Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

teddybear- Voih, nyt mäkin haluan mannapuuroa mansikkakeitolla... Illalla ajattelin tehdä puolukkavispipuuroa. Jostain syystä jäiset puolukat viilissä ja toi vispipuuro on nyt in.
Mä ajattelin kokeilla kuinka pitkälle pystyn salaamaan tän raskauden sukulaisilta. Toki se näkyy jossain vaiheessa, mutta sukulaiset eivät kuitenkaan uskalla kysyä olenko raskaana enkelityttömme takia. En jotenkin jaksa sitä ylimääräistä painetta ja kyselyä koko ajan että onhan kaikki hyvin ja syntyyhän vauva tällä kertaa elävänä etc. Kaverini jäi kiinni vasta rv 24 eli aikas hyvin.
 
Höh, kaksi kertaa jo viesti hävinnyt!

Siispä pikaisesti päivitys : tänään nähtiin Maurice :heart:
Siellä ruudulla sydän kovasti vilkku ja oli kuulema iso. Jo 2 cm joka vastaisi paria päivää isompaa kun hedelmöitysaika on tarkalleen tiedossa (ivf). Rakas!

Sitten näkyi myös istukan vieressä pieni veriläntti. Ei pitäisi olla vaarallista mutta käski vuodelepoon loppuviikoksi ja perjantaina mennään tarkastamaan että onko läntti kasvanut vai pysynyt ennallaan. Hmmmm.... Eikö vieläkään oikeen uskalla huokaista hieman helpotuksesta? : /

Nytpä menen takas tuijottelemaan potrettia Mauricesta...
Tuli muuten ihan poikaolo, ehkä siksi kun on niin iso matkalainen.

Terkkuja ja vointeja kaikille!

Kozmic ja Maurice 8+2
 
Aina kun joku mainitsee jonkun ruuan, nii mun rupee tekee sitä ihan älyttämästi mieli :D

Kozmic otat nyt sitten ihan rauhassa ja toivotaan että masussa on kaikki hyvin :heart:

Ja hurjasti onnea kaikille mahtavista ultrakuulumisista :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
OONKO AINOA? ihan yksikseen lähes oireeton..
Tissit o välillä vähän enemmä kipeet ja nännit, koko ajan vähä jos koskee muttei ollenkaa pahasti. Kaikkea ruokaa tekee mieli nyt koko ajan. Sillo alussa ei kaupassa käynnistä meinanu tulla mitää ko ei ois mitään halunnu, nyt ostaisin koko marketin tyhjäks jos vaa olis varaa siihen. Päänsärkyä o ehkä iltaisin välillä, mitä ei normisti oo. Mahassa ei enää juuri mitää tuntemuksia. Mitä nyt hieman turvoksissa on sormet jne. Niin ja kahvi jää puoleksi kuppiin, minulla joka ennen join kaksi pannu päivässä.

Voiko kaikki silti olla hyvin, ihmettelen.. Niin monet on täällä saanu huonoja uutisia. Osanottoni heille. Mulla on semmoinen olo, että ei tuo tyyppi varmaa ees oo enää tuolla. ( minnekäs se olis kaonnu,ko mitää verta ei ees tuu, mut siis keskeytynyt keskenmenoha voi tulla). Ihmettelen vaan. Muutaman kerran olen lervannut viime vkl, mut ne johtu iha semmosista mistä normistikin oksentaisin, eli kuollut hirvenruho roskiksessa ja vaipanvaihto tutun vauvalle.

Torstaina oli ne jotku verikokeet, ne veren vasta-aineet ja nt-tä varten tai jotakin :) Aattelin, että ko NT-ultra on vasta 6.7, että soittaisin ensi viikolla neuvolaan ja kysyisin, että koska olis todennäköistä että kuuluu ne sydänäänet ja että voisko niitä käyä kuuntelemasa ennen sitä.

Kovin on kummallista tämä raskaana olo. No onneks olen kehittänyt paljon äksöniä tuleville viikoille, niin ei ehdi pahemmin märehtimään asioita.

Sain eilen kuulla, että veljen tytöllä 6kk. löydettii reikä sydämestä, onneks oli pieni ja ei ole akuuttia hätää. Silti oli aika pysäyttävä kokemus se.

Vispipuuro on hyi yök ja mannapuuro kanssa. ( mulla on keliakia, joka tunnetaan myös nimellä viljavamma, että iha siitä syystä :) ) Mutta itse ajattelin tänään tehdä riisipuuroa aivan oikeasta tankkimaidosta (jota ei kylläkää ole pästoroitu, mutta kaikkiha kuolee siitä ko tarpeeks kuumentelen) ja hillasoppaa. mmm..hillasoppaa.. :)
 
Nyt oli pakko tehdä mangojuustokakkua!!!! Siellä se hyytyy jääkaapissa! :p

Mulla olis ollut tämän viikon pe varattuna yksityiseltä varhaisultra, mutta mä sen peruin kun pääsin silloin sen kolarin jälkeen sinne ultraan! Toisaalta harmittaa kun peruin, mutta sille 120€:lle on muutakin käyttöä tällähetkellä... :/


Anu ja pienoinen 8+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: M1n1 ja Pokusaj
Jaksamista kovasti kaikille, jotka ovat joutuneet jättämään ryhmän :(

Täällä jaksaa väsyttää. Eilen oli hieman parempi päivä, mutta tänään on aamusta asti taas joutunut väkisin vääntäytymään joka paikkaan. Ei meinaa töistä tulla yhtään mitään kun koko ajan torkahtelee koneen äärelle. Ihan kamalaa :( Miehelläkin meinaa joskus loppua ymmärrys tämän väsymyksen kanssa. Miten teidän miehet on siihen suhtautuneet? Meillä mies kyllä yleisesti ymmärtää hirmu hyvin, mutta kun en mä jaksa tehdä juuri mitään kotitöitä töiden (+tunnin ajomatka suuntaansa) lisäksi, ni joskus meinaa häneltä huumori loppua... Tietysti miehelle jää nyt enemmän kotitöitä yms. ja onhan se ärsyttävää joutua hoitamaan kaikki yksin. Mutta kun ei vaan pysty. Onko teillä tällaista?

Myös pahoinvointi ja ällötys ovat edelleen ilahduttamassa tätä mammaa. Samoin nuo repäisykivut vai mitä ne nyt on, aika useinkin nipistelee mahasta ja on myös menkkamaisia kipuja joka päivä useaankin otteeseen. Että eipä tässä oikein voi sanoa, että tämä olisi sitä parasta aikaa elämässäni. Koko ajan sattuu johonkin ja väsyttää ja oksettaa ja nämä kaikki yhdessä masentaa. Täytyisi vain yrittä muistaa pitää mielessä se palkinto :)

Tänään sain vihdoin varattua aikoja verikokeisiin, ultraan ja lääkäriin. Pitkä aika tuohon lääkäriin vielä on, mutta on se hyvä olla jo varattuna. Ultraan mennään kolmen viikon päästä :) Toivottavasti kaikki nyt menisi hyvin!

Sukupuolesta minä haluaisin ottaa selvää, mutta mies (ainakin tällä hetkellä) haluaisi odottaa syntymään. Mutta enpäs tiedä, ei se mulle mikään välttämätön tieto ole, mutta voisi helpottaa käytännön valmisteluja. Mies vähän toivoo poikaa ja mä ehkä tyttöä, niinku se ilmeisen usein menee...:) Mutta se on aivan se ja sama kumpi tulee, kunhan tulis terve lapsi. Ja kunhan ensin päästäis niin pitkälle. Synnytystä olen vaan se verran ajatellut, että haluaisin mennä mahdollisimman luomusti, ilman kivunlievityksiä yms. Tosin mulla on aika matala kipukynnys, joten voi olla että mieli vielä muuttuu moneen kertaan :) Mutta eipä siitä vielä mitää stressiä kannata ottaa, pitkä aika siihen vielä on :)

Nasdaq ja 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
OONKO AINOA? ihan yksikseen lähes oireeton..
Tissit o välillä vähän enemmä kipeet ja nännit, koko ajan vähä jos koskee muttei ollenkaa pahasti. Kaikkea ruokaa tekee mieli nyt koko ajan. Sillo alussa ei kaupassa käynnistä meinanu tulla mitää ko ei ois mitään halunnu, nyt ostaisin koko marketin tyhjäks jos vaa olis varaa siihen. Päänsärkyä o ehkä iltaisin välillä, mitä ei normisti oo. Mahassa ei enää juuri mitää tuntemuksia. Mitä nyt hieman turvoksissa on sormet jne. Niin ja kahvi jää puoleksi kuppiin, minulla joka ennen join kaksi pannu päivässä.

Voiko kaikki silti olla hyvin, ihmettelen.. Niin monet on täällä saanu huonoja uutisia. Osanottoni heille. Mulla on semmoinen olo, että ei tuo tyyppi varmaa ees oo enää tuolla. ( minnekäs se olis kaonnu,ko mitää verta ei ees tuu, mut siis keskeytynyt keskenmenoha voi tulla). Ihmettelen vaan. Muutaman kerran olen lervannut viime vkl, mut ne johtu iha semmosista mistä normistikin oksentaisin, eli kuollut hirvenruho roskiksessa ja vaipanvaihto tutun vauvalle.

Torstaina oli ne jotku verikokeet, ne veren vasta-aineet ja nt-tä varten tai jotakin :) Aattelin, että ko NT-ultra on vasta 6.7, että soittaisin ensi viikolla neuvolaan ja kysyisin, että koska olis todennäköistä että kuuluu ne sydänäänet ja että voisko niitä käyä kuuntelemasa ennen sitä.

Kovin on kummallista tämä raskaana olo. No onneks olen kehittänyt paljon äksöniä tuleville viikoille, niin ei ehdi pahemmin märehtimään asioita.

Sain eilen kuulla, että veljen tytöllä 6kk. löydettii reikä sydämestä, onneks oli pieni ja ei ole akuuttia hätää. Silti oli aika pysäyttävä kokemus se.

Vispipuuro on hyi yök ja mannapuuro kanssa. ( mulla on keliakia, joka tunnetaan myös nimellä viljavamma, että iha siitä syystä :) ) Mutta itse ajattelin tänään tehdä riisipuuroa aivan oikeasta tankkimaidosta (jota ei kylläkää ole pästoroitu, mutta kaikkiha kuolee siitä ko tarpeeks kuumentelen) ja hillasoppaa. mmm..hillasoppaa.. :)
Täällä yksi joka on lähestulkoon täysin oireeton... Aamukahvin juon edelleen melkein normaalisti ym.. Ei mitään pahoinvointia, jotkut hajut vaan ottaa nenään... :) Ollaan onnellisia, että on "oireeton" raskaus :D
 
Jaahas, mut voikin varmaan poistaa listoilta :/

Aamulla menin neuvolalääkäriin ihan normaalisti, tutki ja ultrasi jne, ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Sydän pamppaili ja pienoinen liikku yms. Mut siitä n.kolmen tunnin päästä nousin autosta, ja sit holahti. Tunsin vaan kun reisiä pitkin valu, housut oli ihan veressä, ja isoja hyytymiäkin. Mitään kipuja ei tuota ennen ollut, eikä nytkään juuri mitään. ajoittain vähän alavatsaa nipistelee, mutta ei muuta :/ Paska fiilis, mutta näitähän sattuu. Torstaina lääkäriin tarkistaan onko kaikki tullut pois...

Ihanaa loppuodotusta teille kaikille! Nyt sitten loput mammat hautovat pienokaisiaan vielä kolmisenkymmentä viikkoa ainakin :heart:
 
aby
Voi kurjuus, toiveitavuodelle2013, olen todella pahoillani :( Ja myös teidän muiden puolesta jotka olette keskenmenon kohdanneet.

Suerte, ihanaa että Reppuli voikin hyvin. :)

Mullakin oli mannapuurohimo edellisessä raskaudessa, mutta nyt on maistunut vaan kaikki suolainen. Ja vesimeloni! Sitä voisin syödä vaikka koko pallon päivässä.

Muuten mulla on kaikki raskausoireet loppuneet. Pahoinvointia ja ripulia ei ole ollut melkein viikkoon. Pitäis kai olla onnellinen. Viikon päästä sitten ultrassa näkee, onko kaikki vielä hyvin.

Jännä, miten veriseulonta ja np-ultra vaihtelevat sairaalasta toiseen. Meillä on aivan ehdotonta mennä veriseulaan viikolla 10+ ja ultraan viikolla 12+, muuten on kuulemma mahdotonta vetää näistä luotettavia johtopäätöksiä. Muualla näyttää olevan aivan erilaiset ohjeet.

Täällä on nyt aika vauhdikasta. Asunto saatiin myytyä heti ensimmäisestä näytöstä ja nyt pitäisi löytää sopiva vuokra-asunto, jossa voisimme jonkin aikaa asustaa. Mä inhoan muuttamista, ja nyt se olisi taas edessä heinä-elokuun vaihteessa. Stressaa jo valmiiksi.

Mukavaa, aurinkoista viikkoa kaikille. Tännepäin ovat ainakin luvanneet auringonpaistetta ja vähän lämpimämpää.

aby 11+1
 
Neuvolassa käyty...

Pääsin myöskin ultrattavaksi!
Asukki oli kasvanut mittojen mukaan ja vastasi oikeita viikkoja.
Kuviakin saatiin mukaan. Sellainen harmaa mytty kuvassa näkyi.
Mutta olipa se söpöä, kun hoitaja kertoi missä näkyy vähän jalkaa
ja missä kättä : ) Se pieni mytty jopa liikkuikin siellä :heart:

Käynnistä jäi rentoutunut mieli ja hyvä olo jatkaa odottelua.

Ps, Mannapuuro :heart:
Eilen tosin haaveilin koko päivän pinaattikeitosta.
Töistä suhasin suoraan kauppaan keitto-ostoksille,
mutta kotiin päästyä ei tehnyt sitä mieli pätkääkään.
Vaihdoin pinaattikeiton luumuihin :popcorn:

Kuulumisiin, [kiti] 9+1
 
Millimolli muullakaan ei juuri oireita. Viikonloput kyllä nukun eli väsymystä ja iltaisin hieman turvottaa. Tissit oli alussa isot ja kipeät mutta nekin on palaantunut lähes normaaleiksi. Ikinä ollu huono olo, vain harvat hajut tuntuu tosi pahoilta (tupakka)... Eli kaikin puolin mainiosti menee jos ei tätä jatkuvaa huolehtimista lasketa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Toiveitavuodelle2013 voi ei! Aika erikoista ettei mitään kipuja.. :hug: Samoin pahoittelut muille huonoja uutisia saaneille..:(

Mua eniten huolestuttaa tuo keskeytynyt keskenmeno, että sydän vain lakkaa lyömästä tai alkio kehittymästä.. Sitten luulee olevansa raskaana mahdollisesti monta viikkoa vielä vaikkei olekaan.

Täällä myös yksi lähes oireeton!:wave: Oon kans ajatellu olevani ainut, onneksi en.. Mulla siis ainoa selkeä oire on tissien kipeys, ollut viikosta 3+. ällötystä on ollut vain ehkä neljänä iltana vaihtelevasti. Väsymystäkin on ehkä vähän enemmän kuin normaalisti. Mutta mua juurikin eniten mietityttää tuo pahoinvoimattomuus. Ruoasta ei ole ollut mitään erilaista täälläkään.

Peikko89 & Esko 8+5 (aika menee nopeasti, muttei tarpeeksi nopeasti :))
 
Hups, taisin levittää tänne oikeen mannapuuro manian, olkaa hyvä vaan :LOL: Mut eipä oo välttämättä mikään maailman epäteterveellisin himo, ainakaan mun mielestä :)

millimolli Täällä kans yksi lähes oireeton! :wave: Alusta asti on olut tosi epätodellinen olo kun oireita on ollut niin vähän. Repäisykipuja on ollut, ja viime viikolla niitä "puukon iskuja" vasempaan kylkeen parin päivän ajan. Turvotusta on lämpiminä päivinä ja joitain mulle erikoisia (mannapuuro, kahvi) juttuja tekee mieli. Muuten melko normaali olotila. Ens maanantaina olis se kauan odotettu nt-ultra, ehkä sitten kaikki konkretisoituu!

aby Mulla on kans viikonlopusta asti ollut tosi kova vesimelonin himo! Söin viikonlopun aikana pienen kokonaisen vesimeloonin lähes tulkoon yksin... :ashamed:

Muutenkin tuoreita hedelmiä tekee mieli. Nyt ei kaapissa ollut muita hedelmiä kun cocktailhedelmä säilyke purkki, mut se ei maistunut, ei sitten ollenkaan :$ Taidan käydä koiran kanssa lenkillä ja siitä tulla kaupan kautta kotiin, jos sitä vesimeloonia ja kiiviä ostais :popcorn:

Todella hyvät antibiootit sain eilen, nyt on lähes normaali olo, paine ja särky hävis 10h yöunien aikana! Tuntuu ihan turhalta olla vielä huominen saikulla kotona, mut minkäs teet kun lääkäri määräs. Parempi olla kokonaan terve kun mennä puolikuntosena töihin!

AnnCa ja masukki 10+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Isot osaanotot keskenmenoista, tuntuu tosi pahalta teidän puolesta :(

Tuntuupa tyhmältä nyt sitten samaan viestiin ympätä omat ilouutiset, mutta iso kivi vierähti sydämeltä, kun käytiin tänään varhaisultrassa. Siellä sykki vahvasti yksi pieni sydän 1,5 cm mittaisen pavun rinnassa <3 Käsiä ja jalkoja ei vielä erottanu ainakaan siitä kuvakulmasta, mutta gyne sano, ettei oo mitään huolia tässä vaiheessa ja kaikki näyttää normaalilta. Laskettu aika korjaantui päivällä, eli meidän LA on nyt 23.1..

Meillä ei mies tässäkään raskaudessa oo kovin ymmärtäväinen mun mielialavaihteluita ja muita oireita kohtaan. Välillä
 
hmph, puhelin sekoilee.. tarkotus oli jatkaa että välillä tuntuu, että mulla on kaks lasta hoidettavana :D

Oireista vielä, mun eka raskaus oli ekat 12 viikkoa aika oireeton ja synnytykseen asti edettiin, että ei välttämättä mitään hätää, nauti vaan!

Elisa 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Voi ei toiveitavuodelle2013 :'( oikein kylmäsi puolestasi! Kävin nimittäin juuri tänään itse neuvolalääkärillä ja sydänäänet kuului. Osanottoni, olen todella pahoillani! Toivottavasti pieni vielä teille suodaan!

Nöhveli: kaiken maailman kipuja tuntuu mahassa/kyljessä. Varsinkin yskiessä/aivastaessa, mutta ihan levossakin. Eivät ole kumminkaan erittäin voimakkaita tai jatkuvia, joten en ole huolestunut. Ruoasta juuri sanoinkin viime viikolla miehelle, että tuntuu koko maailman pyörivän vain ruoan ympärillä - mitä tekee mieli / mitä EI tee mieli, mitä söisi / mitä pystyisi EHKÄ syömään + jatkuva nälkä.. noh nyt viikon aikana on helpottanut jonkin verran, kun pystyy enemmän syömään. Etenkin hedelmät ovat must!

Tintti. jatkossa käytä ennemmin parasetamolia, esim. Panadol. Ibuprofeiinin (Burana, Ibusal jne.) muistelen olevan kielletty ainakin raskauden ensimmäisen ja viimeisen kolmanneksen aikana, eikä sitä mielellään ilmeisesti suositella koko raskausaikana.

Aurinkoista tiistaita kaikille!

minimee + auneosmo 10+1 --> LA 7.1.2013

iäksi voisi myös päivittää 26, jos Tine viitsit :) Voi olla, että LA siirtyy vielä ensi maanantaina nt-ultrassa..
 
Peikko89 mullaki enemmä se keskeytynyt km huolettaa, ko jos tulis se veri niin tietäis heti, että jahans toiveet oli tässä. Tosin Toiveitavuodella2013 meän äitillä tuli ko ootti mun veljeä aivan hulluna yhessä välissä verta ja se ehti aatella, että meni kesken, mutta ei ollut menny. Varmasti ne ottaa sut ultraan ja kattoon, että mikä on tilanne ko soitat sinne. Näillä viikoillahan sen onneks jo näkee siellä. Itse sillo viime km. mietin monta viikkoa ennenkö pääs tarkistettavaks ja sillonki yksityiselle.
Siks en nyttenkää olis halunnut sitä nt-ultraa ees soitella tai neuvolaan mennä ollenkaan, ko niitte aikojen peruminen on sitten aika raskas episodi.

Mukavaa, että muitaki oireettomia on. Ei ole aivan paranormaali ilmiö sitten :)
 

Yhteistyössä