***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Enie - pitää varmaan maanantaina soittaa neuvolaan tuosta. Millaista piikkiä pyydän? Oon kuullut että niitä joillekin on annettu, mutta en ole sitä itse saanut. Äsken taas jouduin ottamaan lääkkeen, viikon sisään 6 kohtaus... Ja panadolia menee tietty kans siinä sivussa. hmtti... :(

Jenninho - sama täällä. Alkaa tosissaan tympiä kun ei pysty mitään tekemään. Mulla väsymys on jo ohi, mutta olen jatkuvasti kipeä tuon migreenin takia ja sen vuoksi vuodelevossa. Ja mieshän ei auta mua yhtään, asutaanhan erillään. Miten muut, mitä voin vaatia tulevalta lapsen isältä että auttaisi. Sovittiin että vie mun koiran 2 x viikossa ulos, mutta sekään ei toteudu. Olen aika pettynyt...

No, jotain kivaakin. Huusin huutonetistä pinnasängyn jonka haen ensi viikolla. Se on käytetty ja hintaa jäi 7eur. Eilen ostin Ikeasta pussilakanasetin ja hoitoalustan vauvalle. Niistä tuli hetkeksi hyvä mieli.
 
Lili78 Mulle ainakin piikitetään voltaree.
Oletko muuten kiinnittänyt huomiota mikä sen laukaisee? Mulla on valo, kuumuus, suklaa?, ponnistelu, pääalaspäin olo jne...Eli nuita jos osaa välttää niin aika pitkään pötkii mutta kesällä tuota kuumuuttakaan ei pakoon paljon pääse. Sitten on tietysti niitä tekijöitä joista ei itsekkään tiedä, vaan se vain alkaa.

Muoks* Jopa olet edullisen pinniksen löytänyt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lili78:
Miten muut, mitä voin vaatia tulevalta lapsen isältä että auttaisi. Sovittiin että vie mun koiran 2 x viikossa ulos, mutta sekään ei toteudu. Olen aika pettynyt...
Hankala kysymys :/ Varsinkin teidän tilanteessa, kun ette asu yhdessä. Meillä kun takana on pitkä tahaton lapsettomuus, ehdittiin monet kerrat kerrat pohtimaan mitä lapsi meille merkitsee ja miten sen tulo vaikuttaisi meidän elämään. Ja kun esikoinen lopulta sai alkunsa, olikin monet asiat jo valmiiksi puhuttu. Toki monia asioita tuli eteen joihin ei oltu osattu valmistautua, varsinkin vauva-aikana. Mutta tähän asti ollaan kaikesta ollaan aina puhumalla selvitty. Mie en osaa antaa muuta neuvoa kuin puhuminen. Rauhallinen asiallinen, ilman syytöksiä tai vaatimuksia. Kysele millaisia odotuksia toisella on, miten hän uskoo asioiden etenevän ja onko hän ajatellut miten toimisitte ongelmatilanteissa (esim. mitä sitten kun on valvonut koliikki lapsen kanssa viikon ja voimat on täysin loppu). Kerro omista tunnoistasi, toiveistasi, haaveista ja ajatuksista.

Onko sinulla mitään tukiverkkoa lähellä. Voisitko sieltä pyytää apua, jos tuntuu ettei mies sitä osaa antaa?
 
Terkut neuvolasta! =) Ekaa kertaa kuultiin sydänäänet, 150 oli tiheys. Oli vaan hankala neuvolatädin kuunnella niitä ääniä kun pikkunen oli niin vilkkaana että kokoajan vaihtoi asentoo. :D Samanlainen se oli ultrassa. Kauheasti se jaksaa liikkua. =) Onkos muilla kuulunut jo sydänäänet?

En ookkaan huomannut sanoa että mun LA on neuvolan mukaan 4.1., että semmosen muutoksen saa listaan laittaa.

- rv 13+4 -
 
Migreenistä Mulla ei ollut edellisen raskauden aikana yhtään migreenikohtausta, eikä tämänkään raskauden aikana ole ollut ainakaan kunnollisia. Näköhäiriöitä oli yhtenä päivänä, mutta se meni sillä ohi. Välillä kyllä tuntuu, että nyt iskee migreeni, mutta panadolilla on mennyt ohi... joten ei oo ollu migreeniä. Mulla laukasee migreenin aurinko, joten jännityksellä odotan, tuleeko nyt kesällä. Hankin kyllä viime keväänä kunnon aurinkolasit, jospa niillä ois ollu osansa asiaan. ...tai sitte pitää alkaa tehtailemaan lapsia joka kesä :LOL:

Tica & kääryle 11+6
 
Ja jenninho, kirjotit tosta et ottaa päähän kun ei voi nyt yhtään nauttia kesästä ja tehä mitää, sama täällä! Niin paljon ärsyttää kun kokoajan huono olo, joskus harvoin ehkä saattaa olla parempi päivä et jaksaa kaupoille mennä tms. mutta paljon mieskin on saanu kestää kun mitää en jaksa tehä ja koko ajan on paha olo. Eipä sille tietty mitään mahda ja helpottaa se tieto että luultavasti alkaa pian helpottamaan, nyt rv 13+4. Täytyy vaan yrittää ymmärtää tilannetta ja että tämä kesä menee nyt vähän tälleen, mutta kyllä sitä sit ens kesänä pikkusen kaa onkin parempi olo. =) Jakselemisia! :hug:
 
Moikka!

Ei tahtois enää kuulla huonoja uutisia keneltäkään! Peukut pystyyn!
Meillä oli eilen ultra ja 12 viikkoinen kovasti pyöri ympyrää!! Vähän jännitti, mutta niskapoimu oli 0,8 (Huoh!), verikokeet myös otettiin. Tiedättekö kauanko niissä verikokeen tuloksissa menee ja ilmoittavatko myös vaikka kaikki olisi ok? EN tajunnut kysyä...

Odotan ihan kamalasti että vatsa alkaisi jo kasvaa!
:heart: Tuntuu että vatsa vaan turpoaa iltaisin, mutta aamulla kumpu onkin sitten taas pienentynyt. Olen aika pienikokoinen muuten eli luulisi vatsan näkyvän jo pian! Vai?

12+0 =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Enie: En saanut. Vaan sitä valmiussuhinaa :/ Vähän epäilyttää, onko mulla nyt johdot ihan oikein kytketty.

Täytyy rientää töihin ja tutkailla asiaa illalla lisää

:wave:
Tulin vaan huikkaan et sinä olet ollut varmaan fiksumpi ja ottanut sen muovin patterin ympäriltä pois...minä en

:eek: :ashamed: :ashamed:
..arvaa vaan piisaako siitä vielä(kin) armaaltani kuittailuja???

tiru ja kirppu 10+5 tuolta hoitopuolen ketjusta
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Enie: En saanut. Vaan sitä valmiussuhinaa :/ Vähän epäilyttää, onko mulla nyt johdot ihan oikein kytketty.

Täytyy rientää töihin ja tutkailla asiaa illalla lisää

:wave:
Pitikö sinun jotain johtojakin yhdistellä?
Minulla oli ainoa mikä tavallaan irti niin se tietsikkaan liitettävä piuha.
Eipähän siinä muita piuhoja sitten tietty olekaan kun sen masiinan jolla kuunnellaan niitä ääniä ja sehän on kiinni siinä kiinteästi.
Mutta toisaalta jos sulla on se toinen malli, missä kuunnellaan luureilla niitä ääniä eikä se missä se näyttää lukuina sen niin sitten meillä on eri malliset laitteet.
 
luka78 mulla oli se verikoe sillo juhannusvkon to ja sain verikokeen tulokset netpostiin jo tiistaina. :) Ei ollut mitään meillä.

Huomenna pitkä päivä. Ensin aamulla 8 tuntia töissä ja sen jälkeen miehen mummon 80 vee juhlat...joissa sitten meneekin aikaa.

 
Ainiin! Mun piti kysyä teiltä kaikilta, että huolestuttaako H1N1-virus?

Uutisissa oli, että erityisessä riskiryhmässä ovat raskaana olevat. Tekisi mieli vaatia tuohon jo joku rokote tässä vaiheessa valmiiksi ettei mitään satu, jos epidemia rantautuu syyskuussa Suomeen.
 
Enie En tarkkaan tiedä syytä. Ennen migreeni tuli pääasiassa kuukautisten aikana, eli hormonaalista perää. Stressi on toinen tekijä. Ja sitä on ton ihmissuhteen kanssa viime aikoina riittänyt.

Hipkukka - ihanaa kun kommentoit. Itselläni 2 v lapsettomuutta takana ja sinä aikana tuli käytä asioita läpi mitä lapsi merkitsee jne. Miehellä 6 v. lapsettomuutta takana, mutta ei juuri ole asiaa pohtinut, vaikka niin luulin. Kun päätös vauvan yrittämisestä tehtiin, luotin siihen että hän tosiaan tietää mitä haluaa ja että tämä odotusaikakin vaatii hänen panostaan. Usean kerran olen asiasta yrittänyt jutella hänen kanssaan. Selittänyt asioita ja halunnut kuulla hänen mielipiteen. Mutta keskustelujen jälkeen tilanne ei ole muuttunut. Nyt ollaan jo siinä tilanteessa että viimeksi on oltu yhteydessä ti-illalla. Silloin keskustelu jäi siihen että hänen mukaansa meistä ei tule perhettä. :( Ja arvatenkin olen tuosta aika surullinen. Mun tukiverkko eli kaikki sukulaiset on 300km päässä. Muutama kaveri onneksi löytyy, mutta en osaa heiltä oikein apuja pyytää. Yksi onneksi tarjoutui jo avuksi kun tarvitaan.
Tuntuu mun elämässä olevan kova hinta hyvillä asioilla. Hiukkasen stressaa tuleva, miten jaksaa vauvan kanssa yksin ja pärjätä taloudellisesti. :/ Se on kuitenkin selvää että lapsen halua edelleen vaikka nyt sitten yksin.
 
Äh, huomenna pitäs pakata poika ja koira autoon kera kaamean tavara röykkiön ja lähteä sukulaiset ja tuttavat kiertämään. Joka loman kohokohta :kieh: Mie en yhtään tykkäis reissata 300-400km väliä. Plääh, ehkä tälläkin kertaa selvitään hengissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Ainiin! Mun piti kysyä teiltä kaikilta, että huolestuttaako H1N1-virus?

Uutisissa oli, että erityisessä riskiryhmässä ovat raskaana olevat. Tekisi mieli vaatia tuohon jo joku rokote tässä vaiheessa valmiiksi ettei mitään satu, jos epidemia rantautuu syyskuussa Suomeen.

Ei huoleta! Sehän on verrattavissa ihan tavalliseen influenssaan josta on vaan nyt saatu median ansiosta suorastaan entisajan märkärupi tmv. Ei siis huoleta yhtään. Älä sinäkään huoli.
 

Yhteistyössä