***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

Ensimmäisenä noihin listoihin. Minä en osaa semmosia tehä.. Täytyy olla tosi tärkeä juttu, että alan semmosta raapustelemaan. Pakkaamisessa ainoa lista min kä tein niin oli pari kolmisen vuotta sitten kun lähettiin miehen serkun häihin ja oltiin siellä vkl ja matkaa kotiin oli melkosesti. Sillon piti huolehtia, että kaikki tarpeellinen on mukana. Listan puuttumisen vuoksi kaupassa käynti on joskus tuskaa, mutta onneksi kauppa ei oo kaukana joten ei haittaa vaikka jotakin unohtaa.
Sairaalakassin pakkaamiosessakin levitin kaiken tarpeellisen sängylle ja tarkistin kaks kolme kertaa, että siinä on kaikki tarpeellinen ja sitten vaan reppuun ja menoksi. Onneksi mitään ei oo puuttunu. Tärkeimmäthän ne on vaatteet kotiin lähtöön, omat pesuaineet+hammasjutut (mulle ehdoton,jotakin kotosta ) ja jotakin ajankulua. Mulle siinä sairaalassa olossa hankalinta on se kun ei oo mitään tekemistä sillon ku vauva nukkuu. Ihanaahan se on vaan maata mutta kun sitä ei jaksa kun sen yhden päivän.
Ja mullakin ärsyttää suunnattomasti kun hoitsut tulee "kopeloimaan" tissejä. Ensimmäisessä niin tehtiin, mutta onneksi ei enää toisen kans. Jospa tällä kertaa sais olla taas rauhassa.

Lantio-osa kropasta on kokonaan edelleen kipeä. Ja nyt on tullu semmonen ihana tunne kun vauva puskee päällä alaspäin. Semmonen ihana vihlasu niinku yrittäs repiä paikkoja ihan kunnolla auki ja ite saa olla koko ajan varuillaan, että joko syntyy. Kuitenki sais ainakin vielä kuukauden pysyä paikallaan vaikka alkaa pikkuhiljaa olemaan melko kyllästyny olemaan iso ja kömpelö ja kun mitään ei pysty tekemään.

Tuossa jo ukkoa hoputtanu sängyn liimaukseen kun tuntuu nämä viikot käyvän vähiin. Siis pinnasängystä ne pinnat on irronnu liimauksesta ja se vaatii pikkasen kunnostusta. Huomattiin tuommonen juttu kun kakkoselta se sänky käytöstä purettiin niin nyt se on varastossa köytettynä, että pysyy kasassa. Onneksi on olemassa semmosta liimaa, että varmasto pysyy paikallaan vielä monta vuotta.
En vaan tiiä miten nuo lapset innostuu kunhan se kasataan. Nyt kun tuo kaukalo saatiin niin ovat siinä hyssytelleet omia leikkivauvoja ja koko ajan muutenki puhuvat, että äitin pitäs synnyttää. Yritä siinä sitten innokkaille odottajille selittää, että vauva ei oo vielä ihan valmis tähän maailaan syntymään. On ne vaan niin ihanasti mukana tässä odotuksessa. Neuvolaanki haluavat kuuntelemaan aina sydänääniä. :heart:

Nyt syömään ja sitten jätskikiskalle jälkkärille...
(Neuvolantäti käski vähentää suolan käyttöä, mutta makeasta ei ollut mitään puhetta. ;) :p )

Ninetsu 31+1
 
Helöy!

Olipas tänään mukavan lämpönen päivä...+22, ja ei ole tälle pv:lle vielä satanu, ihme!

Nyt kuuluis vähän helpottavaa tietoa tässä meiän synnäriasiassa, et ei tarvis lähtä sittenkään Oysiin vaan EHKÄ se synnytys onnistuu täälläkin, jos ei sitten vkonloppuna päätä kaveri tulla ulos ja niinhän siinä tietenki käy :( . Jokatapauksessa synnäri on kiinni elokuun loppuun.

Mulla niin ärsyttää, mä oon ruvennu näkemään pahoja/huonoja/inhottavia/todentuntuisia unia synnytyksestä ja poltoista ja kaikesta tulevasta... ei oo mukava herätä aamulla kun muistaa mitä on taas yön katellu, ja sitten miettii et onko se oikeasti tapahtunu ja tuleeko noin tapahtumaan... :|

Ootteko te muut nähneet pahoja unia?

Huomenna olisi taasen neuvola, nyt tuntuu et joka viikkoko siellä kuletaan...no, hyvä että meistä huolehditaan =) .

Perhevalmennuksen "loppuosatkin" se on vissiin jo synnytysvalmennusta 3 kertaa, alkaa elokuussa ja oon nyt ukkeliakin sinne haalimassa mukaan, niin sillä ei tarvis multa sitten kysellä tosi paikan tullessa ku ite ei varmaan muista silloin mitään, kun ei nytkään muista, hyvä että oman nimen muistaa :kieh:.
Eli mun ukkokulta ei ole ollut kertaakaan mun kanssa neuvolakäynnillä ja ei se ole ollut ultrissakaan mukana, sillä kun on niin kummalliset työajat etten koskaan saa sovittua semmosta aikaa jolloin sekin olisi päässyt mukaan :( , ja eka neuvolakäynnille rv8, se olisi tullut mut sanoin ettei kannata, kun siellä täytellään vaan paperit, mut siellä sitten kuitenkin kuunneltiin vauvan sydänäänet ja ne kuului jo silloin...kyllä se harmitti :|

Juu, pitäs elokuun eka lauantaina vielä pikkuvelin häihinkin päästä vyörymään ja juhlavaatteesta ei ole tietoakaan saatikka sitten lahjasta...Lahjaehdotuksia otetaan ilomielin vastaan!!!

No tulipas tänään nyt purkautuminen, mikään ei ole tänään mennyt niinkuin haluaisin, ja sekös sitten vielä kiukuttaa :kieh:

Lähempäs tästä häiriköimästä ja ulos ja kävelen niin pitkään etten jaksa kävellä takas, niin ukkeli saa tulla hakemaan :LOL: , ehkäpä se kiukku häipyy sen myötä sitten!

Hille+kaveri rv 32+4
 
Höööh... Täällä taitaa olla taas vatsatauti alkamassa. Mä inhoan koko sydämestäni tätä tautia. Toivottavasti ei vaan oo ruokamyrkytys. Vatsaa vääntää, on ihan löysällä ja oksettaa. Tai sit tää on synnytyksen alkua ;)
Mulla oli viikolla 8 ihan kamala oksennustauti ja korkea kuume. Hohhoh, ei mulla ikinä mitään flunssia ole, aina vaan oksennustauti...

Ai, kesähäistä ollu puhetta. Meillä on viikon päästä yhet ja sit vielä elokuun 23.pv toiset. Mekkoja oon saanut onneks lainaks, ettei oo tarvinnu ostella. Elokuisissa häissä pitää olla musta asu naisillakin ja asusteet valkosta, hopeeta tai kultasta. Ystävä pisti sitten vähän haastettta koko juttuun... B)

Nooh... pitää toivoa, et tää tauti menee nopsaan ohi.

Cora ja tyttönen 30+1
 
Heippa!

Kiitos kehäkukka, feliana, tinii, katjuska, ninetsu, maha, riikka ja dior (toivottavasti en unohtanut ketään) kommenteista!!! Ihan sydäntä lämmittää :heart:, että niin moni otti mun ongelmiin kantaa :hug:. Välillä tosiaan tulee ihan neuvoton olo, kun on ensi kertaa matkassa, eikä ole kavereita/tuttuja jotka olis samassa tilanteessa. Meillä on perhevalmennuskin vielä edessäpäin, toivottavasti sieltä saa vähän lisää tietoa ja käsitystä asioihin.

Saikkua ajattelin hakea nyt ainakin viikon tähän alkuun ja katsoa sitten miltä maailma näyttää, tottahan se on, että se duuni pysyy kyllä pystyssä siellä vaikka minä en olisikaan siellä.

Hankinnoista: kiva kuulla, että me ei olla ainoita jotka on vielä ihan vaiheessa ;). Vaunut, autokoppa, vaatteita sun muuta on vielä hankkimatta. Mutta kyllähän tässä vielä ehtii, eiks niin? Meilläkin on jonkinlaista "lykkäämistä" ilmassa, johtuu varmaan sekin siitä, ettei oikein tiedetä mitä kannattais ostaa ja mitä ei. Jätän varmaan sen vähemmän tärkeen tilpehöörin hankittavaksi vasta vauvan syntymän jälkeen.

Jaksamista ja hyviä vointeja kaikille! :flower:

Siilura ja poitsu 30+2
 
ail
Voi vitsi kuinka paljon ootte saanut tavaroita pikkusille hankittua.Meillä ei kauheasti ole edistytty.Niiden yhtien sukkien lisäks on kyllä turvaistuin+rattaat siihen hankittu mutta muuta ei ole.Ei sänkyä ei vaatteita ei mitään.Ei ne varmaan anna laitokselta kotiin lähteä jos pukee vaaville vaan vaipan ja sukat :LOL: Tehtiin äsken palstan innoituksesta lista puuttuvista tavaroista ja huh huh että se on pitkä.Meillä tietsikka temppuilee vieläkin joten tää jää nyt vähän lyhyeksi.Käyn kyllä teiän jutut aina lukemassa kun pääsen.Tsemppiä kaikille ja parempia vointeja kärsiville :hug:

ail ja Pipsa33+2
 
Huomenta!

Rauhallinen viikonloppu takana ja uusi viikko alkamassa... Saa nähdä josko se aurinko sitten loppuviikosta paistais B)

Hankinnoista ollut kovasti kommentteja. Kiitos vinkeistä! Itselle ostettavat jutut, liivinsuojat ja siteet jäisivät kyllä ilman teidän vinkkejänne hankkimatta. Ei ollut tullut kertaakaan mieleen :headwall: Muutamia vaatekappaleitta oon itse ostanut, lähinnä niitä 56 senttisiä, kun ä-pakkauksessa oli kaikki vähän isompia. Lauantaina kävi sitten tuleva mummi (äitini) jolta oli vähän mopo karannut ostoksilla... :LOL: Iso kassillinen vaatteita, sukkia, hattuja, tumppuja sekä lakanoita pinnasänkyyn (jota ei siis vielä edes ole olemassa.. :attn: ) . Tosi ihanaa, et toi kaikkea. Ja myönnettävä on, et itselläkin meinaa välillä kauppoja kierrellessä lähteä homma hanskasta, mut oon vielä toistaseks ymmärtänyt painaa vähän jarrua välillä :saint: Eilen aloitin vaatteiden pyykkäyksen ja tälläkin hetkellä pesukone hurisemassa.

Myöskin teidän innoittamana oon nyt tilannut netistä tulevaan isyyspakkaukseen iskälle paidan "meidän perheen isi" - painatuksella, vauvalle bodyn "meidän perheen vauva"-painatuksella sekä vielä ruokalapun isille henk.koht. käyttöön. :heart: Muita juttuja vielä sitten mietin, mitä hommais. :heart:

Liikkeitä ollut täälläkin koko viime viikon aivan hurjasti. Välillä nauran ääneen omaa vatsaa katsoessa, kun heiluu puolelta toiselle. :LOL: Epäilen kans pepun olevan pääosin tossa ylhäällä vasemmalla. Tosin välillä ei kyllä mitään käsitystä miten päin siellä melskataan |O

Mistä olette löytäneet hyviä ja kohtuuhintaisia imetysliivejä? Mun on ollut nyt odotusajallekin vaikea löytää sopivia, kun jo ennestään suuret rinnat on paisuneet.. :( Ja sit pitäis vielä imetysliiveihin kaikkien ohjeiden mukaan ottaa sitä "kasvunvaraa".. Alkaa aakkoset käydä vähiin noissa kupeissa :LOL: Tilasin kokeeksi netistä muutamat, hintaa n. 30e kappale. Enpä ole koskaan sovittamatta yksiäkään rintsikoita ostanut, joten katsotaan mitä tuleman pitää.

Hyvää alkanutta viikkoa kasvavan masun kanssa! :heart:

Zucchero 31+6
 
heti ensin pitää pyytää anteeksi, etten ehdi lukemaan kirjoituksia, oma kone rikki ja joudun vieraileen yleisillä ja kavereitten koneelle :ashamed: :ashamed:
Mut täytyy mennä heti omaan napaan...meillä on synnytys minä päivänä hjyvänsä tai sit voi mennä sinne laskettuun aikaan..pitää noita liikkeitä tarkkailla tosi tarkkaan ja laskeskella ja heti jos tuntuu et vähentyneet pitää lähteä äippäpolille ja ottavat sit heti osastolle seurantaan, sanoivat et jos niin käy niin en lähde ilman vauvaa sieltyä takaisin...tosi ressaavaa tämmöinen kun kokoajan kuulostelet et liikkuuko mahassa mikään ja jos niin kuinka paljon. eilen pelästyin tosi paljon kun en tökkimälläkään saanut asukkia hereille. oltiin lähdössä sairaalaan niin alko selklainen jumpsutus autossa,ettei sitten tarvinnut miettiä onko kaikki hyvin.
sen verran lkuin tosta juttuja et hankinnoista on ollut puhetta. Me saatiin eilen pinnasänky eli meil on nyt kaikki valmiina vauvaa varten. huomaamatta50/56 vaatteita kertynyt niin paljon,ettei varmaan ehditä edes kaikkia käyttään =) täytyy sit tunkea ne jollekkin jolla on kanssa tulossa tyttö.
Meillä turvakaukalo on vanha mut ei kolaroitu,meillä ei varmaan kauheasti käyttöä oo sille kun joudutaan luopuun autosta kun ei oikein oo rahaa pitää sitä...

Kun kasattiin eilen pinnasänkyä niin kaikki tuntu jotenkin todelliselta..

meillä oli viime tiistaina äippäpolilla painoarvio oli 2300g vkoilla32+3 onko muilla minkälaisia painoarvioita

aatumaria 33+2 ja äippyli (taas poksu....)
 
Äsh, mikä keli...taas sataa :(

Zuccherolle Tampereella käytiin äiteen kans vähän shoppaileen imetysliivejä. Sieltäkin löyty vasta sokokselta sopivat ( saatika imetysliivit ) Nää on ihan tavalliset triumphin mamma liivit, yhdet ostin sitte ilman kaaritukia. Laitokselle saa sitte äitee tuoda taas jotku utarepussit agrimarketista :LOL: Netistä tosiaan löytyy triumphin(-kin ) mamma liivejä.
Just tuossa kavereille manasin et ei enään aakkoset riitä ja pitäs vielä isommat ostaa. Oon jo pitemmän aikaa harmitellu kun ei liivejä osata valmistaa "pienellä" ( 75-80 ) ympäryksellä ja isolla kupilla ( e, f, g )... Tai sitte ne ei vaan oo päässy tänne asti, edes liivikauppoihin :kieh:
Sen ku löytää isolla kupilla niin heti niissä on ympärysmitta 85 ylöspäin, ei se ympärysmitta näitä säkkejä pitele :(

Hankinnoista ja vaatteista En sitte mitään oo saanu aikaseks... Nyt se alkaa muistua joka päivä mieleen :kieh: Ei vaan tahdo olla mitään paikkaa mihin laittas esim. pestyt vaatteet. Vaikka poika oli pieni syntyessään niin aika nopeasti pienimmät vaattet jäi pieniksi. Ja mallista riippuen ne isoimmatkin. Oli vaan niin paljon eroja vauvan vaatteiden mallissa. Meille piti etsiä kapeita ja pitkiä, jos erehty hankkimaan sellasen leveän mutta lyhyen bodyn niin äkkiä jäi pieneksi...

Ail Voi tosiaan olla et eivät päästä teitä kotia laitokselta :LOL: Vaippa ja sukat päällä :LOL:

Kesän juhlat Kerkesin jo viime juhlissa huokasta, et nyt olis sitte kesän juhlat juhlittu |O Niin eiköhän serkku sitte ottanu ja pamauttanu hääpäivän... 19.9 :eek: Voi härregyyd!! Täytyy sitte olotilan mukaan lähtee sinne, matkaa on onneksi vaan sen pari tuntia, et eiköhän jos lähtö tulee niin kerkia kotia :| Esikoinen kun synty n. 4:ssä tunnissa.
Ja sitte toinen serkku oli menny kihloihin, et onpas nyt aateltu juhlia. Sitte olis vielä nuo omat salahäät. Vaikka eihän me juhlia pidetäkkään niin on sitä tullu mietittyä et mitä laittas päälle :whistle: No ajan kanssa...

Ninetsulla ihanasti ne lapsoset siellä odottaa jo uutta tulokasta :heart:

Kätilöt ja tissit Ei tarvinu ku pari kertaa avittaa, sitte olinki jo ite pyytämässä apua. Olin päättäny et niin kauan oon laitoksella et imetys lähtee sujumaan! Nyt jo pelottaa se tissikipu mikä alkuun tulee :eek:
Onko se yhtään kivuttomampaa entä ekalta alku imetys?? :wave:

Ikea idea oli hyvä. Sinne pitäski sitte päästä ku saadaan pojan huone valmiiksi... Tämä mamma lähtee hakeen rojua sieltä... Ehkäpä tossa syyskuun puolella :D

Vatta-apina edelleenki yrittää työntää kantapäätä vattasta läpi... Aika inhottavan tuntosta. Vaikka sitä yrittää "painaa" pois siitä, niin kohta se puskee taas sitä jalkaa!! On sitte vähän väsy ja pää kipeenä, mut voi olla et tää keli tekee sen. Ei vaan jaksas tehdä mitään! Perjantaina oli "huimauspäivä" tuntu ettei mitään saa tehtyä. Mut se sitte onneks meni ohi!

Nyt ei jaksa enään rustailla :wave: :wave:

R iikka ja vatta-apina 32.rv
 
Riikka meillä kanssa oijotaan raajoja niin että vesi valuu silmistä! On viellä tämmönen ihme kakara ettei vedä edes sitä kinttuaan pois jos sitä painaa vaan kahta kauheemmin puskee takaisin :eek:

Aatumaria ei saa säikytellä!!!! :kieh: :eek: Mä jo rupesin lukemaan että herran jumala siellä on joku poksahtanut jo!!! No toivon mukaan kaikki menee hyvin ja Aatumaria pysyy masussa vielä pari viikkoa! Hui kun rupes oikeen jännittää.... :D

Zuccherolle Tunnen tuskasi!!! Mulla kasvo het kärkeen talvella tissit d- kupista f-kuppiin :headwall: Ei puhettakaan että mistään Lindeksiltä sais imetysliivejä, saatika h&m:ltä... Kapphallissakin loppu koot E:n... Mä oikeesti itken verta kun joudun marssimaan jonnekin hemmetin liivikauppaan näiden muodottomien lollojeni kanssa!

Siilura teit ihan oikein kun jäit kotiin lepäämään, ei kannata rasittaa itseään liikaa!

Coralle parempaa vointia :hug: Muistahan juoda riittävästi ettei käy köpelösti!

Daydreams sympatiat myös sinne noiden vatsahappojen kanssa! :hug:

Omassa navasssa kipeitä supistuksia ja vatsa tyhjentynyt perusteellisesti. Toivon mukan tämä nyt ei ole mitään synnytys hommia tai ripaskatautia... ihan vesikeli niin minulla kuin ulkonakin :whistle: Viikonlopussa sain pestyä kaikki liinavaatteet ja pyyhkeet jne kaappiin odottamaan vauvaa. Lisäksi ostin alennuksesta parit kankaat ja ompelin Pentuselle pussilakanoita... Olen ollut urhea! Mä jopa silitin nämä (ajattelin että jos on kovin herkkäihoinen vauveli niin on parempi kölliä silitetyissä lakanoissa ) ja koira tuijotti mua kauhuissaan koko sen silitys operaation ajan :LOL: ei siis normaalisti silitellä IKINÄ!!! Voi vitsi olisi pitänyt ottaa kuva kun toisella seisoo silmät päässä :LOL: :D Tosi pimeetä toimintaa siis...

Noh jospa jatkaisi pyykin pesua! Pärjätkäähän masukat!!!

Koiruus ja pentunen rv 32+5
 
Kamalia nuo yöt kun on niin kuuma ja ei pääse enää niin sulavasti kääntymään. Närästys on ihan hirveää öisin :( Satiini lakana kehon alla auttaa ihanasti kyljen vaihtoa öisin :) :heart: Tänään alko nyt sitte rv 31.. jee.. sais mennä viikot vaa nopeammin. :) ei millää malttais odottaa vielä 9viikkoa laskettuun aikaa =)

Hankinnoista sen verran että itselläni ei ole vasta kun vaunut, tuttavalta saatu matkasänky ja vaatteita. Onneksi varattuna on tuttavalta pinnasänky ja hoitopöytä. Pari tuttipulloakin kaapista löytyy.. tuntuu että aika loppuu kesken :(

Ihanaa.. torstaina alkaa meripäivät niin pääsen mässäämään kebabkojuihin jne. Yö:n konserttiakin olisi tarkoitus lähtä katsomaan sunnuntaina :p

maha08 ja pontus rv 31
 
Sateista päivää kaikille!

maha2008 Mulla alkaa kanssa nuo yöt olemaan aika tuskaisia. Muuten kuvailisin sitä pyörimiseksi, mutta eihän tän mahan kanssa kauheen kettärästi enää pyörähdellä :LOL: Enemmänkin vääntelehditään... Vessakäynnit, huonot asennot ja alaselkäsärky ovat valvottaneet mua. Saas nähdä miten pitkään täällä töissä jaksaa tällä tahdilla.

Katselin eilen pikkuisen vaatteita ja huomasin, että en ole ostanut yksiäkään 56 housuja. Vauva raukalla ei ole yhtään pientä alaosaa :ashamed: 62-kokoa oli pienimmät. Pitänee ainakin kotiintulo vaatteiksi ostaa tuollaiset pienet. Ja muutamat pienet alaosat muutenkin. Mies muuten nauroi, että aikamoista on tää 2plussailu kun kotiintulo vaatteetkin pitää hartaudella valita :D

Imetys ja ihmetys Mua hieman jännittää toi imetys, kuten aikaisemmin olen maininnutkin en oikein tunne näitä maitoa tursuavia utareita omikseni. Myöskään tuo vieraiden (vaikkakin ammattilaisten) käpälöinti ei houkuta. Toisaalta uskon kyllä ottavani avun kiitollisena vastaan, sitten kun siinä tilanteessa ollaan.

Onko kaikilla ensiodottajilla alkanut jo perhevalmennus? Pitänee tivata neuvolassa, ettei jäädä paitsioon.
 
Täälläkin satelee aika rankasti.

Olin tänään neuvolassa ja sf mitta olikin pompannut uusiin käyriin.. Melkein suoraan ylöspäin ollen 34cm rvko 32+4! Hui! Tällä hetkellä paino vauvalla 2400g! Hieman hirvittää. Aiemmin vauva on ollut tosi pieni ja sitä seurattiinkin. 4D:ssä syntymäpainoarvio oli 2800g. Nyt sitten onkin homma toisinpäin. Sokerirasitus oli normaali ja painoa on tullut maltillisesti. Kuinkahan iso vauva mahtaakaan saapua. Vähän hirvittää.. Olin niin asennoitunut, että on pieni vauva ja nyt sitten onkin iso. Apua..

Imetyksestä: Mulla on alkanu tosiaan tulemaan jo maitoa ihan kunnolla. Tuntuu oudolta, mutta suojien kanssa pärjää!

Valmennuksista Meillä tosiaan on valmennukset alkanu jo ja synnäriinkin on tutustuttu.

Masu Muutama pieni raskausarpi on ilmestynyt navan alle. Muuten iho on ainakin vielä oikein hyvässä kunnossa.

Tälle viikolle on luvattu ainakin keskiviikolle aurinkoa! Uimaan B)
 
Sateista on täälläkin ollut koko päivän. Nyt notkun iltavuorossa ja nautin ihmeellisestä hiljaisesta hetkestä, joten päätin käyttää sen saman tien hyväkseni ja kirjoitella.

Imetys... suoraan sanottuna jännittää kovastikin. Olen saanut päähäni, että mun tissit on aivan vääränlaiset imettämiseen. Saapi nähdä kuinka käy. Kätilöt saavat kyllä ottaa tissistä kiinni ellen itse ala hommaa oppimaan :LOL: Sitä en osaa sanoa vielä, että miten sitten kotioloissa imettäminen onnistuu vieraiden edessä. Imetysliivejä minäkin olen pohtinut, kun ei osaa lainkaan arvioida millaiset rinnat on synnytyksen jälkeen. Riittääköhän yksi kuppikoko enemmän? Maitoa ei ole vielä tullut, onneksi!!! Muutenkin tuntuu vielä niin vieraalta koko homma.

Kesäjuhlia ollut tänä vuonna oikein kunnolla, mutta hyvin olen jaksanut joka paikassa olla menossa mukana. Olen tainnut tänä kesänä olla enemmän baarissa bilettämässä kuin viime kesänä, heh! Syyskuussa olis vielä yhdet häät, saapi nähdä minkä teltan laitan sinne päälleni. Häät ovat onneksi Turussa, joten voin sitten lähteä jatkoille synnärille jos siltä näyttää :LOL: Jos varastais koko show´n ja valuttaisi lapsivedet kirkkoon, heh! Ei kait, toi lapsivesien meno on nykyään mun painajaisten kohde. Olen ihan varman, että "räjähdän" just jossain kaupan kassajonossa ym. julkisessa paikassa. :kieh:

Hankinnat on aika hyvässä mallissa. Pitää itsekin väsätä jonkinlainen lista, niin sais hyvän käsityksen että mitä vielä puuttuu.

Aatumarialle tsemppejä laskentaan... :hug: kurjaa, kun joutuu tuollaista stressaamaan!

Isyyspakkaus on miehelle annettu ja hän olikin todella ilahtunut. Varsinkin vauvan käyttöohje-kirjaa on jo kovasti luettu.

Supistuksetkin ovat sitten tulleet elämääni ja ei ole mukavaa, ei. Inhottavaa kiristystä päivin ja öin, alavatsa on välillä ihan kosketusarka tästä treenailusta. Muutenkin nukkuminen on ollut aika onnetonta. Inhottavan hikisen kuumaa ollut koko kesä, kääntyminen vaatii kovaa puhinaa, vauva venyttelee yöt pitkät ja sitten vielä ne pirun pissareissut pari kertaa yössä. :kieh:

Ja sitten vielä neuvola kuulumiset
Rv 31+4
Paino + 200g/vko yhteensä tullut 6,4kg
RR 114/72
Hb 117
masumitta 26
vauvan syke 136
tarjonta: ei kuulemma ainakaan raivotarjonnassa, mut ei oikein osannut sanoa miten hän on!?
pissa puhdas
... ja supistuksiin sekä masukipuihin otat panadolia ja kyllä sä siellä töissä vielä pärjäät loppuajan :|

Et sellaista... perhevalmennusajat annettiin ja ne on kaikki elokuussa, mukavaa kun miehelläkin on loma niin pääsee sinne mukaan. Mitäs olette pitäneet niistä valmennuksista? Onko ollut hyötyä? Tyksiinkin soittelin ja varasin tutustumiskäynnin, jotenkin alkoi tuntumaan siltä että loppusuora lähestyy, hui!!! 36 raskausviikolla on sitten vielä loppuraskauden uä, joten siinä tehdään paino- ja synnytystapa-arvio. Toivottassa vaaveli nyt kääntyy siihen mennessä oikeaan suuntaan!

Mukavat illan jatkot, lähden tekemään välillä töitäkin...
 
Iltaa. On taas ollut puuhaa sen verran, että vasta nyt koneelle ehtii :)

Hille Tylsiä nuo tuollaiset pelottavat unet :( Toivottavasti vähenesivät tai parempi kun tulisi tilalle jotain paljon mukavampaa katsottavaa. Itse en nyt oo painajaisia nähnyt...
Toivotaan myös, että pikkuinen päättäis syntyä niin, ettei teidän Oysiin tarttis lähteä...

Ail Vois olla juu vaikeuksia päästä osastolta pois, jos vauvalla vaan vaippa ja sukat yllä. :D

Aatumaria Nyt vaan pidellään kovasti peukkuja, että pikkuinen siellä melskais muutaman viikon vielä. :heart: :hug:

Imetysliivit Itse ajattelin niitä miettiä vasta sitte, kun/jos mun imetys tällä kertaa onnistuis. Liivikauppaan käy sit varmaan tänkin mamman tie, kun samoja ongelmia on kuin joillakin muillakin täällä....

Häitä tuntuu olevan monella vielä tiedossa... Itse oon ihan tyytyväinen ettei oo mittään juhlia tiedossa, kun ei ois kyllä mitään mitä päällensä laittais. :whistle:

Itsellä oli kans neuvola tänään ja eipä sieltä mitään ihmeempää mainittavaa... kaikki siis oli ainakin suhtkoht hyvin. =)

Nyt antamaan pojalle puuroa :wave:

Katjuska ja Vilpertti 32+4 :heart:
 
Pikaisesti viime viikkoiseen panikointiini: En käynyt tänään paniikkineuvolassa sf-mitan vuoksi - olin eilen synnärillä kylkikivun takia ja siellä sitten tarkastettiin kaikki mahdollinen. Ultralla nähtiin, että vauva vastaa täsmälleen viikkoja, eli on aivan keskikäyrän vauva. Lääkäri totesi, että se kohdunpohjankorkeushomma on ihan tosi epäspesifi mitta joten älkööt siis siitä muutkaan suotta murehtiko.

Kylkikivun syy on vielä epäselvä, mahdollisesti joku kylkiluiden välilihasten revähtymä, kipeä on kuitenkin. Pääasia oli, että vauvalla on kaikki kunnossa eikä minulla raskausmyrkytystä tms.

Mutta Dicentra !!! Mulla tuli tänään viikkoja 32 täyteen ja eilen vauvan painoarvio oli 1700 g eli sulla on kyllä aika iso vauva mahassa ! :)
 
Hei taas pitkästä aikaa!!

Täällä ollaan lomailtu ukon ja koiran kanssa kun nuo vanhemmat muksut on edelleen mummolassa etelä-pohjanmaalla :D :D
Eikä kuuleman saa vielä tulla ees hakemaan kotia...

Viime perjantaina pääsin käymään ylimääräisellä lääkärikäynnillä supistelujen vuoksi ja olihan nuo supparit tehneet tehtäväänsä....Kanavaa on jäljellä enään 1,5cm ja paikat auki väljästi 2 sormelle....Kyseli lääkäri että onko limatulppaa näkyny ja onneksi ei oo...Esikoiselta lähti tulppa synnytystä edeltävänä päivänä ja neitiltä sit viikkoa ennemmin. :) Raskausviikkoja oli kummallakin silloin saman verran :D Toivottavasti ei sit vielä lähe pariin viikkoon jos vertaa edellisiin synnytyksiin.


Ninnipo ja :heart: masukki 32+6 :heart:
Huomenna poksutellaan sit taas tasalukuja.... :heart: :heart:
 
Pikakurkkauksella taas =)
Remppaa tehdään tulevaan kotiin kaikki liikenevä aika ja sit ku sieltä tulee kotiin niin oon ihan sippi :/ Ei jaksa kyllä mitään muuta ku löhötä.
Alkaa vähän jänskäämään miten ihmeessä mä ehin saada uuden asunnon pestyä ja vanhan tyhjättyä ja pestyä ennenku vauva päättää syntyä :eek:
Ja ku oon niin huono pyytämään apua keltään, vaan yritän yksin sinnillä tehä kaiken..
Mies yrittää auttaa sen minkä ehtii, mut hälläki riittää tekemistä asunnolla seinien ja muiden hommien kimpussa..
Torstaina neuvola, kuulumiset käyn sitte taas rustaamassa :heart:


Äippäskä ja syltty 32+5
 
Heippati hei kaikille

Mulla on maitoa tirskunu aina silloin tällöin.. varsinkin yöllä. Mulla synnytysvalmennus oli todella aikasee.. olikohan viikkoja silloin 20. Äitiyspolillakin käytiin tutustumassa viikko valmennuksen jälkeen.

Viimeksi neuvolassa oli lääkärikäynti ja kyselin lääkäriltä minkä kokoinen kaveri siellä on ja lääkäri vastasi että ei sitä voi arvioida tässä vaiheessa. Kateellisena luen kuinka monet ovat saanet vauvan painoarvioita kuulla. Kiloja on tullut yhteensä 9kg. Keskiviikkona neuvola niin voi olla että taas painoa tullut. Viime neuvola käynnillä sf-mitta oli 26cm ja viikkoja oli 29 ja jotain. Saa nähdä onko masu kasvannu ku tuntuu ettei se mihinkää kasva. Tiedän että se on iso mutta tuntuu ett´ä se on pitkään ollu saman kokonen. :)

Öitä kaikille

Maha ja pontus rv 31
 
No niin...

Imetyksestä:
Kyllä mä aion imettää niin pitkään kun vain mahdollista. Ekaa imetin n.3kk kunnes maito loppu. Sitä ennen ois voinut vaikka kuinka paljon luovuttaa. Toista imetin sitten 4kk ja taas sitten se loppui...en ymmärrä. jospa nyt pääsis jo 5kk :LOL:

Nyt on sitten pesty ainakin 6 koneellista vaaville vaatteita, kooltaan 50-70. Kaikki yli 62 oon laittanut siisteihin pinoihin äp:laatikkoon et sieltä saan ottaa sitten uusia tilalle. Mietin tuossa et tyttö oli jotain vuojen vanha niin vaatteiden koko oli 74-80 riippuen kuka oli valmistanut. Niin onko kellekkään sattunut kun olette pesseet tämän vuoden äp:pakkauksen vaatteita ( osasta ) niin lappusesta on hävinnyt tiedot siis pesuohjeet ja koko jne... :kieh: :(

Inhottava kun mun auto päätti sitten hajota ja nyt en pääse minnekkään. Kauppa olisi tossa kilsan päässä mut alaselkä ei anna periksi kävellä ja pyörällä yritin kerran mutta alkaa vihloo nivusiin ja supistelee :'( Ja sitten pitäs laittoo pojan 6-vee synttäreitä, jotka ovat torstaina. Ei ees ooteta kovasti...koko ajan kysellään montako yötä?! JA kakku toiveena olisi paavo pesusieni kakku...huoh! :eek: Jospa sen sais kunnialla tehtyä, tulee varmaan tekijänsä näkönen. :LOL: :x Vielä perjantaiksi sitten neuvola... :headwall: ei tuu mittään. Pitää sitten kertoilla kuinka hullusti viel menee.... :LOL:

No siihenpä tuli pitkä itkuvirsi :D
Nyt nukkumaan tai kohta ei tule unikaan...

Maska82 ja papunen 32+5 :heart: ( kohta poksuu... )
 
Huomenta...
Aikas monella alkaa oleen tilanne siinä, että ei siihen pienen syntymään välttämättä niin kauheesti aikaa enää mene :eek: No mä aattelin ens kuun listaan muutenkin jo syntyneille alkaa väsäämään omaa saraketta, koska siitä oon aikast varma, että ens kuussa meidän pinoon ensimmäiset syntyy :heart: Onhan meidän listassa sellaisiakin joilla la elokuun lopussa :D Mutta vielä toivotaan jokaisen pikkuiselle niitä viikkoja lisää muutama. Täysiaikaiseksi kun kaikki sais masussa kasvaa niin hyvä ois :heart: Mutta onneks nyt ollaan sentään jo suht turvallisislla viikoilla muutenkin ja niiden pikkuistenkin, jotka ei sinne asti jaksa/pysty masussa sinnitellä on hoito korkeatasoista...

Pienpapu Hienoo, että pikkukaveri oli ihan normin kokoinen =)

Äippäskälle Lähetellään rutkasti voimia sinne rempan keskelle :hug:

Maska Ehottomasti laitat meille sitte kuvaa millainen paavo-kakusta tuli :D

Mä heräsin aamulla hirveeseen kramppiin jalassa |O Ukon kanssa yhessä hierottiin ja sitte ku saatiin se loppumaan, niin veti koko ajan uudestaan aina eri kohdasta kramppiin. |O :'( Sattu ihan kamalasti ja nyt on vaikea kävellä :/

kaveria ootan kyläilemään täällä...

Katjuska ja Vilpertti 32+5 :heart:
 
Pakko tulla nopeesti vain hehkutamaan että meillä asuu julkkis :LOL:
Meidän töppökuonon kuvia oli uusimmassa koiramme lehdessä :D :heart: Mä olin jo ihan luopunut toivosta että niitä kuvia päivän valo näkisi kun ne on otettu jo viime kesänä, noh parempi myöhään kuin ei milloinkaan....

Voikaahan hyvin massukat!
Ylpeä koiruus kera pentusen rv 32+6
 
Puutumisista : mulla puutuu molemmat jalat jos istun kauemmin kuin hetken jalat ristissä... Kerran istuin lattialla niin en meinannut millään päästä ylös sieltä ja sitten kun pääsin horjuin ja huijuin ku mikäkii känniläinen :) samaten oikeasta jalasta puutuu jalkapohja.. välillä menee ihan tunnottomaksi.

Viime yö oli hirveää... nukuin todella huonosti ku pikkunen valvotti ja herätteli vähän väliä. Potki varmaan koko yön eikä mitenkään hellästi potkinu :( sitten vielä selkää sattui eikä mitenkään ollut hyvä olla. :(

Hyviä vointeja kaikille! =)

Maha08 ja pontus Rv 31+1
 
Tulipas synnytettyä aamuyöllä.....UNESSA.... :LOL: :LOL:
Tuli oikein potra ja iso tummatukkainen poika.... :LOL: :heart: :heart:
Uni oli niin todellinen ettei tosikaan...heräsin siihen ku istukka oli syntyny ja sit unenpöpperöisenä mietin missä poika on......
Tätä tää raskaus teettää.... :LOL: :LOL:

Ninnipo ja :heart: masukki tasan 33 :heart:
 
Terverppä terve.

Tullu kirjoteltuu sitten ku viimeks joskus viimeks. :) Tänään oli taas neuvola ja meillä on ollu nyt viimisen 2 kertaa kesätyöntekijä siellä neuvolassa ja ei millään pahalla mutta ei tunnu mun mielestä ihan täysin pätevältä hommassaan. :( Ensinnäkin, sillä ei oo mitään hajuu mistään jos jotain kysyy eikä tee elettäkään selvittääkseen vastausta. sanoo vaan että sit ja sit on normaalihoitaja takasin et kysy siltä sitten. !!! :eek: Toiseks, se ei meinaa millään löytää sydänäänii masusta. Kolmanneks, sf-mitta heittelee jonkun verran 2 viikkoo sitten oli 30,5 ja nyt oli 31,5 eli ei kasva millään käyrällä nyt. Kolmanneks, se on niin pirun kovakouranen ku kokeilee tota masua ja lopulta vastaus on että "kai se pää on tuolla alhaalla" :eek: sattui ihan pirusti tänäänki ku se paineli tota masuu, siis epänormaalin paljon ja jopa masujätkäkin hermostu siihen tökkimiseen ja kävi potkii takas :LOL: Neljännes, kun mitat on otettu ja sydän kuunneltu ni se vaan lähtee siitä "pöydän" äärestä toiselle puolelle huonetta ja jättä mut siihen yksin kerää itteeni ylös. Onneks oli mies tänään mukana ni se sentään jeesas mut ylös. Ihan ku sil olis mitään hajuu kuin vaikee on nousta ylös ja olla siin pöydällä. :kieh:

juu mutta neuvola kuulumiset tälläkertaa oli siis:
painoo viikossa +100g (yhteensä tähän mennessä 13 kg, joten ihan jees että vähän himmaantuu)
pissa puhdas
RR 107/70
sf 31,5
tarjontaa ei kirjottanu ees korttiin..

Imetyksestä ja ihmisistä
: Mä oon kans vähän ehkä epänormaalin tarkka itestäni enkä koe oloani mukavaksi jos pitäis imettää silleen et on ympärillä ihmisii. Haluun ennemmin olla ihan rauhassa keskenäni vauvan kanssa. Vaikka onkin luonnollinen asia ja kukaan siihen silleen kiinnitä huomioo ni jotenkin vaan itelle se on iso kynnys.

Mä tossa ku luin teidän tekstejä ni kävin miettii sitäkin et kukahan meistä lähtee ekana synnärille. Hui, joku voi olla jo kohta lähdössäkin. Ei sitä tiiä. Jänskättää sekin just et ketä tuo ekat vauvauutiset meidän pinoon. :)

Oon nyt nähny jo 2 kertaa synnytys unii. Unessa kaikki menee hyvin ja poika tulee hiukan etuajassa ja on pieni kokoinen (vähänkö on toiveajatteluu hah menee kumminkin yli ja on sen 4 kiloo vähintään).

Nyyttimyy ja murmeli POKS POKS 32
 
B) Toivo on korkealla... josko huomenna paistas aurinko :D

Katjuska Kurjia suonenvetoja :( Itselläkin on lähes joka yö, mut on kyllä loppunu kun venyttää pohjetta. Kuis se magnesium?? Oliko se joka auttais nuihin suonenvetoihin?!? No mutta koitas nyt jaksaa!!

Dior Puutu paikat juu tällä mammalla kans... kurjaa :( Varsinki jos istuu pidempään niin vasen jalka. Ja yöllä kädet, varmaan makaan jotenki hassusti käsien päällä. Pitää varmaan käydä uusiks hierotuttaan, tuntuu et on muutenki vielä hartiat huonona!

Nukkuminen Jees aika ähertämistä on välillä mullakin nuo yöt, varsinki se asennon löytäminen vie aikaa ja vaivaa. Sitten ku se asento löytyy niin jo tämä akka nukkuu ku tukki ja vessassa ei tarvii ku sen kerran yössä käydä. Ukkokulta tuskailee mun ähkimisen kanssa, vinttiin ku saa aluks ittensä puserrettua niin sitte alkaa se pyöriminen :LOL: Sietää saada osansa :saint:
Ja :hug: Kaikille huonosti nukkuville Ja extra energiaa lähetän teille täältä!!

Maska Toivottavasti nyt pääsit sinne kauppaan, ja kuvaa meille paavokakusta :p

Äläs nyt Ninnipo vielä synnytä, oli aika lailla paikat antanu suppareille periks! Toivotaan nyt kuitenki et matkais vielä hetkisen siellä vattassa! Henkinen valmistautuminen tais sitte sujua yöunilla =)

Dicentra Aika hurjalta kuullostaa vauvan koko arvio... Pääsetkö vielä uuten arvioon vai oliko tuo lopullinen? Toivotaan nyt kuitenki et olis tullu joku virhe :|

Aatumarialle Piti jo useamman kerran laittaa :hug: Kurjaa kun joutuu laskeskelemaan liikkeitä, mutta mitäs me mammat ei oltais valmiita lapsostemme eteen tekemään. Uskon että kaikki menee hyvin!!

Koiramamma Taidat olla koiralles vähän kade :D :snotty: Ihanaa kun on julkimo perheessä!! Ja tämä vatta-apina on kans sellanen et sitä jalkaa ei noin vain siirretäkkään vaikka painas vastaan, päin vastoin työntää vaan vastaan. Sitte hetken kuluttua se koipi pullottaa taas samassa kohtaan! On se hyvä että on reipas :D

Arvet ja linea negra Vanhat arvet näyttää tulleen esiin, mut linea negraa juurikaan näy. En muista missä vaiheessa tuli esikoiselta, mut kyl jos oikeen tiiraa niin jotain huomaa :saint: :D
Perhevalmennus Meilläpäin on esikoistaan odottaville. Sillon ku poikaa odotin, niin oli -Isäksi kasvaminen-, Parisuhteesta- ja liikunta ja raskaus- valmennukset. Ja sitte synnäriin tutustuminen. Liikunta ja raskaus ja tutustuminen synnäriin tuntu olevan ainoat hyödylliset.

Kuis kummassa tuo vatta on ruvennu oleen noin tiellä :D Ei tunnu kivalta kyykistely ja herkästi supistelee... Onneks pääsee ison sf-mitan takia vielä ä-polille josko sais jonkunlaisen koko arvion. Itse en murehdi vaikka tuo sf-mitta on iso , kiva kun täällä on nuo säännöt tuollaset ja varovainen täti neuvolassa =) Ei haittaa jos vaikka sais ylimmääräsen ultran =)

Nyt pitää ruveta väsään ( kevyttä ;) ) iltapalaa, uunileipiä :p

Kunnon yöunet lähetän teille!!!!!!!!

R iikka 32.rv
 

Yhteistyössä