Tammikuun Tarrasukat 2018

@Honeydew Onpa iso poika teillä ;) Nuo rokotukset on kyllä tympeitä! Meillä ei ole ees käyntiä 5kkn kohdalla, piti vaan hakea toinen annos yhtä vapaaehtosta rokotetta. Ihanaa ku kaks viimestä kertaa on ollu niin hyvä hoitaja pistämässä että lapsi ei ees itkeny, hätkähti vain vähä. Kuumetta tuli meilläki, mutta viime kerran perusteella aloin heti antaan pieniä annoksia paracetamolia niin meni 2-3pvssä ohi. Muutenkaan ei tainnu ehtiä paljoa nousta ku ei vaikuttanu juuri käytökseen, viimeks oli pahempi..

Mä tässä odottelen jo seuraavia menkkoja alkavaksi ihan minä hetkenä tahansa. Mies pitää aika itsestäänselvänä, että nyt alkaa heti seuraavan yritys ku kierto on takas. Itellä on vähä ristiriitaset fiilikset, ku toisaalta haluaisin pienellä ikäerolla ja toisaalta en tiiä miten oikeasti jaksaisin kahen vaippa-ikäisen kans, muutenki meillä on välissä aika hektistä elämä. Mutta saa nähdä, en halua ajatella asiaa ja stressata yrityksestä niinku viimeks vaan tulee sitte ku tulee. Enpä usko että tän hetkisillä petipuuhien määrilläkään ihan heti tärppää :whistle:

Nukuttamiskysymykseen; mä nukutan aina vaan käsivarsille. Tissiä ei pahemmin huoli väsyneenä, mutta tutin tarttee nukahtamiseen ja kans tykkää vatkata käsillä jotain. Siihen on onneks useita noita vauvan unileluja ku saatiin lahjaksi. Nyt rytmi on taas vähä myöhästyny, 20.30-21.30 nukahdetaan ja heräily 6.30-8 välillä. Yöheräilyä on ollu edelleen paljo ja välissä tuntuu että jopa tunnin välein, mistä tulee jo epätoivoa.. paitsi viime yönä tuli vihdoin yks 7h putki, mutta en uskalla toivoa että lupailis vielä suurempaa paranemista :LOL:
 
@Honeydew hyvän mittanen poika :)
Meillä neuvola ens viikolla ja pikkusen jänskättää että mitkä mitat. Meillä on kaikki lapset olleet vauvana pyöreitä ja tää poika on varmaan kaikista isoin ja kyllä sen tuntee kaukaloa kanniskellessa. Taitaa hipoa jo ylä käyriä.:)
Mulla tällä hetkellä nyt toinen kierto ja tuntuu etten oo ikinä vuotanu näin valtavastio_O:eek:
Mun pitäis miettiä ehkäisy asiaa. Meidän lapsiluku kun on nyt täysi. Vähän meinaa olla haikeeta :barefoot::unsure:
 
Moi! Me käytiin eilen neuvolassa ja 5kk mitat 7,3kg ja 63,5cm. Poika oppi tossa viikko sitten nousemaan konttausasentoon ja eilen nousi karhukävelyasentoon :D hirvee meno päällä koko ajan!
Minä toivun leikkauksesta, viikko sitten tehtiin siis. Sairaalassaoloa ei onneksi tullut montaa tuntia, aamulla menin klo 7 ja klo 12 pääsin kotiin. Imettää sain vasta illalla klo 21 mutta olin pumpannu maitoa pakkaseen ja pojalle maistui pullosta sen päivän ihan ok. Muutaman kerran jouduin pumppaamaan maidot viemäriin kun olo oli tukala. Nostelukielto vielä viikon ajan, mies on nyt onneksi kotona.
Nyt ois lähtö juhlavaateostoksille kun meillä esikoispojan rippijuhlat tulossa viikonloppuna...

KeepGoing ja mini 5kk:love:
 
Hei. Neuvola oli ja poika 68cm ja 9,9kg.
Nyt onnistuu hyvin myös vatsalta selälleen meno ja pikku hiljaa alkanut opettelee pyörimään napansa ympäri, kohta sekin varmasti onnistuu.
Kahta sosetta menee päivään, myös lihasoseita maisteltu ja puuron lisäsin aamuun. Mitenkäs te muut, onko moni alottanu vielä kiinteitä?
Poika on nyt parina aamuna maistelu puuroa ja on hyvin uponnut.
Päivällä meinaa nuo unet jäädä tosi lyhyiksi nykyään, 15-30min yleensä, ehkä tää on joku vaihe:rolleyes: tänään tosin poika nukku hurjat kaksi tuntia niin kävin ihmettelemässä sitä monet kerrat että nukkuuko tosiaan:LOL:
On kyllä aivan ihana hymy poika tuo ja varsinkin 4v siskon kans nauru herkässä:love:
 
Kiinteitä syödän 3 ateriaa päivässä, aamulla hedelmäpuuro (pääasiassa hedelmäsosetta) n 0,5dl, päivällä liha - kasvissose 1prk ja illalla puuro maitoon tehtynä (riisiä/kauraa) +luumusose yht n 1dl.
Muuten maidolla.. Yöllä syödään 1-2krt..levotonta on sitten muuten parin h välien :unsure: iltaisin toisinaan edelleen nukahtamisen jälkeen huutoitkuja. Kurja juttu kun ei edelleenkään raaski mihinkään poistua illalla kun nopeimmin kuitenkin mun syliin rauhoittuu..:(

Onko meidän poika ainoa joka ei käänny vielä?o_O yrittää kyllä kovasti sillon kun on hyvällä tuulella ja lattialla.. Vatsallaan ei meinaa jaksaa vieläkään olla kauaa kun tylsistyy paikallaan olemiseen. Selällään ollessa pääsee potkimaam itseään niin hyvin jo liikkeelle :D
Niin juu eka hammas on nyt virallisesti ulkona ja toinen odottaa vuoroaan ihan pinnassa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Kath
Honeydew, miten siis teet tuon ilta puuron tarkalleen?
Hollella on riisipuurohiutaleita joista tehdään puuro lämmittämällä ensin korvike ja siihen sit vaan sekotetaan muutama lusikallinen niitä hiutaleita. Kaurapuurona taitaa olla hipp, ja se tehdään veteen koska sisältää korvikkeen jauhemuodossa.

Korvikkeeseen tosissaan oon tehny, oon todennut että niin paljon helpompaa.. Muuten vielä tissillä vaikka alkaa olee aika kauheeta nyt kun on noita hampaita :confused:
 
@Honeydew Siellahan maistuu hyvin ruoka! Meilla sita ei edelleenkaan mene ku jotain pikkulusikallisia, kerran paivassa oon vaan tarjonnutki ku tuntuu ettei kauheasti kiinnosta muu kuin ruoalla sotkeminen o_O Oon vahan hukassa sen kans, ku jo kk on maisteltu ja silti ei suu edes aukea kun tarjoaa vaan alkaa lahinna paristelemaan tai sulkee suun tiukasti. Ainoa on ku ite onnistuu tunkeen (pienella avustuksella) lusikan suuhun tai sormissa on sosetta, sillon syokin vahan.. en tiia pitasko oottaa kunnon nalkaa vai mita teha etta onnistuis paremmin. Eika ole edes mauista kiinni, ihan hyvalta nuo tahan astiset hedelmat ja vihannekset on nayttany maistuvan. Ei vaan jotenki kiinnosta syoda. Vahan vuodatusta, anteeksi, mutta hermoilen ku 6kk on jo taynna ja pitais siis syodakin jotain, taysimetyksella mennaan. Sormiruokailuun pitais tutustua kans.

Siita sen verran etta mitat oli 70,5cm ja 7,3kg 6kkn kaynnilla. Muutenki kaikki hyvin. Viela ei poika ryomi vaikka kovasti ois energiaa ja liikkuu muuten ja esim kierii paljo, peppu kylla nousee varsinki sangyssa siihen malliin etta eikohan kohta olla jo liikkella. Aanta lahtee hirveasti ja valissa tosi matalaa murinaa, saadaan kylla hyvat naurut ilmeilla ja aanilla! Yot on aika hyvia nykyaan ja kahdella syonnilla yleensa mennaan, sellasia 4-5h patkia tulee monesti niin itellaki ihan hyva olo, aamut alkaa edelleen 6-7 aikaan ja paivan aikana ottaa yleensa kolmet torkut 30min-1h valilta, sitte 20.30-21.30 nukkumaan.

Hampaista ei tietoakaan ja laakari sanoi etta joillain tulee vasta 1v kieppeilla, toivottavasti ei nyt ihan niin kauaa menis :LOL:
 
@Daisy85 mä teen ihan niin että ensin kiinteitä ja sit päälle maitoa. Ja tietenkin kiinteiden välissä.. Sama homma meinaan, että soseet ei uppoo maidon päälle. Tuntuu kyl välillä et kokoajan pitää olla syömässä et saa tarpeeks maitoakin, varsinkin nyt kun on helle. (n)
Me ollaan vähän yritetty tota sormiruokailua mut mua ahdistaa siinä se kakomisriski.. Ja muutenkin pelkään et jää joku pala kurkkuun ja joudun alkaa pelastaa:unsure: maissinaksuja kokeillu, niitä voi antaa ku sulaa heti :LOL: vaikka onkin sotkusia...

Poika ei edelleenkään käänny, mut rupes sit ryömimääno_O:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
@Honeydew Vautsi enpa ole kuullutkaan etta ryomiminen voi alkaa tuolleen ennen kaantyilya :ROFLMAO: Oispa kiva kuulla miten muilla on edistyny tuo liikkuminen taalla..

Kokeiltiin sitte sormiruokailua, istutettiin poika meian kans syomaan poydan aareen. Ekaa kertaa tarjottiin kalaa (murusina) veti sita kaksin kasin innoissaan naamaan eli todellaki jatketaan talla sormiruokalinjalla jonkin aikaa soseiden sijaan :LOL: Eika tullut juuri sotkua, soseet kun tuntu olevan kaikkialla paitsi suussa. Ikenilla mutusteli menemaan vaikkei hampaita ole, ja ruokailun jalkeen muuttu tissinki syominen vaha puremiseksi o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Honeydew
Moikka! Täällähän on muut jo alkaneet syömään ihan huolella! Meillä vielä pelkkä tissi, poika tulee sunnuntaina sen puoli vuotta. Täällä ryömii vauhdikas mittarimato, joka keksi muutama päivä sitten kuinka noustaan lattialta itse istumaan. Ei siinä muuten mitään mutta kun ei tuo osaa vielä istua ilman tukea niin kaatuu sitten:ROFLMAO:
Ulkona oon antanut nyt tutustua maailmaan, aivan onnessaan liikkuu tossa pihalla:love: nyt on vaan niin kuuma että ei paljoa jaksa ja tissiä tarvii vähän väliä.
Täällä myös poika murisee :D oppi myös taputtamaan käsiään ja näyttää kieltä:LOL: sellasta tänne, ensi viikolla neuvola.

KeepGoing ja mini
 
Hei. Ompa liikkuvaista porukkaa jo:)
Täällä poika oppi pyörimään napansa ympäri ja nyt 6kk päivänä ryömi lyhyen matkan.
Puuro meinaa vielä tökkiä joten iltaisin annan velliä ja aamuisin puuroa.
Mansikkaa on poika imeskellyt ja maissinaksuja. Muakin pelottaa jos pala jää kurkkuun o_O
Jes, enimmäkseen heräillään kerran yössä syömään. Muuten on välillä levotonta ja poika kitisee ja kääntyilee.
Ens viikolla neuvola.
 
Mä uskalsin tänään antaa hunajamelonia semmosen ison palan mistä sai imeskellä.. Se kun ei mahtunut kokonaan suuhun ja sitä ei saa kun ihan pieniä paloja noilla hampailla irti:whistle::ROFLMAO:
Tänään siirty poika takasin omaan makkariin kun menee niin hyvin nukkumaan itekseen jo ja sitten ei oikeen tunnu tarviivan maitoa enää öisin. Oon kyl varautunut siihen että aamuyöstä haen meidän väliin. Kauheen levottomasti rupee meinaan nukkuu aamuyöstä, tapana on nyt ollut että herää tutkimaan pinnasängyn pinnoja ja varpaitaan.. Joskus nukahtaa itsekseen uudelleen mut joskus tarvii päästä kainaloon.

Miten paljon muut imettää vielä kiinteiden kanssa? Meillä tehdään puurot korvikkeeseen ja öisin syödään 0-2 kertaan.. Päivän aikana rintamaitoa saa 4 kertaa.... Tuli vaan mieleen että käyköhän tässä vielä niin että kohta loppuu maidontulo? (n) kuinka paljon pitäis olla menekki että pysyy yllä.. o_O
 
Moikka! 6kk neuvolassa mitat 8kg ja 65cm, meijän pieni pyöreä:love: pari päivää kiinteitä maisteltu sormiruokaillen. Mahaan ei vielä mitään mee mutta ajan kanssa.
Imetän lapsentahtisesti ja varsinkin ennen kiinteiden tarjoamista. Varsinkin nyt helteessä tulee imetettyä varmaan parin tunnin välein, välillä useamminkin. Ja yöllä muutaman kerran, yöstä riippuen.
Hampaita ei oo tullu vielä.
Poika on tosi liikkuvainen ja hyväntuulinen. Oppinu murisemaan ja kiljumaan oikein kimeällä äänellä:D

KeepGoing ja mini 6kk:love:
 
Puolen vuoden mitat 71cm ja 8,3kg. Paino ei oo kauheesti noussu mut viimeks olikin tullut reilummin :giggle:
Ihana rakas ruvennut lällättämään ja on niin söpö ja ihana etten kestä :love:

Missä muuten ootte nukuttanut vauvojanne nyt helteillä päikkäreitä? Ulkona liian kuuma ja sisälle ei meillä tykkää nukahtaao_O
 
Onpas hurjaa muutosten aikaa tama 6kk! Meilla on nyt viime viestista 1,5vkoa sitten jo puhjennut 2 alahammasta (ei onneks nayta vaivaavan pahemmin) ja alettu ryomimaan :LOL: Ja istuminen tuntuu melko tukevalta, muttei itse nouse viela siihen asentoon.

Tuo sormiruokailu ois ihan kivaa, mutta myos pelottavaa ku yritettiin niilla isommilla ruokapaloilla :unsure: Mies alkoi vastustamaan sita ku on varma etta tukehtuu johonkin. No, nyt reissussa aloin tarjoamaan vahan erilaista ruokaa pakosta kun ei ole kunnon ruoanlaittomahiksia eli korvikkeeseen tehtya vellia ja kaupan sosetta ja nehan molemmat maistuikin erittain hyvin! En tiia loytyiko yhtakkia kunnon ruokahalu kun vauhtia ja liiketta on niin paljo lisaa vai oliko mun tekemat ruoat sitte vaan huonomman makuisia :rolleyes: Ekaa kertaa on istunu rauhassa ja keskittyny niin etta aukoo suun lusikalle eika oo tarttenu vaan ite sotkea silla. Kylla ma aion jatkossaki tehda enimmat ite, mutta pitaa ottaa kai tarkemmin mallia noista kaupan soseista.. Meilla on tissillaki viihdytty sen verran paljo, etta en usko etta ihan heti maidontuloon vaikuttais.

Tultiin toiselle puolelle palloa yli kuukaudeksi ja kylla vahan hirvitti lento, mutta onneksi sujui hyvin ku poika nukkui melkein koko matkan! Nyt vaan yritetaan saada rytmia siirtymaan sopivaksi, mutta on se aika akkia alkanu siirtymaan jo lahemmaksi tan paikan kellonaikaa. Nukkumaanmeno ja heraaminen on viela tosi aikaisia, mutta oon ite nukkunu paljo paremmin ja on levanneempi olo ku koko vauva-aikana.

Tulipa taas tekstia :whistle:
 
Meillä tais käydä nyt niin että tissilläolo loppuu justiinsa :cry: poika ei suostu päivällä enää ollenkaan syömään tissiä, ainoostaan yöllä unenpöpperössä kelpaa. Huuto ja itku ja venkoilu vaan tulee ku tarjoo. Varmaan oma vika kun antanut sit lopulta pullosta mut ei oo raaskinu olla antamattakaan ku helteet ja muutenkin..  surettaa kyl kauheesti .. Mut jotenkin ei oo energiaa alkaa tekemään tästä nyt taistelua. Edelleen tarjoon säännöllisesti ja katotaan miten käy.

@Daisy85 on varmasti jännää ollu noin pitkä lento :eek: mut kiva kuulla et meni hyvin(y) meilläkin edessä reissu, toki vaan parin tunnin lennolla.
Mä hankin muuten nyt sellasen pussin minkä läpi voi lapselle syöttää esim hedelmiä ja marjoja. Semmonen ison tutin näkönen ja tosiaan verkkoa se pää minkä sisälle ne ruuat. Pojalla ei kauaa menny että tajusi miten toimii ja sen kanssa on uskaltanu helpommin syöttää nyt mm banaania ja omenaa :) pihalla on marjoja joista lapsi tykkää kans ja tolla kyl helppo antaa vaikka sotkua tuleekin jos sisältö yhtään mehukasta :LOL:

Oma tahto on pojalla nyt tosi kova ja äitillä tässä opettelemista ettei rupee palvelemaan kuin kuningasta :ROFLMAO: tyyppi kertoo kyl heti ku joku ei miellytä.
Muuten on kyl niin hauska kaveri et tulee kyl pelleiltyä ja naurettua kahestaan täällä joka päivä niin hyvät naurut:p mistä lie huumorintajunsa perinyt :D hyväntuulinenkin on joka päivä klo 7-16, sen jälkeen rupee olee vaativampi. Luulen et vaikuttaa vahvasti asiaan että päikkäreitä nyt ollu vaan kahdet; 9.30-11 ja 14-15. Se jälkeen ei enää saa unille mut kiukuttaa helposti. Eiköhän helpottaa siirtymävaiheen jälkeen.. Kasvaahan tuo koko ajan.
 
Hei. Täällä levoton nukkuja ja päivisin nukutaan pahimmillaan n. Puoli tuntia kerrallaan.
Yöunille poika menee siinä yhdeksän, puoli kymmenen maissa. o_O mun mielestä poika nukkuu tosi vähän mut luulis että nukkuu sen mitä tarvii...
Hampaitakin teettää, nyt näyttää sille että ylös olis jo hammas tulossa, kohta pitää alkaa varomaan niitä hampaita ihan kunnolla ettei pääse yllättämään:whistle:

Meiltäkin löytyy se "verkollinen tutti" ja sen kans kyllä saa huoletta antaa tosiaan imeskeltävää(y) on kyllä kätevä vaikkakin mansikan kans tosi sotkusta:D

Miten pitkään meinasitte käyttää muuten kaukaloo?
Itellä meinaa jo voimat loppua kaukaloa kanniskellessa joten istuimen hankkiminen ollu jo mielessä kauan joten nyt hankittiin se istuin. Saa nähä millon se otetaan käyttöön, pitäiskö vielä odottaa vähän aikaa että poika kasvaa että jaksaa siinä istua. Vaikka istuinta saa jonkin verran taaksepäin kallistettuakin.

Meillä on tässä parin viikon päästä reissuun lähtö, sellanen pidempi viikonloppu. Vähä jänskättää että miten menee auto matka mutta pitää ottaa itelle sellanen asenne että voi mennä puolet kaemmin kuin normaalisti :D
Parin tunnin automatkat menee jo kevyesti.
Nyt nukkumaan.
 
@Kath joo toi mansikka varsinkin on aika sotkusta :LOL: pakko yrittää ottaa sellanen asenne että siivotaan sitten lopuksi, ja antaa vaan sotkea.. on vaa vähä vaikeeta ku on tällanen siisteysintoilija:ninja:

Me ostettiin autoon jo uus istuin, jota ei kyllä olla vielä asennettu.. Kaukalo on tosiaan jo ahdas varsinkin tosta kyynärpäiden kohdalta. On ollu kaukalo vaan tosi kätevä kun lapsi nukahti vielä muutama vk sitten aina autoon niin sai siitä suoraan nostettua sitte herättämättä.. Mut nyt ei kyl autoon oikeestaan nukahda niin vois alkaa vaihtamaan. Muutenkin rattaat käytössä muuten aina kun liikkuu ilman autoa. Ton meidän istuimen saa kallistettua ilmeisesti vielä aika hyvinkin ja muutenkin tosi näppärän oloinen
 
Mekin ostettiin sellanen silikoninen "tutti" johon saa ruokaa sisaan, ja on kylla hyva vehje vaikka tahan asti aattelin etta turha :whistle: varsinkin ku tuo pureminen on valissa aika rajua noilla kahdella hampaalla. Muuten ruokailu sujuu vaihtelevasti, pari kertaa paivassa tarjoilen kiinteita, niita menee joskus lahes olematon maara ja joskus vaha enemman, jos syo 5 lusikallista tai enemman on jo voittajafiilis :oops:. Mutta ihan turhaa kai tassa on alkaa siita stressaan, ku poika kasvaa hyvin ja on selvasti pyoristyny taalla reissussa vaikka vauhtiaki ois vaikka muille jakaa.

Ehdin reissun alkuun sanoa, etta lepasin hyvin muutaman yon. Siihen se sitten jaikin :( Rytmi kaantyi kylla akkia, mutta yot on ollu taalla aika inhottavia, jatkuvaa pyorimista ja kitinaa, ihanku joskus sillon hulinakuukausina. Harmittaa kauheasti ku kotona nukuttiin jo parhaimillaan 6h patkia. Oon siis ollu aika hermoraunio ja vasyny, lisaksi viela pari vkoa ennenku paastaan kotia. Taallei ole ees oikein kunnon ulkoilumahdollisuuksia (liikennetta, saastetta ja huonot jalankulkukadut) ja oon tottunu oleen paljo lapsen kans kavelyilla, niin ahdistaa myos ku saattaa menna paiva neljan seinan sisalla jos miehella on tyotapaamisia ym. Eika ole sellasia ostoskeskuksia tms missa vois helposti viettaa aikaa vauvan kans.

@Honeydew kyseli rytmista, meilla on talla hetkella sellanen etta aamulla heraillaan 6.30-7.30, parin h paasta siita torkut, sitte taas 2-3h hereilla ja torkut, sitte iltapaivalla viela yhdet jotka joskus jaa valistakin, nukkumaanmeno yleensa 20 aikoihin. Syomiset ekojen ja viimesten torkkujen jalkeen, yritan ajoittaa silleen ettei ois viela kauhea vauhti paalla ku ei suostu villina eika vasyneena syomaan kiinteita. Tissia annan vaha valia, ku en oikein tiia enaa miten viihdyttaa lasta niin tarjoan sita jatkuvasti :unsure:

Onko muilla miten rauhalliset tapaukset? Musta tuntuu valissa etta huhhuh tata jatkuvaa aanta, ku vaikkei ois hataakaan niin poika tykkaa huutaa (ei siis itkea) huvikseen (silla on tosi iso aani mita oon verranu muihin vauvoihin :eek::LOL:) aika paljo ja tassa 7kk iassa on tullu kunnon kiukku-huutoitkut mukaan mista tahansa, oli sitten vasyny, tylsaa tai vaikka vaatteiden vaihtoa. Autossa esim on aika hirveaa jos ei ole torkkuhetki ja 10min pidempi matka o_O Ja riehuu yleensakin melkosesti, esim repii kovasti mun hiuksia aina ku vahankaan yltaa (ei auta miten ne on kiinni) jopa nukkuessa vieressa, ei ole sellasta "istutaan rauhassa sylissa" vaihdetta pahemmin edes olemassa.. onneks lattialla on hauskaa tutkia paikkoja ku muuten varmaan sekoaisin, joskus tosin paivia etta haluaa paljo etta kannan sylissa ym. Valissa on jo aika epatoivoinen olo, mutta kai taa on ihan normaalia? :oops: Talla hetkella ei toivoakaan omasta ajasta, kai sekin vaikuttaa jaksamiseen ku naa reilu 7kk jo ollu sita 24/7 lapsenhoitoa.

Tassapa taas valitusta, mutta en ma kenellekaan kehtaa valittaa (miehelle tietysti valissa) niin tanne sitte purkautuu kaikki negatiiviset fiilikset :whistle: oi tata ihanaa vauva-arkea :ROFLMAO: Kotona sitte etsittava lapselle uusia leikkipaikkoja joissa ois muitaki vauvoja ja itellekin ehka seuraa.
 
Daisy85 ihan normaalilta kuulostaa mun mielestä:) Yleensä ollaan herätty kerran yössä syömään ja aika usein toisen kerran aamuyöstä saanu muuten vaan rauhoitella poikaa kun kitisee mutta välillä tulee öitä että joutuu herää useammin.
Ja nuo kiukku-itku kohtauksetkin on tuttuja täälläkin. Pukeminen ja joku pojan mielestä kivan asian ääreltä pois vieminen aiheuttaa kiukkukohtauksen:LOL:
Myöskään sylissä poika pyörii jotenkinpäin koko ajan, ei puhettakaan että istui yhdessä kohti.
Yllättävän hyvin jaksaa automatkoilla istua, välillä toki tulee väsyneenä kyllästyminen ja kiukku mutta aika nopeasti rauhoittuu.
Käytiin reissussa ja mentiin yhden pysähdyksen taktiikalla mennen tullen, vaikka oltiin varauduttu että menee kauemmin.

Nyt on itelle pitänyt jotenkin ottaa myös omaa aikaa. Miehen kans kahden keskistä aikaa ei ole ollut pitkään pitkään aikaan, en edes muista millon.
Nyt myös alkaa tuntua siltä että haluan lähtee käymään jossain vanhempi lapsi tapaamisissa tms. Haluais nähä niitä samassa elämäntilanteessa olevia.
En tunne meidän kaupungista ketään, ne kaverit joilla lapsia niin asuvat eri puolella suomeeo_O

Poika osaa nousta jo lattialla istumaan ja ryömii kovaa vauhtia. 4v siskoon on jo kokeillut hampaitaan :whistle:
Ja päiväunista, jos poika nukkuu tunninkin unet putkeen niin se on jo luksusta. Eli kolmesti nukkuu päikkärit, eikä puhettakaan että ne olis tismalleen samaan aikaan päivästä vaan edelleenkin miten sattuu:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
@Kath No kuulostaa taysin samalta! Kiukkuitkut, 3 kertaa paikkarit vaihteleviin aikoihin ja tunti unia jo luksusta, tykkaa purra kaikkea, paikallaan olo lahes mahdotonta.. miten sa selviat ku on lisaks useampi lapsi?? :eek::ROFLMAO: Mekaan ei lapsen syntyman jalkeen oo kayty missaan kahdestaan, mutta ennen sellasta tilaisuutta tarttis ehka tehda jotain pienta yksin, oli se sitte vaikka kahvilla kaynti. Kunhan palataan kotia aion etsia jonku joka vois olla lapsenvahtina silloin talloin, lisaks pian ois iso muutto edessa, pitas sita ennen ehtia lajitella tavarat joita ihan liikaa ja katsella valmiiks paljo uusia huonekalut ym. ku se on ihan uus asunto ja paljo isompi ku nykyinen. Muuton jarjestely jaa lahinna mun vastuulle, niin pitaa aloittaa tosi ajoissa, vahitellen vois samalla totuttaa poikaa oleen hoidettavana jonku aikaa, niin ei tuu sitte yhtakkia.
 
Joo täällä samanlaista kiukkua, etenkin vaatteiden pukeminen on kamalaa.. Sit jos meinaa tarjota ruokaa sillon ku ei oo nälkä niin kertoo kyllä mielipiteensä. "Huvittavaahan" on että siitä 5min niin saattaa vaihtua jo nälkäkiukkuun :confused:
Aika rauhallinen tuo muuten taitaa olla.. Keskittyy ehkä yhteen hommaan 10min ja sit tarvii uutta ja jännää. Kauheesti haluis olla vatsallaan mut ilmeisesti tuntuu kurjalta, monesti oksennukset vieläkin tulee kun vatsallaan on.. Vaikka olis tunti syömisestä(n) tänään herra päätyi ekaa kertaa sellaseen osittaiseen konttausasentoon eli kädet suorana ja jalat koukussa pyllyn alla. Hetken hytkyili siinä ja päätyi takasin masulleen:D ihana muru:love:

Kamalasti vierastaa tällä hetkellä muita, riittää välillä että joku vieras katsoo poikaan päin niin itku alkaa:unsure: ja äitiä ikävöi jopa isän seurassa jos ei hetkeen mua löydy. Pärjää kyllä vaikka päivän ilman mua, mutta selkeästi itkuherkempi. No, tämä vaihe menee ohi jossain kohtaa, siihen asti voin olla rakkaani turvana:love: onneks ei ole tulossa nyt pariin kuukauteen mitään että olisi tarkoitus lähteä mihkään pidemmälle ilman poikaa :rolleyes:
Kuulostaa muuten ihan kuin yrittäisi jo sanoa "äiti":LOL:
Toistaa usein "ättä" tai "ätti" Onko kukaan huomannut samanlaista? :):giggle:

@Daisy85 kuinka kauan vielä reissua jäljellä?
 
Honeydew, oon kuunnellu itekkin ihan samaa jo jonkin aikaa, ihan kuin poika sanoit "äiti" :LOL: tosin, en usko että poika sitä minuun vielä osaa yhdistää.....
Täälläkin vähän vierastamista on havaittu. Tosin ei vielä kovin paljoo. Vielä voi irrota ihan vieraallekin leveä hymy ja joskus jopa haluaa käydä nopeesti sylissä asti:)

Onko kellään tietoa että mitä eroo noilla äidinmaidon korvikkeilla on esim Tuuti1 ja tuuti2? Poika juonu Nan1 ja kokeilin tuota tuuti2. Poika alkoi oksentelmaan tuosta hirveesti joten se kokeilu loppu lyhyeen. Parempi pysyä samassa merkissä ja kokeilla myöhemmin Nan2.
 

Yhteistyössä