Terolut-mimmit ja Clomittaret

Moikka kaikki! Ekaa kertaa kirjoittelen tänne... enkä tiedä onko tämä oikea keskusteluryhmä? No ainakin terolutit on käytössä ja mimmi olen :D Mutta jos siis saa plussan ovulaatiotestistä (ensin testattu halpistikulla ja varmistettu hymynaamalla Clearbluen testillä) niin tarkoittaako se ns. 100% varmuudella, että ovuloin? Elikkä raskautumisen ongelmat olisivatkin jossain muualla kuin ovulaatiossa.. Mulla siis PCO-tyyppiset munasarjat ja siksi kyselevät lääkärissä, että ovuloinko ollenkaan.. Voinko siis sanoa, että ovuloin koska testit niin näyttävät?
 
heippa vesiputos ja tervetuloa mukaan! en tiedä millainen harvinaisuus olen, mutta itse ovuloin kahden eri testin mukaan kp9, mutta menkat ei ole alannut vieläkään (kp34??). Eli joko en ovuloinut tai sitten olen raskaana 3-5 negatestistä huolimatta. Eli luultavasti ovulaatio meinasi tapahtua ja arvot nousi sen verran, että testeissä näytti viivaa, mutta silti jäi irtoamatta syystä tai toisesta :(
 
vesiputous mulla myös pco-tyyppiset munasarjat ja mulla on ollut terojen aikana vahvat ovisplussat ja myös tuntemukset. Olen ollut suht varma oviksesta nimenomaan fyysisten tuntemusten takia. pco:laisilla usein se lh koko aajn hiukan koholla joten voi myös vähän "hämätä" ovistestejä. Nyt mulla käytössä myös clomit ja ultralla varmistettu että nyt ainakin ovuloin. Kyllä mä uskon että ovuloit jos testit sen näyttää ja jos kuukautiset tulee parin viikon päästä, mutta 100% varmaa se ei ole. Jos sua kamalasti mietityttää niin voithan varata ultran ovulaation kohdalle niin näkee varmasti, että mitä siellä tapahtuu :)
 
Mulle yksi lääkäri tokaisi kerran et hyvin harvoin jää ovis tulematta lh-huipusta, mut pco-tyyppiset munasarjat voi tehä sen et jää tulemattakin.

Vesiputous, tervetuloa!!

tsempit kaikille kierron vaiheeseen katsomatta! :) ja plussatuulia!

omanapa, dpo1 vaihtui juuri dpo2:een, kp19 kp20:een. :) Oviksen tunsin, nippaili siihen malliin tasan 24h ovisplussasta et ei jää arvailujen varaan. Nippailikin sit molemmin puolin vuorotellen!! ;) clomit, clomit...
Mut onpahan mahdollisuus nyt tulla raskaaksi kun kerta oviskin tuli. Nännit on olleet arat ovispäivästä asti, ja alavatsa on arkana ja tuikkii välillä molemmin puolin :) keltarauhanen toivonmukaan tuikkii :D meikällä niin paljon raskaustestejä, että malttamattomana varmaan aloitan testaamisen jo dpo10 jälkeen...
Nyt vaan oottelen sitä dpo5-7 jos tuntis vaikka kiinnittymiskipua ;)
mun piinailua ei pysäytä mikään, alkoi nääs koulusta loma ja työt sairaanhoitajana alkaa kesäkuun alussa <3 huhheijaa! kolmas vuosi koulussa siis lusittu, vielä 1,5jäljellä (vaikka mammalomaa tullee väliin jos tärppi käy)… sit joskus meikästäkin tulee valmis kätilö!
 
mymosa
Onko teillä teromenkat ollu miten runsaat?
Mä kuolen tähä vuotoon.. yleensä 2pvää holisee ja sit niukkaa.. nyt holisee vieläki vaikka kp 3.

Clomit aloitettu.. maltettava viikko..
 
mymosa, ekat menkat oli tosi niukat mut sit tokas terokierros repes! :D
laitoin tänään aamulla vaaleet housut jalkaan oikeen protestoidakseni että ku ei ne menkat kuitenkaan alkaa nii nyt on tullu pikkareihin (ei viel onneks housuihin asti) ruskeeta vuotoo!!!! JEEEE! :D mutta en uskalla vielä liikaa innostua ettei ne säikähdä haha!
 
Sassa, onko sua gyne ultrannut? siinä näkis ja hormonikokeilla kans jos on pcos. :) Jeee hieno homma!!! :D valkoisten housujen pitäis aina toimia...

Mymosa, mulla on terojen kans ollu runsaammat ku normaalisti. Holisee kolme päivää, tiputtaa päivän tai kaks ja sit tyssää ku seinää. :p

Omanapa, dpo4, yöllä ja nyt päivän aikana juilintaa alavatsalla, samoin eilen. Nännit yhä arat :D jänskää! Viikko ni tietää, onko aihetta testailuun... ;) (siis jos ei menkat tuu niinku aina 3pv vikasta terosta. Ku nyt menossa kp22...
 
mymosa
Kohta pääsee alottaa ovistestailun. . Koetan kuitenkin malttaa keskiviikon ultraan asti.

Oma mielikin on piristynyt.. jotenkin sellanen olo että tää on meidän kierto..
 
Mymosa, ihanaa et siellä edetään :) toivotaan et keskiviikkona ultrassa näkyy kauniita folleja :) hyvä et mieli on piristynyt ja tosiaan peukut täältä kans pystys et tää nyt olis teidän kierto!

omanapa, eilen oli kyllä aika muikea jomottelu vatsalla sit varsinkin illan aikana ja alkuyöstä. muistuttaa tosiaan menkkakipuja mut ei kuitenkaan ihan. Miehellekin manasin et koht alkaa oleen nii kivuliasta et otan lämpötyynyn tai minkä tahansa kipua lievittävän keinon vastaan ku oli kyllä aikamoista juilimista. :O
nännit edelleen arat ja no mieliala on tasautunut ;) väsyttää ja pää särkee heti aamusta ja lepäillen aattelin tän päivän viettää :D ulkona lämpöasteet jälleen nousee, ja alakerta on ainoo viilee paikka koko kämpässä ja tietty makkari on yläkerrassa... :s :D
Mies eilen masua silitteli mut ei sanonu mitään et miksi :D kyseli jo että koska sitä tikkuun pisitetään! ;)
Oishan se hienoa ku se plussa tulis, mut vielä en oo varma suuntaan enkä toiseen et mitä tämä kierto tuo tulokseksi ;)
dpo5, kp23...
 
mymosa
Tänään viimeinen clomipäivä ja nyt vaan sitten ootellaan.. Tuonne jäi vielä yhteen kiertoon clomit, jotka aijon kyllä käyttää heti lokakuussa jos nyt ei tärppää.
ajattelin alkaa noilla perhosilla jo testaamaan kun niitä on tuolla reilusti ja tän kierron aikana pitäis ne käyttää pois.

Otin fertility friendsinkin taas käyttöön.. jos ei muuten niin ihan mielenkiinnolla sitä teen.

tj 2 yötä ultraan..
 
Hei!
Kovasti olen tätä palstaa lueskellut mutta nyt vasta itse kirjoitan :) eli vähän taustaa, olen 25 ja aviomies on 26. Tammikuussa 2014 aloitettu*vihdoin yritys. Nyt kuitenkin on kierrot paukkunut kp44 ja gyneltä saatiin terot käytöön. Lauantaina (kp15) alkaisi siis ensimmäinen kymmenen päivän kuuri. Jännittää, oon lukenut paljon että ne pahentais menkkakipuja ja tekisi runsaammat vuodot. Katsotaan mitä tapahtuu, jos vaikka tulis heti ekasta terokierrosta plussa ja ei tarttis kokea niitä teromenkkoja :D

Toivon kaikille ihania plussatuulia <3
 
Heippa Wivi! Mulle terot eivät ole pahemmin vaikuttaneet menkkoihin, joten älä vielä tulvaa murehdi :) Tosi terokuurin aikana alkaa naama aina kukkimaan mikä ei ole kauhean mukavaa, mutta väliaikaistahan tämä on! Tsemppiä ja plussatuulia!
 
Mullakaan ei oo kyllä mitään kipuja tullu :) oikeastaan nekin kivut mitä ennen oli, on nyt tiessään. Mulle lääkäri sanoi, että ehkäsyn lopettamisen jälkeen (ja sitä kautta usein terojen käytön aloittaessa) naiset on sen verran paljo vanhempia kun ennen ehkäsyä, että kivut alkaa olla tiessään. En sitten tiedä mihin tuo perustuu, mutta mun kohdalla kyllä piti paikkansa :)

Nyt on menkat loppu ja odotellaan uusien terojen alotusta. Tällä kertaa ajattelin jättää ovistestit kaappiin ja muutenki tän stressailun syksylle. Kesä mennään nauttien elämästä ja chillaillen :p
 
mymosa
Kävin eilen siellä ultrassa.. liian aikasin. Oikealla oli 9mm ja vasemmalla 11mm.. kasvaa tai ei kasva.. Rankasti vituttaa nyt, kun oisin voinut käydä siinä ultrassa ihan hyvin vasta ens maanantaina, mutta kun se neuvolan gyne painotti kp 9-11 ja kun tässä näitä pyhäpäiviä eikä perjantaina siellä oo ketään niin.. Itkettää vieläkin.. musta alkaa tulla taas katkera akka.

No kahen viikon päästä on verikoe taas, mutta tuskin tässä mitään ovista saadaan.. Tosin välillä nippailee muniksiin, että jospa kasvais.. ja eilen nosti panetus tykytystä alakertaan mitä ei viimeksi ovuloimattomassa kierrossa ollut..

Mutta mitään tuskin tapahtuu ennen en ma-ti.. sillon pitäs ton johtofollin olla 21mm jos kasvaa.
 
Oiskohan täällä ketään kuka osais auttaa..?

Eli mulla on toinen Tero-kuuri menossa nyt. Ongelmana alunperin oli luteaalivaiheen lyhyys. Ovis tuli siis kp 26 ja kuukautiset alkoivat kp30.

Ensimmäisessä kuurissa Terot aloitin kp28 kun kp26 olin tikuttanut oviksen. Kuukautiset kuitenkin alkoivat jo kesken Terokuurin, kun kaksi pilleriä oli vielä syömättä. Pohdin tässä että onko tuo yksi pilleri päivässä liian vähän vahvistamaan limakalvoja tarpeeksi, eli pitäisikö tässä nyt ottaa kaksi pilleriä päivässä että luteaalivaiheelle saisi enemmän mittaa??

Tänään siis tikutin oviksen.
 
mymosa
Mulle muuten toi äititysneuvolan gyne sano taas, että ei suositella teroja samaan kiertoon clomien kanssa.. Todella monta mielipidettä siis asiasta.. sekasi menee..

Mamiia, onko teroilla siis tarkoitus vahvistaa loppukierron mahdollista kiinnittymistä vai saada säännöllinen kierto? Kun mun mielestä jos ovis tapahtuu liian myöhään niin apu olisi enemmänkin clomit kuin terot.. koska clomit auttaa kasvattamaan folleja ja oviksen pitäs olla 7-14pvän päästä viimeisestä clomista.
 
mymosa sanoiko se gyne syytä, että miksi ei suositella? Olen ihmetellyt kun niin päinvastaisia mieleipiteitä tulee luettua. Osa sanoo, että terot voi estää oviksen ja toiset sanoo että tero just edesauttaa kiinnittymiseen jne. Ota siitä nyt sit selkoa...
Oma gyne käski jatkaa yhdistelmällä, vaikka kierto on saatu tasoitettua. Mulla on teroja ollu nyt oisko 4 kiertoa ja clomeja kaksi kiertoa ja samalla combolla jatkuu.
 
mymosa
Ei sanonut.. mutta sehän tosiaan voi estää oviksen koska keltarauhashormoni että oisko syy siinä..
Jokaisella oma mielipiteensä.

Tän gynen mukaan mun clomitkin oli määrätty väärin.. koska aiemmin toimi 3-7 niin sillä jatkettavakin.
Sain uuden clomireseptin eli onpahan syksyksi niitä.
 
hmm... ehkä eri tilanteille sopii erilaiset yhdistelmät. Mietin, että pitäiskös soittaa gynelle ja kysyä asiasta. Tyksin naistentautien gyne sanoi mulle kerran, että olen hyvässä hoidossa koska tää gyne (yksityinen) jolla oon käynyt, on kuulemma maan parhaita asiantuntijoita. Ehkä mun kannattaa vaan luottaa siihen :)
 
mymosa
Toki jokainen menee sen mukaan mitä määrätty.. jos ei tärppu käy niin ainahan voi kokeilla eri keinoja..

Mullahan ongelma ollut vain ovulaatiossa aiemmin.. ennen kuopusta ei siinäkään..
 

Yhteistyössä