Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

joku_raja onpa kurja kun et voi syödä niitä rauta itse olen ostanut tämän obsidan ja on ihan ok syön aina ilalla:)

Ladyblue häpyhuulen patti mulla oli ja oli aika kipee ja kutina,ostin apteekista canestin vai mikä se olikaan niin se autoi muutamaan päivän kulutua olin ehkä silloin vk 30, hyvää kun mainitset kun minä ajattelen että onko se vain minulle :D ajattelen myös että kun tuli niitä valkovuoto runsasti niin luulin että se johtu siitä. mutta kait se tule raskaus aikana .

ON: nukun todella huonosti viime aikoina tämän harjoitus sopistukset herättä aina keskin unin ja vesän käyntti tuntuu että joka puol tunti pitäis käydä, pitäis varma osta vaipa itelle:LOL:

onkohan Nirppanen saanut vauvan?

Kaikille hyvää odotusaika ja voika hyvin
 
Nirppanen no voi voi silloin kun jo halua halaata ja nähdä vauvan niin vielä pitäis odotaa, muakin tässä kun kotona niin mieti että mitäs jos se tule vasta viikko 42?
kaverini sanoi että pitää touhota miehen kanssa :) ja kavellä paljon? hmmm kukahan jaksaa semmoista kun hermot on päällä..
 
LadyBlue, kiitos tiedoista! Kuulostaa tuo sinun tilanne kovin samalta kuin mun nyt, rauhoittavaa tietää että ainakin sinua uskottiin terkkarissa ja että vauvasi voi hyvin eikä ole tulossa vielä ulos :) Mullakin on ihan ok täällä kotona levossa olla, selkä vaivaa kyllä muttei yhtä paljon ollenkaan kuin töissä, ja supistuksia ei tuu ellen tee jotain, esim. ripusta pyykkiä.

Nirppanen, tsemppiä! Toivotaan että se pieni sieltä kohta tulee =)

Mirdav, taitaa käydä toi loppuraskaus aika vaivalloiseksi, toivottavasti saat pian nukuttua paremmin! Nauratti toi vaippajuttu :D

Rödluvan ja Beetakingi 20+4
 
Rödluvan Jäin rv 26 sairaslomalle ensin 2 viikoksi ja sitten muutaman päivän työkokeilun jälkeen lääkäri kirjotti sairasloman äitiysloman alkuun saakka. Kävin myös ihan tk-lääkärillä, lääkäri suorastaan käski sairaslomalle kun itselläkin oli tosi huono omatunto pois jäämisestä. Älä suotta kanna huolta töistä, ne on vaan töitä ja tärkeintä on nyt sinun ja vauvan terveys, eikös!

Mirdav olen myös huomannut, että pissaa tuntuisi tulevan koko ajan kun supistelee. Tosiaan vaippa olisi paikallaan niin ei tarvitsisi koko ajan vessassa käydä!

Ladyblue se patti voi olla myös ihan harmiton suonikohju, ne on aika yleisiä alapäässä raskausaikana ja ainakin parilta kaverilta hävis sitten raskauden jälkeen itsestään. Voi olla kipeä ja kutiseva. Kivoja vaivoja ilmenee... =)

Ja Nirppasen pienikin antaa vielä odottaa itseään. Niinhän ne sanoo, että hyvää kannattaa odottaa, mutta toivottavasti vielä jakselet suht hyvin!

Täällä tosiaan lupaavat supparit loppu kun seinään, ajattelin vauhdittaa niitä vähän ikkunan ja saunan pesulla, että paikat kypsyis pikkuhiljaa. Eihän tässä vielä mikään kiire ole. Tuota pupuiluakin pitää kokeilla, se ei vaan ole ollut enää mikään nautinto viimeaikoina, kun paikat alkaa olla niin herkät ja itse niin kömpelö :( Mutta ehkä mielummin se, kun oksitosiinitippa kuukauden päästä, jos kahdesta pahasta pitää pienempi valita :LOL:

Haaveilija + Pallero 37+0
 
Jypy ja Nirppanen toivottavasti saatte vauvat pian syliin. ja kaikki joilla laskettu aika lähenee, paljon jaksamista ja kohta se vauva on sylissä vihdoin ja viimein!!

Nyt tuntuu että enää ei jaksa odottaa, vauva on tuossa niin lähellä mutta silti vielä niin kaukana. Aloin tuossa ajattelemaan että vuodesta 2007 vauva olisi ollut tervetullut, eli on sitä odotettukin. Nyt on enää 7 tai 9 viikkoa jäljellä ja tuntuu että sydän pakahtuu ajatuksesta, että kohta se pieni on meidän ja pääsemme katsomaan kuinka hän kasvaa ja saamme rakastaa pientä koko sydämmestämme. On se vaan niin ihmeellistä <3

Vaikka kaikenmaailman vaivoja tässä raskaudessa on joutunut kokemaan ja varmaan vielä jotain vaivoja tuleekin ennen synnytystä on se kaikki ollut sen arvoista ja mihinkään en vaihtaisi tätä tunnetta ja sitä kun pieni potkii masussa ja kertoo että täällä äiti olen ja kohta olen siellä sinun sylissä<3

Rödluvan jos yhtään tuntuu että et pärjää niin ole silloin sairaslomalla. Stressikään ei ole hyväksi sikiölle ja jos kerta sulla supistelee noin helposti niin suosittelen olemaan levossa. Jossain vaiheessahan supistukset voivat mennä ohi ja voit sitten vaikka mennä töihin takaisin jos ei vielä äippäloma ole alkanut.

Haaveilija
mä uskon kans googletuksen perustella mulla on sellainen pinnallinen suonikohju. Se on sellainen pieni ja kova patti jossa siis varmasti verta sisällä. Se ei kutise tai ole kipeä. Pitää vielä kysyä neuvolasta maanantaina sitten. :D mun sisko sano että kolmen S:n menetelmällä on sen kaikki 3 lasta syntyneet ajoissa. Eli seksi,siivous ja sauna :D Seksi on kyllä melkoista touhua jo nytkin. Mietin tuossa että mitenhän tuo mies raukka saa pidettyä mielenkiinnon yllä kun mä näytän ihan muumilta ja olen jo niin kömpelö. Kyllä on meillä seksi vähentynyt tosi paljon, ennemmän nyt vaan sellaista hellyyttä ja läheisyyttä kaipaa ja tuntuu että mieskään ei kaipaa niin sitä seksiä.

Mirdav
mulla kans herättelee supistukset ja vauvan liikehdintä..Pissalla saa kans ravata useasti yön aikana. Jossain luki että vasemmalla kyljellä olisi parasta olla, koska silloin tulee vähiten painetta virtsarakkoon ja verisuoniin. Itse olen nukkunut vasemmalla kyljellä jo usean kuukauden. Jos olen kellahtanut selälleen alan kuorsata hirveillä desipeleillä ja mies herättää :D ennen en ole kuorsannut.

Huomenna alkaa perhevalmennus :D

LadyBlue ja pikkutirri rv 32 +1
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa!

Onpas täällä jo paljon immeisiä lähellä synnytystä, tsemppiä:heart:

Sokerirasituksessakin tuli jo käytyä ja kaikki arvot hyviä, maha vielä suhteellisen pieni mikä nyt on ihan hyvä asia kun remppaa tehdään.
Rautalisä aiheutti mulle kovat vatsavaivat niin sen lopetin vaikka viime neuvolassa hb vaan 111. No hyvin oon silti jaksellut :)

Eli meidän elämään kuuluu tällä hetkellä vaan remppaa, ostettiin talo ja melkein joka nurkkarempataan 200neliöisessä talossa ja hommaa riittää, huomenna loppuu loma ja saa nähdä miten sitten töitten päälle jaksaa painaa.
Vauva liikkuu paljon ja tökki yks aamu tosi kipeesti kylkiluihin eli arvattavasti ei ole häiriintynyt rempasta :)

Oon vaan niin hajamielinen että koko ajan kaikki hukassa, ees kelanlappuja tai synnäri-ilmotusta en oo vielä tehny!
Harmittaa kun ajattelin raskauden alussa että kuuntelen vaan klassista musiikkia ja laulelen vauvalle paljon, mutta p**kat vauva on kuullu vaan paikallisradiota ja kirosanoja ainakin nää viimeviikot :ashamed:

eipä tänne ihmeempiä, kaikille supstusten kanssa kärvisteleville :hug:

Lotte ja mukula 28+2
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Hei naiset!

Kävin tänään kokeilemassa töissä mutta eihän siitä mitään tullut :( Selkä tosi kipeä ja kivuliaita suppareita taas. Kävin sitten terkkarissa ja sain kuun loppuun saikkua. Tk-lääkäri kokeili myös kohdunsuun ja sanoi että se oli ihan kunnossa vielä, eli onneksi supistukset eivät ole siihen vaikuttaneet - vielä. No, pitää nyt ottaa sit ihan iisisti vaan ja pötkötellä kotona.

Rödluvan ja Beetakingi 20+6
 
Lotte noh onhan sulla tekemista mutta muista olla varovainen:) onpa täällä monia joille ei lisärauta sovi, jostain pitäisi saada rautaa:)

Rödluvan voi toi selkä kipu on todella rassittava ja supistukset, koita vaan lepää kyllä ehdit vielä tehä töitä joskus :D

Ladyblue olet kyllä oikeassa kun nukkuu enemmän vasemmalla kyljellä niin kävin vain kaksi kertaa vessassa ja sain nukuttua paremmin. paitsi viime yönä..

ON: viime yönä mulla oli aika usein supistukset ja alavatsa oli kipeenä luulin että jo syynytän :) vauva liikkuu aika paljon, potki siskonsa naamaa kun hän laittoi poskensa mahaa vasten. vessassa pitää kyllä käydä usein.

Vauvan nimi meillä on jo valittu: ) kerron sitten kun vauva on syntynyt.

Mirdav ja bambino 37+ pöks pöks:)
 
Heippa odottajat!

Taalla tulee taas ON paivitysta meidan tilanteesta. Taidan olla onnekas siina suhteessa, ettei ole ollut mitaan supistuksia tai kipuja viela. Töissa edelleen käyn koko paivaisesti ja 9 viikkoa raskautta jaljella mutta saa nahda paastaanko sinne saakka...

Meidan huolet keskittyy ainoastaan vauvan kasvuun nyt. Kontrolli ultrassa kaytiin taas ja laakari nyt sitten vahvisti, etta meilla on "lieva" istukan toiminnan hairio. Vauvan paino oli kylla noussut (painaa nyt noin 1,5 kiloa :) ) mutta sen pieni massu on kuulemma jaanyt kasvusta jalkeen... :(
Elikka se pieni reppana siella tsemppaa ja koittaa siirtaa ravinteita tarkeille elimille kuten aivoille ja sydamelle ja vatsa saa vahiten ravintoa ja on pieni viikkoihin nahden. Etta alkoi itkettamaan kun ajatteli etta se on kuin sellanen pieni afrikkalainen lapsi, iso paa ja pieni maha! Tietysti itse liiottelen tata mielikuvaa, koska laakari sanoi etta oikeasti ero "normaaliin" on ihan millimetreista kiinni tassa vaiheessa ja tuskin silmin havaittavissa... hih hih.... Vauva jaksaa muuten hyvin ja on aktiivinen ja minun pitaa vaan pakottaa itseni syomaan paljon proteiineja ja terveellista ravintoa huonosta olosta huolimatta. Pahoinvointi laakkeet on kaytossa ja protsku juomia menee... Meilla jatkuu nyt kotrollit joka viikko: joka toinen viikko omalla synnytyslaakarilla ja joka toinen viikko erikoislaakarilla ultrassa. Huh huh...
Jos kasvu sitten pysahtyy, niin vauva tulee aikasemmin ulos. TOIVOTAAN ettei niin kay...

Noi pahoinvointi laakkeet aiheutti muuten ihan jarkyttavan ummetuksen. Meni yks aamu vessassa ihan kauheissa vatsakivuissa ja itkua vaantaessa. Mies kavi apteekista kaikki mahdolliset ulostuslaakkeet ja luumumehut ja mina yritin parhaani mukaan "synnyttaa" vessassa sita numero kakkosta... :LOL: Aivan kauhee kokemus!!

Jannittavat paikat muuten taalla ketjussa nyt, kun alkaa jo monella synnytys lahestya. Tsemppia!!! Toivotaan etta kaikilla menee hyvin :)

Dreamer ja pieni masuinen tytto 31+
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Dreamer hyvä että syy on selvillä ja asiaa seurataan nyt.. luulisin että voit siis olla kaikessa rauhassa kun on noin hyvä seuranta.. tsemppiä pienelle ja sinulle että jaksat loppuraskauden :hug:

Jypy ihanaa
synnytystä ja pidetään peukkuja että kaikki menee nopeaa ja kivut ovat vähäisiä. Oi että, kohta saat palleron viereen <3

ON saattaa olla että itsekin joutuu vielä tänään synnärille. Pikkuhousuissa oli verta aamulla ja soitin synnärille ja pitää nyt seurata ja jos tulee verta, supistuksia tai vauvan liikkeet hidastuu niin sitten sinne. :/ toivotaan nyt että mitään ei tule ja saan rauhassa jatkaa odotusta.. nyt ainakaan ei verta ole tullut
 
Viimeksi muokattu:
Dreamer, hyvä että nyt tiedetään kuitenkin missä vika. Eiköhän vauva oteta kiireen vilkkaa maailmaan jos yhtään näyttää siltä. Pidän peukkuja!

Jypylle ihanaa synnytystä!!!!! :flower:

LadyBlue, toivottavasti vuotoa tai muuta hämminkiä ei tule ja pieni saisi vielä nauttia yksiöstään muutaman viikon.

ON. Oon ottanut oikein rauhallisesti tänään ja supistuksia ei ole ollut, mutta muuten on jotenkin heikko ja pyörryttävä olo. Onneksi seuraava neuvola on jo keskiviikkona niin saan tietää hemoglobiinin... Viimeksi se oli 118 mikä oli terkan mielestä ihan ok, mutta kun mun normi Hb on 140-145 niin onhan tuossa tullut jo tosi iso suhteellinen lasku. Luulen että aloitan kyllä raudan jos Hb on keskiviikkona yhtään laskenut.

Rödluvan ja Beetakingi 21+0
 
Onnea jypy ... Täällä ollaan osastolla ja eka satsi kortsonia saatu, 3 jäljellä.. Painarvio oliultrassa 2300g. Vauvalla kaikki kunnossa, seuraillaan tilannetta ainakin pari päivää. Nyt on ihan hyvä olla ja ei supista juurikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oo, wow, hurjasti onnea koko teidän perheelle Jypy! :flower:

Olipa nopeaa menoa :) !!

Voi että Dreamer teidän söpöä pikkuista :heart:. Toivotaan että saat pidettyä hänet mahassa mahdollisimman pitkään, mutta tosi hyvä että seuraavat silmä kovana tilannetta niin kaikki menee varmasti hyvin :).

LadyBluelle myös onnea loppu odotukseen että kaikki menee mahd. hyvin ja vauva pysyy masussa vielä jonkun aikaa :).

Susirouva ja sudenpentu 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue
Vautsi!! Jypylla oikea salama synnytys!! Onnea kovasti koko perheelle!

Ja Ladyblue, koitahan sinakin viela pitaa se vauva masussa, vaikka kokoa tuolla jo on niin paljon, etta parjaisi kylla jo hyvin ulkomaailmassa... :)

Omasta puolesta taas kiitan myotaelamisesta teita kaikkia. Tama tuki on tarkeeta minulle, etenkin kun asun taalla rapakon takana ja ei ole kauheasti vertaistukea tarjolla... snif...
 
Onnittelut koko perheelle Jypy!!! Sullahan oli siellä vauhdikas pieni mies!

Onpa tosiaan hyvä että tuo kasvuasia selvisi Dreamer. Kaikki menee nyt varmasti turvallisesti kun olette noin hyvässä seurannassa ja toisaalta viikkojakin alkaa olla jo vallan mainiosti. Toivotaan kuitenkin vielä masupäiviä teidän pikkuneidille!

LadyBlue Mahdoitte säikähtää! Onneksi nyt olette siellä hyvässä hoidossa ja vauvakin on jo noin mukavan kokoinen. Kortisonia annetaan nyt ilmeisesti keuhkoja varten vai? Pidän kovasti peukkuja kuitenkin että vauva viihtyy vielä masussa!
 
Onneksi olkoon, Jypy!!!! :) Hieman täytyy myöntää olevani kateellinen, itse kun edelleen odottelen omaa pojua saapuvaksi, blääh! :) Mutta tosiaan, hyvää kannattaa odottaa...vaikka sitten hieman kauemminkin :)

Ladyblue, toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkuinen malttaa vielä hetken kasvaa masun suojissa :)

Nirppanen + Minimies 40+5
 
Oi oi oi oi Paljon paljon Onnea Jypylle ja koko perheelle ihanaa<3

Ladyblue toivotavasti kaikki on kunossa nyt ja pääset jo kotiin.

Haaveilija mitä sinulle onko supistukset? minulla tule aina kun liikuu enemaan muuten on ihan ok. Vauva tosian potki voimakaasti.

Nirppanen kyllä se sieltä varmankin tule :) jännä.. mulla on vielä tasa 18 pv LA mutta voihan se tule milloin vaan.

Dreamer hyvää että seuranta sinulla on ja hoitavat niin kuin pitää:)

Mirdav ja bambino 37+3
 
Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet



Nippe............29v..esikoiset..1xinssi, OI........LA 7.8
Jypy..............40v...3.lapsi....4xinssi............LA 20.8...JS
Haaveilija 82..29v..1.lapsi.....3xinssi, 1.IVF.....LA 29.8...
Mirdav...........38v...1.lapsi....3xinssi, luomu...LA 31.8...NKL
Mangu76.......36v...1.lapsi....1.IVF/3.PAS.......LA 30.9...NKL
LadyBlue.......29v...1.lapsi.....2.inssi.............LA 2.10...OYS
mökkelö........26v...1.lapsi.....4xinssi, 1.IVF....LA 7.10...KOS
Ronja R...........?.....?...........2xinssi, 1.IVF.....LA 8.10.....
susirouva......40v...1.lapsi.....1.IVF..............LA.9.10...NKL
Dreamer74.....37v...1.lapsi....1.IVF/1.PAS......LA 11.10...ulkomailla
Albus............35v...3.lapsi.....3xinssi, luomu...LA 11.10...NKL
naapuri........30 v...1.lapsi.....1.IVF...............LA 19.10....NKL
Sartsa00.........?.....?............3.ICSI/1.PAS...................?.....
Jade84...........?
Kebri82.........29v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 23.10...SeKS
Tuttava.........?......2.lapsi.....3.IVF/ICSI/PAS............
Lotte10........27v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 30.10...TAYS
Areliina........ 29v...1.lapsi.....4xinssi,1.icsi......LA 6.11..TAYS
neulatyyny....38v....1.lapsi.....2.ivf................LA 12.11..TYKS
Tunafish-78...34v...1.lapsi.....2xinssi............LA 19.11..NKL
Uskoa täynnä.........................1xinssi..........LA 24.11
Peppi1981.....30v....1.lapsi....3.ICSI 1.PAS......LA 10.12..OYS
Rödluvan.....30 v...1.lapsi.....1.ICSI 1.PAS.......LA 20.12..TYKS
Alexsandria..35v...2. lapsi....3.IVF..................LA 7.1..LPKS
waninka...............1.lapsi.....3.inssi...............LA 7.1..TAYS


Suuren surun kohdanneet :'(
Scarleth
valoa
Aretha
Hautomo76
luck


:heart::heart::heart:Syntyneet:heart::heart::heart:
6/12 Nippe: tyttö ja poika
11.8 Jypy RV 38+5 poika 4400 g 53 cm py 36 cm
 

Yhteistyössä