Tammikuun Tarrasukat 2018

Tervetuloa @Nems :love:

Face-ryhmään ehtii liittyä myöhemminkin, tuolla on kaksikuitenkin noita ryhmiä, toinen pienempi ja toinen isompi ja se isompi jossain kohtaa suljetaan kun porukkaa jo nyt tosi paljon. Mut olis kiva saada pieneenkin ryhmään porukkaa :)
 
Eiköhän sitä ryhmää voisi pitää auki ainakin siihen asti että viimeiselläkin täyttyy 12vkoa? :) Sen jälkeen voisi alkaa sulkemaan, sillä fb:ssä kuitenkin keskustellaan omilla nimillä jopa hyvin intiimejäkin asioita, niin olisi hyvä jos sinne vakiintuisi tietty porukka, joka yhdessä kokisi asiat alusta loppuun saakka, jolloin luottamus ryhmän jäseniinkin kasvaa ja vertaistukea saa jopa paremmin :)

Tämä tosin vain oma ehdotelma, sanokaa mielipiteitänne? :)
 
Moikka ja tervetuloa uusille (y)
Mä kävin eilen neuvolassa eka käynnin ja oli viikot siis 7+0. Sain verikokeisiin ajat ja varasinkin jo ku pakko oli saada aamuaika et ehtii töihin. Työt onneks sit samassa talossa :LOL: Ja jos ei kaikki menekään kuten pitää nii perunpaha sitten. Sain sen ekan lääkärineuvolankin. Se on 30.5 ja sit viikot 8+6. Eli ei tarvi kauaa odottaa. Ei oo varaa varhaisultraan nyt yhtään. Ei tuu edes opintotukea nyt ku vaihtuu kesäksi. :(
Olo on niin karmiva. Tän päivän ostokset oli soppa, vissy, karkkia, mehua, suolakaloja, viinirypäleitä. Tosi terveellistä mut kaikki vaan ällöttää ja etoo nii kauheesti:censored::sick: Ja mua turvottaa niinku olisin jo vähintään puolivälissä :eek: Mut tais olla sama esikoisesta aikoinaan. Esikoinen menee isälleen viikonlopuksi niin mä saan vaikka vaan köllöttää koko ajan...jota tuskin teen kylläkään:ROFLMAO:
Mutta nyt unta ja huomenna reippaana kevään viimeinen tentti säteilyturvallisuudesta ja eu direktiiveistä ja st ohjeista(n)(n)
Tulkaahan vaan mukaan Facebookin ryhmään/ryhmiin sitten. :)
Ps. Mun hajuaisti on nyt niiku ajokoiralla. Haista kaiken mahdollisen ja mahdottoman ihan sikakaukaa jo. Yih.

Rosina 7+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nems
Linnn, voi miten ikävä kuulla :( voimia sinne kovasti!

Pelkofiiliksiä täälläkin, mistä tuossa aiemmin on puhuttu. Niitä pahentaa varsinkin se että kun oireita ei ole oikeastaan lainkaan. Ja kun tämä raskautuminenkin oli niin vaikeaa. Tuntuu että päivät vain matelee, varhaisultra vasta 5.6 ja tulen putoamaan niin korkealta ja kovaa jos siellä ikäviä uutisia tuleekin..
 
Hei
Täällä myös yksi mahdollinen tammivauvan oottaja :) plussasin ihan vasta, meijän yllätysbonusvauvan :love: nyt ois vasta 4+6, varhaisultran varasin jo 3vko:n päähän, perun sen sitten jos jotain tässä välissä tapahtuuki. Ennestään meillä on tyttö 7/07, pojat 1/09 & 2/13 sekä tyttö 9/15, ajatus oli että meijän lapsiluku alkais olemaan täys, mutta saapa nyt nähä :whistle: ;):D testejä on tehty useampi, meillä oli kolmosen ja nelosen välissä tuulimunaraskaus, joka selvis rv.12, joten otetaan rauhallisesti tuonne varhaisultraan ja katotaan mitä siellä masussa on. Facen ryhmään en ainakaan vielä uskalla liittyä, pitää vielä hetki makustella tätä uutista ;) mutta pienempi ryhmä kiinnostaa, jos vain niin pitkälle tässä päästään:)

beach 4+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rosina31
Huomenta naiset :)

Täällä jännätään jo maanantaista varhaisultraa. Vatsan turvotus on palannut ja taas joutu farkut jättään hyllylle, jokohan lopullisesti? Turvotus tuntuu sinänsä hassulta, sillä pahoinvoinnin takia syöminen on ollu tosi huonoa. Mitään ei tee mieli kaikki ällöttää. :ROFLMAO:

Vatsakipuja on välillä aika koviakin, se vähän mietityttää. Huomenna poksuu viikot!
Evangelina 6+6
 
Huomenta :)
Jospa nyt ois hetki kirjotella rauhassa ;)
Täällä oireita on tasaseen tahtiin pitkin vuorokautta, huonoa oloa, palelua, väsymystä, mahan nippailua. Rinnoissa ei onneks vielä oo erityisiä oireita, imetän vielä tuota 1v8kk tyttöä ja toivon ettei kovin kipeiksi menis tällä kertaa :unsure: Verensokerit oon parina aamuna huvikseen mitannu ja ne on ollu koholla, 4 raskausdiabetesta takana ja tätä en oota yhtään raskausajoista, mutta toisaalta siihen osaa jo asennoitua ja eikä tule yllätyksenä o_O
Pelko tuulimunasta on kova, mulla oli tuolloin kans raskausoireita, niin ei ihan vain näitten perusteella uskalla luottaa elämään. Silloinkin raskaus alkoi ensimmäisten menkkojen jälkeen edellisen "vauvan" synnyttyä, eli pikkutaapero oli n.1,6v. Toisaalta oon ihan varma, että tääki on tuulimuna, toisinaan käy pieniä toivonhetkiä, jospa siellä mahassa kuitenki ois elämää? Toisaalta pelkään, neljän terveen lapsen jälkeen, jospa tällä onki jokin vakava sairaus, eikä saahakkaan häntä piettää luonamme :cry::( mutta viimestään ja toivottavasti kolmen viikon päästä sitä ollaan viisaampia (y) ja katotaan jaksanko ootella faceen liittymistä sinne asti vai tuunko ryhmään jo aiemmin :rolleyes:
Toivottavasti kaikilla pysyy pikkuset loppuun mukana (y):love:

beach 5+
 
Hei, ehkä minäkin uskallan liittyä joukkoon:

17.1/ Jassåå/ 32v/ 4.lapsi (synnytyssairaala TYKS)

Menkat melkein pari viikkoa myöhässä, ja vasta tänään aamulla plussasin(molemmissa testeissä vaaleanpunainen viiva), varmaan tätä ennen tein 5 testiä ja niissä ei näkynyt mitään. Ihmettelin kun on niin kamala huimaus ja väsymys, mielialat heittelee ja vatsa ihan hemmetin turvoksissa. Lisäksi kuopuksen, joka täyttää parin viikon päästä 1v, imettäminen sattui.

Varhaisultraan olisi tarkoitus mennä, kun on tämä alku ollut jotenkin niin hämärä, kun testit ei näyttänyt plussaa kun vasta nyt :) Faceryhmään liityn varmaankin, kun olen tehnyt vielä parin päivän päästä clearblue viikkonäytöllisen testin :)
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni ja Nems
Oireetonta edelleen, välillä ehkä rinnat kipeät, muuten ei mitään. Tuntuu kyllä niin normaalilta olo, että vaikea uskoa et tuolla ketään ois...
Varhaisultraan aika vasta 29.5, tuntuu pitkältä vielä viikko odotella. Kyllä tippuu kovaa ja korkealta jos siellä ei mitään näy... :(
Viime raskaus, joka kyllä meni kesken 8+3 viikolla , olo oli aivan järkyttävä koko ajan, alusta asti oksensin ihan koko ajan, en pystynyt syömään muuta kuin jäisiä puolukoita. :alien:
Yritän koko ajan miettiä ja uskotella itselleni, että ei voi olla niin huonoa tuuria että tämä olisi jo kolmas peräkkäinen raskaus, joka menee kesken, mutta jotenkin en usko tähän kuitenkaan....:confused: Huomenna vaihtuukin 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Taidanpa minäkin kirjautua tänne (ja uhmata huonoa onnea). Eilen plussasin, kun ajattelin "huvin vuoksi" testata kuukautisten ollessa päivän myöhässä. Testiin pärähtikin heti lähes kontrolliviivan vahvuinen viiva :love:

Oireet kyllä viitanneet tähän, mutta koska ovistestiin ei tullut ikinä selkeää tulosta, ajattelin tämän kierron olleen menetetty tapaus..
Tänään piti vielä testata sillä testillä, mikä antaa viikot, ja tulokseksi tuli 2-3 viikkoa.

Näillä näkymin la olisi 27.1.Entuudestaan kaksi lasta ja raskauksia takana 3 (edellinen huomattiin olevan kohdunulkoinen viikoilla 11+). Tarkennellaan sitten myöhemmin, jos kaveri pysyy matkassa.

Nyt koetaan varovaista ja hölmistynyttä onnen tunnetta.
 
Huh huhuh.. Tää kaamea olo vaan jatkuu. :sick:Onneks oli kuitenki kaks päivää ihan ok oloa että saatiin tehtyä miehen kanssa pihatöitä ja käytiin kumpanakin päivänä kävelyllä. Tuntuu että tässä vaan paisuu ku pullataikina ku liikunnat jääneet niin vähäisiksi. Sitten kyllä otan vuoden päästä itteäni niskasta kiinni. Sen päätän jo nyt. Ja toki liikun nytkin mahdollisuuksien mukaan. Pitää laittaa poika pyöräilee niin voi siinä samalla ite kävellä/hölkätä. (y)
Ens viikko vielä vapaata /koulua ja sitten alkaa kesätyöt. Ja hei toisena päivänä on ultraääni aika.. pakkohan se on kertoa töissä tää raskaus ku on semmonen työ että pitää varoa säteilyä.
Nyt olis viikkoja muuten meikäläisellä hmmm... 7+4 kait.
Oliko uusperheellisiä täällä siis? Huhuu:rolleyes::rolleyes:
Ja kuka se nyt päivittää tuota listaa nii voi mulle laittaa synnytyssairaala KAKS.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Täällä pidetty viikonloppu hiljaiseloa, olin saaristossa reissussa ja siellä oli kyllä ihan huippu kaunista mieli kyllä lepäs ja käveltiin ihanissa maisemissa :). eilen oli pakko lurauttaa testiin :D kun en tuolla ollenkaan testaillut.. 4h pissasta :giggle::D tämmönen tulos http://aijaa.com/LpAntH
digin tein tänä aamuna mut antoi vielä 2-3 tuloksen oishan sitä voinut malttaa vielä muutama päivä :D. Ois vielä yks puikko jäljellä ja kai sitte täytyy lopettaa testailu :LOL:

oireista joo aika oireetonta kyllä on.. toisaalta toivois enempi oiretta..niin ois konkreettisempaa.. ja joo linea negra on taas tummentunut ja näkyy selvemmin mutta haalea kuitenkin.. se mulla oli keskenmeneessä raskaudessa.. mut kyllä kai niitä oireita ehtii vielä tulemaan :D onhan se toisaalta ihan jees että pystyy syömään ja ei tee pahaa..

Kinder_kitty & minion
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Tervetuloa uusille, mukava saada enemmän porukkaa kasaan :)

Mua melkein huvittaa kun ulkona 20 astetta lämmintä ja makaan paksu peitto päällä sisällö kun paleltaa :LOL: Väsyttääkin ihan kamalasti... Kahvi ei uppoo enää ja tietyt ruuat tökkii, oireltaan on aika samanlainen kun viime raskauskin joka meni kesken. Ainoo ero on vaan se että mulla on paljon varmenpi olo tästä, että kaikki on hyvin. Pelottaa toki mutta mulla oli viime raskaudessa jotenkin niin outo fiilis siitä raskaudesta koko ajan et joku vaisto jo kerto ettei kaikki oo hyvin. No mutta eikähän se pahoinvointi vielä iske kunnolla päälle jossain vaiheessa:rolleyes:

Työkuviot vähän auki syksylle, saattaa olla et jään työttömäksi heinäkuusta alkaen..

Kookospieni ja mini 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Mun paha olo vaan pahenee...oli pakko heittää kaikki töihin raahatut eväät roskiin ja käydä ostaa marjoja ja cocis. Nyt ei ole nälkä mutta paha olo edelleen... Vasta 6+1.

Yritän saada varhaisultran perjantaille tai ensi viikolle. Neuvolaan oon jonotellu tänään pääsemättä läpi.
 
@JustDoIt Mulla on aika samanlainen tilanne! Eli 6vkoa täyteen ylihuomenna, ja oireet on olemattomat edelliseen myös vkolla 8 keskenmenneeseen verrattuna.. se tosin oli ensimmäinen raskaus mulle. Ilmeisesti kaikki voi olla täysin erilaista joka raskaudessa. Epäuskoinen olo jatkunee siihen asti, että näen ultrassa, että siellä todellaki jotain kasvaa (n)
 
Kylläpä nää viikot menee hitaasti raskaana ollessao_O
Varhaisultra ensi viikon perjantaina, kamalan pitkä aika:LOL:
Pientä kuvotusta on välillä ja meinaa olla nälkä melkein koko ajan.
Väsymystäkin on sen verran että en enää herää aamulla 5-6 aikaan kun on niin valoisaa ja vaikka nukkuisin kuinka niin väsyttää ja ei meinaa jaksaa leikkiä tuon nuorimman kans ollenkaan.
Tällä viikolla päästään ehkä miehen kans viettää muutama tunti kahden keskistä aikaa vihdoinkin :love: Tällä hetkellä arki on sellasta ettei paljo sellasia hetkiä tule.

Kath 6+2
 
Onko teillä muilla kiristyksen tunnetta niinku vaan toisella puolella alavatsaa?.. mää ovuloin vasemmalta puolelta ja munasarjan kohdalta kiristää aika ajoin.. oonkin nyt ruvennut miettimään et oisko joku kohdunulkonen... ei onneks kovia kipuja ole.. ehkäpä se keltarauhanen siellä aiheuttaa näitä tuntemuksia... se kiristys tuntuu ihan siis tossa missä on se lantio luu vai mikä se on :D ja sitte tuolla niinku missä on karvotusta... kaikkee sitäkin kelaa.. mutta kun ei vaan uskalla ajatella et tää ois normi raskaus..
 
Mä en ollu henkisesti niin valmistautunut koko raskauteen etten jotenkin sisäistä vieläkään enkä osaa silleen pelätä. Vaikka tiedän että jos siellä ei oliskaan mitään tai olis joku keskenmeno niin kyllä se sattuis ja kovasti. Oon täs koittanut päästä tunteeseen mukaan että meillä on kohta vauva :love: Tämä sai alkunsa siis yhdestä kerrasta kun olin otattanut kierukan pois. :ROFLMAO: En oo tehnyt ku yhden testin mutta luotan siihen. Myös se mietityttää kun ei asuta miehen kanssa edes yhdessä ja mulla on tuo poika aiemmasta suhteesta ja ollaan oltu kahdestaan melkein 4 vuotta. Paitsi nyt siis tää seurustelu 8kk..Mut enivei.:cool: Ja mun koulu on tosi loppusuoralla niin kun sen sais loppuun nii helpottais. Rahat vaan ei lisäänny ennenku pääsee töihin takas. Ku nyt 3 vuotta opiskelua takana. Mut eiköhän nämä kaikki asiat oo semmosia mitkä järjestyy varmasti aikanaan ja menee kaikinpuolin hyvin. :)
Rosina ja pikkumyy 7+5 (aika kiva olis tekonimenä)
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni

Yhteistyössä