*Tammivauvat 2008*

Eli meille siis syntyi pienen pieni Taavi poika rv.38+4 11.1 klo. 15.52 painoi 2065g ja pituutta pikkumiehellä 44cm =) pisteet 9-9-9 eli oli pieni mutta todella virkeä ja pippurinen, liekkö äitiinsä tullut :)
 
Heips,

Tulin minäkin sitten ilmoittautumaan tänne. Msn-yhteisöön en vielä ole ehtinyt.

Eli tyttö syntyi su 13.1. klo 14.05. Raskausviikot olivat 41+1. Paino 3835g, pituus 52cm ja päänympärys 35,5cm. Eli ei ollut mikään jättivauva, vaikka niin veikattiin ja ylikin meni vielä noin reilusti.

Tässä vielä synnytyskertomus kopsattuna odotuspuolelta:


Sunnuntaiaamuyöllä alkoivat tosiaan synnytyssupistukset puoli neljän aikaan. Tulivat n. 10 min välein. 7:ltä muuttuivat vielä kivuliaimmiksi, mutta väli ei tihentynyt. Mun olo alkoi käydä aina vaan kipeämmäksi, mutta odottelin vaan suppareiden muuttumista säännöllisimmiksi ja että tulisivat tiheämmin. Kakkosesta kuitenkin tulivat 3min välein kun lähdettiin laitokselle. Mutta eivätpä vaan tästä tulleet tuota 10 min tiheämmin. 12 jälkeen tuli sellainen supistus, että oksat pois ja mua rupesi jopa ponnistuttamaan. Silloin sitten lähdettiin. Jorviin kirjauduttiin sisään hieman ennen 13. Paikat olivat auki vain 4cm (hirmuinen pettymys mulle, kun edelliset olivat 5cm auki ja kätilökin vähän mietti onkohan tämä nyt kunnolla käynnissä...). Yksi sali oli juuri vapautunut (muut täynnä ) ja sitä siivottiin, joten kätilö ehdotti mulle ammetta. Mä en kauheasti innostunut asiasta, mutta päätin sitten kuitenkin kokeilla. Se ei vaikuttanut mulla kipuihin mitenkään. 3 tai 4 supistusta tuli siinä lilluessa ja sitten alkoikin ponnistuttamaan. Äkkiä kätilö paikalle tarkastamaan tilannetta ja lämmin vesi oli vaikuttanut niin, että lapsivedet olivat menneet (jännä kokemus, kun edellisistä kalvot on puhkaistu) ja mä olin auki 10cm. Synnytys eteni rajusti eteenpäin. Sisätutkimus jakkaralla oli tuskaa enkä mä halunnut ponnistaa siinä, vaikka kätilöt sitä ehdottelivatkin. Siitä mut sitten kärrättiin kiireen vilkkaa saliin ja sängylle ponnistamaan. Ponnistin polvillani sängyn päätyyn nojaten (mikä oli mun mielestä ehdottomasti paras asento kaikkia synnytyksiäni ajatellen) ja tyttö oli 15min maailmassa (klo 14.05). Kaiken kaikkiaan aikaa meni n. 1h 10min siitä hetkestä, kun kirjauduttiin sisään. Repeämiä ei tullut eikä leikata tarvinnut, joten olo synnytyksen jälkeen oli kuin ei olisi synnyttänytkään! MUTTA ne jälkisupistukset! Ne oli jotain aivan kamalaa; onneksi vain ne 2 ensimmäistä päivää olivat pahimpia. Tähän onkin nyt hyvä päättää synnytyssalissa vierailut. Tämä oli ehdottomasti paras synnytyksistäni, vaikka olikin kivuliain rajuuden vuoksi. Todella hyvä mieli jäi :)

Jimena
 
Onnea pikulle vauvasta :heart:

Tännehän alkaa pikkuhiljaa porukkaa valumaan, kiva. Jospa tänneki pian saahaa kovat turinat käyntiin. Tietty ymmärtää et nyt on sitten hiukan erilaista "roikuskella" netissä ku on yks nyytti enemmän kotona.

Nyt varmaa alkaa täällä ensimmäisenä olemaan kuuminpana asiana kastajaiset..
Kirjoitelkaahan kaikki, missä pidätte, paljon porukkaa tulossa, millainen kastemekko, mitä tarjoatte ja onko nimi salaisuus yms..kaikkia mahollista:D

Meillä kastajaiset on mun vanhemmilla, siellä on kastettu molemmat pojatkin niin Aattokin kastetaan sitten siellä. Mies ois halunnu kotona pitää, mutta ku tuossa listaa tehtiin että ketä ois tulossa, niin... niin paljon porukkata on tulollaa ettei me kyl tänne mahduttais. Keittiöki on sen verta pieni. tulollaan ois siis n 35henk, me mukaan laskettuna. Ja siin ei kyl ketään "ylimääräistä" ole. Siin on vaan omat siskot ja veljet perheineen, vanhemmat ja isot mummut sekä kummit.
Tarjottavista ei vielä mitään hajua, muuta ku et kakkua ainakin (sisko leipoo, se leipoo aina joka kekkereihin kakut :p ) jotain suolukkaa pitäs keksiä..
Kastemekkona meillä toimiin anopin kutoma mekko, jolla on kastettu mieskin :heart: ja pojat tietty, sinne helmaan on sitten ommeltu kaikkien kastettujen nimet. Niit on sinnekin jo kertynyt aika monta.

Mut nyt Aatto kutsuu, inhottava hikka kiusaa pientä..
 
Meillä on nimijäiset tässä vajaan kuukauden sisällä. Tuota 10. helmikuuta ollaan mietitty. Mennään vain ilmoittamaan nimi maistraattiin, sitten viikonloppuna kahvitellaan. Kastemekko on vaivaiset 65 vuotta vanha perintökalleus, siinä on kastettu kummisetäni (65v), äitini, kaikki mun veljet, minä, kummityttöni jne. Väkeä tulee vain lähimmät sukulaiset ja kummit. Pieni kahvitus vain, ei mitään isoja pippaloita pidetä. Nimi pidetään salassa viimeiseen asti. Nimi on sellainen mistä ei äitini ainakaan pidä, joten se pidetään salassa. En jaksa kiistellä muiden kanssa sellaisista asioista, jotka ei muille kuulu. Päivitelkööt sitten jälkikäteen sitä nimeä, jos kehtaavat :D
 
Heipsan!

Minäkin nyt vihdoin ilmoittaudun tänne vauvapuolelle =) Eli Poika varasti 2 h ja syntyi siis 10.1 klo 21.50, komiat mitat olivat 4710g, 54 cm ja py 35.5 cm :heart:

Synnytyksestä en ole kovasti puhunut, mutta sektioonhan sen päättyi. Mitenkäs te joilla sektio niin olette toipuneet? Mielestäni olen palautunut hyvin, haava hyvin parantunut ja paino laskee tasaisesti (nestettä tippuu jaloista, niin että välillä jää märät läntit lattialle). Mieli tekis liikkua enemmän, mutta vielä ei saa. Pienillä kävelyillä on kaikin käyty, nyt kun on plussakelejä ollut.

Arki on lähtenyt kivasti kotona pyörimään. Poika syö 2-4 h välein, ja hyvällä ruokahalulla syökin, imuteho on valtava. Aamusin hän tuntuu olevan vähän levoton välillä.

Ristiäiset meillä pidetään 23.2 mun vanhemmilla ja meidän vihkipappi kastaa. Vieraita tulee n 20, ihan siis lähimmät sukulaiset ja kummit. Kummeja 3. Mun äiti kutoo kastemekon. Me meinattiin molempien vanhempien kanssa ruokailemalla yhdessä. Sitten muut vieraat ja kastetilaisuus, jonka jälkeen kahvitellaan. Kahvipöytään, varmaan kakku ja pikkuleipiä ja jotakin pientä suolaista. Nimi pidetään salassa viimeseen asti =) Mahassa poikahan oli Osku, ja heti sairaalassa sanoin, että ei häntä voi oskuksi enään kutsua, ei näytä yhtään. Monet luulevat että hänestä tulee Oskari, taitaa sitten oikea nimi olla aika yllätys :D

No niin, eiköhän tätä tässä, myöhemmin sitten lisää. Nyt alkaakin jo olla nälkä (itsellä :LOL: ) ja jos vaikka pyörähdetään happihyppelyllä taas, vaikka onkin kurja ilma..

Cattie ja Poika :heart:
 
Hellurei. Tänään olis ollu laskettu aika ja sängyssä tuhisee 4.1 syntynyt tyttö. Neiti oli 3640g ja 51cm ja pipo 36,5. Rauhallinen on neiti ainakin vielä, nukkuu välillä öisin jopa 6 tuntia yhtä kyytiä. Tosin viime yönä piti seurustella pari tuntia.. Pihalle ei ole vielä keretty kun huomenna saadaan vasta vaunut. Kova hinku on kyllä ittellä ollut päästä neljän seinän sisältä ulos. Toivottavasti säilyykin kun vaunut saapuu =) Ristiäiset pidetään meillä kotona ja ihan minimaaliset. Puvun ajattelin tytölle teettää ihan oman, kun viimeinen vauva on. Meillä on lapsia kastettu parilla eri puvulla, uusperhe kun ollaan. Hassua miten aika menee, vanhin lapsi sai juuri ajokortin ja sitten on tämmöinen pieni päivänsäde. Viisi näitä lapsukaisia yhteensä on. Onnea kaikille tuoreille äideille ja isille ja sisaruksille :heart:
 
Pikku poika syntyi 14.1 rv41+2 samana päivänä kun oli tarkoitus käynnistää,mut supparit alkoikin itsekseen matkalla sairaalaan. 53cm ja 3500g =)
kirjoittelen kertomusta tarkemmin jos ja kun ehdin kun ukkopieni syö tissiä koko ajan. tänään otti ekat pitkät torkut n.2h päivällä. yöt nukuttu parilla heräämisellä.. nähdään
 
Heips!
Ilmoittaudunpa minäkin tänne!
13.1.08 klo 10.13 syntyi tyttö rv 39+3
Aamulla oli muutama supistus mitkä vähän sitten katosi ja sitten tuli pari kipeämpää ja sanoin miehelle että viedään pikkupoika mummille ja sairaalaan kun samantien alkoi toooosi kipeät poltot ja heti 2min välein. Mies siinä sitten soitti ambulanssin ja piipaa-autolla synnärille...
Sinne päästyämme (matkaa n.15km ) olin 8 cm auki ja suoraan saliin. Ei suihkuja,raakauksia ei peräruiskeita ei mitään vaan suoraan pedille. Ulisin että mies tulee perässä kun on vienyt pojan hoitoon, kätilö siihen että meneekö siihen kauan että haluanko että pitkitetään vai puhkaistaanko jo kalvot? Onneksi samassa soi summeri ja mies saapui ( ei ehtinyt edes kuteita vaihtaa, sai vain tossut jotka nekin erinumeroiset :LOL: ) Siitä sitten kalvot puhki ja ponnistamaan. Synnytyksen kesto 1h ja 5min :eek: Vauva sai ensin vain 7 pistettä kun ei oikein suostunut itkemään mutta kyllä nyt näyttää miten huudetaan! Että näin meillä...
Nyt itsellä jonkunlainen tulehdus kohdussa ja olo sen mukainen |O
 
johan on ruvennu porukkaa tulee... =) kiva vaan...

ristijäisistä, meillä on 3.2 ristijäiset mun työmaalla(hotelli-ravintola) ku meidän piti kan spitää pienet kastajaiset, mut sukulaisista tulikin sit jo 45hlö, vaikkei kutsuttu ku läheisimmät, mut niillä on kaikilla sit useampi lapsi jne ni väkisin kerty porukkaa.. :ashamed: no mutta kuiteni.. etunimihän me paljastettii het pojan sillo synnyttyä,eli mico on se etunimi, mut kaks muuta nimeä on pidetty salassa kylläkin.. :D

meillä mico nukkuu sellaista 4-6h yössä,eli ei paljon valvota meillä.. ruuan saatuaan ja puhtaan vaipan menee ihan kiltisti takasin unille,sen kans ei ole ollu meillä ongelmaa olleskaa etteikö poika yöllä nukkuis.. masu vaivoiltakin ollaa säästytty tähän asti, mut nyt kun vaihdetaa keskoskorvikkeelta tavan korvikkeelle ni tutteli teki mahan kyllä tosi ilmavaks.. :( nyt sit tänää käytii hakee nannia ja kokeillaa josko se sopis paremmin.. ihme kyllä meillä poika ei ole itkenyt kurkku suorana yhtään kertaa vaikka masuakin on vääntäny.. sillon ku masu vaivoja on ollu ni on ähissy,puhissu ja murissu mut ei muuta.. ja nukkumaanki sen on saanu ku oon sit masullaa nukuttanu kun mahaa oikeen kipristelly..

et meillä siis on kyllä eritoten kiltti ja helppo vauva täällä.. :D

nyt on paljon ruvennu olee sellainen eläväisempi, nostelee päätä ahkerasti lattilla ollessa ja yrittää ilmeisesti kääntyäkin, ku toista jalkaansa nostaa ja työntää kädellä.. mut ympäri asti ei kyllä noilla liikkeillä vielä mennä.. :D

piku81 kuinkas teillä tulokas noin pieni oli? :eek: onks hänellä SGA:ta tms? vai onko asiaan otettu mitään kantaa sairaalassa... meilähän poitsu oli sen 1210g syntyessää, mut nyt keskiviikkona ko käytii neuvolassa ni painoa oli jo 3150g ja pituutta 48,5cm,eli 10cm pituutta tullu syntymästä.. :)

nyt lähettävä kattoo noita hommia,ettei ihan myöhää veny silittely jne..

peikko ja mico-poika 2kk 1vko ja jotain päiviä.. :D
 
hupsan.. Oltiinpa pudottu..
Piti ihan nostaa pinoa.

Kuinkas son vauva arki lähteny menemään? Saako nukuttua? Riittäneekö tisumaito?

Meillä menee hyvin. Isompien poikien kanssa omaa arkea ja Aattomiehen kanssa mennään hänen ehdoilla. Paljon syöpi ja nukkuupi. Nyt on menny öitäkin enemmän nukkuessa ku syödessä.
Eilen meinas olla koko päivä vaa tissipäivä, koko ajan oli nälkä toisella. Piti sitten korkata tuolta kaapist korvikepurkki ja antaa siitä pikkasen. Heti poika rauhoittui ja asettu nukkumaan, vaikka kovinkaa paljon sitä syönyt. Alkuu meinas ettei osaa syyä tuttipullosta, kokeilin ensin aventin pullolla ja tutilla, sitten piti vaihtaa näihin perinteisiin ainun tuttii ja joha sai imettyä. Kyllä varmaa hätä iskis jos tuttipulloa ei ois huoli tuo poika. Mun mielestä son kuiten hyvä jos pullollekin oppii, varsinki ku mullakaa ei varmaa tuota maito riitä kovinkaan moneksi kuukaudeksi, ainakaa tarpeeksi noin isolle miehelle :D

pikkupeikko, ihanaa että teilläki menee hyvin. Ja kivasti ollaan kasvettua. Tuntuu vaan niin hassulta et teillon noin pieni toi poika ku meillä oli syntyessäänki paaljon isompi. Son varmasti suloin pikku herran :heart:

Saaru ja Aatto-herra 3vko

 
mä kans ilmoittaudun tälle puolelle vihdoin.18.1 rv 41+3 klo 21.44 syntyi prinsessa tummatukka.4020g ja 49cm,pipo 37cm.
yllätysperätilan takia tehtiin kiireellinen sektio kun vedet oli menny ja lääkäri teki kokoarvion.ei edes harkittu alatiesynnytystä yliaikaisuuden ja koon takia.suoraan sanottuna en usko että tyttö olis mahtunut kun pipo isompi kun esikon pipo aikanaan ja hänenkin puskemisessa tarvittiin imukuppi ja eppari.

hyvin täällämenee, toisin tyttö on ilta ja yökukkuja mutta täytyy pikkuhiljaa herätellä aiemmin tankkaamaan että malttaa yöllä nukkua.laitoksella oli jo ihan hyvä yö jolloin nukkui 2 pidempää pätkää eli 4 ja 3 tuntia.
maito on noussut vihdoin ja tyttö syö hyvin.kun vaan itse vielä pääsis kuntoon.maha on vielä kovin kipeä mutta muuten ok.hemppari laski alle 100 ja olen valkoinen kun mikä mutta kyllä se tästä.
 
Heipsan!

Meillä kanssa poika syö nyt melko tiheesti, öisin 1-2 h välein, päivisin saattaa nukkua pitempään. Pieniä pätkiä sit seurustellaan välillä =) Tisumaito on riittänyt toistaiseksi, saas nähä kuin kauan. Th oli sitä mieltä et kasvaa niin kovaa vauhtia että syö paljon ja tiheesti. Niin, siis ma oli neuvola, 30 g puuttui syntymäpainosta ja ikää oli siis 11 vrk, eli 4680g oli paino, pituus 54 cm ja pipo muotoutunut, 38 cm. Jätkä sit päätti tehdä molemmat tarpeet vaa`alle :LOL: muutoin käyttäytyi oikein fiksusti =) Poikaa kehuttiin jänteväksi ja komeaksi :D parin viikon päästä sitten taas.

Mitenkä olette ulkoilleet? Me on nyt ihan päivittäin käyty pienillä lenkeillä, saa mamikin vähän happea ja poika nukkuu kuin tukki vaunuissa.

Joko olette aloittaneet D-tipat? Onko niistä tullut vaivoja? Täällä nyt aloitettiin totuttelu niihin, vielä ei ole vattaa vääntänyt, saas nähdä kuin käy..
Mitenkäs, oletteko antaneet Reloja tai muuta?

Kovasti tuli kysymyksiä :D

Jaahas, kaivan tuolta jonkun kuvan kanssa, pieni hetki..



Kas näin, siinä Poju 10 vrk ja uusi uninalle, jonka minun kummit toi :heart:

:wave: heippa nyt

Cattie ja Poika 13 vrk :heart:
 
meillä poika syö n.3-5 tunnin välein. Syö yleensä n. 6 kertaa päivässä. Öisin nukkuu jopa 7h putkeen!! Vähän samanlainen rytmi on kuin masussa ollessaan, oli öisin ihan hiljaa. Parina yönä on ollut ilmeisesti ilmaa masussa, ja kitinää on ollut läpi yön. Tissimaitoa riittää kyllä. Viime päivinä soon alkanut pulauttelemaan usein ja aikas paljonkin. Mahtaakohan sinne massuun jäädä enää mitään.. Tietäiskö joku miten tota pulauttelua voisi vähentää?
Neuvolassa käytiin eilen. Painoa oli tullut 230g sairaalasta lähdön jälkeen ja pituutta oli 52,5 cm. Jos toi pulauttelu jatkuu yhtä runsaana niin ei varmaan sitten painokaan nouse paljoa. D- vitamiiniitkin saatiin, kun vielä muistaisi niitä antaa..
Ulkona ollaan oltu vasta kerran, sen neuvolareissun verran. Huomenna mennään pikkulenkille. Aikas hiljalleen totutellaan ulkoiluun.

G ja Abbath 15 vrk
 
Heisuli vei,

ajattelin tänne ilmottautua. Olo alkaa paranemaan pikku hiljaa, vaikka on kyllä aika alhaalla ollut. Katsotaan saadaanko tuo hemppa nousemaan noilla pelkillä rautatableteilla vai joutuuko vielä tiputukseen. Alapää on niin kipeä etten edes kehtaa sanoa. Tikkejä on siis niin paljon, että voisin vaikka muille jakaa ja ne todella painaa kivasti. Paineet tuntuu välillä heittelevän, mutta niitä nyt seurataan ja toivotaan että tästä tasaantuvat pikkuhiljaa. Mutta hiljaa hyvä tulee ja parin viikon päästä varmaan olokin on jo huimasti parempi.

Vauva on ihana ja todella kova syömään, tissimaito ei riitä mihinkään. Painoa on tullut jo ihan kiitettävästi lisää, meillä oli sairaalasta lähtöpainokin enemmän kuin syntymäpaino. Joten ruokaa menee. Nukkuu mukavasti ja vatsakin toimii, tietysti aina öisin :LOL: :LOL:

Mutta nyt mä heitän itseni sohvalle hetkeksi.

Nuuskis ja Ilmari 1 vko
 
Voi Nuuskis! Tsemppiä ja voimia paramiseen. Mä oon sua jo täällä odotellu ja kaipaillut. On niin hiljasta ku sua ei kuuluu:D

Meillä sitten se lisämaito jäi siihen kertaa, nyt taas ei oo tarvinnut yhtään enempää mitä tisuista irtoon. Rytmikin alkaa jo pikkasen tasaantuun että yöllä jo nukutaan ja päivisin ollaan jo jonni aikaa hereilläkin. Pieniä hymyjäkin pikkumies on luikauttanu ja muutama porinakin jo irtoaa..*ihanaa*

Mutta nyt kaffen keittoon, sisko tulee kyläileen ja värjäämään tätä mun tupeeta!

Saaru ja poijjaat
 
Meillä on arki alkanut pyörimään ihan kivasti, mitä nyt kiirettä pitää kun imettäminen tietty vie oman aikansa ja esikoinen käsi siteessä sen solisluun murtuman takia tarvii apua kaikessa, mutta ollaan ihan kiva rytmi saatu aikaiseksi, eilen mentiin jopa kävelylle, vauva vaunuissa ja esikoinen käveli kun ei voi leikkiäkään..Meillä vauva nukkuu yöt kanssa hyvin, onneksi! Vauva herää yön aikana kaksi tai kolme kertaa yleensä, pisimmät unijaksot on olleet 5h, mutta ei ihan joka yö niin pitkiä vielä. Mutta olen siis saanut ihan hyvin itsekin nukuttua, hankalaa vain on, että olen joutunut pitää esikoisen vieressä sen käden takia että nukkuu hyvässä asennossa loukkaamatta itseään :/ Et saa olla varovainen kun syötän vauvan myös vierellä. Meillä vauvalla on kaksi tai kolme hereilläolojaksoa päivässä. Eka on aamulla heti ja sit on iltapäivällä ja/tai illalla. Ihan kiva rytmi siis :)

jälkivuodosta:
mulla oli vuoto jo vaalentunut ja vähentynyt mut eilen se muuttui taas veriseksi ja tuli hyytymiä, muita tulehduksen merkkejä ei oo, neuvolassa käskivät tarkkailla ja jos ei rauhotu niin sit naistenpolille näytille... Muuten voin itse ihan hyvin, repeämiä ei tullut, ni vessakäynnit oli kipeitä vaan eka päivät ja mahdun jo omiin vaatteisiin ja kiloja ei oo, eli muuten kyllä olen palautunut hyvin.

PrincessOfAcco ja Ali n.3viikkoa
 
Gothaur kurkkasin tätä vauvautuneiden pinoa ja sen verran voin kertoa omaa kokemusta tohon pulautteluun että:
Esikoinen pulautteli ihan älyttömästi ja tosi paljon kerralla. Mikään harson riepu ei rittänyt niitä pulautuksia pitelemään. Oli kyllä yhtä vaatteiden vaihtoa sekä mulle että vauvalle kun oltiin siinä haisevassa pulauksessa kumpikin. Kuitenkin oli ns. normaalia pulauttelua kun painoa tuli koko ajan tosi hyvin. Välillähän toi normaalia isompi pulauttelu voi olla merkki jostain muusta. Kakkosella taas tuli ihan "normaaleja" pieniä pulautuksia silloin tällöin ja olinkin ihan ihmeessäni kun vauvan vaatteita ei tarttenu vaihtaa 8 kertaa päivässä ja vauvaa pestä koko ajan. Muistaakseni toi pulauttelu kesti varmaan joku 4-5 kk noihin kiinteisiin siirtymiseen asti.
Tässä nyt ei ollut varsinaisesti mitään neuvoa miten pulauttelua vois vähentää. En mäkään siihen mitään keksinyt muuta keksinyt kun siivota sotkut.
 
Mullahan jälkivuotoa tuli aika runsaasti just synytyksetn jälkeen. Aina ku nous ylös niin holahti lattialle asti kahen vaipankin yli. Sitä sitten salissa tarkkailtiin pitempää ja sain supistavia enemmän. Onneksi ei tarvinnu kaavintaa taikka mitää muutakaan suurempaa, vaan sitten alkoi asettumaan. Voimia Accolle kaavintaa.
Nyt alkaa varmaa olemaan mullakin vuoto jo loppunemaan päin. Onneksi en sitten millään kestä näitä siteitä :headwall:
En tiä johtuuko just tuosta vuodosta vai mistä mut taas mua huimaa ajoittain aika inhottavsti. Samanlainen olo on kuin silloin ku lääkkeellisesti tyhjennettiin kohtu keskemenon jälkeen ja vuotoa tuli tosi paljon. Tosin ei ihan niin paljon huimaa kui silloin, silloin meinas ihan taju lähteä. Nyt kuiten huimaa niin että pitää ihan pysähtyy ja odotella hetken että jos saattuu että kippasee. Johtuukohan verenpaineesta vai oisko hemppa laskenu. Aattelin et jos terkka tohtis mitata hempan Aaton 1kk neukassa. En haluis "turhaan" syä noita rautatabuja, maha ku ei oikee tykkää..
Muuten olo palautunu hyvin, paitsi painoo tietty on vielä paljonki pudotettavaa, mutta kahtellaan rauhassa. Nyt kuiten puntari näyttää koko ajan vähemmän ja vähemmän, nii kai sitä joskus saapi noi sitten pois. Imetyksen jälkeen sitten tehokuurilla loput pois mitä nyt ei lähe!

Mutta rauhaisaa ja vauvaisaa viikonloppua kaikille!

Me mennään tänään sanomaan hyvästit papalle :'( -Saaru ja poikakopla
 
:hug: PrincessOfAccolle Ikävää että noin paljon sattumuksia ja toivon mukaan teidän sairaalareisut olis nyt takanapäin =)

:hug: Saarulle papan ikävään...

Jälkivuodosta piti itekki sanomani, että mulla tais olla jo tuosta meidän kolmannesta tämmöset oudot vuodot jotka kestää ja kestää ja kestää ihan tihkuna... siis varsinaisesti ei enää vuoda, mutta aina kun tekee jotain niin tavallaan se vuoto alkaa uudelleen... Ärsyttävää.... Siis ei niinku lorise tai mitään mut pyyhkiessä tulee jotain paperiin ja jos pitää tota sidettä ni kerran päivässä senkin vaihdan ihan hygieniasyistä... ei tuu läpi eikä mitään mut on tommosta kuitenki että tulee jotain.
Ja kuitenki tässä ny jo aikaaki menny... ööh... 5 viikkoo? mä oon jo sekasin laskuissa... :D

No ei mar, aina ku mä lyön tän takamukseni tähän ni jollain tulee jotain... eli siis, lyhyestä virsimys kaunimus...
Tulkaas turisteleen tonne msn:ään kanssa.. mä viiti siellä koko ajan ees kirjottaa etten yksinäni porise :D
 
Heipsan tännekkin :)
Meillä poika nytten sen 12pvää...
Vatsa kiusaa toista, rinta maito ei riitä ja ilmeisesti rintamaito ja nanni sekasin tekevät masun pipiks :(
Yleensä kiukut on onneks hetkittäisiä...ei monta tuntia kerralla.
Nukkuu yleensä silloin kun voisi valvoa ja kiukkuu silloin kun vois nukkua :LOL:
Rela tippoja kokeillaan nyt, ehkä pientä apua huomattu, sekä koliikki pullo hankittu tänään..

Isompi huolen aiheeni onkin nyt se , että isommat muksut on flunssassa, räkä valuu ja yskä on kova, elikkä nyt tietty pelkään saako pieni poika tartunnan.. ja kuinka rankkaa se voikaan pienelle olla.
Tulee mieleen 7v poikani ensimmäiset kuukaudet jorvin osastolla rs-viruksen kousissa :'(

Kaste tilaisuus varattu, eli poikamme saa nimen 16.2 :)
Maltan tuskin odottaa.
 

Yhteistyössä