Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

siilinpoika uneton ja Taikax, paljon voimia ja pahoittelut teille molemmille! Onpa tullut paljon huonoja uutisia tähän pinoon.

Tänään oli neuvolalääkäri. Kuunteli sykkeet ja sieltä pienen etsinnän jälkeen löytyi 160-165 sykkeet :heart:. Muuten kaikki kunnossa. Ensi viikon keskiviikkona olisi sitten nt-ultra. Kävin tänään myös verikokeissa ja sitten nt-ultrassa lasketaan riskiluvut.

Seuraava neuvolaika on vasta 2.8. Toki tässä välillä pääsee jos tarvetta esiintyy. Sitten ollaankin jo lähellä puoliväliä, huh!

Juhannusta vietetään mun perheen mökillä. Saunaa, grillailua ja leppoisaa yhdessäoloa luvassa.

manteli ja rusina 10+2
 
Voih näitä suru-uutisia :( Voimia siilinpoikauneton ja taikax!

Kyllä nyt ihmetyttää tää mun muuttunut makuaisti, ennen en tosiaankaan voinut kuvitella syöväni mannapuuroa ja äsken vetäsin ison lautasellisen mannapuuroa mustikkakeitolla :D Muutenkin oon huomannut että nautin ruoista ihan eri tavalla. Viikonloppuna syömäni grillattu siikakin maistui jotenkin ihan älyttömän hyvältä, vaikka oon sitä syönyt monesti ennenkin. Silti se maistui sillä hetkellä maailman parhaalta mitä tiedän!

Huomaa että alkaa vähän kyllästyttää tää kotona kökkiminen kun tää on jo kolmas kirjotus tälle päivälle... :whistle:

AnnCa ja masukki 10+4
 
Pahoitteluni keskenmenon kohdanneille. Sanattomaksi se vetää, joka kerta.

Pikainen oma napa perään. Joko ed. lääkäri teki mittavirheen, tai Reppuli oli ottanut kasvuspurtin. Vastasi täydelleen viikkoja 9+5, melkoinen kickboxer olikin, kädet ja jalat viuhtoi kuin tuulimyllyssä. Kaikki siis hyvin. Seur. ultra on nt 3.7. Viikkoja on tuolloin jo melkein 13, mutta se on ihan sopivasti sitten.

Myös meillä ultrataan neuvolassakin, joten ellei sydänääniä kuulu, pääsee ultraan. Hieman on taas helpottunut olo, voi taas nt ultraan asti rentoutua!

Terveisin Suerte ja Reppuli 9+5
 
Siilinpoika uneton ja taikax paljon voimia :hug:, vetää sanattomaksi ja saa miettimään omaa tilannettaan, että mikään ei ole varmaa :(

Suerte Onnea varsin hyvin menneestä ultrasata :heart:

ON mun paha olo on väistynyt oikeestaan kokonaan, etova olo tulee enää harvoin :). Mutta oon kyllä syöny varsin usein ja pieniä annoksia, mikä ehkä on osaksi auttanut. En anna näläntunteen tulla jos se vaan on mahdollista. Aiksemmin oli ihan sama söikö vai ei, nii oli huono olo. Tissikipu on ja pysyy ja väsymys. Nyt oon parina päivänä pitäny taas normirintsikoita ja voi elämä että tekee kipeetä ottaa ne pois.

Tänään oli rakkaan kummitytön 4-vee synttärit ja sain syödä voileipäkakkua, nam. Meinasin ens viikolla väsätä ihan oma kakun, minkä saan melkein kokonaan syödä itse :D. Kait sitä joutuu mihelle vähän jättämään. Mä voisin syödä aina vaan voileipäkakkua, ja pekonia :D. En muuten oo ihan varma, mutta voiko esim. valkohomejuustoa syödä. Toisaalta ei sillä niin väliä ole, koska huomasin että se ei nyt oikein uppoo ;)

Kävin kaverin kanssa lenkillä ja oli ihana puhua jonkun kanssa tästä raskaudesta (on siis ainut kaveripiirissä joka tietää), taisin paasata aika lailla ;). Tietenkin oon siskojen kanssa puhunu, mutta kaverilla on ns. viime käden kokemusta, kun hällä on vajaan kk:n ikäinen poika :heart:, ja on tietoinen muutenkin meidän tilanteesta.

Fossiili ja Perillinen 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Zuh
Ounou, täällä on huonompi ilta olon suhteen.. heti kun vähän antaa ruokavalion lipsua niin olossa huomaa. Eipähän tuu lihottua niin kovasti :)

Voimia huonoja uutisia kohdanneille!!

Itselläni ultra ensi viikon ti ja kai vähitellen alkaa vähän jännittämään. Tosin en ehdi tässä yh-viikolla mitään "turhia" edes miettimään..

Viikonloppuna vietimme miniloman Tampereella, teki tosi hyvää keskittyä vaan perheeseen ja rakkaimpiin <3

Seulonnoista: me käymme myös kaikki läpi. Ollaan mietitty niin ettei tietoisesti haluta tuoda maailmaan lasta vain kärsimään. Mun mielestä näitä asioita on hyvä keskustella ja miettiä jo aika aikaisin, ei näissä hormoonimyrskyissä ehkä pää toimi muutenkaan täysteholla :) musta on kyllä ihanaa kun niin monella on se asenne että tulee mitä vaan niin se on ihanaa, olette upean vahvoja naisia!

Kuulin juuri että vanha ystäväni, johon välit olivat jo vähän hiipuneet, on myös raskaana!! Aivan mahtava uutinen, ikäeroa meidän pikkuisille tulee n. 1kk. Ehkäpä mammatkin taas lähentyy :)

Oon niin fiiliksissä että unohdin jo kaiken muun.. hyvistä ultrauutisista jokaiselle mammalle suuret onnittelut!!!

Zuh 10+3 (vähän nämä viikot vaan hurahtaa..)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
pitkästä aikaa taas kirjoittelen...

Voimia menetyksen kohdanneille! :hug:

Itellä tää raskaus edelleen tuntuu niin vielä oudolta. Ootan nyt kuun lopussa tehtävää ultraa. Sitten voin rueta elämään tätä raskautta todeksi. =) Seulonnoista...en halua mitään seulontoja. Mielestäni minä en voi tehdä päätöstä saako toinen elää vai ei.

Oloista...mulla pahointointi helpottanut kun olen käyttänyt pahoinvointirannekkeita. En tiedä
sit et onko oikeesti apua vai ei, mutta nyt on olo ollut helpompi reilun viikon ajan. Ajoittain
kyllä tulee huonoa oloa, mutta menee yleensä nopeesti ohi. Kyllä nyt toivois että tää olo
säilyis tämmöisenä ja sais nauttia tästä "iltatähden" odotuksesta, kun tietää että tämä jää
viimeiseksi. Ja olis ihana nauttia tästä kesästä.=)

melin 10+1
 
Voi Siilinpoika uneton ja Taikax :( Osanottoni. Paljon voimia surutyöhön.

Suerte, ihanaa! Mä niin arvasin :) Ja kiva että olokin on edes hieman helpottanut.

Muillekkin hyviä uutisia ultrasta saaneille onnittelut :)

Voin niin pahoin :(
Eilen illalla hain unta 2 tuntia kun oksetti ja oksetti. Inhoan oksentamista yli kaiken ja siksi viimeiseen asti yritän olla oksentamatta. Toistaiseksi onnistunut, mutta ei kaukana ole! Tänään onneks hitusen parempi päivä, mutta pahoinvointi alkaa joka päivä aikaisemmin, tänään klo 13. Töitä on enää 3 päivää ennen elokuuta ja ne vedän kyllä vaikka päälläni seisten.

Viikonloppuna pitäisi lähteä mökille, todennäköisesti lasten kanssa keskenään. Mies hyvin todennäköisesti joutuu töihin tai tulee vain lauantaiksi. Lupasin jo mökkeily kavereillemme että tulen, mutta nyt emmin, tämän olon takia. On siellä sähköt, sisävessa ym mukavuudet mutta olenko kovin kivaa seuraa ja nautinko itse. Ja olisi siellä odottamassa siivoushommia talven jäljiltäkin :/ Haluisin vaan käpertyä peiton alle ja olla yksin.

Adora 7+4 (kohta 5) ;) Edellisiä raskauspäiväkirjoja lueskelin ja rv 8+0 jälkeen on olo hieman alkanut helpottamaan. Toivottavasti nytkin.
 
Niin ja iso kiitos sille joka tuolla muutama sivu sitten(?) antoi vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen. Kylmää kurkkua nakkasin heti poskeen ja helpotti todella paljon :) Samoin käskin miehen huomenna tuoda kaupasta paljon erilaisia hedelmiä, viilennän niitäkin jääkaapissa, miksei voisi pikkuisen pakkasessakin käyttää!
 
Zuh
Naposteltavaa pahaan oloon : minulla kaikki jäinen maistuu hyvin, mansikat esim. kokonaisena. Voisi varmaan testata pakastettuja viinirypäleitäkin, vois olla hyvä valinta! Ja illalla on saatava muutama salmiakki, tiedä sitten onko verenpaineet alhaalla kun tuntuu niin aina helpottavan :)

Uninen Zuh 10+3
 
Pahoittelut keskenmenon kohdanneille!

Pelko kesken menemisestä on täällä todella suuri,mutta ei se auta kun katsoa päivä kerrallaan.

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja kyllä käynti oli niin hanurista kun voi vaan olla, odotukset oli paljon korkeammalla. Neuvolatäti oli jotenkin niin osaamaton, eikä yhtään empatiaa omaava ihminen. Kyllä niin pisti vihaksi minua ja miestä käynnin jälkeen.
Kysyin mm. että millon mahdollisesti sydän äänet kuuluisivat,niin vastasi että viikolla 16!! Menin ihan lukkoon,koska tiedän tapauksia jossa äänet ovat kuuluneet jo viikolla 8 :O
Ei edes vaivautunut kokeilemaan minulta, kun nytten mennään viikolla 9+2...

Hirvee nippu papereita ja kirjoja saatiin ja koneelle kirjattiin tietoja yms...
Kovasti odotan nytten sitä np-ultran aikaa millon postiluukusta kolahtaa.
Vaikkakin yksi ultra on takana ja kaikki sillon hyvin,niin pelko jäytää koko ajan takaraivossa,että pikkunen ei kehitykkään tai jotain on vinossa.

Sukupuolesta Haluamme kyllä tietää sukupuolen,jos pikkuinen sen suostuu meille näyttämään,mutta varmasti pidämme sen omana tietonamme siihen asti kunnes pikkuinen on maailmassa :)

Viikonloppu meni monissa pirskeissä ja olihan tuo eilen sitten paljastettava useammalle sukulaiselle,kun maha on tykännyt nytten jo tulla esiin ( aivan kuten sukuun kuuluu) :D Aika tunnevyöryä se oli jokaisen taholta jotka tämän uutisen saivat kuulla!!

Ihanaa odotusta kaikille ja toivotaan,ettei surullisia uutisia tulisi enää enempää!!
 
Ihanaa Suerte + reppuli! Pidin niin peukkuja teidän puolesta! Huojentavaa, että (ex-mini)reppuli oli ja voi hyvin :) Mukava, että voit muutenkin nyt paremmin.

Isot pahoittelut menetyksen kohdanneille!

Huomenna ensimmäinen lääkäri + hoitajakäynti - jännää! Hoitaja meinasi, että saatetaan kokeilla kuunnelle sydänääniäkin... mutta nyt nukkumaan jotta jaksaa aamulla herätäkin!

minimee + auneosmo 10+6

edit: suerten nimi oikein :)
 
Viimeksi muokattu:
Supsu86 onpas ikävää, kun neuvolakäynti oli hanurista :(. Voinen koputtaa puuta, että meillä neuvolantäti on kyllä varsin mukava. Jo sillon syksyllä kun kävin ja sitten soitinkin melkein heti perään km:stä, nii otti kovasti osaa.

Noista varhaisultranmaksuista, en tiiä mitä ne täällä meillä päin (keskisessä suomessa) maksaa, riippuu varmaan todella paljon paikasta mihin menee. En sitä asiaan sen enmpää ruvennu selvittelemään, kun mun onneksi tossa meidän neuvolalla on "käymässä" gyne. Kysyin Neuvolantädiltä, että meinaako se jäädä "meille" pysyvästi. Ei vielä osannu sanoa, mutta se mahdollisuus on, koska tuossa olisi niin hyvät tilat sillä. Ja tuolla käy kuulemma muitakin, kun vaan meidän alueen asiakkaita :)

Fossiili ja Perillinen 7+3
 
Taikax Voi ei! Kovasti voimia sinnekin! :hug:

Suerte Ihania uutisia! :heart:

Täällä ei mitään jännää. Kaupassakäynti on nykyisin yhtä kidutusta, vaikka yleensä tykkään käydä ruokakaupassa. Eilenkin tuntui että pää hajoaa markettiin, kun jokapuolella on vaan hyllymetreittäin RUOKAA ja siitä pitäis yrittää valita jotain joka ei inhota. Kaikki ne hajut ja lihapaketit ja... YÄK. :x Tuntuu että kaikki pyörii vaan ruuan ympärillä ja pelkkä ajatuskin syömisestä inhottaa. Kaikki energia menee siihen vatkaamiseen, että mitä nyt seuraavaksi söisin. : / Mua ei oikeastaan okseta noin muuten, mutta hajut tekee olon hyvinhyvin vaikeaksi. No, jospa se tästä helpottaa...

Onkos teillä kuin ahkeraan ollut repäisy- ym. kipuja? Täällä aina välillä viiltelyä sivustoilla (erityisesti niistäessä, aivastaessa, yskiessä...) ja toisinaan vaimeaa menkkajomotusta. Mä just eilen katsoin neuvolasta saatua dvd:tä, jossa oli menossa infopläjäys noista kohdunkasvukivuista näillä viikoilla, niin just heti perään niistäessä vetäs toisesta sivusta tosi äkäisesti. Auts. Ajoitus kohdillaan. ;)

Nöhveli & pikkumöykky 7+5
 
Voimia tippuneille :'( Ei kyllä kenenkään tarvis enää tippua :(


).( Jouduin eilen acutaan tayssiin kun mulla oli kovia vatsakipuja... Monen tunnin jälkeen vihdoin ultraan päästyäni löytyi heti vahva syke ja 1.3cm kokoinen pieni papunen :heart: Vastasi täysin viikkoja :) Mulla on vaan kovin matalalla hormooni veressä, ei ollu ku 15 657... Muista muistaisin tuon olleen 6+ jotain viikolla jo pari sataatuhatta :/ Ihmekkös mulla ei ole alkanu edes pahoinvointi...
Ultra täti oli sitä mieltä arvosta, että jokaisella se nousee omaa tahtia ja pääasia että vauvalla oli kaikki hyvin :)




Äitiliini ja pikkuinen papu 7+4
 
ÄitiliiniX5 mahtava homma että kovista mahakivuista huolimatta pikkunen jaksoi pysyä matkassa :heart:. Mä säikähän nykyään pienintäkin mahakipua, tammikuun km alko sillai pienellä mahakivulla joka sitten ylty varsin kovaksi :(

Nöhveli täällä myös noita repäisykipuja aika ajoin. Yritän välttää aivastamista :D. Tuosta aiheesta joku tuolla jo aikasemmin kirjoitteli, ei vaan jääny nim.merkki mieleen. Meitä kun on jo täällä niin monta :heart:.

Jaahas pitäs lähtee käyttää koiruus ulkona ja jatkaa siivoomista. Puolen päivän jälkeen lupasin lähtee miehen kanssa vähän töihin. Pitäähän sitä näin lomalla pikkasen maalailla, ettei pääse unohtumaan. Ja kyllä mä luulen että mä maalaan ihan himpun verran paremmin ku mies :D. Jokunen vuos tullu heiluttua telan kanssa :)
 
Piti tulla poksuu 10+0 :)

Muisti on alkanu pätkimään ihan kunnolla . En ees muita koska tänne viimeks kirjotin :D
Huomenna verikokeisiin ... Jännittää .

Mitä mieltä ootte saako 400mg ibumaxia ottaa raskaus aikana ? Paketissa kuitenki lukee että enne vk27 voi ottaa . Eilen illalla ihan tajuton hammassärky eikä ollut muuta kaapissa .
 
Suerte Ihania uutisia!! :heart:

Supsu86 Olipas kurja neuvolatäti. Meillä neuvolatäti sanoi että aikaisintaan rv8+ heidän laitteella voi kuulla sydänäänet. Toki siihen vaikuttaa onko kohdun päällä paljon vararavintoa. :LOL:

Nöhveli Mulla ainakin oli noita repäisykipuja. Tulee juuri kun aivastaa. Kiva kun on vielä kesäflunssa joka ei meinaa lähteä kulumallakaan.

ÄitiliiniX5 Hcg tosiaan nousee jokaisella eri tahtiin. Kaverillani näytti testi positiivista vasta kun oli 8 viikolla raskaana. Verikokeessa oli ollut matala hcg. Tuloksena tuosta raskaudesta on 3kk vanha tyttö.

ON: En sitten eilen päässyt testaamaan doppleria kun nukahdin aikaisemmin kuin esikoinen.. :ashamed: Täytyy tänään yrittää jossain välissä kun mieskin on kotona niin voi mennä pojan kanssa ulos siksi aikaa... Pahoinvointi pysyy nyt hyvin hallussa kunhan vaan syö säännöllisesti. Eikös sen pitäisi loppuakin jo piakkoin?

M1n1 ja toukka 9+3
 
Suerte Ihania uutisia!! :heart:

Supsu86 Olipas kurja neuvolatäti. Meillä neuvolatäti sanoi että aikaisintaan rv8+ heidän laitteella voi kuulla sydänäänet. Toki siihen vaikuttaa onko kohdun päällä paljon vararavintoa. :LOL:

Nöhveli Mulla ainakin oli noita repäisykipuja. Tulee juuri kun aivastaa. Kiva kun on vielä kesäflunssa joka ei meinaa lähteä kulumallakaan.

ÄitiliiniX5 Hcg tosiaan nousee jokaisella eri tahtiin. Kaverillani näytti testi positiivista vasta kun oli 8 viikolla raskaana. Verikokeessa oli ollut matala hcg. Tuloksena tuosta raskaudesta on 3kk vanha tyttö.

ON: En sitten eilen päässyt testaamaan doppleria kun nukahdin aikaisemmin kuin esikoinen.. :ashamed: Täytyy tänään yrittää jossain välissä kun mieskin on kotona niin voi mennä pojan kanssa ulos siksi aikaa... Pahoinvointi pysyy nyt hyvin hallussa kunhan vaan syö säännöllisesti. Eikös sen pitäisi loppuakin jo piakkoin?

M1n1 ja toukka 9+3
Joo, mää elän nyt toiveissa, että tää vauva olis tyttö, kun tuo hormooni nousee ihan erilailla kun noista mun pojista :D
 
Siilinpoika uneton ja Taikax :hug:

Suerte, loistavia uutisia! :heart:

Tänään oli neuvolalääkäri. Tarkoitus oli tarkistaa viikot, niin pääsee sit nt-ultraa varaamaan. No eihän sillä ultralla ja ultraustaidoilla mitään voinut mittailla. Mutta nähtiin, että pikkuinen tyyppi siellä masussa oli. Jotain liikettä näkyi ja olihan se isompi kuin varhaisultrassa. Jee! :) Varasin nyt perjantaille labran ja täytyis varmaan sit se ultrakin varata, kun vaan sais jotain aikaiseksi.

Leena ja pikkuinen 9+5
 
Suerte Jee, onnea! :D

Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille. :(

ON: Jos mä viimeksi mainitsin, että pahoinvointi on helpottanut, niin nyt se on taas tuplasti pahempi! Tänään taas vaan halailtu pöntöä koko ajan. Vesilasillisenkin jälkeen saa juosta jo kovaa takaisin. :/ Mutta ainakin siellä ollaan viellä kyytissä. Pitää edes jollakin tsempata itseään. :)

Ja kuka puhui mannapuurosta? Nyt mäkin haluan! Ja jotain ihanaa kiisseliä päälle. Pysyisköhän sisällä?

Pitää varmaan pian kertoa tästä jo äitille, että saa sitten maanantaina lapsenvahdin, kun mennään neuvolaan. Jotenkin mä aina innostun tästä salailusta ja haluais pitää salamatkustajan vielä piilossa. Sitä on niin kiva itsekseen myhäillä, kun puheet menee vauvoihin tai jos joku sukulainen paljastaa, että on raskaana. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Voi Suerte ihanaa! Kyllä pelkäsin Reppulin puolesta, onneksi noinkin voi käydä! :)

Ja Katjal80 hienoja uutisia!

Itse soitin tänään neuvolaan niin sainkin jo tälle viikolle ajan! Ohhoh. Mikäs sen mukavampaa tietysti.

Toivotonko + Toivo 7+3
 

Yhteistyössä