Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Äiskä3:lle kovasti voimia!

Tervetuloa uudet!

Tsemppiä pahoinvoiville ja väsyneille!

Itkuherkkyys...joo-o. Ja sitä lajiahan riittää. Itkeä pillitin jopa viikonloppuna tulleen disneyn Tarzan-leffan läpi, kun se oli niin liikuttava muka, byääh :D

Eipä ole hehkeä olo täälläkään, en nyt normaalistikaan oo mikään hotein tapaus mut nyt tuntuu, että vieläkin vähemmän. Hiukset on koko ajan rasvaset, iho kukkii, ällöttää ja tuntuu, että meikki peräti pahentaa vaan asiaa ja näyttää vaan suttuselta ja väsyneeltä. Onnittelut niille, jotka hehkuu läpi raskauden :)

Töistä: nyt oon ihan kotiäiti mut esikoisen raskausaikana olin töissä kehitysvammasten palvelukodissa. Suht fyysistä työtä nostoineen mut yllättävän hyvin jaksoin, vaikka oli älytön hellekesäkin. Nostot jätin väliin loppuraskaudessa. Sairaslomalla ei tarttenut olla kuin viikon verran alkuraskaudessa rankan pahoinvoinnin takia. Esikoisen raskausaika oli kyl muutenki sellanen, että fyysisesti jaksoin aivan mainiosti (alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen siis), ei koskaan ees supistellut. Esikoinen ois varmaan mahassa vieläkin, jos ei ois autettu synnytystä alkuun ;)
 
Viimeksi muokattu:
Äiskä3 Voimia! :hug:

Uusille tervetuloa! :wave:

Apua, että toisilla on ens viikolla jo nt-ultra ja mulla vasta se varhais-/laskentunajanmäärittämisultra. Kauheen äkkiä mennyt muutenkin nää viikot, ku on "saanut" viettää aikaa tuolla wc:n puolella. Esikoisesta ei muistaakseni yöllä ollut mitään oloja, mutta nyt vaikkei esikoinen edes herättäis niin mä oon heräilly yölläkin yökkimään. Ja kokoajan sellanen olo, niinkun olis ihan hirrrrrrvee krapula. Päässä heittää ja tärisyttää ja on perhanan kylmä. Sit yhtäkkiä kauhee hiki ja taas lentää laatta. Mut onpahan esikoinen saanut naureskella, ku katselee vessan oven raosta ku äiti kramppaa pää pöntössä. (Ja tuo perhanahan vielä ihan tosissaan hekottaa siinä vieressä! :D )

Lynetten kuulumisia odottelin minäkin. Toivottavasti kaikki oli hyvin! :)

Töistä mä en oo missään töissä vielä. Opiskelutkin jätin kesken. Oikein viimesen päälle lusmu siis. Mut miehen kans ajateltiin, et niitä kouluja kerkee kyllä käymään myöhemminkin. Ja varmasti kerkeen sit töitäkin tehdä, kun vaan osais päättää mikä mä haluisin sit isona olla... Vaik kyl mä ihan mielellään oisin kotiäiti ihan hamaan hautaan saakkakin. :)

pipituuna & velisisko 6+5 :heart:
 
Moi! Nyt alkaa jo vähän jännittämään... Huomenna on se ultra (mikäli joku nyt muistaa mistä on kyse). Eli huomenna saan varmistuksen siitä, onko mahassa kaikki hyvin. En ole viikkoon tänne kirjoitellut, kun en ole vielä 100% varma onko raskaus edennyt normaalisti vai onko jokin vielä vialla. Pikkuinen sinnitteli rajun verenvuodon yli, ja nyt saan kuulla "viimeisen tuomion" ja sitten osaan tänne sanoa myös mahdollisen lasketun ajankin. Iiik kyllä jännittää. Toivottavasti ei ole sama ääliölääkäri joka laukoi asiattomia kommentteja koko toimituksen ajan :kieh:
 
Äiskä3: :-( voimia!

Tine: Ihanaa!! Onnea iloisista uutisista! :)

Pakko tulla nyt hehkuttamaan, kun aamun viesti oli niin synkkä:, tänään oli paljon eilistä parempi päivä, siis monin kertaisesti! Jee!!

Tänään tuli myös aika np-ultraan :) sain ihan huippu hyvän ajankin: maanantaina 18.5. Ja heti aamusta niin pääsee mieskin mukaan! So happy! :) voi sitten juhannuksena kertoa sis aruksillekin. Anoppi varsinkaan ei meinaa millään malttaa pitää suutaan supussa, vaan koko ajan vinkuu, etteikö vieläkään saa puhua kenellekään..!! Ei ymmärrä, että haluan odottaa vähän pidemmälle, enkä muutenkaan levittele mielellään asioitani laajalti/suuresti. Tietääpä, ettei seuraavasta kerrota yhtä aikaisin hänelle... :p
 
Kirjoittelin pitkät pätkät ja ne katos!!! :kieh:
Mutta siis, kiitokset kanssaelämisestä. :) Sain siinä vielä vähän jännitysmomenttia, kun ruvettiin ultraan, niin neuvolan täti ultrasi tosi pitkään, mutta ei saanut pikkuista näkyviin. Hänkin oli vähän huolestuneen oloinen, mutta sanoi, että rakko näyttää aika täydeltä, joten pyysi käymään vessassa ja katsottaisiin sitten vielä uudestaan. Ja kyllä mun pissahätä olikin. Sitten se th oli niin ihana, kun ruvettiin ultraan uudestaan niin melkein huudahti heti, että Ihanaa, nyt se näkyy hienosti! :heart: Hän on hoitanut mua joka raskaudessa, joten meidän hoitosuhde on jo aika läheinen. :) Siellä siis pikkuinen sydän pompotteli kovaa vauhtia ja molemmat kädet ja jalat näkyi ja lisäksi näkyi selvästi, kun pikkuinen niitä siellä liikutteli. :heart: Ja mitaltaankin vastasi aikaa.
Nyt tuli taas tuutin täydeltä omaa napaa, mutta olen niin huojentunut, sen alun pelästymisen jälkeen. :)

Niin ja neuvolan mukaan mun laskettu aika olisi 4.1.2013, joten mulle vois päivittää lasketuksi ajaksi 4.1.

pescolle tsemppiä huomiseen ultraan!

Suuret pahoitteluni Äiskä3 :hug:

Lynette ja viides muru 9+4
 
suuret pahoittelut menetyksen kokeneille, harmi että meitä edelleen tippuu :hug:!

täällä muuten tulee samassa kirjeessa aika nt-ultraan ja rakenneultraan ja rakenne onkin mulla sitten 14.8 :) kävin tänään työpäivän aikana heittämässä verikokeet neuvolaa varten, kun ne voi käydä missä vaan husin labrassa kun se lähete näkyy kaikkialla. oon siis laitoshuoltajana yhessä hus sairaalassa. ja äiti myös (tosin sairaanhoitajana), joten hän sitten parin tunnin päästä näytteenotosta kävi urkkimassa ne mun perusverenkuvat kun ne näkyy jo niin nopeesti :D kaikki oli kuulemma ok paitsi hb 113 ja mulla normaalisti lähemmäs 130 tai yli. onhan tässä vähän huimaillutkin pystyyn noustessa ym mutta muuten onneks olo hyvä! toivottavasti ei vaan laske tosta enää.

ärtynyt oon vieläki jotenki vähän joka asiasta, ja sekin jo alkaa ärsyttää :D töissä varmaan aattelevat että oon ihan hapannaama, kun ei kauheesti tee mieli kaikkien kanssa lörpötellä ja töissä huono olokin tuppaa aina tulemaan :s vaikka kotona on tosi vähäistä! eikä onneks tarvii käydä ees yökkimässä.

Ultra jännittää niin kauheesti kun jotenkin tuntuu että tosi monella on keskenmenoja ettei meillä voi olla niin hyvä tuuri että raskaus jatkuisi! jotenkin ihan mennyt ympäri kaikki ajatukset kun pitää itteensä oikeen kiduttaa ja käy lukemassa keskenmenopalstoja :( joskus huomaan ajattelevani että on paljon harvinaisempaa saada lapsi syliin asti vaikka toistaseks ainakin prosenttiluvut näyttää pieniltä keskenmenojen kohalla. jos tajuutte tästä mun läpätyksestä mitään :D ihan oon väsynyt ja taas ois ollu niin paljon kommentoitavaa jokasen kohalla mutta unohan kaiken heti kun alan kirjottaa!! suokaa anteeksi seulapääni.

pikkumini & 10+1 (8+4)

ps. sattuu tuo nt-ultra JUST siihen ku oikeesti tulee 10+0 täyteen :D neuvolan mukaan vaan ois sillon jo 11+4 eli toivottavasti saavat turvotukset mitattua. sattu vaan olemaan tosi pitkä kierto tää raskautumiskierto niin tiedän että ollaan 10 päivää jäljessä tästä neuvolan ajasta. vaikka eihän ne sitä siellä noteeraa kun yrittää selittää!
 
Viimeksi muokattu:
xxxo katos katos nii onki samana päivänä, molemmat sitten törötetään siellä kättärillä :D tai mut ainakin siellä ultrataan :)
tajusin tänään että oispa ollu muuten helppo juosta töistä naikkarille ultraan, kun satun siinä vieressä olemaan töissä.. noh, kättäri on jotenkin ollut mun mielessä se "parempi" paikka. kuulopuheistahan se johtuu, omakohtaista kokemusta kun ei ole. voihan se vielä olla että naistenklinikalle sitten joutuu jos jotain komplikaatiota ilmenee raskaudessa, eikös sinne mee riskiraskaudet?? tietty niiden lisäks ketkä sen sairaalakseen valitsee.
ainiin vielä sen verran että äiti jo kyseli lähteekö mies mukaan ultraan ja kun sanoin että tietysti niin heti "hmh taaskaan mä en pääse mukaan" (meillä ei siis eka lapsenlapsi) :kieh: innokas mummo! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: xxxo
haimi
Moi!

MARATOONIKIRJOITUS KAIKKEA SEKASIN :D

Huono olo, plaah.. Tiedän että kun meen sänkyyn nii ei tuu uni tän olon takia. Olo on niinku olis krapulassa, hyh!

Ei meinaa järki riittää näissä touhuissa, kun pitää jokapäivä siivota yksityisnäyttöjä ja yleisiä näyttöjä varten ja jännitetään josko saatais muuttaa omaan taloon vielä kesän aikana ja sit pitää käydä siellä ultrassa huomenna ja sosiaalista elämää pitäis muistaa ja pysty pitämään yllä ja ja ja..

Onneksi esikoisen eroahdistus on viimein loppunut ja hän viihtyy omissa "hei liikutan tätä peiliovea edestakaisin koska se on kivaa" leikeissä jopa puolituntia ilman huolen häivää <3


En ole vielä julkisessa blogissani kertonut raskaudesta, mutta huomenna aijon sen tehdä, että voin sielläkin kertoilla vähän avoimmin kuulumisiamme..

Vähän vaikea kertoa ja valehdella että "meillä on ollu tosi kivoja päiviä..." kun todellisuudessa ne menee siinä kun voin huonosti ja nysvätään kotona.. :D

HUOMENNA on siis se ultra, jossa tsekataan, onko massussa oikeasti elämää ja miten pitkällä Nupun elämä on.. Jännittää hybermegapaljon ja varmaan oksennan siellä aulassa jännityksen ja pahoinvoinnin yhteisvaikutuksesta.. :D

Oireet kyllä viittaavat siihen että eloa on, koska miksi muuten olisi niin huono olo ja kova väsymys että ihminen joka ei koskaan nuku päiväunia (koska siitä tulee kamala olo) nukkuu joka päivä tunnin unet, tai käy vähintäänkin lepäämässä puolituntia?! :)

Mun paino ei ole tietääkseni noussut yhtään, mutta näytän siltä. Mun vatsamakkarat on kasvaneet ja kova turvotus puskee läpi.. Lähinnä kuitenkin keskivartalon kohdalla :D Ehkä sen saisi peitettyä hyvin tunikalla, kun vatsan sisään vetäminenkään ei onnistu, siitä tulee nimittäin huono olo.. :D

Ei mulla muuta. Huomenna TOIVOTTAVASTI tulen ilmoittamaan muuttuneen LA:n ja viikot!

Onnea kaikille hyvistä ultra-ja sydänäänikuulumisista ja tsemppiä menetyksen kohdanneille!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tsemppiä heille, joilla tänään on ultra!! :)

Töistä. Toimin sihteerinä eli toimistohommia, vähemmän fyysistä homma. Raskaus on vaikuttanut töihin sillä tavalla, että joinakin päivinä on todella vaikea keskittyä pahan olon ja väsymyksen takia. Olen kuitekin saanut hoidettua kaikki tärkeimmät työtehtävät.

Pikkumini Täälläkin ollaan välillä varsinkin töissä todella ärtyneitä eikä jaksais höpötellä kaikkien kanssa :D Tälläkin hetkellä väsyttää niin vietävästi, mutta puolen tunnin päästä alkaa 3,5 tunnin kokous, jossa tartteis sihteerinä toimia. Täälläkään ei neuvola noteerannut mun pidempää kuukautiskiertoa, ei vaikka varhaisultra sen jo kertoi, että alkio oli viikon pienempi kuin neuvolan laskujen mukaan, mutta oikean kokoinen mun laskujen mukaan. Jos nt-ultra nyt sitten sais neuvolatädinkin uskomaan! Ellei meidän pikkunen oo ottanut jotain ihme kasvuspurttia ja oliski viikon isompi :)

Mulla tosiaan parissa kierrossa oli ovulaatio joskus kp 20-22 ja luteaalivaihe jäi noin 12-13 päivän pituseksi, joten ei mun kierrot ihan oppikirjojen mukaiset olleet. Mutta, jo kolmen viikon päästä ollaan taas viisaampia...

Hennu & Möhkö 8+3
 
Huomenta!

Ihanaa Lynette kuulostaa mahtavalta! :)

Pokusaj Meillä oli itseasiassa tarkoitus päästä hoitojen aloitukseen toukokuussa, mutta tulinkin siitä kierrosta raskaaksi niin ne tietenkin väistyivät. Jos tämä menisi myös kesken, niin pääsisimme hoitoihin varmaan aika pikaisesti. Jos ei kunnalliseen niin nopeasti, niin menisimme yksityiselle. Siellä yksityisellä käyn myös ensi viikolla tuon varhaisultran kun hän on ollut tässä paljon mukana alun ongelmissa niin ei tarvitse alusta asti selvitellä.

Joka aamu herää ja tunnustelee/kuulostelee, että eihän ole oireet hiipuneet. No tuossa äsken tuli taas sappinesteet pihalle ja tissejä särkee, että eivät ole kauheasti laimenneet :D Olen muutenkin todella herkkä hajuille yms ja nyt kaikki ällöttää. Onneksi olen ihan perus toimistotöissä ja aina ekana paikalla niin voin rauhassa yökkäillä vessassa ekan puoli tuntia B)

Äiskä3 turhan tututlta kuulostaa, paljon voimia ja jaksamista!

Toivotonko 6+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Lynette
Äiskä3 :hug: Voimia! Toivottavasti meitä ei täältä tipu enää ketään!

Uusille tervetuloa! :flower:

Töistä: Mulla ei oo raskaus vaikuttanut töihin mitenkään, eikä tuu varmaan kovasti vaikuttamaankaan. Teen ihan vaan tietokonehommia ja töitä on muutenkin niin vähän, että ei tarvi pää punaisena painaa menemään. Siinä mielessä on tietysti työskentely vaikeutunut, että mulla iskee paha olo aina iltapäivästä ja yritän sen vuoksi tulla aamulla aikaisin, että pääsisin kotiin ennen kuin pahin äklötys iskee päälle. Kahvihuoneessa en enää käy syömässä, oon erakoitunut tänne omaan koppiini. :D Siellä haisee niin pahalle ruualle, enkä jaksa olla yhtään sosiaalinen. Onneksi täällä tekee kaikki niin omia hommiaan ja omaan tahtiinsa, ettei tätä kukaan ihan heti edes huomaa. Lähimmät työkaverit jo tietää, etteivät ihmettele jos syöksyn jostain palaverista vessaan yökkimään...

Ärsytyksestä: Mulla ei oikeastaan oo pinna palanut, enemmänkin vaan on itkuinen olo. Ihmettelin juuri ennen plussausta, että miksi ihmeessä mua alkaa nykyisin vähänkin liikuttavissa ohjelmissa hirveästi itkettää, kun yleensä ei ole alkanut. Tässähän olikin sitten syy siihen. :D Kaikki vauvaohjelmat ja kadonneen jäljillä ym. oli ihan pahimmat.

Eilen oli tosi huono ilta, vessanpytty tuli taas varsin tutuksi. Huhhuh. Meistä alkaa tulla jo kohta varsinaiset sydänystävät. ;) Oli kyllä tosi ihana tulla töistä puolikuolleena ja oksentelevaisena kotiin, kun mies oli vapaapäivänään siivonnut koko asunnon ja laittanut kaikki rempalleen jääneet jutut paikoilleen. Kantoi mulle ruokaa sohvannurkkaan ja käski ottaa ihan rauhassa. Muutenkin huolehtinut tosi ihanasti. Välillä meinaa ihan tulla tippa silmään, kun mietin miten ihana ja huolehtivainen mies mulla onkaan. :heart:

Huomenna varhaisultra, jänskättää! :)

Nöhveli & pikkumöykky 6+5
 
Huomenta kaikille! Ihanaa on lueskella teidän kuulumisia vaikka mulla ei oikeen mitään päivittämistä tänne omista jutuista olekaan :) alle kaksi viikkoa nt-ultraan! Onneks ensviikolla alkaa kesätyöt niin menee aika vähän nopeammin. Vaikka tosin on tää vapaalla oleminenkin kivaa, mut mulla on koko kevät ollut enemmän tai vähemmän vapaata niin ihan kivaa vaihteeks mennä täyspäiväiseen työhön!

Eilen tuli yle2 kanavalta se sydänääniä tv-ohjelma, tulee varmaan kolmatta kertaa uusintana. Siellä yks nainen synnytti kotona ja vedessä, näytti jotenkin tosi ihanalta! Tietenkin sitä olo varmaan editoitu ja leikattu mut silti näytti ihanan helpolta! Tykkään muutenkin vedestä, uimisesta, vesijumpasta, vesijuoksemisesta, et toi vesisynnytys kiinnostais kyl todella! Ainakin toivon että sairaalassa annettais mahdollisuus löytää mahdollisimman hyvä synnytysasento, jos tuntuu siltä että selällään synnyttäminen ei oo hyvä. Ehkä vähän hassua ajatella tällasia jo nyt :D

Mukavaa päivänjatkoa leidit! Tää tuleva mamma alkaa valmistautua viettämään päivän Linnanmäellä, pitää pakata vesipulloa, evästä, sateenvarjoa... Kunnon selviytymispakkaus että jaksaa koko päivän mennä 12v tytön perässä :D

AnnCa ja masukki 9+6 (huomenna paukkuu pyöreät luvut!!)
 
R86
Äiskä 3, isot osanotot täältäkin ja :hug: Pesco, haimi ja Nöhveli tsemppiä ultriin d:)b Ne, joilla ollut ultra, ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia :) AnnCan lintsipäivä kuulostaa ihanalta, pitäkää hauskaa :)

Kiitos kaikille, jotka onnitteli gradun palauttamisesta. Tuntuukin, että nyt viime aikoina on ollut paljon aihetta juhlaan. Kävin maanantaina tapaamassa tulevaa piispaani ja virkani varmistui :) Oli maanantai kyllä jännä päivä. Ensin heti aamulla neuvola ja siitä läksin suoraan piispaa tapaamaan. Aika harvinainen päivän ohjelma... Neuvolassa kaikki meni hyvin. Ei ollut mitään häikkää proteiineissa, sokereissa eikä bakteereissa. Puhtaat näytteet. Neuvolan terkkari oli ihana! Tosi positiivinen ja hymyileväinen ja sai jännittävästä päiväohjelmasta huolimatta oloni rennoksi. Mittasi siellä verenpaineet ja ne oli normaalit kun monesti mulla on vähän koholla ne tuommosissa paikoissa. Sitten itsemittauspisteissä ja vanhempien luona mitatessa normaalit. Mittasi mieheltänikin verenpaineet ja miestä vissiin jännitti kun pulssi oli 90 :D Hemoglobiimit oli mulla myös normaalit. Kaikki siis oikeen mainiosti :)

Hirveesti sieltä sai kaikkia papereita ja oppaita. Nyt pitää pikkuhiljaa iltalukemisina niihin perehtyä :) Paljon olis kaikenmoisia tutkimusryhmiä, mihin mennä mukaan. Miten te muut olette ratkaisseet kohdallanne, osallistutteko? Mulla olis vakilääkitykseni takia mahikset mennä sellaseen ryhmään, missä mua ja sitten tulevaa lasta tutkittais 2-vuotiaaksi asti. Taidan kuitenkin jättää väliin, kun ei tuo lääke ole vuosikymmenten käytön aikana tiettävästi aiheuttanu mitään. Lisäks maalta vähän hankala lähteä aina jonnekin tänne pääkaupunkiseudulle tutkimuksiin. Tokihan sitten, jos lapsessa jotain poikkeuksellista ilmenee, hakeudun ilman muuta tutkimuksiin. En vaan turhaan haluaisi lasta laittaa tutkimuksiin. Voi olla aika pelottava kokemus joutua viikon ikäisenä EEG:hen yms.

Etova olo on rantautunu tännekin. Tein tässä aamulla makaronilaatikon valmiiksi ja pakko oli hengitellä koko ajan suun kautta ja paiston ajaksi sulkea keittokomeron ovi :x Toivottavasti saan syötyä sitä illalla, kun tulen töistä...

Jepsis, nyt täytyy alkaa valmistautua töihin. Pitäkää keskustelu aktiivisena :) Jaksamista kaikille kaikkiin oireisiin ja piinailuihin :)!

R86 ja Vipeltäjä 7+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elisa
Äiskä3 pahoittelut. :(

pesco voi ei, voimia. :(
itken täällä joka asiasta. Aina itku tulee sille Nordean mainokselle, jossa perhe tulee kolmen pienen vauvan kanssa kotiin. Jotenkin se on vaan niin koskettava. Tätä ketjua lueskellessakin, meinaa koko ajan tulla itku niin surullisten kuin iloistenkin uutisten kohdalla. :)

Mulla tuli eilen saunassa toisesta rinnasta maitoa. Vähän kyllä ihmettele, koska viimeksi maitoa alkoi nousta vasta joskus rv 37. Onkohan vaan jotain esikoisen jämämaitoja? Imetys lopetettu kuukausi sitten. :)

Haimi Mä luen sun blogia ja mä niiiiiiiin arvasin, että sä oot raskaana! Ihanaa!!<33 Ja jos sä nyt keksit, että kuka mä oon niin pidetään vielä salaisuutena. :) Itse ilmoittelen omassa blogissa vasta sitten, kun oon päässyt ultraan kurkkimaan (9+5). :)
 
Hei!
Uusi ilmottautuu. Plussasin 18.5 (kolmatta odotan). LA:sta ei vielä tarkkaa tietoa, koska tärppäsi heti Cerazetten lopettamisen jälkeen. Tammikuun lopulle kai menee :)
Kättärille aika ensi tiistaina LA:n varmistamiseen.
Onko muita jotka on tulleet raskaaksi heti k.o pillereiden lopettamisen jälkeen ja kuinka LA piti omien laskujen kanssa paikkaansa?
Mukavaa kesän alkua kaikille :)
 
Pesco, voimia sinulle.

Lynette, olen niin iloinen puolestasi!

Ja sitten omaan napaan. Minun pikkuinen ultrattiin eilen, kehitys taas pysähtynyt. Kaksonen kadonnut kokonaan, mutta Reppuli vastasi viikkoa pienempää mitä pitäisi. RV 7+0 vastasi vielä kokoa 7+1, nyt rv 9+0 oli vain 8+0 joten kahdessa viikossa kasvanut vain 6 pv:n verran. Sain lähetteen äitipolille, jossa asiaa tutkitaan taas tarkemmin. Lohdutonta.

Suerte ja liian pieni Reppuli 9+0
 
Suerte ei ole totta! :( Toivottavasti aika ä-polille tulisi nopeasti ja saisit lisää selvyyttä tilanteeseesi. :hug: Mä niin sydämeni pohjasta toivon, että kaikki voisikin kääntyä vielä parhain päin ja pikku Reppuli siellä jaksaisi mukana loppuun asti! Ihan itku tuli sun puolestasi. :'( Voimia kovasti koko teidän perheelle tämän epätietoisuuden keskelle! :hug:
 

Yhteistyössä