TAMMIVAUVAT 2007

Eli neidin maagiset mitat 3kk neuvolassa oli 6260g(3870) ja 59cm (50)

Rokotus harmitti, ensin itketti ja sit ku se meni ohi pärisytti huulia vihaisena. Itteä nauratti ku se oli just sellaista mielenosoitusta että "minä olen vihainen!" eikä itkua!! :LOL: :ashamed:
 
myyrä: en ole kokeillut annoksen pienentämistä. mulla kun on alusta asti ollut pienin annos millä on todettu olevan vaikutusta. ja tuo annoshan lasketaan painon perusteella niin jos oot laihtunu siitä kun annos määrätty niin on paikallaankin annoksen pienennys. mut näin oon käsittänyt et liian pieni annos ei vaikuta joten siksi en itse lähtis paljoa pienentämään. mut nää mun omia aatoksia.............

ja tuosta työhön palaamisesta. vakituista ei ole odottamassa, mutta ihan sen mukaan mikä oma olo on niin saatan jo marraskuussa mennä osa-aikaisesti. työ siis tiedossa ja jos malttaisin mennä jo joulunalla niin varmemmin sais kevään jatkaa osittain ja sit jo seuraavasta kesästä on luvattu kokoaikaista. olis toisaalta ihan mukava aloittaa työt vain puolipäiväisesti. mut jos ei raha ratkaisisi niin olisin kotona vaikka lapset yli 3vee.

neitokaisen kuumeilu on vielä pois. iho-oireita on vieläkin mut enää ei ole niin kosketusherkkä kuin aamulla. toivottavasti menee ohi.......

t.mikki ja miisa +3kk
 
Pikasesti kuulumisia...
Sain vihdoin ne verikokeitten tulokset ja hemppa oli 122, eli kahdella sen rajan yli mistä lääkäri puheli :D eli nyt sit vaan reseptillä kierukkaa hakemaan ja sit varaan aikaa siihen laittoon. Hui, ihan jänskättää ;) Eilen oli Aatulla lääkäri, piti saada se altistus sovittua/alotettua mut meillä tulikin lähtö siinä samalla sit Taysiin :( Pojalla kun on ollut tota röhäyskää joku parisen viikkoa ja lääkäri sit kuunteli ja totes että rohisee sen verta että pieni vinkunakin kuuluu, et paras olisi lähteä lastenpolille hengitteleen sitä lääkettä. Oltiin koko porukka liikkeellä mut siitä sit lähettiin sinne seuraavaks. Siellä vierähtikin sit kolmisen tuntia :whistle: ihme että tytöt jaksoivat olla, onneks oli siinä se lasten leikkipaikka ni oli tekemistä. Verikoekin Aatulta otettiin, voi jestas se on kamalaa noin pieneltä. kaikki arvot oli onneks kunnossa, tulehdus ym. Lääke onneksi auttoi melkein heti ja rohina rauhottui ja vinkunakin oli hävinnyt, kun lääkäri vielä kuunteli ennen lähtöä. Jos ei olisi auttanut, niin osastolle olisi joutunut :/ mutta nyt sitten kotona hengitellään viikon verran lääkeainetta tolla babyhalerilla, toivotaan että poitsu paranisi sillä nyt kokonaan. Voi kurjuus..

jotain vielä piti kirjottaa.. ai niin, kiitti mikille kun oot lisännyt tonne ekalle sivulle meidän pojan :) ja poiolle vinkistä, että uus tapaaminen suunnitteilla.
Olikos se suklaasyöppö kun kyseli sitä että tarttuuko leluihin. Meillä ollaan kans kädet tosiaan löydetty ja selvästi tarttuu leluihin, jos tuo ihan lähelle ja niin että näkee. Nyrkit menee myös koko ajan suuhun ja kovasti niitä lussutta, kuolaakin tulee ihan kiitettävästi ;)
Iltakitinöihin sen verta, että meillä ollaan nyt oltu muutama päivä illalla itkusia eikä mikään olis hyvin, taitaa johtua tuosta röhästä. Öisinkin on pyörinyt enemmän, kun yhtäkkiä alkaa yskittää välillä. Mut et nukkuminen on ollu vähän vaikeeta iltasin, mut toivotaan et helpottaa heti kun saadaan muuten olo paremmaks.

Nyt illanjatkoja, täytyypi mennä..
 
Kränälle tiedoksi, että minua itseä on palveltu kyseisessä liikkeessä erityisen hyvin, juuri äsken kävin siellä ja 56 löytyi melkein jokaisesta potkarista ja bodystä. Ymmärrän, että kokoja 45 ja 50 ei löydy, koska ne vievät tilaa niiltä vaateilta, jotka myyvät eniten. Kukaan ei nykyään osta näitä pieniä kokoja, koska ne jäävät heti pieniksi. Eikö sinulla ollut aikaa, että myyjä olisi hakenut sinulle niitä pieniä kokoja varastosta???? :headwall:
 
Minttuli77 harmaana
En aikoihin sitten ole ennättänyt kirjoitella kun tuo meidän söpöliini pitää niin kovasti huolta ettei äidillä paljoa omaa aikaa päivällä ole:)

Poitsu on kovasti kasvanut. Nyrkit menee suuhun ja sylki valuu... kovasti lattialla tartuttaan myös mobilessa yllä oleviin leluihin.
Syömisistä sen verran että ollaan syöty päivällä pottua ja illasta sitten porkkanaperuna velliä. Tuntuu että pojalla on ihan kauhea nälkä kokoajan ;) Yöt menee tosi hyvin nukkuessa. Illasta syödään ennen kymmentä ja seuraavan kerran neljän aikoihin...sitten syödään taas kahen tunnin välein niinkuin päivisin.
Ensi viikolla onkin sitten lääkärineuvola. Innolla jään taas odottamaan kuinka paljon ollaan kasvettu.

Kalluppiin sen verran että varmaankin jään kotiin äitiysloman jälkeen.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Minttuli77 ja poitsu 3kk 18pvä

Ainiin.. hokasin tuossa keskustelua meidän kylän ainoasta lastenvaateliikkeestä. (taitaa meita kuusamolaisia olla sitten enemmänkin täällä:))Käyn itse ostamassa sieltä vaatteet poitsulle ja maanantaina ainakin oli 56 kokoja...kävitkö kränä kahtomassa sieltä oikealta takakulmasta... sivulta? siellä oli aivan mahtava näköinen vaalea body jossa oli liina mukana. Kattoin itte sitä ja siinä taisi olla just tosi pieni koko päälimmäisenä...Käy ihmeessä kahtoo sitä koska ne menee aika nopeeta ja sen oon täällä huomannu että jos ei heti osta niin se menee aina jollekulle nopeemmalle!
 
iltaa ellit


Tänään oli Röllin 3 kk neuvola ja uudet mitat menee näin:

Pituus 65cm (53cm) paino 6665g (4010g)

Kovin on poika rinnalla kasvanut. Piikin otti vastaan kuin mies :) Pieni kitinä laitetaan väsymyksen piikkiin. Päivällä oli havaittavissa ylimääräistä kitinää, mutta iltatoimet meni jo vanhalla painolla. Onneksi Äiti oli käymässä, muuten ei olisi supon laitoista tullut mitään...

Gallupeista

tahtoisin jäädä kotiin muutamaksi kuukaudeksi äippäloman jälkeen, mutta lainan maksusuunnitelma on eri mieltä...
Mumma ja Paappa ovat ihan haltioissaan pikkupojasta. Jatkuvasti kuulen, että nyt sitä nauttii, kun ei silloin omien kanssa ehtinyt. Sitä kai tuo elämä sitten on, odottaa jotta lastenlapset vartuu :)
Minkämoinen adressi sitä pitäisi laittaa, jotta äitiysloman saisi jatkumaan hiukan pidempään osa-aikaisena... niin, jotta voisi käydä muutaman tunnin päivässä töissä, lapselle hoito. Pysyisi perheen talous kunnossa ja työnantaja kiittäisi (samoin äiti joka pääsee töihin tuulettumaan). Minullako ikävä töihin... ei oikeastaan, mutta aikuisen ihmisen seura. Välillä tuntuu, jotta kovin on 3 kk tasolla... pii pii poo pii po po po pii pii... hihi hiih,. Ihanaahan tuo on ja aikaansa kutakin. :heart:

Tulin sitten maininneeksi hyvästä omenapiirakasta... En löydä ohjetta mistään!! Laitan tulemaan, kun se kävelee vastaan. Pitäisi alata tuhoamaan urakalla viime kesäisiä pakastin aarteita.

Iltoja :wave:

Rölli tänään tasan 3 kk :heart:
 
Vilipi iltasella
Hei!

Ajattelin kummeja ja isovanhempia ilahduttaa valokuvakortilla, olikohan kuvakortti oikee nimi. Ifiltä tilasin sellasen missä oli hienot reunakoristeet, tutti, ja sit siihen sai laittaa tekstin. Laitoin kaikki syntymätiedot ja sitten vielä ristiäispäivän ja kaikkien nimien nimipäivät. En ole ennen tajunnu et voihan sen kortin täyttää noillakin tiedoilla, höhlä mie. Toivottavasti kummit tykkää. On ainakin erilainen kuin se mikä on isommista lapsista laitettu, eli tekstiviesti ja yritä siinä sitten muistaa... :kieh:

Mutta tämmöinen tähän loppuun et aamulla ollaan taas korkeella! Niiin ja kun ei maksanut kuin 4,95? niin opiskelijakin uskaltaa panostaa sen verran. Eli siinä vastaus yhteen galluppiin. Mie meen kouluun syksyllä taas syyskuussa, mies katsoo lasta. On työnhakijana mies niin toisaalta pidän peukkuja et ei sais töitä eikä tarvis laittaa Kristaa hoitoon, mut toisaalta taloudellisesti olis tietty hyvä et olis töitä. Hakemuksen joudun kuitenkin laittamaan tooosi aikaisin, täällä päin kun tuntuu olevan tiukkaa tuo hoitopaikan saaminen. Eihän sitä koskaan tiedä koska mies joutuu myös lähteen töihin. Ja talous on ollut tiukilla aina, opiskelu ei kannate. Sanotaan siitä mitä tahansa. Mutta jos yhden ammatin saisin hankittua, jospa se painostus sitten loppuisi.

Jaaritteluksi meni..

Vilipi :LOL:
 
Huomenta mammat!

Toisella sivulla jo oltiin, nostelen tässä.

Siis että osaa olla hidas tuo digikuvien lataaminen tuonne ifille. Mie olen jo kaks tuntia niitä laarannu uudestaan ja uudestaan, kun aina menee juntturaan. Tosin noita kuvia on kertynyt tonne kansioihin, ja toista sataa reilusti tulee näköjään...pitäis useammin tilailla.

Mut ulkoilu kutsuu kunhan saan tän porukan kokoon ja vaatetettua. Joku ihme villitys on vallannu nuo meidän vanhemmat lapset.

Vilipi ja Krista
 
Heippa!

Käytiin sitten eilen illalla näyttämässä meidän neitiä korvalääkärille. :/ Pientä räkäisyyttä ollut jo noin viikon verran ja toissailtana oli tosi ärtynyt ja haroi oikeaa korvaa. Annoin Panadolia ja nukkui sen voimalla hyvin yön. Eilinen olikin sitten yhtä huutoa ja ärtyisyyttä ja taas sen korvan haromista. Olin siis ihan satavarma, että korvatulehdus on pienelle päässyt tulemaan. Käytiin sitten ihan lasten korvalääkärillä (kiitos vakuutuksen...) mutta ei siellä onneksi mitään tulehdusta ollutkaan. :p Sanoi kyllä lääkärikin, että ihan tyypilliset oireet. Mutta onneksi pelkkää nuhaa vain. Aika räkäinen on nyt, etenkin aamulla, mutta niistäjällä siitäkin selvitään.

Täällä on kyllä käsien käyttö edistynyt hirveästi! Usein sitterissä on aivan "poliitikko"-asennossa eli kädet melkein ristissä. :whistle: Toivottavasti ei enteile ammatinvalintaa... Samoin tarttuu jo hienosti leluihin ja äidin ja isän käsiin. Kuolaaminen on edelleen valtavaa, enteilee varmaan hampaita.

Gallupista. Kotona olen niin pitkään kuin mahdollista eli ainakin sinne 3 vuoteen asti. Syksyllä menen töihin muutamaksi viikoksi, kun mies pitää isäkuukauden. Sen jälkeen ajattelin tehdä keikkoja, kun eihän silla kotihoidon tuella elä. Meidän lainoilla ainakaan... B)

Jaahas, jos menisi syömään, niin kauan kuin typykällä unta riittää.
MihLa ja Typy, 3 kk ja risat
 
Kylläpä alko ärsyttää :kieh: Tosissaan kävin siellä lastenvaate liikkeessä... kiersin koko putiikin ensin yksin pariin kertaan läpi, kolmannen myyjän kans ja ei vaan löytynyt. joku keltainen potkari ja sit 2kpl bodyja jotka oli myös tyttömäisiä. Pyysin kyllä että myyjä olisi hakenut varastosta mutta varasto on alakerrassa eikä hän päässyt niitä hakemaan kun oli yksin töissä. Syksyllä kun etsin käsineitä lapsille niin silloinkin tarvittavat koot oli varastossa, kolme kertaa niitä kävin kysymässä ja aina vaan tuumattiin ettei nyt pääse hakemaan. Erittäin hyvää palvelua sieltä on saanut jos on menny ostaa jotain kallista. Mut jos ale hyllyt kiertää ensin niin ei edes tervehditä. Tämmystä palvelua oon saanut ja #&%?$!* maku suussa joten en kyllä lähe kehumaan sitä paikkaa. Kai se akka mut muistaa ku kerran kävin kattelee kaverin lapselle synttärilahjaa ja myyjä näytti mulle alennuksessa olevaa t-paitaa joka maksoi 19euroa. Tuumasin et onpa kallis ale paita :whistle: Jep, mut jos jotakuta ärsyttää etten pidä siitä kaupasta niin ei tartte tulla lukemaan juttuja, saatikka kommentoida niihin...
Niin ja myyjä ite sano et 50/56 ei myy niin sen takia ne ei oo hyllyssä. Varastossakohan ne myy...

Tulenpa kirjoittaa myöhemmin kuulumisia jos oisin paremmalla tuulella...<br><br>
 
Voi teitä valittajien joukkoa, eikö teillä ole elämässä mitään muuta kuin nari nari.... :whistle: Hankkikaa oma elämä ja nauttikaa siitä!!!! Elämässä täytyy olla muutakin kuin pelkkää valittamista joka ainoasta asiasta, pännii... :whistle:
 
TeeTee harmailee
Olipa näköjään tullut käytöksenoikoja oikomaan tätäkin ketjua tuon Piitun olomuodossa. Ei näy olevan tammivauvojen porukkaa etusivusta en ainakaan löytänyt. Ja tietysti käyttäytyminen oli toinen tuntomerkki. Yleensä täällä on saanut "valittaa" ja siihen on löytynyt lähinnä osaaottavaa kommenttia.

No, minäkin nyt sitten valitan, saa nähdä, tuleeko Piitu tai joku muu oikomaan...

Meillä on Pete ollut puolitoista viikkoa räkätaudissa. On jo toinen tähän vajaa 3 kk ikään mennessä. No, viime perjantaina käytin lääkärissä korvatulehduksen poissulkemiseksi. Lääkäri sit kirjoitti varulta lähetteen TAYS:iin ku oli niin limainen ja yskäinen vauva. Viikonloppu selvittiin kotona, mut oli vähän työlästä tuo nukkuminen: lima meinas aina juuttua kurkkuun, ja sit sitä piti yökkäillä.

Maanantaina sit katoin, ku pojulla oli selviä hengitysvaikeuksia. Lähdin "käväisemään" TAYS:ssa limaimuilla ja vähän spiiraa aattelin saada ahtaaseen hengitykseen. Vähän toisin kävi. Lääkäri passitti heti osastolle, kun oli paino tippunut 250 g muutamassa päivässä ja keuhkot vinkui ahdistuksesta. Oli pikku paniikki, kun mies on työmatkalla ja ei voi oikein yksin noita kahta muuta lasta jättää kotiin! Lähimmät mummut yms asuu yli 400 km päässä, joten ei apua. Onneksi kultainen siskoni on vähän aikaa sitten muuttanut tuohon 40 kilsan päähän, ja hän pääsi sit yöksi menemään isoveljien kanssa kotiin. Vauvaa en ois mistään hinnasta jättänyt yksin sairaalaan. Oon siellä ollu aika monesti nimittäin lastenosastoilla, että kokemusta on. Hoitajat ehtii siellä just ja just sen lääketieteellisen hoidon antaa, mutta muuten lapset on omissa oloissaan. Voi kuvitella, miten hyvin parikuukautinen vauva itteään viihdyttää...

Onneks siis järjesty tuo isompien lasten hoito, ja sain olla vauvan luona sairaalassa. Olis imetyksellekin ollu vähän hankalaa jos en ois pystyny oleen. Päästiin onneksi jo reilun vuorokauden hoidon jälkeen pois, ku hengitys helpotti. EIKÄ saatu rotavirusta sieltä osastolta, vaikka sitä siellä taaskin oli. JEEJEE! Edellisen lapsen kans 1-vuotiaana tuli yhteensä 10 sairaalapäivää eka rs-viruksen takia 5 ja sit osastolta tarttuneen rotan takia toiset 5. Se oli kyllä ikävä kokemus :(

Nyt ollaan siis oltu kotona jo kaks yötä, ja tauti on selvästi parempaan päin. Huomenna tulee mieskin kotiin.

Galluppeja on ollu parikin vissiin. Hoitovapaalle aattelin jäädä syksyllä. Tosi koville ottaa taloudellisesti, mutta täytyy yrittää jotain keksiä ja säästää tässä vielä ku voi. Mul on kyllä muutenkin ihme työkuvio, että ei se niin sanottua oo, että olis jotain työtä, vaikka periaatteessa pitäis olla.

Pete ei vielä käänny tai ota aktiivisesti leluja tai sellaista. Käsiä syö, jos ei muuta oo suussa ja hereillä on. Yöt menee ihan ok, mitä nyt tää sairastelu on vähä verottanu. Tollaset kolmisen kertaa ehkä syö yössä, ja kuuden maissa pitää päästä suoli ja rakko tyhjään. Sit vielä uni jatkuu pari tuntia ehkä.

No ny täytyy varmaan jotain sapuskaa lähtä hankkiin pöytään.

Hyvät päivänjatkot vaan kaikille!

TeeTee ja Pete oisko 13 viikkoa.. eiku 11 ja jotain, laskin kalenterista
 
Annette-79 harmis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 15:56 Piitu kirjoitti:
Voi teitä valittajien joukkoa, eikö teillä ole elämässä mitään muuta kuin nari nari.... :whistle: Hankkikaa oma elämä ja nauttikaa siitä!!!! Elämässä täytyy olla muutakin kuin pelkkää valittamista joka ainoasta asiasta, pännii... :whistle:
Paraskin puhuja! Kukas se tuli nytkin valittamaan toisten puuttuvista elämistä. "hankkikaa oma elämä"... Hmmmmm. Nyt pisti miettimään, kenenkäs elämää sitä tässä olen jo 28 vuotta elänyt jos en omaani... SINUNKO? -Voi anteeksi *heittää ne vähäset elämän rippeet takaisin*. Onnellista loppu elämäsi ensimmäistä päivää vaan sitten :saint:
 
pepsu pikaseen
Juu, ei kannata noista ulkopuolisista välittää, hyppää vaan viestin yli. Meil tammimammoil on hyvä hanki ja meininki, turhaan ulkopuoliset yrittää sitä tulla pilaamaan!
 
Vilipi jatkaa
Mihla, oliko teillä syöminen vaikeaa? kun tässä pähkäilen mikä meidän neitillä on kun pitää huitoa käsillä syödessä niin ettei siitä itse syömisestä meinaa tulla tolkkua. Tosin kielen kärjessä on vielä hieman haavauman jälkimaininkeja. Ja tuo huitominen ajoittuu lähinnä iltaan. Niin mietin ihan että olisiko korvatulehdusta. Mutta eipä meillä oikeestaan muita oireita, kitinä nukkuessa on alkanu meilläkin. Siis että heräilee ja kitisee. Onneksi muitten kertomasta päätellen sitä on liikkeellä, kuuluu kai asiaan.

Haikeaa, kun tuntuu jotenkin kauhealta ajatella että kohta sen vauvakuumeen saa heittää romukoppaan ihan tosissaan kun se kierukan laitto lähestyy. Ihan kuin olisi viimeinen vauva-aika. Onkos muuten kukaan alkanut yrittämään uutta raskautumista? Tuossa laskin et nyt pitäis varmaan plussata jos haluais et samalle vuodelle syntyis :eek: Kaikkea sitä miettiikin...

Meillä ei vielä haluta kääntyillä. Hyvin kyllä pitää päätä pystyssä kun laittaa mahalleen, mutta ei käänny. Mutta tarttuu jo osittain! :heart: :D Ihan hetken aikaa heiluttelee leluja kädessään. En kyllä usko että monesti edes tajuaa että itse pitelee lelua. Mutta onneksi pahemmilta väärin käsityksiltä on vältytty, mitä nyt helistin piti niin kovaa ääntä et sitä ihan säikähti itkemään! :/

Mies meni akvaarioon laittamaan "vanhalle" asunnolle uusia kaloja, toivottavasti ei mene myöhään. Mie olen ollut sille ihan liian äkäinen, voiskohan johtua renkaasta vai ihan muuten vaan omasta kuumeisesta olotilasta. Nyt kun ei mene buranaa naistenvaivoihin niin kauheen kuumeen ja kurkkukivun pukkas. Ja eikun lääkkeitä kehiin! :kieh: Heavy User...

Vilipi ja Krista
 
Annette pikana
VILIPI: Meillä Joonas huitoo käsillään kesken syönnin jos sillä on röysky tulossa. Röyhtäytän Joonasta joskus parikin kertaa syötön aikana. Mut kokeie josko syynä olis tuo.
 
Meillä Jere huitoo syödessään kans välillä! Varsinkin iltasin on sellaset tsembalot, ettei meinaa kädet riittää. ;)
Rauhottuu sillä, et otan kevyesti uloimman käden hihasta hetkeks kiinni.

Juu, tuo vieraiden kommentoiminen hieman ihmetyttää/kiukuttaa.
Onko pakko tulla lukemaan juttuja, jos ei kestä?
Mun mielestä me saadaan kertoilla täälä näitä omia juttuja ja valittaakkin, ei sen pitäis VIERAITA haitata. :kieh:

Nyt multa tulee valitusta. Sovin yhden ihmisen kanssa spostilla, et hän ostaa ne mun myynnissä olevat äippävaatteet. Otin ne myynnistä pois ja ilmoitin muutamalle kiinnostuneelle et ne ovat varattuja.
Nyt tämä immeinen ei sit olekkaan ottanut enää yhteyttä ja spostit mitä hänelle olen laittanut tulee takas. Ketuttaa!!! :(
 
Atte nukkui viime yönä 10 tuntia putkeen.. mutta äiti ei :\| Muksu on ruvennu ihan tosissaa hyörimään sängyssä yöt. Pyörii, tuhisee, potkii peiton pois, nostelee jalkoja sängyn laidan päälle ja päästelee ihme ääniä. Vatsavaivoja ne ei nyt ole, koska niihin Atte yleensä herää, mutta nyt kyllä nukkuu, kunhan vaan touhuaa ihan julmetusti. Pitää laskea sängyn pohjaakin alemmaksi, ettei vaan humpsahda laitojen yli joku yö :eek:

Oulussa kyllä surkia keli.. Ei pääse vaunuileen :(
 
Helou!


Olipas tänne pinoon eksynyt itse täydellisyys, kun mistään asioista ei sais valittaa. Jotenkin tuli fiilis, että kyseisellä henkilöllä olis jotakin henkilökohtaista tekemistä tuon vaateliikkeen kanssa. Hassua, kun muuten ketju on aina pysynyt asiallisena niin just nyt joku pomppaa tänne moralisoimaan. Mä en ainakaan pystyisi elään sellasta elämää ettei ikinä sais mistään valittaa...

Maissivelliä ollaan edelleen syöty, mutta eipä se ainakaan pidä tota meidän poikaa yhtään sen kylläisempänä kuin maitokaan. Silti yritän nyt vielä sinnitellä ilman sen kummempia kiinteitä. Muistuu ikävästi mieleen tuon esikon allergiakierteen, joten vielä en haluais samaan rumbaan ryhtyä, jos sellanen taas tulis.

Poio Meille ainakin viimeks neuvolassa sanottiin, et viljoja sais vasta siinä 6 kk iässä alotella. Miks ihmeessä sit on tehty puuroa alkaen 4kk?!?

Miten teillä muilla on sanottu noista kiinteiden alotuksista? Meille sanottiin, et 4kk iässä perunaa yms sekä hedelmäsoseita, 5kk iässä lihaa ja 6kk iässä viljoja.


Inhottava sadekeli tuli tänne suuntaan. Noh, saanpahan hyvällä omalla tunnolla istuskella sisätiloissa koko päivän ja illalla mussutella tyytyväisenä suklaata napaan. Eilen sitä sorruin sit ostamaan... :ashamed:


Ai niin, te keille on isompiakin lapsia niin...Miten ootte tuon kuivaksi harjottelin tehny? Meillä siis tuo reilu kaks vuotia on nyt alkanu päivisin kotona oleen ilman vaippaa ja ite käy potalla hoitamassa asiansa. Mitenkäs mä tästä nyt alan noita öitä ja ulkoiluita oleen ilman vaippaa? Tuo tyttö, kun käy pissalla tosi usein niin mitenkäs sit ton yön
kanssa? Tuntee ittensä ihan tyhmäks tässä asiassa... :ashamed:
 
Täällä on kanssa aika inhottava keli!

Venla ei eilen illalla meinannu malttaa nukahtaa kun piti käsiä tuijotella. Aina meni simmu kii vaan sitten piti aukasta uudestaan ja tarkistaa että onko ne kädet vielä siinä!! :heart: No lopulta uni kuitenkin voitti!

Mun mielestä täällä nimenomaan just saa valittaa. Käydä vähän purkautumassa niin jaksaa sitten paremmin. Jos joku ei sellaista halua lukea niin olkoon lukematta!

Jep perunasta tuli sittenkin meille massu vaivaoja ja ollaankin nyt taas pelkällä maidola. Seuraavaksi taidetaan kokeilla sitten sitä pataattia. Tai maissii.. en osaa päättää!

äippäloman jälkeen jään kotiin. Työpaikka saa luan pärjätä ilman mua.. ihanaa olis olla sinne kolme vuotiaaksi asti vaan saa nähä mitä rahatilanne sallii!

Jep ruuan laittoon!!
 

Yhteistyössä