Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Hei millä tavalla teidän maha on turvonnut? Onko koko vatsa vai pelkästään alavatsa? Mulla oli aluksi alavatsa turvoksissa, mutta se laski. Nyt turvotus on tullut takaisin, mutta koko vatsan alueelle. Painokin on edelleen sama kuin normaalisti.
Laitoin tänään ekaa kertaa kunnon kesävaatteet päälle, ja nyt pelottaa täällä töissä että joku nappi lentää irti. Tissitkin on tosiaan jo kaksi kuppikokoa isommat! Olen melko pieni, joten mahan ja muut näkee selvästi..

Bubsu ja maha-asukki
 
Hei! En ole kirjoitellut sitten ensimmäisen viestin jälkeen, kun en silloin ekaan viikkoon ehtinyt käydä lueskelemassa ja sitten tuntui että oli vaikea hypätä enää mukaan kun teillä jutut niin hyvin jo rullas :D

Mutta eilen oli eka neuvola. Varhaisultraan ei nyt sitten mennä. Pahoinvointi alkoi viime viikon alussa ja ajattelinkin loputtoman oksentelun alkavan, mutta loppuviikosta huonot olot hellittivät! Kauhea väsy ja nälkä vain koko ajan.

Mies on mukana raskaudessa mielestäni (tällä hetkellä) sopivasti, ei hössötä mutta puhutaan vauvajutuista ja kyselee välillä. En itekkään uskalla hirveesti vielä hössätä, niin hyvä ettei mieskään.

Maanantaina alkaa työt ja mäkin saisin sieltä vakituisen viran jos tahtoisin, mutta arastelen kun tuntuu että oon huijannu itteni raskaana sinne, kun en niin kauan ehtisi olla töissä : / luultavasti kuitenkin otan viran vastaan ihan rahatilanteen takia..

Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug: ja onnea hyvistä ultrakuulumisista ja uusille masunkantajille!! :heart:

pikku & pikkusempi 7+0 (olen nyt jäänyt laskemaan näille viikoille kun tiedän millon ovis oli, vaikka neuvolan mukaan ois jo 8+3)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Onnitteluja taas ultrakuulumisista! :flower:

miehen suhtautumisesta olitte jutelleet. Meilläkin mies huomioi raskauden, ja ehkä tällä kerralla on jopa eniten huomioinut. Saattaa johtua osin siitäkin, että tällä kertaa miehellä taisi olla jopa kovempi vauvakuume kuin minulla. ;) Hän odottaa tätä pikku vitosta kovin. Eilen illalla sanoi, että hänestä tuntuu, että hänellä alkaa olla jo kokemustakin, kuinka raskaana olevan vaimon mieli toimii. :D Yleensä käyn ultrat ja neuvolat yksin jo ihan siitä käytännön syystäkin, että on usein lasten kanssa silloin. Nyt kuitenkin miehellä oli lomaviikko tällä viikolla kun oli ultra ja halusi ehdottomasti tulla mukaan. Onneksi saatiin lapsille hoitaja.

valkovuotoa myös täällä :wave: Mutta muistan saman aiemmiltakin raskauksilta. Ja mitään tulehdusta ei ollut, kun tiistaina kävin siellä lääkärissä. Eli taitaa olla ihan hormonien aikaansaannosta. :) Mutta sen verran kyllä itselläkin edellinen km kolkuttelee takaraivossa, että myös minä käyn useasti päivän aikana tarkistamassa, että on tosiaan vain sitä valkkaria...

Uusiakin oli tullut, tervetuloa!! :)

niin ja mammavaatteista mulla myös iltaa kohden turvottelee aikalailla. Taidan olla poikkeus, mutta haluan ihan mielelläni "vältellä" mammavaatteita vielä niin kauan kuin mahdollista. Ehkä siksi, kun noita raskauksia on useita takana ja tuntuu, että niitä mammavaatteita on saanut käyttää melkein kyllästymiseen asti. ;) Toki, niihin siirryn jossain vaiheessa, onhan ne vatsan kasvaessa huomattavasti mukavampia päällä, mutta toivon, että jos tätä kesää pääsisi kulkemaan leggingsit+tunika mallilla. Jos se hieman tuota turvotustakin peittelisi. ;)

Mutta nyt nauttimaan ihanasta ilmasta! Auringonpaistetta teille kaikille! :)

Lynette ja viides muru 7+6
 
Voi ei, Kastehelmi ja Hellunmartta :'(

Kolahtaa kyllä syvälle, kuitenkin jokaisella se toivo elää, että pikkuinen pysyisi mukana. Mutta sitten taas toisaalta, olen itselleni aina selitellyt, ettei pieni olisi ollut elinkelpoinen ja siksi luonto karsii.. Mutta ei se surua vähennä. Toivotaan parempaa onnea jatkossa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
huhhuh, tänään taas sellainen päivä että tietää tehneensä töitä! Puhelimet soi just sillon
kun olis muutakin tekemistä... :D Tämä raskausviikko on mennyt ennätys nopeasti,
eka neuvola jo ensi tiistaina! Eilen illalla ja tänään päivällä tuntunut taas viikon tauon
jälkeen nippailuja masussa, olsiko nää niitä kohdun kasvamis tuntemuksia :heart: Tänään
otettiin taas masusta kuva, ja turvotus on kyllä sellasta että ensimmäiseen kuvaan
(otettu 5+0) verrattuna on kyllä masu kasvanut/turvonnut! Jännää :) Eilen koulun valmistujaisten
harjoituksissa muutama kaveri katseli maahaani merkitsevästi, mutta kumpikaan ei sanonut
mitään :p

Vielä kolme tuntia työpäivää jäljellä, sitten pääsee kotiin päikkäreille :heart:

AnnCa ja masukki 8+0
 
Pahoitteluni teille surun kohdanneille!

Musta alkaa itsestäkin tuntua, että ei tuolla mikään kasva enää. Mulla ei ole oireita. Ne vähäisetkin oireet (näppylöiden ilmestyminen, menkkamaiset kivut) ovat hävinneet. Välillä vihlaisee kevyesti, mutta ei muuta. Tissitkään eivät ole yhtään kipeät olleet oikeastaan koko aikana. Eikä mulla ole mitenkään turvonnut olo. Oon vain lihonut reilun kilon, ja se kyllä näkyy vaatteissa. En mahdu housuihini, mutta kun ei tää olo tosiaan mitenkään turvonneelta tunnu.

Maanantaina olin varhaisultrassa ja siellä sydän läpätti, mutta sen jälkeen on tuntunut, että ei siellä enää mitään ole... Mene ja tiedä sitten...

Piipu85 ja natiainen 7+5, toivottavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Todella paljon voimia Hellunmartalle, Kastehelmelle ja muille menetyksen kohdanneille! Sitä niin toivoo, ettei kenenkään tarvitsis kokea keskenmenoa, ihan itku kurkussa täällä nytkin oon teiän puolesta.

Oma tilannekin on toki epäselvä, joten siksikin elän aika stressaantuneessa tilassa päivät mut ei voi nyt mitään muuta ku odottaa. Eka neuvola oli eilen, neuvolan mukaan viikkoja on tällä hetkellä 8+3, vaikkei se ultran mukaan pidäkään paikkaansa. Sillä kuitenkin mennään ja np-ultrassa paljastuu totuus, jos sinne asti pääsee. Mulla on nyt ollut kipuja ja odottelen verenvuodon lisääntyvän. Samalla tietenkin toivon, että kivut ois normaaleja ja vuoto pysyis vähäisenä, kuten tähänkin asti. No mut se omasta tilanteesta tällä kertaa.

Mies on mukana varmaan aika miehille tyypilliseen tapaan, tulee mukaan ultriin ja neuvolakäynneille jos pääsee ja mahan kasvaessa innostuu enemmän. Kuuntelee mun juttuja ja yrittää selvästi ymmärtää mun oloja. Tästä raskaudesta ei olla kovin paljon keskenämme puhuttu eikä riemuittu, mieskin suhtautuu selvästi aika varoen edellisen keskenmenon takia. Kumpikin on odottavaisella kannalla ja jatketaan elämää samoin kuten tähänkin asti.

Turvotusta on, tosin tuo etureppu on muutoinkin aika kumpare. Farkut ei mahdu jalkaan, jos siistimpiä housuja tahtoo pitää, on laitettava raskaushousut. Muutoin meen verkkareilla ja hameilla nyt, kun on ollu lämpimämpää.

Raskausuutinen
on kerrottu jo aika monella, moni mun ystävistä tietää, samoin kuin vanhempani ja osa pikkusisaruksista. Ihan sillä, että jos tääkin menee kesken, saa tukea eikä sit tartte kertoa taas, että hei, olin raskaana mut en oo enää. Miehen perheelle ehkä sanotaan, että noin kuukauden päästä varmistuu mutta ehkä olis tulossa pieni. Esikoisen kohdalla raskausuutisen kertominen oli tavallaan sellainen spektaakkeli, että silloin yllätyksenä jaeltiin ultrakuvia ja oli ihanaa katsella ihmisten positiviisesti yllättyneitä ilmeitä. Keskenmennyt raskaus vähän muutti tilannetta, nyt moni tietää jo siksi, että on ollut pakko puhua peloistani tämän raskauden suhteen. ja tosiaan kun siitä keskenmenostakin haluaisin sit taas puhua ni sama on ollut sanoa jo nyt, että meille saattaa tulla vauva. Aika varovaista on muidenkin suhtautuminen ollut, ei sellaista ylenpalttista hehkutusta enää.

Kivaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti saatais kaikki nyt pysyäkin täällä!
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
bumsu, mulla ainakin koko maha turvonnut.. Onhan mulla ennestään jo pikku pömppö ollu, mut nyt turvottaa pömpön yläpuoleltakin niin, että koko maha näyttää pallolta :D Saa nähä laskeeko ollenkaan ennen kun tulee ihan oikea vauvamaha :)

ÄitiliiniX5, ei käy kyllä kateeks.. Meillä mies grillaillu parina iltana niin en voi kuvitellakaan istuskelevani takapihalla sen seurana.. Käryt laittaa heti oksentamaan.. Muutenkin kun mies tekee ruokaa niin mun on paettava joko makkariin tai ulos :D
 
Heippatirallaa kaikki mammat! =)
Ehkäpä uskaltaudun mukaan..iik hui apua...olen taas raskaana..

Olen lueskellut pienen tovin tätä ketjua ja ollut salaa mukananne iloissanne ja suruissanne.. :heart:

Odotamme pikku kakkosta, jota olemme toiveilleet taas tovin.. Viime kesänä koimme keskeytyneen keskenmenon ja alkuvuodesta spontaanin keskenmenon. Nyt tuli testeistä vahvat raskausplussat jo ennen kierron loppua ja sen suhteen olemme toiveikkaita mutta kauhuissamme.. ;)

Oireita ei ole kummempia, ei lisääntynyttä valkovuotoa, ei juurikaan vatsan nippailuja mutta rinnat ovat turvonneet ja hurjan arat.. Laskettu aika veikkaukseni mukaan olisi ehkäpä 24.1.2012. Voi toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin..!! :heart::heart:

Nyt rohkeasti liityn mukaan tammikuisiin eli Pokusaj ilmoittautuu:
Pokusaj/34v/2./- (ei tietoa mihin tällä kertaa menemme)
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Hei taas kaikille! :wave:

Ensinnäkin, jaksamisia kaikille teille, joiden pikkuiset ovat siirtyneet enkeliosastolle. Voimia tähän hetkeen ja onnea tulevaan :hug:

Toiseksi, onnea kaikille uusille plussanneille ja heille, jotka ovat saaneet iloisia ultrakuulumisia.

Oireista: Pahonivointeja on aika ajoin, vielä ei ole tarvinnut mennä "puhaltamaan poskipaskoja" :)
Väsymys sitä vastoin on huikea, tuntuu että koko päivä menee nukkumaanmenoa ajatellessa. Illalla nukahdan ennen kymmentä ja hereillä olen ilman herätyskelloa jo viiden aikoihin. Viime yön nukuin todella huonosti, stressaten tämänpäiväistä varhaisultraa. Ja stressasinkin koko rahan edestä, muutamat hermoitkut ja heikotukset tuli aamulla käytyä läpi.

Ultrasta: Menin siis terveyskeskuksen ultraan, neuvolan lähetteellä. Tutkimuksen teki röntgenhoitaja, joka oli ihan tosi ihanasti menossa mukana. Itse kun hieman liikutin niin se hoitajakin pyyhki silmäkulmiaan. Suloista! :) Pikkuinen "riisinjyvä" siellä näkyi ja samoin sydämensyke, kokokin vastasi täysin hedelmöittymispäivää. Pikkukaveri lihayksiössään... tai kaksiossaan? Jotain muutakin löytyi, jokin tumma alue, mahdollisesti kaksijakoinen kohtu, kysta tai toinen sikiöpussi johon ei alkiota ole kehittynyt. Tarkentuu sitten np-ultrassa. Onko teillä muilla palstalaisilla ollut mitään vastaavanlaista tässä tai aiemmissa raskauksissa?
Ohjeeksi sain, että jos vähänkin vuotoja tai suurempia kipuja niin sitten päivystykseen ja uusi ultraus. Voi olla että mahdollinen kysta puhkeaa (joka siis hieman isompi kuin se sikiöpussi jossa oikea pikkuinen sijaitsee), tai sitten tyhjä sikiöpussi tulee ulos. Eli silloin ei saa heti huolestua ja ajatella pahinta.

Tässä kaikki tällä kertaa, voikaahan paksusti siellä! Minä saan maailman parhaat ystäväni viikonlopuksi luokseni ja sunnuntaina kirmaillaan Naisten Kympissä!

Heidikaroliina ja paketti
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Tervetuloa uusille! :wave:

Miehen mukana olosta: Kyllähän tuo ultrakuvaa yritti kovin tulkita, mutta pelkää joka kerta kun on ultra että tulee huonoja uutisia. Huokasee helpotuksesta varmaan vasta siinä vaiheessa kun on nyytti sylissä.

bumsu Mullakin oli ensiksi vain alamaha turvoksissa, mutta nyt on kyllä koko pötsi. :LOL:

ON: Koko aamupäivän oli heikko olo ja huippasi koko ajan. Duunikaveri siihen että oletko juonut aamukahvin? No, en ollut kun en saanut kahvia alas kurkusta. Väkisin sitten lounaalla join puoli kuppia niin heti helpotti. Täytyy myös skarpata vedenjuomisen kanssa. Tulee juotua aivan liian vähän vettä vaikka on lämmin keli. Yksi oire lisää on ei-niin-naisellinen röyhtäily. :ashamed: Etenkin ruoan jälkeen tuntuu että on pakko röyhtäillä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!

M1n1 ja toukka 6+6
 
Edellisessä viestissä kerroin, et tuntuu epätodelliselta ja mietityttää et onkoha tuolla kukaan kasvamassa. Heti sen viestin jälkeen tuli huono olo ja äsken kävin antamassa ruoat vessanpöntön hellään huomaan. Toivottavasti tää tietäs hyviä uutisia sit ultrassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
R86
HellunMartta ja Kastehelmi :hug: Tosi ikävää, että noin kävi. Toivotan kovasti voimia ja jaksamista surun keskellä.

Mä oon kiireiden ja väsymyksen takia taas vaan lueskellut teidän kuulumisia. Menossa mukana ollaan kuitenkin :) Olen huomannut, että mun on pakko saada välillä päikkärit tai ei mistään tule mitään. Toisaalta valvon edelleen öisin jonnekin yhteen asti. Saa nähdä, miten kesätyöt lähtee ens viikolla käyntiin. Mä niin toivon palauttavani gradun ennen sitä eli viim. keskiviikkona. Paljoa ei ole enää jäljellä. Mittaa on nyt 60s. Tarvii enää vähän kirjottaa yhtä lukua ja sitten hiomista vielä ja lopputulosten viimeistely. Potkikaa mua henkisesti takapuoleen, jotta yllän tavoitteeseeni :) Niin ja kuulisin mielellään vinkkejä, mikä auttais tähän väsymykseen.

Mitäs teette viikonloppuna? Muutamat jo kirjoitti ystävien näkemisestä, naisten kympistä, grillaamisesta ja saunomisesta, polttareista jne. Entäs muut? Me lähdetään kohta mun vanhemmille kylään. Ei olla nähty... ööö.... kolmeen kuukauteen. Asuvat sen verran kauempana. Pelottaa, että raskaus tulee jotenkin vahingossa ilmi. Toivottavasti ei kuitenkaan. Sitten sunnuntaina menen kaverin valmistujaisjuhliin.

Miehen mukana olosta. Meillä mies ottaa aika sopivasti tämän asian. Välillä laittaa käden vatsalle, vaikkei mitään vielä tunnukaan ja silittelee hellästi :) Ei tosin päivittäin, mut melkein. Teki pari viikkoa sitten useemmin, kun mahaan sattui. Sitten huomasin, että nälkäähän se beibe vain siellä juili, ni olo helpotti

Neuvolasta. Mies tulee ensimmäiseen neuvolaan mukaan, mutta jatkossa katsotaan tarpeen ja mielenkiinnon mukaan. Vähän oli kyllä puhetta, että tulisi vain satunnaisesti. Silloin kun siellä on miestäkin koskevia asioita käsiteltävänä. Ultriin on tulossa kaikkiin mukaan. Oli jo vajaa kaksi viikkoa sitten ja tulee ensi tiistaina myös ja sitten niihin kahteen normaaliin, raskauden seurantaan kuuluviin ultriin.

Asumisesta. Asutaan tällä hetkellä pienessä 47m2 kaksiossa vuokralla pääkaupunkiseudulla, mutta asumistilanne helpottanee syksyllä. Eli jos ja kun aloitan siinä virassa syksyllä, niin muutamme pieneen maaseutupitäjään vuokralle kerros- tai rivarikolmioon.

Pahasta olosta. Mulla ei ole oksettanut kertaakaan, mutta sellasta etovaa oloa on. Välillä tekee kauheesti mieli suolasta ja välillä taas kaikki suolainen etoo. Välillä taas jäätelö etoo ja toisinaan sitä tekee mieli. Outoa mulle. Sitten huomannu, että ruuista saattaa jäädä ällöjä jälkimakuja suuhun. Ennen ei ole ollut semmosta. Kahvia juon nykyisin yhden muumimukillisen aamuisin ja siihen se jää. Enemmänkin menis, mutta en halua, että vauvalle käy mitään.

Valkkarista. Mulla tulee kanssa paljon valkkaria. Alkkarit sais vaihtaa melkeen kaks kertaa päivässä kun jotenkin pikkuhousunsuojat alkaa kutittaa ja hiostaa ni en tykkää niitä usein käyttää. Itseasiassa valkkarin määrä lisäänty nykyiseen juuri pari päivää ennen ekaa plussatestiä. Täälläkin aina odotellaan, millon se lorahdus onkin keskenmenovuotoa. Jotenkin en voi uskoa todeksi, että mulle lopulta suotaisiin se oma lapsi. Vieläpä ilman hoitoja. Miksi me oltais niin onnekkaita, kun monella täälläkin menny kesken ainakin joku raskaus tai sitten ollut niitä lapsettomuushoitoja takana. Huoh, ja sitten ihme tunnekuohuja ollut muutenkin. Itkuja jne.

Jaksamista meille jokaiselle raskauteen kaikkine ihmeellisine oireineen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Voimia ja haleja HellunMartta ja Kastehelmi!! :hug: Todella ikävä lukea tuollaisia kuulumisia.. :(

Varhaisultrassa käyty ja siellä se pieni ihminen toden totta oli, sykekin saatiin. Hieman helpotti, vaikka turvalllisilla vesillä ei vielä ollakaan.. :) Neuvolatäti laski, että nyt olis viikkoja 8+1, mutta lääkäri sanoi, että ultran perusteella sikiön koko vastaa vasta viikkoja 7+0.. Eli uusi laskettu aika olis 11.1.2013.. Np-ultrassahan asia sitten enempi varmistuu. :)

-Annika ja MJ rv 7+0 -
 
Mä nyt vielä kysyn tuosta mun turvotuksesta/ mahan kasvusta... Tosiaan poika synty 07/11 sektiolla... Voikohan se sektio olla osa syy tuohon mahan"kasvuun" kun normaalistikkin palautuu vasta noin vuoden jälkeen niin mulla on nyt niin hyvät edellytykset tähän! :D Tää pötsi taas on niin turvoksissa kun olisi viikolla 25 raskaana :D :D
 
Turvotuksesta on ollut puhetta. Mulla turvotusta aika paljon ja varsinkin mahan alueella. Illalla varsinkin näyttää jo siltä kuin raskaus olisi jo todella pitkällä.

Painoa mulla on lähtenyt 2 kg tämän jatkuvan pahoinvoinnin takia. Mitään ei tee mieli syödä. Ainoastaan muutama vaalee leipäviipale menee joka päivä alas. Ja pieni määrä kerrallaan koitan nesteitä juoda. Nyt en ole tällä viikolla oksennellut...jeee!.=)

Mies on mukana tässä hommassa omalla tavallaan. Kyselee aina välillä vointiani ja yrittää tukea minua. Ei mitenkään hehkuta tms. Neuvolassa ja ultrissa käyn yksin. Mies ei mitenkään hingu niihin mukaan, niin minun puolesta käy ettei osallistu.Mies on yrittäjä ja tosi paljon töissä ja tekee pitkiä työvuoroja. Onneks yrittää olla minun apuna niin paljon kuin mahdollista silloin kun on kotosalla. Se on ihan parasta kun ottaa tytöt mukaansa jonnekkin ja minä saan täällä ottaa vaikka pikkupäikkärit.=)

Vkl menee meillä tässä kotosalla ollessa. Meillä on pihan teko vielä hiukan kesken ja luultavasti olemme ulkosalla ja koitamme saada jotakin aikaiseks.Mukavaa vkl kaikille! =)
 
Nöhveli Mulla on sellaisia supistelun tunteita. Siis kuukautiskipujen kaltaisia. Välillä myös sivulla saattaa kipuilla. Kätilö selitti minulle jotain, että ne kohdun kannattimet ovat kuin kuminauha joka venyy ja kohtuani se myös vertasi kaartuneeseen päärynään.. Meni hieman ohi minulta :D Kyselin, että onko siitä jotain haittaa. Sanoi, että ei ole. Aiheuttaa vaan enemmän kipuja alkuraskaudessa.

Kiitos Kastehelmi! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Oi ihanaa, viikonloppu! Hyvää viikonloppua kaikille! :D

Joku täällä puhui epäuskoisesta olosta raskauden suhteen. Mullakin on koko ajan sellainen tunne, vaikka joitakin pieniä oireita toki on, kuten tissit on kipeänä ja väsyttää ihan pirusti. Kai siihen sitten uskaltaa enemmän uskoa, kun 12 viikkoa on takana ja ensimmäisessä ultrassa oon käynyt.

Mulla eilen taas oireellisempi päivä. Oli maha niin pirun kipeä illalla ja vielä alkuyöstä, mutta loppui taasen ja nyt ei ole ollut mitään. Oiskohan tuo kohdun kasvukipuja?

Mulla oli koko viikon järkyttävä mieliteko vietnamilaiseen ruokaan ja äskön sitten vihdoin sain ahmia itseni ähkyksi kyseisellä ruoalla, nam :)

Meille on tulossa kahden viikon päästä myös koiranpentu vanhemman koiran kaveriksi ja juuri sovin kasvattajan kanssa, että ensi keskiviikkona mennään pentua katsomaan <3 en jaksa odottaa siihen asti!! :)

kathii & vekara 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Moikkelis

Palasin kotiin juuri ihanasta kasvohoidosta johon kuului myös niskahieronta,ai että. On tällä naisella taas uus naama :). Kyllä mun täytyy sanoo että kyllä se eilinen varhaisultra kannatti,yhtään ei kaduta vaikka satasen maksoi,mieli rauhoittui. Seuraava etappi Np-ultra :)

Viikonloppu suunnitelmat. Huomenna kaverin häihin. Mä en oo viel kokeillu mahunko mekkoon,apua. En varmasti mahu tällä kummulla. Onneksi on löysä hätävara mekko tosin musta,ei ehkä ykkösvaihtoehto häihin,mut saa nyt mennä.

Pokusaj & Luna tervetuloa!

Turvotus on kova myös täällä,ihan kunnolla jo pömpöttää. Voiskohan tuohon olla osa syy myös se kun viimeraskaudesta niin lyhyt aika...ei mulla esikoisesta tämmöst pötsii ollu :) toki olin "muutaman" kilon hoikempikin...mä mietin samaa kans et mahtaakohan laskeakkaan ennen kuin vauva masu tulee.

Nut nukkumaan,ei kerenny päikkäreit ottaa tänään joten uusi nukkumaan meno aika on jo tämä...kerran menin jo kasilt nukkuu neidin kanssa...:)

Ranskis & pätkis 7+2
 
Iltaa!

LA olisi nettilaskurin mukaan 9.1.2013. Täytyy sitä korjata, jos neuvola tai viimeistään ultra tarkentaa tilannetta. Meillä esikoinen syntyi LA:na 10.1. Tuleekohan sama syntymäpäivä ;)

Mulla mahaa turvottaa aivan valtavasti. Töissä on jo noloa, kun ei vielä viitsisi kertoa mutta tuntuu, että esimies on arvannut jo. Huono olo vaihtelee ihan päivittäin, aina välillä tuntuu että oltaisiinko sitä jo voitonpuolella ja taas seuraava päivä on aivan kamala. Väsymyskin on välillä jo ihan sietämätöntä, meinaa otsa napsahtaa näppikseen kesken töiden. Joku kyseli apuja väsymykseen ja siihen vinkkinä, että kannattaa hemoglobiini tarkistuttaa. Raskauden alkuaika väsyttää varmaan aina mutta mulla on myös hemoglobiini romahtanut joka kerta ja silloin lisärauta auttaa väsymykseen. Apteekista saa esim. rautamehua, joka on kai vatsaystävällisin muoto :)

Tuntuu, että kaikki on ihan rempallaan eikä päähän mahdu kuin yksi asia kerrallaan, ei siis kovin tehokasta. No huomenna olis ystävien häät ja isovanhemmat hakevat pojat luokseen. Jospa sitä vaikka jaksaisi ennen juhlia vähän siivota. Mies on kyllä ollut reipas mutta kahden hunsvotin ylläpidossa riittää puuhaa muutenkin.

Mukavaa viikonloppua!
 
Mulla kans oli eilen ensimmäinen neuvola ja jotenkin ristiriitaiset fiilikset jäi, että tykkäänkö siitä naisesta vai en :/ No eka käynti vasta joten en vetele mitään lopullisia johtopäätöksiä. Musta tuntu että se puhu mulle vähän kun olisin jotenkin tyhmä. Kysyi meidän asunnon kokoa(60neliöö) no kerroin sen ja sitten se kysy että kai te ootte ottanu huomioon että pinnasänky ja vaunut vie sitten tilaa vaikka se vauva ei viekään... Öö ei olla, aattelin että se nukkuu yöpöydän laatikossa :headwall: Jotenkin mieliala ollut muutenkin vähän maassa, jostain syystä ja äidillekin kerroin ja suhtautuminen oli just sitä mitä pelkäsin ja miksen halunnut kertoa. Eli onnitteluja ei tullut, paljon vaan voivotteluja. No toivottavasti vähän mieli kohenis.
 
haimi
ÄÄh, kirjotin tänne jo aikasemmin, mut jotenkin tuo meidän tyttö sai räpellettyä puhelimen niin että eipä se viesti tänne saakka kerinnyt.. :(

Nyt siis..

Lynette oon ihan samoilla linjoilla, vaikka mulla vasta yksi raskaus takana onkin,niin että raskausvaatteita en jaksaisi kyllä vielä alkaa käyttää ja koitan selvitä omilla mahd pitkään :D

vatsan turvotuksesta, että mulla kanssa turvottaa silleen, että on pehmeä maha eikä selvästikkään vielä oikea vauvamaha, mutta siltä se näyttää.. Ällöttää vaan että tosiaan näyttää siltä, mutta ei tunnu. Olispa jo sellainen pinkeä niin ei tartteis huolehtia noista läskimakkaroista jotka roikkuu mukana.. :/ :D

Mulla tuli, meni ja tuli taas, kuvotus mukaan kuvoihin. Myöskin väsyttää ihan vietävästi ja päikkäreillä voisin olla vaikka koko päivän :D

Yritän tarkkailla painoani, kun edellisestä tuli 28kg ja jäi 7kg ja nyt koitan saada pidettyä nousevan painon maks 12kg.. Eli mielellään saisi vaikka tippua (joka on lievästi ylipainoisilla ja ylipainoisilla normaalia) paino nyt alkuun muutaman kilon, ennenkuin tulee lisää taas..
 

Yhteistyössä