~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Hei vaan kaikille,

minäkin uskallan tänne jo ilmoittautua. Eilen oltiin niskapoimu-ultrassa ja päätinkin sen innoittamana ottaa osaa keskusteluun pelkän seuraamisen sijaan.
Ikää löytyy 29v, ensisynnyttäjä, Laskettu aika 26.1. ja sairaalana SatKS

Tosiaan eilen oltiin ultrassa ja se oli melko vaikuttava kokemus. Olen omakustanteisesti käynyt kahdesti ultrassa ihan alkuraskaudesta kun halusin varmistaa tilanteen, mutta silloinhan siellä oli vaan sellanen purkan näköinen kökkö jossa joku pieni sydän sykki. Mutta nythän siellä oli jo ihminen! Siellä se peukaloinen nukkua posotti eikä herätysyrityksistä muuta kun kylkeään kääntänyt. Lopulta alkoi kuitenkin jumppailemaan niin saatiin se niskaturvotus mitattua. Tuleva iskäkin oli melko haltioissaan, se kun on alusta saakka ollut melkein innostuneempi asiasta kuin minä :)

Mitenkäs, onko muilla vielä ollut paljon turvotusta? Itsellä ei paino ole noussut vielä kuin ehkä kilon ja sekin varmaan kaikki sijoittunut tuohon tisseihin... Mutta turvotus on ehtoolla melkoista. Vatsa paisuu kuin olisin viimeisilläni raskaana vaikka muuten ei vatsaa vielä erota. Mietin vaan että johtuuko tämä hienoisesti muuttuneesta ruokavaliosta vai onko tämä ihan yleistä tässä vaiheessa. Olen vältellyt hiilareita aikaisemmin, mutta tiinehdyttyäni otin mm. ruisleivän ruokavalioon ja nyt olen syönyt hirmuisesti hedelmiä, joten tuo hiilareiden lisääntyminen voi tietysti myös turvottaa...

- puzzle 13 + 0
 
Sartsa83
tinker_ väsyttää ja ISOSTI! Mut niinhän se menee.. esikoisesta saa levätä millon tahtoo, toisesta ei enää kun pitää se esikoinen hoitaa. :) Tää onkin tämmöstä tasapainottelua arjen kanssa raskaana.. etenkin jos esikoinen sattuu oleen alle 1v ja oot uudelleen raskaana. Mut päivääkään en vaihtais pois. :heart:

niiiskuneiti toiset vaan kärsii pidempään pahoinvoinnista. Toivon että se sulla päättyis pian. Eihän tuo enää kivaa ole. :( Isot voimahalit! :hug: :heart: Niin, kun raskaus on kestäny 154pvää tulis käydä lääkärillä, joka kirjottaa raskaustodistuksen, jolla voi sitten hakea avustuksia ja samalla äitiyspäivärahaa. :)

Maira ihana masunen siellä! :heart: Jahas, sielläki tuli ekat supparit. : / Ei kiva.. etkä sitten rehkikään mitään muutossa! Jestas, et voin olla kade teidän muutosta! Ite ootan kun kuuta nousevaa kämpän löytymistä.

MLM no johan nyt on hiiva perkele tiukassa! : / Täällä tuli kans pitkästä aikaa.. yhdynnän jälkeen, kuten esikoista oottaessakin.. joka hemmetin kerta seksin jälkeen.. pari päivää.. oli hiiva. Ja noissa limakalvoissa eli ettei ihan tuolla sisällä. Voiteella onneks selvisin ja kun itellä ei noi kapselit pysy sisällä vaan alapää hylkii niitä, niin eipä niillä tee mitään. Toivotaan että siellä nyt joku väli tulis, niin saisitte avioelämän ihanuuksistakin nauttia välillä. :) Kiitoksia.. seistessä tuo masu onkin tuommonen kiva, mutta auta armias kun istut perseelles, niin hieno masu on kadonnut ja jäljellä on pelkkää löllöö.. Nooh.. tuosta se kiinteytyy. ;) Ihana masu kans siellä. :) :heart:

Jomi No siellähän kivasti menny neuvolalääkärissä. :) Mä kans uneksin et saisin imetettyy toista niin pitkään kun mahdollista, kun ei esikoisesta tullu mitään sen imetyksen kanssa. Siks toivon että kyseessä ois tyttö, koska mitä oon sivusta seurannu, eivät ne ole niin suursyömäreitä kuin pojat.. tai sitten mä vaan kuvittelen sen. Tottahan tuo onkin.. itellä on vaan hirvee paniikki ja stessi sen painon suhteen.. tarttee varmaan siitäkin keskustella 3.8. lääkärin kanssa kun keskusteluaika on. Menee turhan stressaavaks tää touhu kun ihan kaikesta tulee stressiä. : / Ei tee hyvää itelle eikä vauvalle.

Fanttelille kans täältä onnittelut. :)

puzzle tervetuloa joukkoon! :wave: Kyllä sitä turvotusta aikalailla tuntus olevan monella niin alku- kuin loppuraskaudessakin. Etenkin näillä helteillä. Erinäisiä konsteja on turvotuksen poistoon.. mm. Ananas, kahvi, magnessium (myös omenan makuinen vishyvesi, joka sisältää magnessiumia) ja vesi.. tietenkin myös jalat ylös kohti kattoa on kans yks hyvä. Tuo ultra on kyllä ensimmäisessä raskaudessa hienoimpia kokemuksia mitä elämässä saa kokea. :) Muistan esikoisesta ne kuin eilisen päivän. Ja miehen ihan ensimmäisen kommentin varhaisultrassa:"Noni. Siellä se pähkinä on. Parkissa." :D Sen jälkeen esikoista nimitettiin pähkinäksi aika syntymäänsä saakka. :) Nyt on sitten tuloillaan vuorostaan pätkis. :D Sen keksimiseen menikin tovi, kunnes ynnäsin että se rimmaa hyvin pähkiksen kanssa. ;) Enivei.. hirmusesti onnea ensimmäisestä raskaudesta! :hug: :heart:

Omaa. Millonkohan nää huonot uutiset loppuu? Ensin äiti ja nyt sisko. Sisko ollu jo muutamia päiviä sairaalassa. Meni sinne ripulin ja verenvuodon takia (pyllystä tuli verta). Nyt on selvinnyt että suolistossa on jotain haavaumia, johon hän saa lääkkeet. Sille ei pystytä kuulemma oikein muuta tekemään. :( Mä en kestä jos sielläkin nyt on jotain paljon pahempaa vielä luvassa. :( Mikä ihme siinä on että näin käy koko ajan tai aina kun oon raskaana????? :O Tarkottaako tää sitä etten sais olla raskaana? Alkaa pikkasen pää pehmitä.. :'( Onneks su lähden muutamaks päivää ystävän luokse Espooseen ja tuun ti johonkin aikaan pois. Ja sit ois 3.8. se lääkärin kanssa keskustelu.. jospa sen jälkeen sais pään tyhjennettyä.

Sartsa ja Pätkis 15+5 :heart:
 
Heissan pitkästä aikaa

Pahoittelut teille jotka olette saaneet huonoja uutisia :|

Jotenkin ollut puhti pois eikä jaksa kirjoittaa, vaikka lukea jaksaakin. Täällä mennään siis tasaisesti eteenpäin ilman mitään ihmeellisyyksiä. Massu on kasvanut jonkin verran ja minusta ei vielä hirveästi huomaa sitä että on raskaana - miehen mielestä sen kyllä näkee. Noo, ehkä jossain vaiheessa näkyy sitten paremmin. Tai tiedä kumpi on oikeassa kun itseä on vaikea nähdä ulkoapäin ;)

Kokeilin dopplerilla äänien kuuntelua viime viikolla mutta en edelleenkään saa kuuluviin muuta kuin suhinaa. Tällä hetkellä mennään siis viikoilla 14+2. En kuitenkaan ole hirveästi jaksanut asiasta stressata, ultran jälkeen mieli on ollut vihdoinkin rauhallinen, johan sitä tulikin säpsyttyä sitä ennen.

Neuvolasta. Seuraava aika on parin viikon päästä, aika lailla neljän viikon välein täällä on ajat laitettu. Ekan ja tokan välillä taisi olla peräti kolme viikkoa. Vähän tosin harmittaa kun neuvolatäti on nyt kolmena eka kertana joka kerran eri, sitten on kesälomat ohi ja ehkäpä pääsen asioimaan saman ihmisen kanssa. Rakenneultra menee viikolle 21+.

Niiskuneiti, kela-avustuksiin on oikeutettu kun on käynyt neuvolassa, ei tarvitse olla neuvolalääkäri. Viikkoja en nyt muista, mutta jos olet jo siellä käynyt niin asia on ihan ok.

Hankinnoista. Mua ihan ahdistaa tuo tavaranmäärän, mitä kaikkea muka tarvitsisi hankkia. Hoh. Kun tuntuu siltä, että hirveästi pitäisi kaikkea hommata. Olenkin ajatellut jututtaa joitain kavereita siitä, mitä he todella tarvitsivat ettei tule turhaan ostettua mitään nurkkiin.

YÖunet on olleet tosi huonot plussaamisesta lähtien. Ravaan vessassa ainakin sen kolme kertaa yössä, välillä enemmänkin. Olis kiva nukkua välillä paremmin. No nyt lomalla on voinut onneksi korjata tilannetta vähän päikkäreillä. Mutta en valita, tuntuu ihanalta elää tätä hetkeä ja odottaa vauvaa =)

Iloista loppuviikkoa kaikille!

Terkuin
Katapultti
 
Palailenpa miekin taas tänne kehiin, toukokuussa vissii viimeeksi kirjoitellut! :) Sen jälkeen juttua tullut kyllä mukavan paljon, luettu kyllä on mutta en jaksa nyt käydä sen enempää kommentoimaan niitä kuin yhteisesti pahoittelut huonoja uutisia saaneille, tervetuloa uudet ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :) Jospa seuraavaan kirjoituskertaan ei vierähtäisi ihan näin pitkä aika. :/

Täällä odotellaan malttamattomana rakenneultraa joka olisi 26.8. Piti alunperin olla vasta n.viikko myöhemmin mutta ollaan silloin reissussa ja kun soitin vaihtoaikaa niin sainkin sen aikaisemmin, noh, eipä ollu valittamista tähän asiaan! :)

Mites muut on jaksellu näillä helteillä? Itellä ainakin oli tosi vaikee tää päivä, tuntu ettei tolpillaan meinaa kestää ja huonoa oloakin pukkas. :(

Tässäpä kaikki tällä erää..

Milkaliina & pikkukakkonen 15+5
 
Heipat kaikille!

Nyt tulee tosi nopeat asuntokuulumiset, kirjoittelen huomenna enemmän sit :)

Me saatiin eilen uus kämppä!!! Muutto on jo ensi viikolla ja eilen käytiin sopparit kirjoittamassa. Ihana päästä muuttamaan asuntoon, jossa on tilaa meille JA lapselle. Nykyisessä kun ei ole oikein meillekään :) Ja parasta asunnossa on se, että se on ekassa kerroksessa ja muuttomatkaa on 150 metriä :heart:

Huomenna lisää kuulumisia :)

Anskutin ja Syllikki 14+0
 
Sartsa83
Tosi mahtava Anskutin kun saitte kämpän.. alkaa vaan kateuden vihreys iskeä, kun taidat olla jo toinen (jos ei oo muita) jotka on nyt saaneet kämpän. Mua ahistaa tää meidän kaksio, koska täällä ei oo meille neljälle enää mitenkään päin tilaa. Hätinä meille kolmelle.
 
Heippa kaikille!

On mennyt hetki ku on tänne taas kirjotellut. Alkuviikosta alkoi loma ja lähettiin heti mökkeilee. Teki todella hyvää ja nyt ei ole enää väsymyksestä tietoakaan! :) ja taitaa mies haaveilla pikkusesta kalastajaa ku itse en oikein ymmärrä koko touhua... :D

Pahoitteluni ja osaanottoni kaikille huonoja uutisia saaneille!!! :hug:

Ja ihania masukuvia kaikilla. :heart: Itse odotan myös milloin se masu pilkistäis vaikka omasta mielestäni näkyy jo mutta mies on vaan et missä.... :D mut eiköhän se sieltä pullahda esiin...

Onko muillakin näläntunnetta???? Musta tuntuu et koko ajan pitäis syödä jotain.... kaappi on täynnä hedelmää ja jogurttia... vaikka onhan toi mies luvannut hakea vaikka keskellä yötä ruokaa jos mieli tekee!! :D ensimmäinen molemmilla ja molemmat ihan innoissaan!!! :heart:

mutta nyt täytyy taas mennä syömään jotain...

Vuokko ja "Here" 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Palaillaas taas pienen tauon jälkeen tänne kirjoittelemaankin. Lukenut olen joka ilta, mutta mennyt niin myöhään etten mitään ole jaksanut kirjoittaa.

Ruokahalusta oli vuokko82 maininnu. Mulla on ihan jatkuvasti nälkä, vaikka kuinka tuntuu että just olis syöny niin silti tekee mieli mennä hakemaan jääkaapista jotain. Miestä naurattaa tää mun jatkuva nälkä, kun ennen raskautta mulla ei ollut oikein ikinä nälkä, söin vaan kun tajusin että edellisestä ruokailusta on aikaa. Hassuinta tässä ruokahalussa on se että vaikka syön koko ajan, enkä edes aina kovin terveellistä ruokaa, niin olen laihtunut muutaman kilon taas. Olen pian alle alkupainoni, tiedä sitten kuinka huolestuttavaa se on.

Hei, mulla olis yks kysymys. Tietääkö kukaan mitä suunnilleen maksaisi uusi renkaat rattaisiin? Meille on tulossa melkein 20 vuotta vanhat Briot joihin haluaisin ilmakumirenkaat vanhojen kuluneiden renkaiden tilalle. Yritin netistä katsella mutta en oikein löytänyt mistään...

Mimsy & Mini 13+2
 
Sartsa83
Vuokko ihana nähdä miten on molemmat niin innoissaan esikoisestaan.. vaikka ainahan siitä jokainen on, mutta ihanaa kun täällä hihkut ja hypit suorastaan kirjotuksissasi ilmaan onnesta. :) :heart: Hihhih ja ihanaa että miehesi on luvannut hakea mielitekojasi vaikka keskellä yötä! :) Nuita miehiä on harvassa. :) Mulla ei oo nyt näitten helteitten aikana hirveästi ollut nälkä.. päinvastoin, enempi on huonoa tehny aika paljon. : /

Onnea mama91 ja tervetuloa! :flowers: :wave:

Omaa. Jos sitä masukuvaa taas päivittelis. Tänään taas poksuttiin... tuntuu että nää viikot häviää jonnekin. Olot heilahtelee välillä aika radikaalistikin. Välillä on aivan naatti ja voi huonosti ja välillä on taas elämänsä kunnossa. Viime yö oli meillä ihan kamala tän helteen takia.. poika huus keskellä yötä tunnin ja vasta tunnin lopulla huomasin että olin saanut tekstarin. Kaveri laitto, että kannattaa kokeilla kastella pyyhe kylmällä vedellä, kuivata se aivan kuivaksi, jottei se jätä ihoa nihkeäksi ja laittaa tämä kylmäpyyhe lapsen päälle peitoksi. No, minäpä testasin ja sillä sekunnilla kun olin laittanut pyyhkeen pojan päälle, hän nukahti. Että voin suositella lämpimästi kokeilemaan jos niksit on vähissä. Toimii myös näin odottaville äideille ja jos käyttää kylpytakkia, kastelee sellaisen, kuivaa ja laittaa päälleen.. kuulemma viilentää niin ettei ole ollenkaan tukala olla. Itse kyllä ihmettelin miten ei ollut itellä ollenkaan tukalaa, mutta se saatto johtua siitä etten nukkunut kuin alushousut jalassa. :)

Sartsa ja Pätkis POKSPOKS 16+0 :heart:

 
Iltoja!

Tervetuloa uudet odottajat, mamaa91, -Ansku- ja puzzle82. :flower:

Sartsa Kiitti tuosta voidevinkistä, kurvasin apteekkiin ja nyt testataan sitten että olisiko voiteista enemmän apua. Ihan samanlaista täälläkin kuin siulle ekassa raskaudessa, eli seksin jälkeen aina ryöhähtää tuo. :( No katsellaan nyt miten käy, neuvolassa mainitsin asiasta ja sanoi että jos vielä vaivaa niin sitten lääkäriltä vahvemmat dropit käyttöön.
Hieno masu. :heart:

Mimsy Ootko kattonut täältä? Nuo näyttää olevan sellaiset yleispyörät, joten saattaisivat sopia ko. vaunuihin. :)

Anskutin Onnea uudesta asunnosta. :flower:

Turvottaja Onnea paljon uudesta raskaudesta ja paljon tarrasukkia matkaan. :heart:

Milkaliina Miulla ainakin vointi on ollut ihan hyvä, tosin hermo menee kun koko ajan on hiki. :D Kävin tuossa viime viikolla keräämässä 30 litraa mustikoita ja lämpöa oli +28, eli eipä tuo muuten paljon vaikuta jaksamiseen...

Neljän suora Kiitti tuosta neulesivustolinkistä, taas lisää neulottavaa. :)

Nijan Noita supistuksia on niin erillaisia, mutta kyllä ne synnytyssupistukset sitten varmasti erottaa noista harjoitussuppareista. :D Itsellä kaikki muu tuntuu mahassa paitsi sitten ne ihan oikeat selässä ja reisissä, mikä taitaa tehdä niistä kyllä tosi kipeitä. Jostain muistan kuulleeni että nuo selkäsupparit on niitä pahimpia.

(.) Neuvolassa tuli tosiaan torstaina käytyä. Tässä tärkeimmät sieltä.

Paino 87,8 (+275 g/vko) edelleen kuitenkin 2,2 kiloa lähtöpainon
RR 122/65
Pissa puhdas
Hb 109 (rautaa pitäisi alkaa syömään)
Sykkeet + 150
Liikkeet +

Kaikki siis vallan mainiosti. Ensin ei meinannut löytää noita sykkeitä ollenkaan, mutta kyllä ne sitten onneksi sieltä löytyivät. Rautakuuri pitäisi alottaa, mutta en nyt osaa päättää mitä sitä alkaisi syödä. :/ Painosta sain kehuja kun ei ollut tuon enempää noussut.
Kävin tänään ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen järvessä uimassa ja oli kyllä kivaa. :) Harmi että lähimpään uimahalliin on matkaa ja jalat on sellaiset että niillä ei voi julkisilla rannoilla/hallissa käydä. :(
Tuossa itsekkin pohdiskelin tätä ajan kulua, että parin viikon päästä on jo puoliväli ja vastahan tässä plussattiin. :D Jotenkin nyt tuntuu että tää aika vaan häviää johonkin, tosin tässä on sellainen hulina että välillä ei edes muista olevansa raskaana.

MLM ja monsteri 17+3
 
Vihdoinki oli aikaa tulla pyörähtämään täällä lukemassa teidän muiden kuulumisia, joita on tullut viime kerrasta ihan älyttömän paljon :) Töistä äsken tulleena väsymys painaa jo niin täytynee palailla lukemaan jokainen uusi viesti joko huomenna ennen töitä tai sitten alkuviikosta :) Palailin tällä viikolla töihin kolmen kuukauden sairasloman jälkeen ja sitä ennen käytiin reissussa pariisissa miehen kanssa elikkäs kiirusta on pitäny. Pakko myöntää että töihin takasin paluu ja tämä niin ihana helle vie kyllä kaiken puhdin.. huh. Mut onneksi vain ensi viikko töitä ja pääsen kesälomalle :D

Mitenkäs muuten joko muut ootastelette syksyä? Minä jo kovasti oottelen vaikka kesästäkin kyllä tykkään. Syksyssä ootan vähän viileempiä kelejä, pimeneviä iltoja ja kynttilöitä :) Mut kai pitää vielä nauttia tästä kesästä kummiskin ensin vaikka helle meinaaki uuvuttaa...

Palailenpas myöhemmin uudelleen kommentoimaan teidän muiden kirjoituksia :)

Augusta87 ja Vaavi 14+5
 
Sartsa83
MLM ollos hyvä, toivotaan että tepsii. Samaan syssyyn voisin ehdottaa sulle raudaksi Elivon rautavalmistetta. Siinä on samassa muistaakseni ainakin C-vitamiinia, joka auttaa sen raudan imeytymään paremmin ja se nostaa hyvin (ainakin mitä kokemuksia kuullu) rauta-arvoja ja on vatsaystävällinen. :) Et ei muuta ko uudelleen apteekkiin. Hintaakin sillä tais olla aika kiitettävästi, mutta oli siinä vissiin sen verran niitä tablettejakin, että riittää joksikin aikaa. :) Itse syön retaferia, kun kaverilta sain pikku purkin. Mullahan oli viimeksi 118 tuo hemppa, mutta päätin ite oma-aloitteisesti syödä nyt rautaa ja seuraavasssa neuvolassa katotaan sitten onko noitten syöminen nostanu arvoja. Esikoisestahan söin eka .. hitto kun tuli blackout.. yhtä merkkiä, joka teki hirveät vattanpurut ja veti ummetukselle mahan ja sitten ostin vaan kallista floradix-rautavalmistejuomaa, jota vedin melkein koko raskauden. Se toimi aluks hienosti, mutta loppuvaiheessa ja raskauden jälkeen ei enään nostanut arvoja kuten ois pitäny. Kiitos vain, tuntuu ettei tuo masu oo tuosta mihkää kasvanu.. iltasin turvottaa niin että näyttäs kuin olisin pidemmälläkin. Mutta sen tietää että se alkaa tuosta sitten taas kasvamaan vauhdilla, viimestään puolen välin jälkeen kohti loppua.

Augusta voi että mikä nimimerkki sulla! :) :heart: Yks teinivuosien kirja, joka oli mun suosikki (luen välillä sitä vieläkin), niin siinä oli päähenkilö nimeltään "Augusta Kurjenmiekka". :) Täällä kans ootellaan syksyä, vaikka syksyä vihaan sydämeni pohjasta, mutta just ne viileemmät kelit ja kynttilät. Eniten syksyssä vihaan pimeyttä ja harmautta.. pelkkää vesikeliä ja vaikka se lehtien värikkyys on jossain määrin kaunista, niin musta se on rumaakin. Kesällä kaikki on niin kauneimmillaan kun joka paikka vihertää ja siellä täällä näkyy pieniä väripisteitä eri värisistä kukista. :heart:

Omaa. Voi tätä pahaa oloa, mikä vaan velloo ees taas täällä... taas on semmonen ällötys olo. Ja nyt alko ne kivut, mitä oli esikoisesta vasta puolenvälin jälkeen. Kyykkyyn mentäessä, noustessa, poikaa kantaessa... tulee nivusiin/munasarjoihin repäisykipuja. Kivut jatkuu vielä vaikka istahtais alas ja ottais rennosti. Sillon kun esikoisesta tuli noita, mut käskettiin oleen kantamatta mitään painavaa, ettei mikään liitos repee tuolta... en sitten tiiä, pitäskö nyt yrittää sitten olla kantamatta poikaa, mikä onkin helpommin sanottu kun tehty, kun päivät oon yksin pojan kanssa.. paitsi nyt tulee tää parin päivän tauko. Lähden tänään iltapäivällä Espooseen ystävän luokse!
Eniten jänskättää se kun oon ollu vasta yhen yön erossa pojasta ja hän täyttää ens kuussa 1v. Ikäväkin varmasti tulee kun oon nyt niin kaukana (viimeks yövyin kotona kun mies oli pojan kanssa omalla isällään yötä ja hän asuu meistä n. 150m:n päässä). Tiiän et hyvin täällä menee, mut eniten mietinkin sitä, mitä poika tuumaa kun äiti on poissa noinkin pitkän ajan.. kun lapselle se on pitkä aika.

Sartsa ja Pätkis 15+1 :heart:
 
Heippatirallaa!!!!

Tervetuloa kaikki uudet odottajat! :D :wave:

Augusta ja Sartsa mä en kyllä odota syksyssä paljon mitään... paitsi ehkä just niitä kynttilöitä myös.. mutta mun mielestä syksy on niin synkkä ja kun koko ajan sataa. ja ne kauniit lehdet puissa on kohta märkänä maassa ja sit kastuu jalat... hahah vali, vali vali.. :LOL: siinä vaiheessa mä alan oottaa koska tulis ensilumi ja tulis vähän valosampaa. =)

Tänään lähetään kertomaan pikku uutisia mun isovanhemmille. Mummu on ollut hoitokodissa vähän heikkona niin jos vaikka meidän uutinen piristäisi molempia. =) siellä viivytäänkin sit pari päivää.. On tää kesä vaan yhtä reissaamista mutta ei sitä kerkeä syksyllä kun koulu alkaa. =)

Mulla on kans välillä noita kipuja nivusessa ja ei oo kyl yhtään hauskaa. Itse selvisin aika vähällä huonolla ololla, ainakin omasta mielestä... toivottavasti ei tule myöhemminkään...

mutta nyt pakkailemaan!!

:wave:

Vuokko ja "Here" 15+6
 
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille mammoille! :)

Lukenu oon kaikki viestit, mutta näillä aivoilla ei enää muista kenelle piti mitäkin kommentoida, joten kerron omat kuulumiset.

Täällä ollaan saatu vauvan sydänäänet usempana päivänä kuulumaan, miehen kanssa molemmat ollaan saatu kuulla ne. <3 kyllä on hieno tunne, kyyneleethän siinä ekalla kerralla tuli, kun äänet saatiin kuuluviin. :D täällä pahoinvointi jatkuu, ei mitään uutta sen suhteen, joka päivä joutuu ahkerasti työskentelemään pöntön seurassa. sisko naureskeli että paska mäihä, jos kuulut siihen pieneen prosenttiosuuteen, jokka kärsii pahoinvoinnista koko raskausajan, kas kummaa, mua tämä kommentti ei naurattanu.

täällä poksutaan tänään 13+0! <3 kyllläpä aika tuntuu vierivän nopeesti, nytkun päästiin kaikista kriittisimpien viikkojen ohi. massu täällä on näkyy jo selvästi, täytyy laittaa kuva heti kun kerkeää. tänään pidetään murun kanssa vaan laiskottelupäivä, leffaa, nukkumista ja muuten vaan yhessä hengailua.

Niiskuneiti ja mötkö 13+0 POKS!
 
Mukavaa sunnuntaipäivää täältäkin! Piti tulla vielä kerran kirjoittamaan heinäkuun ketjuun, kun seuraavan kerran kun pääsen koneen äärelle, saattaa olla jo elokuu.

Lukaisin pikaisesti viikon kirjoitukset ja päällimmäisenä jäi mieleen Minnuskan huonot uutiset. :( Voi itku, voimia sinne! :hug:

Kiva kun joku kirjoittelee käsitöistä. Tarkoitus on itsekin aloitella jotakin jossain vaiheessa. Nyt vaan ei saa aikaiseksi. Ajoittain vaivaa päänsärky ja väsymys ja ne hiljentävät kesäloman tahtia tehokkaasti.

Ihania masukuvia on jo osalla! Voi kun mullakin alkaisi jo enemmän näkymään. No, ehtiihän sitä. Kovasti kyllä odotan jo seuraavaa neuvolaa elokuussa, jotta saisi taas jotain elonmerkejä masusta. Turhauttaa tämä ultrien välinen pitkä tauko, kun vielä ei mitään liikkeitä tunnu.

Nyt en enempiä kirjoittele, kun taas suuntaan loman viettoon. Hyvää heinäkuun jatkoa kaikille!

t. Tellu Po 14+4
 
Täällä vaivaa taas masennus. Ei kiinnosta mikään. Eikä jaksa tehä mitään.

Syksyä odottelen jo. Alkaa tää kesä jo riittään, tosin eipä sitä ulkona oo kovin paljon aikaa edes vietetty.

(.) Hmm... mikäköhän se särky/kipu sit oli mun alaselässä? Tuli sit hetken päästä mahankin puolelle. Ei kai mitään supistuksia tässä vaiheessa voi olla, varsinkaan kivuliaita sellasia. Muutenkin särkee sillon tällön mahaa ja selkää... Ja ne repäsykivut, jestas kun ne tuntuu inhottavilta. Palaan sitten kun on jotain positiivisempaa kirjotettavaa, nyt on hirvee valivali kausi taas menossa.

Nijan 15+3
 
Mukana ollaan yhä, vaikka en oo jaksanu kirjoitella.. Muutto ois ens kuussa edessä ja pakkailu hommia on ollu tässä.. Tää kuumuus vie voimat ja tosiaan kun päälle lisää päälle 3veen kanssa tappelun, pakkailun, mattojen pesun yms niin illalla ei tarvii miettiä meneekö nukkumaan vaan tuleeko koneelle istumaan :D

Tänään vaihtui viikot ja huvitti kun luin tuosta odotuskirjasta, että kohdunpohjan korkein kohta on n.8cm navan alapuolella, mutta voi vaihdella suuresti. Mulla kohdunpohja on maksimissaan 3cm navan alla, näkyy niin selvästi aamulla kun vaan voi näkyä :D Esikoisesta oli näillä viikoilla paljon alempana..

Eipä oikein muuta, reilu viikko olis vielä neuvolaan.. Sitä odotellessa :)

tinker_rv15+0:heart:
 
Hei! Yritän kommetoida teidän muiden kuulumisia myöhemmin, mutta nyt tulin vaan pikaisesti kysymään, että onko täällä jollain ollut raskausdiabetes aiemmassa raskaudessa? Oliko jotain oireita tai erityistä oloa, mistä sen huomasi, vai oliko se vain niin, että se ilmeni sokerirasituksessa? Olen nyt vähän huolissani tästä olostani. Olen koko ajan tosi väsynyt ja usein sokerin syömisen jälkeen (pullat, karkit jne) ällöttää ja jollain tavalla heikottaa. Mietinkin siis, onko mahdollista että tämä olisi jotain sokeriaineenvaihdunnan ongelmaa? Ja millaista ruokavaliota sitten pitäisi noudattaa, vähähiilihydraattista? Ajattelin nyt joka tapauksessa testata, paraneeko olo vähemmällä sokerilla ja vähentämällä samalla muitakin nopeita hiilareita. Olisi kiva, jos joku osaisi kertoa jotain faktaa asiasta.. :)

Pinuski 14+4?
 
Moi! Täällä yksi myöhäinen ilmottautusi vielä joukkoon! La olisi 26.1 ja toista odotetaan. poika täyttää 2viikon päästä jo 1v :) Lahdessa asustetaan ja ikää on 22v
(Ness 22 toinen ja PHKS)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä