Tammikuun tuhisijat 2013

Zuh
Peikko89: mulla heti eka kerralla meni kaikki ns. kertalaakista hyvin ja tulos tuhisee sängyssään. Nauti olostasi ja ole onnellinen jos et oksenna, voin kertoa että mietityttävä olo on paaaaaljon pienempi paha. Vauveli tulee kyllä jos kaikki on hyvin.

En tiedä onko kovin yleistä että ryhmässä on näin monta joilla on takana kaikenmoista, en muista että viime kerralla olisi ollut. Eihän näitä asioita tietysti kovin montaa viikkoa enää murehdita, sitten vaan napistaan kun lihotaan tai oksennetaan :D

Zuh 5+5

Ps: ei muuten kannata korvata puolia päivän ruuista erilaislla herkuilla, vähän on järkyttävän paha olo..
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

Mut voi poistaa listoilta, sillä ruskeaa vuotoa koko päivän, ja testi näyttää nyt negaa. Varmaan ns. kemiallinen raskaus, mutta itkut tuli silti, pettymys on kova. Mutta ei muuta kuin uusiin yrityksiin.

Kaikille paljon tarrasukkia matkaan!

T.Marais ja haaveuni
 
Hei kaikki, saanko liittyä joukkoon?

Oon 31 vuotias ja ekaa lasta odotellaan, takana keskenmeno ja sen takia vähän varoen mennään nyt tässä raskaudessa.
Harmillista lukea että täälläkin yhdellä näyttää tilanne pahalta, toivottavasti 10kaks ei olis kyse kuitenkaan keskenmenosta!! :(

Mulla tää kirjoittelu saattaa olla hyvinkin epämääräistä johtuen työstäni, työmatkoja saattaa tulla lyhyelläkin varoajalla joten jos musta ei vähään aikaan kuulu niin en ole kadonnut maan pinnalta kuitenkaan..

Tietoni olis seuraavat: Jocelyn/K-SKS/1./la vielä epävarma, tarkentuu myöh

Jocelyn ja 5+1
 
Marais ja 10kaks voi ei, pidän sormet ristissä teidän puolesta, ettei ole mitään vakavampaa..:( :hug:

ON: Tänään tehty uusi testi, kun halusin nähdä onko viiva vahvistunut tiistaista. Viiva oli mukavan pinkki ja ihan selkeä, tiistaina se oli oikeestaan vain haamu. Viiva ei tosin ollut lähelläkään yhtä vahvaa kuin testiviiva, mutta ei se välttämättä vielä hetkeen olekaan. Nyt vähän rauhallisempi olo ja joku muistuttelee olemassaolostaan aina välillä pienellä kivulla :) Sunnuntai-aamulla teen vielä yhden testin, ennen kuin kerrotaan asiasta perheille.
 
Tarrasukkia kaikille täältäkin! Oli pakko aamulla soittaa neuvolaan, vaikka tiesin jo mitä ne sieltä sanoo. Sieltä nainen sanoi vaan, että voi olla täysin normaalia ja joillain tulee kuukautiset pitkälle raskauden ajan. Sain sieltä kuitenkin numerot sairaalan päivystykseen, jos vuoto jatkuu tai määrä lisääntyy tai jos kivut kovenee. Eilen oli tosiaan aika lailla saman laisia kipuja kun kuukautisissa, ei tosin yhtä voimakkaita. Tänään kipuja ei ole ollut, mutta vuoto edelleen jatkuu... Neuvolasta kehotettiin ottamaan nyt rauhassa ja jättämään rankka urheilu väliin muutaman päivän ajan.

AnnCa 6+0 ja masukki
 
Hei!
minä voisin ilmottautua tähän ketjuun! Kolmen vuoden lapsettomuuden ja koeputkihedelmöityksen jälkeen olen viimein RASKAANA! Olen ollu pari kertaa aiemminkin, mutta ne on menneet kesken. Nyt kuitenkin ollaan pidemmällä kuin koskaan aikaisemmin. Nyt on rv 6+1

Mequ/27v/1.Lapsi/LA 3.1.2012/KYS
 
Onpa täällä kurjia uutisia heti aamusta :( Toivotaan kuitenkin parasta teille! Ja tsemppiä jatkoon jos niin ikävästi käy, että joutuu alottamaan alusta... Moneen otteeseen oon lukenut, että joillain on ollut alkuraskaudessa vuotoa ja se on ollut ihan normaalia, mutta hitostako sitä siinä tilanteessa tietää, että onko se normaalia vai ei! Kamala tilanne...

Uusille tervetuloa! :) Toivotaan, että kaikki saa pysyä mukana!

Aika menee loppujenlopuksi kuitenkin eteenpäin, vaikka toisinaan se tuntuu matelevan..
Nemppis ja aarre 6+0
 
Marais Voi ei. :hug: Tsemppiä uuteen yritykseen sitten kun on sen aika.

10kaks Toivottavasti olisi vain keltarauhanen joka kiusaa.

Tervetuloa Jocelyn, heidikaroliina ja mequ. :wave:

AnnCa Nyt vaan sitten lepoa.

ON: Sain eilen np-ultra ajan. Se on vasta 28.06. Siihenhän on vielä ikuisuus aikaa... Varaan varhaisultran kahden viikon päähän. Pakko saada tietää onko tuolla elämää ennen tuota ultraa. Oireita on vain tissien pakotus ja aamulla vähän huono olo. Tosin viikkojakin on vielä todella vähän, vaikka itsestä tuntuu että on ollut raskaana jo "ikuisuuden"... :D Johtunee aikaisesta plussasta.

M1n1 ja tömpsis rv 5+3 /5+0
 
Zuh
Jooh, kyllä tänään tietää tasan tarkkaan olevansa raskaana, olo on ihan hirveä. Vaikka kakkonen on tosi haluttu niin mua oikeasti pelottaa miten hemmetissä jaksan tätä olotilaa seuraavan 4 kuukautta.. pitää vaan yrittää toivoa että olo helpottaa tai tähän tottuu, tämä ensimmäinen päivä on ainakin vähän lannistava. Oksettaa jos ei syö ja oksettaa jos syö, ei jaksa mitään, kauppaanlähtökin tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä urakalta. Valivali, en mä oo yhtään tämmönen ihminen!

Tervetuloa uusille, mukaan vaan tuskailemaan syystä tai toisesta :D

Zuh 6+0 Pokspoks!
 
M1N1: Toivottavasti olisi harmitonta. En ollut tuota edes ajatellut..

Istun äitipolilla ja kivut yltyy. Terkkarissa tutkimus tehty ja vuoto on kohdusta mutta niukkaa. Lähetteessä luki "itkuinen". Yllätys :D
 
Marais voimia sinulle!
AnnCa ja 10kaks voi ei, toivottavasti kaikki on hyvin vuodoista huolimatta! Tarrasukkia ja voimia! Itselläni esikoista odottaessa tuli noin rv 6 vähän ruskeaa vuotoa. Onneksi vuoto loppui pian eikä ollut vakavaa, mutta kyllä se säikäytti kamalasti! :(

Zuh: mulla on vähän samanlaiset olotilat kuin sulla. Melkein koko ajan on paha olo, ei jaksaisi mitään ja välillä käyn yökkimässä tyhjää kun on niin kuvottava olo. Aamut on ihan pahimpia; enää menee tuoremehu ja hedelmät alas. Päivällä vähän helpottaa etenki jos saa syötyä, ja illalla kuvotus alkaa taas. Menenkin sit yleensä klo 21 nukkumaan kun en kestä oloa.

Mies katsoi illalla mun mahaa, ja sanoi et alkaa jo näkymään. Turvotustahan se vasta on, mut silti.. Rinnat on kans turvonneet; pääsee kohta ostamaan uusia rintsikoita..

Onko joku muuten kokeillut sea-band rannekkeita raskauspahoinvointiin? Tässä vaiheessa ois valmis kokeilemaan miltei mitä vaan.. :D

Pippinen rv 5+6
 
Zuh
10kaks: tsemppiä! Tottakai tuntuu pahalle ja niin kuuluukin, muutenhan asialla ei olisi väliä. Kohta saat tietoa asiasta ja tulosten mukaan eteenpäin!

Pippinen: mulla tekee tuoremehut aina hirveän närästyksen, varsinkin appelsiini. Ja sanoisinko että lisämöyryä en massuuni kaipaa! Pitää kyllä painottaakin hedelmiin tai kohta on melekonen tonnikeiju kun koko ajan pitää syödä. Olin jo autuaasti unohtanu että aamullakin pitää olla yöpöydällä syötävää ennenkuin edes nousee sängystä. Onneksi en vielä pidellä *koputtelee puuta*

Tsemppi-Zuh
 
Viimeksi muokattu:
AnnCa Toivotaan, että vuoto on harmitonta!!

10kaks Mikä tilanne? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Marais :hug:

Lapsien määrä Meillä mies haaveilee kolmesta, minä kahdesta. Mutta kunhan saa edes yhden terveen lapsen näin alkuun, sukupuolesta viis.

Äitienpäivä Mie olisin halunnu kertoa omille sekä miehen vanhemmille nyt äitienpäivänä, mutta miehen toiveesta ollaan hiljaa ainaki varhaisultraan asti... Olis ollu kyl ihan paras äitienpäivälahja molemmille!! Ainaki pystytää tulee raskaaks...

TK73 Mie menen varhaisultraan ihan yksityiselle, minne varasin ajan netistä (Terveystalo).

Peikko89 Mulla noita ihan samoja tuntemuksia. Pelottaa ihan helvetisti, mutta toisaalta yrittää myös nauttia. Tekisi mieli kertoa koko maailmalle, että me onnistuttiin raskautumaan, mut ei olis kiva kertoa koko maailmalle, jos kaikki ei menekään hyvin. Päivä kerrallaan siis :)

Onko muilla / onko ollut ongelmia hampaiden kanssa?

Miehän hoidatin purukaluston kuntoon kevään aikana ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Nyt eilen illalla alkoi pakottamaan alahampaita ihan törkeästi ja myös ikenet ovat punaiset ja turvonneet. Ihan piti valitettavasti särkylääke ottaa, että pystyin nukkumaan! Edelleen pakottaa, mutta näköjään on vain kestettävä.

Hennu & Möhkö rv 4 (5) +6, huomenna poksutaan joka tapauksessa :)
 
Hennu, mulle sanoi suuhygienisti, että on ihan normaalia että raskausaikana ikenet punoitaa ja ehkä myös verestää. Ja ientulehduksia tulee helpommin. En kyl muista mistä johtuu. Mulla koko esikoisen odotuksen ajan tuli ikenistä verta hampaita harjatessa.

10kaks, uutisia odotellaan. Toivottavasti kaikki on hyvin! Kun mä sain lähetteen tyhjennykseen, niin siinä luki "suos. yst. hoitoon" mitä ikinä se sitten tarkoittikin. Ihme salakieltä.

Halit myös muille epätietoisuudessa eläville! :hug:
 
Voi kurjuus, kun on monella huolia ja epätietoisuutta! Toivotaan kuitenkin parasta ja voimia näihin kriittisiin päiviin!

Sukupuoli Luulenpa, että yllärinä pidetään loppuun asti. Siis sekä itselle että muille. Näin tehtiin kahdessa aiemmassakin raskaudessa.

Mielenkiintoista nyt seurata raskauden kulku, että meneekö samalla lailla kuin edellisetkin, jotka olivat keskenään ihan samanlaiset. Mulla ei siis ainakaan eronnut mitenkään tyttö-/poikaraskaus toisistaan.

Me kerroimme viime viikonlopulla jo minun vanhemmille ja sisaruksille, kun olimme siellä kyläilemässä. Ja kerroinpa sitten sydänystävällenikin, joka ensin avatui tuulimunaraskaudestaan. Nämä ovat ne läheisimmät ihmiset, joilta sitten saisin myös tukea, jos jotain ikävää sattuisi.

manteli 5+6?
 

Yhteistyössä