Syyskuun söpöläiset 2016

Tervetuloa mukaan taas kaikki uudet!

Täällä tänään pohdittu kauheasti, että kuinka tärkeää tuo kiellettyjen ruoka-aineiden välttäminen on... Olen ollut niiden kanssa todella tarkkana. Käyn melko usein työni puolesta ravintolassa syömässä ja ennen valitsin mieluiten jonkin juustoisen salaatin, caesarsalaatin tai pastan/risoton. Buffalamozzarella on herkkuani ja sitä ei nyt voi syödä. Samoin caesarsalaatissa (kuten myös pastan ja risoton päällä) olennaista on parmesanjuusto, jota sitäkään ei nyt saa syödä. :eek: Pienet on murheet minulla, mutta nämä mieliteot... :D
 
jonskuli. Mulla vähän sama, me erottiin ihan yht'äkkiä kun nuorimmainen oli 3v. Välillä kun katsoo vanhoja valokuvia, niin ei edes muista tarkkaan kyseisiä tapahtumia muutamalta vuodelta. Tämän kanssa toivoo, että ei joutuisi elämään sellaisessa kriisissä. Jaksaminen oli aika kortilla, mutta kyllä siitä selvitiin!
Nämä kropan muutokset on kyllä vähän.. odotan vain, että vauva syntyy :LOL: Varsinkin ekan kanssa muutoksista oli innoissaan.

Viljaa: Mä myös mietin tuota parmesan juustoa. Mä "joudun" kanssa usein syömään sitä salaatin päällä ja ruuassa, kun käyn työpaikan lähiravintolassa syömässä. Mutta onko vain luotettava, että kyseinen ravintola käyttää pastöroitua juustoa. Ja onko ne määrät niin isoja kuitenkaan.. Vaikkei sen määrän pitäisi olla ratkaiseva. Sitä tässä joutui pohtimaan, kun kävimme eräässä terveellisessä pikaruokapaikassa jossa vain minä ja vanhempi tyttöni saimme vatsataudin, muut eivät.. Googletin kaikkia lähteitä eikä siitä pitäisi olla vaaraa vaikka hiukan mietitytti.

Nyt on ihana ilma. Taidan lähteä ulos nauttimaan :)

tsn80
 
tsn80: Itse en ole ainakaan missään nähnyt parmesania, joka olisi tehty pastöroidusta maidosta. Olen kahlannut kaikki kauppojen parmesanit läpi. Siksi en ole uskaltanut ravintolassakaan sitä syödä edes pientä määrää. Paitsi tietysti kuumennettuna.
 
miiamarianne82 Olipa mukava lukea ajatuksiasi blogistasi. Ihana kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin! :) Olit aikaisemmin kirjoittanut myös, että haluaisit saada ultrassa sukupuolen selville. Onnistuiko se jo noilla viikoilla?
 
Täällä oltu tänään siinä ylimäääräisessä ultrassa, ja kaikki todella näytti olevan hyvin! <3 Tarkempia sikiön mittoja jäin haikailemaan, mutten saanut suutani auki.. No rakenneultrassa sitten!

Liikkeet alkaneet tuntua jo aika mukavasti, kunnon tumpsauksiakin jo tullut. Aika ihanaa :)

Mitäs muille kuuluu?

Sheldon 17+0
 
Sheldon, hyvä että ultrassa kaikki kunnossa. :) Millon teillä ois se ru?

Meillä oli se lääkärineuvola. Kysyin sit sielläkin, kun ollut migreenin aura-oireita ilman migreenitaustaa. Ei kuulema ole vaarallista. Ainakaan näillä viikoilla. Toivottavasti ei tule myöskään migreeniä. :cool:

Ylimääräinen lääkärikäynti tai ultra tulossa vielä myöhemmillä viikoilla ja tarkastetaan kohdunkaulan tilanne. Sitä kun on jo valmiiksi lyhennetty solumuutosten vuoksi. Nyt oli 2cm jäljellä. Toistaiseksi riittävä.

Jäätävä väsymys vaivaa. Ylipitkillä päivillä ei varmaan oo mitään tekemistä asian kanssa. :D Oisin niin halunnut jäädä nukkumaan!

Liikkeet täälläkin tuntuu, mut ei edelleenkään ulospäin. Ois jo niin kiva kun mieskin voisi fiilistellä! :love: Eilen aamullakin oli semmoset jumppatuokiot että! :)

Lennis ja Pirkka 18+5
 
Heippa kaikki! :)

Haluisin vähän kysellä että missä vaiheessa olette ensimmäiset liikkeet tunteneet? Niin ensisynnyttäjät kuin jo synnyttäneet.. :) Täällä odotellaan kuin kuuta nousevaa niitä.. :love:
Ollut sellaisia tietynlaisia jänniä tuntemuksia että olisiko jo liikkeitä, mutta täytyy sanoa etten 10 vuoden takaa edes muista miltä ne tuntui aluksi.. :D Jos tuo pikkuinen liikkuu samaan tahtiin kuin ekassa ultrassa niin voi olla tällä mammalla kylkiluut vaihtoa vaille valmiit loppuraskaudesta.. :ROFLMAO:

Jonskuli 14+6
 
tsn80: Itse en ole ainakaan missään nähnyt parmesania, joka olisi tehty pastöroidusta maidosta. Olen kahlannut kaikki kauppojen parmesanit läpi. Siksi en ole uskaltanut ravintolassakaan sitä syödä edes pientä määrää. Paitsi tietysti kuumennettuna.
Ohoh! Nyt en ollut ajan tasalla :eek: Tarvii kysäistä paremmin.. Ajattelin ihan, että olisi turvallista.
 
Esikoisesta tunsin ekoja liikkeitä rv 16+ ja tästä toisesta jo 14+ tuntenut. Aluksi hyvin harvoin, mutta nyt jo päivittäin :)

Täällä rakenneultra vasta 2.5. Yhdestä etapista pääsee, niin saa alkaa odottaa seuraavaa :D

Pomolle kerroin tänään. Otti asian hyvin, jee.

Sheldon 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: pikkupossu
Juustoista oli jokin aika sitten juttua jossain lehdessä, olisko ollut ehkä Yhteishyvä... Siinä sanottiin, ettei sitä juustopakkauksissa yleensä ilmoiteta, jos ne on valmistettu tavallisesta pastöroidusta maidosta. Mutta jos on käytetty pastöroimatonta maitoa tai raakamaitoa, niin se pitää kyllä ilmoittaa. Eli ilmeisesti suurin osa juustoista ihan turvallisia syödä raskauden aikana.

Mä en ole tuntenut minkäänlaista liikehdintää masussa... Alkanut jo huolestuttaa, josko siellä ollaan enää edes elossa :eek:

Oon alkanut miettiä, että onkohan toi mun nukkuma-asento ihan ok, ku nukun lähes koko yön aina sillain puoliks mahallaan toinen jalka koukussa. Pitäisköhän tuota yrittää muuttaa..?

Jennuli 17+6
 
Heippa kaikille. Näyttikin hienolta tuo 4D ultra! Meillä on ru loppu kuussa.
Mä olen tuntenut vähän liikkeitä, mutta en oikein tiedä johtuuko ne liikkeistä vai jostain muusta. Hassua, kun edellisissä raskauksissa mielestäni tunsin jo liikkeet tässä vaiheessa.
Nyt olen tosin kerännyt tuota rasvakerrosta ympärilleni hieman enemmän kuin 8v sitten, että sekin voi vaimentaa liikkeitä ;)Vai onko näin pitkässä raskausvälissä tulkittava, että olisi ensisynnyttäjä(?) Tänään kyllä innostuin kovastikin yhdestä asiasta ja sen jälkeen tuntui vähän jotain liikkeitä :LOL:

Hienoa Sheldon, että kaikki näyttää hyvältä :)

tsn80 olisko nyt 17+1 (näillä main)
 
  • Tykkää
Reactions: pikkupossu
Mukava kuulla, että moni on jo saanut iloisia uutisia ylimääräisistä ultrista!

Missä kohtaa teillä on liikkeet tuntuneet? Minulla on nyt kahtena päivänä tuntunut melko selvästi navan takana sellaista kuplittelua ja kutittelua. Voisiko se olla jo sitä, vaikka tuntuu niin ylhäällä? Pitäisikö tuntua vielä alavatsalla?

Nyt 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: pikkupossu
Liikkeistä ja 4d-ultrasta oli kysymyksiä.
Esikoisesta tunsin ekat liikkeet rv18, toisesta en muista sata varmasti milloin ne tuntui, mutta sen muistan, että aiemmin kuin esikosta. Nyt sitten olen melko varma, että nyt on täällä rekisteröity tämän tulokkaan ekat liikkeet. Olen molemmista lapsukaisesta kirjoittanut "odotuspäiväkirjaa", mutta harmittaa vietävästi kun kakkosen kirjaa en löydä sitten mistään. Tiedän, että tallessa se on, mutta missä? Olisin halunnut vähän lueskella sitä nyt tämän odotuksen aikana.

4d-ultrassa kävimme kun odotimme kakkosta. Muistaakseni rv 26 aikoihin. Ja voin suositella. DVD on muistona siitä lystistä. Sekä valtava pino kuvia. Myös nyt ajateltiin käydä, mutta vasta sitten rakenneultran jälkeen, silloin on kuulemma paremmat näkyvyydet. Myöskään tällä kertaa ei kysytä sukupuolta, niin kuin ei tokastakaan kysytty. Esikoisesta kysyttiin, kun ei maltettu silloin olla kysymättäkään.

Aurinkoista viikonloppua kaikille:)

adalmiina 15+3
 
Nostellaanpas vähän tätäkin ketjua... :) Tervetuloa minunkin puolesta uusille!

Täällä poksuu tänään viikot ja nyt olis reilut pari viikkoa rakenneultraan. Töissä kauhea kiire ja kotona pukkaa muuttoa, joten ei ole tekemisen puutetta. Liikkeitä olen ollut tuntevinani muutamana päivänä, mutta ei mitään säännöllistä vielä. Liikkeet on tuntunut tosi sivulla sellaisena elohiiren tapaisena. Yleensä asennossa, jossa istun etukumarassa.

Esimiehelle kerroin viime viikolla ja todennäköisesti paikkani laitetaan pian sisäiseen hakuun, jolloin muukin porukka saa tietää. :eek:

Kiitos miiamarianne82:lle blogista. Onko muita hyviä suosituksia? Kiva seurata samoilla viikoilla menijöitä. :)

Missähän vaiheessa alkavat jakaa uutta äitiyspakkausta. Ens neuvolassa saa laput Kelaa varten. Ei sillä kyllä oikeastaan ole väliä kumpi tulee, ihan ok molemmat.

Meibijees 18+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkupossu
Miten tämä tuntuu, että aika taas menee vauhdilla eteenpäin? :D Hukun töiden tekoon ja kaikkeen muuhunkin, Asiat vähän vinksallaan ukonkin kanssa tällä hetkellä. Huoh. Noooh, antaa ajan kulua! Se on kun seksiä haluaisi itse huomattavasti enemmän kuin toinen :ROFLMAO:

Perjantaina oli toinen neuvola, siellä möyryttiin ja syke vaihteli siinä 140-147 välillä. Aina välillä noita sykkeitä tullut kotonakin kuunneltua jos ei ole liikehdintää tuntunut moneen päivään. Joskus pyöritään enemmänkin, joskus hijaisempaa. Mitään selkeitä potkuja ei ole tuntunut kuin parisen kappaletta, muuta tuntuu "telan vetoja" ja kokonaisvaltaista möyrintää.

Tänään kävin sokerirasituskessaskin. Ekalla kerralla ollut sijainen ei sinne laittanut, mutta uusi terkkari pisti... Ei olisi haitannut ollenkaan vaikka en sinne olisi päässytkään :D

17+3 mennään nyt!
 
Heippa taas pitkästä aikaa!:)

Ihanaa sheldon että kaikki näytti hyvälle ultrassa!

Viljaa, mulla lääkäri on tehny lisäksi oikeestaan vaan alatutkimuksen, kattoo kohdunkaulan pituuden ja paikat on kiinteät ja kiinni. Joko voit varmasti sanoa että tunnet ne liikkeet? Kyllä se kutittelu vähä siltä vaikuttas..;)

Cherrytomatolle tsempit! Miehet ku ne aina ymmärrä meitä naisia, eikä varsinkaa sillon ku ollaan raskaana!:whistle::rolleyes:

Mulla on jo jonki aikaa tuntunu liikkeet, vaimentaa vaan jonkiverran ku istukka on ihan tuossa eessä :unsure: isosisarten puolesta harmi, ku ei ne liikkeet sitte tunnu niin aikasi ulospäin.. Ja ku meillä ootetaan vauvaa jo kovasti! Kumpiki taas eilen kävi masulle juttelemassa ja pusuttelemassa :love:
Viime viikolla kävin neuvolassa ja vaikka oon syöny paketillisen rautaa, niin silti hemppa oli matala. Samoten verenpaine niin ei ihme että on kokoajan vetämätön olo! Painokaan ei oo vielä noussu yhtää mutta ehtiihän se.. Tasan viikon päästä ois jo rakenne ultra ja ylihuomenna ollaan jo puolessa välissä!:love::love:

Kuin paljo te ootte jo tehneet hankintoja? Meillä ois kaikkea muuta jo mutta hoitoalusta pitää hommata...ihanat ystävät on tyhjentäneet kaappejansa meille :love:

Pikkkupossu & Rusina 19+5
 
Pikkupossu: Ei ne tainneet olla potkuja, taisin vain haaveilla. :p En ole sen jälkeen tuntenut mitään.

Minä en ole vielä tehnyt mitään hankintoja. Ajattelin odottaa muutaman viikon, rakenneultran jälkeen jos kaikki on ok. Odotan jo kamalasti ultraa, jotta saisi varmistuksen että kaikki on hyvin.

Nyt 17+0
 
Viljaa, mä tunsin (tai ainaki luulin tuntevani) ekat liikkeet viikolla 14+ ja sitte ku niitä liikkeitä alko tuleen enemmän viikolla 17+ niin samassa kohtaa ne tuntu. Ja ku mulla on istukka eessä niin ne liikkeet ei tunnu ku tietyissä paikoissa
 
Kysynpäs muiden mammojen mielipidettä hiustenvärjäyksestä? Nettihän on pullollaan, jos jonkinnäköistä mielipidettä ja artikkelia, mutta mitäs mieltä te olette siitä?

Sillä vain mietityttää, kun itse kävin tänään kampaajalla värjäyttämässä hiukseni. Joka kerran kun värjään ne raskaana ollessa, mietin kovasti tätä asiaa. Ja siksipä asia mietitytti/mietityttää nytkin. Molempien aiempien odotuksien aikaan olen värjännyt pari kertaa koko raskausaikana ja samalla kaavalla varmaan mennään nytkin. Tämä oli siis eka kerta tässä raskaudessa ja luultavasti ehkä sitten toinen kerta tulee lähempänä syksyä. Aina sitä jää miettimään, että olisko sittenkin pitänyt olla värjäämättä, mutta mutta... :rolleyes:

adalmiina 16+0
 
Moikka kaikille!
Mää oon aktiivisesti seuraillut teitä mutta en muka oo jaksanut alkaa itte kirjoittaa yhtään mitää. Nyt aattelin vähän raapustaa. Meille on tulossa ensimmäinen yhteinen vauva mieheni kanssa <3 Hälle tämä on toinen ja minulle kuudes. Joo KUUDES. Vanhimmat meillä on saman ikäisiä (10v) ja nuorin on kohta 3. Itse olemme juuri 30 ylittäneet.
Vilinää siis riittää... Silti tämä vauva on oikein odotettu ja rakastettu tulokas <3
Raskaus on mennyt hyvin, ei suurempia pahoinvointeja kuten ei muiltakaan. Väsymys on lieventynyt mutta tiiäppä helpottaako se kunnolla vielä moneen vuoteen :whistle:
Liikkeet on tuntunut jo monta viikkoa vaikka istukka onkin nyt edessä.
Työelämässä oon ollu jokaisen välillä. Kotiäidiksi jäin taas viime vuoden joulukuun alusta ennen kuin tämä tulokas ilmoitti tulostaan mutta nyt ku asiaa miettii niin enpä ois voinut paremmin ajoittaa tuota jäämistä. Kuopus täyttää kolme heinäkuussa ja elokuussa alkaa tämän äippäloma joten tuskin menen kuukaudeksi töihin siinä välillä. Meillä raskas ravintolatyö ja koskaan en ole voinut olla loppuun asti.
Tässäpä alkuun jotain minusta ja meistä ;)
Jaarma/31v./6.lapsi/oys
 
  • Tykkää
Reactions: adalmiina

Yhteistyössä