SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *toukokuu*

Moi!

Äitienpäivänä ollaan varmaan tässä kotosalla ja käydään ehkä pienellä vaelluksella. Toivon että mies tekee mulle jonkun ihanan suklaakakun ja käy poimimassa pojan kanssa niittykukkia tuosta talon takaa=) Lauantaina on suunnitelmiassa lähteä kiertelemään tätä meidän kantonia junalla, ollaan hankittu jo päiväliput joilla saa matkustaa koko päivän ympäri Sveitsiä. Poika on aivan innoissaan junista ja luulen että tulee tykkäämään reissusta!

Karvat kasvaa mulla paljon hitaammin mitä ennen raskautta! Kiva kun ei tartte koko aikaa olla niitä ajelemassa.

Mä en oo ettinyt sen kummemmin äitiysurheiluhousuja, jos lähdetään lenkille tai vaeltamaan laitan yleensä jalkaan Hennesin äitiys-collegehousut. Ois kyllä kätevä jos ois jotkut tuulipuvunhousut tai vaellushousut jotka menis jalkaan mutta en viitsi ostaa enkä oo kyllä katellukkaan onko sellasia äitiysmallisia. Miehen vanhoja vaellushousuja pitänee kokeilla josko ne menis mulle...

Mulla on tänään "vapaapäivä", poika on tarhassa. Ja aina kun se on siellä mulla on ikävä enkä osaa oikein tehdä mitään. No, nukuinpahan pitkään ja yritän saada kotihommia tehtyä ja jos vaikka sais raahauduttua vähän uloskin!:)

Kivaa päivää kaikille!:)

Casanna 20+3
 
Moi,

Vieläköhän mahtuisin mukaan? Olen taustaillut melkeinpä alusta asti, mutta nyt vasta rohkenen liittyä mukaan tämänpäiväisen rakenneultran jälkeen. Palstailu on kyllä tuttua hommaa, mutta alkuraskauden keskenmenouhka sai taustailemaan ja matalalle profiilille hyvin pitkäksi aikaa.

Nyt sitten vissiin voi jo kiljua onnesta ja pomppia tasajalkaa (vaikka tässä tilassa se ei ehkä enää niin miellyttävää ole), että meille todellakin tulee vauva ja vieläpä terve sellainen. Kolmatta odotellaan siis, edelliset lapset syntyneet 09 ja 10. Tämä kolmas (ja meidän perheen viimeinen vauva) syntyy 16.9. Itse täytin juuri 26.

Meille oli alusta asti selvää, että tehdään lapset pienellä ikäerolla jos suinkin vaan onnistuu, mutta olihan se yllätys, että lapset tulevat vuoden ikäerolla. <3 Olin alkuraskaudessa tarkkailussa sairaalassa kovien kipujen takia ja vaikutti jo hyvin paljon siltä, ettei meille kolmatta tule. Niin selvältä kohdun ulkopuoliselta raskaus näytti. Ihme kyllä viikon päästä pieni sydän alkoi sykkiä oikeassa paikassa ja kohdun ulkoinen neste hävisi. Arvatkaa vaan kuinka hyvältä tuntuu nyt, rakenneultran jälkeen, kun koko alkuraskaus on mennyt ihan varpaillaan. Nyt voi jo NAUTTIA! Hyvä tytöt, onnea kaikille jo hyvät ultrakuulumisensa saaneille ja lisää odotellessa.

Tulen kommentoimaan ja kirjoittelemaan paremmin lisää, nyt keittelemään ultrakahvit ihan vain itselle kun molemmat lapsetkin vielä nukkuvat päiväuniaan. Äidin oma hetki. <3

Terkuin Minea ja sissi 20+5
 
Tervetuloa mukaan Minea24! :flower: Kiva saada kaveri lasketulle ajalle :) Siellä on sitten jännitystä riittänyt alkuun :O

Mulla kans on karvankasvu hidastunut. Perjantaina ajelin sääret ja nyt vasta hiukan sängellä, vaikka normaalisti olisi jo tumma kerros koivissa. Samaten ne mutanttihormonikarvat vatsassa ovat hillinneet kasvunsa :D

Päätä hiukan särkee :(

Mädchen :heart: 20+5
 
Hei, pakko kysyä teiltä, että onko ihokarvoituksenne muuttunut raskauden aikana??? Juu on todellakin :D Masuuni on ilmestynyt tummaa, "pitkää", tiheää karvoitusta, myös jalkoihin ja muualle vartaloon :D

(.) vai pitäisikö jo olla ( . ) :D Liikkeitä olen saanut jo videokameralla kuvattua muutaman, mutta kunnon otos on vielä saamatta ;) Potkuja, potkuja, kuperkeikkaa, potkuja :heart:

Minea24 (ja muut uudet?) tervetuloa joukkoon! :) Minea24, nyt nautit sitten alunkin edestä, kuten täälläkin nautitaan :)

Äitienpäiväksi kutsuin siskoni ja äitini kylään. Tarjoan kakkukahvit :)

Kelaan vien paperit (Äpakkaus + Ärahat) vasta 16.5, niin saan sitten ihan varmasti sen 2011 pakkauksen :)

innoM + Pulla 22+6
 
Ihanaa keskiviikkoa kaikille,
vaikka kaukana tuntuu ihana olevan ilmojen puolesta...

Hetken olen taas ollut taustajoukoissa,päivittäin kuitenkin teitä lueskelemassa, mutta nyt ihan vapaapäivän kunniaksi ehdin jopa jotain kirjoitellakkin :)

(.) Eilen illalla käytiin mieheni kanssa kauan odotetussa 4D:ssä ja kyllä siitä kokemuksesta pulittikin ihan mielellään joka ikisen pennin! Puolisen tuntia saimme katsella tulevan prinsessamme olemassaoloa - silmien ja otsan hieromista,vääntelehtemistä,hymyäkin :heart: Itkuhan siinä oli lähellä! Se kaikki toi tämän odotuksen vain niin paljon todemmaksi- masussa kun jo tosiaan on jo ihan OIKEA vauva omine piirteineen :heart:
Ihana prisessa siis tulossa - MUTTA käyrän yläpäässä oli kokonsa suhteen tässä kohtaa. Toivottavasti ei enteile mitään pahaa, vaan menisi tuosta tasoittumaan ajan kanssa. Sokerirasitukseen menen parin vkon päästä,joten sitten selviää taas lisää. Nyt päätin kyllä jo alkaa tarkkailemaan vielä kovemmin mitä suuhuni laitan ennen noita testauksiakin vaikka normimittainen olen aina ollut. Mikään pullan/karkin mässyttäjä en ole myöskään koskaan ollut, mutta nuo hiilarit taitaa sitten tulla aika helpolla mun päivittäisiin syömisiin kuuluvista pastasta,karjalanpiirakoista,rusinoista jne.. :confused: Neuvolassakin viikko sitten kuulin pientä kommenttia kohtuni koosta (22cm)..mutta eipä nämä kauheasti ensisynnyttäjälle mitään vielä kerro.. No toivotaan vaan parasta ja annetaan ajan kulua..

No, tänään kuitenkin jatkoin vauvaani lähentymistä äitiyshieronnassa, jossa myös muistutettiin niinkin tärkeää asiaa kun nyt jo sitä kontaktin ottamista päivittäin vauvaansa; rauhoittumista vähintään 15minuutiksi päivittäin kuuntelemaan omaa kehoaan,vauvan liikkeitä ja vain keskittymään siihen hetkeen - ja puhumista sinne omalle masulle :attn: Kaikki tunteet vaikuttaa vauvan hyvinvointiin, joten mieli korkealle siellä kaikilla siis :)
Kohta mammajoogaamaan vielä, joten nyt on molemmat prinsessat saaneet loistohuolenpitoa koko päivän :)

Vakuutuksista Vakuutus otetaan - niin paljon pelkkää hyvää olen niistä vain kuullut.

Kastamisesta Itse en kuulu kirkkoon, mutta mies kuuluu ja kohta kai minäkin taas - kirkkohäät vielä joskus edessä ja kaipa se jotenkin se kastekin kuuluu kirkkoon meidän suvussa. Mutta katsellaan kun kastellaan :)

Karvoista Mulla kanssa masu saanut päällensä untuvaa. Kiva siis kuulla,että muillakin on liikenteessä tällaista - kuulunee siis asiaan :)

Mutta ihanaa vkonjatkoa kaikille :wave:

Oliivimaria 22+6
 
´Meillä oli esikoisella ja kakkosella Emmaljunga Twin Ceroxit. Lapsilla ikäeroa on 1v4kk ja olivat kyllä todella tarpeelliset!!! Kakkoselle oli Duolift (pehmeä kantokassi), joka kävi myöhemmin lämpöpussina. Tosi paljon rattaista tykättiin vaikkakin leveät olivatkin. Jos ei hissiin mahtunut, henkilökuntaa vain hihasta nykimään ja päästiin leveämpään hissiin. Ovistakin mahduttiin ja vain kerran jäätiin bussista kun siellä oli jo tuolat sisällä. Toki oli niin kapea tila ettei edes ykkösrattaat olisi mahtuneet sisälle. Suosittelen lämpimästi!! Käytettiin niitä pari vuotta.

Meilläkin siis kolmas tulossa ja isommat on 04 ja 06.

Tervetuloa jälleen uusille!

Töissä alkaa jo olla rankkaa ja varsinkin työmatkat pyörällä alkaa olla vaikeita kun ulkovaatteet painaa ja maha on edessä polkiessa. Miten ihmeessä mä voin kulkea pyörällä vielä monta viikkoa :eek: Joku mammamallin pyörä olis varmaan hyvä ;) Mutten kyllä ala uutta hommaamaan vain raskauden takia :D

Kuulin eilen hyvän kaverin (ja kakkosen kummitädin) muuttavan tähän meidän lähettyville, n. 1km päähän. Nyt asuvat reilu 20km päässä niin pikatreffit on olleet vaikeita. Nyt sitten lähipuisto tulee olemaan sama niin voidaan harrastaa leikkitreffejä :)

Tänään muuten harjoiteltiin töissä lasten kanassa uutta laulua eskaritodistusten jakotilaisuutta varten ja itkettiinhän me aikuiset ja lapsetkin sitten lopulta.
"Mietin mietin muistatko sen, kun olin aivan pikkuinen.
Mietin miksi sä hymyilit, kun minua katselit"

Eipä noilla sanoilla voi kun herkistyä, varsinkin kun sävelkin on mukana :´(

Nyt ruuan laittoon, antaa taas Tirppa kyytiä kun istun tässä etukenossa ;)

-Santtu ja pikkuTirriäinen 18+5
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt on ensimmäinen perhevalmennus takana ja ihan asiaahan siellä tuli liikenneturvallisuudesta. Puhuttiin vauvan oikeaoppisesta autossa kuljettamisesta ja myös raskaana olevan turvallisuudesta. Antoi tuo poliisisetä hyvän neuvon, että jos ei ole varma turvakaukalon taustoista ei koskaan pitäisi ostaa käytettyä kaukaloa! Netissä on kuulemma paljon myynnissä kaukaloita, jotka ovat olleet kolaritilanteessa mukana, eikä tällöin voi olla kaukalon turvallisuudesta varmoja! Päälle päin kaikki voi näyttää hyvältä, mutta tärkeitä osia voi olla sisältä rikki..Itse emme olleet edes tajunneet tätä ja muutkin paikalla olijat pitivät tätä hyvänä tietona. Monet tietysti myyvät kolarissa olleen kaukalon netissä, enemmin kuin heittävät parinsadan euron tavaran roskiin, joten muistakaa tämä jos ostatte netistä!

Santtu Ihanan kuuloiset sanat, pitää vielä ajan kanssa kuunnella koko kappale :heart: Heh, uskon, että ainakin semmoisella maastopyörä-mallisella pyörällä maha alkaa olemaan tiellä jo :)

Oliivimaria Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Ja voi miten ihanan kuuloista tuo mammahieronta! Mäki haluan!! Pitää ihan ottaa selvää onko täällä meillä päin semmoista ollenkaan..Oliko se siis jossain ryhmässä vai miten?

Karvoitus on muuttunut mullakin vatsan alueella! Eli semmoista tavallista tummempaa untuvaa on navan alapuolella, mutta nypin sinnikkäästi niitä pinseteillä pois :D

Onko muuten jollakin jo linea negra näkyvissä? Itselläni ei mitään merkkejä moisesta..

Äitienpäivänä ollaan ihan vaan kotona, meidän molempien äidit asuvat niin kaukana, ettei kannata yhden päivän takia lähteä ajamaan, kun pelkkään ajamiseen menee jo nelisen tuntia per suunta :D
Mä olen miehelle vähän jo vihaillut, että kyllä mun nyt edes vähän täytyy saada äitienpäivää jo viettää, että katsotaan onko se aikeissa muistaa mua mitenkään :whistle:

Tervetuloa Minea :wave:

Vaniljainen :heart: 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, minä en ookkaan moneen moneen kuukauteen kerennyt kirjottelemaan, ANTEEKSI. :(

Mulla mennyt suurin osa ajasta kahden termiitin paimentamiseen ja omien kipujen kanssa selviämiseen. Kohdunkannattajalihakset venyy niin vauhdilla ettei tahdo aamuisin päästä sängystä ylös. :/

Tänään oli rakenneultra ja meille tulikin sieltä poikalupaus. :heart: :) Ja selvis että mulla on kaks istukkaa, mitä ihmettä?! :confused: Ja toinen näistä on kuulemma joku "lisäistukka" ja on kohdunsuun päällä niin, että mennään kontrolliultraan kunhan viikkoja on kasassa 32. Eli heinäkuussa. Mitä tämmönen "tuplaistukka" meinaa kun ei mulle sitä selitetty? Ja onko teillä useamman lapsen äideillä ollut samaa, että ollut istukka kohdunsuun päällä ja jouduttu kontrolloimaan, onko päätynyt sektioon vai siirtynyt edestä pois?

Jospa taasen joutaisi enemmän kirjotteleen ja pysyyn mukana teidän jutuissa. En ole lukenut ollenkaan aikaisempia nyt. :ashamed:

Jave + Jalmari 20+2
 
Javelia: Mulla on nyt sama tilanne ton istukan kanssa. Ei siis ole kahta istukkaa, vaan se yksi ja ainoa alhaalla osittain kohdunsuun päällä. Mä menen juhannusviikolla kontrolliultraan asian takia ja kerron sitten oliko siirtynyt vai ei. Sektio edessä, jos ei siirry pois kohdunsuun päältä tai jää siihen liian lähelle. :) Yleensä se siirtyy, olikos vaan joku 0,5% äideistä, joilla se on raskauden lopussa siinä edessä edelleen.
 
Ei kasteta lasta, kun ei kuuluta kirkkoon.

Karvoitus. Nyt on karvankasvu jotenkin hidastunut, edellisistä lapsista oli tosi tummaa karvaa ja kasvoi vauhdilla.

Vakuutuksista: Ei oteta. Kunnallisella puolella on ihan hyvä hoito :) Siitähän verojakin maksetaan ;)

Äitienpäivä: Mulle oli laitettu silloin työvuoro. Jännä juttu sinänsä, kun meillä olisi ollut 3 lapsetontakin työntekijää... Nooo.... Tällaista se joskus on.

Tervetuloa uusille!
 
Minea tervetuloa!
Oliivimaria, onnea hyvistä ultrakuulumisista :)
Linea negraa ei ole aina, onneksi :D
Javelialle onnittelut poikalupauksesta :)

Turvakaukaloista, en missään nimessä ostaisi kuin uutena tai tutulta. En luota siihen, että vaikka kuinka netissä lukisi että kolaroimaton, että sitä myös oikeasti olisi. Lisäksi turvakaukalothan eivät saisi olla muistaakseni seitsemää vuotta vanhempiakaan, vaan sitten tulisi ostaa uusi jos edellinen on kerennyt "vanhaksi".
 
Heipähei!

Kuulumme kirkkoon, joten tuleva lapsi tosiaan kastetaan. Ristiäisiin tulee varmaan suunnilleen sama määrä vieraita kuin esikoisen osaltakin eli n.15. Saa nyt nähdä, pidetäänkö kotona vai jossakin muualla, viimeksi pidettiin kotona.

Vakuutuksesta: otamme sen varmaan vasta vauvan syntymän jälkeen. Esikoisesta toimittiin myös näin, mutta kertaakaan 3,5 vuoden aikana ei olla tuota vakuutusta mihinkään tarvittu, joten sen tarpeellisuutta tässä ylipäänsä mietin. IFin vakuutus meilläkin tällä hetkellä.

Täällä myös seurataan innokkaasta jääkiekon MM-kisoja. Tosin olen niin iltauninen, että se vähän häiritsee noiden iltapelien seuraamista.. ;)

Karvoitus ei ole muuttunut vielä mihinkään suuntaan..

Liikunnasta ja tosta zumbasta varsinkin sen verran, että itse harrastan sitä useamman kerran viikossa, eikä kukaan kyllä ole maininnut, että siihen jokin este olisi. Aion ihan loppuun asti harrastaakin (ellei nyt mitään ihmeempiä satu), jotta kunto pysyy yllä.

Äitienpäivää vietetään ihan kotosalla ja sitten käydään myös mun äitin luona kakkukahveilla.

(.) Nyt on kyllä viimeisen viikon ajan ollut kunnon mylläys päällä masussa eli vauva on kummasti alkanut aktivoitumaan. Tulin juuri parin päivän työreissusta ja kotiinpäin ajaessa oli kyllä aikamoista melskettä masussa. Mieskin on jotenkin paljon enemmän tässä raskaudessa mukana kuin tuossa ensimmäisessä. Oli toki silloinkin innostunut, mutta nyt ihan eri tavalla kuin silloin.

Raisu 22+4
 
Javelia Tarkemmin en kahdesta istukasta osaa sanoa, mutta veljen vaimolla huomattiin tuplaistukka synnytyksessä. Toinen oli ollut huomattavasti pienempi. Asiaan ei sen kummemmin selvyyttä tullut, miksi niitä oli ollut kaksi. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää, miten asia on. Mutta onnea poikalupauksesta!
 
Pika heilutus!

loma reissulta teneriffalta palattu ja kaikki meni mukavasti. Itellä vain mukana joku risteen ripaska "tauti" ja viikonlopun yli seurataan. Jos ei mene ohi niin sitte jotain verikokeita. Tietenkin minä ainokainen meidän 10hengen porukasta reagoin ripulilla. TOivotaan, että raskaus vain herkistää tuolle ja menee ohi. Vauvelilla tuntuu olevan kaikki hyvin, jumppailee nyt pitkiä jaksoja päivän aikana ja tuntuis kasvaneen nyt vauhdilla, korkealla tuntuu jo potkuja. :heart:

Palailen lukemaan pinoja myöhemmin. Nyt niin väsy, että sänky kutsuu. Viime yönä neljän aikaan päästiin kotipihaan asti.

Leo rv 23+1 :heart:
 
Jospa taas koittaisi aktivoitua…

Harjoitussuppareita on ollut varmaan viikolta 15 saakka, alussa ei välttämättä päivittäin mutta nyt taitaa tulla joka päivä. Osa taitaa selittyä sillä että hemmo myllää masussa tosi paljon.

Ristiäiset pidetään ja kotona. Vieraita ehkä hiukka päälle parikymmentä.

Vakuutus otetaan ennen syntymää niin kuin esikoisellekin.

Rakenneultrassa kaikki ok, tosin aika varattiin kesäkuun lopulle uuteen ultraan samasta syystä kun Huldasharksilla, eli istukka oli hieman kohdunsuulla.

Allergiaoireet sitten paheni (koivu ilmeisesti) niin että nyt pitää nenäsuihkeen lisäksi vetää tabuja naamaan (Aerius). On tosi nuutunut olo kun ilman oireitakin väsyttää

poksuen mopotyttö ja hemmo 20+0
 
Heipat kaikille! :)
Joku tuossa kyseli raskausajan ulkoiluhousuista, en kaupasta ole läytänyt, mutta "tuunasin" vanhat tuulihousut sopivaksi. Käytännössä leikkasin vanhoista tuulihousuista vyötärön matalammaksi (edestä enemmän) ja ompelin tilalle hieman korkeamman trikootuubin. Hyvin on toimineet ja normaalin ulkoilutakin alta ei edes huomaa, että vyötäröä on tuunattu. Samaa ajattelin kokeilla muillekkin housuille...

Äitienpäivän vietosta ei vielä ole varmaa lähetäänkö käymään minun vanhempien luona, matkaa olisi n. 600km. Muussa tapauksessa kävästään miehen mummin ja äidin luona. Jos ollaan kotona voisin ehkä tehdä pienen kakun tai piirakan... :p

MM-kisoja en perinteisesti ole katsonut kuin muutaman viimeisen pelin, mutta meillä näyttää asuvan 10-vuotias penkkiurheilija joka seuraa kaikki ottelut... Joten ei voi välttääkään näkemästä, ja ihan mielenkiintoistahan näitä on seurata.

Onko monilla jo turvavyönalennin käytössä? mietin alentimen hankinta, koska liikutaan autolla hyvin pitkiäkin matkoja ja saatetaan lähteä kesällä vielä lomareissullekkin. Mutta onko nuo kaikki sellasia joissa alennin tulee siitä jalkojen välistä, kuinkahan se toimiin kesällä jos käytän hametta/mekkoa.

(.) Kävin viikko sitten sokerirasituksessa ja kaikki arvot oli reilusti alle raja-arvojen, joten ei ole sokeri ongelmaa. Hemoglobiinikin oli nousut jo 121 vaikka viikkoa aikaisemmin lopetin jo raudan syömisen. Vatsakin toimii jälleen normaalisti ja painossakin huomasi tuon ummetuksen. Nyt on tälle keväälle sitten tutkittukkin jo allergia, kilpirauhas arvot ja sokerit, eikä mitään poikkeavaa ole löydetty, minnehän seuraavaksi ajan varaisi... :whistle:
Rakenne ultrassa oli pikkunen kovasti kasvanut edellisestä kurkistuksesta. Tälläkertaa oli hieman enemmän hereilläkin, vaikka kovin rauhallinen oli nytkin. Mitat vastasi viikkoja 20+4 eli olisi viikon vanhempi kuin kierrosta laskettuna, la ei kuitenkaan muuttunut. Siellä pieni lekotteli alkuun kädet pään alla ja kierähti siitä konttaus asentoon. Hienoja kuvia saatiin ja kasvokuvatkin meille antoi. Sukupuolta ei kysytty, eikä myöskään kumpikaan tunnistettu itse kuvista kumpi olisi.

Tunteet tuntuu olevan kovasti pinnassa ja tippa herkässä, tässä lähiaikoina tullut kyynelihdittyä useammankin kerran mitä ihmeellisimmistä syistä. Ja tuntuu että "hemmottelen" poikaa lähes kaikella missä annan periksi, heh. Poika joutukin tässä jo sanomaankin että "ei hän nyt enään niin pieni ole". Teen varmaan jonkinlaista alitajuista "surutyötä" esikoisesta vierottautumisesta. Toisaalta poika itse on ottanut vauvan jo nyt todella hyvin vastaan ja odottaa edelleen sitä veljeä...

Nici ja mönkijäinen 20+5 :wave: |O
 
Kaukalosta, omasta mielestä tuon sanelee jo järkikin, ettei sellaista kaukaloa kannata ostaa, jonka taustoja ei tiedä, enkä muutenkaan noin tärkeää hankintaa tekisikään tuntemattomalta!

Turvavyönalennin ollut jo viikkoja käytössä ja tännekkin kehunut kys.tuotetta! En ilman sitä istu enää metriäkään autossa. Be Safe Pregnancy Belt löytyy täältä. Hameista en osaa sanoa, kun harvemmin käytän tai sitten hame on leggingsien kanssa yhdistettynä, joten ei siinä ainakaan paikat paljastu :D

( . ) Pikkuinen ollut taas jo pitkään hereillä ja aamujumpat menossa :heart: Mies laittoi eilen päänsä tuohon masulle, niin sai potkun korvalleen ja sanoi, että ihan kuuli sen! Miten sen kuulee, kun minä vaan tunnen ne :D Ihanaa, kun mies saa jo "osansa" :)

innoM + Pulla 23+0 :heart:
 
Äitienpäivää vietetään minun äitini luona ja lauantaina miehen äidillä..

Turvakaukalo on hyvässä kunossa esikoiselta jäänyt talteen ja ostettu tosiaan 09.

Vakuutus otetaan Ifiltä kun on esikoisellekin sieltä otettu

Kastetaan tulokas :)

Turvavyönalennin Ollut käytössä ja tosiaan tuo Be safe ja hamettahan se nostaa kun tulee haarojen välistä kiinni, mutta suosittelen hankkimaan helpottaa automatkoja huomattavasti.

Liikunta täällä kielletty kun ollut noita harjoitus supistuksia niin paljon että kätilö sanoi että rauhallista kävelyä mutta ei pitkiä matkoja ja paljon lepoa :/

Neuvola olis taas huomenna ja aina se vaan tuntuu yhtä jännittävältä sinne mennä vaikka onhan siellä käyty useamminkin :D

O&O + pikku jäppinen 21+5 :heart:
 
Hyvää toukokuuta!

Oonkin ollut aika kauan poissa täältä keskustelusta, kun toi muutto on vienyt kaikki voimat. Nyt on kuitenkin vähän helpottanut. On saatu tavarat kaikki pakattua ja säilöttyä varastoon ja nyt vaan enää ootellaan, että meidän uusi kämppä vapautuu kesäkuun alussa. Ja ootan innolla, että pääsee sisustamaan uutta kämppää ja kaivamaan varastosta kaikki pienet vauvan vaatteet ja kattomaan mitä vielä tarvis hankkia.

Kävin viime viikolla rakenneultrassa ja siellä oli kaikki niin kuin pitikin. Ja tänään oli ensimmäinen neuvola uudessa neuvolassa. Oli onneks ihan mukava neuvolatäti ja sain jo kelan lappuset täyttäväks sekä synnytyssairaalan sen täyttölomakkeen.

Risitiäiset pidetään kyllä, vaikka ei muuten kyllä käydä mitenkään aktiiviseti missään kirkonmenoissa. Luultavati tällä kertaa pidetään ristiäiset ihan kotona, kun nyt on vähän suurempi asunto kuin viimeks. Esikoisen ristiäiset pidettiin mökillä. Vieraita meille varmaankin olisi tulossa noin 15-20. En oo vielä tarkkaan suunnitellut vierasmäärää. Mut ainakin isovanhemmat, enot, serkut ja kummit.

MM-kisoja mä kattelen aina kun ehin. Ainakin kaikki suomen pelit yritän kattoo. Vähän vaan toi meidän poika ei oikein anna äitin kattoa koko ajan niin aktiivisesti kuin ite haluais.

Vakuutusta me ei olla ainakaan vielä hankittu, saa nyt nähdä hankitaanko ja mistä, kun asetutaan kunnolla taas tänne uuteen paikkaan, kun tässä on ollut niin paljon kaikkee muutakin, että vauvan vaakutusta ei olla ainakaan vielä muistettu ja ehitty ottaa.

Äitienpäivästä mä en vielä tiiä mitä tehään.

Mutta kyllä nyt pitää mennä taas syömään.

riikka 23+1
 
Moi,

Täällä taas päiväkahvitellaan ihan kaikessa rauhassa ihan yksin, kun molemmat pienokaiset nukkuu taas samaan aikaan. Oon pyrkinyt, että yhdet päiväunet otetaan yhtä aikaa jos suinkin mahdollista, niin saa tämä mammakin levätä välillä. Tänään tosin myöhästyttiin päikkäreiltä aika lailla, kun olin koko aamun lasten kanssa ostoksilla. Ensin vaatteita vähän kaikille, sitten ruokakauppaa ja käytiinpä vielä syömässäkin. Puuh! Mutta ihania tuollaiset reissut. Päivinä, joina ei ole harrastuksia, täytyy aina välillä silti olla menossa, ettei seinät kaadu päälle.

Mutta kiitos kaikille, kun otatte niin avosylin uudetkin vastaan. <3 Itsehän olen tosiaan seurannut alusta asti, mutta nyt vasta uskaltauduin itse mukaan. innoM: nyt on todellakin aika nauttia, raskausaika hurahtaa niin nopeasti!

Mädchen: Ai sulla on sama la, onpa hienoa. Ja olitko se sinä, jolla oli ennestään kaksi poikaa? Sama täällä, ja nyt vähän tuntuu siltä, että veljekset saavat pikkusiskon. <3 Joko teillä oli se rakenne? Älä kuitenkaan lisää tyttölupausta vielä nikkiini, kun tämä jäi hieman epäselväksi eilen. Mitään ylimääräistä ei kuitenkaan näkynyt, mutta kätilö ei uskaltanut ottaa kunnolla kantaa asiaan, kun vauvanen oli niin mutkalla ja jalat ristissä koko ajan. Ja vielä poikkitilassa. Asia selvinnee ensi viikolla yksityisen ultrasa.

Aiottiin ensin, ettei tästä kolmannesta ja viimeisestä kysytä, mutta kyllä se uteliaisuus sitten lopulta heräsi...Ja meillä on alkamassa rakennusprojektikin, niin käytännön syistäkin olisi kiva laittaa vauvallekin huone jo ihan valmiiksi. Myytiin muuten juuri meidän okt ja muutettiin raksan lähelle vuokralle. Ihan uusiin vuokra-asuntoihin päästiin, mutta ah niin pieneen verrattuna edelliseen! No, sopu sijaa antaa. Riikka086, muuttosympatiat siis sinne teille päin. Mekin muutettiin ihan muutama vko sitten. Ei ollut ihan helppoa kahden pienen korvatulehduspotilaan kanssa. Haasteensa loi sekin, että suurin osa tavaroista piti laittaa varastoihin odottamaan uutta kotia. :)

Nicillä hyvä idea raskausajan ulkoiluhousuiksi. Itse kanssa tehnyt vaikka mitä viritelmiä ja lainannut housuja aina joltakin, kun esikoista odottaessani kolusin kaikki kaupat läpi eikä mistään löytynyt minkäänlaisia mammatuulihousuja. Kävin mammavaateliikkeistäkin kysymyssä, ja siellä myyjä katsoi vähän hassusti ja sanoi, että ei meillä sellaisia ole, ei niille juuri kysyntää ole. Silloin ajattelin että mitäh, en kyllä varmasti voinut olla maailman ainoa nainen, joka haluaisi urheilla myös raskausaikana. Näin se myyjä vähän antoi ymmärtää. Mutta kertokaa toki joku, jos jostain löytyisi?

oliivimarialla ihana 4D-kokemus. Onnea prinsessasta! Mekin kävimme kakkosesta, mutta nyt kiristimme nyörejä ja päätimme tyytyä yksityisen rakenneultraan. Sen tekee kuitenkin lääkäri.

Ihanaa, että täältä löytyy muitakin kolmosen odottajia, Carlotta ja Santtu. Ja sillä suht pienellä ikäerollakin. Joskus sitä saa vaan jollekin selitellä, että kyllä, olemme kuulleet ehkäisystäkin, mutta meille nyt sopii tämä tällainen järjestys, että nyt tehdään lapset ja viiden vuoden päästä jotain ihan muuta. :)

Onnea Javelialle poikalupauksesta! Onpa erikoista istukka-asia, kaksi siis?. Itselläni oli esikoisesta istukka kohdunsuulla, mutta se kyllä nousi sitten myöhemmin. Nyt en juurikaan tunne liikkeitä ja eilenhän se syy selvisi: istukka on etinen ja vaimentaa siis liikkeitä aika lailla tod.näköisesti koko raskausajan.

Mukavaa torstaita! Senhän pitäisi olla toivoa täynnä. ;) Nyt tuli MeNaiset, jospa sitä vilkaisis vielä.

Minea ja sissi 20+6
 

Yhteistyössä