Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Uusintaultra takana, ja meidän möttönen oli kasvanut 2mm:stä 2.1 senttiin :heart: Käsien ja jalkojen aiheet vispasi menemään, ja sydän pamppaili vahvasti <3 Kasvukirin ottanut siis, kun viimeksi vastasi 5 päivää pienempää kun omat laskut, ja nyt päivää isompaa :)

La siis pysyy edelleen 15.1 :)
Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista, ja tsemppiä niille, jotka sitä vielä odottavat :heart:

Itse en paljon koneella viitsi istua, mikään ei pysy sisällä. Lämmintä ruokaa olen viimeksi syönyt reilu viikko sitten :/ Paino tippunut parisen kiloa, mutta se jatkaa tippumistaan vielä pitkän aikaa, mikäli edelliseen voi verrata :)

Toivis ja möttönen 8+6 :heart:
 
Heippa kaikille, ja mukavaa maanantaita!

Tuntuu vähän pöhköltä kirjoitella tänne, kun ei oikeastaan ole tapahtunut mitään uutta. Viikon poksuu tänään: 10+0, eli neljännes takana :)

Aamulla oli ensimmäinen neuvola, ja oli ihan yhtä tyhjänpäiväinen kuin odotinkin. Pino kirjoja ja lehtisiä, täytettiin tiedot järjestelmiin, verikokeet ja kiitos-hei. Onneksi ei tartte seuraavan kerran mennä vasta kuin vkolla 16. Meidän neuvolantäti on kyllä ihan kiva, mutta kun kaikki on ihan ok, eikä mulla oikeastaan ole mitään kysytävää häneltä, niin nämä neuvolakäynnit on vähän tylsiä..

Nt-ultra olisi juhannuksen jälkeen. Mutta se viikko näyttäisi oleva miehellinen kesän ainoa mahdollinen vapaaviikko, eli taidan yrittää siirtää ultraa johonkin suuntaan.

Tsempit kaikille odotukseen, nautitaan kesäpäivistä!

alexix ja öttis 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Helpotuksen huokaus, ainakin hetkeksi. Siellä heti löytyi pieni Toivoni joka vastasi viikkoja ja syke pampatti vahvasti! IHANAA! Kaiken tämän p*skan jälkeen, meillä on ainakin pieni lupaus nyytistä! Laskettuaika pysyi samana kuin itse olin laskenut eli 26.1.

Toivotonko + Toivo rv 7+2

Onnittelut myös muille ultratuille ja hyviä uutisia saaneille. Olen niin onnellinen, vaikka kaikenlaista riskiä toki edelleen olemassa. Mutta näin pitkälle ei olla päästy vuoteen! :)
 
Noniin, antibioottikuuri ja sairaslomaahan sieltä lääkäristä tuli. Amoxin-lääke ja Nasonex- kortisooni nenäsuihke. Lääkäri vakuutti, että kyseiset lääkkeet soveltuu raskaana oleville naisille. Vähän inhottaa syödä lääkkeitä raskauden aikana, mut pakkohan se on hoitaa itsensä kuntoon että on pikku masukilla hyvät edellytykset kasvaa :heart: Lääkäri kattoi jollain ultralaitteella mun poskiontelot ja teki mieli vitsillä kysyä voisko se vilkasta mun masun samalla :D Eihän sillä koneella mitään sikiöitä katella, naureskelin itekseni vaan...

Olo on tukkonen, ja kurkku tuli myös kipeäksi kotiin tultuani. Nyt ei auta muu kun levätä kunnolla, ja toivoa että lääkkeet auttaa. Lääkäri oli sitä mieltä että jos tämän kuurin aikana ei helpota se antaa vielä toisen kuurin, ja jos sekään ei vielä helpota niin sitten punkteerataan.

Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille! Välillä harmittaa kun meillä ei ollut varaa iihen varhaisultraan, olis ehkä vähän helpottanut epätietoisuutta. Mut eipä tässä enää kun viikko ole niin pääsee sinne nt-ultraan :) Pitää keksiä tähän kolmen päivän sairaslomalle jotain rauhallista tekemistä et aika menis nopeasti... Me aiotaan myös osallistua kaikkiin tarjottuihin seulontoihin, ultran jälkeen olis se verikoe. Nyt en kyl muista pitääkö mun silloinkin antaa pissanäyte, ehkä pitäis soittaa sinne labraan ja varmistaa vielä. Enkä älynnyt kysyä neuvolassa pitääkö ennen sitä seulonta verikoettta olla syömättä. Miten teitä on ohjeistettu tähän verikokeeseen?

Onneksi mun pomo kesätyöpaikassa on niin ihana että toivotteli vaan pikasta paranemista ja käski levätä. Eihän se periaatteessa muutakaan voi tehdä, mut silti helpotti mieltä, varsinkin kun tänään olis ollut se eka päivä kesätöissä.
 
Huomenna olis eka neuvolakäynti.. Kyllä sitä onkin jo odotettu!
Hiukan jännittää, on ollut vatsa jonkun verran kipeä viime aikoina ja onhan tuo aina sellanen jännä paikka..

Pahoinvointi on hiukan helpottanut sen jälkeen kun kävin hakee pahoinvointirannekkeet!! Ruoka ällöttää ja etoo edelleen, mutta en ole oksentanut pariin päivään ollenkaan.. Alkoi toi paino laskea niin paljon, että ihan pelottaa mitä huomenna sanotaan (on laskenut reilun 5kg..) Pikkusen pystyy jo syömäänkin joitan! Mehujäät, jäävesi sekä hedelmät menee ilman ongelmaa (myös jääkylmä kurkku??), mutta lämpösestä ruoasta tulee ällötysolo (ja lasten kanssa pitää olla esimerkkinä pöydässä.. :/)

Noh, eipä tässä muuta, koitetaan matkata eteenpäin luottavaisin mielin..
Oon jopa jaksanut tehdä jotain muuta ku maata sängyssä kun tuo oksennusolo väistyi.. Istutin eilen parisen tuntia pihaan kasveja (meillä uusi piha, jossa ei tällä hetkellä kasva muuta ku nurmikko :D) kaatosateessa!! :LOL:

Niina 9+2
 
Heips kaikille!

paljoa ei ole ehtinyt kirjoittaa kun esikko pitänyt vauhdissaan. Kiitos ihanan esiuhman.

Miul se jatkaa paino alamäkeä nyt on -2,5kg.. Onneksi olen oppinut kuuntelemaan kehoani ja syön juuri sitä mikä sillä hetkellä tuntuu hyvälle, en pakota itseäni syömään mitään, mikä tuntuukaan epämukavalle. Onneksi mies on tämän kanssa todennut parhaaksi mahdolliseksi tavaksi ja tukee miun syömistä täysin (on siis valmis lähtemään vaik keskellä yötä kauppaan). Olen oppinut nyt et silloin on nukuttava kun esikko nukkuu, tai muuten ei vain jaksa. Toki ruuasta saisi polttoainetta jaksaa, mutta minkäs teet

Olen nähnyt paljon tyttöunia jo tähän asti, Esikkoa (tyttö) kun odotin näin paljon poikaunia, mut paljon myöhemmässä vaiheessa.

Miehen kanssa eilen puhuttiin että taitaa tämä olla miun viimeinen raskaus, et ensimäinen oli tosi raju ja voin pahoin koko raskauden ja tää raskaus on tuplaten pahempi. Tiedä sitten kestääkö kroppa joskus aikanaan kolmatta. Sterilisaatiosta (miun) ollaan puhuttu, mutta siihen vaaditaan se 3lasta tai 30vuotta, eli tässä olisi vielä 4 vuotta aikaa. En sitten tiedä, saisiko sen aiemmin jos keho ei kestä enempää raskauksia.

Elämä on paljon helpompaa tämän raskauden kanssa kun esikon aikana. Mieskin on ihan eri maata, kun tietää et mitä on tulossa, tietää et silloin kun oon huonona, niin tosiaan olen huonona. Saan paljon enemmän apuja mieheltä nyt kun esikkoa odottaessa, taisi silloin mennä totuttelun piikkiin kaikki.

Devilii ja Tiiti 8+4

Huomenna olis eka neuvola, joten sitten ehkä enemmän uutisia kerrottavana
 
Viimeksi muokattu:
Jospa nyt jaksais vähän enemmän rustata tekstiä..

Siilinpoika uneton Pahoitteluni! :'(

Sukupuoli Esikoisestahan me kysyttiin mutta ei suostunut tyttö haarojaan näyttämään joten yllärinä tuli. Melkein kaikki oli sitä mieltä, et poika tulee mahan perusteella ja itselläkin oli poikaolo mut tyttöhän sieltä tuli sulattamaan vanhempiensa sydämet. :heart: Tällä kertaa voi olla ettei ees kysytä. Oli kiva jännittää. :)

Ai niin, olen lähössä kotipaikalle joksikin aikaa huomenna joten päivittelyt sitten kun sieltä kotiudun!

En muista oonko jo vastannu tähän mut seulontoihin osallistutaan.

Dopplerin ajattelin nyt hankkia. Esikoista odottaessani en sellaista omistanut mut kokeilen saako sillä mielenrauhaa aikaseksi tarvittaessa. :D

haimi Meilläkin tyttö nukkuu onneksi sen 10-12h yössä yhellä heräämisellä niin saa itsekin ihan jees nukuttua. Aamuyöstä vaan tuppaa uni loppumaan kesken. :( Mut tää väsymys on tosiaan iha karmeeta.

Joku kirjotteli, et joulukuiden pino hiljaisen oloinen (olikohan se ees tässä pinossa missä siitä kirjoteltiin :D). Mut siellä taidetaan olla jo facebookissa ryhmässä eli siksi varmaankin pino hiljainen. Se aina täällä hiljenee sen facebook ryhmän myötä.

Oma olo on ihan samanlainen kuin ennenkin. Oksentaa ei oo enää tarttenu mut rannekkeet pysyy kädessä. Vieläkin välissä tuntuu niin epätodelliselta tää raskaus. Pelottaa tuleva nt-ultra. Onkohan siellä vielä sydän toiminnassa. Hirvee hikka tuli ja oksennus nousee kurkkuun! :x

Tine ja Tiiteri ööö 7+6
 
Minutkin saa poistaa listalta, lääkärissä käyty joka ultrasi eikä löytynyt sykettä. Ilmeisesti tuulimunaraskaus kyseessä:'( Nyt odotellaan viikon verran jos alkaisi itsestään vuotamaan, muuten keskeytys edessä.

Hyvää odotusta kaikille!!!
 
*poks* 9+0 :heart: Ja huomenna ekku neuvola!

Oireista päällimmäisenä on armoton väsy. Unirytmikin on kääntynyt päälaelleen.
Normaalisti herään aikaisin ja illalla torkun jo yhdeksän jälkeen.
Nyt vain virkistyn iltaa kohden. Lyhyet yöunet ihme kyllä riittävät,
mutta päiväunet siintävät mielessä heti mahdollisuuden tullen.
Mutta näillä viikoilla mahan asukki kai kasvaa kohisten,
joten väsymys taitaa olla melko normaalia.

mimmilii Kävitkö Seinäjoella neuvolassa? Ja sielläkö ultrattiin?
Olispa kiva huomenna päästä itsekin asukkia kurkkimaan.

Kuulumisiin, [kiti]
 
Siilinpoika uneton ja Taikax Pahoitteluni!! :'( Kovasti voimia! :hug:

Lissu123 Mie käytän noissa viikkojen laskemisessa varhaisultran tietoja, jotka täsmää myös mun ovulaation ajankohtaan. Neuvolan laskureiden mukaan olisin reilu viikon pidemmällä. Mun kierto kun ei ollut sen 28 päivää. Ovulaatiokin oli vasta kp 21-22 eli melkein viikon myöhemmin kuin keskimääräisen kierron mukaan.

Varhaisultran hinnasta on pitänyt sanoa. Koko helahoito maksoi 127 €. Kuulun työpaikkani puolesta sairauskassaan, josta sain korvauksia takaisin reilut 90 € eli ultran hinnaksi ei paljon jäänyt. Vaikken kuuluisi sairauskassaan, olisin varmasti muutenkin mennyt varhaisultraan. Sitten oltaisiin nipistetty jostain muusta, jos olisi rahallisesti tehnyt tiukkaa.
 
Pahoitteluni siilinpoika uneton ja Taikax :'(. Sydäntä riipaisee teidän puolesta...

[kiti]: En käynyt neuvolassa Seinäjoella, vaan naapuripitäjässä ;). Oon vähän salamyhkäinen vielä tän asuinpaikan suhteen. Mutta toivotaan, että suakin ultrataan :).

Mimmilii 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: [kiti]
Siilinpoika uneton ja Taikax osanottoni ja paljon voimia :hug:

Suertelle olen pidellyt koko päivän peukkuja, toivottavasti tulisi hyviä uutisia.

Itse vielä pitelen matalaa profiilia, huomenna on varhaisultra. Olen täysin lamaantunut kauhusta... :ashamed: Mutta ainaski sitten tietää vähän paremmin...

Hyviä (tai ainakin parempia) vointeja kaikille!

Kozmic ja Maurice 8 + 1
 

Yhteistyössä