*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Tervehdys kaikille!
Reissusta kotiuduttiin toissapäivänä ja eilinen meni sit ihan vaan lököillessä.
Isommat muksut oli innoissan kun kotia tultiin...kavereita onkin sit koko ajan oven takana rampannu ja pojan rotatkin tuotiin sit samalla kyydillä kotia. Pikkuneiti niitä aina väliin käy ihastelemassa :D
Jos huomenna sit lukis ajatuksen kanssa kaikki kirjoitukset ja kommentois nyt ei oikein jaksa :ashamed:
Neuvolassa käyty ja kaikki oli ok.
Paino -1,5kg
RR 135/75
Hb 120
Syke 150
Liikkeet ++

Oma neuvolantäti vielä lomalla ja paikalla oli todella mukava sijainen.
Seuraava neuvolakäynti onkin jo 19.8 kun nuita verenpaineita seuraillaan.Tässä olis vielä noin kuukausi rakenneultraan.


Ninnipo ja :heart: Masumussukka 16+5 :heart:
 
Ninnipo käytkö kaupungin puolela neuvolassa vai putaalla? :eek: Mielenkiinnosta utelen sun neukkutätiä jos kehtaat kertoa :) Mulla on maanantaina neuvola ja sieläkään ei oma neukkutäti oo paikala vaan sijainen.. just nyt oisin halunnu sen oman ku on noita sokerihommia :(
Ihania ne on nämä illatki ku on ommaa aikaa.. vaikka ei sitä paljoa muuta tee ku on täsä koneella ja kattoo telkkua mutta kuitenki.. Ennää neljä kokonaista päivää hoidan veljen poikaa ja sitten mies jää kesälomalle ja meillä alkaa loma :) Miehellä kiertää töissä lomat ja ne sattuu sitte mihin vain.. ja nyt on elokuun puolessa välissä.. sinänsähän ihan sama koska lomat on kun kuitenki on pitkiä vappaita kerran kahessa viikossa :) kyllä kuuspäivää tuntu nytki ihan lomalta :D aina haikein mielin päästän sitä töihin..
14+4
 
Merkkailemassa vain.. kipeenä mut koitan huomenna raahutua vielä töihin.. jos jaksan.. pikkasen meinaa kuumetta pukkaa ja mulla on kauhea flunssa päällä.. ajatella, kai sitä kroppa tottu (vaikka pää ei) niihin yli 30asteen helteisiin niin että kun laski 20asteeseen niin vilustui :eek:
Onpa hyvä sitten kun huomiseks on taas luvattu 34astetta niin ei tarvii palella :headwall:
Mä en voi sietää noita helteitä, nautin kun lämpötila laski mut tässäkö tulos? ..en tiiä mistä mä oon voinut saada tämmösen flunssan :/

Avokado 15 + 5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja savara:
Hei kaverit, älkääs nyt vielä innostuko, kyllä mut vielä plussapallosta erottaa :LOL:

Kerron sitte sitä sf-mittaa, kunhan alkavat mittailemaan, voitte verrata omaan napaanne ;)
Muuten voisin tietysti sen kuvankin laittaa, mutta en periaatteesta ole laittanut kuvia itsestäni/lapsesta suojaamattomille nettisivustoille, anteeksi :snotty:

Löysin tuolta masukuvapinosta Pikkutoiveen 27.7.laittaman masukuvan, ja Pt:n vauvamasu on isompi.En tarkoita että hänen masunsa on valtava, vaan sitä, että ei mun mahasta vielä osaa päätellä että kolme olisi =)

savara ja hyökkäysketju 16+0
Jaahas, jaahas...täällä jo verrataan masuja :LOL:
Nythän se mielenkiinto vasta sitten heräsikin, joten kuvia nyt kehiin ..eihän kukaan täällä ole mtn naamakuvia levitellyt, naamasta poikki ja massukuvaa kehiin, siitä ei varmasti kukaan tunnista :eek: ;)
Kaikki odottaa malttamattomana :D

Pt ja Kille 17+4 :heart:

 
Hei aatelkaas, kohta on ensimmäisillä rakenneultra!!!!! Ihan huippu nopeeta se kesä aina menee, ni raskauski siinä sitte. :)

Tänää pääsen kaverin kanssa leffaan ja kiertelee kauppoja. Isi ja poika jää kiltisti kotii. (;

icefairy&Linnun Lyy 16+5
 
Aika menee kyllä ihan hirmuista vauhtia.. Äsken sydänääniä kuuntelin ja jouduin etsimään tosi kauan ennenkuin kuului. Ja tämä johtui siitä, et en kokeillut heti tarpeeksi ylhäältä etsiä niitä. Ei voi vaan ymmärtää, et kohdun korkein kohta on jo melkein navan tasolla :eek: Ja siellähän Jalle sit olikin :heart:

Tää mun maha on ihan hillitön :ashamed: Näytän siltä, et viikkoja olis 30+. Jos sais kuvan otettua joku päivä.. Ja hyvin alkaa huomaamaan, et ruokaa laittaessa alkaa maha ottamaan jo pöytään kiinni :eek:

Missah ja Jalle 15+2
 
Huomenta kaikille!

Onko kenellekään tullut turvotusta mahan pullahtamisen myötä? Järkytyksekseni huomasin eilen illalla että jalat ovat aika turvoksissa. Tietysti kuumat ilmatkin voivat sitä aiheuttaa, mutta aikaisemmin ei ole ollut tällaista turvotusta. Taitaa mennä tukisukkien käytöksi. Toinen syy tietenkin voi olla istumatyö jossa jalat kuitenkin vähän ilmassa koko ajan.. Tosi ergonomista.. :LOL:

Avokado Minäkin sain heti flunssan kun lämpötila laski. Viime yönä oli vain 6 astetta lämmintä. Selvästi tekee syksy tuloaan.

M1n1 ja pikkukakkonen 18+3
 
Ninnipo oliko tuo siis se mukava sijainen? :eek: mie en ole oikein ikinä tykänny siitä.. riippuu silläki varmaan päivästä tietty millanen on..
Minusta tuntuu että onkohan mulla masussa elämää :eek: oireet on hävinny ja muutki tuntemukset.. toivottavasti pelkään turhaan :/ maanantaina sitte nähhään..
ainaki sielä vielä viikoilla 12+4 ultrassa näky eloa :eek: ja liikkeitäki olen tuntenu viikko sitte :eek: tai jotaki liikettä..
14+5
 
Jeccika Nää viikot alkaa olemaan sellaisia, et tosiaan tuntuu et ei edes ole raskaana =) Kaikki oireet kun häviää useimmilla.. Sit vasta alkaa taas tuntumaan, et raskaana ollaan, kun maha alkaa kunnolla kasvaa ja liikkeet tuntumaan :hug:
 
Täällä kyllä huomaa jo olevansa raskaana. Juuri sovitin vaatekomerosta kaikki juhlamekot huonolla menestyksellä. Mikään ei ollut sopiva, joko kiristi mahasta tai sitten tissien kohdalta :ashamed: Saisi kyllä tulla jo se kunnon maha, silloin ei ainakaan tarvitsisi selitellä olevansa raskaana, vaan kaikki näkisi sen suoraan. :whistle:

Tässä eilinen iltaturvotus :ashamed: :D



neulainen ja klöntti 15+2
 
Eipä M1ni oo ainut joka turpoilee. Eilen kattelin kans omia jalkoja ku oli sukat tehny aika hyvät painaumat! Maha on kyl jo paikallaan =) Ei tarvinnu tästä kaupungista löytää sopivaa mekkoa tms viime vkonlopuks ku oli ristiäiset. Ja äippäpuolen H&M:n vaatteissa ei tisseille mahtuvaa vaatetta löytyny. Melkeen palo pinna... Onkos kukaan muu ensisynnyttäjä tuntenu mitään liikkeitä? Miulla ihan hassuja muljahduksia, kuulemma on Mölli =), ensin pari viikkoa ja nyt ei viikkoon mitn! Ei huolestuta mut kumminkii.. Rakenneultrakin vasta 1.9. ja neuvola vasta sitte joskus.. :(
 
MamiMansikka: Täytyy kysyä tuolta neuvolasta parin viikon päästä onko niillä lainaksi tukivöitä. Helsingissä ei ainakaan meidän alueella ollut kun siellä asuttiin, nyt asutaan Vantaalla ja kaupungin talouden tuntien vähän epäilen...Vaikka tietysti yllärit aina mahdollisia.

neulainen Söde iltamasu sullakin tosta kulmasta :)

Mä laitan tähän tämmöisen kuvan minkä otin aamulla sängyssä, että eipä uppoa tuo masu mihinkään selälleen maatenkaan. Selvä poikamasu, vai mitä =)



(.) Eilen tunsi sitten mieskin potkut kädellään, että ihan voimakkaasti tulee jo noita potkuja. Saa nähdä millaisiksi vielä voimistuvat...

BellaMarie & Heppuli 18+2
 
Heippa taas!

Täällä alkaa aamuisin olemaan samanlainen ehkä pienempi maha kuin Bellamariella. Sitten se siitä "pehmenee" päivän mittaan ja on taas aamulla kova. Nytkin kun istun tässä koneella maha ei ole lainkaan vauvamaha, vaan löysän tuntuinen.. Mut tosiaan kiva toi monttu navan yläpuolella. :)

Liikkeitä en ole tuntenut vieläkään. Oma sydämensyke näkyy ja tuntuu vatsasta selvästi kun makaa selällään.

Täällä halutaan myös tietää lapsen sukupuoli, jos hän sitä ultrassa meille vähän vilauttaisi. Ultraan vielä 17 yötä.

Kävin äsken vaa´alla näytti + 4,5 kg alkupainoon. Sitä se viikko mökillä, mässäily ja vähäinen liikunta teettää. Huomenna jumppaan ja suklaan/sipsien syönti jää erillisen herkkupäivän varaan, ei tästä tule muuten mitään! :)

Marde ja Milli 17+6
 
näyttäs kyllä bellamarie poikamasulta, nuin hyvin jo tullu esiin! :)
tyttömasut tullee vähän sivummalle esiin, sillee leveemmin eikä nuin pystyyn! mutta saa nähä :)
ninnipo no mie aattelinki ! :) ja muuten! Mulla on maanantaina se sama Elina täälä arpelassa sijaistamassa :D kiva kun kerroit että oli mukava! Olitko tänään kauppakeskuksessa? ihanku oisin nähny henkkamaukassa mutten oo ihan varma :)
HUI.. kohta taas poksahtaa!
14+5
 
Heips.....

Ostoksista kovasti hiplailin tällä viikoilla alennusmyynneissä sekä vaaleanpunaisia että vaaleansinisiä juttuja vuoron perään. :kieh: Keltaista oli sit melkein mukaan lähtemässä, mutta maltoin kuitenkin. ;) Saan tietää sit rv31 sukupuolen, joten sinne on pirusti aikaa... Täällä päin maailmaa kun on tollanen käytänto. Tuonkin takia oon joka raskaudessa haaveillut yksityiselle 3D:hen menosta, mutta ei sit oo tullut koskaan mentyä.

Tuplarattaat on noi kivat Toive. Mä en aio ostaa sellasii kuitenkaan, vain se laudan. Esikoinen aikoinaan ei suostunut olemaan rattaissa vanhemmaksi kuin 2v. Kauhee huuto ja jalat meni maahan jarruttamaan kun yritin mennä rattaiden kanssa. Sit oli niin suloinen ilme kun laitoin kävelee ja rattaat meni siis tyhjillään.... Luulen et toi poju voi olla samanlainen kun jo nyt välistä yrittää kiivetä veks. Kun tää pienin sit syntyy on toi poju sit 2v eli just siinä. Jos nyt menee niin et ei sen laudan kaa meneminen onnistu vielä silloin vien sit pienintä kantoliinassa tms. En vaan usko et niille rattaille tulee meillä olemaan tarvetta.

savara niin ei varmasti nyt vielä oo eroa masuissa. Toisaalta ei oo ihme et meitä kiinnostaa kun ei noita kolmosten odottajia oo kaikkialla. :snotty:

Emmin :hug:

icefairy niin no tuskimpa ne sua tulevat kotoa hakemaan rasitukseen. Ainakaan toivottavasti ei! :LOL: Mä oon kieltäytynyt. Noilla kun on tässä maassa vähemmän tietoo raskausdiabeteksestä ja juoksuttivat mua rasituksissa ekassa raskaudessa vaikka kuinka monta kertaa. Olivat hyvin huolestuneita, mutta eivät antaneet kunnon neuvoja saati mittaria kotiin. Mutta paloi hihat totaalisesti ja kieltäydyin moisesta tokalla kertaa. Sovin oman lekurin kans et se katsoo mun sokrut muutaman kerran ja oli tyytyväinen kaikkeen. Nyt taas sanoin et laittaa mulle ne vakkari rasitukset. Eivät oo nyt sen kummemmin mua kyselleet mihinkään. :whistle:

Missä on Mammyli ja miten meni niin proteiinien kera?

Omaa......... Liikkeet ovat alkaneet tuntumaan paremmin mikä on ihanaa!!! :heart: Mun kamu joa on viittä vaille kätilo kokeili eilen mun masua ja kohtu oli pikkasen navan alapuolella. Olo on ollut ok, paitsi väsymys ei meinaa karistua helpolla.
Nyt meillä pitäis olla se hehkeä keskiraskaus meneillään. Itse olen ainakin kaikkea muuta kuin hehkeä!

NP ja Pluto 17+1



18. raskausviikko
Sikiön paino: 180 g
Sikiön pituus päästä peppuun (CRL): 12 cm
Koko pituus: 17 cm
SIKIÖ 18. raskausviikko

Tämän viikon alussa sikiö on 15 viikkoa vanha. Uskomaton kasvu ja ruston kehittyminen luiksi jatkuu. Vastasyntyneellä on 300 luuta, mutta osa niistä kasvaa yhteen, joten aikuisilla luita on 206.

Korvat ovat paikoillaan ja untuvakarva peittää osan ihoa. Näissä karvoissa ei ole pigmenttiä, joten ne ovat aivan vaaleita. Joillain lapsilla on siitä jäänteitä syntymän jälkeen, erityisesti ihopoimuissa. Karvojen tehtävästä ei olla varmoja, mutta arvellaan, että ne auttavat pitämään paikoillaan voidemaista vahakerrosta, joka muodostuu lapsen iholle.

NAINEN

Jos olet päättänyt mennä ultraäänitutkimukseen, se tapahtuu aivan lähiaikoina (monille tämä voi olla jo toinen kerta). Useimmille se on upea kokemus. Monet kertovat, että lapsesta tulee todellisempi, kun sen voi nähdä omin silmin.

Moni tuleva isä kokee tämän ensimmäisenä kohtaamisena lapsen kanssa - oman lapsen. Ultraäänikuva voi lähentää isää ja äitiä toisiinsa - ja lapseensa.

Kohdun korkein kohta on nyt noin kaksi sormenleveyttä navan alapuolella.

http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikolta/Viikko-18/
 
miten teillä tuntuu liikkeet Ei mulla ainakaan ole mitään pulputtelua, vaan tuntuu välillä sellaista tökkimistä alavatsasta. Tai ei nyt ehkä tökkimistä, mutta sellaista jumputusta kivun kera. Onko siellä jotain kasvukipuja, vai onko ne liikkeitä? Erityisesti iltaisin tuntuu, mutta tänä aamunakin tuli. Esikoinen siis tulossa, niin en yhtään tiedä miltä liikkeiden pitäisi edes tuntua.

Lisäksi mulla on ollut jo tosi monena iltana sellaista pistosta oikean rinnan alla. Siis sellaista kipuiluja, vihlontaa lähinnä. En tiedä painaiskohan siellä jo joku sisäelin ylöpäin itseään? Onneksi on sentään kunnolla oikealla puolella, niin ei se sydänkään sillä puolella ole. Eniten siihen sattuu kun vatsa kun olen syönyt ja vatsa on turvonnut.

Me ollaan juuri miehen kanssa lähdössä viikonloppureissulle. Mennään ensin vähän sukuloimaan ja huomenna kylpylään :heart:

neulis ja klöntti 15+3 (nyt alavatsassa alkoi taas metakka)
 
Haha ette voi uskoa kuin hauskaa meillä oli, katottiin sitte mulle sitä juhlamekkoa miehe siskon häihin, ne on kuukauden päästä. No Vilasta löyty yks aika nätti, semmonen et sitä vois käyttää muutenki, et ihan juhlimista varte ei ole. Mutta ei mulle menny mitkää missä oli vetoketju kiinni, ku maha otti vastaa!! :LOL: Yleensä ne on tissit jotka estää, olihan ne nytki haha.. mut huh huh tätä mun mahaa, ja kuukaudessa varmaa vielä kasvaa vähäsen, ni ei tulis mitää et mahtuisin oikeisiin juhlamekkoihin. :/

neulanen OI kylpylään. :) Höh kurjaa tuo sun pisto kipu.. en kyllä osaa sanoa mistä johtuisi.

bellamarie Mä veikkaisin teille tyttöä. :)

icefairy&Linnun Lyy 16+6
 
Voi vitsi huomena poksutaan mutta oottelen niitä liikkeitä edelleen ...
pari viikkoa sitte tuntu kyllä mutta nyt ei ole ollu aikoihin mitään.. onneksi maanantaina on neuvola!
Jännää sitku on rakenneultra että miten moni kyselee kumpi sielä on ja sitte ku nähään veikkauksetki :)
14+6
 
Spatz me ei ainakaan kysytä sukupuolta, ei kysytty kyllä pojastakaan :)

M1n1 jää vaan haaveeksi tuommoset 3D/4D-ultrat ku ei hajuakaan missä täältä lähin ois mikä tuommosia tekee.

Turvotusta ei oo vielä ollu yhtään mutta maha alkaa tosiaan jo olemaan välillä tiellä :D Ei mahdu töissä enää niin nätisti rullakoista ohitte :LOL: Masu ku aina työpäivän mittaan oikein pullahtaa vielä esille että kai siinä saattaapi vähä turvotusta olla.

Liikkeet tuntuu jo semmosina terävinä poukasuina sillon ku niitä tuntuu. Taas on kyllä hiljaiseloa ollu muutama päivä mutta onhan siellä tosiaan tilaa vielä pyöriä :)

neulainen mulla on koko aikuisiän välillä tuntunu semmosia pistoksia rinnassa. Ihan ku joku terävä ois siellä ja ku vetää henkeä niin se sattuu ihan sikana! Mutta noi on kyllä aina menny ohi enkä oo koskaan tajunnu kysyä sitten että mistähän ne johtuu. En tiiä onko tää nyt samanlaista ku sulla on.

(.) jos ensimmäiseksi pistäs tänneki ton masupäivityksen :)

Onhan se jo pieni pallero :heart:
Viikotki taas poksu eilen eli alle 3vkoa on puoliväliin! 160 päivääki enää laskettuun aikaan :LOL: Hurjaa ajatella kuin nopeeta tää aika oikeesti meneeki. Äitiyslomaanki enää neljä kuukautta :D Mitään muuta järkevää en tässä taida osata kirjotella, kohta painutaan pojan kanssa päikkäreille että sitten jaksaa lähtee metästää pikku-ukolle juhlahousuja häihin :)

Susanna & MyttyRyttynen 17+1 :heart:
 
Susanna, enpä ole tullut ajatelleeksi, että ENÄÄ neljä kuukautta äitiyslomaan. Mä täällä vaan olen tuskastellut, kun joutuu viikon päästä kesälomalta töihin, mut eihän siellä sit enää tartte kauaa ollakaan. :) Tulipa hyvä fiilis!! :)

Kävin tänään pacessa ja kun pyöräilin takaisinpäin oli sellainen ihan selvä painontunne mahassa, ihan kuin olisin voinut näyttää missä se maha-asukki juuri silloin oli.. olikohan ne niitä liikkeitä.. Toivotonta tämä liikkeiden metsästys, heh!

Ja taas poksutaan!

Marde ja Milli 18+0 POKS!!
 
Hormonihirviö ilmoittautuu, eilen ja tänään oon ollu kuin tuuliviiri, välillä todella lempeä, hellä ja kiltti ja sitten yksi väärä sana tai teko: kuin perseelle ammuttu karhu sitten, taas oari minsaa ei mitään ja koko ajan tällastä, voi mies ja lapsiraukat :LOL: :kieh: :heart:

Ostin eilen 2 tuttiakin lisää, Nukin tutit oli poistotarjouksessa, niin pakkohan sitä oli ostaa, 2? oli paketti ja sininen ja keltainen on siinä ja sitten samoin oli poistossa niitä mamin nokkamukin venttileitä, ostin niitäkin 4 niin onpahan nekin sitten valmiina, minä uusin noi tuttiosat ym aina uudelle vauvalle, vaikka pullot ja mukit pysyiskin samoina, ja aina pari uutta pulloa ja mukia tulee ostettua :heart:

Tytölle sanoin eilen et ostetaan vauvalle tutteja, no sitten tyttö oli koppasemassa jo tuttipulloakin, niin sanoin et parin viikon päästä voidaan sitten ostaa, jotta tiietään mitä ostetaan :heart: :heart:
Poika ei vielä tajunnu mitään, oli karkkihyllyllä, kysyi vaan et mitä varten tutteja, sanoin et kaappiin ostan :heart:

Mutzilla ja tirriäinen 18+2 :heart:
 
Merkkailemassa...:)

Ihania masukumpuja :heart: On tää toisaalta niin hassua miten tää voi kasvaa nyt näin vauhdilla tokassa? :D Antaako paikat oikeesti helpommin periksi? kuitenkin lähtöpainoa vain 3kg enemmän kuin ekassa raskaudessa :eek: Mutta ihanaa, että kasvaa :heart: Oltiin tänään synttäreissä ja sukulaiset luulivat mun olevan jo pidemmällä :LOL: Ei kyllä siltä näytä, että mennään vasta rv16 :) Mutta ei haittaa, saa näkyä! :heart:

Toive81 ja Sintti 15+3
 
joo sama täälä! yhtäkkiä se on taas niinku pullahtanu tuo masu vielä enemmän.. kyllä sen eron huomaan reilu kaks viikkoa sitte otettuun kuvaan! äkkiä menee aika..
Hauskaa ko toiset mennee neljä viikkoa eelä :D vaikka kaikki kuitenki samassa kuussa ollaan :)
Mulla on kans uudet tutit valmiina.. mummo se toi tuolta neuvolasta pari pakettia ko oli sinne tullu näytetuteiksi ja minähän tietenki ilomielin otin! :) oli semmoset väritki että molemmille passaa.. :p
Haima sitten pizzaa täsä siskon ja kaverin kanssa iltapalaksi ja nyt on ihan ähky! :)
Laitan tuone naamakirjaan masupäivityksen! ko tänne en jaksa opetella laittamaan :D
14+6
 

Yhteistyössä