Talvihaalarit ja varallisuus

  • Viestiketjun aloittaja Minkä merkkinen haalari?
  • Ensimmäinen viesti
v
Katoin prismassa ni Lassien haalari oli 79.9 ja Jonathan jonka juuri ostin maksoi 59e.. Ja se Jonathan oli vielä puolet paremman näköinen ( vaikkei sillä nyt niin väliä ) ja samat "ominaisuudet" ku reimassa ja lassiessa ym
 
"Snoopy"
Ja miksi ihmeessä pitää olla neljät haalarit, jotka maksaa kappaleelta 149€. Miks ihmeessä pitää ostaa niitä kalleimpia Reimatec:ejä. Jos hinta on mielestäsi törkeä, osta edullisemmat, esim. mnuo Jonathanin haalarit on hyviä ja puolet halvempia, vedenpitäviä silti. Ja miksi kummassa se nuorempi lapsi ei voi käyttää vanhemman lapsen vanhaa toisena haalarina?
Kätevää on jos on edes joku varapuku jos ja kun toinen puku on niin räävittömässä kunnossa että pitää puhdistaa vähänperusteellisemmin. Ja voihan sitä ostaa kertarysäyksellä 4 (mun mittapuulla) kallista pukua. Mä itse kierrätän vaatteet perheen sisällä sekä ostan alennusmyynnistä murto-osalla alkuperäishinnasta. Kukin tyylillään ;)
 
[QUOTE="vieras";22002632]En ole koskaan maksanut satkua :) Ihan turhaa. Yhtä hyviä tai parempia esim. Lenne, Remu, Jonathan (cordura etenkin vanhemmilla lapsilla), Lassietec.[/QUOTE]

Mistä sä tiedät että ne on parempia jos et ole ikinä maksanut enempää haalarista? :D Sori oli pakko.

Jos olisin ap kiertäisin nyt kirpparit ja selaisin netistä alet ja käytetyt.
 
juuh
[QUOTE="Snoopy";22002651]Kätevää on jos on edes joku varapuku jos ja kun toinen puku on niin räävittömässä kunnossa että pitää puhdistaa vähänperusteellisemmin. Ja voihan sitä ostaa kertarysäyksellä 4 (mun mittapuulla) kallista pukua. Mä itse kierrätän vaatteet perheen sisällä sekä ostan alennusmyynnistä murto-osalla alkuperäishinnasta. Kukin tyylillään ;)[/QUOTE]

Kyllä, minunkin mielestäni kahdella lapsella on hyvä olla neljä pukua. Kysyin vaan, miksi pitää olla NELJÄ pukua jotka MAKSAVAT 149€/kpl, jos se on kirjoittajan mielestä törkeä hinta!
Jos haluaa ostaa neljä uutta pukua, ei niiden kaikkien tartte olla edes vedenpitäviä, koska vaihtovaraa on...
Tosiaan, kukin tavallaan, kun maailma hukkuu tavaraan ja mammonaan kuitenkin...
 
Sinä päivänä, kun maksan yli satkun lapsen haalarista, multa saa viedä (pankki)kortin pois. :D

En varmasti maksa. Olkoon vaikka kullasta tehty (ja tohon hintaan saa ollakin). Suosin aleja. Edelliselle talvelle ostin Reimatecin 50 eurolla, tälle talvelle on lenne, josta maksoin about saman verran (viime talven alesta). =) Seuraavasta en tiiä, mut hintaa sillä saa olla se 50-60 e ja vettäpitävä sen tulee olla. Ja nätti. :D Siinä on mun kriteerit. (Niin ja toinen pukukin meillä on. Sen ostin käytettynä kaverilta parilla kympillä.)
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22002734]No siitä, että puvut ovat säilyneet hyvännäköisinä ja pitäneet vedet loitolla. Pitäisikö niissä olla vielä kahvinkeitinkin vai mitä meinaat paremmuudella?[/QUOTE]

Lennen pukuja ostaneena kyllä sanon että paremmat vaatteet löytyy esim Ticketiltä tai Mololta. Välikaudessa esim puvuissa on puuvillavuori, joka kuivuu huonosti. Osassa malleissa on vetoketjujen suojalistat ilman mitään neppareita (niistä menee kovalla sateella vesi läpi), kun taas ticketiltä ja mololta löytyy vesitiivitä vetskareita - osasta malleista ainakin. Sitten esim lumilukot löytyy ticketiltä talvivaatteista.

Mutta ei se tarkoita että Lenne on huono, vaikka en pidä sitä parhaana. Kyllä mä yhden asun Lenneltä siitä huolimatta vuodessa vähintään ostan. Pitää tukea eurooppalaista tuotantoa. Ticket&Molo on Kiinaa...
 
"Snoopy"
Mä just laskeskelin mitä muuta käyttöä tuolla 600 eurolla olisi... Mä keksin aika paljon kivoja sijoituskohteita ;)
Ihan silkkaa hupsutusta lyödä tuollainen summa talvikamppeisiin. Ihan totta! :LOL: Ymmärrän vaatefriikkejä johonkin rajaan asti mutta joskus kuohuu yli. No offence =)
 
"Tiu"
Missä päin asut? Mä Turussa katsoin kaikki läpi ei ole missään alennuksia ja oli pakko hakea haalarit ja yks maksoi jo 149, 4pakko olla, tiedän hinnat ovat aika törkeät näistä haalareista. Mut jos et ole Turusta, niin katso ehkä on jossain alennukset teillä päin, myös lassie ihan ok haalari
Käy Wiklundilla. Voi olla, että kaikki ovat jo menneet, mutta siellä oli vielä pari viikkoa sitten Reimaa -70% alennuksella.
 
"Manna"
[QUOTE="kolme lasta";22002540]Meillä on ollut monta Lassien haalaria ja olen niihin ollut tyytyväinen, hinta-laatusuhde mielestäni hyvä. Cittarissa on usein syksyllä ollut tarjouksella ja eiks mammuttimarkkinat ole tulossa, josko siellä olis jotain tarjouksia? Samoin on Jonathanin haalarit hyviä. Ja mä ostan aina kans alesta niin saa halvemmalla. Ja Jesperjunioreissa tosiaan nyt alennukset -20%.[/QUOTE]

Onko toi alennus vain Jonathan haalareista, vai koskeeko legoa tai tickettiä myös?
 
[QUOTE="vieras";22002734]No siitä, että puvut ovat säilyneet hyvännäköisinä ja pitäneet vedet loitolla. Pitäisikö niissä olla vielä kahvinkeitinkin vai mitä meinaat paremmuudella?[/QUOTE]

Sulla on kokemusta vaan halvemmista puvuista, et sä voi tietää onko ne parempia kuin kalliimmat. Mutta joo, retkikeitin olis kiva.
 
"vieras"
Sulla on kokemusta vaan halvemmista puvuista, et sä voi tietää onko ne parempia kuin kalliimmat. Mutta joo, retkikeitin olis kiva.
:D Vakava juttu nämä haalarit näemmä. Ehkä sitten kerrot miten ne sitten on parempia? Tai edes voisi olla? Jos puvut ovat säilyneet hyvässä kunnossa eivätkä ole päästäneet vettä läpi niin mitä vielä pitäisi olla että olisivat A-luokkaa :D
 
"vieras"
Ei voi väittää jotain jos ei oikeasti tiedä ;) Ei sen vakavampaa, mutta tyhmää kyllä.
En edelleenkään saanut vastausta kysymykseen että millä mittaat paremmuutta? Jos samoilla ominaisuuksilla varustetun puvun saa puolta tai kolmasosaa halvemmalla niin joo, on ne minusta edelleen parempia hinta-laatusuhteeltaan kuin Kiinassa valmistettu yli satasen puku.
 
Me pärjättiin poikien kanssa Lassietecin haalareilla koko lapsuusaika ja olivat päiväkodissa. Tarjouksesta jos haalarin löydät niin se on sellaset n. 50 €, yleensä ostin sen jostain Citymarketista tms.

Tosin me ei asuta etelässä jossa voi olla lauhaa talvellakin. Meillä on yleensä kunnon talvikelejä, ei tietysti aina paljoa lunta, mutta pakkasta kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
++
Jesper& Juniorissa on 20% ale kaikista talvikamppeista tämän viikonlopun , saa edes hieman halvemmalla.

Ja alkuperäiseen kysymykseen; meillä bruttotulot n 90 000 e/v ja haalarina T2H kakkoslaatu 54eur ( näitä on nyt monta kokoa eli näillä päästää varmaan 5 v asti) ja kauden käytetystä ajattelin vielä pari kymppiä saada myydessä ( kakkoslaatu ei käytännössä näy mitenkään )

Kengät: toiset uutena, toiset käytettynä ( meillä on aina kahdet kengät kaudessa )
 
Kohta kolmen äiti
Mielestäni jonathanit on parhaat hinta-laatusuhteeltaan. Yleensä olen vielä saanu bongattua ne -50% alesta :) Ei tarvi mitään kuriksia millään keleillä lisänä, kestää vettä/räntää/lunta.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja Minkä merkkinen haalari?;22002217:
Ostan ekaa kertaa lapselleni talvihaalaria. Hän on nyt 1,5-vuotias. Viime talvena käytti äitiyspakkauksen haalaria ja istui lähinnä rattaissa. Ensi talvena viettää paljon aikaa ulkona lumihangessa, on päivähoidossa, ja varmasti rymyää lumessa.

Reima tecin haalarit on varmaan tosi hyviä juuri vedenpitävyytensä takia. Ja muutenkin, lämpimiä ja hyvälaatuisia. Mulla ei vaan ikävä kyllä ole varaa ostaa 109 euron haalaria, koska rahaa on aika rajallisesti, ja tulee vielä kaikki muutkin talvikamppeet päälle (kengät ja myssyt ja lapset ym.). Katsoin tänään myös Jonathanin haalaria. Se ei ollut niin kallis, taisi olla 70e paikkeilla. Onko se vedenpitävä?

Onko muita haalareita, joita voisi kuvitella ostavansa? Tietysti hyvää haen, mutta 100e on liikaa.
suosittelen että ostat ulkovaatteet edelliskauden alesta, eli nyt tulevana keväänä ostat haalarin seuraavalle talvelle niin saatat saada jopa puoleen hintaan laadukkaan haalarin. silloin hintaa jää reilusti alle satanen.
 
[QUOTE="vieras";22003374]Kompassi? Ei ole todellista :D Mä haluan 2-vuotiaalle takin, jossa on navigaattori.[/QUOTE]

siis sehän oli aivan mahtava idea kovan käytön kuoritakille. Mettäreissuille juuri haluan hightekkiä mukulalle, en niinkään hiekkalaatikolle missä pärjää vähemmälläkin. Ja mettässä on kompassi ihan perusvaruste kaikille.

Jälkikasvu on ihan haltioissaan kun oli sen bongannut. Myös hihataskut näyttävät olevan must toiminnalisuus 4-vuotiaille. Mun täytyy vaan opettaa toi käyttämän kompassia. Retkikeittimen käyttö saa odottaa vielä pari vuotta.
 

Yhteistyössä