Tammikuun tähtöset 2017 **ELOKUU**

:eek: nelluri, jopa sulla on ollu tautia siellä, onneksi saat potee kotosalla nyt.
Kuulostaa harkkasupistuksilta noi mahan kovettumiset... :)

Meillä on ikuinen remppa täällä, kylppäri laitettiin viime kesänä ja nyt pitäisi laittaa toi eteinen kuntoon. Keittiö olis jonossa, samaten yläkerta. Siellä yks valtavan iso huone joka pitäisi jakaa kahdeksi normi kokoiseksi, et pojat sais omat huoneet. Sit joskus tulevaisuudessa haluttaisiin oma makkari alakertaan, et lapset jäis yläkertaan... Mut ellei la tuu lottovoitto niin meidän remppa etenee edelleen hitaasti vuosi per kohde jos sitäkään :D

Mun pää hajoo vankkureiden kanssa... Siis onks nyt nää normit nelipyöräset vaunut jotenkin pois muodista vai miks on vaikea löytää netistä. Käytettynä kyl varmaan ostetaan mut oon koittanut katella kaupoista myös... Vähissä on. Meillä rinne tontti ja voin vaan visioida itseni tonne mäkeen työntämään jotain pikkupyöräsiä vaunuja tai sohjoon lenkkipolulle.... Ei kiitos :D

Se on puoliväli, viikko rakenne ultraan:love:
 
Vihdoinkin!
Me tilattiin tänään miehen kanssa yhteistuumin Emmaljungan Duo Mondial -yhdistelmävaunut, ja adapterin, että siihen saa sen turvakaukalon. Seuraavaksi käydään katsomassa sopiva turvakaukalo (jota jo netin kautta katsottiin) ja pinnasänky haetaan tässä lähiaikoina. Kunhan vaan ensin muistaisin, että missä se mieleinen pinnasänky olikaan.

Siinä taitaa nyt olla ne isommat hankinnat.
Mä en edes enää muista onko jotain muuta hankittavaa, mutta nuo nyt ainakin on hankittu.

Meillä ei muuta remppaa nyt oo ku tuo maalaaminen. Ja jos tosiaan sen sais nyt viikonloppuna hoidettua, niin sen jälkeen pitäs kaikki olla kondiksessa täällä.
Tai no toinen kylppäri kaipais kyllä pientä remppaa, lähinnä siis laattojen vaihtoa, mutta se jäköön ens vuoden hommeleiks.
Autotalli tosin pitäs siivota, mutta sen kanssa oon sillä ajatuksella liikkeellä, että ei kiireitä sen kyllä ehtii aikanaan.

RubyS, meillä mies meni armeijan harmaisiin muistaakseni 5 päivää esikoisen syntymän jälkeen, joten eri paikoissa oleminen/"asuminen" ainakin osittain tiedetään. Oli se rankkaa aikaa, mutta siitä selvittiin.

Asia vaatii sulta jaksamista, mutta eiköhän kaikki mee hyvin, ja entistä ihanempaa on sit se, kun te pääsette kaikki asumaan saman katon alle perheenä.

Hieronnassa ei oo pahemmin koskaan tullu käytyä, mä oon sen verran herkkä kutiamaan, että ne hierojat kyllästyis muhun alta aika yksikön.
Mutta onneks mulla on täällä kotona oma henkilökohtainen hieroja, joka valittamatta hieroo pyytämällä tai jopa pyytämättä.
Ja tuo mies on ainoa, joka pystyy mua hieromaan niin, etten ala kikattelemaan.

Kiva kuulla Nelluri, että oot jo päässy kotia. Koitahan nyt parantua. :)

Repa, mä pohtisin ihan samaa tossa kun vaunuja tutkailtiin. Tosi monessa on kolmet renkaat.
Tai sitten on niin, että ne eturenkaat on pienet ja takarenkaat on isot, ja niistäkään en itse tykkää.

Mies lakkas tosiaan nuo kynnet ja hyvin lakkaskin. Oikeesti. Mä en itsekään saa normaalisti (=ilman masua) lakattua noin hyvin, propsit miehelle siitä. Hän tosin on jo sen verran hommaan tottunut, kun kuitenkin kolmas raskaus menossa.
Tätäkään en todennäköisesti olis saanut kertoa.

Eipä kai tässä juuri sen erikoisempia. Huomenna viimeinen työpäivä tältä viikolta ja sitten onkin viikonloppu vapaa töistä.
Ja tytöt lähtee isovanhempien kanssa isoisovanhempien luokse.

Susanna & Pähkinä 21+4
 
Nelluri, mulla välillä kohdun yläpuolella vatsalihakset kipuilee. En oikein tiedä onko ne jo väistyneet kohdun tieltä, mutta tunnen, että molemmat puolet on vähän oudossa asennossa. Vähän samanlaisia tuntemuksia ollut kuin mitä kuvailit, mutta eivät voi olla supistuksia kun eivät sijoitu kohtuun. Tai siis voiko joku muu lihas supistella?

Repa, en sitten tiedä johtuuko tosiaan iästä, mutta mulla kanssa kaikenlaista kremppaa kropassa. En tajua, miten pitäisi pystyä olemaan vielä kolme kuukautta töissä! Selkä on jo nyt työpäivän jälkeen tulessa, onneksi menee vielä ohi lepäämällä ja onneksi mulla on perjantait kevyempiä päiviä, niin on ees vähän helpotusta.

Tunnettekko muuten liikkeitä tasaisesti joka päivä, vai onko päivissä eroa ja kuinka paljon?

Mamadread ja itu 18 + 5
 
Olipas paljon uusia voestjä luettavaksi, en oo jotenki viime aikoina saanut konetta, tai no tablettia auki..aikaansaamattomuus. Mutta nyt tulin tänne huuteleen kun maanantaina on lähtö 10pv rantalomalle:cool::D
Hui ihan alko itteensä jännittää ku luki noita teidän tunnin kestäneitä sairaalamatka -juttuja.. Mä ku ehin olla sen tunnin esikoisesta sairaalassa ennenkun synty:barefoot::censored: tuntuu että tästä tokasta lähtee tyyliin ekalla supistuksella sairaalaan, että ehitään;) mutta onneks on vajaa 2km matka, että usko on kova että ehitää:geek:

Voinnit on ollu hyvät, paitsi mitä nyt hain viime viikonloppuna itelleni ruokamyrkytyksen:cautious::sick: liikkeitä tuntuu tosi harvoin, tuntuu että esikoisesta tunsin jo paremmin näillä viikoilla:ROFLMAO: oon alkanu vähä miettimää oisko istukka edessä, tai sit on vaa rauhallisempi tapaus tulossa. Ei sekää huono-asia olis, tuo meiän poika on aikamoista duracell-pupu ainesta....

Meri 17+5, kai:D
 
Mulla ainakin vaihtelee liiketuntemukset, uskoisin että on välillä sellaisessa asennossa ettei vaan tunnu niin hyvin.
On päiviä et tuntuu vähän kokoajan ja päiviä että tuntuu vähän aamulla, muutama
 
Vielä tohon sairaalakeskusteluun että asutaan n.10min päässä sairaalasta enkä silti päässyt sinne päinkään synnyttämään :ROFLMAO: mut oikeesti suunnittelematon kotisynnytys on todella harvinainen, jossain pohjoisessa missä välimatkat on pitkät näitä autoon yms synnytyksiä voi suuremmalla todennäköisyydellä käydä, mut esim minä olin aika kummajainen täälläpäin kun tosiaan sairaala "vieressä" :) mut aina joskus näitäkin voi käydä...
 
Sinne ne flikat lähti.. Ja äitillä itku kurkussa.
Onneks tytöt tulee jo sunnuntaina takaisin ja sovittiin anopin kanssa, että soittavat periltä videopuhelun ja muutenkin.
Sen mä tiedän, että tytöt tykkää päästä reissaamaan ja varsinkin isoisovanhempien luo, jotka hemmottelee tytöt piloille, mutta se suotakoon heille.

Me aletaan kohta siirtämään huonekaluja pois maalattavasta huoneesta ja sit alkaakin maalaus.
Maalit on käyty jo melkeen pari kuukautta sitten ostamassa, niin on ehkä ihan hyvä, että tuon huoneen sais nyt maalattua.
Tai siis tosiaan lähinnä mies maalaa ja mä autan sen minkä pystyn +teen ruokaa ja siivoilen sit jälkeen päin.

Ja huomenna sisko lapsineen tulee tähän meille viettämään iltaa ja juhlistamaan venetsialaisia, ostettiin ihan muutama raketti ja vissiin siskokin muutaman osti. Huomenna täytyy kyllä käydä ostamassa venetsialais syötäviä tänne.

Liikkeitä täällä tuntuu kyllä joka päivä, ei välttämättä yhtä paljon, mutta tuntuu kuitenkin. Joskin olen tässä huomannut, että poika liikuskelee eniten iltaisin/öisin.

Oon tässä pohtinut, että miten sitä pystyy olemaan töissä mammaloman alkuun asti, koska nyt jo selässä ja muualla tuntuu. Varsinkin nää viikot, kun on paljon töitä. Mutta sisulla ja tahdonvoimalla yritetään päästä ees muutama kuukaus vielä, ja kyllä nuo sit helpottaa, kun pääsee lepäämään.

Ei tässä viestissä varmaan mitään pointtia tai asiaa ollut, mutta kunhan kirjoitin.
Mut nyt siirtämään huonekalut pois ja teippaamaan listoja, ja sitte maalaamaan.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Meri88, hyvää lomaa teille! Nauttikaa ja rentoutukaa! :)

Susanna & Pähkinä 21+5
 
Rakenneultra meni hyvin, kätilö oli ihana, kaikki ok ja tyttölupaus edelleen pätee. Lääkäristä jäi tosi huono mieli kun valitti painosta (noussut koko raskausaikana 1,5kg) tietämättä mitään taustoista tai faktoista ja että grammaakaan ei saisi tulla lisää. Paino on mulle herkkä asia ja tämä pilasikin sitten koko päivän, itkin matkalla kotiin bussissa miehestä en saanut mitään tukea. Illallakin vielä vituttaa ja mietin jos jaksaisin reklamoida maanantaina suoraan sairaalaan asiasta.

Sori avautuminen mutta pakko purkaa ulos
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Mariani, anna vaan palautetta! Kuulostaa tökeröltä ja asiattomalta! :cautious: Mulle tuli alkuraskaudessa kilokaupalla painoa, vaikka en syönyt mitenkään liikaa. Nyt painontulo on tasoittunut, yhteensä tullut kuusi kiloa, kolmeen viikkoon ei ole noussut yhtään eli ilmeisesti esim. turvotus korvautuu vauvalla ja kilot ei siksi varsinaisesti nouse. Maha kyllä kasvaa ja potkut voimistuu.
Mun mielestä sun painon nousu on tosi maltillinen, oli lähtökohta mikä vaan.

Mamadread ja itu, eilen hieman sekaisin päivissä, mutta tänään siis 19+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
toihan on normaalia tuollainen painonnousu! yllättävän vähän noussut. ite en tiedä paljonko noussut, vaa'alla en oo käynyt ja odottelen tuonne ens kuun alkupuolelle kun seuraava neuvola. :)

Täällä on tervehdytty, torstaina kun pääs kotia ultrasta niin lämmöt alko taas nousee, eilen soitin pomolle että on kyllä kipee olo ja lämmöt ihan sekaisin joten jos lepäilen päivän niin työkunnossa olisin sit huomenna. ja teki terää eilinen! sain nukuttua ja levättyä ja kohta siis suunta ois töihin. :)

Pikkuisella prinsessalla on kyllä vauhti päällä, potkii innokkaasti ympäri päivän. :) <3

21+3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ai että piti tulla vielä kirjottaa pikaa tänne.. Tuo painonnousu keskustelu nosti niin sykettä:devil: mullaki esikoisesta lääkäri valitti alkuraskaudesta, että kiloja on tullu aika äkkiä. Enkä siis ollu muuttanu ruokavaliooni ku vähä terveellisemmäks.. Muutaman käynnin ja kommentin jälkeen kysyin, että mitä mun sit pitäs tehä tän painon suhteen ja vastaus oli että ethä sä sille mitää voi tehdä. Ah, kiehutti. Miks tommosia pitää mennä ees sanoo jos asialle ei tarvii tehä mitää!?! Sillähä saa vaa pahanmielen. Ei onneks sen enempää painoa kommentoinu, mut sit ennen joulua piti viel mennä kommentoimaan, että älähän syö liikaa joulupikkuleipiä:unsure: ja mulla tuli koko raskauden aikana 15kg ja kaikki lähti myös "itestää" pois.
Nyt on kai jo pari kiloo tullu, mut jostain syystä lääkärin vaaka näyttää vähemmän kun oma, sekös lisää hyvää mieltä:p:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
mä en esikoisen raskaudessa kuullu painostani mitään, nousi 16kg. loppuraskaudessa neuvolatäti ihmetteli kun oli parissa viikossa noussu pari kiloa, mutta seuraavan kerran oli sitten hieman laskenut. :)

kävin itse tänään lääkärissä kun oli ihan järjetön päänsärky, ei pystyny kahtoo sivuille eikä alas, ja nukuinkin semmosissa pikkupätkissä vaan. ja sängyssä kääntyilykin oli vaikeeta. yön aikana nous kuumekin 39. Panadolia siis otin jo eilen muutaman ja aamulla yhden, kuume laski sillä, mutta päänsärkyyn ei tehonnut. Kaikki tutkimukset oli tk:lla ok. Lääkäri määräs että ota buranaa tilapäisesti. Antoivat jo tk:lla sitä ja se kyllä helpotti. Nyt rupes päiväunien jälkeen taas koskemaan... argh... Että jospa se tästä kolmen saikkupäivän aikana!
neitikin on ääni maassa, että onkohan meitä huomenna kaksi jotka nukkuu pitkiä päiväunia... jos ei tulis kipeeks niin menis neiti hoitoon ja saan ite levätä.

että tämmöiset kuulumiset.
21+4
 
Meri88, niin se on jännää että on pakko kommentoida jos ei ole ehdotusta kuinka asiaan vaikuttaa/ehkäistä jos se oikeasti olisi niin valtavan iso asia

Sen verran voin ruokatottumuksistani mainita että koska Radi todettiin joudun todella syynäämään jokaisen ruoan mutta kyllä joskus suklaaseen sorrun. Yritän tosin pitää sen minimissä. Aiemmin ongelma oli lähinnä syömättömyys/tunnesyöppöisyys, eli jonain päivinä saatoin olla hyvin pienellä kalorimäärällä ja toisena meni se suklaalevy. Eli nyt on sentään ruokailu mallillaan ja neuvolan antaman taulukon ohjeen mukaan syön.

Olisi kiva tietää mikä on se prosenttiosuus maailman naisista jotka ei liho kiloakaan raskauden aikana.. :whistle: Voi olla että aika pieneksi jää!

Annelski: paranemisia sinulle ja iso kuppi teetä :barefoot:

21+2
 
Noi painohommat:mad: ärsyttävää kommentointia... Minuu jurppii tää verensokeri homma kun oletetaan et kaikki rd :n omaavat elää kuin elopellossa. Aina kerrotaan kuinka olis hyvä ettei syö paljon makeeta jne. Ja kun sattuu olemaan liikunnallinen ja tarkka syömisissään ollut aina ja sen kertonut, tulee olo et sua ei uskota. Koska tottakai on oltava elintavoissa vikaa, jos on rd :devil: perimästä viis...

Mulla painoa tullut esikosta 15 ja kuopuksesta 9,ensin mainittu oli kaksviikkoa yli ja toinen samanverran ali. Kummallakin kerralla paino tippui imetyksen avittamana alle lähtötason ja kuopuksen aikaan vähän turhankin alas. Joten en aio stressata siitä... :)

Annelski, parantumista :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mukana olen ja myös välillä käynyt lukemassa mitä muut ovat keskustelleet. Esikoinen pitänyt tämän mamman vauhdissa. (y)Hurjaa että puoliväli on ohitettu!! Ensi tiistaina olisi meidän Papun rakenneultra mitä ollaan odotettu jo tovi. Meillä iltaisin alkaa kunnon jumppatuokiot masussa.:)
Ainii rv 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meillä oli tänään neuvola (rv 19+5) ja neuvolan ultran perusteella th veikkasi tyttöä :LOL: Mä oon ollut niin poikafiiliksissä että tyttölupaus tuli vähän yllärinä :D:love: Toki laitteet on tuola heikommat mitä äippäpolilla missä saa sitä 4d:täkin, joten vielä maltetaan odotella sitä rakenneultraa, joka ensiviikon keskiviikkona vihdoin koittaa :) Ultrassa selvis myös että istukka on etuseinässä vauvelin eessä, siksi ei oo siis liikkeet tuntuneet vielä juurikaan..
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread ja Repa
Meillä oli tänään neuvola (rv 19+5) ja neuvolan ultran perusteella th veikkasi tyttöä :LOL: Mä oon ollut niin poikafiiliksissä että tyttölupaus tuli vähän yllärinä :D:love: Toki laitteet on tuola heikommat mitä äippäpolilla missä saa sitä 4d:täkin, joten vielä maltetaan odotella sitä rakenneultraa, joka ensiviikon keskiviikkona vihdoin koittaa :) Ultrassa selvis myös että istukka on etuseinässä vauvelin eessä, siksi ei oo siis liikkeet tuntuneet vielä juurikaan..
Laitetaanko jo listaan tyttölupaus vai odotellaanko vielä? :)
 
Taas uusi viikko edessä - ihan kohta ollaan kuulkaa mammat syyskuussa! Jee! :D:D

Tänne ei jälleen kuulu sen kummempia. Mun yöt on olleet tosi katkonaisia, toivottavasti helpottais eikä ainakaan jatkuisi koko loppuraskautta. Huonosti nukuttuja öitä seuraa sit zombie-työpäiviä. :cautious:

Toi istukka-juttu on kyllä ihan kumma kun toisilla edessä oleva istukka blokkaa niin paljon liikkeitä ja oonkin ollut yllättynyt kuinka hyvin oon siitä huolimatta tuntenut liikkeitä. Ehkä se on muodosta ja koostakin kiinni. Ja mä luulen, että mun istukka on siirtynyt ylemmäs kun alhaalla tuntuu nykyään joka puolella liikkeet.

Toi Marianin paino-juttu kiehuttaa mua vieläkin. Siis oikeasti, kyllähän istukka ja vauva + kasvaneet rinnat ja lisääntynyt verimääräkin painaa tässä vaiheessa jo varmaan ton 1,5 kg, ilman että ois tullu grammaakaan rasvaa.

Tsemppiä jokaisen viikkoon!

Mamadread ja itu 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ärsyttävää kommentointia painosta tollanen. Se 1,5kg voi tosiaan olla muutakin kuin sitä rasvaa. Ja ihan kuin ei raskauden aikana kroppa muutenkin muuttuis niin pitää vielä tolleen sitte mennä kommentoimaan.
Vähän kyllä täälläkin kiehuttaa.

Mulla tuli esikoisesta painoa 15kg ja oli reilun viikon yliaikainen ja kuopuksesta 6,5kg ja oli kaks viikkoa ennenaikainen.
Tässä raskaudessa on tähän mennessä tullut 4kg. Mutta ehtiihän sitä tulla vielä. Enkä jaksa ottaa stressiä asiasta.

Tytöt kotona! Tulivat siis jo eilen ja voi, että oli itku silmässä äidillä, kun sai halitella ja pusutella tyttöjä.
Mutta heillä oli kivaa reissussa, ja saivat kyllä vaikka ja mitä isoisovanhemmilta.

Huonekin saatiin maalattua ja on se hieno.
Venetsialaisetkin vietettiin, lähinnä syöden ja raketteja katsoen ja ampuen.

Ja otin mukaani jostain flunssan.
Aamulla heräsin töihin ja oli kurkku kipeänä ja on se vieläkin. Mutta kyllä mä töihin menen, jollei kuume kuume nouse.
Töissä kuitenkin meni hyvin pienestä kurkku kivusta huolimatta. Kuumaa juotavaa, ni eiköhän ala helpottamaan.

Mutta eipä tässä juur tän erikoisempia.

Hyvää viimeisiä elokuun päiviä kaikille! :)

Susanna & Pähkinä 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tänään 21+3 ja rakenneultra takana. Kaikki oli pikkuisella ultran mukaan hyvin ja paikallaan ja keskellä käyriä mennään. Pikkuinen poika siellä polskutteli :love: kovasti on rauhallista masussa vaikka liikkeet tuntuukin päivittäin, varmaan isäänsä tulee ;)

Sitä keskiraskauden energiaboostia odotellessa.. väsyttää kyllä ihan tuhottomasti joka päivä ja vois huoletta nukkua 12h yöunia :rolleyes: viikon päästä nlassa kela-käynti niin pitää pyytää hemoglobiini mittausta josko siellä olis syy tähän väsyyn.

Ihanaa kuun vaihdetta kaikille ja aurinkoisia syyspäiviä! :)
 
Onnea Narana poikalupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista!
Ja samoin onnea muillekin, keillä oli hiljattain ru ollut.

Mä huomaan omasta olosta, että nyt on uni jotenkin keventynyt, heräilen tosi herkästi, eikä unen päästä meinaa saada niin kiinni. Toisaalta en kyllä ole ollut mitenkään erikoisen väsynytkään, että kaipa tuo sitten riittää.

Kävin tänään neuvolassa (rv 22+3), nyt oli se kela-käynti ja ei kun kohta vaan äitiysavustusta ja -rahaa hakemaan :D Mulle terkkari suositteli parin viikon rautakuuria kun hb oli 112, vaikka oma vointi on vallan virkeä. Paino oli hypähtänyt aika lailla, edelliseen neuvolaan verrattuna viikottaista painonnousua oli rapiat 600gr, mutta terkkari tuumi vaan, että oon lähtöjäni niin hoikka, ettei haittaa vaikka nousee vähän enempi. Nyt koko raskauden aikana on painoa tullut ekasta punnituksesta 5,8 kg. Sydänäänet siellä taas laukkasi, vauva tuntuu selvästi "pahastuvan" dopplerista, sillä pyrkii heti anturia karkuun, sama ollut molemmissa ultrissa :ROFLMAO:

Nyt on tässä alkanut olla hankinnat vauvalle vähän enemmän myös mielessä, kaukalo + telakka onkin jo tilattuna ja muutamia vaatteita oon ostanut. Kaverilta pitäisi saada ostettua untuvapussi turvakaukaloon, ja siskolta saan paljon kaikkea lainaan. Oikeastaan pinnasänky ja kylpyamme on ne mitkä jollain aikavälillä pitäis löytää, yhdistelmävaunujen mallikin on jo aika varmasti päätetty.

Hyvää kuun vaihdetta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani

Yhteistyössä