***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Liityisin myös syssyläisten joukkoon :) Täällä jännitellään kolmannen tuloa.Tänään oltiin lääkärissä ja paikat pehmentyneet/kohdunkaula hävinnyt, eli lähtö voi tulla koska vaan.
Viikko viikolta tulee vaan todellisemmaks koko nyyttinen ja mieli vetää häränpyllyä.Toisaalta haluais jo synnytyksen olevan ohitse ja toisaalta ei.
Onko kukaan nähnyt vauvaunia?Ite monena yönä "nähnyt" meidän uuden tulokkaan ja "kokenut"niitä fiiliksiä joita tuore mamma vaan voi kokea :) hassua, kai tää on jotain valmistautumista tulevaan.
Voikaamme siis kaikki hyvin :heart:

Snanna ja pikkuinen 35+4
 
Paljon onnea kaikille rouvaantuneille :flower:
Ja paljon onnea Tuulille ja koko perheelle pienokaisesta :heart:

Olin eilen Kättärillä, kun vauvaa käännettiin ja täytyy sanoa, että kipeää teki. Ekalla kerralla vauva pääsi karkuun, mutta tokalla yrityksellä se sitten onnistui. Kätilö kyllä kysyi, että tekikö liian kipeää...NO kyllä teki. Onneksi kaikki tällä erää ohi. Kuitenkin jo viime yönä vauva pönkäsi kovasti jo itseään toisinpäin. Saapas nyt nähdä kuinka käy. En uskoisi, että mahtuu kääntymään itsekseen, kun painoakin on jo 2800g. Kahden viikon päästä on sitten taas lääkärille aika.

Vape ja Kerttu 36+4
 
Mielettömän isot onnittelut Tuulille!!

Kun aikaa on ja arki tasoittunut niin sitten heti kertomaan vähän synnytystarinaa malttamattomille.. :flower: :flower: :flower: :heart:

Innostuinpa nyt sitten kirjoittamaan muutaman sanan, kun ensimmäinen vauva syntynyt.. Viimeksi kirjoittelin muistaakseni puolessa välissä raskautta, sen jälkeen olenkin vain lukenut pinoa päivittäin. Jotenkin ei ole vaan ollut mitään kirjoitettavaa, eikä voinnissa mainittavaa.

Tiniille sen verran, että itse olen myös malttamaton jo ja tahtoisin kovasti päästä synnyttelemään! Muita poppakonsteja en juurikaan ole vielä kyllä harrastanut kuin ahkeraa saunomista. Joskus oli puhetta pinossa seksihaluista ja niitä itsellä riittäisi vaikka pienelle kylälle, mutta miestä ei voisi vähempää touhuaminen kiinnostaa. :ashamed: Sitten tuota kotona olevaa esikoista tulee päivittäin nosteltua ja perässä juostua, että siiinä aktiivisuus päivien osalta ja käynnistyskeinot. Vyöhyketerapiaan voisi kohta varata ajan. Viime raskaudessa kävin kerran ja yöllä meni lapsivedet eli ihan toimivaksi keinoksi sen katsoin..

Eilen neuvolassa sf-mitta ei ollut noussut kahteen viikkoon ja vauva oli laskeutunut. Ensi viikon perjantaina aika äitipolille synnytystapa arvioon. Toivottavasti ei tarvitse olla huolissaan tuosta kasvun pysähtymisestä vaan johtuisi juuri tuosta laskeutumisesta mitä ei vielä edelliskerralla ollut tapahtunut. Oireetkin on helpottanut närästys vähentynyt ja hengitys jokseenkin helpompaa. Muuten neuvolassa kaikki hyvin pissa puhdas, painoa lisää n.500g/vko, paineet hyvät jne. Sf-mitta mennyt tähän asti yäkäyrän yäpuolella ja nyt siis tippui keskikäyrälle.

Katjuska! Ajattelin sittenkin mennä Vammalaan synnyttämään eli sen voi vaihdella etusivulle nyt kun nuo viikotkin on Vammalaan täynnä. Olin siellä harjoittelussa ja aivan ihana paikka on. Hurjan mukavaa vielä kun tuntee kätilöt entuudestaan.

T: Tyyne ja "Sylvi" 36+3 :)
 
Ensimmäinen vauva!!!!! Tästä se alkaa. Onnea koko perheelle!

Vape, kääntäminen ei kuulostanut yhtään kivalta!!!! Alkoi jännitys tiivistymään, mulla on nimittäin vaavi vieläkin poikittain. Kahden viikon kuluttua on loppuraskauden uä ja siinä on uhkailtu sitten kääntää ellei ole siihen mennessä kääntynyt. Nyt täytyy jutelta vakavasti masun kanssa tästä asiasta :)
 
snodgrass
Suurensuuret onnittelut Tuuli !! :flower: :flower: :heart:

Ja oikein paljon onnea myös kaikille aviosäätyyn astuneille! :D :flower: :flower: Se oli ihana se "naimiaiset" :LOL:

Dior mitä mies tuumasi pakkauksesta?

Huh! Tuntuu että täällä alkaa tosiaan monella olla paikat enemmän tai vähemmän valmiina.. Mikähän äippäskän tilanne on nyt? Mulla ei vielä mitään merkkejä, mutta ei kyllä tarvikaan olla. Varsinkin kun sain tuossa vähän lupausta neidin hoitokaverin äidiltä, että ottaisi mut mukaansa Ikean reissulle... Olis kiva vielä sinne keretä, oon miestä kärttäny mut kun se ei oo ikinä ollut siellä eikä ymmärrä mitää hienoo siinä on. Oon kateellinen teille ketkä asutte sellasen lähistöllä, kun täältä tampereelta päin on vähän pidempi matka..

Nyt on kyllä pää ihan tyhjä, oon ihan poikki. Tää sadekeli vetää jotenkin mehut pois..

snodgrass ja neponen 36+1
 
Terveiset Tallinnasta!!!

Ja onnittelut ekasta syntyneestä!

Onnittelut kaikille avioliitonsatamaan purjehtineille :heart:

Tosiaan risteilyltä tultiin tuossa muutama tunti sitten ja oli ihan mukavaa.

Samalla risteilyllä oli äiti 2vkoa vanhan vauvansa kanssa jonka l.a olisi ollut tänään...

Ja he olivat olleet 3vkoa sitten risteilemässä edellis kerran eli 3pvää siitä oli heille vauva syntynyt..

Hän vain sanoi ettei halua pelotella mutta toka voi tulla aikasemminkin(kun kerroin esikon menneen 2vkoa yli)

No jotenkin en osaa ajatella tämän syntyvän vielä moneen vkoon ja risteilläkin sain ihan "rauhassa"!

Onko muilla sitä että käy jotenki ylikierroksilla?

Eli öisin herää vähän väliä ja ei saa enää unen päästä kiinni uudestaan.

Iltaisin kukun puolille öin eikä uni meinaa tulla millään.

Kuitenkin aamulla oon pirtee kun peipponen,ainoastaan iltapvällä tulee semmonen hetken väsy mikä menee ohi ku lepää.

Varmasti joku hormoni juttu ja keho alkaa valmistautumaan tulevaan!

Mullakin suppareita oli esim. eilen muutama useampi peräkkäin mutta ei kuitenkaan kipeitä lähinnä epämukavia vaan.

Vauvalle voi sanoa käsipäivää sen verran piukassa on vatsa nahka ja vauveli puskee läpi sieltä..

Tax freestä tarttui miehelle mukaan lonkeropäkki ja giniä ja meikäläiselle dajmia,toffee suklaata ja bisbis lakuja (heittää muillekin mammoille tuliaisia) järkkyä mussuttamista vaikkei ees tee mieli yhtään... :ashamed: :$

Nyt kattoo rimakauhua&rakkautta nauhalta! :wave:

Jousikas [/b]POKS 37+0

Ps.Pistäkääs niitä tuoreita massujanne taas kehiin ni päästään "vertailee"...ite laitan ku kerkeen ottaa kuvan.. :D
 
Kääks... Tuulille valtaisat onnittelut peikkopojan syntymän johdosta :heart:
Voi että...ihanaa...nyt se jakaantuminen sitte alkoi :D

Meillä kans käytiin sitte tossa illalla synnärillä näytillä :whistle: Alkoi taas tulemaan punertavaa vuotoa ja sen päiväisen pojan potkun takia sitte soittelin ja pyysivät näytille. No sitte ku synnärillä annoin pissanäytteen, niin oli ihan verinen se näyte :eek: no ei siitä sitte mitään voinu tutkia.
Käyrää otettiin ja hyvää käyrää saatiin ja tikulla kokeiltiin ettei lapsivettä oo tihkunut ja ei ollut... Lääkäri sitte tuli ultraamaan nopiaan ja kaikki näytti olevan kunnossa. (oli niin kiireinen ettei kokoarviota sanonut ja sukupuoltakaan ehtiny ite kurkkimaan :| )
Sisätutkimuksessa paikat pehmenneet, mutta kiinni...
Vuodolle ei siis selkeetä syytä löytynyt ja edelleen vähän vuotelee... että pakko tässä on olla pikku valmiudessa koko ajan nyt sitte vaan :kieh:

Jouskari Hyvä ku otit kuvat puheeks...vois viel napsasta kuvan kun se maha tossa on :kieh:

Ja vapen kääntökertomus kuulosti kivuliaalta :x mutta onneks onnistui ja toivotaan nyt ettei takaisin yritä liikaa pönkeä =)

Täytyy huomenna yrittää kommentoida paremmin... nyt suihkuun :wave:
 
:'( mä ihan liikutuin...(mä itken joka asiasta taas ;-) ) voi että onnea tuuli :flower: ja koko perheelle tietenkin... hui se on sit siskot todellakin niin että tässä sitä sit jakaannutaan tasaseen tahtiin kaikki.. HUI.
vape hui, mulla kaveri istuu kans ja ilm ti tulee nyt sit lähete tohon käännökseen, ultrasko ne eka et näki et johtuuko esim liian lyhyestä napanuorasta ettei oo kääntyny tai koosta tms... ku jostai luin et siihen on välillä syynsä ettei vauva käänny...
Ja olitko kiinni käyrissä sit sen jälkee kuin kauan... jne jne kerro lisää...
 
vuh
Tuuli Onnea, onnea, onnea, onnea, sylitolkulla onnea pienen pojan johdosta!!! :flower: Tää on ihan epätodellista, että nämä vauvat alkavat nyt syntyä! Jos omaa kroppaa yhtään tunnen, tämä vauva ei tule vielä pitkään aikaan. Supistuksia ei ole ollut eikä vauva ole vielä laskeutunutkaan. Ainoa merkki synnytyksen läheisyydestä on se, että odotus-caprihousut on käyneet mulle liian pieniksi?! :xmas:

Kaikille rouviintuneille tietysti kanssa superonnittelut! :flower:

Koiramamma Toi etuosto-oikeus kuulostaa kyllä hyvältä. Onko se ihan lainvoimainen paperi? Vaikka tuntuis vähän oudolta alkaa käydä oikeutta jonkun koiran asumapaikasta...? Siltikin joku varmennin olisi kiva olla, että omalle (!) pennulle ei käy elämässä mitenkään huonosti.

R iikka Katoin joo eilen sen Rimakauhua ja rakkautta ihan pokkana vaan olkkarissa! Mies viihdytti vierasta sen aikaa, ne katteli valokuvia sen naisen tutkimukseen liittyen. Kyllä mua ajatteluttaa yhä se, miten ei-lapsettomat eivät tajua lapsellisten elämää oikein mitenkään. Mulle ei tosiaankaan olis tullut mieleen majoittua viimeisillään raskaana olevan naisen perheeseen puoleksitoista viikoksi. Mutta samalla tavalla itekään ei oo lapsettomana tajunnut lapsellisten juttuja, ei kai sille mitään voi?

Jouskari Mulla kanssa on jotenkin ylipirtee olo, vaikka touhuan aika paljon huoneiden laittamisten, pikkupentujen ja pojan kanssa koko ajan. Taitaa olla tosiaan jotain hormonihyrräystä tämäkin. :) Ja arvaa muuten, oonko kateellinen sulle sun karkeista :p !! Ostin äsken pikkupussin light-sipsejä. Tämä on juuri oikea hetki mennä tuhoamaan se, luulen ma! Ihanat yöt kaikille, katsotaan tuleeko yön aikana lisää pikkuisia vauvoja! t. vuh ja höpeltäjä
 
Oi, onnea Tuuli:heart: :flower: Teidän pieni peikkonen sai sitten kunnian olla ihan ensimmäinen :)

Saanko udella, miten kaikki sujui pienen kanssa, kun kumminkin hieman aikainen oli?? Aika pian pääsitte kotiin joka tapauksessa...

Täällä oon ollut hieman huolissani, kun vauva on liikkunut niin hiljaisesti... Vähemmän kuin viime päivinä ja liikkeet on jotenkin "pehmeämpiä". Viime viikkoina kun on ollut sellainen rytinä masussa tunnin välein ja koko maha heilunut... Nyt sitten liikkuu paljon pienemmin. Tulee kyllä tarvittavat liikkeet, mutta jotenkin niin erilaisina. Juups, mä huolehdin kaikesta. Mitenköhän vauvan kanssa? Oon varmaan pienistä nuhistakin hermona...

Tuikkiiko joitain muitakin tonne alas? Tuntuu just niiltä sukkapuikkokivuilta

Katjuskalle tsemppiä taasen!!! Voipi olla sullakin jo synnytys lähellä. Tuntuu muuten, että prosentuaalisesti aika monella syyskuulaisella tulee olemaan ennen laskettua vauva sylissä.

Ja onnea [/b]virallisesti kumppanoituneille :heart:
Teillä ei ole isyyden tunnustamista edessä, se tuntuu jotenkin niin tyhmältä...

Cora ihan kohta 33+0
 
Cora Ennen synnytystä on normaaliakin, että liikkeet vähän vähenee, joten toivotaan, että kyse vaan siitä tai sitte vauva potkii tonne selän suuntaan. =) Eiköhän kaikki oo kunnossa, kun kuitenkin jotain liikettä tuntuu :heart: Mutta tiedän juu kuinka sitä hermostuu :whistle: Meinas sairaalassa iskee paniikki, kun ei heti sydänääniä löytynyt tänään. :eek: No kun vaihdettiin toiselle kyljelle niin löytyi :D

Muutenkin tuli jotenkin surkuhupaisa olo tosta käynnistä, kun ei saatu siitä pissasta mitään otettua ja verenpainettakaan ei saatu mitattua, kun se laite jostain syystä renklas ja muutenkin oon ihan yhtä tietämätön, kun sinne mennessä, kun ei syytäkään löytynyt vuodolle :kieh: :xmas:

Katti toivotaan, että teilläkin ymmärtäis pieni itse kääntyä vielä ja välttyisit kääntämiseltä. =)

Tyyne Jospa se sf-mitta on samassa siitäkin syystä, kun vauva on laskeutunut jo... kyllä sinäkin pian sen nyytin syliin saat :heart:

"nappaa kiinni Jouskarin karkit ja mussuttaa tyytyväisenä" :p
 
Ihan pikaiseen kaikille rouvaantuneille onnea kauheasti :flower: :flower: :heart: :heart:
Ja Tuulille pienokaisesta onnittelut :flower: :flower: :flower: :heart: :heart:

Tää mamma menee lepoon kun supistelee niin pirun kipeästi...

Ninnipo ja :heart: masukki 35+3 :heart:
 
Täältäkin suuret onnittelut Tuulille!!
vape kurjalta kuulostaa tuo kääntäminen, toivotaan että kaveri nyt ymmärtäis vaan sit olla enää kääntymättä :)
ninnipo tsemppiä suppareiden kanssa!
Katjuska kyllä sua nyt sit piinataan noilla vuoteluilla :hug: onneks ei kuitenka ollu mitään vakavaa.
cora mullakin nyt (ja esikoistakin oottaessa)nyt kun maha laskeutunut ja muutenkin LA lähenee niin liikkeetkin vähenee, ja pehmenee, tietenkin kun alkaa tilakin käydä ahtaaks ja asettautuu lähtökuoppiin.
Älä siis huoli :)
vuh tuo on kyllä välillä niin totta ettei lapsettomana osaa ajatella kaikkea mitä lapsellisten arkeen liittyy..mullekin juur kaveri veti herneet nokkaan kun en lähteny sen kans eilen baariin..juu, mies ei ollu kotona, mulla tosiaan paikat kypsää kamaa synnytykseen ja vaikka pojalle olisin saanut jonkun hoitajan kotiin (tai miehen tuleen takas kotiin) niin en tod. olis baari-illan jälkeen jaksanut pojan kans herätä 5.30.enkä jaksanu koko iltaa muutenka.
samanlaisia tilanteita on ollut vaikka kuin monta, kerran eräskin kaveri ehdotti että "etkö nyt vaan vois hetkeks tulla kun se poika nukkuu! :eek: " juu, tottakai jätän sen vaan yksin kotiin nukkumaan |O
tyhmiä kommentteja on tullut kyllä vino pino...ja ne lapsettomien vinkit kasvatukseen ihan parhaita, joistakin kyllä huomaa hyvin että tulee asenteet ja mielipiteet muuttumaan kun omia lapsia saa (esimerkkinä tästä ystäväni joka on sitä mieltä ettei koskaan, IKIMAAILMASSA vois laittaa/antaa lapselle mehua tai limpsaa kun ne on nii kamalia hampaille :LOL: juu, se lapsi ei varmaan koskaan tuu sitä mehua pyytään, esim. lastenkutsuilla kun kaikki muut saa...)

no ehkä siinä oli taas tarpeeks avautumista aiheesta, enkä nyt mitenkä tarkottanu yleistää.
Snanna tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!
syysmama mulla ei esikoista oottaessa tullut supparin supparia ennen varsinaista synnytyksen käynnistymistä (synnytyksen kesto 7h, josta kotona ja matkalla 3h) et jos toi sun "teoria" pitää paikkansa niin en taida sairaalaan ees ehtiä kun nyt suppailee päivittäin :D no, saatte sit taas lukea lööpeistä että "isä toimi kätilönä kun vauva syntyi autoon"
Dior ja katjuska kiitokset onnitteluista!mies oli tohkeissaan koko päivän, se oli niin kovasti toivonut toista poikaa :heart:

kohta tarvis päästää tuota hoito-koiraa ulos, poika on ihan intona ja seuraa "huuliaa" (eli Juuliaa :)) koko ajan ja tarjoaa sille lelujaan :LOL:

d. ja pipana 36+4
 
Huomenta :)

Dior Täällä mielessäni mietin sitä teidän pentua jahtaamassa sitä telkkarissa viskottavaa palloa :LOL: Ihania noi eläimet :heart:
Ja ihanaa, että mies tykkäs isyyspakkauksesta :heart: Meillä kans viimeks tykättiin kovasti =)

Daydreams Jäin ihan monttu auki miettimään noita kommentteja joita oot lapsettomilta saanut :eek: Itse en muistaakseni lapsettomanakaan noin ajatellut :whistle: No meit on moneen junaan ;)

Nyt ei taas vuotoa näy, mutta kyllä sitä illalla viel tuli ja yöllä olin tuplaten kipeempi, kuin oon aikaisemmin ollut. Se sisätutkimuskin sattui eilen aika ikävästi ja ei tuntunut yhtään kivalta. :x No mutta nyt sai ainakin korjattua sen tilanteen, että mulla ei sitä lääkärineuvolaa ois muuten ollut ollenkaan...tiedänpähän ainakin nyt mitä tuolla alhaalla on tapahtunut. =)
Menkkamainen jomotus vaan jatkuu... varsinaista supistelua ei oo nyt ollut...

Relatkaas kaikki nyt vaan vielä kunnolla kun voi ;)

Katjuska ja Vilpertti 35+2 :heart:
 
Törö pitkästä aikaa!

Onnea Tuulille poksahtamisesta :flower: . Jo alkaa itseäkin tympiä niin paljon puutumiset ja närästelyt, että joutaisi kaveri ulostautua.

Onnea myös naineille :flower: , vältytte siltä isyyden tunnustamiselta, joka kieltämättä kuulostaa aika tympeeltä touhulta.

Jouskari vai kuka täällä kyseli miehen menoista näin loppuvaiheessa. Taidan olla aika holtiton ja huoleton, sillä tämän viikonlopun mies on naisten kanssa koirien hakuleirillä ja 11.9. se on varannut liput Suomi - Saksa-peliin, jonne minun puolestani saa myös mennä, jos ei synnytys ole sitten juuri silloin. Ehkä hieman epärealistisesti kuvittelen itsekin pääseväni melko pian pariksi tunniksi aina livahtamaan miehen ja kakaran luota jossain käymään, mutta ehkä tää nyt sitten on niitä lapsettoman kuvitelmia.

Muuten, lievästi rupesi ärsyttämään tuo, ettei lapsettomana osaa ajatella, mitä lapsellisen arkeen liittyy -tyyppinen taivastelu :x ... Ei kai sitä nyt tarvitsekaan osata. Saahan sitä pyytää vaikka mihin mukaan, ainahan voi kieltäytyä. Eivät minun ystäväni moisesta loukkaannu! Ja tässä samalla vannon myös sen, että minun suustani ei yksikään lapseton koskaan tule kuulemaan lausetta: "Noh, ymmärrät sitten kun sulla on omia lapsia" :kieh: ... Tuli ehkä purkauduttua vähän väärälle palstalle, mutta niin kuin huomaatte, mulla on edelleen vaikeuksia suhtautua lapsi-/vauva-asiaan.

Onko kellään muuten migreeniä? Sain viime perjantaina omituisen kohtauksen, johon kuului sahalaitakuvio oikeassa silmässä, sormien täydellinen puutuminen, tolkuton puhe (en saanut muodostettua järkeviä sanoja, vaikka kuinka yritin) ja täydellinen painetun tekstin ymmärtämisen puute. Muutenkin tunnuin käyvän jotenkin hitaalla. Tilanne oli lievästi pelottava, mutta olo helpotti syönnin ja levon jälkeen. Mietittiin sitten, että oliko kyse verensokerin laskusta, kehnoista rauta-arvoista vai jopa aivoverenkiertohäiriöstä. Joku kaveru kuitenkin sanoi, että voivat olla migreenioireita, vaikka mulla ei ole koskaan migreeniä ollut eikä tähän liittynyt päänsärkyä...

Nyt tuli liian pitkät sepustukset. Heinäkuussa jäi palsta lukematta, kun remontti oli vielä kesken ja piti sutia väriä seiniin, joten en tiedä, onko teillä tästä asiasta ollut puhetta, mutta kysyn nyt kuitenkin: Onko teille pidetty vauvakutsuja tai vauvajaisia?Mulle oli järjestetty sellaset nyt keskiviikkona ja oli tosi kivaa vielä olla kavereiden kanssa ihan niin kuin ennenkin :).

Nyt painun olympialaisten pariin. Adios amigos.

Väpä ja PiMu (tai kuten isäni sanoo, seegertti) 36 + 3
 
Huomenta!

Vielä noista lapsettomista kavereista joita mulla ei enää oikeastaan olekkaan kuin yksi ja hänestä pidän kyllä kynsin hampain "kiinni"... :D

On niin ihana kun päästään bilettää tai ulos syömään ni mul ei tulis mielenkään papattaa mistään lapsista...toki kerron kuulumiset onhan mun perhe tärkein ja lapsi kuuluu siihen mutta en sen enempää jaarittele kuin hänkään omista jutuistaan...

Ja musta on ihana kuulla sen mies-juttuja ja muita kohelluksia ja matka-kertomuksia!

Toki hänestäkin on ollut hauskaa seurata "aitiopaikalta" meikäläisen muodonmuutosta ja raskauden edistymistä.

Kuitenkin mikä oli huvittavaa nyt kun jäin töistä pois (hän on siis työkaverini) ni hän mietti että miten jatkossa että kyllähän hän vois tulla meillekin käymään (ollaan siis nähty ainoastaan syömisen merkeissä kaupungilla sen jälkeen) mutta kun ei oikeen tiedä miten suhtautuis tohon mun poikaan,että jos hän ei osaakkaan "olla" sen kanssa tai leikkiä tmv... :LOL:

Mä nauroin että enhän mä ole pyytänyt sitä meille olemaan mun pojan kanssa!

Kun en ole itsekkään mikään leikkijä-tyyppi että jos seurustellaan vaan ihan keskenämme ja poika touhuaa omiaan tai kattoo vaikka piirrettyjä sen aikaa...

Että tämmösiä hekin voivat miettiä..ei ollut tullut mulle mieleenkään. :D

Itse en osaa oikeen "lässyttää" muittenkaan lapsille kun en tee sitä omallenikaan,meitä on niin moneen junaan!

Tää meni varmaan vähän asian vierestä enkä tiedä mistä tässä alunperin ees keskusteltiin mutta tulipahan vaan mieleen! =)

Ja sit muitten kohtelu mua kohtaan on myöskin huvittavaa kun en ole siihen tottunut eli tuolla laivalla ja muuallakin saa aina istumapaikan,pääsee vessaan jonon ohi ja ovet avataan (myös naiset avaa) ym. ym. ja mä kun en todellakaan kaipaa mitään erityiskohtelua vaan ihan normaalia käyttäytymistä...sanon sitte itse jos jotain on.

Itse olen kantanut kauppakassit jne.

Asia on sitten ihan eri jos lääkäri sen kieltää tmv.

Mutta tässäkin olemme erilaisia!

Täälläkin joku "tuikkii" tuonne alapäähän ja aamulla kun nousin ni velloi ja jomotti sillai menkkamaisesti tuonne koko alavatsaan muttei kuitenkaan supistellut.

Jotenkin se nahka on niin piukeena ja vauva painaa tota etuseinämää tai mitä lieneekään siel touhuaa.. ;)

Helpotti kuiteki heti ku istuin alas.

Se mihin en kuitenkaan "kyllästy" on ihmisten antamat "kehut"

Melkein missä vaan saa kuulla kuinka "hehkeältä" näyttää ja kuinka elinvoimaiselta ja kauniilta...Tyyliin "ei ikinä uskoisi että synnytät 3vkon päästä.."

Ja että raskaus kyllä pukee naista... :heart:

(jep jep-tulkaa sit vaa synnytyksen jälkeen sanoo uudelleen... :saint: )

(onneksi se vauva saa sit kaiken huomion!)

Hankinnoista vielä pieni lisäys että kyllä mekin ostettiin esim.turvakaukalo ja sitteri uutena mutta edullisimmasta päästä,pointtini oli siis se että en itse maksais esim.60e lisää vaan siks että saan tietyn värisen kuosin...eli me maksettiin kaukalosta 109e ja uuden kauden malli ja väri ois ollut alk.169e...

Ja vielä syömisestä ja juomisesta synnytyksen aikana eli meikäläinenki joi mehua urakalla ja muistaakseni söin mandariineja tosin ei siin kyl mikään nälkä tullut mutta kova jano ainaki.
Ja mua kehotettiin juomaan mut eiköhön se kätilö sit kerro miten toimitaan!

Nyt tuli taas romaani... :ashamed:

37+1 :heart:
 
Dior, siis tarkoitan, että tuntuu siltä, kuin joku tunkisi sukkapuikkoa tonne alas... Inhottavaa.

Täällä ollaan alettu kärsiä raskauden aikaisesta ns. uniapneasta. Mulla sf niin iso, että keuhkot ihan lytyssä ja kun makaan vaakatasossa, menee ilmatiet lukkoon. Havahdun sellaiseen tukehtumisen tunteeseen ja haukon happea. Kuulemaa ihan normaalia! Ja kuorsaan kuin pieni porsas. Kuulemma pitää tästä lähin nukkua puoli-istuvassa asennossa.

Juup, kuulostan varmaan idiootilta, mutta nyt tuntuu siltä, että tää raskaus on mun eka ja vika samaan aikaan. Vaikka mieli varmasti muuttuu...

Mutta en ole tosiaan niitä ihmisiä, jotka nauttii raskaan olosta. Paitsi ehkä just keskiraskaudesta. Mun yks tuttu harkitsee kohdun vuokrausta, hieno homma, mutta musta ei tosiaan siihen olisi. Moni muukin varmaan tuntee samoin.

Mies lähtee Polter Abendiin, eli polttareihin, kahden tunnin päästä. Sanoin, että ottaa vain pari kaljaa, jos vaikka lähtö tulee. Olis ihan kauheeta, jos toinen olis humalassa synnytyssalissa. Ei sinne varmaan humaltuneita miehiä otetakaan.

Kiitos vielä teille, jotka kommentoitte vauvan liikkeitä ja huolta niistä :flower:

Cora tasan rv 33 (ultran mukaan meidän vauva on muuten viikon isompi, mutta luulisin, että vain painolta, ei siis muulta kehitykseltään)
 
vuh
Pikaisesti vielä lapsettomista ihmisistä! Ei oikeesti ollut tarkoitus herneyttää Väpän nenää eikä arvottaa ihmisiä toisiaan paremmaksi, kunhan vaan totesin, että useinkaan lapsettomat eivät tajua lapsellisia. Katjuska on ollut erityisen empaattinen ihminen, jos on osannut asettua lapsellisten asemaan jo lapsettomana! :) Ite muistan "bravuurinani" sen, kun lukion jälkeen syksyllä paras ystäväni sai vauvan, ite läksin opiskelemaan kauas kotoa. Kaks viikkoa ennen ystävän synnytystä pyysin sitä tuomaan autolla mulle jonkun helevetin lipaston kotoa... :ashamed: Juu, ja ystävä kyllä kieltäytyi tuomasta sitä! :D Nykyään en ehkä pyytäisi tuollaista palvelusta! En koskaan oo kellekään sanonut, että "tajuat sitten kun saat omat lapset" - mutta en mä noita lapsen mukanaan tuomia oppeja osaa hävetäkään... =) Jees, nyt päivän rientohin! t. vuh ja vatta
 
Vuh Tiedä sitä sitte siitä empaattisuudesta :whistle: Voihan se olla, että muisti tekee tepposen ja on tullut sanottua ja ajateltuakin jotain ei niin fiksua :whistle: Mutta toisaalta... taisin olla ensimmäinen meidän kaveriporukasta, joka lapsen sain, joten eipä oo kauheesti tarvinnut vissiin sitte miettiäkään moista asiaa. :D
Ja mukavaahan se on, kun meit on joka lähtöön eikä samasta puusta veistettyjä mielipiteiden kanssa ollakaan. =)

Ja väpä hyvä se on, että tuo asiaan sen toisenkin näkökanan, kun usein ihminen aattelee asioita vaan siltä omalta tutulta kantiltaan. :)

Cora enpä usko, että minustakaan ois kohtua vuokraamaan... Aamulla taas mietin äheltäessäni sängystä ylös, että ei koskaan enää :kieh: juu katotaan vaan kuinka taas unohtuu nää olotilat :D

Ukko teki herkkuruokaa...joten :p :wave:
 
Anteeksi hyvät naiset! Ei ollut tarkoitus pelotella, vaikka itse hieman pelästyinkin. Ei se vauvan kääntäminen kuulemma kaikilla satu.
Lääkäri tarkisti ultralla sekä ennen, että jälkeen toimenpiteen vauvan asennon. Ensiksi oltiin käyrillä puolituntia ja sain jonkun piikin. Tämän jälkeen tuli lääkäri. Vatsan peitteiden läpi hän sitten käänti vauvaa. Miehen mielestä olikin hurjan näköistä puuhaa, onneksi en itse sitä katsellut. Kyllä lääkäri kysyi, että saako jatkaa,vai sattuuko liiikaa. En siinä kohdassa oikein osannut kieltääkkään. Jälkeenpäin oltiin käyrillä taas puolituntia.
En ole edelleenkään varma, kuinka päin tää nyt täällä on. Saa nyt nähdä..Kätilö snoi, että on virkeä ja eläväinen vauva.

Vape ja Kerttu 36+5
 
ail
Paljon onnea Tuulille pienestä pojasta.Upeaa kuulla että vaikka viikkoja suht vähän ette joutuneet sairaalassa makoilemaan kauhiasti.Katjuskalla :hug: hitto noita siun vuoteluita.Oot kyllä saanu enempi kestää täs raskuades ku moni useassa.vape,toivotaan että kääntäminen kannatti ja vaaveli pysyy paikoillaan.Cora,täällä lekuri sanoi että jos vaaveli välillä potkii selkään päin ei liikkeitä nii vaa tunne.Pitäs mennä vasemmalle kyljelle makoilemaan ja ootella vähän aikaan.Jouskari,kiitos karkeista,


ail ja Pipsa 36+1
 

Yhteistyössä