** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Toivottavasti vielä mahtuu mukaan =)

Plussasin jo viime viime viikolla, mutta vasta tänään ehdin koneen ääreen kirjoittamaan.

la on 10.5.09 ja synnytyssairaana HYS. Vointi on ollut hyvä, tosin esikoista odotellessakaan ei pahoinvointia yms. ollut. Eli 2. lapsi tulossa tähän perheeseen. Esikoinen täytti vuoden elokuun alussa. Vielä ollaan onnesta ja ihmetyksestä hiukan sekaisin - eiköhän tähän kuitenkin taas pian totu. :) Neuvolan varasin tänään, ajan sain lokakuun alkupuolelle.

Ellielena sekä pikkuinen 5+2
 
nannah86 tervetuloa ja paljon onnea plussasta!! =)
Olin esikoisen kohdalla samanlaisessa tilanteessa. Yritettiin 1v3kk, ja kahden clomi-kierron jälkeen sitten tärppäsi!! Seuraavassa kuussa meilläkin olisi lähtenyt lähete lapsettomuuspolille. Joten tiedän sen epätodellisen tunteen, kun testissä on kaksi viivaa!! =) tuosta varhaisultraan menosta. Meille lääkäri sanoi, että jos on clomeja syönyt, niin kannattaisi käydä näytillä, että kaikki on normaalisti. Käytiin sitten yksityisellä ultrassa rv7+2. Siellä näkyi sellainen pieni kaveri ja sydän, joka sykki niin kovasti!!! =) Meille siis lääkäri suositteli tuota 7viikkoa...
Mutta varmasti kaikki on hyvin, usko pois!!! :heart:
 
Tervetuloa munkin puolesta narttu, nannah86 ja ellielena! :)

Mun oli pakko tehdä yksi testi tänään... :ashamed: Viime keväänä mulla oli sellainen kemiallinen raskaus, että sain vain haaleita viivoja jotka viikon mittaan vaan haaleni ja haaleni ja sitten alkoi vuoto... se tapahtui just rv5. Mutta tikkuun tuli kyllä kaksi vahvaa viivaa ennen kuin ehdin sen laskea edes kädestäni. :) :snotty:

Kummallista kyllä, helpotti mieltä ja oloa ja pystyn taas ajattelemaan positiivisesti. :)

 
Moikka!
Täällä tänään eka kertaa koettu kunnon pahoinvointia!Olin kävelyllä esikoisen kanssa ku hyökyaalto iski ja aivan hirvittävä olo!Tuntu että pakko kipittää pusikkoon ku tuntu että molemmista päistä tulis :x Ei auttanu ku ensimmäisellä bussilla kotia ja tekasin lasangnea ja vedin ison lautasellisen nassuun! toivottavasti tää nyt ei ois tätä seuraavien kuukausin ajan ku just ollaan lomareissulle lähössä.

Mun käsityksen mukaan ultrassa siis näkyy sydämmen syke rv6+ eteenpäin mutta dopplerilla sen kuulee varmimmin joskus rv10-12. Kävin esikoisesta varhaisultrassa rv 7+3 ja silloin tosiaan näkyi ihan selvästi että raskaana oltiin :heart: ja yksityisellä siis käytiin ja mahan päältä ultras.

Mä opiskelen kätilöksi ni sillai jännä olla nyt raskaana ku päivät koulussa käydään läpi raskauteen liittyviä asioita :D

tervetuloa uusille myös minun puolestani! :wave:

Daami ja muru 5+2
 
muita, joilla mahaan koskee kyljeltä toiselle kääntyminen, tai pitkään paikallaan istuttaessa nouseminen? alan tulla vainoharhaiseksi näiden tuntemusten kanssa... kokoajan vaan ajattelee pahinta, vaikka toistaiseksi repimiset on loppuneet lyhyeen, ei siis jatkuneet.
viikkoja 6+1
 
4krs ne repäisyt voi johtua siitä ku kohtuha n venyy kokoajan ja sitku tekee äkkinäisiä liikkeitä ni se voimistaa repäsyn tunteita.

Mulla vihlasee ihan alamahaa ja alaselkää ajoittain. ja muutenki kokoajan kyllä on tunne että oon raskaana :heart: Jännä ku esikoisesta en juuri huomannut.
 
Iitu, meillä myös kaks poikaa, ja muut odottaa meille tyttöä. Ja pakko myöntää, että kyllähän se itselläkin on mielessä käynyt, että tällä kertaa se tyttö olis kiva, mutta en todellakaan ole pettynyt jos yks eemeli saadaan lisää. Miksi olisin? Tämä on kuitenkin oikein tekemällä tehty (juu-u, ihan oli ovistestitkin käytössä :D) joten rakas hän on, oli sitten millainen tahansa. :heart:

Mulla vasta eilen oikeestaan tuli semmonen ihanaa-olen-raskaana-fiilis, ja tekis mieli kaikille hehkuttaa. Tällä hetkellä tietää miehen lisäksi mun sisko ja mun paras ystävä. Tekis kyllä mieli kaikille kertoa, mutta ei vielä ainakaan.

Mä opiskelen terveydenhoitajaksi, joten "työ" ei ole rankkaa, jos siis olen koulussa. Nyt meillä on kyllä työharjoittelu vuodeosastolla, eli se vähän väsyttää. Viime viikon kuvittelinkin väsyn johtuvan vaan pitkistä työpäivistä ja siitä, että ne on aika raskaita niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mutta ehkäpä tää tila kuitenkin vaikuttaa unentarpeeseen. :)
Harjottelun jälkeen meillä alkaakin sellanen jakso koulussa, jossa käsitellään mm. odotusta ja synnytystä ja niihin liittyviä neuvoloita ym. asioita. Kivaa! :) En kyllä varmaan enää siinä vaiheessa pysty olemaan kertomatta koulukavereille. Ja pääsen sitten varmaan koekaniiniksi. :D

Löysin muuten huuonetistä aivan ihanat vaunut, mies vaan ei antanu vielä lupaa ostaa niitä. :D Murr...
 
Daami edellisestä raskaudesta tulee 6 vuotta... nuorimmainen täyttää 6v 1/09. Miten nämä päivät tuntuukin matelevan, ja tuntuu, että siihen ekaan neuvolaankin on ikuisuus , vasta lokakuun alussa...
aikaisemmat lapset syntyivätkin pienin ikäeroin, joten siinä oli tuoreessa muistissa niin odotus kuin synnytyskin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nasu21:
Te, jotka olette nyt töissä, niin minkälaista työtä teette?? Eli pystyttekö asiaa salailemaan, vai?? Uskotteko jaksavanne olla töissä loppuun asti??
Teen aika "vauhdikasta" työtä kehitysvammaisten nuorten parissa, työ on lähinnä ohjaamista, hoitotyötä ei juuri ole. Fyysisesti kevyttä, henkisesti raskasta ajoittain. Naisia kun on kaikki työkaverit niin varmaan huomaavat piankin että raskaana oon...Ja uskon näillä näkymin että jaksan olla töissä niin kauan kuin pitääkin, riippuu tietty aina voinnista:)

Ja joku kyseli yöunista...Niin pääsääntöisesti nukun hyvin, joskus asiat valtaavat mielen ja saatan miettiä kaikenlaista vaikka pitäs nukkua...

 
Te, keillä jo aikaisempia lapsia niin miten luulette lasten suhtautuvan uuteen tulokkaaseen?

Mä uskon että esikoinen on innoissaan ja toi nuorempi on vähemmän innoissaan(ainakin aluksi) kun menettää paikkansa perheen "pikkuisena", on muuteskin aika mustis luonne ja jäärä...Ikäeroa vauvaan tulee 6v+risat ja 4,5v+risat.
 
Moikka!

Tervetuloa ja ONNEA uusille! :)

4. krs: Mulla on ainaki ollu nyt viime aikoina yöt aika huonoja. Toissayönä heräsin vatsakipuun ja piti nousta ylös hakemaan särkylääkettä ja samalla hoitui myös vessareissu. Viime yönä piti kans käydä aamuyöstä pissalla. Mulle ihan uutta nämä yöheräilyt, ku yleensä oon nukkunu yöt niin sikeesti. No, en valita. :)

Niin ja varhaisultrasta, oon ite menossa ens viikolla, ja siellä sanottiin että sillä viikolla sydämen äänikin näkyy jo... Eli ens viikolla mulla ois menossa rv 8.

Ja turvotusta... Tuntuu että maha on aivan turvoksissa. Närästystä on jo tässä vaiheessa, ihan pelottaa mitä se on loppuraskaudesta.

Vitsi, käytiin viikonloppuna miehen veljen perheen luona.. Niillä kolme lasta. Yhtäkkiä miehen veljen vaimo kysyi että halutaanko kaikki vauvojen tarvikkeet ja vaatteet ku ite eivät enää aio hankkia lapsia.. Katottiin miehen kans huuli pyöriänä et mitä??? Ei osattu sanoa siihen vielä mitään, ku pelättiin paljastumista. No, päätettiin miehen kans että ootellaan vielä kuukausi ja kerrotaan sitten että voidaan ottaa ne, ku meille tulee vaavi. Aikoivat vielä säilyttää niitä, että saahaan rauhassa miettiä halutaanko niitä vai ei.. Eli sen puolesta ei oo kiirettä kertoa raskaudesta. :) Mutta vähän tuli hyvä fiilis, ku saahaan niin paljon tavaraa sieltä. :)

 
joo töissä oon ja myyjänä sellasessa pikku liikkeessä, joten ei henkisesti eikä fyysisesti erityisen raskasta oo. Toivon ainakin että jaksaisin olla töissä loppuun asti mutta saa sit nähä. Ajattelin huomenna soitella aikaa sinne varhaisultraan. Yöunista sen verran että unet on jääny nyt parina yönä vähemmälle. Välillä pitää herätä vessaan ja sit aamulla unet loppuu tosi aikasi, vaikka väsyttäis niin uni ei vain tuu.
 
Perskutarallaa, mä luulen tai siis tiedän, että meidän pojat ovat aivan onnessaan kun joskus saavat kuulla vauvasta. :) Esikoinen on jo kauan kysellyt koska äitin mahasta tulee pikkusisko. :D
Hän on myös innokas vauvanhoitaja, ja odottaa kovasti uutta serkkua syntyväksi. Veljeni ja hänen vaimo kun kertoivat omasta raskaudestaan muutama viikko sitten. :)
 
Moikka pitkästä aikaa!
Täällä yhä mennään, vaikka ei ole ainakaan viikkoon mitään kuulunut. En ole päässyt koneelle...ihan hirveesti tullu uusia! KIVAA! Selaan huomenna koko ketjun läpi ja sitten palaan kirjoittelemaan. Ai niin...pahoinvointi on alkanut.

Tulimieli rv 6-7?
 
Heip! Pitkästä aikaa taas täällä. Oon ollut kauheen flunssan kourissa eikä oo jaksanut tietokoneella istua. Nyt oli kuitenkin aivan pakko tulla kertomaan ilouutisia. Anteeksipyynnöt heti alkuun pelkästä omanapaisuudesta, mutta en ehtinyt vielä lukea näitä kaikkia sivuja, joita tässä viime päivinä ootte kirjoitelleet. Tervetuloa kuitenkin uusille :)

Tänään oli varhaisultra ja siellä näkyi pienenpieni katkarapu, jolla oli mittaa 6,1mm :heart: Viikkoja piti kuukautisten mukaan olla 7+6, mutta mittojen mukaan oli 6+2. Sydämen sykkeen lääkäri paikansi, vaikka me ei miehen kanssa mitään nähty :) Kaikki kuitenkin näytti olevan hyvin ja todella mukava ja asiantunteva mieslääkäri (suosittelen). Kuva saatiin mukaan ja moneen kertaan lääkäri onnitteli, jopa miestä kätteli ja onnitteli kahteen kertaan. Kertoi myös, että kun elonmerkit (sydämen syke) on todettu, niin 99% raskauksista päättyy hyvin.

Lääkärikäynti oli melko kallis, mutta jokaisen sentin arvoinen. Ei ainakaan enää tarvitse stressata tm ja ku:sta. Tähän päivään mennessä tosin jo ehdin iloita että huomenna alkaisi 9 viikko, mutta kun tuo laskettu aika siirtyi parilla viikolla niin nyt ollaankin sitten vasta 7 viikolla. Jonz, päivitätkö mulle la:n 5.5.2009? Huomenna vielä ensimmäinen neuvola, jee :)

Wendy +mini 6+2 (7+6)
 
Iltoja.

Soittelin tänään neuvolaan sain neuvolankin jo ens ke 17.9 koska mulla on tosi huono olla. Vasenkylki nivusista lähtien särkee ja päästä heittää. Joten kohdunulkoinen raskausepäily siis täällä. Katsotaan nyt miten menee loppuviikko. :ashamed:
 
Moi kaikki! =)
Ja tervetuloa kaikki uudet!! :hug:
Mä olen yrittänyt kaikki listalle lisätä mutta jos joku puuttuu tai jonkun tiedoista puuttuu jotain niin laittakaa vaikka yv.llä niin ainakin huomaan ja laitan ne. :) Te kirjoitatte niin kauhean paljon nopeasti etten mä pysy mukana vaikka joka päivä käyn katsomassa. :D

Ja Niisku-Rouva, toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin..

Jonz&Tessu 6+5
 
Huomenta! Näin ensimmäistä kertaa UNTA vauvasta, ja unessa olin varhaisultrassa, ja siinä näkyi selvästi poika, ja lääkäri vakuutti, että kaikki kunnossa =) ... nooh, sehän oli vaan unta, mutta rauhoitti kummasti :saint:
ei edes mitään repimistä tuntunut viimeyönä, eikä pahoinvointia nyt aamulla. loistava olo. 6+2. Onkos muilla tullut vauva-mietteet uniin?

Niisku-Rouva toivotaan, että väärä hälytys, ja kaikki kunnossa :hug:
 
4krs en oo nähny vauvasta unta mutta ennen plussausta mä näin eriteunia.. :whistle: niissä unissa mä menin vessaan ja kokeilin sormella, ja yhtäkkiä kämmeneen lorahti vaaleeta nestettä, ei verta. :) tää oli just siihen aikaan kun menkkojen olis pitäny alkaa. :LOL: Siitä mä kans arvelin että ei taida menkat alkaa...

Niisku-Rouva toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin!!! :hug: :hug:

Wendy onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :D

(.) eilisen ihme panikointipäivän jälkeen oon taas rauhoittunut. :) En tiiä mistä iski, mutta nyt on taas ihan positiivinen mieli. Tänään karpaloita keräämään ja kattomaan joko suppilovahveroita löytyis.. :wave:
 
Hei! Uusi toukokuinen odottaja ilmoittautuu. Laskettuaika näyttäisi olevan 03.05 synnytyssairaalana TAYS. Toista odotellaan. Ensimmäinen lapsi tyttö 04/07.
Pillerit jätin jo tammikuussa, joten hetken sain kahta viivaa odotella. Tilasin juuri ovistestejäkin, mut nyt niitä jäi sit käyttämättä n 20kpl :snotty: Raskausoireita ei ole juurikaan ollut, ehkä pientä pahoinvointia, mut eipä ekastakaan ollut mitään. Se olisikin jotenkin helpompaa tajuta oma olotila, jos olisi jotain oireita.... ei tosin pitäisi valittaa ;)
Eka neuvola on ensi viikolla ja jännitän jo kovasti kuullaanko sydänääniä.
Onko kukaan Tampereen alueella tilannut aikaa varhaisraskauden ultraan? Mihin ja mitä maksoi?
 

Yhteistyössä