Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

mimmilii Eipistä, meillä vaan tavallinen neuvola käynti, ultra vasta muutaman viikon päästä. Meillä myös tarkotus lähteä miehen kanssa reissuun heinä kuussa. Kahdesta kolmeen viikkoon olisi tarkotus matkustella. Saa nähdä miten sitten vaikuttaa tuohon ultraan kun menee ehkä vähän päällekkäin. Päätettiin että matkalle on päästävä, ensivuonna kun ei paljoa ulkomaanreissuja harrasteta. Pitkälle ainakaan
 
Kiitos vinkistä Adora! Tämä pistetään ehdottomasti selvityksen alle!

Tänään on ollut kyllä hyvä päivä! Olen ollut oikein ahkerakin ja jopa siivonnut! Viime kerrasta taitaa olla parisen kuukautta.. mies siis joutunut tähän asti huolehtimaan suunnilleen kaikesta, kun ei oma olo ole antanut myöten.

Mies oli muuten nähnyt viime yönä hellyttävää unta: meille oli kuulemma syntynyt vauva ja juuri, kun hän olisi nähnyt kumpi (tyttö vai poika) tuli, oli uni vaihtunut! Voi kuinka pettynyt hän oli, kun ei ollut saanut tietää kumpi meille tulee! :) Sukupuolen 'selvitämme' tai oikeammin olemme valmiit kuulemaan kumpi on tulossa, jos sellainen mahdollisuus on. Emme näe mitään syytä pitää jännitystä syntymään asti. Eikä haittaa, vaikka lupaus olisikin väärä, sillä kumpikin on tervetulleita ja uskoisin hankintammekin olevan kohtuullisen sukupuolineutraaleja.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Heips, remontin keskeltä tulin poksumaan - 10 + 0 POKS!! Perjantaiaamuna tuli pyyhkiessä vähän rusehtavaa tuhrua, sen jälkeen ei ole tullut. Mutta reilun viikon on tullut päivitäin sellaista paksua limaa, ihan kuin ovislimaa :O...huh, toivottavasti tuo tuhru oli harmitonta.... 1,5 viikkoa np-ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: Lynette
N80 ja HV väsymys on jotain käsittämätöntä täälläkin ja oon tosiaan miettinyt hemoglobiinin mittauttamista. Eilen nukuin 3h päikkärit eikä nekään olisi vielä riittäneet. Tänään on onneksi ollut pirteämpi päivä kun ollut kaikenlaista puuhaa.

Ens lauantaina olis sitten lähtö reissuun ja vähän pelottaa jatkuuko tää väsymys siellä. Voi olla kaupungeissa kiertely raskasta jos nukuttaa ja etoo koko ajan.

Sitä ennen kuitenkin siis np-ultra, 5 yötä! Pitääkö mun käydä veriseulonnoissa sitä ennen, sen jälkeen? Voinko hoitaa sen kättärillä saman tien? Virtsanäytekin pitää ottaa aamulla ja kiikuttaa mukana. Dementia on iskenyt. Pahasti.

Käytiin tänään katsomassa yhtä asuntoa ja se oli aikas kiva. Mielessäni mallailin jo vauvan sängylle ja perintökeinutuolille paikkaa... :heart:

xxxo & se/toi 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Niina85
Mekin halutaan tietää sukupuoli. Jotenkin sen jälkeen se vauva tuntuu todellisemmalta, kun saa kutsua sitä nimeltä ja miettiä jo kaikkea valmiiksi. :) Toivoisin kovasti tyttöä, mutta yritän olla ajattelematta vielä mahdollista sukupuolta, ettei tule pettymystä, jos se on poika. Jotenkin olo tuntuis hirveältä äidiltä, jos pettyisi omaan vauvaan. Poika on siis ihan yhtä tervetullut. :)

Sain aamulla nukkua pitkään, kun mies meni hömpöttämään esikoisen kanssa ja itsen sain jäädä nukkuman. Nousinkin vasta klo 12 ja oli ihanaa, kun kaikki aamurumba oli jo mennyt. :) Yhteensä nukuinkin 13 tuntia, että väsymystä ja univelkoja tuli vähän korjailtua. :) Saa nähdä, mitä Hb on, kun olo on niin väsyväsy. Jospa sais aloittaa raudanpopsimiset.

meadow Voi että kun te alkukuiset ootte jo niin pitkällä. Kumpa kymppi poksuisi jo täälläkin niin voisi jo hieman huokaista helpotuksesta. :)

Teddy 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Pitääkö mun käydä veriseulonnoissa sitä ennen, sen jälkeen? Voinko hoitaa sen kättärillä saman tien? Virtsanäytekin pitää ottaa aamulla ja kiikuttaa mukana. Dementia on iskenyt. Pahasti.
Verikokeissa käydään samalla reissulla Kättärillä. Mä olen käynyt ensin ultrassa ja sen jälkeen labrassa. Siellä kun voi olla ruuhkaa niin ei tiedä kauanko menee. Ja pissaputket tosiaan mukaan ja jätät sinne labraan :) Ja muistathan ottaa sen neuvolasta saamasi lapun, haluavat sen siellä labrassa.
 
  • Tykkää
Reactions: xxxo
Iltaa!

Seulonnoissa, olen käynyt molemmilla aikaisemmilla kerroilla ja aion mennä tälläkin kertaa jo ihan iänkin puolesta. Ja onhan se hyvä, että jos ikävät päätökset voisi tehdä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jos niin onnettomasti kävisi. Itse en ole tarkalleen miettinyt missä keskeytyksen raja menisi, koska en voi oikein kuvitella tuota tilannetta. Mielestäni ei kuitenkaan ole järkeä saattaa pientä lyhyeen elämään joka olisi tuskallisia operaatioita toisensa jälkeen. Toisaalta olen jo vastuussa pojillemme heidän elämän laadustaan ja hekin tarvitsevat äidin läsnäoloa. No elämä heittelee ja sen mukaan mennään :)

Synnytyksistä, ensimmäinen tuli perus puoli-istuvassa asennossa, koska vauva tuli kasvotarjonnassa. Toisen taas polviseisonnassa päätyä vasten. En osaa oikein vertailla koska ensimmäisellä kerralla epiduuraali vielä vaikutti jonkin verran ja toinen tuli luomuna. Minulla pahin kipu synnytyksessä on oikeastaan paineen aiheuttama ristiselän hermosärky, jolloin polviseisonta tai jakkara olisivat kai helpoimmat asennot synnyttää. No aika näyttää. Itse olen luottanut kätilön näkemykseen ja tehnyt kuten he ovat ehdottaneet.

M1n1 Miksi haluat käynnistyksen jo viikolle 37? Eikö raskaus ole silloin vielä aika kesken? Vai onko sulla raskausmyrkytyksen uhkaa yms? Itselläkin tullaan synnytys nyt todennäköisesti käynnistämään vauvan ison koon takia.

Sukupuolen haluan tietää, jos pieni vaan sen paljastaa. Kahden pojan jälkeen toivon niin tyttöä, että haluan aikaa asiaan sopeutumiseen oli sitten kyseessä kumpi vaan. Rakashan vauva joka tapauksessa on :)

Onnea iloisista ultrakuulumisista!
 
Viimeksi muokattu:
haimi
Terve taas..

Täällä öllöttää ja melkein tulee oksennus. Siis tuntuu että jos pöntölle menis niin samantein lentäis, mutta en ehkä halua mennä kerjäämään 'verta nenästä' ja koitan pitää tavaran sisällä :D

Pahoinvointirannekkeet on tuonut pienen avun kunhan vaan laittaa ne oikeaan kohtaan..

Tänään tehtiin taas "joulusiivous" kun oli asuntonäyttö. Sama tehtiin viimeviikon sunnuntaina, tämän viikon tiistaina ja keskiviikkona. Ei kivaa, todellakaan.

Pahoinvointi lisääntyy iltaa kohden ja pissalla täytyy rampata. Vielä viikko sitten lääkäri sanoi että kohtu on takana, mutta nyt se kyllä tuntuu hiukan käteen kun tunnustelee kevyesti.. :)

Hei te joilla pahoinvointiin auttaa syöminen ja paino tuntuu nousevan vähän liian hanakasti, niin syökää paljon hedelmiä ja vaikka smoothieita..

Ite teen tälleen, että tuoretta ananasta siivutan ja pistän jääkaappiin. Sitä on ihana syödä viileänä.. Samoin omenoita, päärynöitä yms jääkaappiin.. ja sit juon paljon vettä..

Smoothiet on helppoja, nopeita ja herkullisia välipaloja ja kun tekee aamulla kannullisen tai kulhollisen ja pistää jääkaappiin niin voi päivän aikana käydä sieltä ottamassa lasillisen..

Esim luonnonjukurtti, mustikka, banaani on hyvä, raikas ja ihan perusyhdistelmä.. :)

Kylmä rättikin otsalla saattaa helpottaa oloa, kun on mahdollisuus mennä pötköttelemään...

Nyt pitää taas mennä pissille ja sit nukkumaan.. Onneksi meidän ihana nuppunen nukkuu 12h yössä, niin kerkee itsekkin nukkua vaikka koneella roikkuis vielä tähänkin aikaan :D

-nuppu 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Niina85
Uusi viikko, uudet kujeet! :)

Oma viikko on tosin alkanut hieman ällöissä merkeissä vessanpönttöä halaillen. Työnantajallekin piti soitella etten pääse tulemaan, kun on niin voimaton olo. Eihän tuo oikein ole tykännyt koko raskaushommasta, kun joutui tekemään mulle siirron pois Talvivaarasta muutenkin. Saa nyt luvan sopeutua ajatukseen.

Jotain positiivista tähänkin viikkoon: Ensimmäinen neuvola. :heart: Vihdoinkin saa tietää kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta raskaudesta. Mulla onkin paljon kysyttävää neuvolatädiltä. Lääkärikäynti on samalle päivälle. Toivon vaan, että ultraavat, tai edes kuuntelevat sydänääniä! Mitenniin malttamaton? :ashamed:

Oireista sen verran, että eihän tuo turvotus ole vieläkään näyttänyt helpottamisen merkkejä. Uutena tulokkaana onkin kokoaikainen itkuherkkyys. SNIF.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Huomeina ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Täällä vähän kurja olo valvotun yön jälkeen... Eilen alkoi järkyyttävä särky ja paineen tunne oikeassa poskiontelossa, enkä sen takia saanut nukuttua. Torstaista asti on ollut tukkonen ja räkänen olo, ja eilen alkoi nyt tää särky ihan yhtäkkiä. Tosi kiva kun tänään olis ollut eka virallinen päivä kesätöissä :/ Ei auta muuta kun laittaa pomolle viestiä että soitan terveyskeskukseen heti klo 8 ja yritän saada ajan. Onko muilla kokemusta poskiontelon tulehduksesta raskauden aikana? Mun ystävällä oli keväällä, se sai antibiottikuurin, mut se ei vaikuttanut yhtään ja hän joutui useaan kertaan punkteeraukseen. Se kuulosti niin hirveältä että toivon etten ite joudu siihen!

Tuntuu siltä kun pää rähäjtäis...

AnnCa ja masukki 10+4
 
Huomenta täältäkin...nyt on jännät paikat. Kohta pääsen yksityiselle varhaisultraan katsomaan, onko tuolla alhaalla elämää tällä kertaa. Voi kamala, että pelottaa. En tiedä miten selviän jos saan taas huonoja uutisia...vaikka turha sitä on etukäteen miettiä, mutta oikeasti mahdoton olla miettimättäkään...

Pahoinvointi oli viikonlopun pois kun sai nukkua kahdeksaan asti, mutta nyt taas aikaisena aamuna piti sappinesteet laittaa pönttöön että voi päivä alkaa. Eli aivan selvästi väsymys / liian aikainen herääminen minulla edesauttavat pahaa oloa.

Sain eilen pitää kolme päivää vanhaa vauvaa sylissäni! Ihana! *huokaus*


Toivotonko 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
tirlittan77 Enkelivauvamme takia haluan käynnistyksen rv37:llä. Silloinhan sikiö on jo täysikasvuinen.

Toivotonko Tsemppiä ultraan!

ON: Pahoinvointi ei ole enää niin järkyttävää kunhan muistaa syödä säännöllisesti. Kaikki hajut tosin pistävät nenään ja tekevät kuvottavaa oloa. Vielä kolme viikkoa np-ultraan.. huoh.

M1n1 ja toukka 9+2
 
Seulonnoista on vähän ristiriitaiset fiilikset. Päätin kyllä tuohon veriseulaan osallistua, kun muutenkin pitää mennä sinne piikitettäväksi. En oikein edes tajunnut että mihin suostuin kun hoitaja vaan lykkäs lappua allekirjoitettavaksi ja aloin vasta myöhemmin miettimään, että haluanko tietää tulosta. No, otetaan tuo nyt sitten varmaan ja tietysti kaikki ultrat haluan käydä. Sitä kyllä mietin, että jos siitä tulisi jotain jatkotutkimuksia, niin niitä en kyllä välttämättä halua ellei oikeasti ole tosi suuri todennäköisyys saada sairasta lasta. Keskeytykseenkin suhtaudun aika varauksella. Itselläni on vaikeavammainen sisko, joka on hyvinhyvin rakas. Erityisen pahalta tuntuu ajatella, että jotain niin rakasta olisi menettänyt keskeytyksen ansiosta. Siinä mielessä vammainenkaan lapsi ei tunnu pelottavalta, koska olen sellaista hoitanut pienen ikäni siinä sivussa. Ei minustakaan kai kovin kajahtanutta ole tullut :saint:, vaikka olen viettänyt pienenä lähes kaikki illat sairaalassa siskoa katsomassa, enkä koe että vanhemmilla ei olisi ollut minulle aikaa. Tietysti toivoo, että oma lapsi olisi terve eikä tarvitsisi itse kokea sitä hoitorumbaa, vaan pääsisi hieman helpommalla siinä suhteessa. Mutta katsotaan nyt. Neuvolasta muuten sanottiin, että halutessani voin hakeutua perinnöllisyyspolille tutkimuksiin tuon siskon vamman vuoksi, mutta itse en halua niihin tutkimuksiin lähteä. Perinnöllinen sairaus ei pitäisi olla, mutta jos sattuisin minäkin sellaisen lapsen saamaan, niin se on sitten tarkoitettu niin.

Viikonloppu vierähti nopeasti kun oli vaihteeksi ihan hyvä olo. Mukavaa odotusviikkoa kaikille! :)

Nöhveli & pikkumöykky 7+4
 
Lynette En ehtinyt eilen kokeilla kun tultiin reissusta sen verran myöhään enkä saanut poikaa karistettua jaloista... :D Tänäänkin se menee aika myöhään kun pitää varmistaa että poika todellakin nukkuu kun mies ei ole illalla kotona.

Suertea minäkin huhuilen?
 
Heips! Olen yrittänyt pitää vähän matalaa profiilia kun en tiedä mitä tuleman pitää. Ultra on tänään klo 12:30, tulen sitten kertomaan miten kävi. Ainakin pahoinvointi on lievittynyt tuntuvasti, joskaan ei kokonaan...

T: Suerte ja minireppuli 9+6
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja kestämistä olojenne kanssa =)

Täällä ollaan menossa seulontoihin. Olen kanssa tuota miettinyt, että jos vauva todetaan jossain vaiheessa vaikeasti vammaiseksi, niin miten siitä eteenpäin... Mutta, toisaalta nyt turha murehtia liikaa. On kuitenkin hienoa, että tällaisia seulontoja tehdään ja niihin on mahdollisuus osallistua!

Kotidopplerin saan ystävältäni lainaan. Varmaan ensi viikon neuvolalääkärissä yritetään toivottavasti kuunnella sydänääniä ja jos sieltä saadaan jotain kuulumaan, niin jossain vaiheessa otan tuon kotidopplerin sitten käyttöön...

ON: Täällä pahoinvointi vaivaa keskimäärin joka kolmas päivä. Nyt ei perjantaiaamun jälkeen ole tarvinnut vessanpönttöä morjestella, mutta tänään aamulla oli taas lähellä.

Turvotus sen kuin lisääntyy ja on tässä töissäki siirryttävä vähä löysempiin paitoihin, niinku yleensäki kesäsin teen :)

Eilen kerrottiin anopille. Kyllä tuli hänkin niin iloiseksi ja oli tippa linssissä :) Tuli itelleekin niin hyvä fiilis :)

Täällä aloitettu jo 10. raskausviikko eli tänään 9+1 :)
 
Käytättekö te muut raskausviikkoja mitä esim. varhaisultrassa selvinnyt, vai neuvolan mukaan? Kun itsellä olis neuvolan mukaan tänään 8+0 ja vhultran koon mukaan 7+4.. :) t. hömelö esikoista odottava

Olispa jo 12 raskausviikko ja vois vähän huokaista helpotuksesta...

Pahoinvointi on vähän vähentynyt, rupeaa vaan aina huolestuttamaan kun vähenee joku oire. Olisipa jo seuraava ultra ohi!

Kiva, että olette saaneet hyviä ultra-kuulumisia <3

Lissu&pöpö 8+0
 

Yhteistyössä