Sis paino ei putoa esim näilläkään eväillä

  • Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti
Minustakin syöt liikaa. Mulla on mitat 162 cm ja 81 kg. Laihdutan ja en todellakaan voi syödä tuollaisia määriä. Laihdutusyrityksiä on aika monta takana. Syön nyt päivittäin n. 1200 kcal, työssäni joudun liikkumaan paljon ja silti paino putoaa n. puoli kiloa viikossa. Mulla ikää yli 30v ja painon pudottaminen ei enää niin helppoa ole.
Kun virallisterveellisellä laihduttaa, pitää kituutella.
 
[QUOTE="Satu";22651111]En arvioi, olen syöttänyt sykemittariini painoni, pituuteni, eiköhän se laske. Aattelin nyt niin että jätän liikunnan muutamiksi viikoiksi sivuun, syön noin 1500 kcl päivä, katon lähteekö laskuun. Ja joku sanoi rahkasta että ei täytä, pärjään sillä rahkalla 3 h komeesti.[/QUOTE]

Älä missään nimessä jätä liikuntaa pois! Haluat kai kiinteytyäkin ettet jää roikkuvaksi kun laihdut? Ja muutenkin se kaikki hyvä mitä liikunta tuo, toivon että se jää sulle elämäntavaksi eikä vain laihdutusurakaksi. Kuitenkin kaikista haastavinta on ihannepainon ylläpitäminen ettei tulisi jojo-laihduttajaksi.
 
nooo
Paljon syöt päivässä rasvalisää? Siis onko toi esim. 1 rkl per ateria? Oliiviöljyssä (ainakin tossa mun pullossa) on 900 kcal/100g eli 1dl ja varmaan vetelet jotain puoli desiä ainakin öljyä päivässä eli 450 kcal.


sinuna en jättäisi liikuntaa pois vaan pienentäisin annoskokoja. Kyllähän sun lautaselle näyttää mahtuvan kauhea määrä perunaa ja pihviäkin sen salaatin lisäksi. Syöt vissiiin lihaakin joku 400 g/päivä ja perunoita lähes kilon?
 
"Satu"
Paljon syöt päivässä rasvalisää? Siis onko toi esim. 1 rkl per ateria? Oliiviöljyssä (ainakin tossa mun pullossa) on 900 kcal/100g eli 1dl ja varmaan vetelet jotain puoli desiä ainakin öljyä päivässä eli 450 kcal.


sinuna en jättäisi liikuntaa pois vaan pienentäisin annoskokoja. Kyllähän sun lautaselle näyttää mahtuvan kauhea määrä perunaa ja pihviäkin sen salaatin lisäksi. Syöt vissiiin lihaakin joku 400 g/päivä ja perunoita lähes kilon?

En syö lihaa 400 g päivä, enkä perunaakaan kiloa. En syö joka päivä perunaa. Otan aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä 2 rkl ja 1 tl öljyä. Mutta mutta mä nyt koitan ilman liikuntaa hetken olla, veikkaan että paino lähtee putoon. Koska joskus pudotin 10 kg ruokavaliolla ja se lähti 1,5 kk, sillon söin sen 1500 kcl päivä, enkä kattonu hiilareiden, protskujen perää, vedin perunaa leipää ym.. Toi liikunta voi tökätä mun painonlaskua.
 
säästöliekki höpinöitä ei kannata kuunnella. kun laihtuu aineenvaihdunta hidastuu eli kalorinkulutus pienenee. senvuoksi pitää pienentää kalorinsaantiaan. kun on vaje niin terve ihminen laihtuu. säästöliekki ei estä laihtumista vaan se jossainmäärin hidastaa sitä.
jos ja kun lenkkeilet et sillä kuluta mitään hirveitä määriä kaloreita. sanotaanko että tunnin lenkissä palaa sun kokoisella ehkä 300kcal. itselläni se on 200kcal. liikunnalla ei juurikaan laihdu,se vaan tuo hyvän olon ja monet huijaa itseään sillä,että oon liikkunu voin syödä. silti ei liikuntaa kannata lopettaa,tottakai se kiihdyttää aineenvaihduntaa ja rasva palaa kiivaammin lenkin jälkeenkin.
öljyä ei kannata syödä litra kaupalla. siinä on paljon kaloreita. kannattaa täyttää netissä ruokapäiväkirjaa niin saat selville paljonko oikeasti syöt. kaikkia hiilareita ei tarvi jättää pois,vaan ne turhat mössöt mitä ei kukaan tarvii.
aamupuuro on hyvä,siitä ei kannata luopua. mutta hiutaleita riittää se annos 40g. perunan tilalle voisit kehittää täysjyvä riisiä ja keitettyjä kasviksia. kyllä mä sanon että sun laihtumattomuus on kiinni sun ruokavaliosta. syöt liikaa etkä laihdu. eikä yhden päivän syömisien perusteella voi sanoo tarkemmin. sun pistäs listata viikon syömiset. jos yhden kilon alihtuakseen tarvitaan 7000kcal vaje ja kulutat 2000kcal päivässä. niin saisit syödä päivää kohden 1000kcal. liikunnalla se kasvaa, jos liikut jokapäivä 300kcal edestä saat syyä enempi. jos ei tuu 7000kcal vajetta et laihdu kiloa. ja vaikka söisit terveelisesti 1300kcal päivässä mutta sorrut 2x viikossa vetään mega-aterian ja pizzan ni et taattu laihdu.
 
nooo
[QUOTE="Satu";22653438]No empä ole lihonut ainakaan. Mä en sitten ymmärrä että miksi tuo kiloklubi syöttää mulle sen 2000-2200 kcl päivä ja noissa eväissä mikä oli esim on 1700 kcl.[/QUOTE]

Mä en usko että syöt noin vähän kcal päivässä. Paljon esim. tossa on jauhelihaa ja minkälaista (rasva%)? Huijaat nyt itseäsi jotenkin.
 
"Satu"
säästöliekki höpinöitä ei kannata kuunnella. kun laihtuu aineenvaihdunta hidastuu eli kalorinkulutus pienenee. senvuoksi pitää pienentää kalorinsaantiaan. kun on vaje niin terve ihminen laihtuu. säästöliekki ei estä laihtumista vaan se jossainmäärin hidastaa sitä.
jos ja kun lenkkeilet et sillä kuluta mitään hirveitä määriä kaloreita. sanotaanko että tunnin lenkissä palaa sun kokoisella ehkä 300kcal. itselläni se on 200kcal. liikunnalla ei juurikaan laihdu,se vaan tuo hyvän olon ja monet huijaa itseään sillä,että oon liikkunu voin syödä. silti ei liikuntaa kannata lopettaa,tottakai se kiihdyttää aineenvaihduntaa ja rasva palaa kiivaammin lenkin jälkeenkin.
öljyä ei kannata syödä litra kaupalla. siinä on paljon kaloreita. kannattaa täyttää netissä ruokapäiväkirjaa niin saat selville paljonko oikeasti syöt. kaikkia hiilareita ei tarvi jättää pois,vaan ne turhat mössöt mitä ei kukaan tarvii.
aamupuuro on hyvä,siitä ei kannata luopua. mutta hiutaleita riittää se annos 40g. perunan tilalle voisit kehittää täysjyvä riisiä ja keitettyjä kasviksia. kyllä mä sanon että sun laihtumattomuus on kiinni sun ruokavaliosta. syöt liikaa etkä laihdu. eikä yhden päivän syömisien perusteella voi sanoo tarkemmin. sun pistäs listata viikon syömiset. jos yhden kilon alihtuakseen tarvitaan 7000kcal vaje ja kulutat 2000kcal päivässä. niin saisit syödä päivää kohden 1000kcal. liikunnalla se kasvaa, jos liikut jokapäivä 300kcal edestä saat syyä enempi. jos ei tuu 7000kcal vajetta et laihdu kiloa. ja vaikka söisit terveelisesti 1300kcal päivässä mutta sorrut 2x viikossa vetään mega-aterian ja pizzan ni et taattu laihdu.
Kulutan 40 min lenkillä 450-520 kcl, riippuen vauhdista, mutta reippaasti sen menen yleensä.
 
nooo
[QUOTE="Satu";22653461]Paistijauhelihaa, max 10 % rasvaa. En todellakaan huijaa, aika tarkkaan syötän kcl tuonne kiloklubiin.[/QUOTE]

ja paljon sitä jauhelihaa menee noihin neljään pihviin jotka vedät päivässä? Perunat on isoja vai pieniä? millainen puuroannos? oon aika varma että sulla on vaan isot annoskoot. Ala syömään pienemmiltä lautasilta lautasmallin mukaan niin painokin laskee.
 
"vieras"
Ei kait se suuri tappio ole jos testaat viikon verran syödä 100-200 kaloria vähemmän päivässä ja katsoa miten paino kehittyy. Jos se ei toimi, otat uuden strategian.
 
"Satu"
ja paljon sitä jauhelihaa menee noihin neljään pihviin jotka vedät päivässä? Perunat on isoja vai pieniä? millainen puuroannos? oon aika varma että sulla on vaan isot annoskoot. Ala syömään pienemmiltä lautasilta lautasmallin mukaan niin painokin laskee.
Tarkalleen noin mun päivän syömiset on 1745 kcl. 250 g paistijauheliha, niistä saan 6 jauhelihapihviä. Puuro on se elovenan puuropussi, perunat on pieniä ja keskikosia. Oon itse satavarma että se ei ole mun annoskoosta kiinni koska teen myös fyysistä työtäkin + toi liikunta ni iltasin se nälkä hiipii, mitäpä se kertoo, syön liian vähän päivällä vaikka siä on sitä proteiiniakin mukana, mutta vedellä korvaan nälkääkin.
 
karppaaja
Hohhoh, kuka jaksaa tollasella tavalla kituutella. Vähäkalorisella ja vähärasvaisella laihdutuksella saat vain aineenvaihdunnan sekaisin ja laihduttaminen vaikeutuu entisestään (ja jos onnistut niin kilot tulee helposti takas korkojen kanssa )

Itse laihduin karppaamalla vaikka söin arviolta 2500 kaloria päivässä, en laskenut mitään ja söin niin paljon kuin mieli teki :D Hiilarit arvioin vaan, mutta ketoosissa kait olin... Nyt oon jo pari vuotta pysyny mitoissa eikä paino nouse millään vaikka välillä herkuttelenkin ;)
 
[QUOTE="Satu";22653206]En syö lihaa 400 g päivä, enkä perunaakaan kiloa. En syö joka päivä perunaa. Otan aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä 2 rkl ja 1 tl öljyä. Mutta mutta mä nyt koitan ilman liikuntaa hetken olla, veikkaan että paino lähtee putoon. Koska joskus pudotin 10 kg ruokavaliolla ja se lähti 1,5 kk, sillon söin sen 1500 kcl päivä, enkä kattonu hiilareiden, protskujen perää, vedin perunaa leipää ym.. Toi liikunta voi tökätä mun painonlaskua.[/QUOTE]

Miksi haluat niin nopeasti laihtua? Haluatko laihtua vai muuttaa elämäntapaasi eli pysyä hoikkana? Nimittäin jos laihdutat pelkällä ruokavaliolla eli olet dietillä niin paino tulee ihan varmasti takaisin koska jos se ei ole sitä mitä normaalisti syöt niin kaikki tulee takas kun muutat taas takas vanhaan ruokavalioon. Parempi vaihtaa ruokavalio sellaiseksi että pystyt koko loppuelämäsi syömään niin. Eli pienennä annoksia jolloin mahalaukkusikin lopulta pienenee. Tai sitten jätä suosiolla niitä hiilareita pois, yllätyt miten mukavalta olotila tuntuu kun on turhat hiilarit poissa!
Älä missään nimessä jätä liikuntaa pois. Mietippä jos sulla nyt suuri ylipaino ja sitten laihdut pelkällä dietillä, olet sen jälkeen vain löysää nahkaa. Se on mun mielestä kamalamman näköistä kuin pieni pyöreys! Kuluta enemmän kuin syöt eli joka päivään liikuntaa, niin ohjattua kuin arki/hyötyliikuntaakin. Kyllä se paino laskee ja kiinteydyt samalla mukavasti!
 
[QUOTE="Satu";22653451]Kulutan 40 min lenkillä 450-520 kcl, riippuen vauhdista, mutta reippaasti sen menen yleensä.[/QUOTE]

ei pidä paikkaansa. oikeesti,ei todellakaan. mitä jos kääntyisit personal trainerin puoleen. saisit ihan fakta tietoo elävältä ihmiseltä. maksaahan se,mutta jos oikeesti haluaa laihtua ja muokata kroppaa.
 
"Satu"
Miksi haluat niin nopeasti laihtua? Haluatko laihtua vai muuttaa elämäntapaasi eli pysyä hoikkana? Nimittäin jos laihdutat pelkällä ruokavaliolla eli olet dietillä niin paino tulee ihan varmasti takaisin koska jos se ei ole sitä mitä normaalisti syöt niin kaikki tulee takas kun muutat taas takas vanhaan ruokavalioon. Parempi vaihtaa ruokavalio sellaiseksi että pystyt koko loppuelämäsi syömään niin. Eli pienennä annoksia jolloin mahalaukkusikin lopulta pienenee. Tai sitten jätä suosiolla niitä hiilareita pois, yllätyt miten mukavalta olotila tuntuu kun on turhat hiilarit poissa!
Älä missään nimessä jätä liikuntaa pois. Mietippä jos sulla nyt suuri ylipaino ja sitten laihdut pelkällä dietillä, olet sen jälkeen vain löysää nahkaa. Se on mun mielestä kamalamman näköistä kuin pieni pyöreys! Kuluta enemmän kuin syöt eli joka päivään liikuntaa, niin ohjattua kuin arki/hyötyliikuntaakin. Kyllä se paino laskee ja kiinteydyt samalla mukavasti!
Sanoinhan tuolla jo että kiinteytynyt olen jo, vaatekoko on 1 nroa pienentynyt, mutta tuota vaan ihmettelen kun paino ei laske. Voinhan mä ilman liikuntaa pudottaa ne kilot, takuulla lähtee, sit kiinteyttää loput, ei mulla nyt järkyttävästi sitä löllöö ole.
 
"Satu"
ei pidä paikkaansa. oikeesti,ei todellakaan. mitä jos kääntyisit personal trainerin puoleen. saisit ihan fakta tietoo elävältä ihmiseltä. maksaahan se,mutta jos oikeesti haluaa laihtua ja muokata kroppaa.
Mitäpä mä tuollaista menen valehtelemaan??? Kyllä olen puhunutkin kaverin kanssa joka on PT. Mitä enemmän ylipainoa sen enemmän kuluttaa!! Mitat 178/100
 
"vieras"
[QUOTE="Satu";22653790]Mitäpä mä tuollaista menen valehtelemaan??? Kyllä olen puhunutkin kaverin kanssa joka on PT. Mitä enemmän ylipainoa sen enemmän kuluttaa!! Mitat 178/100[/QUOTE]

Joku laihdutuskeinossasi sitten mättää pahasti, jos et laihdu. Mielestäni se, että liikaa hiilihydraattia ja liikaa rasvaa. Laihdutus oikeasti on melkoista kituuttamista. Itsellänikin on tällä hetkellä aivan hirveä nälkä, mutta ei auta syödä. Viimeksi olen syönyt iltapäivällä, jolloin 1400 kcal tuli täyteen. Huomenna punnituspäivä ja luulen, että painoa viime viikosta on lähtenyt n. puoli kiloa.
 
"vieras"
Mun peruskalorikulutus on ilman mitään liikuntaa, 1530 kcal. Nyt laihduttaessani syön aina alle 1500 kaloria, huolimatta siitä miten monena päivänä viikossa harrastan liikuntaa. Olen toukokuusta lähtien laihtunut 19 kg.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22654246]Mun peruskalorikulutus on ilman mitään liikuntaa, 1530 kcal. Nyt laihduttaessani syön aina alle 1500 kaloria, huolimatta siitä miten monena päivänä viikossa harrastan liikuntaa. Olen toukokuusta lähtien laihtunut 19 kg.[/QUOTE]

Niin joo, syön 3-4 kertaa päivässä. Enkä koe nälkään enkä kyl muitakaan houkutuksia. Sokerista vieroituin kesäkuun aikana. Tavoite painoon on enää 3kg. Niin toivon et saavuta sen ennen 1.1. tai viimeistään ekalla viikolla vuonna 2011.
 
"vieras"
[QUOTE="Satu";22653550]Tarkalleen noin mun päivän syömiset on 1745 kcl. 250 g paistijauheliha, niistä saan 6 jauhelihapihviä. Puuro on se elovenan puuropussi, perunat on pieniä ja keskikosia. Oon itse satavarma että se ei ole mun annoskoosta kiinni koska teen myös fyysistä työtäkin + toi liikunta ni iltasin se nälkä hiipii, mitäpä se kertoo, syön liian vähän päivällä vaikka siä on sitä proteiiniakin mukana, mutta vedellä korvaan nälkääkin.[/QUOTE]

Ne puuropussithan on pelkkää sokeria.
 
"professional"
Epäilen kyllä mittarisi näyttävän kulutusta liikunnassa yläkanttiin ja/tai kroppasi kuluttavan vähemmän energiaa kuin mitä laskennallisesti olet arvioinut. Kun nyt kylmän loogisesti arvioidaan: ruoan energiamäärän voi varsin luotettavasti laskea, mutta kulutusta ei yhtä tarkkaan. Kun kerran et laihdu, niin tässä yhtälössä vian on siis löydyttävä kulutuspuolelta.
Jos mä söisin niin paljon kuin laskurit sallivat + imetyksen laskennallisesti viemät kalorit, niin painaisin varmasti alta aikayksikön 20 kiloa nykyistä painoani (BMI 22,5) enemmän. Onneksi olen vihdoinkin tajunnut tämän ikävän tosiasian kroppani energiatehokkaasta toiminnasta ja totuttautunut olemaan tyytyväinen vähemmällä mättämisellä.
 
"vieras"
En lukenut koko ketjua, mutta: oletko seurannut vain kiloja vai myös senttejä? Kilot ei nimittäin aina lähde niin nopeasti kuin ympärysmittojen sentit. Tätä epäilisin, etenkin kun taisit mainita kiinteytyneesi. Mittanauha esiin vaan! Seuraa muutama viikko ja jos sekä paino että mitat pysyvät samoina, ruokavaliota kannattaa katsoa uudelleen.

Eikä missään nimessä kannata uskoa näitä karppikäännyttäjiä. Kiloklubin ohjeilla laihtuu kyllä ilman hiilihydraateista luopumistakin. Voi niitä tietenkin vähentää jos haluat, mutta kuten klubin foorumia lukemalla olet varmaan huomannut, onnistumiseen ei tarvita karppausta. Joidenkin karppaajien näyttää vain olevan todella vaikea myöntää tätä; he näkevät oman tiensä ainoana oikeana eivätkä ymmärrä ettei se, mikä sopii yhdelle, sovikaan välttämättä toiselle.
 

Yhteistyössä