Syyskuun suloisuudet 2017

Ihania ultrauutisia täällä! Niin kiva katsoa noita kuvia! :love:
Malttamattomana odotan omaani, onneksi enää 6pv odottelua siihen. Voi että kun toivon kaiken olevan hyvin. Alun kummat alien-kasvainolot on historiaa ja nyt alkaa sisäistää että siellä on (toivottavasti) pikkutyyppi joka alkaa jo etäisesti muistuttaa ihmisen taimea. <3
Tietyllä tapaa on kiva että on vähän oireistoa, niin on helpompi ajatella positiivisesti että siellä joku on ja oikeassa paikassa. Väsymys alkaa uutena löytää tietään tänne ja alavatsajomotukset ei ole enää niin voimakkaita ja usein kuin aiemmin. Herranjumala kun oon nyt ekoissa yövuoroissa, aamuyön väsymys oli kolme kertaa pahempaa kuin normaalisti. Niin vaikea töissä olla hiljaa asiasta!

6+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
Hei kaikille syyskuisille
Täällä näyttää vahvasti plussalta. Takana on kkm 6/2016 ja kaikki mahdolliset komplikaatiot. Kkm yhteydessä todettiin kysta oikeassa munasarjassa jota on nyt tarkkailtu.

Plussa on todellakin toivottu.❤ Nyt vaan piyää toivoa ettei kesän tapahtumat uusiudu. Kkm todettiin np-ultrassa, kasvu oli loppunut viikolla 6-7. Viimeeks emme käyneet varhaisultrassa,mutta nyt pitää varata.
Minua kiinnostaa myös fb-ryhmä.

Minut saa lisätä listalle. Leikkuri/JS/la noin 24.9/1.lapsi/29 vuotta.
Tulikohan tuossa kaikki tiedot.
 
Ihana lukea hyviä ultrauutisia! :love:

Täällä varattiin tänään ensimmäinen neuvola 1.2. ja myöskin ar-ultra 6.2. ja nyt pitäis vaan malttaa odottaa. :)
Vähän ihmettelin, kun noinkin aikaisin antoivat neuvola-ajan, silloin vasta rv 6+2...

Nyt siis rv 4+4 meneillään ja huomattavimmat oireet on tissikipu, vatsannippailut, nälkä ja kokoajan saa vessassa juosta. Ja univaikeudet sekä levoton uni, mieskään ei kuulemma saa nukuttua, kun pyörin ja potkin unissani. :ROFLMAO:
Mutta täällä vielä sitä pahoinvointia odotellessa...
 
Täälläkin varhaisultra takana, löytyi pieni ihmisenalku vahvalla sykkeellä ja vastasi viikkoja 6+6 :love: Eli LA pari päivää myöhemmin, 9.9.

Onnittelut muillekin hyviä ultrauutisia saaneille :love:

Tervetuloa taas uusille! :) toivotaan @Leikkuri että tämä raskaus menisi hienosti loppuun asti!
 
  • Tykkää
Reactions: Thalassatar
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love:

Käytiin kans eilen ultrassa ja siellä se 12,7mm katkarapu kölli sydän sykkien :love: Vastasi viikkoja 7+4, eli laskettu aika olisi 4.9. Lisäisin tähän kuvan, mutta en osaa :D

Tarkistakaa omat tietonne listasta :) Ketään ei ole tarkoituksella jätetty merkkaamatta eli huhuilkaa, jos puututte tai tiedot ovat väärin (y)

@Haaveilia(ko) laitan yv Fb-ryhmään liittymisestä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: N93
Täällä pahoinvointi voimistuu.. selviytymisvinkkejä? Eilen ekan kerran työpalaverissa jouduin psyykkaamaan itteni palaverin läpi etten oksenna. Tänään aamusta myös työlähtö, tunti ennen lähtöä olin varma etten selviä töihin. Mut niin vaan sit selvisin ku sain pikkuhiljaa nieltyä appelsiinin ja hapankorppua. Ootteko huomannu yhteyttä vähillä unilla ja pahoinvoinnin voimakkuudella? Itellä pari huonosti nukuttua yötä näissä tilanteissa nyt takana.

Pakkasin tänään hädissäni selviytymiseväiksi salmiakkia, mitä sitte muutaman karkin imeskelin päivän mittaan pahoinvoinnin iskiessä. Ootteko kuinka tarkkoja salmiakin ja lakritsan suhteen, kun uusiempien suositusten mukaanhan se pitäisi jättää kokonaan pois?
 
@Vauvaunelmia29 Pitää yrittää saada säännöllisesti jotain pientä ruokaa ja juomaa sisään. Riittävä lepo ja kevyt ulkoilu raittiissa ilmassa. Yritän kyllä vältellä lakritsia ja salmiakkia, mutta eilen illalla ostin selviytymispussiksi yötöihin MissäÄxiä ja napsin kyllä sieltä niitä mustia myös. Hätä ei lue lakia.

Vielä yksi yövuoro edessä ja ennakoin että yhtä vaikea kuin edellisetkin. Pahoinvointi velloo ajoittain aaltoina pitkin yötä ja väsymys aamuyön tunteina on sellainen, että luulen kuolevani siihen. Zombiolo on saanut ihan uuden levelin. Hyi olkoon! Ymmärrän kyllä miksi yötyö lisää raskauden riskejä. Toivottavasti helpottaa tän alun jälkeen.

Noita rannekkeita en oo vielä kokeillut, kun en niitä töissä pystyisi kuitenkaan pitämään.
 
Minun tiedot puuttui, eli listautuisin mielelläni :)

Vielä ehtii syyskuulle, eli uusi ilmoittautuu mukaan keskustelemaan! 27.9./NKL/Idina/35v/4. lapsi

Tänään huimat raskausviikot 3+6 minun laskujen mukaan. Mirena poistettiin ennen joulua ja edelleen ihmettelen, voiko tosiaan näin nopeasti tärpätä. Edellisiä yritettiin pidempään, kuopusta melkein vuosi, ja ajattelin, että oma ikä myös alkaa jo hidastaa... Toivottavasti onni on myötäinen jatkossakin. :)

Facebook-ryhmästä en ole kiinnostunut, kun haluan anonyymisti jutella - ehkä täälläkin joku jatkaa keskustelua? Tutustun tarkemmin, ketä täällä on, kun ehdin. :)
Ihanaa, kun osa on jo päässyt ultraan tarkistelemaan tilannetta, onnea hyvistä uutisista! :love: Minulla viikot vasta 4+3, joten pari viikkoa pitää vielä jännittää ultraan pääsyä. Takana yksi tuulimuna ja yksi varhainen keskenmeno, joten ei uskalleta odottaa ekaan viralliseen. Oireita on yleensä tullut vasta viikon 6 tienoolla, joten mitään oloja en ole havainnut tai odottanut. Enkä kyllä sitä oksentelua erityisemmin kaipaakaan... :sick:

Meillä on kolmen vanhemman lapsen jäljiltä kaikenlaista vauvakamaa vielä tallessa, mutta jotain on laitettu kiertoon säilytysongelmien ym. takia (kolmannen piti olla viimeinen :LOL: ) Tällä viikolla hankinkin sitten jo ekat puuttuvat jutut. Ajattelin, että jos ei tämä tärppi johda vauvan tuloon, niin eiköhän se vielä joskus kuitenkin meille suoda. :barefoot: Oletteko muut yhtä tärähtäneitä?

Nyt :sleep: Ihanaa, kun on viikonloppu!
 
@Syssynen mun tiedot vielä puuttuu :) 12.9/TYKS/Möhönen/23v/4. lapsi

Ja @Haaveilia(ko) olin laittavinani sulle viestiä siitä fb ryhmästä et onkohan mahtanut tulla perille? (n)

Huh täällä alkaa olot olee aikamoisia, laatta lentää ja kuvotus on pahimmillaan aamulla ja illalla. Iungh :sick:
Kahvi ei meinaa upota ja tänään on synttärijuhlat ni mä pakotan itseni juomaan jottei kukaan vaan arvaa! Juon muuten kahvia ihan älyttömät määrät..
Mä en raaskinut ultraa varata mut meillä on neuvolassa semmonen pieni käsikäyttönen ultravehje millä saatiin viimeks 8+viikoilla näkymään syke ja et pieni on oikeessa paikassa ni uskon et tälläkin kertaa kurkitaan sillä:rolleyes:
 
Hei kaikille!
Täällä ilmoittautuu varovaisesti yksi odottaja. Toista odotellaan, esikoinen on jo viiden vanha, toista lähdettiin yrittämään vuosi sitten ja nyt tärppäsi, toivotaan että pysyy matkassa mukana. Viikoissa mennään 5+6 ja neuvola on 1.2. ar-ultraa vielä mietitään.

Paljon on täällä tekstiä jo, yritän ehtiä lukea, moni onkin jo käynyt ultrassa, onnea kaikille. Raskausoireita ei vielä paljoa, mutta ei esikoisestakaan paljoa ollut alussa. Facebook ryhmästä minäkin kiinnostunut, kun varmistaudutaan kunnolla.

Eli listaan saa lisätä 14.9/SATKS/ihanata-38/38v/2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: VernaMaria
M89
@Vauvaunelmia29 mulla tuli pe aamuna paperiin ihan kirkasta verta ku pyyhin pari kertaa ja sit päiväl vähän ruskehtavaa. Hirvee paniikki iski, mut tosiaan se on vissiin tosi yleistä. Ja valkosella paperilla pienikin määrä näyttää enemmältä ku mitä ehkä on. Jatkoin testailua ja ainakaan viivat ei oo haalentunu yhtää (keskenmenos pitäis hcg puoliintua joka toinen pv). Perjantai päivän jälkeen ei oo tullu mitään, joten koitan pitää mielen rauhallisena.... Toivottavasti ei vuoto jatku ja on ihan normaalia raskauteen kuuluvaa vuotoa! Zemppiä <3
 
Heips!
Varovaisesti ilmoittautuisin mukaan, kun loppuviikosta ar-ultrassa löytyi syke. Mini oli 9,5mm pitkä ja ilmeisimmin viikot 7+0 eli kaksi päivää vähemmän, mitä inseminaation ajankohdasta saattoi päätellä. Mutta olipa siinä jotain äksöniä ennen inssiäkin :) Raskautta ollaan toivottu kaksi vuotta, joista viimeinen on oltu hoidoissa. Hormonipiikityksillä, pillereillä ja inseminaatiolla tää pikkueläjä on saatu alulle. Kovasti jännittää, miten tässä käy ja tännekin uskalsin ilmoittautua vasta nyt, vaikka lukemassa oon käynyt aiemminkin.

Mulla ei oo ollut hirveästi oireita. Väsyttäny on enemmän, mahaa nipistelee ja esim. Suklaa ällöttää ja tuoremehua tekee mieli. Okseta ei yhtään. Parina päivänä on särkenyt päätä ja tänään on olo ollut kuin krapulaisella.. janottaa, uuvuttaa ja päätä särkee. Varsin viehkeää siis :D

8.9. / Millimolli85 / 31/ Helsinki / 1.lapsi
 
Ihana lukea teidän ultrauutisista ja nähdä kuvia! :love:
Tervetuloa uusille ja onnea teille plussasta!

FB-ryhmään on kiinnostusta lähteä mukaan, kunhan nyt ensin edes uskoisin että siellä on joku ;)

Meillä on ultra keskiviikkona. Vähän rusehtavaa vuotoa on ollut muutamana päivänä, mutta ilman kipuja ja raskausoireet ovat jatkuneet. Väsy on hillitön, pahoinvointi helpotti vähän kun tajusin jättää kokonaan kahvin pois, vaikka sitä juonkin tosi vähän, alle 1/2 kuppia päivässä. Ruoka ei maistu ja kylmä on koko ajan. Vatsa on turvonnut ja kova.
 
Tervetuloa uusille! :love:

Lauantaina oli todella hyvä olo, väsytti kyllä mutta muuten hyvä olo. Ajattelinkin jo että nytkö ällötys loppuu, ihanaa! Kävin kirpputoreja kiertämässä ja vietin päivän poissa kotoa. En tiedä oliko se sitten liian rankkaa vai mitä mutta eilen olikin toistaiseksi raskausajan kamalin päivä, vatsa oli todella turvonnut ja kipeä, väsyttikin kamalasti :sleep: Tänään laatta lensi ensimmäistä kertaa ja päähän sattuu, ihanat olot siis jatkuvat :sick: Olen jo miettinytkin että tästä kun selviän niin en enää ikinä halua olla raskaana! :D Tiesinhän minä edellisistä että alkuraskaudessa väsyttää ja oksettaa mutta en muista että olisi ihan näin kamalaa ollut:ninja:

Toivon parempaa päivää muille! (y)

Mijau 7+2
 
Heippa! Ilmoittautuisin mukaan, vaikken vielä(kään) ole saanut neuvolaa varattua. On niin hankalat ja lyhyet soittoajat keskellä päivää, ja olen sellaisessa duunissa ettei sieltä lähdetä minnekään kesken kaiken soittamaan. Perjantaina on onneksi vapaapäivä! :D Ollaan tosin muuttamassa helmikuun puolivälissä, niin luultavasti eka neuvolakäynti olisi täällä ja loput uudella paikkakunnalla.

Eli epävirallinen laskettu aika 23.9. / Mmirak / 24 / ? / 1. lapsi

Tähän asti (5+2) on mennyt oikein mukavasti, ei pahoinvointia vielä. Ainoastaan järkyttävä väsymys ja palelu, välillä päätä särkee. Tosin palelen muutenkin paljon, joten ei suurta muutosta aikaisempaan. :D
 
@Mmirak itse soitin myös neuvolaan kesken työpäivän, ei ole kans mitään paikkaa sisällä missä kukaan ei kuulis. Menin sit tyylikkäästi vaan ulos ja roskakatokseen piiloon :D

Mulla tuli tänään täyteen tasan viikko huonoa oloa. Oksettaa, kuvottaa, ruoka ei maistu. Huono olo on käytännössä aamusta iltaan, syömisen jälkeen voi olla n. puol tuntii hyvä olo :confused:
 
Minut saa poistaa listalta.
Tänään ultralla todettu kohtu melko tyhjäksi, jotain pitäisi valua vielä pois.
Vuodot alkoi 7+5 vaalean ruskealla, seuraavana päivänä vahvistui tumman ruskeaksi ja holahteli ajoittain. Sitä seuraavana iltana pientä kipuilua ja 8+2 kunnon kivut selässä ja vatsassa ja kirkasta verta ja hyytymiä.

Parempaa onnea muille!
 

Yhteistyössä