Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Santtu Anopille ja appiukolle on kai pakko kertoa. Mies saa hoitaa sen puolen. Mun äiti on tiennyt plussasta lähtien kun vappuna jäi skumpat juomatta. Itse koen ettei mun ole pakko kertoa kenellekään jos en halua. Tietenkin töissä sitten lokakuussa. En vaan halua sitä stressiä itselleni kun kaikki kysyvät aina tavatessaan että miten voit, onko uutta seurannassa yms. Tässä raskaudessa on muutenkin omat stressinsä ilman että ulkopuoliset sitä lisäävät. Olipas sekavasti sepustettu.

Anu84 Mulla on Angelsoundin JPD-100B doppleri. Kyllä sillä aika kauan sai hakea, mutta kyllä se sitten näytti sykkeet ja äänet kuuli. Olen aika hoikka niin sekin edes auttaa kuulemista. JA kiitos muuten reseptistä. Tiedän mitä teen illalla vispipuuron kera... :D

Mies on ihmeen ymmärtäväinen. Jaksaa siivota kotona ja laittaa iltaisin esikoisen nukkumaan. Eilen tosin jaksoin laittaa kasvihuoneen kuntoon (vihdoinkin) ja tehdä jopa ruokaakin. Tuntuu että pikku hiljaa alkaa elämä voittamaan. Ei tämä väsymys voi kestää ikuisesti.

Ensi viikon tiistain on neuvolalääkäri. En odota siltä käynniltä kovin paljoa. Kunhan saan sen käynnistyksen merkittyä korttiin ja ultrattua niin hyvä on. Tyksiin menen kuitenkin juhannuksen jälkeen np-ultraan ja keskustelemaan jatkoseurannasta.

M1n1 ja toukka 9+4
 
Heips kukkuu!

Eilen oli eka neuvola ja voi että vihaan tampereen kaupunkia, haluan nyt just täl sekunnilla johonkin pikkupitäjään mis pääsee useammin ultraan. Me nähdään Tiiti vasta 10.7 ja silloin on rv 12+5, eli pitkä aika on odottavalla vielä edessä.

Juhannuksen jälkeen pitää men antamaan verinäytteet itestään ja sit 9.7 on lääkäri. Tää neuvola käynti oli vaan tällänen liirumlaarum käynti, kuha puhuttiin ja pulistiin, katsoi ne sentäs hb:n ja verenpaineen..

Eli siis sanotaanko näin että ollaan aivan tietämättömiä Tiitisä, kulkeeko siel edes ketään mukana :/

Pahoinvointiin ne alkoi itse puhua et he laittaa sulle reseptin pahoinvointilääkkeisiin, et saat jotain syötyä eikä tarvii olla lamaantuneena kotona, eli odotan siis perjantaita kun kuuta nousevaa.

Viikonloppuna kerrotaan uutiset miun äiteelle, pakko on, kun menee suunni8telmat vähän päällekkäin. Oli meinaan tarkotus et meen koko heinäkuuksi kenneltytöksi äiteelleni, mut nyt on lääkäri ja ultra, niin pakko ol kotona käymäs silloin ja edestakas en ravaa sieltä bussilla

Devilii ja Tiiti 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mä niin haluisin kanssa ostaa tuon kotidopplerin, mutta pitänee varmaan vielä vähän aikaa oottaa. Mutta toisaalta jos sen tilaan ja sanon miehelle että son lainassa :D

Mulla on muuten aika herkässä myös tuo suuttuminen, ei tarvii olla isokaan asia, kun savu jo nousee korvista. Mutta mies on ottanu kaikki mun "raivo"kohtaukset aika neutraalisti. Ymmärtää että mun hormoonit ehkä hiukan hyrrää ;).

Mun yx tuttukin on raskaana, kirjoittelee tuolla helmikuun helmissä. Se ei vaan tiiä, että minä tiiän :). Huvittavaa on se että ei ole sitä asiaa huudellu kenellekkään, mutta sitten fb:ssä vihjailevasti kirjottelee postauksia, esim. kovasta väsymyksestä. Ja osahan siellä on jo arvannu ja oonitellu, mutta hää ihmettelee että mix pitää väsymyksestä onnitella :D. Mie en juurikaan fb:n postaile mistään mikä saattas yhtään paljastaa meidän tilanteen.

Miehen kanssa eilen puhuttiin meijän lokakuun Espanjan reissusta ja siellähän ollaan nii maha pystyssä että ;). Mies kysykin että saako hän sitten käydä ittekseen kävelyreissuilla jos mie en jaksa koko aikaa touhottaa menemään... On se vaan niin ihana :heart:

Mutta nyt tää mamma lähtee liikenteeseen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Minäkin sain tänä aamuna ihan hetken sykkeitä kuulumaan ja sykeluku oli 159.. Että ei jää arvailujen varaan varmaankaan kenenkä ne oli!! :heart:

Joku kysy ultraäänigeelistä, minä käytän ainakin ihan perusvoidetta joka on rasvaista, ja samoin käytin koko viimeraskauden kun käytin kotidoppleria!

Anu ja pienoinen 8+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Piti vielä kommentoida tuosta ultrageelistä. Sitähän saa ostaa myös raskauskeiju.fi:stä. Sain siskoltani oman dopplerin ja sen mukana tuli yli puoli pulloa tuota geeliä eli se on hyvin riittoisaa. Kaverini osti apteekista Leiraksen BASAN-GEELI (100 G). Kuulemma toimii myös tuolla. Itse en sitä ole kokeillut.

Itse olen miettinyt BOLA-korun hankkimista

M1n1 ja toukka 9+4
 
Hei kaikille!

Täällä olisi sitten edetty alkiosta sikiöksi, wuhuu! Siis jos joku kyydissä on. :) Neuvolan mukaan taisi eilen poksua viikko 10. Tuntuu, että kolmannen kanssa olen paljon skeptisempi ja huolestuneempi raskauden sujumisesta kuin aikaisemmilla kerroilla. Tieto lisää tuskaa! Taidan olla nyt sen verran taikauskoinen, että nimeän masuasukin vasta, kun nähdään onko siellä ketään. Onnittelut kaikille ihania uutisia saaneille! Itse täällä odottelen ultraa vielä muutaman viikon.

Suerte Aivan ihanaa, että kaikki on kunnossa! Minäkin olen täällä surrut, toivonut ja jännittänyt puolestasi.

M1n1 Toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin ja aktiivisella seurannalla voi ehkä vähän huoltakin hellittää ja nauttia raskaudesta :)

Juustoista on Espoon ohjeistuksessa kielletty pastoroidutkin pehmeät juustot muuten kuin kuplivaksi kuumennettuina. Kaksi vuotta sitten ne olivat vielä sallittuja eli varmaan tilanteen mukaan maalaisjärkeä käyttäen. Juustoista ei juuri listeriatapauksia ole ilmennyt mutta vakuumipakatut kalat ovat pahimpia. Niistä listeriatapauksia huomataan aina aika ajoin.

ON: Täällä väsymys ja huono-olo alkavat ehkä vähän helpottaa, kunhan muistaa syödä säännöllisesti eli lähes kokoajan. Huoh! Tämä koko päiväinen istuminen töissä ei kyllä auta tuohon vatsantoimintaan yhtään ja illalla tuntuu, että maha on tosi tukkeessa. No viikonloppuna on pikkukakkosen synttärit, saa taas herkutella niin ettei vaalle viitsi edes mennä. Eikun lenkille mars!

Me ollaan kerrottu perheille ja itse kerroin muutamalla hyvälle kaverille, että pääsi valittamaan ;) Mulla tämä maha alkaa kyllä olla jo sellaisissa mitoissa, ettei asia taida jäädä kohta enää epäselväksi kenellekään. Vanhasta muistista taitaa pullahtaa ulos jo ennen kuin olisi tarpeenkaan. No jospa sen Ultraan asti saisi pidettyä jotenkuten piilossa. Juhannuksena meillä tulee mökille vieraita ja heille asia nyt selviää, kun ei alkoholijuomat maistu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Täälläkin pelottaa tällä hetkellä tuo keskeytynyt keskenmeno. Mutta toisaalta pitäisi vaan mennä luottavaisin mielin eteenpäin.

Täälläkään mies ei oikein ymmärrä mielialanvaihteluita. Eilenki aloin itkemää ihan hysteerisesti jostain pikkujutusta ja mies vaan tiuskasten kysy, et mikä mulla on. Mie oon pari kertaa nätisti vihjassu, että vois lukea niitä neuvolasta saatuja esitteitä, niin vähä ymmärtäis, mikä tää homman nimi on. Se kun ei usko, jos mie sille näitä asioita kerron. Ärsyttävää.

M1n1 Vähä hienoa, että sait äänet kuuluviin! :) Mullakin on neuvolalääkäri ens tiistaina :)

Kauhutarinat Siis voi helvetti että ärsyttää suomalaisten luonne! Jos jollekin tapahtuu jotain HYVÄÄ ja ILOISTA, on silloin tietenkin katkerana alettava kertomaan niitä kaikkia kauhutarinoita, miten kaikki on mennyt vituilleen koko raskauden ajan tai miten synnytyksessä tapahtui jotain kauheaa tai miten lapsi voi olla koliikkilapsi ym ym.!! Kyllähän me raskaana olevat naiset tiedostetaan nää mahdolliset riskit ja ollaan koko ajan pelko perseessä, et mitä voi tapahtua jne. Ei siinä auta, että tullaan sitten pelottelemaan.

Tuntuu, että ennen vanhaan nainen sai olla iloisesti raskaana ja nauttia siitä onnellisesta tapahtumasta. Nykyään kaikki joutuu vaan pelkäämään ja hössötetään hirveästi niin sukulaisten, ystävien kuin neuvolankin suunnasta...

En tiedä. Minuuki ärsyttää moni asia.

Kolmatta päivää ilman henkosen henkosta oleva Hennu & Möhkö 9+3
 
Huomenta leidit! Ja jee, viikko on taas puolessa välissä!!

M1n1 puhuit tosta Bola-korusta. Mä aion kanssa sen hankkia, ystävälleni ostin sen viime vuonna ja se oli kyl ihana, sillon ajattelin että millonkohan sitä itse pääsis samaa korua käyttämäään... :) Ajattelin tilata heti ton nt-ultran jälkeen, mikäli siis sieltä hyviä uutisia tulee.

Fossiili mä en myöskään ymmärrä sellasia jotka hehkuttaa Facebookissa tällasia henk koht asioitaan. Itse en aio kirjoittaa raskauteen liittyviä juttuja ollenkaan, enkä myöskään elokuussa tulevista häistä. Ehkä kuitenkin hääkuvia aion elokuun jälkeen laittaa, niissä saattaa se maha vähäsen näkyä, riippuen tietty minkälaiseksi toi mun nyt tyköistuva pukuni muuttuu heinäkuussa ompelija ystävän toimesta :D

(.)Täällä päässä pelätään eniten sitä keskeytynyttä keskenmenoa... Tää oireettomuus on niin raastavaa!! Vielä viisi pitkää päivää, onneks se ultra on heti ysiltä aamulla maanantaina :) Tänään on poskiontelot taas eilistä kipeämmät, näinköhän ei ne antibiootit sittenkään auta... :mad:

Taidanpa lähteä kaupassa käymään, niin ihana ilmakin täällä etelässä!

AnnCa ja masukki 10+6 (Huomenna paukkuu taas!!!)
 
toiveitavuodelle2013 Eikä, niin epäreilua!! Voimia! :hug: Jospa ei olisikaan mennyt kesken, vaan muuten vaan vuotaa...

Syömisistä: Mannapuuroa, namnam. :) Nyt alkanut mennä taas aamupuurokin alas. Täälläkin hedelmät maistuu, mutta alkaa kohta jo ideat loppua niiden suhteen kun en jaksa viikkotolkulla syödä samoja hedelmiä. Nyt olen keksinyt sekoitella niitä maustamattomaan jukurttiin, niin on taas vähän erilaista. Tällä hetkellä mun intohimona on ollut kaupan grillattu broileri, vitsit kun en malttaisi lopettaa sen rääpimistä ollenkaan! :p Hehehee.

Pari kysymystä ruokarajoituksista: Kaikissa esitteissä mainitaan nuo vakuumipakatut kalat, mutta sitten jäljempänä lukee että kuumennettuna voi kalaa syödä, ei raakaa. En vaan ole vielä ymmärtänyt, että tarkoitetaanko siinä just tuota pakattua kalaa vai ihan kalaa ylipäätään?? Onko siis pakattu kala turvallista jos sen valmistaa (kuumentaa) vai mitä? Ihan kun nyt kala edes maistuisi, mutta kyselen, josko se vaikka vielä joku päivä sattuisi vahingossa maistumaan... :D Ja sitten lukee, että tuorejuustoja ei suositella. No siis jos törkkään tuorejuustoa johonkin leivontajuttuun, niin sitäkö ei saisi syödä?? Eihän näistä ota selvää erkkikään. :mad: En jaksa jokaista niin tarkkaan syynätä, mutta katson nyt kuitenkin vähän mitä suuhun pistän.

Tarinoista: Eniten mua raivostuttaa kaikki tietäväiset "tädit", jotka luulevat että mua jotenkin pitää nyt valistaa tässä raskausasiassa. Sori vaan, mutta en ole ihan urpo tän asian suhteen, TIEDÄN että alkuraskaudessa voi olla pahoinvointia ja väsyttää ja mitä kaikkea. Ei tarvi tulla siihen päätä aukomaan ja esittämään jotain raskausajan tietosanakirjaa, oon kyllä varsin hyvin perillä siitä mitä MUN mahassa tapahtuu ja mitä voin tehdä ja mitä en. Ihan hyvää hyvyyttään tietysti hössöttävät, mutta tuntee ittensä välillä kyllä ihan idiootiksi. Onneksi näitä henkilöitä on tullut vastaan vain muutamia, muut on ottaneet ihan lunkisti. Vielä. Mieleen jäi elävästi varsinkin yks työkaveri (jolle oli töiden vuoksi pakko kertoa), ei onnitellut vaan rupes heti selittämään, että "ai sä oot vasta noin pienillä viikoilla, se keskenmenoriskihän pienenee sitten vasta viikon 12 jälkeen ja alkuraskauteenhan kuuluu se pahoinvointi..." :headwall:

Mies on edelleen täysillä hengessä mukana, ei oo vielä heittänyt pyyhettä kehään vaikka multa jää kotityöt tekemättä. :heart: Ymmärtää että en töiden jälkeen jaksa tehdä muuta kuin pötköttää sohvalla ja että kaikki haisee pahalle. On innolla lukenut neuvolaoppaita ja sitten tietäväisenä on mua "valistanut" milloin mistäkin lukemastaan asiasta. :D Ja huolehti että mulla on hyvä olo, ei kuitenkaan hössötä. On se niin ihana kyllä. :heart:

No, tulipas tekstiä tänään. :D

Huomenna poksutellaan. Nöhveli & pikkumöykky 7+6.
 
Argh! Pitkän tekstin rustasin ja sit se hävisi!!! Mur..
Kännykkäpäivittäminen on vähän hidasta.
Mutta asiaan, ihanaa lukea aamuavautumisia :) mulla ei nyt ole varsinaisesti avauduttavaa (paitsi puhelimen toiminta) mutta mun mielestä vertaistukea parhaimmillaan on lukea muiden kokemuksia.

Tippuneille ja ilouutisia saaneille halauksia
Perjantaina on oma vuoro ultrailla. Eilen olin tosin jo ihan vakuuttunut että meidän reissu peruuntuu kun saadaan huonompia uutisia. Toivottavasti ei kuitenkaan.

Xxxo 11+0 (!!!) joko 12 viikko alkoi????
 
Ihmisten kommenteista:

Miehän tein pienimuotosen elämäntaparemontin reilu vuos sitten ja sen ansiosta kiloja lähti yhteensä 7,5 kg ennen raskautta.

Serkkuni totesi: "No, mitäs järkeä tossa nyt on, että muija ensin laihduttaa ja sit pamahtaa raskaaks, että voi taas lihoa?". Sillee, että justiinsa... Tein elämäntaparemontin ihan sen takia, että tulisin ylipäänsä raskaaksi ja saisin PCO:n jotenkin hallintaan ja auttohan se.

Tai toinen: "Oliko järkeä tulla raskaaks nyt ennen kesää? Eiks olis ollu parempi rellestää kesä ja laittaa muksu aluille sitten syksyllä? Sit se olis syntynytkin vähä keväämmällä eikä keskellä talvella".
Siis voi herranjumala! Helvetti, kun se pystyisikin PÄÄTTÄMÄÄN, koska lapsi saa alkunsa.

Eräs alkoi kertomaan, kuinka hänellä oli KAIKKI raskausajan ongelmat ja häneltä voi kyllä sitten tulla kysymään neuvoja, jos jokin alkaa vaivaamaan. Joo, tämä ihminen on muutenkin sellainen "superäiti", joten nou thänks...
 
Mulla on nyt oireet vähentyny ihan älyttömästi tässä viikon aikana. Aiemmissa raskauksissa oon nimittäin voinu pahoin puoleen väliin asti. Yöllä iski panikki, et nyt varmaan kaikki ei oo kunnossa. Nyt oon koko aamun yrittäny soittaa neuvolaan ja en saa sinne yhteyttä...krrrr. Toivottavasti suostuuvat kattomaan mikä tilanne.

melin 10+3
 
Onpa mukava, kun jaksatte käydä kirjottelemassa täällä päivittäin. :)

Nyt on eka neuvola takana ja voi sitä tiedon paljoutta! Tuntuu että lappusia on vaikka muille jakaa.. On kyselyitä ja jonkun DVD:nkin antoivat mukaan. Puhummattakaan niistä pissanäytepurnukoista. Onneksi otin repun mukaan että sain kaiken sullottua sinne. :whistle: Pitänee myös huokasta helpotuksesta kun omalle kohdalle sattui ehkä kaupungin mukavin neuvolatäti. Jaksoi kuunnella ja vastailla tyhmiinkin kysymyksiin.

Tuli käytyä myös ekan kerran lääkärin luona. Ajattelin, että se kuitenkin ottaa vaan niitä näytteitä samalla kun tekee alatutkimuksen. Vaan vielä mitä, sehän ultrasi! Olin kyllä niin onnellinen, kun näin pikkujalmarin siellä ruudussa. Itkukin ihan tirahti.. :ashamed: Nyt oon vaan haikeena katellu niitä ultrakuvia jotka sain mukaan. Innostuksissani lähetin miehellekkin töihin kuvaviestillä sen. Vastauksena tuli: "Ei oo mietoo. On muuten jo vähän isänsä näkönen." :heart: Ja taas itketään.

Uusi LA 26.1 sekä neuvolan että ultran mukaan

Zanizipp ja Jalmari 7+5
 
Hennu Jos sais itte päättää koska lapsi saa alkunsa ja tulee maailmaan, nii meille olis syntynyt jo monta pentua tässä kahen vuoden yrityksen aikana :)
EN oikeesti käsitä mitä se kelleen kuuluu ko on paksuna. Eniten mulla vituttaa tuo miehen suku joka syöttää vauvalle 5kk, jo jotaki kermaa ja tikkarilla jogurttia miehelleki syötetty pienenä. Annanko vähä turpaan jos kokeilee mun lapselle sitä aikanaan.. Mie en 2 vuotta yritä sitä lasta turhaan ja 9 kuukautta kanna sen takia, että ne saa tappaa sen johonki allergiakohtaukseen tai antaa sen huutaa. Aion miehen isälle esim. tehä alusta asti selväks, että tuo syö kuule iha omia ruokiansa, nytki se o tyttärensä pojalle yrittäny jo suklaata maiskuttaa.

Ja Hennu mieki alussa mietin, et oliko mitää järkeä tammikuussa laihuttaa hulluna ko nyt lihoo, mutta mietippä kuinka lihavaks mie tulisin ko en ois laihuttanu !!

Ja mitä se kellee mitää kuuluu onko raskaana vai ei. Mulla o ainaki kahen vuoden aikana menny hermo sata kertaa ko o pitäny urkkia vaikka ollaan oltu lapsettomia.
 
ruuista on kyllä niiiin paljon erilaisia kieltoja ja suosituksia, että ite meinaan tälläki kertaa käyttää vaan maalaisjärkeä ja mennä ihan sillä sitte. Vakuumipakatut kalat on oikeestaan ainoa mitä en aio syödä. Kylmäsavustettua lohta on kyllä pakko saada, mutta sitä saa onneks muutenki ku vakuumipakattuna. Ekassa raskaudessa jätin myös lempijuomani Pepsi maxin pois, ku joku niissä makeutusaineissa oli mitä ei suositeltu. Tosin en ees muista enää mihin se perustu. Kotimaisia pastöroidusta maidosta valmistettuja juustoja voi käsittääkseni turvallisin mielin syödä ja niin mä teinki. Juustot on niiiin hyviä!

Koku sano aikasemmin, että mies ei ymmärrä alkuunkaan eikä lue niitä neuvolan lappujakaan. Eipä meilläkään.. Hormoneita ei varmaan oo ees olemassa tai ainaki ne on vaan jotain naisten hömpötyksiä vaan tai näin mun ainaki annetaan ymmärtää... Grr!

Mistähän mun vielä piti kirjottaa.. Eilen kirjotin pitkän sepustuksen illalla, mutta puhelin ei suostunu lähettämään sitä eteenpäin, hmph.

Ai nii, kertomosesta. Me ollaan kerrottu aika monelle jo uutisemme. Molempien perheet, toiset isovanhemmat ja yks ystävä tietää nyt. Oon aatellu sillee, että niille voi alussa kertoa, joille ois luontevaa kertoa sitte keskenmenostaki. Tosin nyt vähän innostuttiin kertoon useammalleki, mutta ei vaan malta olla kertomatta! Ja nyt ku sieltä varhaisultrastaki tuli hyviä uutisia, ni toivotaan, ettei huonoja uutisia enää tuliskaan.

Elisa 8+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Taas tuli paperiin vaaleanpunaista kun kävin vessassa. Sama oli 1,5 viikkoa sitten, kesti vuorokauden. Ei tarttisi tällasia.. Oo nyt sitten töissä miettimässä että kuinkahan käy, lisääntyykö vuoto ym. Tulis jo se kotidoppleri niin sais edes yrittää kuunnella sydänääniä, kun ultraan pitää odottaa vielä neljä (!!!!) viikkoa.:( Ja jos sydänääniä ei rupea kuulumaan viimestään ens viikolla, mun täytyy varmaan keksiä jotain, yksityiselle tai neuvolaan tai jotain.
 
Mua pelottaa kanssa heti jos ei tunnu mitään oireita . Edellisviikon väsymyskin on hävinnyt miltei kokonaan ja pahoinvointi astunut tilalle . Pääsin pari päivää sitten tekemään lähempää tuttavuutta wc-pöntön kanssa . Tänään ei ainakaan vielä oo äklöttänyt ollenkaan ja hetihän sitä pitää alkaa huolestumaan :eek: ´Vatsalihakset´ tuntuu siltä et ois urheillu enemminkin , vaikka en muuta oo tehnyt ku sohvalla makoillu .

Mä en asu millään isolla paikkakunnalla , mut tääl menee samallailla kun tampereella . Ekaan ultraan vielä 2 viikkoo ... Ei vaan jaksa oottaa ! Eli tasan vk12+0 .
Varhaisultraan olisin halunnu mutta täälläpä maksaa sellaset 240e ! Siis käsittämätön hinta ero jos jossain on maksanu n. 100e...

Hitsi , minunkii alko tekee miel vispipuuroo :D

Mua kanssa ärsyttää jos alle vuoden ikäiselle tai vanhemmallekkin syötetään karkkeja ja muita epäterveellisiä ruokia . Eihän sen ikäinen tiedä niiden olemassa olostakaan , joten miks niitä pitää antaa ? Meidän tuttava perhe oli puolivuotiaansa kanssa hampurilaisravintolassa ja syöttivät vauvalle ranskalaisia ja hampurilaista ! Ei vaan mahu minun päähän ei.

Tintti & minitintti 10+1
 
millimolli, mulla jo viikot 8+6, joten ei luulisi enää olevan 'menkoista'.. Soitin äsken tk:een eilisen pissanäytteen tuloksia virtsatietulehduksen varalta ja kuulemma jotain kasvustoa on, mutta huomenna sa vasta tarkemmin tietää, mitä antibioottia siihen tarvitaan. Kysyin kellertävästä valkovuodosta, jota mulla on tullut noin viikon, ja kuulemma saattaa johtua tulehduksesta tai jostain muusta. Pitäis vissiin soitella neuvolaan siitä, kai?
 
Kauhutarinoista leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä, vai miten se oli? Mun vanhempien reaktiohan sillon ku esikoisen odotuksesta kerrottiin, nii oli tyyliin "EIKÄ!". Sitten ku kuulivat, et oltiin vasta viikoilla 6+ niin oikein ääneen huokaisivat helpotuksesta, kun sehän voi vielä ihan helposti mennä kesken. Juu ja kiitos. :)))) :stick:

Peikko89 eikös sillon pääse ultrattavaks päivystykseen tms, jos tulee jotain vuotoja? Näin mä olen käsittänyt ja ite menisin vaikka lankoja pitkin sinne, jollei muuten suostuis antaan aikaa..

Ruoista ja niistä rajotteista sen verran, et ite oon ihan hyvällä omalla tunnolla aurajuustoni vedellyt. Kala ei muhun raskausaikana selkeesti uppoa tälläkään kertaa, joten siitä ei tarvi olla huolissaan. :p

Facebookista mä esikoisen odotusaikana laitoin nt-ultran jälkeen sellasia vihjauksia kans. Sillon alkuun ne oli kyllä niin erikoisia, ettei varmasti kukaan muu kuin jo asiasta tietoiset osanneet yhdistää. Sit rakenneultran jälkeen alkoi vihjeetkin selkiämään ja sit vasta tyyliin rv 38 laitoin sellaisen postauksen, josta ei varmasti jäänyt epäselväksi kellekään, että oonko vai en. Musta se oli ihan hauskaa tehdä niin, mut kukin tyylillään. Ymmärrän toki myös sen, ettei joku halua asiasta facebookissa hihkua. Ite vaan oon niin tehokkaasti koukuttunut siihen ja moneen kaveriin yhteydenpito on tyyliin pelkästään sitä kautta. :)

Mies teki eilen muuten pahimman virheensä pitkään aikaan. Söi MUN jäätelöni! Hiukkasen vetäsin kauheet pultit, kun jätski on tyyliin ainoa "ruoka" joka pysyy aamusella sisällä. Ei varmaan tee samaa virhettä uudestaan.. :kieh: :LOL:

pipituuna & teppo 7+4 :heart:
 
Facebookista En vielä tässä vaiheessa sinne laita edes vihjauksia, mutta ehkäpä jossain vaiheessa. Oon niin paljon nyt karsinut kavereita, että siellä periaatteessa on nyt vain sellasia ihmisiä, kelle voisin ihan naamatustenkin kertoa uutisesta. Meidän iskähän meni hehkuttamaan jo reilu 2 viikkoa sitten, että hänestä tulee ukki, vaikka nimenomaan KIELSIN, ettei laittaisi sinne mitään :ashamed: Onneksi se päivitys ei kerennyt siellä kauan olemaan, kun pyysin iskää poistamaan sen... Toinen oli vaan niin innoissaan :D

Peikko89 Toivottavasti vuoto on harmitonta :)

millimolli Oon tyytyväisempi nyt, kun pääsin lievästä liikalihavuudesta takaisin normaalipainoon, niin on parempi alkaa lihomaan uudestaan ;) Jos vaikka polvetkin kestäisi nyt...
 
pipituuna, en usko että vielä ainakaan pääsee, kun vuoto kuitenkin niin pientä.. Nyt odottelen soittoa neuvolasta, jätin soittopyynnön.. Katsotaan mitä sieltä sanotaan.

Jotenkin tuntuu että heti kun antaa itselleen luvan vähän iloita raskaudesta, tulee jotain vuotoja tms. kummallista. Eli ilmeisesti siis pelkään ongelmia raskauden loppuun asti, oli loppu sitten tämän kesän tai ensi vuoden puolella..:'(
 
Neuvolan lappusista mietin että mitä kaikkea siellä oikeen annetaan kun olette kaikki saaneet hirveet määrät? Ei täällä Espanjassa sanottu muuta ku raakaa lihaa ja kalaa pitää välttää, vain pastoroituja maitotuotteita käyttää ja kissat pitää sisällä kun ei oo toksoo vielä ollut. Aika köykäsillä eväillä mennään, onneksi netistä löytää tietoa... :confused:
 
Ruuista: Niin tosiaan kyllähän tuorejuustoja voi syödä, jos ne on pastöroituja. Ja kaikki suomalaiset juustot käsittääkseni on. Jos pilkkua alettais viilata, niin eihän sit sais syödä raejuustoa tai rahkaakaan, ku just jostain opin, että nekin on tuorejuustoja.

Facebookissa mä en tykkää vihjailla enkä tykkää muiden vihjailuista. Sanon selvästi sitten kun sanon. Esikoisesta ilmoitin fb:ssa puolivälissä raskautta laittamalla tilapäivitykseksi "Puoliväli <3". No joo, ois kai senkin suoremmin voinut sanoa, tuonkin voi laskea jonkinlaiseksi vihjailuksi kai vielä.

Varasin tänään nt-ultran. Sain ajan vasta 2.7. Pitää kuulemma olla 12 viikkoa täynnä. Mut eiköhän sekin ole jo ihan kohta. Aika tuntuu kuluvan nopeasti.

Oireet on enää tosi lievinä. Lähinnä öinen vessahätä vaivaa.

Mun isä ei tiedä vieläkään, huoh. En vaan osaa kertoa sille. Mun isovanhemmat sai eilen tietää. Tai siis ne kysyi multa sitä. Olivat kysyneet mun siskolta ja se oli koittanut jotain ympäripyöreetä sanoa, mut sen hymy oli paljastanut. :D Kaverit ei vielä tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj

Yhteistyössä