Terolut-mimmit ja Clomittaret

mymosa: lääkärihän alunperin määräsi terot kp 15-24 mutta koska ovulaationi on vastakp26 niin enhän ovuloisi lainkaan. hänen mielestä pitäisi nyt olla yrittämättä vauvaa muutama kuukausi ja katsoa toisiko terot tasaannusta omaan kiertoon. en kuitenkaan halua odotella montaa kuukautta yrittämättä kun siltikään ei ole varmuutta että ovulaatio aikaistuisi tuonne normaalin kp14 paikkeille.

meillä on jo ennestään kaksi lasta; ensimmäinen tuli noin 40 päiväisestä kierrosta ja toinen ensimmäisestä yrityskerrasta, joten mitään vakavampaa ongelmaa tuskin on. omat hormonit vaan sekaisin kahden lapsen jäljiltä..

noista clomeista ei lääkäri maininnut mitään. saisiko niillä siis aikaistettua ovulaatiota?
 
missä tapauksessa on määrätty teroja 2tabl/pv? oiskohan tää mun tilanne sellainen kun luteaalivaihe jää lyhyeksi teroista huolimatta? jos soitan gynelle niin se varmasti vaan sanoo että pitäkää nyt yrityksestä taukoa ja syö teroja muutama kuukausi kp15-24...
 
mymosa
Mulla on ollu luteaalivaihe 8-9 eli liian lyhyt sekä pco ja clomit nyt apuna.

Mulla kolme lasta joista yksi clomialkuinen ja kaksi tärpännyt heti.. teroja syöny vaan kiertoa käynnistämään.
 
mymosa
Kuten tuolla sanoin niin ovis on yleensä 7-14pvää viimesestä clomista.. mulla ei oo ollu säännöllistä kiertoa oikein ilman teroja.. tosin niitä en oo syönyt kuin käynnistämään uuden kierron..
Sillon ku menkat tullu niin kierto 27-28.. ovis+ ollut kp 19 tai jälkeen.

Viime clomitärpissä ovis+ oli kp 14.
 
mamiia mulla lievä pco ja kierrot venahti hiukan (40 päiväisiksi) ja terot siis kiertoa lyhentämään. yksi tabu päivässä ei lyhentänyt joten siirryttiin 2 teroa päivässä kp 15-24. Nyt lisäksi clomit kp 5-9. Terojen avulla kierto ollut 31 päiväisiä ja ovilaatio tulee siinä kp 16.
 
mymosa
Okei okei okei..
Sitä vaan aattelin että jos ei oo oviksen tapahtumista todettu verikokeella niin kannattaa varmaan kysyä sitä.. kun mitä lukenut niin terot aloitetaan pari päivää oviksen jälkeen..
 
wiwi, tervetuloa :) Mulla tuskin on teroista johtuen ollu runsaammat menkat kun ollu joskus kauan sitten ennen pillereitä :) Plussatuulia!! :)

sassa7, stressailusta lomailu voi tehdä ihan hyvää :) tsemppiä ! :) ja toivotaa et sit tuleeki plussaa ku rennosti ottaa ;)

mymosa, pahoittelut! Toivotaan et siellä kuitenkin munikset kasvaa hyvin :) eikse joku 1,5mm päivässä ollu ku voi kasvaa?

mamiia, kyllä kannattaa gynekologin tai lääkärin kanssa ensin keskustella annoksen nostosta, ennenkuin omin päin otat tuplana :)
Jos sullakin eka terokierto menossa ni sit se voi olla vaan siitä kiinni. jos sä ovuloit, niin pitkässäkin kierrossa voi tulla raskaaksi jos ovuloi, joten clomeja (vaikka ne toki voivat aikaistaa oviksen) ei tarttis periaatteessa. :)
Mulla ei riittäny 1tbl/pvä aiheuttamaan vuotoa aikanaan, joten siksi söin tuplana, sen jälkeen nyt yhdellä mennyt ja toimii.

Bumpy, mulla ei ainakaan terot mitään ovista estäny. :) Tuli kp18 vaikka kp15 aloitinkin terot.

omanapa, täällä on testattu nyt sitten plussaa! Aikaista vielä on ja haalea plussa on, mutta plussa kuitenkin :)
Kp29/26-27, dpo11. :) Eli siis nyt mentäis rv3+4 oviksesta laskettuna. :)
 
paljon onnea milliliina!!! :flower: Ja mukava kuulla, että sulla ei ainakaan terot estänyt ovista!

Mymosa mulla ei verikokein oo ovista varmistettu, mutta viime kierrossa olin ultrassa oiskos ollut kp 12 ja siellä oli hyvänkokoinen folli kasvelemassa ja gyne sanoi että ovulaatio tulee varmaankin tapahtumaan muutaman päivän päästä ja sain taas kp 16 ja 17 plussat ovistestiin ja lisäksi fyysiset tuntemukset oli taas aikamoisen voimakkaat noina päivinä. Mutta kuitenkin, kun olen niin monelta kuullut tuosta, että ne pitäis alottaa vasta oviksen jälkeen, niin ajattelin tulevalla viikolla soittaa gynelle ja kysäistä asiasta. Mutta jos terot aloittaa vaikka vasta kp 18 niin syödäänkö niitä silti sen 10 päivää?
 
Hei kaikille!
Tulin tänne vain huhuilemaan josko osaisitte vastailla pulmaani. Elikkäs mua on hoidettu naistentautien polilla, lähinnä pitkien kiertojen takia ja muutama kystakin löydetty. Kun vuoden takaisen keskenmenon jälkeen ei uusi raskaus ole alkanut niin yksityislääkäri oli sitä mieltä että clomit olisi oikea lääkitys mulle, mutta vaativat seurantaultraa (tämä pitäisi toteuttaa hänen työskentelemällään yksityisellä lapsettomuusklinikalla eli kalliiksi tulisi). Missä teille on clomit määrätty ja miten seurantaultrat toteutettu? Eli onko hoidettu ihan kunnallisella lääkärilla vai yksityisellä puolella? Haluaisin kyllä niitä kokeilla, mutta eikö niitä joku gyne vain voi määrätä, ettei sentään tarvitse tuonne yksityiselle lapsettomuusklinikalle asiakkaaksi ryhtyä kun niidenkin hinnat on mitä on... :|
 
mymosa
Mulle clomit määrännyt sekä neuvolan oma lääkäri, että äitiysneuvolan gyne. Seuranta ultrat tehneet neuvolassa. Viime kierrossa ei ollut ultraa vaan verikoe ja nyt molemmat..
 
minä taas käynyt yksityisellä (odottelen lähetettä julkiselle puolelle). Clomit määrätty ja seurantaultra vain kahden clomikierron välein, eikä muuta. Ja seurannat siis myös siellä yksityisellä joten kalliiksi tosiaan tulee, kunnes se kutsu tyksiin saapuu.
 
Bumpy, kiitos :) kyl mä söisin niitä teroja sen kymmenen päivää jos siltä tuntuu, mieluummin niin tai sit ei ollenkaan. :) Jos progesteronin tuotanto eli sun oma +terolut laskee liian aikasin ni ei se hyväkään voi olla :)

everparadise, mulle määräs yksityinen gyne clomit ja ei ollu seurantaultraa eikä verikokeita. Ennen clomeja testattiin hormonikokeet ja tein lh-testejä pari kiertoa ja ovista ei ollu. Sitten nuo määräsi ja velvotti lh-testeillä ees sitten varmentamaan että clomit toimii :)

Mymosa, ovisplussalta mulle näyttää!!

omanapa, digi varmistuksena tänään "raskaana 1-2" ja nyt siis 4+0 oviksesta laskien, menkoista laskien 4+4. eilen alkoi sitten kunnolla pahoinvointi ja päänsärky. Jipii :)
 
mymosa
Onnea <3

Täällä ahistaa ja masentaa.. jos toi ei ollutkaan plussa.. lämmöt toista päivää 35.5-35.4.. ja eikös ne oviksessa vain käy alhaalla.. Kivut on kamalat, nippailee muniksiin ja alamaha herkkänä..
 
Heissan! yöllä aloin miettii (enkä saa pois päästäni ku kysymällä), että kun mulla nousi ne jotkut arvot viime kierrossa niin että ovistikku näytti plussaa, niin kai mulla jotain tuola tapahtuu, vaikka ovista ei sit todellisuudessa tapahtunukaan? Että sielä jotain kypsyis mutta ei jostain syystä irtoo? olikos se irtoamisjuttu usein yhteyksissä kalvon(??) paksuuteen? onko tässä tekstissä mitään järkeä :D
 
Sassa, periaatteessa terolutin tarkoitus on säännöllistää kiertoa ja sitä kautta kroppa voi oppia erittämään lh hormonia enemmän, mut ei suoranaisesti vaikuta siihen. Jos ongelma on lh-hormonissa ja todistetusti ovis jää useammin pois kierrosta, clomifen voi tulla tarpeeseen, mut se on näin kätilönä paha sanoo kun lääkäri ne määrää :)

mymosa, sais nyt kyllä siellä alkaa tapahtua :/ tsemppiä <3

Omaanapaa, varhaisultraa odotellen, 24.6 jolloin olis 6+6-7+3 viikot. :)
 

Yhteistyössä