**Tammivauvat2008**vol2

Pikaiset kuulumiset...Eilen paisto aurinko +26 ja Power Parkki koluttiin..Upee paikka, suosittelen kyllä kaikille. Siistiä ja hianoa, laitteita paljon sekä aikuisille että lapsille. Minäki jopa hurjistuin ja kävin siinä isossa puisessa vuoristoradassa :xmas: Ja sitten tietty auringossa poltin olkapäät sekä selkää ja käsivarret.. :'( nyt sattuu.

Lucan sammasta koitan nyt vissyllä hoitaa.

Mamelimuulle voimia ja jaksamisia :hug:

Nyt taas pihasaunan lämmitykseen :heart:
 
Pikaiset kuulumiset täältäkin, saadaan samalla pinoa vähän nostettua, niin ei kovin alas tiputa. Tänään on oltu taas koko päivä liikenteessä, vasta äsken kotiin saavuttiin... Saa nähdä kuin meillä ensi yö sujuu, kun nyt autossa ehti torkkua. Muutenkin nyt ollut noiden hampaiden tulon takia rytmit ihan sekasin. Tai se vähä mitä meillä rytmiksi voi kutsua.

Mutta päätettiinkin jo vähän viime neuvolakäynnin jälkeen, että annetaan nyt kesä mennä turhia stressaamatta ja sitten lomien jälkeen aletaan kunnolla rytmittämistä harjoittelemaan. Omat hyvätpuolensakkin kun tässä yökyöpeli rytmissä on, saapahan aamulla nukkua pitkään, eikä aina tarvii ajoissa kotiin kylästä ennättää nukkumaanmenoajan takia.

 
Sunnuntaihuomenta.

Katjalle hyvää matkaa.

Oltiin eilen maatalousmessuilla. Appiukko on siellä yhdessä puljussa niin oli sitten perheen muka "pakko" mennä. Haettiin anoppi kyytiin ja lähdettiin ajeleen niin ei keritty pitkään ajamaan, kun meen auton konepelti lennähti tuulilasiin. Saranat siitä sitten vääntyi, mut pysyi sit kuitenkin kiinni. Tossa autossa rupee olemaan jo vaikka mitä vikaa, mut ukko on niin vakuuttunut sen kärryn olevan hyvä... Putket rämisee, pissapoika ei toimi... Se on kuitenkin vm '93 ja olisi jo aika pistää vanhus eläkkeelle ja ostaa uusi pienempikulutteinen auto. Toi 2,4 litranen siipirikko.
Messut oli ihan ok. Täytyy kyl sanoa, et siellä tunsi itsensä todella hoikaksi. Joka koon sotanorsua oli paikka piukassa :LOL: :ashamed:

Huomenna olis pakko käydä pikaisesti kaupungilla hakemassa se matkavakuutus. Sampolla on hammaslääkri klo 13.30. Sampo nukkui niin pitkään sillon perjantaina, etten ois millään ehtinyt enää syöttämisen ja vaipattamisen jälkeen.

Ei sitten muuta sen kummempia.

Gorthaur ja Sampo, ylihuomenna ½ vuotta :)
 
Täällä pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana ja Ellikin malttoi liki 7.30 asti nukkuu.Itsellä olo todella levännyt ja pirteä.
Iltanukahtaminen meillä aikamoista huutoa mutta masulleen tassuttamalla rauhoittui.Ihan kiva aletaan pääsemään eroon tuosta tissille nukahtamisesta.Ainakin osin.

Tänään on miehen vika lomapäivä ja yritetään mennä matonpesulle mutta näköjään veti ihan pilveen :(
aika kylmä olis pestä....kaikki hommat on retuperällä kun mies on ollut kipeä.En mä mitään pysty tekemään kun kukaan ei hoida lapsia ja isovanhemmatkin olleet lomalla....nooh elokuussa sit.
 
Katjalle mukavaa reissua ja tietty paljon auringon paistetta ja lämmintä! =)

Gorthaur puhui Sampon hampilääkäristä. Olin aivan jo unohtanu, että kohtahan se meijän neitillekin tulee aika sinne. Kerrohan Gorthaur sit huomenna, että montako reikää Sampolla oli... :LOL:

Viola edelleenkin osaa samat "temput" kuin ennenkin... ryömimään lähtemistä täällä odottelen jo...

Jaahas, tuli näköjään pikareissu täällä netissä... isommat on IHAN villinä = hypitään seinille... että silleen meillä... :)

:wave:

Tammiäiti ja Viola-tyttönen 5 kk :heart:
 
Heissuli!
Kirjotanpa minäkin välillä meidän kuulumisia. Irene täytti eilen 5 kk. (Hassua lukea teidän muiden 6kk "synttäreistä" kun me tullaan tää kuukausi jäljessä. ) Tiistaina on neuvolakänti, joten sillon kuulee taas uudet mitat. Jännittää vähän, kuinka tuo pelkkä äidinmaito on tuohon kasvuun riittänyt. Öisin on alkanut ainakin tankkaamaan pariin otteeseen, kun meillä pitkään jo nukuttiin täysiä öitä. Eli ehkäpä meidänkin on piakkoin aika alkaa maistelemaan kiinteitä...

Minulla oli eilen kauan kaivattu vapaa ilta, tai oikeammin iltapäivä. Kävin kattomassa sen sinkkuelämää -leffan. Ite leffa ei nyt kaksinen ollut, mutta pääasia olikin että sai hetken hengähtää ja olla ihan yksikseen. Leffan jälkeen olin ajatellut kävästä vielä yhdellä sidukalla, mutta kotona Irene ei ollut suostunut syömään ja oli kiukutellut koko minun reissun ajan, joten päätin palata kotiin pelastamaan miehen pulasta. Täytyy käydä sitten siiderillä toinen kerta :)

Ens viikolla ollaankin lähdössä mummulareissulle. Mun sisko lapsineen tulee myös, niin on tuolle esikoiselle sitten leikkiseuraa. Ollaan vähän suunniteltu, että tehdään porukalla kesäretki Ikaalisiin TiTi-nallen taloon.

Jaaha. Taitaapi tuolla Irenellä nälkä vaivata. Siispä tissi ojossa syötölle :)
 

Lakkoilua rinnalla???
Niin elikkäs meillä on ilmeisesti alettu laakoileen rinnalla taas ja on muistaakseni :snotty: lakkoiltu alkuaikoinakin, mut miten ne tuppaa aina unohtamaan :D Ja sitten vaan huolehtii kauheasti siittä saako vauva tarpeeksi maitoa...?

Niin siis imetystukilistan sivuilta kävin tuossa jo eilen lukasemassa tietoa ja vinkkejä ja lakkoilu ilmeisesti tavallista tässä 6kk tienoilla..
mutta nyt sitten rupesinkin miettimään että kun meillä menee normisti 3 kiinteää päivässä, eli aamupuuro, välipala, ja iltasella kasvissose sekä rintaa hieman joka välissä normisti ihan kunnon satsi maitoa n.4-5 kertaa päivässä ja sit ruuan päälle huikat n. 3 kertaa päivässä..
ja tällä viikolla neuvolassa meinasi terkkari että ei tarvi kiinteän määrää lisätä ennenkuin vauva itse kaipaa lisää kiinteää evästä, mut siis nyt ajatteli et kun 3 päivää on tätä lakkoilua kestänyt ja välillä on kauhee huuto rinnalla joka saattaa muuttua ihan hysteeriseksi paniikin omaiseksi itkuksi, et josko vauva tahtois itse vähentää maitoa ja lisätä kiinteää???
Kiinteä siis uppoaa hyvin nytkin, muita maito kelpaa vaan justa aamuyöllä ja aamulla unisena sekä päikkäreiden jälkeen. Olen yrittänyt tarjota pullosta ja nokkamukistakin sekä lusikalla mutta ei huoli niistäkään maitoa! Niin siis kannattaako nyt nostaa kiinteän maärää, vaiko seurata vielä josko se ois sit vaan hetkellistä lakkoilua..
Maitoa tuntuis kuiten tulevan, mutta tosin pelkään tämän lakkoilun vähentävän maidon tuotantoakin.
Onko kokemuksia et lisääntyykö maidon tuotanto ennalleen kun vauva lopettaa lakkoilun ja rupeaa syömään normaalisti, kun en haluaisi luopua imetyksestä..? Kokemuksia..KIITTI
=)

Laitan nyt tännekkin tämän vielä =)
 
meillä 5kk mitat oli 7475g ja 65.3cm (miten lie sjainen sai tuon 3 tuoho oma terkka ei semmosii oo saanu) Iidalle on nyt kokeiltu muksun hedelmä puuroo ja nyt riisi kokeilussa+ tietty liha pottu ja porkkana....

imetys loppui totaalisesti n.kk sitten kun sain korvatulehduksen ja jouduin nappaan buranaa niin paljon ettei enään arvannu tissii antaa ja tupla lääkkeetkin jouduin syömään...

hampaita koittaa saada meillä iida aikaseksi vielä ei oo näkösällä.... selällään kieputaa jo kovasti ja jokusen kerran kääntynyt masulleen itse.....

vauva kuumeesta ei meille vauvoja enään kiitos :D eiköhän nuo neljä riitä.... pienimpien ikäero n.1v2kk.... tosin nyt ollu tovin epä mielyttävä olo aavistuksen omanen huono olo päivittäin ehkäsy kyllä käytössä :attn:


muoks. sen verran että mulle hammas lääkäri taannoin sanoi että hampaiden tuloo ei aiheuta flunssaa yleensä hampaat vaan silloin huomataan tai ne tule läpi.... sanoi noin kun meidän vanhempi neiti oli n.vuoden kun ite olin paikkauttamassa hammasta..... okei meni hieman sivuun aiheista sori :ashamed:
 
Lakkoilusta:meilläkin havaittavissa pientä lakkoilua päivisin mutta yöllä syö ahnaasti 2 kertaa.luulen että päivällä masu täynnä kiinteetä niin maitoa ei niin usein kaipaa.mutta meillä tuo 5 ateriaa tarvitaan eli maidolla ei masu enää täyty.kun annan maitoa nälkään niin vaatii hetken päästä kumminkin ruokaa :D

Esikoisen kanssa oli samaa ja lakkkoilu sitten tasaantui ja maito riitti hyvin 1v ikään asti.

mä olen kaikki kiinteet ateriat siis lisännyt Ellin nälän mukaan ja nyt jännittääkin että mitä painokäyrä sanoo 6kk neuvolassa.viimeksi ollaan käyty 28.5 eli 4kk ja 10 päivän iässä.aika pitkältä tauolta tuntuu.
 
Moi!

Pitkästä aikaa minäkin täällä :)

Lueskellut kyllä olen teidän juttuja, mutta jotenkin tuntui siltä, että pieni tauko kirjoitteluun olisi paikallaan, joten sen sitten pidinkin. Ja ollaan tässä oltu mummuloimassa ja muutenkin lomailtu, joten ei ole netissä tullut muutenkaan samaan malliin roikuttua.

Meidän pieni mies on olellut ja elellyt tässä ihan mallikkaasti, mutta nyt parina viime päivänä ollut aikamoinen rutisija.... Tiedä sitten, kun tuntuu pikkasen rohisevan, että olisko joku flunssa iskemässä vai olisko hampaita, vai mahavaivoja vai.... Sen kun taas tietäis :ashamed:

Itselläkin vähän vetämätön olo, mutta eiköhän tämä tästä.

Palailen tässä joku päivä paremmalla aikaa turisemaan enemmän.

Voikaahan hyvin mammat :)
 
Meidän kääpiöluppa Tenho alias biojäte elää nyt viimeistä päivää. On jo hyvin pitkään jo riutunut. On ollut ennen hyvin paksu, nyt enää luuranko vaan. Ei ole siis oikein syönyt mitään. Oon luullut sen olevan mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan tai jonkinsortin apatiaa. Tottakai on jäänyt vähemmälle huomiolle. Vein sen sitten aamusti kylpyyn ja pestessä sitten huomasin ihan kauhean kokoisen patin (kasvaimen ) leuan alla. Se pitää aina leukaa rintaa vasten niin en ollut sitä huomannut. En edes silloin, kun otin syliin. Sitä ei saanut rapsuttaa sieltä lainkaan. Nyt tänään se on mennyt ihan raadoksi. Eläinlääkäri ottaa vastaan vasta leikkauksen jälkeen, mut taitaa olla jo silloin Tenho mennyttä.
Ihan oma vika se on, että se on tossa kunnossa. Se olisi pitänyt viedä jo aikaisemmin lääkärille, kun se alkoi laihtumaan. Oon tietoinen, et jyrsijöille tulee kasvaimia. En vaan aatellut, et se tulisi jo (4,5v ) ja kanien elinikä on n.8 vuotta. Jotkut voi elää yli 10 vuottakin. "Eläkeiässä" niitä kasvaimia vasta pitäisi alkaa tulemaan. Ilmeisesti on se kasvain haitannut syömistä jos se siis on suusakin. En tiä, kun en saa katottua sen suuhun, tappelee aina sitä vastaan. Nyt on pyyheen sisässä vetelee viimeisiä mun sylissä ja silti vieläkin pistää hanttiin ettei suuhun katsota. Pahin tässä on tuo syyllisyyden tunne siitä, ett päästi sen tämmöseen kuntoon ja se, että varmaan on kovat kivut ollut ties kuinka kauan. :headwall: :'( :ashamed: Eläinrääkkäämistä :ashamed:

Hampilääkärissä oltiin sitten ja eipä sen kummempaa. Puheltiin vaan hampaiden hoidosta. Tohtori sanoi, että toinen hammas on kohta puhkeamassa. Kuultaa jo läpi. Hammasharja saatiin sieltä ja mulle oma aika elokuulle. Viime kertasesta on n.3 vuotta :whistle: Viimeksi mulla on ollut reikä 8.luokalla eli 10 vuotta sitten. Jos nyt jatkuisi sama linja.. :)

Haikea Gorthaur ja Sampo :/
 
huisis sentään, näillä sivuilla en sittenKaapon syntymän jälkeen olekkaan käynyt.
Eipä meitä tuossa alkusivulla näykkää siitä syystä varmastikkaan.

Pitääpis ruveta täälläkin piipahtelemaan ja lukemaan juttujanne, alusta asti ei kaksa 25sivua ainakaan nyt, ehkä jonain heikkona hetkenä sitten :D
 
Siis mulla ihan oikeasti lähtee pian järki ja hermot menee :ashamed: Meillä edelleen lakkoillaan ja raivotaan rinnalla, ja tiedän kyllä ettei mun hermoilu auta ainakaan asiaa ollenkaan..vaan kun tuntuu olevan niin vaikeaa, muutama imaisi ja irti ja sama toistuu ainakin sata kertaa..no ei aivan , mut usein yleensä siihen asti että minä yritän puoli väkisin tyrkyttää rintaa ja poika itkee hysteersenä :ashamed: tiedän et ei saa pakolla ainakaan yrittää ja aikas monesti se onnistuu, mut sitten kun ollaan jo tyyliin 2h yritelty vähän väliä rinnalle, niin kieltämättä tulee semmoinen hiukan paniikki itsellekkin et poika ei todellankaan saa tarpeeksi maitoa ja sit yritän hieman liikaa tarjota..Tuntuu vaan niin pahalta ja huolestuttaa tää touhu ja tosiaan on pikkuinen nyt sitten alkanut heräämään öisinkin ja taas viime yönä syötiin 3 aikaan, kun ei olla kohta varmaan kuukauteen yöllä syöty.. |O Aamulla kanssa rinta kyllä kelpaa ja eilen oli myös hiukan parempi päivä mutta tänään taas sit mentiin paljon huonompaan suuntaan :'( siis mulla ihan oikeasti tulee itku kohta ittelläkin.
Ja niin ovela on pikkukaveri et yritin sunnuntaina pumppaamaani maitoa antaa välipalan lomassa lusikalla niin eipäs aukassut enää sen jälkeen ollenkaan suutaan, siihen jäi sit välipalan syöntikin..auttakaa.. Kun ilmeiseti pulloa ei kannattais tarjota kun sit kyllä vissiin imetys loppuu siihen ja eipä kyllä ottaiskaan siitä pulloa ainakaan ennen ei oikein oo kelevannut., ja yks päivä yritin tarjotakin eikä huolinut siittäkään.
Sit on myös alkanut puremaan mua niillä ikenillänsä..sitäkin tässä miettiin et oiskos ensimmäinen hammas tulossa, ja siks ku ikenet kipeet niin ei halua imeä..
Välillä kieltämättä oon miettinyt että kohta tuntuu paremmalta alkaa tarjoamaan pulloa ja siirtyä siihen, mutta kun sit kuitennii haluaisin imettää mahdollisimman pitkään..

Niin ja anteeksi vuodatus mutta mihinkäs muualle sitä märisis näitä asioita kun tänne..ei meillä ainakaan ukko ymmärrä näitä tunnemyrskyjä mitä tää pikkuinen äitillensä aiheuttaa..

Piku ja lakkoileva Jasu
 
Piku: Meillä oli sama juttu esikoisen kanssa, alkoi 6 kuisena ja kun oli melkein 7 kk mun piti lopettaa imetys kun likka oli ihan kuivunut eikä pissannut ku kerran päivässä! :| Se oli ihan hirveetä aikaa ja tosi raskasta henkisesti. Olisin myös halunnut imettää , mutta kun ei toiselle kelvannut niin minkäs teet! Ja myös sama ettei huolinut pumpattua maitoa edes lusikalla. Jos nyt olis sama, niin antaisin korviketta pullosta ja pumppaisin omaa maitoa, ehkä koittaisin sitten hetken kuluttua sekoittaa niitä keskenään ja sitten joka päivä usein tarjoisin rintaa, mutta jos ei huoli niin tissi pois. Jos se lakko vaikka menis ohi... :eek: En tosiaan tiedä miksi lakkoili, hampaat kyllä tuli juuri niihin aikoihin... Jaksamisia! :hug:
Neamma
 
REissusta palattu! Siis miten se onkaan näin ihanaa tulla kotiin, vaikka reissussakin oli mukavaa. Pojillakin alkoi oleen jo väsyä reissussa oloo ja koti-ikävä oli. Esikkoki ihan iloin kyyneleet päästi ku päästiin kotiin :heart: Paluumatka oli kyl jotain ihan kauhiaa, isommat kisus ja kinas ja Luca parka itkusti.

Lucalla edelleen sammasta, ei auta vissyt eikä sitruunat. Pakko varmaa tänää käydä apteekista kyseleen siihen droppia. Muuten mennää samaa rataa, syödään, nukutaan yms. Kova on jo vauhti ryömimisessä.

Mutta joo, aivot jotenni jumissa, palaillaanpa myöhemmin takas, kuhan tässä heräilee kunnolla :saint:

Voimia Gorthaur kanin kanssa. :heart:

Saaru ja sateinen oulu :kieh:
 
Kiitos osanotoistanne. Tenho käytiin eilen hautaamassa meen äitin pihalle. Siellä on se mun edellinenkin kani Hellhammer (Hemmo Hevikani :xmas: ). Se oli ruskeasoopeli hermeliini. Kuoli n. 3 vuotta sitten. Ukko otti Tenhon kuoleman raskaasti, se oli enemmän sen kani. Hemmo oli sit taas enemmän mun vaavi. Meen äitikin rupesi itkeen Tenhoa, en kyl uskonut et se ottaa sen sen noin raskaasti, kun ei äiti pitänyt sitä kuin kerran hoidossa ja näki pari kertaa kuussa. Voi tietty olla, et äitillä vaikuttaa noi vaihdevuosien hormoonitkin. Itkeskeli se paljon sitä veljeni ja hänen vaimonsa ystin tapaustakin vaikkei sitä tunnekaan. Siis se nainen, josta kerroin täällä jotain pari kolme viikkoa sitten.

Tultiin vähän aikaa sitten neuvolastakin. Ei ollut kuin sentti tullut lisää ja painoa n.500g. Mitat on nyt 7860g ja 67,6cm ja lakki 45cm. Rupeaa varmaan tuo kasvutahti nyt hidastumaan tms. Siellä oli joku toinen neukka, kun oma on lomalla. Hiljaista sorttia oli niin en sitten viitsinyt itsekään oikein jutustella.

Piku: Jaksuja, toivottavasti se on vain joku väliaikainen lakko. Meillä oli n. 3kk ikäisestä->5kk Sampo myös lakkoili tissillä ja huusi kurkku suorana 5-15 min ennen kuin suostui ottamaan tissiä. Tätä oli joka päivä 1-3 kertaa. Imetyksestä en muutenkaan niin kauheasti pitänyt niin se oli lopullinen kimmoke lopettaa se :ashamed:

Käytiin Sampon kanssa kahdestaan eilen kaupungilla hakemassa mulle matkavakuutus ja ottamassa Sampolle aika siihen ½vuotiskuvaan. Se kuvaaja tykkää ottaa joko alaston- tai vähäpukeisia kuvia. 1-vuotiskuvissa sitten pidetään vaatteet päällä. Se oli sitä mieltä, että vauvoilla täytyy näkyä kaikki makkarat :D Sinne tullaan kuvaamaan vauvaa, ei vaatteita. Farkkuhaalarit kuulemma on ykkösjuttu. No yhdet ruskeat vakosamettiset lappuhaalarit löytyy niin ne sitten laitan. Valkoista tai mustaa ei saa laittaa päälle. Hö, en voikaan laittaa sitä mustaa pääkallobodya :eek: Tutan vihreän etana-paidan laitan ja sitten saa olla vaippa päällä. En oikein tiedä laittaisko vihreän vaiko ruskean vaipan, kumpikin käy :) Aateltiin ottaa myös perhekuva meistä, mut se tulee sitten vaan meille, sukulaiset ja kummit saa kuvan vain pelkästä Samposta. Juu niitä harmittaa varmaan ihan pirusti :LOL:

Gorthaur ja myös sateinen Pori
 
Piku 81: Meillä on jo reilun kuukauden verran ollut niin, että tyttö (nyt runsas 5 kk) huolii maitoa tai velliä ainoastaa aivan juuri ennen nukahtamista eikä koskaan muulloin, eli saa maitoa ainoastaan 3-4 krt/vrk. Aina se 500 ml:n suositusraja ei täyty, mutta kun laskee aamu- ja iltapuuron seassa olevan maidon mukaan, niin täyttyy kyllä sitten. Silloin kun tämä takkuaminen juomisen kans alkoi, likalla oli silloin korvatulehdus ja luulinkin, että siitä löytyi syy, mutta ei sen kummemmin alkanut kuitenkaan juomaan, kun korvat parantui. Lisäsin sitten kiinteiden määrää ja ne kelpas kyllä. Nälkäänsä ei siis enää jostain syystä halua maitoa, mutta kiinteät kelpaa kyllä. En mä ole asiaa sitten sen kummemmin enää murehtinut, kun tuo suositusmaitomäärä yleensä kuitenkin täyttyy ja kiinteitä menee hyvin.

Manta ja Ansku
 
Moi! Reissusta palattu. Hienosti meni meillä reissu, poitsukin yllätti menomatkalla ja nukkui autossa 1,5h putkeen. :) Meni vähän nopeemmin matka kun ei valvonut koko aikaa. Tulomatkan sit valvoikin koko matkan (4h) ja loppumatkasta meinasi jo kiukku tulla. Muuten kyl hyvin poitsu nukkui yötkin reissussa, että yleensä aamulla vasta kuuden aikoihin syöpötteli.

Aika kurjat reissuilmat vaan oli, muuten oli ihan mukavaa.

Gorthaur: Sampo ja Albert näköjään edelleenkin kasvaa samaa tahtia :D

Lueskelen myöhemmin teidän juttuja tarkemmin, ja kirjoittelen sit lisää.

Katja ja Aape 6kk
 
Kävin apteekissa ja sieltä sain kans ohjeeksi sammaksee sitruunaa tai puolukkaa.. Lääkettä saa vain reseptillä. Joten koitetaan vielä jatkaa tuota sirtuunakuuria :snotty:

Jaahasm näyttää "kaheli"naapuri hiljaselta, huhun mukaan ois tyhjillään asunto :D Ite en oo vielä niin läheltä kävelly et ois päässy kurkkaan ikkunasta Piharauha siis jatkuneepi. :saint:

Päätä särkee ja p*ska ilma.. että tätä rataa tänä iltana! B)
 
Hei taas,

Saaru: Olethan keitelly tutit yms. suussa käyvät lelut usein? Mä tosta sammaksesta luin sillon jokunen kuukaus sitte, ni hoidossa tärkeää oli myös tuo tuttien keittely (joten varmaan suussa viihtyvät lelut tulisi kanssa desinfioida?). Sammas kun saattaa elää myös tuttien pinnalla, joten silloin sitruuna kuuri ei pääse tehoamaan. Toivottavasti en nyt ihan läpiä päähäni "puhu" mutta näin muistelen lukeneeni.

Meillä pikkuhiljaa valmistaudutaan loman alkuun ja reissuun lähtöön. Kuinkakohan minäkin nettiaddikti pärjään yli viikon ilman nettiä ja meseä? :LOL: Tänään keritsin toisellekin koiralle kesätukan, joten nyt kelpais helteiden tulla...
 
Ainiin, meillä muutes tuo poika oppi ryömimään reissussa ollessa. Meillä ei vissiin oo kotona niin mielenkiintoisia tavaroita lattioilla mitkä olis motivoinut liikkeelle lähtöön, vaan kylässä oli koiran ruokakuppi ja juoma-astia lattialla, niin se oli sit menoa meidän Albertilla :D
Miehen sisko on lastenneuvolassa terkkarina (siellä miehen siskon luona oltiin siis nyt lauantaista keskiviikkoon) Niin tuli vähän neuvoja ja ohjeita kyseltyä ammattilaiselta näihin syömis-nukkumis yms juttuihi, kun meidän neuvolantäti on niin vähäpuheinen ettei siitä oikein saa aina juttua irti. Niin tuolla olikin ihan mukava vähän jutustella lastenhoitojuttuja :)

Ps. Nyt pitää näköjään ruveta keräilemään bona ja pilttipuuroista viivakoodeja, kun tuli nestleltä uusi keräily :D Mulla on himo näihin erilaisiin keräilyihin yms. kampanjoihin. Harrastuksesta käy, kun muuten niin köyhä elämä :kieh:
 
Maija, en nii tiheesti kyl noita tutteja muute olekaa keitellyt. Pitääpä ottaa ne syyniin seuraavaksi. Miten noita oikee desinfiois noita leluja..ääh..ei niitä oikee voi keitelläkää.
Lähempä heti keittää ensimmäisen tuttisopan..
 
Mäkin täällä lueskelemassa, vaikka pitäis kyllä mennä nukkumaan.... No hetki vielä ;)

Gorthaurille :hug: ja voimia!



Katjalta
piti kysymäni, että saitko sukulaisterkalta vinkkejä pätkäunien pidentämiseen? Kun eikös teidän Albert se ole kans aikamoinen pätkäilijä noiden unien suhteen. Niin siis meillä 45minuutin päikkärit on jo ihan luksusta, ollut jo taas pidemmän aikaa. Välillä jo poika nukkui kaksikin tuntia putkeen, jeee. mutta se "ilo" loppui lyhyeen.



Jollain oli imetyksen kanssa ongelmia, jaksamisia myös sinne suunnalle, ei varmasti ole helppoa :headwall:

Ja Carlallakos oli Ferrarin turvaistuin? Onko se semmonen, jonka voi laittaa kumminkin päin kiinni, siis selkä- ja kasvot eteenpäin? Ei siis ylösalaisin :kieh:

Saarulle pitkäjännitteisyyttä sammaksen kanssa taisteluun. Mä olen kans kuullut, että tuttien keitto ja tiuha lapsen käsien pesu vois auttaa asiassa. Kun siis kädet kun jostain kumman syystä on aina siellä suussa kans =)

Meillä poika lähti kans ryömimään tässä muutama päivä sitten! On se niin paljon muuttunut, että voi nyyh ;)

Ai niin ja siitä tulikin mieleen, että vauvakuumeesta on ollut täällä puhetta. Meillä ollut ajatus, että vähintään pari vuotta tulis ikäeroa, muta saapa nähdä, kyllä polttelee kieltämättä..... Mutta järki sanoo toista ja pankkitilikin taitais tykätä, että välissä olisin hetken aikaa ainakin töissä. Mutta siis jokatapauksessa kyllä toista lasta toivotaan ehdottomasti tähän perheeseen :)

Mutta nyt pitäis mennä vielä kirjoittaan pari juttua ja sitten yöpuulle.

Kuulumisiin :wave:

Kide ja nukkuva poika 5kk ja noin kolme viikkoa
 

Yhteistyössä