TAMMIVAUVAT 2007

epuska
Moi!

Ekaksi galluppiin, meillä oltiin ihan aluksi teholla (yksi yö) ja sitten osastolla 5 pv. Maidosta en tällä hetkellä oikein ota selvää, valillä se riittää tytölle, mutta välillä on pakko antaa lisää, kun nälkä vaan jatkuu imemisestä huolimatta. Enkä mä oikein tiedä, milloin rinta on tyhjä, koska välillä tyttö heittää tissin pois suustaan ja ottaa kohta takaisin ja imee vielä pitkän aikaa. Välillä taas sitten ei ota enää millään rintaa. Silloin on annettu pulloa.

Tänään on ollut tosi rauhallista. Tyttö nukkuu paljon, on nukkunut yöllä ja nyt päivälläkin. Valvoi 6-8 ja 10-12 ja vähän päivälläkin. Ja nyt sitten mietin, että onkos tämä normaalia, vaikka ihanaa onkin, kun on hetki aikaa kirjoitella vaikka tänne, tai hommata muita asioita. Saas nähdä miten yö menee...

Myyrä Me laitettiin yhtenä yönä kirjaa sinne päädyn alle, mutta seurauksena oli se, että tyttö ähisi koko yön sängyssään ja itki välillä. Ähinä oli sellaista tosi voimakasta ÄHHHHHH ja muutaman sekunnin päästä uudelleen. Välillä heräsi itkemään. Kun otettiin kirjat pois ähinä loppui. Ehkä me laitettiin niitä liikaa/liian vähän, paljonko sitä petiä pitäisi korottaa? Ja koetahan jaksaa esikoisen kanssa! Kylläpä se nyt kokeilee rajoja! Mutta jospa tuo nyt rauhoittuisi viimein. Peukkua pidän sille täällä.
 
meillä on mennyt yöt ihan kivasti. tyttö on herännyt kerran yöllä syömään ja muuten nukkunut hyvin :hug: koputtaa puuta.

imetys ei onnistu lainkaan. maitoa kyllä tulee mutta en saa neitiä millään rauhottuun rinnalle. olen sitten lypsänyt ja antanut pullosta. kyllä mie tänään kerran tarjosin mut ei niin ei. se oppi siellä lastenosastolla niin helpolle ku sai pullosta maitoa.

kuinka moni kestovaippailee? me tuossa kokeiltiin sitä äitiyspakkauksen vaippaa. aika iso se vielä oli mutta ihan hyvin asiansa silti ajoi. en ite ole oikein perehtynyt tuohon kestovaippailuun mutta aattelin kuitenkin yrittää..

eipä tässä tällä erää sen kummempia! rauhallisia illanjatkoja kaikille!

t: sanuli ja piiku 10 pv
 
Tervehdys tammimammoille...

Amaliakin tässä lopulta siirtyisi tänne "paremmalle puolelle"

Kuten tuonne tammimasuille jo kirjoittelin:

"Odottavan aika on pitkä mutta palkittiinhan se lopulta. Aivan yllättäen synnytys käynistyikin meillä rv 39+3 ja ihana poikavauva syntyi tiistaina 16.1'07. Painoa 3960g ja pituutta 53cm.

Kotioloon täällä totutellaan imumaratonien merkeissä Hormoonit kantaa vielä joten muutaman tunnin yöunilla vielä jaksaa. Toivottavasti unet pitenee pikkuhiljaa."


Kirjoittelen kuulumisia jahka aikaa löytyy. Yritän myös lukea alkupinoa. Nyt yllättäen hieman muita kiireitä :) Vauva vielä tiheän imun hetkiä viettää ja syö parin, kolmen tunnin välein. Maito nousi eilen joten äitylillä melkolailla tukalat oltavat. Rinnat on kuin jalkapallot :kieh:


 
epuska: Teidän tyttö ei sitten taida tykätä "mäessä" nukkumisesta. Siihen kallistukseen on olemassa joku astelukukin mikä olisi hyvä, mutta en muista sitä. Me ollaan laitettu sen verran ettei pojat nyt ihan liu´u mäkeä alas. :)

Tänään oli esikoisen kanssa mukava päivä. Olisiko kiukuttelut jo takana? Oi, se olisi ihanaa. Jos se tässä nyt on, niin ei onneksi mennyt sitä kahta kuukautta minkä joku sanoi sopeutumisen kestoksi.
Miehellä on ens viikon isyysloma. Saas nähdä tuleeko uusi kiukkukausi, kun isi meneekin töihin. Hui.

Mulla alkaa tää valvominen tuntumaan nyt. Jouduin yöllä melkein läpsimään itseäni, että pysyisin hereillä vauvaa syöttäessä. Ylös noustessakin olen kuin kamalassa humalassa. Päässä vaan pyörii ja kuljen seiniä pitkin.
Eikös valvominen aiheutakin humalan kaltaisen tilan?

Mulla levis yhdestä pullosta maidotkin lattialle. Olin tiputtamassa tippaa kädelle enkä tajunnut, että tutti ei ole kierteillä ollenkaan. Tottakai koko hökötys tippui lattialle ja maidot lensi pitkin kaapin ovia. Siihenkin reagoin kuin känniläinen. Ähkäisin vaan ja huojuen otin uuden pullon käyttöön. Siinä samalla vauvan itku yltyi ja minä huojuen suhisin hysss hysss.

Jos joku olisi nähnyt kaiken, olisi varmana olettanut alla olevan pari promillea. Heh. :D
Ensi yö vielä valvomista ja sitten saan nukkua! Jeee! Toivottavasti ensi yönä en saa mitään kamalaa aikaiseksi. Täytyy koittaa pysyä skarppina.

Vauva on edelleen rauhallinen. Koskahan tämä mun ihmettelyni loppuu? Tänään martti ei tosin ole vielä valvonut pitkää pätkäänsä, toivon todella ettei se jää yöksi. En nimittäin pysty valvomaan kokonaista yötä nyt.

M ja M 16pv
 
lillerilalleri kiitos kuuluu sulle :) tämä höpöhöpö olis ollut pulassa ilman juttuseuraa. suuri kiitos :flower: hienoa kuulla että pojalla on kaikki hyvin. :flower:

meillä alkaa syömiset sujua vähän paremmin. viimeyönä ei tarvinnut kertaakaan herättää syömään. päivällä oli kerran vain heräteltävä unilta. nytkin ajattelin et tänne kirjoitan ja sit herätän likan niin eikös se äsken kiljassut ihan ite tuolta sängystä. taitaa mennä oppi perille et syötävä on että kasvaa :)

esikon kanssa on edelleen taisteltava. onneksi tuo mies pystyy jonkun verran pitämään poikaa töissä mukana. saa nähdä miten huominen menee kun tarttis lähtee kummipojan synttäreille. eka kyläreissu jännittää :ashamed:

niin ja joku meinas et bilirubiini väsyttäis mut kun meillä ei oo keltasuutta ollut "ollenkaan". sairaalassa kovin sitä vahtivat mutta eipä arvot nousseet missään välissä. eikä tuo tytteli näytä keltaiselta. esikosta kun huomasi selvästi että kellertää ja silloin oli arvot rajamailla et tarvitaanko valoa.

nyt poistun syöttämään tuota ihanaa pakettia :D

t:mikki ja neiti 1 vko
 
täällä me kukutaan.
sori mikki mä sekoitin bilirubiinit teihinkin. ne on olleet niin kuuma juttu nykyään. mutta tosi kiva, että tytsy herää itsekin jo!

martti aloitti tän päivän valvomisen klo22 ja täällä vielä ollaan. \|O luulin jo hetken että uni tulee mutta pöh. no parempi tämäkin kuin aamuyö.
 
Huomenta...

Kaksilla syömisillä per yö mennään nyt. Harmi vaan et mahan toiminta ajoittuu vauvalla yöhön, pyllyn pesu herättää oikein virkeäksi. Ja nälkä kun ei välttämättä olis. Mut onneksi nukahtaa kun vähän maidon makua saa.

Muuten täällä alkaa olemaan pintakireetä! \|O Mies on kipeenä, mut silti juoksee pitkin kaupunkia "asioilla"...Tai käy kyläilemässä. Ja mie haluaisin et se nukkuis yhden vuorokauden ja olis vaan niin paranis vähän toi sen flunssa ja mahatauti. Mutta kun ei niin ei. Ja kun kumpikin ollaan kotona niin haluaisin tietty et joskus minäkin saisin nukkua kokonaiset yöunet. Mutta ei, kun on niin kipeetä et ei voi kuin katsoa töllöä myöhään ja sit väsyttää niin yöllä herätä et ei millään jaksa. grrrr....Siiis vaadinko mie ihan liikaa?! Vissiin, eihän sitä ennenkää miesten tarvinu....

Ulos pakko päästä! Jospa se tästä.

Vilipi ja saara 18pv
 
kanappa!

Siihen galluppiin: meillä alko tehon kautta tän prinsessan matka, kirjotinkin jo aiemmin synnytys kertomuksessa siitä.

Meilläkin oli bilit korkealla, mutta se oli pienin murhe muihin murheisiin verrattuna.

Kyllä huomaa että rankan alun jälkeen sitä on ihan vainoharhanen ja tuijottaa jatkuvasti tuota pientä että henki kulkee ja ettei maha oo turvoksissa.

kuinka monen aikasemmat muksut ovat nyt mustasukkasia vauvvasta ja miten se teillä ilmenee?

Lilijana& menninkäis tyttö Nea
 
Moi! :wave:

Lilijana meillä ok aiemmat lapset,esikoinen on huolehtiva isoveli ei yhtään minkäänlaista purnausta vauvasta ikää hällä 6v. Kakkonen on puhumaton jumppi 3v jolla on oikein tiukka uhma päällä,on siis vaikea sanoa onko mustis,varmaankin vähän ei onneksi mitään kohdista vauvaan vaan lähinnä itseensä ja aikuisiin kun suuttuu,vauvalle tutia tuo ja vesipulloa jos itkee,haluaa auttaa ja tulkita mitä vauvalla on asiaa :)

Meillä maha vaivat jatkuu,ihan ilmapohjaisia nämä ongelmat kylläkin eilen mies apteekista haki niitä tippoja (ei cuplatonia vaan sitä toista merkkiä..) ja kivun laatuun saatiin vähän pehmennystä mutta kipristely jatkuu,helpottaa kun pieru kakka tai röyhtäisy tulee.Näin meillä mutta ei sille mitään mahda aika aikaansa kutakin..
Toinen on niin suloinen ja alkanut kasvaa ihan silmissä,pakko tuijottaa koko ajan että saa taltioitua aivojensa sopukoihin joka hetkeä,kamerakin vilkkaa joka päivä ainakin kerran ;) =)
Viime yö meni meillä harakoille ja tullut sorruttua sellaiseen mihin ei pitäisi :headwall: :D vauva meidän aikuisten väliin :headwall: :whistle: siinä se nukkuu niin rauhallisesti ei tarvii tutia eikä oo kipee masusta,ei mitään vaivaa tai hätää :p viime yönä 23.30 rupesi pikku herra nukkumaan ja kolmelta ylös,hyvä väli mutta siitä eteenpäin ei nukkunutkaan...4.30 otettiin väliin ja nukkui siinä muina miehinä...itse siinä vielä väliin vedin astmapiippua et henki kulkisi,pahenee astma nyt kun hormoonit tasaantuneet raskausaikana oli hyvänä astmakin nyt tukkii lähes kaikki ,ensi kuussa lekuriin :( :headwall:
Näin meillä unet vähissä mutta mitäpä ei kullaan nuppujen vuoksi :D

Nappa ja kekara 18pvä
 
Sunnuntaita kaikille!
Täälä meni yö taas yllättävän mukavasti.
Muutama tunti oltiin tuossa aamuyöstä hereillä, mutta muuten nukuttiinkin pari 4 tunnin pätkää.
Miehet oli katelleet olkkarissa sillon aamuyöllä telkkarista lätkää,
et mä sain nukuttua.. :heart:

Sissos, mitä määriä tuo Möttönen syö!
125ml menee ihan heittämällä! :whistle: :D
Annettiin nyt yöllä pelkästään Nannia, kun tissit oli ihan tyhjät ja kipiää teki.
Aamulla sainkin sit 100ml pulloon. :/

Alotettiin eilen myös ne Cuplatonit, jos vaikka pahempia vattavaivoja ei tulis! Toivoa ainakin sopii! Ite syönkin niitä Gefilus tabletteja ja toivon, et niiden tehosta osa siirtyy tissimaitoon.

Poio ja Möttönen 8 päivää
 
Sunnuntaita kaikille!
Täälä meni yö taas yllättävän mukavasti.
Muutama tunti oltiin tuossa aamuyöstä hereillä, mutta muuten nukuttiinkin pari 4 tunnin pätkää.
Miehet oli katelleet olkkarissa sillon aamuyöllä telkkarista lätkää,
et mä sain nukuttua.. :heart:

Sissos, mitä määriä tuo Möttönen syö!
125ml menee ihan heittämällä! :whistle: :D
Annettiin nyt yöllä pelkästään Nannia, kun tissit oli ihan tyhjät ja kipiää teki.
Aamulla sainkin sit 100ml pulloon. :/

Alotettiin eilen myös ne Cuplatonit, jos vaikka pahempia vattavaivoja ei tulis! Toivoa ainakin sopii! Ite syönkin niitä Gefilus tabletteja ja toivon, et niiden tehosta osa siirtyy tissimaitoon.

Poio ja Möttönen 8 päivää
 
päivää kaikille. päivät menee nykyään niin nopsasti tuntuu et mitään ei ole kerinny tekemään.
mustis toi poju ei ainakaan viel ole ollunna. ikää siis 2v5kk.
yöt menee 3-4 syötöllä, ei pahemmin valvo yöllä paitsi sitten kun pyllyn pesulle joudutaan. sitten oikein virkistyy.

miten on nukkuuko teillä lapsoset yleensä samaan aikaan päikkärit? meillä niin on kerran käynyt. ei sillä en mie päivällä osaakaan nukkua, mut alkaa noi kotihommat olla rästissä.... noh, pojun kans niitä on sit tehty.

ristiäisiäkin pitäs rueta miettimään, kummit on jo tiedossa mut nimestä ei ole hajuakaan. ja kun ei olla viel naimisissa ensin on toi isyydentunnustus tehtävä, olen odottanutkin naisen soittoa, aikoi soittaa jahka saa paperit tehtyä valmiiksi , sitten vasta voi papillekin soittaa ja varata aikaa.


nipsu ja tyttö 17pv
 
Valvottu yö täälläkin... Että väsyttää! 5tuntia nukuin neljässä pätkässä :kieh: Ja neljästä kaheksaan valvottiin molemmat ihan ilman syytä. Poika ei siis itke eikä kitise, kunhan valvoo ja kattelee, päivällä kyllä sitten nukkuu hyvinkin niitä 4tunnin unia :snotty:
Ei vaan kehtais vielä alkaa yrittää niitä rytmin käännöksiä ku toinen on vielä niin pieni. Onneksi sain aamulla nukuttua 3tuntia sikeesti.
Kyllähän yöllä kirosin tätä imettämisen ihanuutta :kieh: Kyllä kävi mielessä moneen kertaan ne pulloruokinnan hyvät puolet. Milloinhan saan nukkua oikeesti kokonaisen yön? Ja syyä niin ettei tartte miettiä et vaikuttaako vauvan masun toimintaan... Roskia ku lähtee viemään niin saa pakata tissit niin piiloon ja lämpimään ettei vaan se tulehus iskis... Oon mä kauhee, kerranki imetys onnistuu niin sitten pitää vaan valittaa :ashamed: Mutta itkuisuutta itellä on nyt kovin ku väsyttää.

Vanhemmat lapset on suhtautunut hyvin vauvaan. Toistaiseksi on vältytty niiltä kiukkukohtauksilta mut saas nähä miten käy kunhan mies palaa työelämään :snotty: Mutta se on sen ajan murhe sitten.

Täällä on nyt hirveet pakkaset! Taas yli -20 että mahtaa ulkoilut siirtyä meillä pitemmälle. Ja mä niin ootin et pääsee kärryttelemään!
Pitäsköhän yrittää pikku päikkäreitä...?
 
epuska
MIKÄ OLIS HYVÄ D-VITAMIINI???

Me kokeiltu nyt dee-tippoja, ja ne tuntuu aiheuttavan kyllä ihan hurjasti mahavaivaa. Neuvolasta saatu devitol tuntui itkettävän kanssa. Oliko joku kolmas merkki vielä, joka oli hyvä, mun yksi kaveri sellaisesta puhui, nyt en muista mikä se oli....

Eilen, kun ei aamupäivällä muistettu antaa tippoja aamu sujui rauhallisesti, illalla d-vitskun jälkeen itkua, ähinää... Nyt sama juttu, tyttö ei nuku sängyssä ollenkaan, vaan uinailee nyt kantoliinassa, muuten herää 5-10 min välein huutamaan.
 
Lilllerilalleri
Moi!

KAlluppiin: meillä aloitettiin myös tehon kautta. Pojalla oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä, se katkaistiin, kun pää oli syntynyt, eikä näin ollen saanut kaikkea napaverta itselleen. Poika sai siis 40 g lisäverta ja hiukan happea kun oli niin sininen. antibiootit aloitetiin myös varmuuden vuoksi, kun mulla oli joku tulehdus ja niitä atkettiin pojalla 9 pvä, ku ei alkuun ollutkaan cerppi lähtenyt laskuun vaan nousi välillä. Kaikki mahdolliset tutkimukset tehtiin, mm. lumpaalipinktio ja keuhkokuvat, mutta mitään ei löytynyt ja sitten tulehdusarvot olivatkin jo laskeneet normaaleiksi.

Poika oli siis teholla ensin kaksi yötä, sitten osastolla vierihoidossa 3 yötä ja sitten taas teholla muistaakseni 3 yötä. keskolassa meillä kanssa alkuun antoivat huimt määrät maitoa, osastolla sitten aloitin rinnalla pidon ja annoin lisämaitoa. 3 pvä meni, ennenkuin mulla alkoi maitoa tulla riittävät määrät ja toisen kerran kun poika joutui keskolaan imetin kaikki syötöt eikä lisämaitoja tarvittu.

nyt kotona rinnat tuntuvat välillä jo ihan tyhjiltä, mutta kyllä sitä maitoa tulee kun pikkumies vaan imee. mitään kelloa en ole sen tarkemmin kytännyt, mutta noi 2-3-4 tunnin välein syödään. esikoinen oli alkuun aivan prikulleen samanlainen, siksi jaksan uskoa, että maitoa riittää, kun viimeksikin tyttö kasvoi hyvin rintamaidolla.

tsemppiä kaikille vauvuuksienne kanssa :)

lillerilalleri ja pikku-ukko 11 pvä
 
Heipat ja suoraan galluppiin...

Tällä kertaa meillä ei menty tehon kautta, vaan uudelleensynnyttäjänä pääsin torstaina kotiin kun vauva oli syntynyt tiistaina.

Tehosta on kyllä kokemukset esikoisen kohdalla joten viimeseen asti pelättiin että näinköhän taas olisi yhtä kova alku vauvalla elämään.

Kotielämään totuteltu tässä parin yön verran.

Ihan kamalaa on tään maidonnousun kanssa. Vauva viruttanut unipätkänsä kolmeen-neljään tuntiin mutta jaksaa syödä välillä vain yhen rinnan kerralla. Toinen jää ihan täyteen valumaan ja pinkomaan. En oikein uskaltaisi mitenkään rueta lypsämäänkään kun se lisisi maitoa entisesään.

Tässä siis tasapainotellaan rintatulehduksen pelossa. Tulin tähän koneelle vähän tarkoituksella naputtelemaan, että jos ääni havahduttaisi mussun syömään. Nyt olisi jo ihan hyvä aika herätä. Muuten häntä ei kyllä äänet häiritse yhtään. Isoveljet leikkii leikkejään ja melskaa ja ääntä kyllä riittää...makkarin ovikin on ollu auki koko päivän mutta ei tämän kaverin unet ihan vähästä häiriinny. Hyvä niin :)

Ai niin siitä d-vitamiinista... Mä oon aina käyttäny jekovittia ja ei oo koskaan tullu mitään vaivoja vauvalle siitä. Sillä ajattelin alotella tälläkin kertaa. Ja se on kätevä kun ei tartte jääkapissa säilyttää. On helppoa reissussakin kuljetella. Eikös ne d-tipat oo jääkaappitavaraa?
 
Annette-79 harmaana
Jekovitia minäkin olen käyttänyt kaikilla kolmella vanhimmalla... ainut joka ei ole vatsavaivoja tehnyt. Se vaan on pirun pahan makuista :x Mut tosiaan käytännöllinen siinä, ettei tarvitse jääkaappisäilytystä.

Mustasukkaisuutta on meilläkin havaittavissa. 6-vuotias on tosi reipas isoveli, 3-vuotias ei ole ihan niin innoissaan vauvasta, on hieman itkuherkemp kuin aiemmin (tosin aina ollut herkkis), j sitten tuo 1.5vuotias.... Ihan mahdoton tapaus! Kitisee ja kiukuttelee ihan hirveesti. Monta kertaa päivässä pistää hommat ranttaliksi.

Mentävä taas :wave:

Annette ja Pentti 9vrk
 
Nonniin..
Joskos uskaltaisin kirjottaa omaa synnytys kertomustani.
Aika kultaa muistot!

12.1.2007 Perjantai aamuna (rv 41+4) ilmottauduin Tayssin osastolle 4A.
9.00 otettiin ensimmäinen sydäkäyrä, 9.50 oli lääkäin vuoro joka pääti aloittaa käynnistyksen.
10.10 sain ensimmäisen tabletin neljäsosan jolla tuli pieniä supistuksia, jotka kuitenkin loppuivat 3 tunnn jälkeen.
Käyrä taas 11.30 ja 14.00. Seuraava tabletin muru 14.25 jolla muutama tiukka supistus jotka taltioituivat käyrälekkin.
Käyrä 18.30 jolle supistuksia 8 kpl.
Seuraava muru 19.20. Selviä supistuksia 20.00 alkaen.
Peräruiske 21.40. Kipulääke Petidin lihakseen 23.00 jolla sain nukuttua 2 tuntia. Herätys supistuksiin ja tutkimus jossa kanavaa sentti.
02.30 tutkimus ja käyrä, ei kanavaa.
Jatkuvia kipeitä supistuksia 3-5 minsan väleillä.
04.45 tutkimus jossa ei muutoksia, kipulääke lihakseen.
Heräys 20 minuutin kuluttua tuskaisiin supistuksiin.
Suihkussa likoamista 05-06.45, lapsvedet ja limatulppa samalla kertaa.
7.00 saliin, jossa ihanaa ilokaasua.
08.20 eka kokonainen epiduraali (pvän aikana lisäksi 2 puolikasta ja 1 kokonainen epiduraali ja spinaali puudutus).
15.30 ensimmäinen ponnistamisen tarve johon lupa. Kohdunsuulla kuitnkin pieni kova reuna joka pysäytti.
16.00 uusi lupa ja oikea asentokin kokeilemalla löytyi (jalat tuilla).
17.14 totaalinen väsyminen ja lääkärit paikalle. Poika maailmaan imukupin ja välilihan leikkaamisen avulla. Lisänä repeämät.. :/

Tikkejä on aikalailla, mutta kunhan muistaa nuo särkylääkkeet niin
hyvin menee! =)
Kaikenkaikkiaan kokemus oli tosi järkyttävä, isälle ehkä vielä enemmän.
Kummasti se kaikki kipu kuitenkin loppui kun seinään, kun poika oli pihalla.
 
MOI

POIO erittäin hyvin sanottu et aika kultaa muistot :LOL: :whistle: niinhän se tekee..itse kipusin miehen päälle jo to kun ke olin synnyttänyt ja kysyin et tehäänkö lisää kun oli niin helppo ja nopee synnytys??mies vaan katto kieroon ja sano et rauhotuppa nyt taitaa ne hormoonit jyllätä vieläkin.. :whistle: :LOL: B)
Se kipu on aivan suunnatonta ei sitä sanoin voi kuvailla sanoja ei vain ole :\| :x ja kyllä meilläkin miehellä kiilteli siinä vaiheessa synnytystä kyyneleet silmissä kun lääkäri nukkumatti ja katilö vaan ihmettelivät kun kipuun ei auta mitään ja minä karjuin ilokaasumaskiin minkä kerkesin kun en lausetta kerenny aloittaa kun uusi supistus iski päälle..huh,ja kaiken tuonkin jälkeen sitä haluu uudelleen :headwall: :D ohhoh,antaapahan olla minun puolesta synnytys ja odotus on kyllä niin ainutlaatuista ja ihanaa aikaa kaikesta huolesta ja kivusta huolimatta että miksikäs ei uusintaan mutta tehkää te muut minunkin puolesta,joohan :ashamed: =) :wave:

Nappa ja kekara 18pvä
 
Iltaa.
Vauva valvoi sitten puoli neljään aamulla. 5 ja puol tuntia putkeen! Huhhuh. Onneks mies tuli auttaan kolmelta, kun tuntui että taju lähtee väsymyksestä. Nyt vauva oli valveilla 17-20. Aika kova valvomaan noin pieneksi.
Kuinka teidän muiden vaavit valvoo? Onko tuo pitkä aika vai tuntuuko musta vaan?

Jihuu, isyyslomaviikko alkaa! Jippii!! Siirsin tahallani lomaa eteenpäin, kun synnytyksen jälkeen olin niin hyvässä kunnossa. Nyt pieni lepotauko tekee todella hyvää. :D

Myyrä ja sir Poopalot 17pv
 
Hei :wave:
Me päästiin tänne asti! 15.1 syntyi aamuyöllä ihana tyttönen 50cm, 3746g rv 39+6! keskiyöllä meni vedet kotona ja viideltä typy oli ulkona. Nyt on vähän itkuista vielä vaikka todella onnellinen olo onkin, mutta fyysisesti voin loistavasti. Vauva on aivan ihmeellinen. Ei paljon itkeskele, vähän kitisee jos on masu kipeä ja sitten kun on nälkä, määkäsee vähän kovemmin.

Kun vauva nukkuu käyn tarkistamassa jatkuvasti että hengittääkö hän... pidän pinnasänkyä ihan kiinni omassa sängyssä ja nukun koiran unta. Kai tää tästä kun tulee vähän varmuutta =) On kyllä niin kaunis vauva että ihan ihmettelen että miten olen saanut sellasen aikaan!

Isän valitsin lapselle kyllä hyvin! :heart: Sairaalassa olo oli kurjaa ja oli koti-ikävää. Äitini sanoi että ei kotona olokaan ole aluksi auvoista mutta on se! Ainakin toistaseks. Isästä on kyllä paljon apua ja enemmänkin. Pitää muakin hyvällä tuulella :)

Nauttikaa vauvoista, mä meen taas tarkistamaan omaani.

Eeva<br><br>
 
Iltaa

Galluppiin et meillä käytiin teholla imeltymässä ja siellä annettiin aika suuria annoksia mun mielestä. Kun sillä maidollakin saadaan se sokeri tasapainotettua. Ja kun tipasta päästiin niin sitten vauva oli jättänyt syömättä kaksi annosta, oli pitäny laittaa nenämahaletkusta. Se aiheutti lisäöitä. Yhteensä siellä meni kolme yötä. Ja sitten yksi yö oltiin osastolla yhdessä, ja eikun kotiin. Oma olo oli sen verran herkillä kun muita oli ikävä, ettei minusta olisi ollut siellä enää mihinkään.

Annokset on meilläkin noussut jo yli 100ml. Toisinaan menee kyllä vähemmänkin, mutta sellanen 110ml on aika normi nykyään.

Kuka päivitteli sitä rintojen pakkaamista? Oletko kokeillut sitä termomammaa? Naapuri sitä minulle suositteli, on kuulemma todella hyvä, ei tarvitse kuulemma sen kummenpia kuin vain sen ja normivaatteet.

Mut nyt nukkumaan, kun vauvakin nukahti. Ehtii ehkä juuri pari tuntia nukahtaa pahimmoilleen... :D

Vilipi ja saara 18pv
 
epuska: Teidän tyttö vaikuttaa yhtä vaativalta kuin meidän esikoinen. Meillä vauva rauhoittui muuallekin kuin sänkyyn niin, että pistettiin vaunut olkkariin. Itsekin sai istahtaa, kun jalalla työnteli vaunuja edestakaisin. Ei sitä jatkuvaa kävelyä jaksanut. Liikkeellä olevat vaunut ajoivat saman asian. :D
Jos se itku on kovin kivuliaan oloista, on moni saanut helpotuksen vyöhyketerapiasta.
 
Heippa taas!
Ihana pakkas ilma ulkona! Vihdoinkin tännekkin tuli tota pakkasta ja lunta!
Voi kun päästäis pian ulos..No, ehkäpä sit ens viikolla!

Miten te muut muuten steriloitte noita pulloja? Ite keitän niitä sen 5 minsaa joka käytön jälkeen, samalla menee myös tuon rintapumpun osat.
Mulle vaan kaveri sano, ettei niitä pulloja tarttis keittää joka kerta?
Hjelppivä???

Nyt on aika valmistautua soittaan lastenvalvojalle tuota isyyden tunnustamista varten.. :/
 
epuska
myyra; Joo, viime yö oli aika hurja, taas kerran tuli se k-sana mieleen. Tyttö huusi n. 12-01 yöllä ihan simona, oli lopulta hiessä. Annettiin maitoa, se kyllä maistui, mutta lensi kohta kaaressa ulos. Lopulta oli ihan hikinen, joi pullosta 60ml ja nukahti kuin seinään! Nyt aamupäivä ollut rauhallista, mutta koko yö sitä ihmeellistä ähinää. Mietin jo, että pitääkö mun mennä lääkäriin tutkituttamaan, että onko se ähinä ihan normaali ilmavaivaa vai jotain muuta. Mies lähti tänään ekaa päivää töihin, saa nähdä miten on jaksanut....
 

Yhteistyössä