhäissä kai isovanhemmatkin ym. voivat jelpata.

Ja ihan vain pohdin, miksi Suomessa lapsia ei nähdä arvokkaina yksilöinä vaan pakosti siedettävinä kiusankappaleina??
 
Se ettei halua/ pysty ottamaan lapsia haihinsa, ei ole mitaan lapsikielteisyytta. Jos haluaa juhlia aikuisten kesken, mikas siina??! Tilat, rahat ja muut ovat useilla rajalliset, joten mieluummin monet jattavat pienet lapset kutsumatta ja kutsuvat sitten enemman sukua ja ystavia, avovaimoja, avomiehia tai pitkaaikaisia partnereita. Nain minakin tekisin, jos en pystyisi molempia saamaan mukaan!

Monet vanhemmat myos hyvin harvoin saavat tilaisuuden menna jonnekkin ilman lapsia ja kayttavat sita hyvaksi. =)
 
Jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee, mutta kerronpa omankin kantani tässä julki:
Oma veljeni meni naimisiin noin kaksi viikkoa mun lasketun ajan jälkeen. Meillä on suvussa paljon lapsia, morsiamella ei. Morsian koko ajan hätäili, että kunhan ei vain syntyis ennen häitä :eek: Ja varoitteli meidän lapsia, että kirkossa ei sitten saa kuulua lasten ääniä, koska hänen päivänsä menee siitä pilalle! Mietin vain, että olisiko sitten parempi ollut jättää lapset kutsumatta... No olimme häissä koko perhe, viikon ikäinen vauva mukaan lukien, ja kaikki meni ihan hyvin. Mitä nyt pientä "kuhinaa" kirkon penkissä, ei kuitenkaan kuulunut koko kirkkokansalle :kieh: Ja lapsille parhaat kesämuistot on jääneet juuri kyseisistä häistä!!!
Tämä kyseinen pari ei varmasti jättäisi omaa lastaan pois mistään, minne itse menevät, että sitä se vanhemmuus teettää :heart:

Tähän ap:n tapaukseen. En voi kuin ihmetellä kutsujia :eek: Pahoittaisin todella mieleni, jos hääparin kummipoika rajattaisiin perheestä ainoana kutsun ulkopuolelle :( Taitaisi olla kummius koetuksella... En myöskään voi oikein ymmärtää, että jos suvussa on todella vähän lapsia, heitä ei kutsuta mukaan lainkaan. Mutta hääpari teki tämän ratkaisun, ja sitä kai on kunnioitettava. Kyseisessä tapauksessa jäisimme luultavasti kaikki pois. Ainakaan en itse ottaisi "vauvaa" mukaan ja asettaisi näin omia lapsiani eriarvoiseen asemaan. Mitähän muutkin lapselliset vieraat ajattelisivat, jos paikalla olisi suvun ainoa kutsun saanut lapsi

:/
 
Minun veljeni meni naimisiin viime kesänä. Eivät kutsuneet muita lapsia kuin meidän sisarusten lapset. Ja etukäteen muistuttivat useasti, että pidätte sitten ne lapset hiljaa siellä juhlassa. Sanoin, että tietenkin pyrin pitämään ne hiljaisina mutta mitään takeita en siitä anna että ne istuu tuppisuina koko päivän. Että jos ette kestä lasten ääntä niin jäädään sitten kaikki lapselliset sisarukset pois häistä. Itse en todellakaan ollut valmis hankkimaan vierasta lastenvahtia koko viikonlopuksi (häät 450 km päässä) 3- ja 1-vuotiaille lapsille (joista 1 v vielä osittaisimetyksellä).
Kaikki sisarukset lapsinemme oltiin paikalla ja normaalia lasten kuhinointia oli koko juhlan ajan (riehujat pantiin pihalle jäähylle). Ei voi mitään jos pahoittivat mielensä (ei siltä kyllä näyttänyt, eivätkä mitään sanoneet). Jos/kun häät järjestää niin kannattaa muistaa, ettei kaikki lähisukulaiset ja ystävät välttämättä ole samassa elämäntilanteessa.
Mun veljelle oli tärkeämpää että sisarukset oli kumminkin paikalla "kiljuvine kakaroineen" kuin se, että oltaisiin oltu poissa ja hääjuhla olis sujunu ilman lasten kiljahduksia.
 
kannanottaja
Ajattelin näin naimattomana ja lapsettomana kolmekymppisenä lisätä vettä myllyyn..

Eli ajatelkaapas rouvat lapsettoman nuorenparin hääsuunnitelmia tänä päivänä. Riippuen innosta, käytettävästä ajasta ja rahasta sekä morsiamen persoonasta, suunnittelu sujunee mahdollisesti toisella tavalla kuin perinteisten suomalaisten kesähäiden kohdalla..
Nykyisin on apuna kymmeniä häälehtiä, esitteitä, tv-ohjelmia ja tietenkin netti. Lisäksi joka tuutissa korostetaan, mitä kaikkea morsian voi tehdä itselleen, hääpaikalle, tarjottaville, ohjelmalle jne. saadakseen niistä ikimuistoiset.
Ja tähän kaikkeen poltetaan älyttömästi rahaa ja kaason & morsiusneitojen & ystävien & palkattujen henkilöiden aikaa. Pahimmassa tapauksessa samassa tuttavapiirissä on lyhyeen aikaan useammat häät ja morsiammilla kisa, kenellä on ne upeimmat häät!

Missä vaiheessa em. suunnittelua on esillä pienet lapset? Jos niitä ei siis morsiusparilla itsellään ole. Ja vielä jälkikysymyksenä, miten voi olla niin vaikeaa lapsiperheen vanhemmilla järkätä kerranki omaa aikaa ilman lapsia ja nauttia täysillä siitä, mihin nuoripari on menny laittamaan rahaa ja aikaa?! Näillä avioeroprosenteilla ne perhejuhlat on tiedossa kuitenkin ja kahteen otteeseen (niin sulhasen kuin morsiamen osalta) B)

Itse muuten helposti kuvittelisin ap:n 10 kk:n ikäisen lapsen sylivauvaksi vielä kesälläkin, jos olisin sen sellaisena viimeksi nähnyt. Lapsettomalla ei nuo ikäkaudet ole mielessä niin selkeästi varsinkin jos mielen täyttää esim. häiden suunnittelu.
 
Miimari harmaana
Niin joo,sen haluan vielä sanoa että jos ei halua lapsia häihin niin siitä pitäisi olla joku maininta kutsukortissa minun mielestäni.Ja asia pitää ilmaista muuten kuin jättämällä toisen lapsen nimi kortista pois.Eli kortissa joko kummankin nimi tai sit ei kummankaan ja erikseen mainittu noista lapsista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 16:29 kannanottaja kirjoitti:
Ajattelin näin naimattomana ja lapsettomana kolmekymppisenä lisätä vettä myllyyn..

Eli ajatelkaapas rouvat lapsettoman nuorenparin hääsuunnitelmia tänä päivänä. Riippuen innosta, käytettävästä ajasta ja rahasta sekä morsiamen persoonasta, suunnittelu sujunee mahdollisesti toisella tavalla kuin perinteisten suomalaisten kesähäiden kohdalla..
Nykyisin on apuna kymmeniä häälehtiä, esitteitä, tv-ohjelmia ja tietenkin netti. Lisäksi joka tuutissa korostetaan, mitä kaikkea morsian voi tehdä itselleen, hääpaikalle, tarjottaville, ohjelmalle jne. saadakseen niistä ikimuistoiset.
Ja tähän kaikkeen poltetaan älyttömästi rahaa ja kaason & morsiusneitojen & ystävien & palkattujen henkilöiden aikaa. Pahimmassa tapauksessa samassa tuttavapiirissä on lyhyeen aikaan useammat häät ja morsiammilla kisa, kenellä on ne upeimmat häät!

Missä vaiheessa em. suunnittelua on esillä pienet lapset? Jos niitä ei siis morsiusparilla itsellään ole. Ja vielä jälkikysymyksenä, miten voi olla niin vaikeaa lapsiperheen vanhemmilla järkätä kerranki omaa aikaa ilman lapsia ja nauttia täysillä siitä, mihin nuoripari on menny laittamaan rahaa ja aikaa?! Näillä avioeroprosenteilla ne perhejuhlat on tiedossa kuitenkin ja kahteen otteeseen (niin sulhasen kuin morsiamen osalta) B)
Ärsyttää edes sanoa mutta just noin ajattelin minäkin ennenkun oli lapsia.... :saint: Ärsytti "penskoissaan kiinni olevat lähesiriippuvaiset äidit". Nyttemmin olen huomannut ettei olekaan niin yksinkertaista jättää pieniä lapsia hoitajalle (mistä sellasen ensinnäkin löytää, kaikki lapset ei syö tuttipulloa, jne). Mä kyllä lähtisin mielelläni miehen kanssa kahdestaan mutten silleen, että olis koko ajan huono omatunto lasten takia. Esim. jos ei oikein tunne lastenvahtia enkä luota siihen tms.
 
meidät on kutsuttu häihin kesällä jolloin lapsemme täyttää vuoden. häihin ei ole kutsuttu lapsia. mua ärsyttää tommoinen ja ei huvita mennä... on järven rannalla muka vaarallista mut eiköhän jokainen hoida lapsensa häissäkin eikä päästä hukkumaan sinne.ja ne on viel ihan maalla eli pitäs jäädä yöksi. en haluu jättää lasta yöhoitoon. mun mielestä jos pari sanoo että tykätään lapsista ja haluu niitä itekin ja yrittää ni miksei voi muka tulla. eihän tonikäinen edes syö siellä mitään! en oikeesti käsitä tota hääpari saa tehdä mitä haluaa touhua,ei tulis mieleenkään olla kutsumatta osaa perheestä!
 
Hei!
En jaksanut lukea mitä muut olivat kirjoittaneet, mutta kerron oman mielipiteeni. On ymmärrettävää jos perheessä on todella paljon lapsia, että silloin laitetaan vain vanhempien nimet ja ottavat sitten ne múkaan ketä pystyvät siellä kaitsemaan. Me kutsuimme omilla kutsuillamme meidän kummilapset (9 lasta) meidän häihin.
Sinuna nyt soittaisin heille ja kysyt että voiko kummilapsenne tulla häihin mukaan? Luulen että heille on käynyt unohdus kaikessa kiireessä.
Meidän häissä oli 130vierasta, jos kaikki olisivat ottaneet lapsensa mukaan, niin häissämme olisi ollut pitkästi 200.
 

Yhteistyössä