Toimeentulotukea opiskeluja varten tarvittaviin vaatteisiin?

Onkohan noilla harmailla joku lukihäiriö? Vai rautalangastako pitää vääntää, että jos tammikuussa jää ylijäämää 200e, se on helmikuulta pois. Eli jos saisit tammikuulta säästöön 200e (jotka menee toimeentulotukilaskelmien yli) niin helmikuussa ne on osa sun tulojas. Mistä tuossa nyt oikeasti säästää? Siitä omasta perusosastaan joo, moniko on yrittänyt elää useamman vuoden toimeentulotukirajoissa tai alle yksin tai perheellisenä? Niin ja niitä laskujahan ei voi olla, mitkä sossu hyväksyy. Se "ylijäämä" voi kulua hups vaan laskuihin, ei ollutkaan säästettävää kun tuli sähkölaskua, kotivakuutusta, hammaslääkäriä, sairaalaa, terveyskeskuslaskua, lääkekuluja jne.

Kyllä multakin löytyy niitä vauvanvaatteita, vaikka ei oo vielä sitä esikoistakaan. Hups. Ja kissoillekkin ostanu usein kaikkea turhaakin. Niin ja oon eläny useamman vuoden sossussa, vuoden verran ny ollu ettei oo tullu sielt enää rahaa. Joskus elin reilun vuoden jopa pelkän toimarituen että asumistuen varassa! Hui, mun mokahan toki jos muutaman välinpitämättömän tapauksen ja muutaman byrokratian koukeron takia muuta tukea ei ollu tarjolla. Tuo turhuuksien osteleminen ja muu taitaa kuulua sitten vaan joidenkin elämään, muut ilmeisesti ostaa toimarituella useamman vuoden eläessään vaan kaiken joka on ihan pakko ja unohtaa mielenterveytensä että haaveensa.
 
[QUOTE="lähihoitaja";22970669]mua vielä kiinnostaisi, sanoit että kasvatuksen harjoittelun olet käynyt (päiväkoti). jos se on ainoa, miten voit olla palvelutalossa töissä? ei mikään paikka ota edes keikkalaiseksi ihmistä, kenellä ei ole mitään kokemusta hoidosta ja huolenpidosta. lähes kaikkialla opiskelijoita otetaan keikkailijoiksi vasta kun hohun harjoittelu on käyty. siis oletko käynyt sen vai et?[/QUOTE]
Olipa mielenkiintoinen ketju... Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan kuitenkin omalta osaltani. Olen sijaistanut kotihoidossa jo ennen opiskelujeni aloittamista ja vanhainkodillakin jo pari kk opiskelujen aloittamisesta, eli paljon ennen hohun harjoittelua.
 
kraah
Tää on niin hauskaa.
Ap kiljuu jatkuvaan erinäisissä ketjuissa, ettei ole mikään läski vaan muodokas tjtn. Ja sitten yhtäkkiä se onkin niin kookas, ettei edes työvaatteita löydä jollei niitä itse osta. Kai sä ap joudut teettään erikseen ompelijalla ne kolttus, että mahdut niihin?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22971807:
No kai siellä nyt muitakin xl-kokoisia on töissä, kun ap?!
No varmaan onkin, eli se puku löytyisi jo kyllä. Ja jos ei niin kyllä varmasti se kunta hankkisi sen ennemin sinne työpoaikalle, talon käyttöön kuin maksaisi sen ap:lle omaksi...

Jaa vaan ap ei ilmeisesti ole asiaa edes harjoittelupaikoista selvittänyt vaan tilasi jo itselleen asun.
 
"vieras"
Ap on syönyt itsensä ylipainoiseksi, lonkkaa kivistää ja työvaatteet ahdistaa, mutta laihduttamaan ei ole motivaatiota?

En kyllä käsitä mikä voisi motivoida enemmän kuin se, ettei särkisi ja mahtuisi vaatteisiin :eek:
 
[QUOTE="vieras";22971887]Ap on syönyt itsensä ylipainoiseksi, lonkkaa kivistää ja työvaatteet ahdistaa, mutta laihduttamaan ei ole motivaatiota?

En kyllä käsitä mikä voisi motivoida enemmän kuin se, ettei särkisi ja mahtuisi vaatteisiin :eek:[/QUOTE]

Lyön sua nyt ratakiskolla päähän, että mun lonkkaongelmat johtuu mun saamista syöpähoidoosta. Eikä liity tähän ketjuun mitenkään tuo asia.
 
[QUOTE="vieras";22971828]No varmaan onkin, eli se puku löytyisi jo kyllä. Ja jos ei niin kyllä varmasti se kunta hankkisi sen ennemin sinne työpoaikalle, talon käyttöön kuin maksaisi sen ap:lle omaksi...

Jaa vaan ap ei ilmeisesti ole asiaa edes harjoittelupaikoista selvittänyt vaan tilasi jo itselleen asun.[/QUOTE]

Eihän niitä työasuja meille työntekijöillekään omaksi tilata, vaan kyllä ne on ihan työnantajan omaisuutta. Ja ei ka ap ole mitään pukua tilannut, vaan koitti saada rahoitusta siihen...?
 
"vieras"
Lyön sua nyt ratakiskolla päähän, että mun lonkkaongelmat johtuu mun saamista syöpähoidoosta. Eikä liity tähän ketjuun mitenkään tuo asia.
Väitätkö sinä, tuleva terveydenhoidon ammattilainen, että painon pudottaminen ei millään tavalla vaikuttaisi lonkkanivelen rasitukseen??? Että vaikka haluaisit kivusta eroon, et olisi valmis edes kokeilemaan kilojen pudottamista? Olisikohan laihtumisesta jotain HAITTAA?
 
"niin"
Tavallaan sympatiat ovat siksi apn puolella, ettäoen itsekin yhna opiskellut. Toimeentulotukea en juurikaan saanut enkä tarvinnut, opintolainalla elettiin minä ja lapset. Eikä kyllä tullut mieleenikään niitä vaatteita sossulla maksattaa. Mutta leveää se opsikelijan leipä ei ole, se on selvä.
Mutta ihan asiasta toiseen, jos sinulla ap on nyt saamistasi hoidoista johtuen kovia lonkkasärkyjä, onko toiveissa niiden helpottaminen, kunhan hoidoista on aikaa? Toivottavasti, koska muuten ihmettelen, miksi kouluttaudut niin fyysiselle alalle kun hoitoala on. Minua huolestuttaisi ( jos olisin samassa tilanteessa) että kivut ei hellitä ja koulutus menisikin hukkaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22971951:
Eihän niitä työasuja meille työntekijöillekään omaksi tilata, vaan kyllä ne on ihan työnantajan omaisuutta. Ja ei ka ap ole mitään pukua tilannut, vaan koitti saada rahoitusta siihen...?
No ei omaksi, niin, sitähän mä kirjoitinkin?! Ja on tilannut jo.
 
[QUOTE="vieras";22971976]Väitätkö sinä, tuleva terveydenhoidon ammattilainen, että painon pudottaminen ei millään tavalla vaikuttaisi lonkkanivelen rasitukseen??? Että vaikka haluaisit kivusta eroon, et olisi valmis edes kokeilemaan kilojen pudottamista? Olisikohan laihtumisesta jotain HAITTAA?[/QUOTE]

Mistä Sä tiedät, ettei ap yritä pudottaa painoaan?
 
[QUOTE="vieras";22971991]No ei omaksi, niin, sitähän mä kirjoitinkin?! Ja on tilannut jo.[/QUOTE]

Niin olen tilannut ja paketti on jo tullutkin. Jos en sossusta saa rahaa ja siltä se vaikuttaakin etten saa, niin lainaan isältä rahaa eli maksan itte vaatteeni.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22972027:
Mistä Sä tiedät, ettei ap yritä pudottaa painoaan?
Siitä että hän itse kirjoittaa, että eipä ole lääkäri käskenyt laihduttaa ja ettei ole motivaatiota laihduttaa. Ihan siis siitä tiedän, mitä ap itse on kertonut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22972119:
Ok mä luin aloitusviestin huonosti. Eli ap on jo tilannut puvun ja se on pakko maksaa, tavalla tai toisella. Tässä on nyt 15 sivua jauhettu aidasta, aidanseipäistä ja vähän nurmikostakin. Hohhoijaa :)
:LOL: :D

Eihän pakettia ole pakko lunastaa, mutta mä haluan ja tarvitten tuon asun joten rahat siihen saan tavalla tai toisella.
 

Yhteistyössä