Toimeentulotukea opiskeluja varten tarvittaviin vaatteisiin?

tjuu
Scarletille on kyllä aina kaikki nin vaikeeta, ja jos ei oo niin tehdään siitä sitten vaikeeta keinolla millä hyvänsä. Eikö oma elämä olis helpompaa jos panostais siihen ees vähän, ja suunnittelis kunnolla..

En mä ihmettele että sulle tarttee olla purentakiskot. Vaikka joku muu systeemi taitais olla parempi tuohon suuhun.
 
[QUOTE="lähihoitaja";22967084]
ja miten sulla voi olla vielä 5 harjoittelua? oothan jo pari vuotta opiskellut? mun tietääkseni niitä on 1 päiväkodissa, 1vanhustyössä, 1 kuntoutuksessa ja viimeisenä vuonna 2 valitsemassaan koulutusohjelmassa. siis yhteensä 5 harjoittelua koko opiskelun aikana.[/QUOTE]

Mä olen opiskellut nyt reilun 1½ vuotta. Alunperin mun piti valmistua nyt keväällä, mutta henkilökohtaasista syistä johtuen valmistuminen siirtyy vuodella. En kaipaa tästä mitään päänaukomista.


Nyt mulla on keväällä kaks harjoottelua. Syksyllä alkaa suuntautuminen ja siihen kuuluu 3 harjoottelua. Seuraava harjoottelu alkaa viikon päästä.
 
"lähihoitaja"
Mä olen opiskellut nyt reilun 1½ vuotta. Alunperin mun piti valmistua nyt keväällä, mutta henkilökohtaasista syistä johtuen valmistuminen siirtyy vuodella. En kaipaa tästä mitään päänaukomista.


Nyt mulla on keväällä kaks harjoottelua. Syksyllä alkaa suuntautuminen ja siihen kuuluu 3 harjoottelua. Seuraava harjoottelu alkaa viikon päästä.
eihän henkilökohtaiset syyt pakota opiskelijaa käymään uudestaan jo käytyjä ja hyväksyttyjä harjoitteluita. vaan pelkästään ne kurssit, mistä on tullut hylätty. kaikkiallahan tehdään nykyään henkilökohtainen opiskelusuunnitelma, (hops tai heksu.)
 
[QUOTE="lähihoitaja";22967154]eihän henkilökohtaiset syyt pakota opiskelijaa käymään uudestaan jo käytyjä ja hyväksyttyjä harjoitteluita. vaan pelkästään ne kurssit, mistä on tullut hylätty. kaikkiallahan tehdään nykyään henkilökohtainen opiskelusuunnitelma, (hops tai heksu.)[/QUOTE]

No enhän mä olekaan käynyt uudestaan niitä jotka olen suorittanut. Mä tavallaan alootin uudestaan tänä syksynä ja käyn ne mitä multa puuttuu. Tulevissakin kursseissa on niitä jotka olen jo suorittanut.

Syitä on multa turha kysyä, ne on mua asia.
 
"lähihoitaja"
No enhän mä olekaan käynyt uudestaan niitä jotka olen suorittanut. Mä tavallaan alootin uudestaan tänä syksynä ja käyn ne mitä multa puuttuu. Tulevissakin kursseissa on niitä jotka olen jo suorittanut.

Syitä on multa turha kysyä, ne on mua asia.
joo en syytä kysy, mutta silti vannon ja vakuutan ettei läpimenneitä harjoitteluita tarvitse uusia, jos on lyhyen ajan sisällä ne jo hyväksytysti suorittanut. sun ei tarvi niitä uudestaan käydä läpi jos et halua, jos ne on suoritettu.
 
[QUOTE="lähihoitaja";22967238]joo en syytä kysy, mutta silti vannon ja vakuutan ettei läpimenneitä harjoitteluita tarvitse uusia, jos on lyhyen ajan sisällä ne jo hyväksytysti suorittanut. sun ei tarvi niitä uudestaan käydä läpi jos et halua, jos ne on suoritettu.[/QUOTE]

Juu en mä suoritakaan mitään jo aiemmin tehtyä. Mulla siis puuttuu seuraavat harjoottelut. Joitakin kursseja olen kuitenkin teoriana suorittanut tulevista.
 
"niin"
No tuota. Vittuako mä oon mitään sanomaan, mutta reilu kolmekymppinen joka vaan opiskelee ja opiskelee, saa opintotukea, lapsilisää ja asumistukea, toimeentulotukea siihen lisäksi... niin koska sä ajattelit sinne oikeasti, sinne töihin?
Opiskelit ensin sitä mitä lie keittiöalaa ja heti perään tätä uutta?
Koska sä menet niinkun täyspäiväseen työhön?
 
mene töihin!
[QUOTE="niin";22967290]No tuota. Vittuako mä oon mitään sanomaan, mutta reilu kolmekymppinen joka vaan opiskelee ja opiskelee, saa opintotukea, lapsilisää ja asumistukea, toimeentulotukea siihen lisäksi... niin koska sä ajattelit sinne oikeasti, sinne töihin?
Opiskelit ensin sitä mitä lie keittiöalaa ja heti perään tätä uutta?
Koska sä menet niinkun täyspäiväseen työhön?[/QUOTE]

sitte se varmaan vaihtaa alaa, kun valmistuu lähäriksi.
ens vuonna se kinuaa kampaajan takkia sossusta.
 
I just wanna know!
[QUOTE="lähihoitaja";22967314]siis lh-opiskelun aikana on yhteensä 5 harjoittelua. aiemmin sanoit että sulla on vielä 5 harjoittelua edessä. eli etkö ole ainuttakaan vielä suorittanut?[/QUOTE]

Mitä vittua se on siellä oikeen tehny?
 
[QUOTE="lähihoitaja";22967314]siis lh-opiskelun aikana on yhteensä 5 harjoittelua. aiemmin sanoit että sulla on vielä 5 harjoittelua edessä. eli etkö ole ainuttakaan vielä suorittanut?[/QUOTE]

Siis mitä sä sekoolet? Mulla on yks harjoottelu tehtynä ja vielä on viisi tulossa. Eli soita vain suuta jos haluat.
 
[QUOTE="niin";22967290]No tuota. Vittuako mä oon mitään sanomaan, mutta reilu kolmekymppinen joka vaan opiskelee ja opiskelee, saa opintotukea, lapsilisää ja asumistukea, toimeentulotukea siihen lisäksi... niin koska sä ajattelit sinne oikeasti, sinne töihin?
Opiskelit ensin sitä mitä lie keittiöalaa ja heti perään tätä uutta?
Koska sä menet niinkun täyspäiväseen työhön?[/QUOTE]

Mä menen kokopäivääseen työhön heti kun sua rupiaa riepomasta mun tekemiset.
 
"lähihoitaja"
Siis mitä sä sekoolet? Mulla on yks harjoottelu tehtynä ja vielä on viisi tulossa. Eli soita vain suuta jos haluat.
no nyt tipuin kärryiltä. :eek: siis teineillä voikin olla 6 harjoittelua (päiväkoti, kotipalvelu, vanhainkoti, kuntoutus ja 2 suuntautumisessa) mutta aikuisopiskelijalla on vaan 5. miten sä oot 1,5 vuoden aikana tehnyt vaan yhden harjoittelun? :eek: ja jos oot töissä palvelutalossa, niin pakkohan sun on olla käynyt päiväkotiharjoittelun ja hohun harjoittelun, vai? ei kai ne edes Teuvalla ota töihin ketään kenellä ei ole kokemusta vanhustenhoidosta? en mä tässä sekoile, tiedän tasan tarkkaan mitä lähihoitaja opiskelee ja kuinka paljon ja kuinka kauan.

etkä ikinä vastannut ensimmäiseen kysymykseeni. mikset harjoitteluun mennessä voi kertoa vaatekokoasi ja pyytää henkilökuntaa tilaamaan sinulle vaatteita? ikinä en ole kuullut missään paikassa vaadittavan omia työvaatteita, jos on työvaatepakko. vain työkengät ovat pakolliset hommata itse. suojavaatteet tarjoaa työnantaja, sekä työntekijälle että opiskelijalle.
 
"huoh"
harava vois mennä jo töihin eikä vaan opiskella kaiken aikaa. Ja miten ihmeessä rahat ei riitä kun saa palkkaa ja sossun tukia ja kela rahaa. Ja varmaan lapsen isäkin maksaa vielä muhkeet elarit.
 
Muuhun en ota kantaa kuin siihen, että sosiaalityöntekijä harkitsee täydentävän tuen aina yksilökohtaisesti henkilön kokonaistilanteen mukaan - tai ainakin pitäisi harkita. Työntekijöitä on erilaisia, joten siis on päätöksiäkin, eikä tässä voida puhua mistään mielivaltaisuuksista vaan virkamiehen käyttämästä harkintavallasta. Toisekseen, joissain kunnissa voi olla ohjeistettu sosiaalityöntekijöitä harkinnanvaraisen tuen myöntämisen suhteen -etenkin, jos kunnan talous on tiukoilla. Täydentävä tuki menee nimittäin aina kunnan pussista, kun taas perustoimeentulotuesta tulee takaisin valtiolta.
 
"mjää"
[QUOTE="lähihoitaja";22967417]no nyt tipuin kärryiltä. :eek: siis teineillä voikin olla 6 harjoittelua (päiväkoti, kotipalvelu, vanhainkoti, kuntoutus ja 2 suuntautumisessa) mutta aikuisopiskelijalla on vaan 5. miten sä oot 1,5 vuoden aikana tehnyt vaan yhden harjoittelun? :eek: ja jos oot töissä palvelutalossa, niin pakkohan sun on olla käynyt päiväkotiharjoittelun ja hohun harjoittelun, vai? ei kai ne edes Teuvalla ota töihin ketään kenellä ei ole kokemusta vanhustenhoidosta? en mä tässä sekoile, tiedän tasan tarkkaan mitä lähihoitaja opiskelee ja kuinka paljon ja kuinka kauan.

etkä ikinä vastannut ensimmäiseen kysymykseeni. mikset harjoitteluun mennessä voi kertoa vaatekokoasi ja pyytää henkilökuntaa tilaamaan sinulle vaatteita? ikinä en ole kuullut missään paikassa vaadittavan omia työvaatteita, jos on työvaatepakko. vain työkengät ovat pakolliset hommata itse. suojavaatteet tarjoaa työnantaja, sekä työntekijälle että opiskelijalle.[/QUOTE]

Voip olla ot! Mutta nyt kuulet työpaikasta missä työnantaja EI kustanna työvaatteita: raksalla, työnantajan velvollisuus on hankkia työtekijälle puukko, ei muuta! Näin ainakin pintakäsittelijöillä. Ja kyllä, olen käynyt myös lähärin koulutuksen ;)
 
"vieras"
Sitä minä vaan oon koko 8 sivun ajan ihmetellyt, että eikö noihin paikkoihin mene ikinä kukaan mies töihin? Kun ite oon isokokoinen, ja sit jos ei oo isoja kokoja naisten vaatteita (L/XL) ni käytän miesten M tai L-kokoa. Ja hyvin sopii. Vai eikö kukaan mies halua lähäriksi?
 
raja on ylitetty
Alan kyllästyä pahasti sun juttuihin Scarletti.
En ymmärrä niitä, enkä ymmärrä miksi vuodesta toiseen opiskelet ja opiskelet.
Mihin kouluun aiot seuraavaksi? Kaupalliselle alalle vai linja-autokuskiksi?
 

Yhteistyössä