Toimeentulotukea opiskeluja varten tarvittaviin vaatteisiin?

Kyllä mäkin haaveilen vauvasta, mutta luulisi aikusisen vähävaraisen ihmisen ptävän sen verran järkeä päässään vauvakuumeissaan ettei nyt mihinkään vauvan vaatteisiin rahaa tuhlaa. Eihän sitä tiedä voitko koskaan enää edes saada vauvaa. Jäitä hattuun, menee vähän överiksi tuo kuumeilu.
Miksi se menee vain mun kohdalla överiksi? Kun noista vauvanvaatteista täällä kerroon, niin kyllä siinä ketjussa moni muukin sanoi tehneensä noin. Silti vain mua nokitaan tästä asiasta. Hiton pahoon joo menee överiksi jos 7 vuoden kuumeelun aikana olen ostanut 8 osaasen vaatepaketin ja yhden hupparin. Ei hitto mut pitää varmaan viedä hoitoon tuon takia.

Jos noille vaatteille ei itte tule käyttöä, niin ne voi antaa lahjaksi toisten vauvoolle. Mutta sekin on varmaan väärin, että pienituloonen ostaa toisten vauvoolle lahjoja.
 
ki
Miksi se menee vain mun kohdalla överiksi? Kun noista vauvanvaatteista täällä kerroon, niin kyllä siinä ketjussa moni muukin sanoi tehneensä noin. Silti vain mua nokitaan tästä asiasta. Hiton pahoon joo menee överiksi jos 7 vuoden kuumeelun aikana olen ostanut 8 osaasen vaatepaketin ja yhden hupparin. Ei hitto mut pitää varmaan viedä hoitoon tuon takia.

Jos noille vaatteille ei itte tule käyttöä, niin ne voi antaa lahjaksi toisten vauvoolle. Mutta sekin on varmaan väärin, että pienituloonen ostaa toisten vauvoolle lahjoja.
On se silloin väärin, koska tuhlaa vähiä rahojaan täysin turhuuteen ja vinkuu sitten sossusta työvaatteita itselleen. Tuossa tilanteessasi ei kannattaisi käyttää euroakaan turhuuteen. Sossu ei ole tuollaista varten.
 
Miksi se menee vain mun kohdalla överiksi? Kun noista vauvanvaatteista täällä kerroon, niin kyllä siinä ketjussa moni muukin sanoi tehneensä noin. Silti vain mua nokitaan tästä asiasta. Hiton pahoon joo menee överiksi jos 7 vuoden kuumeelun aikana olen ostanut 8 osaasen vaatepaketin ja yhden hupparin. Ei hitto mut pitää varmaan viedä hoitoon tuon takia.

Jos noille vaatteille ei itte tule käyttöä, niin ne voi antaa lahjaksi toisten vauvoolle. Mutta sekin on varmaan väärin, että pienituloonen ostaa toisten vauvoolle lahjoja.
No en oo lukenut kenenkään muun tekevän noin. Ja kai siinäkin on eroo, ostaako niitä vaatteita turhanpäiten sellainen, joka saa toimeentulotukea vai sellainen joka maksaa ne itse tienaamillaan rahoillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22970563:
Mutta ap:han opiskelee ja tulee takuulla työllistymään, kun valmistuu. Eli ei yhteiskunnan tuilla eläminen lopun ikäänsä kestä. Ei kai hän nyt tähän hätään oo perhettä kasvattamassakaan.
Ei kattos kun palstalogiikan mukaan mä en mene ikinä töihin. Eikä ole mitään merkitystä sillä, että en todellakaan aina hae sossusta apua ja teen töitä kun niitä on ja mahdollisuus on tehdä niitä töitä.
 
shh lh
Okei, nyt mäkin sanon jotain, ehdin sivulle 11.

Mä valmistun huhtikuussa lähihoitajaksi, takana on 4 harjoittelua ja yksi edessä. Koskaan en ole tarvinnut omaa pukua työharjoittelussa, kaikki on tullut talon puolesta. Se asia mainitaan jo "vakuutuslapun" yhteydessä- työturvallisuus. Harjoittelupaikan on taattava opiskelijan turvallisuus mm. suojavaatteilla. Esim sairaalassa clostridiumin ja mrsa, veripisarat (hepatiitti C ja HIV) jää osastolle työvaatteissa, niitä ei kuljeteta kotiin "omissa vaatteissa". Muu hygienia on tietysti opiskelijan omalla vastuulla.
 
"vieras"
Mä tuskin olen ainoa ei-raskaana oleva nainen joka ostaa vauvanvaatteita vauvahaaveissaan. Eikä niitten vauvanvaatteiden hinnalla mitään työasua ostettaasi.

Mä en tajua miksi mä en saisi haaveilla vauvasta vaikka ei ole miestä. Tuntuu jotkut olevan sitä mieltä, että mä en saa koskaan enää saada lasta. Millä oikeudella te tuollaasta päätätte? Mahtaa teillä olla hyvä mieli.
Siis ,missä kohtaan sua on kielletty harrastamasta seksiä ja saamasta lapsia? Jos muut pitää outona ostaa vauvalle vaatteita jota ei ole edes olemassa, niin onko se nyt sun hedelmällisyyden loppu vai luuletko että kaapissa oleviin vauvan vaatteisiin kasvaa pyhästä hengestä vauvoja?
Vaikkei sillä 15€ sitä työvaatetta nyt ostettais, niin sen oisit kuiten voinut laittaa säästöön kun tais olla "parempi" kuukausi silloin, mut ai niin joo sulla ei ole mahdollista säästää, kun tulee näitä "pakollisia" vauvan vaate hankintoja.
 
"vieras"
Lobotomia pitäisi tuolle ap:lle tehdä. En tiedä mikä on naisiaan mutta tämän ketjun perusteella silkka idiootti. Sossusta kinuu rahaa TOISEEN työpukuun ja samaan aikaan hankkii 70 euron valokuvat ja vaatteita olemattomalle vauvalle. Ei ole kaikki kotona!
 
"vieras"
Tarkotus ei ole mitenkään arvostella mut eikö kannattais käyttää vähän järkeä ja jos ei kauheesti ylimääräistä ole, niin ostaa sitä mitä OIKEESTI tarvitsee! Niin meilläpäin tehdään. :)
 
On se silloin väärin, koska tuhlaa vähiä rahojaan täysin turhuuteen ja vinkuu sitten sossusta työvaatteita itselleen. Tuossa tilanteessasi ei kannattaisi käyttää euroakaan turhuuteen. Sossu ei ole tuollaista varten.
Mitä hemmetin väärää on siinä jos kysyn apua sossusta? Eikä niillä vauvanvaatteiden hinnalla todellakaan ostettaasi mitään työvaatteita!

Ja kun en pakosta edes saa apua niihin. Mutta lukekaa vain ne viestit mitä haluatte. Vain pari ihmistä on kommentoinu siihen mitä alootuksessa ihmettelin eli virkaalijootten käytäntöjen eroja.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22970563:
Mutta ap:han opiskelee ja tulee takuulla työllistymään, kun valmistuu. Eli ei yhteiskunnan tuilla eläminen lopun ikäänsä kestä. Ei kai hän nyt tähän hätään oo perhettä kasvattamassakaan.
Juu ap opiskelee kyllä, mutta eihän se tarkoita että ois tulevaisuudessa töissä yhtään missään :)
Jos ap on luonnossa edes puoletkaan siittä mitä täällä palstalla antaa ymmärtää, niin luulen että työllistyminen tulee olemaan vaikeaa...
 
[QUOTE="vieras";22970591]Lobotomia pitäisi tuolle ap:lle tehdä. En tiedä mikä on naisiaan mutta tämän ketjun perusteella silkka idiootti. Sossusta kinuu rahaa TOISEEN työpukuun ja samaan aikaan hankkii 70 euron valokuvat ja vaatteita olemattomalle vauvalle. Ei ole kaikki kotona![/QUOTE]

Niin mä maksoon ne kuvat, mutta exä maksaa niistä kyllä mulle ne mitä hän ottaa. Älkää missään nimessä lukeko kaikkia mun viestejä.
 
"sipsi"
Scarlett, vielä: ota tosiaan hyvissä ajoin yhteys harjoittelupaikkaan ja työssäoppimista ohjaavaan opettajaan/ työssäoppimisen vastaavaan. Kyllä sinulle täytyy löytyä harjoitteluihin työasu muutenkin kuin ostamalla oma!
 
[QUOTE="vieras";22970619]Juu ap opiskelee kyllä, mutta eihän se tarkoita että ois tulevaisuudessa töissä yhtään missään :)
Jos ap on luonnossa edes puoletkaan siittä mitä täällä palstalla antaa ymmärtää, niin luulen että työllistyminen tulee olemaan vaikeaa...[/QUOTE]

Ei jumalauta suoraan sanottuna!!!!!!!!!!!!!! Miksi helvetissä mä sitten teen töitä jo opiskeluaikana ja töitä olis enemmän kuin ehtii tehdä????????????????
 
"lähihoitaja"
[QUOTE="vieras";22970619]Juu ap opiskelee kyllä, mutta eihän se tarkoita että ois tulevaisuudessa töissä yhtään missään :)
Jos ap on luonnossa edes puoletkaan siittä mitä täällä palstalla antaa ymmärtää, niin luulen että työllistyminen tulee olemaan vaikeaa...[/QUOTE]

johan se on palstalla sanonut yrittävänsä jatkaa sairaanhoitajaksi...

itse olen myös opiskellut perheellisenä ja saanut tt-tukea. sillä erolla, etten ole sillon tehnyt turhia hankintoja, ja baariinkin olen päässyt vain harvoin. ei lauritähkän keikkoja, ei teräsniskan, ei uusia vaatteita (kirpparilta pelkästään).

mua vielä kiinnostaisi, sanoit että kasvatuksen harjoittelun olet käynyt (päiväkoti). jos se on ainoa, miten voit olla palvelutalossa töissä? ei mikään paikka ota edes keikkalaiseksi ihmistä, kenellä ei ole mitään kokemusta hoidosta ja huolenpidosta. lähes kaikkialla opiskelijoita otetaan keikkailijoiksi vasta kun hohun harjoittelu on käyty. siis oletko käynyt sen vai et?
 
"vieras"
Mä en ymmärrä. Jos käyt töissä, saat opintotukea ja toimeentulotukea yh-korotuksineen ja vielä elatusmaksut, miten sun rahat ei riitä? Elätkö yli varojen? Vai huijaatko sossulta rahaa?
 

Yhteistyössä