Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Heissan :wave:

Toiveitavuodelle2013 :( Olipas kurja uutinen! Sinuna menisin suoraan päivystykseen tarkistamaan tilanteen!! Kun ei kipujakaan ole, niin voisi olla myös pieni mahdollisuus siihen että olikin kyse jostain muusta..

Mannapuuroa, kiitos myös tänne :p Alan heti tämän jälkeen keittelemään.
Myös vesimelonia rupesi tekemään mieli. Tänään töistä lähtiessä oli pienissä jäätelöhimoissa pakko kipaista kaupasta vaniljajätskiä ja mansikoita, parhaita yhdistelmiä.

Keskeytynyt keskenmeno
Viime raskaudessa kävi niin että nt-ultrassa rv13 todettiin että vauva oli ollut kuolleena arviolta jopa kuukauden :( Kaikki raskausoireet jatkui normaaleina ja itseasiassa istukassa oli vielä sen verran toimintaa että ultraaja sanoi istukan "luulevan" pitävänsä jotain vielä hengissä ja kohtu oli viikkoihin nähden kasvanut normaalisti kuolleesta sikiöstä huolimatta. Oli todella vaikea kokemus ja pelko tämän uudelleen kokemisesta on valtava :(

Miehet
Joskus meinaa turhautua kun joutuu niin paljon tekemään ;) Ei sano mitään, mutta saattaa olla hieman nyrpeää naamaa. Ymmärtää kyllä tilanteen, eikä valita. Päinvastoin, tänäänkin kun miehellä oli iltameno, oli tehnyt kaikki tarvittavat kotityöt ennen kuin edes kotiuduin töistä. Ruoka myös valmiina odottamassa lämmittämistä. Eli todella huolehtii ettei mun tartteis tehdä niin paljon. Mies kuitenkin on reissu-tyyppisessä työssä, työvuoro kestää toisinaan 48h. Joten joka tapauksessa mulla on päiviä jolloin joudun tekemään kaiken yksin. Mies tekee sitten kotona ollessaan kaikkensa mun ja lasten eteen.

Oon ollut koko päivän ilman pahoinvointirannekkeita, eikä tee edes pahaa. Ajattelin ihan kokeilla välillä näin, kun 2 vuorokautta pidin just rannekkeita putkeen.

Adora 7+5, jee kohta jo 9. viikko käyntiin Nyt se mannapuuro.
 
M1n1 Tuosta kertomisesta... Aiotko kertoa kellekään vai annatko kaikkien vaan itse huomata? Mä olen ajatellut että suurin osa saa itse huomata, mutta lähimmille sukulaisille on varmaan pakko kertoa.. Mutta nyt aloin miettimään että onko pakko?

S 8+0
 
Santtu81 Mulla ei ainakaa huvittas kertoa kelleen. Mutta mies kertois koko maailmalle. Olen itse sanonu äitlle ja isälle. ja isä soitti, että eikö kerrottas mun veljille. No sanoin, että kerro itte, ei mulla kiinnosta sanoa kellee mitään. Ahisti jo ko veljet sitte soitteli ja onnitteli ko kuuli. Tässä vaiheessa tarvi vielä onnitella, vielä ei ole peliä vihelletty poikki ja ei nuolaista ennekö tipahtaa jne. jne.

Adora just tuosta syystä mie aion käyä välillä neuvolassa, että jos ne kattois kuuluisko syke. Etten sitten turhan toiveikkaina ole ultraan menossa. Olen tosin jo kahteen ultraan menny aivan varmana, että siellä mitää ole. On kuitenki ollu, mutta pessimisti ei pety :D

Meillä ois NT-ultran jälkeisenä päivänä häihin meno, nii silläki aattelin et ois kiva vähä etukäteenki osata varautua, ettei siellä sitte ole märy kurkussa.
 
toiveitavuodelle2013 mene ihmeessä samantien, itse en ainakaan pystyisi odotella!! :/ Mulla on vahvasti tunne et on ihan jotain muuta kun km!!!!!! Jos ei ennemmin vuotannut mitään tms!! Mene ihmeessä heti!!!

M1N1 Mielenkiinnosta kysyn millainen dobbleri sulla on??? Mä yritin tänään, mutta mitään kuullu... Ymmärtää kyllä et 8+1 niin ei kyllä voi oikein kuulua! Pari kertaa sykeluku näyttöön nousi johonkin 145-155 välille!
 
Pahoittelut Toiveita vuodelle2013 ja muutkin huonoja uutisia saaneille, en varmasti ole muistanut kaikkia pahoitella. Voimia! :hug:

Mä kuulun kanssa näihin kkm:n pelkääjiin. Viime talvena toinen sikiö oli melkein 4vkoa kuolleena ja toinen n. 2vkoa. Ja oireet jatku vielä pari päivää keskeytyksen jälkeenkin...Vaikka eilen sain hyviä uutisia varhaisultrasta, jo tänään olen "kierroksilla", kun on ollut oireeton päivä. Myös tissikipu loistaa poissaolollaan. 2 edellistä päivää kun meni niin kauheasti pahoinvoidessa ja nyt ei edes väsytä, vaikka nukuin yön tosi huonosti. Mutta ehkäpä nämä olot tosiaan vaihtelee ja toivottavasti kaikki pienellä hyvin on. Toivon todella, että np-ultran jälkeen voisi/osaisi vähän huokaista helpotuksesta, muuten tulee henkisesti hyvin rankat 9kk.
 
Kiitokset kaikille osanotoista!
Soittelin päivystykseen, niin olivat sitä mieltä ettei tarvitsisi sinne mennä, kun ei ole kuumetta tms. Yritän huomena saada jollekin yksityiselle ajan, haluan tarkistamaan josko kaikki olisi tullut pois. Vuoto hieman vähentynyt, mutta edelleen kirkasta. Kipuja ei pahemmin ole, alavatsalla menkkamaista juilintaa. Itselläni ei kyllä toivonprosentit ole enää kun 1% luokkaa, koska sitä verta tosiaan tuli saavillinen :( Mut elämä jatkuu, eiköhän meillekin se pieni suoda vielä ensi vuoden puolella :) :heart:
 
Paljon on ehtiny tapahtumaan ku viimeksi kirjoitin, itsekkin käyn useimmiten kännykällä, niin ei sitten sillä viiti alkaa kirjottelemaan. :/ Mutta jutut luen päivittäin!
Nyt kun muistaisi mitä mun piti sanoakkaan!

Kkm:a pelkään itsekkin, vaikkei henk.koht kokemusta olekaan. Toki kaikki keskenmeneminen pelottaa koko ajan. Ja nyt listeria-pelko, sillä olin tyhmä ja menin syömään Aurajuustoa, sillä ajattelin, että kun on pästöroitua niin ois ok, mut ei neuvolatädin mukaan ollutkaan.. Hmm..

Eli ensimmäinen neuvola olikin maanantaina! Tuli taas asia vähän enemmän toden tuntuiseksi, ja tosiaan vaan keskusteltiin yms. Ei suostunu yrittä kuunnella ääniä. En ymmärrä minkä perusteella se niitten kone oikein laskee tuon lasketun ajan, mutta neuvolatädin mukaan mentäisiin tänään 8+1 ja laskettu aika muuttu 21.1. Raskauskiekollakin katsottuna mulla ois la 19.1. Että en tiiä. :D Ja seulonnasta neuvolatäti sanoi, että ehdottomasti ensin NT-ultra, jonka jälkeen vasta, heti perään, sinne labraan. Että on tosiaan eri käytänteet! :D

Pääsin tänään ihan pikkusen ultrattavaksi ja siellä oli reilut 2 cm pitunen ja sykekin löytyi. Joten nyt tämä vasta todellista onkin! Siinä vastasi viikkoja 8+6, mikä omasta mielestä lähempänä totuutta, niin tiedä nyt sitten että mitä päiviä tässä oikein laskisi? :D Ehkä mä luotan tuohon ultraan enemmän, ja onhan sitä mukavempi olla jo vähän etempänä. :)

Niin ja tajusin viikonloppuna oikein kantapään kautta mistä tämä pahoinvointi, ainakin omalla kohdallani tulee.. Nimittäin työpäivinä ei ole mitään ennen ku pikkusen illalla kotiin päästyä, mutta viikonloppuna menin nukkumaan kahteentoista ja se päivä oli jotain ihan kamalaa! Kaiken lisäksi oksensin ensimmäistä kertaa, ja meijän pihalle ku en kauppareissulta sisälle asti päässy! :D Sunnuntaina sitten heräsin aamulla puoli kaheksalta ja söin kunnolla ja jatkoin vielä unia, niin ei ollut läheskään niin huono olo! Eli pitää vaan mahd. aikasin saaha syötyä.

Niin ja taas uusille keskenmenon kokeneille osanotot! :(

Toiveitavuodelle2013 todella outoa ja törkeää, etteivät ota käymään tuollaisessa tilanteessa! Ja vielä joutuu itse yksityiselle menemään! Oisivat edes aamuksi antaneet jonkun ajan. :eek:

paum & vampula 8+6 (viis neuvolatädin mielipiteistä! ;) )
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Zuh
Paum Joo ja täällä sanottiin, että suomalaisen meijerin esim. valion aurajuustoa sais syyä. Ja neukkutäti oli itteki paksuna ja oli syöny. Mieki olin saatanasta seuraava ja tein riisipuuron äsken tankkimaitoon, eli suoraan lehmästä tonkkaan ja kotiin :), juhannuksena syön muuten satavarmana graavilohta ko sen isä itte kalastaa ja tekee :)

Täällä pitää labraa mennä raskausviikolla 10 ja sit o Nt-ultra, ko 12 viikkoa o täynnä. Kummallisesti menee joka paikasa eristi.
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Pokusaj
Zuh
Miehistä: pari kertaa on keskusteltu asiasta kun mies luulee etten tee kotihommia sen takia kun luotan siihen että se tekee kaiken. Mutta onneksi osataan asioista puhua, vaikeahan tätä olotilaa on ymmärtää jos ei itse sitä ole kokenut.

Km-pelko: kummittelee vähän täälläkin. Ihan jännä kun ekassa raskaudessa ei oikeastaan käyny mielessäkään.. mutta kohta alkaa todennäköisyys keskeytymiseen olla jo tosi pieni.

Kertomisesta: meillä asiasta tietää ne joille asian on "joutunu" kertomaan, eli sisko miehineen ja mun työporukka. Mullakaan ei jotenkin ole yhtään intoa kertoa kellekään, mutta tiedän että esim. oma äiti pettyisi tosi raskaasti jos saisi tietää vasta joskus puolen välin jälkeen. Ei nähdä niin kovin usein välimatkan takia, että huomais asian. Mutta ensin ultra, sitten voi miettiä näitä juttuja tarkemmin.

Zuh 10+4
 
meadow ja millimolli okei, ihanaa! Se taisi olla muutenkin semmonen melko nuori, ehkä ajatteli että parempi kieltää "homeen" syöminen ku ei ite tienny varmaksi tms? No, kuitenkin, nyt helpotti yksi pelko vähemmäksi! :) Kiitos!
 
Meillä ei mies ainakaa tajua, että mulla väsyttää. Mulle moklattaa ko mulla väsyttää välillä. Samana päivänä itte nukku neljä tuntia pitemmät yöunet ko minä ja nukku vielä päikkäritki.. Huusinki riemunkirjavana sille, että se o helkkarin kiva jos eksäs o jaksanu mene sen kanssa sikiämää vähä lisää, minä en jaksa perkele.
... olenko maininnu kuinka hyvällä tuulella olen nykysten, palaa käpy heti eikä melkee :)
 
Pahoittelut surun kohdanneille :hug:

Mie ainakin oon vetäny aurajuustoa, eikä tuo neuvolantätikään sitä kieltäny.. :p vesimeloni ja aura = tän viikon ruokalistalla tai suolakeksit ja pippurijuusto :whistle: Jotenkin ihmeellinen pakkomielle juustoista? Jääkylmä kaakao on myös ollut kova sana.. Muuta ei oo sitten taas mennytkään.. :(

Eka neuvola takana ja hiukan jäi tyhjät fiilikset..
Täti on vanhemman puoleinen, mutta mukava. Kyseli lähinnä voinnista ja perhesuhteista. Myös edelliset raskaudet kiinnosti ja tuo pelko ed. raskaudesta ja se miten silloinen kätilö oli toiminut jne sai hänet miettimään, että lähempänä pitää miettiä tarkkaan miten toimitaan ja tarttenko jatkossa ennen synnytystä monta pelkopolikäyntiä vai miten käy... :stick:

Lappuja sain vain raskausajan liikunnasta ja täytettävän lapun hammashoitolaan, jonne pitääkin varata aika tässä syksymmällä.
heidän laitteillaan ei pystynyt kuuntelemaan sydänääniä, ei kuulemma ota vielä näin vähäisillä viikoilla ja seuraava neuvola olisi 31.7 (vko 16), viimeinen lomapäiväni!

Kaikki oli "normaalia" ja totes että turha potea huonoa oloa siitä, että syö vähän mitä sattuu ja lähinnä sitä mitä tekee mieli (kun kuitenkin tärkeintä on että jotain saa syötyä) Sitten taas kun alkaa ruoka maistumaan, niin sitten alkaa kiinnittää huomiota siihen, että syö monipuolisesti.. :popcorn: Ultraan tulee aika K-SKS:ltä neljän viikon sisällä ja varasin äsken labra-aikaa verikokeisiin perjantaille (sain kaksi pahvilaatikkoa joissa valmiina näyteputket, jotka pitää sitten itse lähettää eteenpäin..??) Jäin vielä miettimään seulontoihin osallistumista, mutta mies oli sitä mieltä että niihin osallistutaan, joten nyt kun meen verikokeisiin niin niissä otetaan tuo tarvittava verikoe samalla (joka tapauksessa) ja sitten ultran yhteydessä tehdään "täydellinen" ultraus ja lisätutkimukset.. Toivotaan vain, että saatais tuo ultra-aika miehen loman ajalle, jotta pääsisi mukaan (en haluaisi mennä yksin kahden lapsen kanssa, linkillä yli 14 km päähän sairaalaan... entä jos tuleekin huonoja uutisia..?? :ashamed: *sormet ristiin!*)

Hoitajan mukainen laskettuaika olisi 11.1.13 (heittäisi päivällä netin laskureiden kanssa), mutta ei vielä muutella sitä mihinkään, odotellaan tuota ultraa ja mennää sitten sen mukaan.. :)

Mielialat heittelee ihan hirveesti.. Väsymys on mieletön, onneksi on työsuhde-etuja = päiväuniaika.. vielä ensi viikko pitäsi jaksaa töissä, sitten saa helpottaa hetkeksi.

Kertomista ollaan vielä vedätetty.. Vain mun työnantaja tietää (jouduin kertomaan, kun suunnitteli 5 lapsen ryhmää syksyksi (2x5v, 2v, 1v ja 9 kk), en ehkä olisi jaksanu.. sain puhuttua sen vain 4 lapseen, joista yksi on oma, 5v, 2v ja 1v..) saa vain nähdä jaksanko vetää jouluun asti, kuten hän suunnitteli, äippälomahan alkais jossain joulukuun puolessa välissä. Sanoin että katotaan ihan kuule kuukausi kerralla, en aio pakolla olla jouluun asti, jos olo käy liian tukalaksi..
Mutta kertomisesta.. Ajateltiin kertoa vasta ultran jälkeen, mutta mahdollisesti kerrotaan juhannuksena, kun suku on koolla, mutta en tiedä sitten.. Tahtoisin odottaa siihen ultraan, et olis jonkinlainen "varmuus", toivotaan et se olis pian.. :D

Suunniteltiin laittavamme ultrakuvan kehyksiin (on "paraatipaikalla" olohuoneessa, sen kyllä huomaa, jos siihen lisää kuvia ;)), joissa on molempien lapsienkin ultrakuvat ja siinä vieressä on teksti: Elämän suurimmat yllätykset tulevat pienissä paketeissa (ja sitten lisätään tää:) Sulateltavaksi teille nyt uutinen tää, kasvaa masussa pienet varpaat, sormet ja pää. Tammikuussa meitä on viis, vielä salaisuutena pidäthän siis..
Mutta tuo ultrakuva ei varmaan juhannukseksi kerkeä niin ehkä pyydetään lapsia piirtämään pienen vauvan kuva ja sitten tuo teksti. Oliskohan liian suuri ylläri perheille kun tulevat apujoukoiksi pihan laittoon, saunomaan ja syömään hyvin..?
No kerkee vielä miettiä :D

Niina 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
:'( Taas liian monta tippunutta..

Täälläkin haluttaisi kovasti ostaa kotidoppeleri.. Taidan surffaila johonni nettikauppaan :)
Aluksi unta ei riittänyt ja nyt saatan nukkua 10h yöunet ja kolmen tunnin päikkärit päälle. Toivottavasti tämä väsymys loppuu pian. Söin jonkun aikaa raskaana oleville tarkoitettua vitamiinivalmistetta, mutta sain siitä kovia vatsanväänteitä ja maha meni sekaisin.. :/

Rimppakinttu 9+2
 
Tilasin hetken mielijohteesta eilen ajan varhaisultraan, ja sain ajan tälle päivälle! ja yhtäkkiä siellä näkyi pieni otus pyristelemässä ja sydän sykki oikeen mallikkaasti. LA pysyi täsmälleen samana ja nyt on ihanan rentoutunut olo..

Ruokaa menee tolkuttomasti, ihan älyttömiä määriä. Ihmettelen, ettei paino ole noussut kuin kilon, syön kolme kertaa enemmän ku normaalisti. Uni maistuisi aika tavalla.

bumsu 8+6
 
Wihii! Tänään on vihdoinkin se päivä! Eka neuvola ja lääkäri. :heart: Onhan tätä ootettukin.

Mulla alko hirmu paljon tekemään mieli vesimelonia, kun joku siitä mainitsi. Pari päivää on menty vaan kanakeitto ja lohkeava jogurtti linjalla. Ei oikein mikään maistu.

Perjantaina mulla alkais loma ja ollaan suunniteltu reissua Etelä-Suomeen mun sukulaisten luokse. Saas nähdä selviytyykö reissusta vielä salaamalla vai huomaako äiti pömpöttävän mahan. :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Kiitti vaan kanssasisaret ruuan sun muitten herkkujen mainitsimisesta ;). Joku eilen mainitsi kylmän kaakaon :). No minähän menin sit laittamaan ison lasillisen kylmää maitoo ja siihen se sitten jäikin :mad:. Paskan ketut meillä ollu mitään kaakaota :D. Kello oli se jo sen verta paljon ettei mikään kauppa ollu enää auki... No tänään sitä pitää ostaa. Ja maitoo, koska se loppu eilen :). Tuon maidon vielä pelkiltään juo, mutta ei sitä pelkkää jauhetta viitti suuhunsa työntää :D

Ai nii, oon nyt parina aamuna vetäny ihan hurmiossa munakokkelia :D

Fossiili ja Perillinen 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja Pokusaj
bumsu, ihanan hyviä uutisia välillä :) Isekin tekisi mieli taas kovasti mennä ultrattavaksi.. :D

Meillä oli hauskaa miehen kanssa eilen, kun hän päätti kokeille kuunnella sydänääniä yhdistelmällä tietokone+kuulokkeet+mikrofoni+pahvimuki :LOL: No eihän se mitää kuullu, varmaankin tuon mun pienen rasvakerroksen takia :D Mutta, päädyttiin sitten tilaamaan kotidoppleri, kun oli Raskauskeijun sivuilla tarjoukses! :) Geeliä ei ostettu, eiköhän apteekista löydy, tai site keksitään jotain muuta.. Tietääköhän joku saako apteekista tuota ultraäänigeeliä? Kuuluis varmaan sen avulla paremmin kuin esim. pelkän rasvan avulla?

Huomenna saa poksua!

Peikko89 & Esko 8+6
 
Apua miten paljon huonoja uutisia. :'( Voimahalit kaikille tarvitseville! :hug:

Mä olen useampaankin kertaan ollut aikeissa kirjotella kuulumisia, mutta jostain syystä tuo esikoinen keksii aina just sillon haluta syliin ja haliin. Nyt on unessa kerrankin! Haha. :D

Santtu81 ja millimolli ainakin puhui siitä, etteivät haluisi kertoa kellekään. Jotenkin mäkään en jaksaisi. Mulla ei edes oo taustalla mitään km tai muuta, mutta jotenkin pistää niin vituttaan se ainainen hössötys, joka alkaa siitä hetkestä, kun muut saa tietää et olen taas pieniin päin. "Et sä kyllä sais syödä tollaista", "sun täytyy nyt harrastaa paljon liikuntaa ja tehdä vatsalihasliikkeitä", "miten te nyt sit pärjäätte, kun taas tulee pieni?"... Ja se kun kaikki alkaa kertoon niitä helvetin "kauhutarinoita", kuinka serkun siskon kummi kun synnytti, niin repes koko alapää ja vauvakin oli kuolla etc. Ei mua kiinnosta sellaset. Ja sitten se hipelöinti. Tullaan kädet ojossa, "joko potkii?" tyyliin rv. 13 asti. :stick: Joo, potkiikin niin perkeleesti.

Mäkin pääsin siellä ultrassa käymään ja kaveri oli just siellä, missä pitikin ja vastasi viikkoja 7+3. :heart: Vaan eipä kai viitsi alkaa sitä la:ta vaihteleen, kun oli niin pikkinen heitto. :) Ens viikolla pääsen sit neuvolaan hakeen lappusia. Tuskin kokeillaan kuunnella sydänääniä, ku on vasta niin pienet viikot ja meikäläiseltä löytyy pötsiä muutenki.

Onneks mulla ei noita ruokahimoja paljo taas löydy, ku ei pysy juuri mikään sisällä... :S

pipituuna & teppo 7+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Zuh ja Pokusaj
bumsu Minäkin tilasin samaisesta paikasta eilen dopplerin. Mietin mys tuota geeliä, että saako sitä muualta? Tai käykö jokin muu tilalle? Yhden purkin otin tuolta nettikaupasta..

rimppakinttu 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Kertomisesta me ollaan toistaiseksi sillä linjalla ettei tästä kerrota kenellekään kuin ehkä loppuvuodesta. Helppoa kun ollaan kaukana kaikista eikä kukaan näe miten masu kasvaa. Töissä mun tietty pitää hoitaa ilmoitus ajallaan, olen ajatellut sitten kun rakenneultrat ja muut riskiajat on suunnilleen ohi.... Jos en nyt sitten tämän hematooman takia joudu vielä pidemmälle sairaslomalle kun tämän loppuvkon ja sitten on varmaan pakko : /

Ollaan oltu tosi yksin koko meidän lapsettomuus ajankin. Jotenkin en kanssa halua että kukaan lässyttelee tai hössöttelee kun itselle ei ole mikään varmaa ennenkuin vauva on sylissä. Eikä sitten varmaan kukaan niitä fiiliksiä ymmärtäisi.

Näin tällä hetkellä, voihan tämä tästä kehittyä.
 
pipituuna mullaki enemmä se perkelee höösääminen ärsyttää.. Nytki vkl. ko olin käyny uimassa järvessa, nii eikö sulla pelota keskenmeno??? no sori vaa mut kysyin gyneltä kahesti, että saanko uida joessa, järvessä, meressä jne.
Sit viime vuonna miehen sisko oli paksuna nii samantien ko se kerto nii kamala höösäys ja koskaa ei voitu mistää muusta puhua ko siitä. Sit jouluna niitte serkku tökki sitä vatsaan! siis tökki! Kukaan ei tuu mun mahaa lähellekään jossei halua mustaa silmää. Mie isken turpaan samoin tein. Sit koko ajan saat kai sää tai etkai sää saa. Vittu kuuluuko se kelleen muulle, mitä teen nyt. Olen tietääkseni kuitenkin oma erillinen ihminen enkä mikään pelkkä hautomo.. Sitten ne arvuuttelee nyt miehen pojille, että kukaha saa seuraavaks vauvan.. Vittu mie nimenomaan kielsin niitä tekemästä mitään sellaista ja mainitsemasta mitään pojille asiasta. Minä en halua että miehen eksä esim. tietää jos mulle tulee keskenmeno.. Muutenkaan en jaksas alkaa selittämään 8 ja 9 vuotiaille, että no ei nyt tulekaan sitä vauvaa. Nii parempi ko ei kerrota ennenkö syksyllä vasta.

Miehelle vedin eilen taas herneen nenään ja se sit tuli yläkertaan ja kyseli multa, että joko äippä o rauhottunu.. Oliko vähä virhe siltä??? Mie pidin luennon siitä kuinka en ole kenenkää äippä, varsinkaan hänen.. No se sit sano, että tuleva äippä. Sanoin, että mulla on kyllä oikea nimikin. EI muuten varmana ala tuo mies sanomaan minua äitiksi. Kuitenkaan sen äiti ole vaikka sen kaikki sotkut siivoanki..

Taas pikku aamuavautuminen :)
 

Yhteistyössä