**Tammitaaperot-08**

No niin, nyt uusi yritys.
1-vuotis kuvauksesta on ollu puhetta, me ei vielä tiedetä otetaako kuvaus, Luca kävi pari kuukautta sitten yhdessä malli kuvauksessa, josta saatiin iso läjä itsellemmekin kuvia joten voi olla että niistä teetetään kummeille kuva.Äitini kyllä lupasi synttärilahjaksi kuvauksen joten sekin houkuttaisi.Olisi kiva saada koko perheestä kunnon perhe potretti.

Meillä ei vielä kävellä, nyt on parina päivänä seisty kyllä ilman tukea ja uudenvuoden aattona otti vahingossa yhden askeleen ilman tukea.No eiköhän se siitä lähde kun innostuu ja tuntuu tarpeeksi turvalliselta.
Hampaista: meillä on 2 ylhäällä ja alhaalla. Nyt ollaan muutama päivä katsottu kun poika jyrsii kaikkea mahdollista sivuilla, joten oliskohan sinne tulossa hampuleita.

Semmosta siis tänne.

-Jenni taasen-

 
Synttäri onnittelut Carlan tytsylle, Roopelle ja Albertille :flower:

Gothaur: toivottavasti Sampo on jo parempi että kerkee toipumaan kemuihinsa.

Neamma: luovuta suosiolla ja ala vaan kuumeilemaan :D Nää mukulat ei oo järjen asioita :LOL: Mä tuumasin että täs joutuu järkeilemään niin paljon muutakin että jos mä keskityn pitää järjen vaan tässä lapsiluvussa niin se on poissa sitten muista asioista :D

Luin Lucan siivous intoilusta ja Valtsu on myös hokannut siivoilun jännittävän maailman. Eilen kun taas lirutteli lattialle (Valtsu viipottelee kotosalla yleensä vaipatta) nappasin kaapista pyyheen ja rupesin pyyhimään. Niin Valtsuhan kävi kaapilla myös rievun hakemassa ja touhukkaan pyyhi lattioita pitkän tovin, toi on siis niin söpöä. Jännä huomata kuinka noi pienet seuraa meidän tekemisiä ja jäljittelee niitä, kyllä se pisti taas miettimään omaa käytöstä että minkämoisen esimerkin sitä haluaa antaa muksuilleen. Tuli näköjään taas korkee lentosta pohdintaa niinkin arkisesta asiasta kun pissan pyyhintä lattialta :eek:
Niin ja sen pistin merkille että matolle ei liruttele (hyvä juttu koska ostin just 2 uutta mattoa :) ) vaan käpöttelee lattialle, pottailu ei edelleenkään pojua kiinnosta.

Koti-hommat odottaa, mutta laiskottaa niin :ashamed:
 
Pottailusta:mä olen Elliä yrittänyt viedä potalle esim. unien jälkeen kun olen huomannut että on ihan kuiva mutta ei onnistu.Syliin kun otan potan ja neidin niin istuu mut jos lattialle laittaa niin nousee heti pois.Ei siis ole saatu tuotosta.Nakupellenä ovat molemmat likat meillä usein ja Elli varsinkin saa ilmakylvytellä useesti päivässä ja nauttii siitä.Sit vaan luututaan lattioita.

 
Meille syntyi viime yönä suloinen tyttö :heart: . Painoa oli 3980g ja pituutta reilu 50cm. Syntyi käynnistyksellä ja joutui myös lastenosastolle tarkkailuun. Näin siis mun viime yön unessa :LOL:

Pottailusta meilläkin on koitettu istua siinä nyt enempi, mutta nousee siitä aika nopeasti pois. Tällä viikolla sitten kakkasi kerran melkein heti potan viereen :whistle: Nakupellenä meillä ollaan usein iltaisin ja silloin pisut tulevat silloin helposti lattialle.

mirkkuli täällä myös yksi helmikuisen tytön äiti. Eli on muitakin hännänhuippuja täällä :wave: Hyvin on ottanut muiten "kiinni", vaikka alkuun tuntuikin isolta ikäerolta moniin muihin verrattuna.

maximilan et ole ainut joka toivoisi että uusi vauva syntyy 2010 puolella. Eli siis vappua odotellessa...

Järjesteltiin miehen ja Roosan kanssa tytön huonetta. Lipastoa siirtämällä toiselle seinälle saatiin paljon lisää lattiatilaa. Paljon parempi järjetys nyt =) . Ja sänky laskettiin alimpaan tasoon. Meillä ei onneksi ole vielä opittu kunnolla kiipeilemään, mutta jo oli laskun aika.

Nyt katsomaan leffaa miehen kanssa kun tyttö päiväunilla :wave:

Afu
 
Eipä ole enää kuumetta meijän pikkuisella. Eilisehtoona oli vielä, mut nyt aamupäivällä mitattuna ei enää. Huomenna sitten shoppailemaan :D

Täytyy nyt vielä sanoa tuosta pikkukakkosesta.. Oishan se kakkonen ihan jees, jos joku muu vaan pusertaa sen maailmaan.. :snotty: Raskausajankin kestää vielä.. No ei mulla ollut kauheen kurja raskausaika. Alkuraskauden väsymys oli jotain uskomatonta. Jatkuva krapulameininki ja kaikki pillerit tuli ylös, mut muuten ei tarvinnut paijata pönttöä. Loppuraskauden yöt oli helvettiä, mut muuten oli ihan ok olo.
Olin itseasiassa suunnitellut aiemmin pikkukakkosen täydellistä tuloaikaa. Paras aika olisi syntyä joko loka-joulukuussa tai vaihtoehtoisesti huhti-toukokuussa. Jos tuolloin syksyllä niin alkuraskauden saisi olla viileässä ja raikkaassa ilmassa mikäli on karsee oksuolo. Kuumuus vain lisäisi oksetusta... Sitten saisi viettää sen leppoisan keskiraskauden kesällä pellolla kirmaten. Loppuraskaus taas viileässä.
Tai jos loppukeväästä syntyisi niin alkuraskauden saisi viettää viilenevillä ilmoilla ja loppuraskauden suht viileässä.. Sitten kun alakerta olisi taas pommin jäljiltä niin ei tarttis parannella sitä kesän mätäkuukausina.. :snotty: Tämmöistä miettimistä taas :ashamed: ..jos siis mun on pakko saada se pikkukakkonen. Ensimmäinen oli pakko saada, se vauvakuume oli jo terveydelle haitallisella tasolla. Ukko kysyi jälkeenpäin, et jos mitä oisin tehnyt jos se ei olisi suostunut vauvanhankintaan. Oisin tietty laittannut ukon vaihtoon, isäksi haluavia löytyy kyllä. Ukko oli ihan tyrmistynyt :LOL:

Hampaista. Sampolla on neljä ylhäällä ja kaksi alhaalla.

Pottailusta. Ei mekään olla onnistuttu vielä siinä. Tarttis alkaa yrittämään enemmän, tavoitteena olisi päästä vaipoista tänä vuonna. Ainakin päivävaipoista.

Onnistuin sitten lyömään pottuvarpaan tuoliin ja kynsi on nyt osittain irti. Tarvii varmaan kasvattaa kynttä niin pitkäsi, et se tulee ihon yli ja sitten voisi leikata se pois. Ei oo kivaa ei.
 
Hampaista: meillä on pojalla 2 hammasta alhaalla ja 2 ylhäällä.

Pottailu: meillä saadaan lähes joka kerta saalista potalle. Nyt on viikon verran hypännyt seisomaan ilman tukea potalta.

Neamma: no niin, siitä sitten vaan ! :)

Meillä poika alkanut harjoitteleen kävelyä, 1,5 metriä parhaillaan kävelee ilman tukea. Mutta konttaaminen on niin kivaa.
Kaikkein hauskinta pojasta on olla ilman vaatteita. Sitten jorataan.

Mies lähti tekemään viittoja juhlapaikalle ja lantraa samalla viinat. Ihana hiljaisuus, poika nukkuu ja saa kerrankin olla yksin. Otti jopa koiratkin mukaansa.
Eilen käytiin ostaan miehelle paita ja kengät häihin. Itselle ostin myös kengät. Alkossa käytiin tekemässä juomatilaus. Suurimmat hommat on nyt sitten tehtynä.
Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että olisi tällainen ilma 2 viikon päästä. Lunta saisi tulla vähän enemmän.
Huomenna mennään katsomaan pöytäjärjestystä, keskiviikkona mulla on hääpuvun sovitus. Torstaina meen kosmetologille ja perjantaina on kampaaja.. Kyllä on menoa, mutta saa vähän relatakin sitten..
Istumajärjestys tuottaa päänvaivaa, no jääköön viimoseen iltaan, kun jos tulee viime hetken peruutuksia, niin kaikki menee uusiksi. Äkkiä ne nimet liimaa kartonkiin, kun tulostaa ja leikkaa valmiiksi.


Jaaha pitäskö sitä mennä tekemään jotain järkevää :whistle:

Onnea 1-vuotialle :heart:
 
Onnittelut taas kaikille 1-vuotta täyttäneille :heart:

Ja Pikulle iso :hug: hyvistä uutisista. Nyt vaan nauttimaan ja vaaleenpunasta ostamaan =)

Me taidetaan jättää 1 vee kuvat studiolla ottamatta ja koitetaan ite saada kuvat otettuu. Mun isällä on järkkäri ja sillä oon tässä vähän harjotellu, ni jos sais ite ne kuvat otettuu :snotty:

Veikolla on jo pitkään ollu neljä hammasta ylhäällä ja kaks alhaalla eikä uusia vielä näy, että olis ihan heti tulossa.

Me ollaan pottailtu jo jonkin aikaa ja yleensä kakat saadaan aina pottaan ja pissoistakin jo suuri osa. Aina kun herää viedään potalle ja pisut sinne tulee. Mutta pikkuhiljaa, ei tässä vielä kiire ole.

Vielä ei oo Veikko itse syöny. Pari kertaa ollu oma lusikka samalla kädessä ku on syötetty ja vähän on koittanu lautasta sillä huitoa, mut hirveetä kiinnostusta ei vielä oo.

Nyt on sitten kotiäitiys tältä osalta tässä. Mulla alkaa huomenna työt ja arki muuttuu ihan kokonaan. Vielä edes oikeen tajua että huomenna täytyy mennä töihin eikä voi olla tuon pojan kotona. :| Mutta eiköhän se siitä kun taas tottuu tuohon uuteen arkeen, ja onneksi kuitenkin mummi hoitaa poikaa helmikuusta eteenpäin niin ei ihan vieraalle joudu :) Silti haikeeta on :|

Nyt laittamaan työkamoja kasaan :wave:
 
Tsemppiä Pippurille töihinpaluun vuoksi :hug:

Tuolla ulkona ihana 10 asteen pakkasilta, käväsin lenkillä ja kyllä raitis ilma teki terää..
Kaunista on:)

Huomenna sitten mennäänkin Cattien ja Afun kanssa kahvitteleen kera taaperoiden..

Pitäs metsästää hääkakkuun koriste huomenissa myös.
Kattelin tuossa just käsiäni, että tsiisus missä kunnossa, mutta eiköhän ne kahdessa viikossa kuntoon saa. Kaasoni laittaa mulle noi geelikynnet sitten.

Mutta hyvää yötä kaikille..
 
Meillä oli täällä eilen pakkasta -20 astetta ja arvatkaa vaan kuinka paljon on satanut lunta tämän päivän aikana. Pari tuntia oltiin kaverin pojan syndeillä, niin lunta oli satanut sen verran että nilkat peittyivät reippaasti, ja se on meillä kummallista!

Ja toinen juttu vielä... Turun sanomissa oli juttua sudesta joka oli täällä taas pyörinyt, poliisi oli sitten antanut kaatoluvan koska oli ollut uhkaava ihmistä kohtaan, no ehtihän tuo susi vissiin jo muutamia koiria raadella. Mies tuli eilen iltapuolella kotiin ja oli ihmetellyt kun tien varrella oli kasa autoja ja punahattuisia miehiä... olivat sitä sutta jahdanneet sitten.

Huomenna mulla alkaa sitten se laihis ja -10kg tavoite. Tai nyt ensin -5kg.
 
Minunkin pikkuiseni täytti tänään 1v :heart: Synttärit meni sairastaessa, tyttö ollut nyt kolmisen viikkoa kipeä yhteen menoon. Tänään käytin lääkärissäkin mutta ei tarvittu kuureja. Toinen korva oli ainakin terve mutta toiseen ei nähnyt.

Valokuvausta ei ole vielä tilattu mutta tulee varmaan kuvaamossa tyttö käytettyä kun muista neljästäkin kuvat löytyy. Mekko olis valmiina ostettua markkinoilta viime kesänä.

Peppi lähti kävelemään 10,5kk, hampaita löytyy 5. Kovasti on allerginen neiti ja öitä on valvottu enemmän kuin laki sallii. Maitoaltistukseen mennään taasen tämän kuun lopulla. Kotimaiset viljat on kaikki myös pois ja riisit pastat perunat ja vaikka mitkä.

Viime vuonna tuli koettua avioerokin ja ei sen puoleen ollut helppo vuosi. Töitä en oo jaksanut vielä etsiskellä kun ei vakipaikkaa ole ja musta tuntuu etten jaksaisi vielä sitä hoito-ja kotirumbaa pyörittää. Vuoden oon aikonut vielä kotosalla olla. Poitsukin täyttää kohta vasta 3v.

Onnittelut kaikille plussanneille ja plussia toivon niitä odottaville.

Hyvää tammikuun jatkoa kaikille tasapuolisesti..
 
tyttöselle tsemppiä hääjärjestelyjen viimeistelyyn ja pippurille tsemppiä työhön!!!
Arki heittää häränpyllyä kun kotiäitiys loppuu mutta onneksi siinä on paljon positiivistakin =)

Ellillä tekee tuloaan 10 hammas eli poskihampaista toinen tuonne alas tulossa.Yö meni kumminkin kohtuullisesti,vaikka syömiset uppoaa tosi huonosti.Eipä paljon kannata ruokaa tarjoilla ellei anna kipulääkettä sitä ennen.

Aamulla pakkanen paukkuu -17.Eilen kävin lenkillä mut tänään illalla on tyttöjen korvakontrolli ja lääkärireissu tiedossa.

Mamelimuulle paljon tsemppiä katraan kanssa :hug:
 
mamelimuu: :hug:

Meillä täällä pakkasta jotakuinkin 15 astetta, tosin meijän mittari hiukan valhetelee. Olis nyt tarkotus mennä kävellen tuonne perhekerhoon, kun mulla se laihis tänään alko. Eilen vedinkin sitten urakalla varastoon suklaata =)

Meillä on tänään ekan kerran herätty 05:00, sit 6.15 takas sänkyyn ja unta palloon. Herättiin kymmeneltä sitten.

Mukavaa viikkoa!
 
Heippa!
MAMELIMUU: kovasti jaksuja sinulle arjen pyörittämiseen! Ei varmasti ole helppoa! :hug:
NIIPA: tsemppiä laihikseen! Pitäis itsekin aloittaa, mutta.... :ashamed:
PIPPURI: tsemppiä työelämän alkuun!
TYTTÖNEN: sulla on nyt ihanat ja jännät ajat! Ota kaikki ilo irti ja koita olla stressaamatta turhia! :heart:
siitä vauvakuumeesta... Kyllä se nyt vaan täytyy pitää järki päässä ja unohtaa vauvahaaveet. :| Meidän lapsiluku on täynnä ja hyvä niin. Tänäänkin ovat siskot aamusta asti leikkineet yhdessä keittiöleikkejä niin hienosti. Täytyy nyt vaan olla onnellinen näistä aarteista ja unohtaa vauvat... Vähän on kyllä mieli haikea. :snotty:
Meillä sitten kitistiin taas koko viime yö... Tää on niin tätä, muutama yö menee tosi hyvin ja sitten taas pari huonosti... |O
1 v kuvaan pitäis varailla aikaa.. Mekko saatiin kummisedältä, tosi kaunis! Sitten varmaan pari kuvaa, joissa sama mekko kun siskolla. Niin, ja sisaruskuva on pakko saada. Varmaan esikoinen haluaa ottaa jonkun kissoista, varmaan ton pennun, tai koiran mukaan kuvaan! :heart: Saas nähdä mitä siitäkin tulee! :LOL:
Emma kaipailee... :wave:
 
mammelimuulle voimia kovasti täältäkin päin! :hug:

Meilläkin meni taas monta yötä jo hyvin, mut viimeyö sit olikin ihan järkky, Albert kitisi koko yön, se on vähän kipeenä. Piti sit yöllä laittaa nenään keittosuolatipaa ja niistää nenää, ja sit otin viereen nukkumaan, ja sylissä heijailin vähän väliä, kun toinen oli niin kamalan tukkoinen ja yskii kovasti..
Kyllä se Aape sit aamusta nukkui melkein 9, mut itse piti herätä jo ennen puol8, kun kaverin lapsi tuli hoitoon, kaverille oli keikkahommaa tullut, ja päiväkoti oli tänään kiinni, niin lupasin sit jeesata.
 
Niipa kovasti tsemppiä laihikseen. Mullakin olis muutama kilo ylimääräistä vielä ja helmikuusta alkaakin sitten 2x kk herkkuja. Eli siis 2x saa syödä kk karkkia. Cattien kanssa laitettiin veto pystyyn. Piti aloittaa jo jo nyt, mutta kun tässä tammikuussa niin paljon kaikkea, häät ja synttärit yms meillä molemmilla.

Tänään sain haettua kakkuun koristeen, sellaisen Minni ja Mikku koristeen sitten löysin.

Kävin myös sanomassa irti tuon liittymän ja ne sanoi Elisalla että anteeksi jos olemme aiheuttaneet harmia sulle :LOL: Sanoin vaan, että kun on niitä halvempiakin operaattoreita... :LOL:
Mä täällä odottelen miestä kotiin , niin päästään käymään siellä juhlapaikalla ja miettimään koristuksia. Kaasot tulevat mukaan, joten eiköhän sieltä ideoita ala tulla.. :whistle:

NEAMMA : koetan olla ressaamatta turhista :hug:
 
Mie muuten kans meinasin kesäkuun alkuun mennessä -5kg pudottaa painoa. Raskauskilot 22kg kyllä hävisi jo 4kk:ssa, ja muuten oonkin sit raskautta lukuunottamatta ollu 7 vuotta tässä samassa painossa, mut nyt aattelin jos vähän itsekin tiputtaisi muutaman kilon, kun mun raskauskilot siirtyi mun miehelle :LOL: :LOL: Niin mieskin varmasti saa paremman kipinän laihdutukseen, kun itse oon lenkkeilykaverina & en ostele kotiin herkkuja & kokkailen kevyitä ruokia jne. Meillä siis tavoitteena että multa -5kg, ja mieheltä -10kg.

Te muut painonpudottajat, niin minkä kokoisia olette? Mulla pituutta 159cm & paino 59 (josta on varmaan kilo jo tippunut, kun nesteet lähtenyt kiertoon uudella ruokavaliolla.) Eli tavoite 54kg :)
 
Mamelimuu :hug:

Pippuri peukutuksia töihinpaluuseen.

Tyttönen. Teillä onkin jo hommat hyvällä mallilla siellä. :flower:

Katja. Mä oon 167cm ja painoo on tommoset 63kg. Siitä vielä nipsasen ainakin ton kolme kiloo pois. Maksimissaan pudotan 55 kiloon. Sillon 50-kilosena lonkkaluut törrötti rumasti niin siihen luuviulumeininkiin ei tartte enää palata :whistle: Raskauskilot on jo menneet ajat sitten, mut nää tiputettavat onkin niitä aiempia läskejä, jotka tuli lohtusyönnistä (+16kg :ashamed: )
Hitaasti tässä tiputellaan, ei oo mikään kiire. Alkuraskauden aikanahan sitä suunnitteli laihduttavansa oikein hyvin ja nopeaan, mut tosi juttu on ettei näin revennyttä nahkaa pelasta enää kuin veitsi. Eipä siis ole kiire mihinkään :snotty:
 
Onnea kaikille jo 1 vuotta täyttäneille! :flower:

Pikulle onnea hyvistä uutisista!

Mamelimuulle voimia!

Mirkkuli: kiva kuulla teidänkin kuulumisia. Meilläkin helmikuussa tyttö vasta syntyi.

Kaikille töihin ja koulunpenkille palanneille tsempit!

Laihdutuksesta: Täällä olis pakko saada vähän läskiä sulamaan, jotta olis mukavammat lähtökohdat sitten taas masua alkaa kasvattamaan! Ollaan ukon kanssa suunnitetlu menevämme yhdessä tohon läheiselle kuntosalille, siellä on ilmanen lastenhoitokin järjestetty. No katotaan saadaanko aikaseks. Oon yrittänyt tota ukkoa kosiskella kävelylle lähtemään, niin ei kyllä persettään sohvasta nosta. Toivottavasti kuntoslin "äijälaitteet" houkuttais vähän enemmän. Itekeseen ei varmasti tule lähdettyä!

Hampaista: Meillä Irkulle puhkes vuodenvaihteessa kaks uutta hammasta ja kolmas on ihan tuloillaan. Nyt on sitten neljä hammasta alhalla ja kolme ylhällä.

Meillä tuli tänään sit iltapäivällä terkkarireissu. Ukko tuli töistä kotiin ja ipanat riensi sitä vastaan. Ukko siinä sit laittoi etiesen ovea kiinni, eikä ollenkaan huomannut, että Irenen sormet oli siellä välissä. Sormet litisty tosi pahasti ja nimetön näytti sojottavan ihan väärään suuntaan. Hirveellä kiiruulla terkkariin. Siellä ne sormet jo näytti vähän paremmilta, mutta hiukan tyttö aristi niitä. No odotushuoneessa odotellessa tyttö sit alko leikkimään ihan reippaasti ja tarttui tavaroihin ihan normaalisti. Eipä niissä sit kai mitään ollut. Lääkäri kokeili, että sormi oli ihan oikeessa asennossa (sormen puristaminen sattu tosi kovaa ja silloin tyttö huus). Jos nyt huomena rupeaa sormea aristamaan eikä käytä vasenta kättään, niin sitten pitää keskiviikkona mennä röntgeniin. Ukkoon meinas kyllä tossa tilanteessa mennä hermo! Se meni aivan vauhkoks, ravas tyttö kainalossa pitkin kämppää, voivotteli ja oli jo lähestulkoon amputoimassa koko kättä (tai no ainakin oltiin menossa Taysiin leikattavaks). Se sai omalla vauhkoílullaan kyllä kaikki hermostumaan vieläkin enemmän. :headwall:
 
Pippuri: Tsemppiä kovasti töihin! :flower:

Täällä tänään viimeinen päivä kotiäitinä, tai oikeastaan huomenna, mutta kun on pyhä niin en oikein sitä laske. Ollaan hoideltu asioita koko päivä, heti aamusta käytiin Jumbossa ostoksilla metsästämässä poitsulle talvikenkiä. Mistään alekengistä ei oikeaa kokoa löytynyt, joten lopulta päädyin ostamaan ihan normaalihintaiset Vikingit. On nyt sitten gore tex ja muutenkin vaikuttaa hyvältä, eli eiköhän noilla pärjää sitten maaliskuussa päiväkodissakin. =)

Käytiin myös töihin viemässä läksiäiskarkit ja auto katsastamassa eli ahkeria ollaan oltu. Illalla olin syömässä parin kaverin kanssa ulkona, ja innostuin sit syömään 3 ruokalajin illallisen. :LOL: Pikkasen oli nälkä kun olin syönyt lounaan klo 11 ja sen jälkeen en mitään, kyllä tytöillä oli hyvät ilmeet kun katsoivat mitä vauhtia pistelin ruoat naamaan. :LOL: Vieläkin on nälkä, joten kohta sit iltapalaa. :whistle: Mutta hyvä että ruoka nyt vaihteeksi maistuu, töissä nimittäin kommentoivat että olisin taas laihtunut. :eek: En kyllä usko että voi mitenkään pitää paikkaansa, mutta syöminen on ollut kyllä takkuamista, joten paino tuskin ainakaan on kauheasti päässyt nousemaan. No, torstaina sit neuvolassa selviää, oma vaaka on jossain muuttolaatikossa..Torstaina tulee myös jo rv 17+0 - hurjan nopeasti aika menee, kohtahan sitä on jo puolivälissä! :eek: Tuntuu että pitäisi jotenkin enemmän yrittää nauttia tästä odotusajasta kun aika menee niin nopeasti. Liikkeet tuntuu nyt päivä päivältä paremmin, tänään join iltapäivällä lasin mehua ja sen jälkeen olikin vatsassa hulina päällä. :heart:

Tosiaan haikea olo, keskiviikosta lähtien Emil on päivät kotona famun kanssa ja helmikuun isänsä kanssa. Maaliskuussa sit pitäisi päiväkotiin mennä, toivottavasti saadaan paikka läheltä kotia..

Pottailtu täällä ollaan jo pitkään, usein heräämisen jälkeen tulee kakka/pissa pottaan ja välillä muulloinkin. Haasteellista on välillä keksiä ohjelmaa siihen potalle, että malttaisi edes hetken istua, usein onkin joku lelu/kiinnostava tavara hämäyksenä ja välillä kirja.
 
Laihduttamisesta:mä olen vielä pysytellyt kalorilaskurissa siinä että imetän eli koittanut vähän muuttaa ruokaa terveellisemmäksi.Sit kun imetys loppuu niin aletaan enemmän laihduttelemaan.Mä en mittoja sen kummemmin sano mut alkuun nyt jos 8-10kg sais pois niin se olis jo vähemmän kun mitä painoin ennen esikoisen odotusta ja siihen tyytyisin.tässä mikään laiheliini ole koskaan ollut enkä tule olemaan :D

Tänään lähdetään taas anoppilaan kun tyttöjen isomummu tulee kylään ja on jotain lahjaa ostanut "jouluksi".Kunhan Elli herää niin lähdetään ajelemaan.

Meillä sit on tullut toinenkin poskihammas alas eli nyt 10 hammasta.Käytiin eilen korvakontrollissa ja Ellillä toisessa korvassa nestettä vielä ja sitä pitää nyt seurata ja jos ei poistu niin ehkä putkitetaan...H:lla korvat oli terveet onneksi että ainakaan vielä ei tarvi toista putkea uusia.



 
Heipsan!
pippurille tsempit työelämään ja iidukkako se lähti sitten koulupenkille
:hug:

Mulla alkaa taas huomenna työt, viikonhan mä jo kerkesin olla, ennen tätä 2.5 vk lomaa :D Joo no ihan ok mielin tästä lähdetään töihin, tietää että pojalla on hyvä hoitaja eikä hoitopäivätkään veny älyttömiksi.

Laihdutuksesta, niin mullahan kerty 23 kg, ja se 20 on lähteny. Pituutta mulla on 180 cm ja sopiva paino ois 75-80 kg, sinne haarukkaan koitetaan kesäks sitten, eipä sinne onnesta oo pitkä matka. Tää tammikuu on tosiaan yhtä juhlaa meillä ja tosi vaikee olla herkuutelemati, on poan synttärit, omat ja miehen on hääpäivä ja parin muun synttärit, tänä vuonna kunnon bileet viimenen lauantai. Tällöin me myös annetaan poju eka kertaa yökylään.

Pottailusta, ni mehän sitä koitettiin tovi sitten ja sit se laitettiin piiloon, ei ollut poika valmis pottaileen. No nyt se on mukana tossa leikeissä ja vaatteet päällä suostuu siihhen istuun. Pikkuhiljaa sitten, ei oo mikään kiire.

No mä jatkan aamukahvia, kun ei tunnu taas irtoovan mitään :wave:

-c-
 
Heissan!

Jo on taas tekstiä satanu..

Kovasti vaan voimia töihin menijöille ja koulunpenkille menijät! :hug:

Laihduttamisesta ollu niin mulla Roopea odottaessa tuli noin 12kg ja kaikki lähti synnytyksessä ja vielä vähän ylimääräistä joten ei onneks oo tarvinnu laihduttaa kun ei musta muutenkaa siihen olis.. :ashamed:

Pottailua ei olla vielä kokeiltu kun joskus aikasemmin yritettiin niin siitä ei tullu yhtään mitään. Nyt vois kyllä alkaa pikkuhljaa kokeilemaan uudestaan.

Hampaista: Roopella on nyt 8 hammasta ja ei oo kyllä ollu havaittavissa että uusia olis tuloillaan, tosin ei kyllä anna edes suuhun katsoa.

Meille ei kovin kummosta kuulu. Täällä nyt on kotona oltu ja yritetty vältellä tota kaameaa pakkasta, ja kun ne Roopen posketkin on vielä sen näköset että meinaa pakkanen iskee niihin ja pistää ne vielä pahemman näköseksi. Kovasti on Roope kävelyä harjotellu mutta aikalailla tukia pitkin mennää kun arka poika on. Mutta hienosti on muutamia askelia saanu otettua. :heart: Mulla alko sit eilen illalla tulemaan tipotellen vuotoa ja siinä sitten soitin kaikki maholliset päivystykset ja vielä tänäänkin ja eipä ne muita ohjeita jakanu kun että pitää vaan levätä. Huomenna meinasin neuvolaan soitella että jos vois ne sydänäänet kuunnella kun oma aika vasta 13pvä, ja niin pitkälle en halua odottaa. Ihmetyttää kyllä hiukan tuo päivystyksen toiminta kun toinen sanoo toista ja toinen toista ja sitte ei kuitenkaa mitään tehdä.. :kieh:

Nyt ei mulla tällä erää muuta.. Kovasti vaan voimia kaikille arjen kanssa :hug:

Ja onnea kaikille synttärisankareille, niin menneille kun tuleville! :heart:
 
Tyttönen: on ollut kiva lueskella sun häävalmistelu hässäköitä, tsemppia vielä viime rutistukseen ennen kun pääsette nautiskelemaan sitten itse tapahtumasta.

Mievaan: :hug: tuskinpa se tipottelu tosiaan mitään vakavaa on. Mutta tommonen asenne on tosi ärsyttävä että kattellaan ja kattellaan. Varmaan ymmärtävät että tottakai äiti on ihan hädässä ja ei se ultraaminen vie kun viis minuuttia niin ihan hyvin mun mielestä sen saisivat tehdä.

Iidukka: hurjan pitkällä jo sun raskaus :heart:

Afu: naureskelin kun luin sun unta synnytyksestä, painot ja kaikki oli jo "mietitty" :LOL:
Kumpa mäkin näkisin kivoja raskausunia, mutta aina ne painajaisiksi menee :kieh: Lapset syntyy keskosina ja kuolee tai joku varastaa mun vauvani, sen takia toivon etten nää yhtäkään vauva unta.

Shakki: noi tilanteet on niin hirveitä, onneksi selvisitte säikähdyksellä.

Tuli nyt kommentoitua muiden juttuja niin paljon että unohdin mitä mun piti kirjottaa.. joten kai tässä vois taas alkaa tehdä jotain järkevää :wave:
 

Yhteistyössä