***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Hyi hitto sokerirasituksessa tuli käytyä aamusta. Niin hirveetä se litku..mulla tulee niin pahaolo makeesta. Makasin toisen tunnin sit sängyllä. Huomenna saa tulokset.

Mulla oli painoa tullut 900g kaikesta 8vko jatkuneesta oksentamisesta huolimatta eli kai sitä jotain on sisään jäänyt siitä syö ja oksenna rumbasta huolimatta. :D pari päivää ollut suht hyvä olo tänään piti taas oksentaa kunnolla kiitos sen sokerilitkun.

Mä en ole kyllä tuntenut liikkeitä tosin en huomaisi varmaan muutenkaan heh on niin paljon muuta kokoajan ettei ehdi ajatella koko liikkeitä.

Nyt tekee mieli juustonaksuja ja kokista..kunnon dieetti ruokaa ... :p huomenna sitten jysähtää taas pommi sokeriarvojen suhteen.. :x kyllä se pitää tosissaan sitten ottaa. Nytkin on jo 60% riski saada kakkostyypin diabetes, eikä se ole kyllä naurun asia. Yks tauti sitten aiheuttaa kaikkia muita tauteja jeps..

Nara ja himppu 14+3
 
kissinminttu en oikeestaan ajattele itseäni vielä äitinä, luulen että se konkretisoituu vasta kun vauva on sylissä. :heart: Vähän oudolta vieläkin tuntuu ajatus että saisi toukokuussa vauvan syliin asti... :snotty:

Eikös isät saa palkallisen vapaapäivän joka paikasta kun on synnytyspäivä?
 
Noista raskausviikoista.Tuntuu että aika moni puhuu että nyt on se ja se viikko mutta ja on viikon jäljessä puheissa. Mulla tuli tänään rv 12+0 täyteen eli 13 viikko alkoi. :) 12+0-12+6 = rv 13. 13+0-13+6= rv 14 jne.

Meillä oli ihan kamala yö.Mies on edelleen Hesassa ja tulee joskus myöhään illalla kotiin. Meidän 1 v itsi yöllä hampaitaan ja olikin hereillä klo 00.45-03.40 ja klo 07 heräs taas itkee. 3ja 4 v ei millään meinannu nukahtaa ja sain heidät nukkumaan puolen yön aikaan. Eli itse sain nukuttua 3½ h viime yönä. Jotenki tässä vaan pitää pysyy hereillä.

Ai niin mulla tuli yöllä kahden aikaan ihan kamalan huono olo.Piti ottaa jäätelöä vähän että sai verensokeita nousemaan nopeasti.Syöminen aina auttaa.

Kissinminttu jos mies ei pääse synnytykseen mukaan, suosittelen tukihenkilön mukaan ottamista.Hyvä jos äitisi pääsee mukaan. Itse olen ollut siskoni tukena hänen synnytyksessään.


Kämppä on ku kaaos.Alakerran olohuoneessa huonekalut ihan sikin sokin vielä eilisen ilmalämpöpumpun asennuksen jäljiltä. Tota vanhaa sivustavedetäävää sohvaa ei siirrä yksin mihinkään. Oli meinaan tuskaa saada se kaksistaa miehen kanssa siirrettyä.
No illalla sitte ku mies tulee kotiin.

nyt syömään...

NN rv 12+0 ( vihdoin)
 
Heipparallaa!
Ultrassa tuli käytyä ja jäi hieman sekavat tunnelmat. Kaikki oli ok ja liikkuvainen veijari on masussa, mutta kätilön niskaturvotuksen mittaaminen ei oikein vakuuttanut. Hän sai tulokset 2.3-2.5 mm välille ja soitti sitten jo lääkärinkin paikalle. Lääkäri oli heti sitä mieltä ettei ole niin paljoa ja hän saikin arvot 1.8-2.1 mm välille. Ota noistakin sitten selvää... Ennemmin kyllä uskon lääkäriä, joka huomasi napanuoran hieman haittaavan mittausta (kulki juuri siitä niskan takaa).

Kissinminttu: En ole vielä sisäistänyt ajatusta siitä, että mua kutsutaan äidiksi. Neuvolassakin aina särähtää korvaan kun täti kyselee tulevan äidin vointia. Ehkä se tästä ajan kanssa sitten muotoutuu.

Painoa tälle neitokaiselle on ehtinyt kertyä jo muutaman kilon verran. Johtunee ehkä siitä, että etovaa oloa on pitänyt pitää loitolla syömällä.

Fox, 12+4
 
Tervetuloa uusille :flower:

Täällä saatiin sitten flunssa kunnolla. Lekuri pelkää angiinaa, mikä huomen selkiää. Toivottavasti ei olis, kun ei lääkärikään oikein innostunut tabujen syömisestä. Kurkku on aivan kamala, helpottaa vaan ku juo teetä. Onko siinä muuten kans joku raja, et paljonko sais päivässä juoda? Jotain yrttiteetä oon lipitelly, kun kahvi maistuu niin hirveälle! Nuha on kunnolla vasta iskemässä. Tosi reilut miehelle, kun ollut viikon poissa niin saa katsoa kipeetä muijaansa :/

Muutenkin ärsyttää olla töistä pois, kun siellä hirveä pula ihmisistä muutenkin. Mut minkäs tekee ku jaksa kunnolla kämpän läpi kulkea..
Isot pojat lähti onneks tätinsä kanssa katsomaan NIko-lentäjänpoika leffaa, niin ei tartte niille jaksaa tehdä mtn täällä. Ja huomenna onkin taas iskävkl edessä.

Mä oon tota painoa kans katsellu ja samana on tän kk kyl pysynyt, ei siis nousua, mut ei laskuakaan. laskus olis kyllä varaa :LOL:

Jospa sitä palaisi tonne sohvalle nukkumaan ja katsomaan hieman televisiota.

Äippä ja masukki 13+1
 
Hei!
Voi ei neiti21 :'( Voimia koko perheelle ja ISO :hug:
Tervetuloa uusille :wave:

Minäkään en ole viellä sisäistänny että minusta tulee äiti, vielläkin on aivan epätodellinen olo, että olen todellakin raskaana. Ajattelin että ultran jälkeen kun näin lapsen ensimmäistä kertaa koko asia konkretisoituisi. Tai onhan se jo vähän konkretisoitunut kun housut kiristää masun kohdalta :)
No nyt kutsuu iso vuori puhdasta pyykkiä viikkaajaansa :headwall:

Tytti ja "Papu" 11+4
 
Heippa vaan tännekin! :wave:

En ole päässyt pitkään aikaan koneelle, kun meidän kone sanoi sopimuksen irti. :kieh: Ja nyt sitten porukoitten koneella pikakirjoitusta väsäilen.

Meillä on lapsilla enterorokkoa. Tosi "kiva". Onneks ei ole vaarallinen vaikka oon raskaana. Toisin kuin se parvorokko, mitä on liikkeellä meillä päin. Sillain tavallaan oon jopa mielissäni, et tuo ekaluokkalainen ei ole päässyt nyt kouluun, kun on enterorokossa. Ettei pääse sit koulussa tarttumaan se vaaralinen rokko. :ashamed: Meidän neuvolantäti ei tiennyt tosta parvorokosta oikeen mitään, ainakin kuulosti siltä. Kun kysyin siltä siitä rokosta, se alkoi vaan mutiseen jotain ja sit etsi koneelta tietoa. Luki sana sanalta just sen kirjotuksen, mikä ekana tulee vastaan kun googletta kyseisen rokon. Tosi "asiantuntevalta" kuulosti... sai vaan huolestuun lisää.

Nyt ollaan kerrottu vauvasta molempiin mummuloihin. Ja he ovat huolehtineet siitä, että nyt vauvasta tietää jo suunnilleen koko kylä. Ihmeen hyvin ottivat uutisen. Mun vanhemmilta ei kuultu mitään negatiivista. :eek: Oli ihanaa, mutta todella yllättävää. :D

Eka lääkärineuvola onkin sitten 20.11. Sitä nyt jännitän. :heart: Masu on kasvanut kivasti. Eikä ole enää mitään turvotusta, vaan ihan oikea vauvamasu. :heart: :D

Toivottavasti saadaan kone kuntoon, et pääsisin taas aktiivisesti kirjotteleen tänne!

:hug: kaikille!

Rv 13 menossa.

:heart:
 
Äittä83 olenkin jo ihmetellyt mihin oot kadonnut ?? =)

eikö se neuvolassa laittanut lähetettä verikokeisiin? Meillä pienen metelin kautta meni sit kaikki odottavat äidit testiin. Runsaassa viikossa sai alustavan vastauksen, mikä mulla onneksi oli se, että vasta-aineita hirveästi, joten sairastettu.
Rokko on useimmilla sairastettu, mut sitä kuulemma kovin usein eroteta normaali nuhasta! Ja mein ikäisillä taudista ole ees pienenä puhuttu! Jollei muuta niin pyydä lääkäriltä(samana päivänä muuten eka lääkäri) lähete verikokeeseen. Meille ei ainakaan vielä kellekään oo tauti tarttunut ja tiedä onko enemmän jo kadonnu..
Mut toivottavasti saat selvyyden ja pian!
 
En oo kateellinen niille, jotka ovat joutuneet oksentamaan ja voimaan pahoin, mutta melkein toivoisin et itelläkään ei olisi kauheasti ruokahalua. Nyt on tullut noin 7-8 kg lisää painoa ihan vaan sen takia että huonoon oloon auttoi vain jatkuva syöminen.. En oo muutenkaan mikään hoikka (lähtöpaino 68-70) ja nyt on kyllä kunnon tonnikeiju olo..

Ihan pelottaa huominen neuvola et koska ne alkaa nitkuttaa siitä painonnoususta. Mä oon ilman raskauttakin aina ihan turvoksissa, en juurikaan hikoile ja lihon erittäin helposti. Mä toivon et tää raskaus aiheuttaisi jonkinlaisen hormonimuutoksen, jotta paino pysyis helpommin kurissa, eikä neste kertyisi niin paljon. Todennäköisesti vaikutus on päinvastainen mut ei auta sit ku yrittää rehkiä.

Kerttu ja nakki 14+4
 
Tänään kolme tuntia sairaalassa tutkimuksissa tuon kipeän jalan takia. Ultrasivat koko koiven mutta (onneksi) ei löytynyt tukoksia vaan veri virtasi hyvin. Pieni kysta oli kipukohdassa, ei sitten muuta, hyvä näin! Ärsyttää silti kun kävellessä pohje ihan tulessa, mistähän tuo sitten johtunee.. :(
 
Onnea ultra- yms. kuulumisista!

Painosta Mulla on paino laskenut 1-2 kg lähtöpainosta. Johtuu varmaan pitkälti siitä, että en pysty syömään mitään makeaa tällä hetkellä. Kaikki ällöttää. Suolainen vain maistuu.

Äidiksi nimittäminen Miehen kanssa puhuessa se on ihan luonnollisen kuuloinen, mutta neuvolassa tms. en osaa sitä niin vielä ajatella.
 
Ultrassa oltiin tänään ja niinhän se pieni sitten päätti taistella kunnolla vielä, eli siellä se pieni sydän sykki :heart: :heart: :heart:
Turvotus silti edelleen valtava, eikä juuri käsien liikettä kummempaa ollut.. mutta taistelee siis kuitenkin vielä. Pieni muru :heart:
Sydämensykekin oli kuulemma parempi kuin eilisen lääkärin mukaan (tosin tämä tk-lääkäri kohteli sillä lailla että ennen tutkimuksia sain paniikkikohtauksen joka varmasti vaikutti myös vauvan sykkeisiin)
Mut sinnittelee..
TK-lääkäri sanoi ettei kannata enää ultrata, 2 vkon päästä punktiossa katsovat vieläkö sinnittelee ja onko punktiolle tarvetta. Hänestä tuo 2 vkoa on lyhyt aika, vaikka menehtyisikin jo aikaisemmin. :eek:

T:Neiti &taistelija, rv 13+5
 
jasmin84 Hienoa ettei löytynyt tukoksia! :hug:

Äitti-83 Minäkin olen ihmetellyt minne olet kadonnut, kiva kuulla kuulumisia :) Harmi että teillä saiastetaan :/ Voimia ja toivotaan että pian helpottaa :hug:
Ja olipas mukava uutinen, että isovanhemmat ottivat vauvauutisen hyvin :) Täällä kun niin moni on kertonut noista ikävistä kommenteista...

Kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille onnittelut :flower: :flower:
Fox82 ainakin kertoi että ultran teki kätilö (ennen kuin kutsui lääkärin apuun). Onko tuo kovinkin yleistä että kätilö tekee ultran? Meillä ne tekee aina lääkäri, tehdään keskussairaalassa äitiyspolilla eikä neuvolassa edes ole ultralaitteita.

nikunaku Tuon saman laskuopin mukaan minä ainakin seuraan raskautta :) Eikö se ole ihan loogista, että kun 12 viikkoa tulee täyteen niin alkaa kolmastoista viikko jne... Onko siinä sitten eri mahdollisuuksia eri neuvoloiden välillä miten lasketaan?
Ainakin tuossa Vau'kirjan raskauspäiväkirjassa lasketaan juurikin noin nuo raskausviikot.

Me käytiin tänään minun pappani luona (hän asuu enoni perheen kanssa samassa talossa) kun ei isänpäivänä päästy koska poika oli kipeänä. Siellä oli myös kaksi serkkuani käymässä, ja aika hyvin näköjään meidän suvussa liikkuu jutut, kun ei olla juuri kenellekään tästä vauvasta kerrottu ja he jo tiesivät :eek: Niillekin joille on kerrottu, on sanottu ettei haluta vielä kaikkien tietoon asiaa mutta ainahan sitä joku lipsauttaa ja sitten ne jutut alkaakin levitä äkkiä. Eipähän tarvii enää huolehtia tiedotuspuolesta, ja toisaalta kai tämän muutenkin jo alkaa huomata kun ei tuota massua voi mihinkään piilottaa kun ihmisten ilmoilla liikkuu.
Miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu, kun ei olla heitä edes nähty. Eivät juuri yhteyttä pidä tai ole kiinnostuneita lapsestaan tai lapsenlapsestaan... Kyllä ne sanoo välittävänsä ja varmasti omalla tavallaan niin tekevätkin, mutta teot puhuu sitten jotain aivan muuta :/

Anopille ei edes hirveästi huvittaisi kertoa koko vauvasta, koska esikoista odottaessa se pari kertaa vihjaili ja syyllisti minua, että olisin muka painostanut hänen poikansa hankkimaan lapsen kanssani :kieh: Noin ei todellakaan ollut, en vois ikinä pakottaa miestäni sellaiseen vaan ihan yhdessä me lasta toivottiin, ja kun sitä ei kuulunut niin käytiin tutkimuksissa jne. Senkin takia tuntui pahalta, että kun niin kauan yritettiin niin vielä toinen tulee syyttämään ettei mieheni olisi lasta halunnut!
 
Neiti21 kamalaa kohtelua olette saaneet, kun tilanne tuo. HIrveästi voimia sinne :hug:

siksakkia meillä myös tehdään tuo nt-ultra aina kätilön avulla, jos tarvitaan lääkäriä niin sitten tulee paikalle. Tosin täällä käydään ekassa ultrassa yksityisellä lääkäriasemalla. Muut ultrat sitten sairaalassa lääkärin tehdessä.
Meillä myös tiedotus on pelannut, ei tosin sukulaisille sinäänsä vaan pojat kertoivat isälleen mikä on ottanut asiaksi siitä kertoa. Onneksi nyt ollaan jo pidemmällä, mutta kuittasin kyllä, et jos nyt vähän pohtis mihin suuntaan kertoilee. Kun kaverille oli kaupassa kuitattu, että jaa että sekin on raskaana.. REILUA!

Mutta tänään vihdoin se mies tulee kotiin. ON ollut kamalan yksinäisiä nää 5 yötä!
Oikein hyvää viikonloppua kaikille
:flower:
 
Neiti21 Kunpa osais jotenkin auttaa.. :hug:

Onneksi olkoon hyville ultra kuulumisille!

Itse tässä olen alkanut totuttelee alkavaan vauvamasuun. Olen kanssa ollut tuntevinani jotain liikettä. Isot kuperkeikat olen tainnut tuntea. Kissa tallasi masun päälle ja toinen protestoi heti toiselle puolen masua. Se oli kyllä selkeä. Nauraa varmaan mulle neuvolassa jos sanon.. :whistle:

Täällä taitaa olla vielä muutama joilla on pahoinvointia? Pidän sormet ristissä että loppuis teiltäkin pian.
Itsellä vähän kuvotusta, silloin kun sanoin että pää on ollut kamalan kipeä niin oksensin sinä päivänä. Siihen särkyyn ei auttanut TAASKAAN Panadol...2 viikon päästä olis lääkärineuvola, on siellä pakko pyytää jotain tehokkaampaa lääkettä jo migreeninkin takia.

Niin joo tuon NT-ultran teki mulle lääkäri. Mutta rakenneultraan menen toiseen sairaalaan että saa nähdä tekeekö sen kätilö siellä.

Hyviä vointeja kaikille!

Therean&vaavi 13+4
 
Täältä kanssa iloisia ultrakuulumisia! Jalat ja kädet heilui ja pieni sydän löi. Viikot vastaa alkuperäistä, eli toukokuun puolella on laskettu aika. Päätettiin jättää niskaturvotus väliin, mutta rakenneultraan mennään.

Illalla viimeksi oksensin, yöh, mutta jospa se tästä. Vielä pitäisi tämän tunteikkaan päivän päätteeksi käydä tekemässä työvuoro ja lähteä ajelemaan kohti kyläpaikkaa.

Mukavaa viikonloppua!

Niiksu 11+5 :heart:
 
Heips pitkästä aikaa!!

Nyt on mullakin eka ultra takana! Pituutta pienellä oli 54mm ja np oli 0,8mm! Kaikki oli hyvin. Kätilö kehui pientä oikein kuvaukselliseksi ja vilkkaaksi. Ai että, ku onnellinen...

Hei, mut pakko taas mennä....

SaNi ja pikkuinen 12+1 :heart:
 
En ole jaksanut kirjoitella.. lukenut olen välillä..Minulla selkä reistailee kovasti. Muuten olen ollut ihan hyvin voiva.. ainut että kaamee väsymys on ja tuntuu että ei lopu ollenkaan. mutta kyllä se sit joskus loppuu. Ultrassa käyty myös ja kaikki siel hyvin. Ensi viikolla neuvola.
Nyt on taas mentävä ton lapsen perään.

äityli ja kauko 14+5
 
En ookaan tänään vielä kirjotellut :LOL:

:heart: Ihana lueskella positiivisia ultrakuulumisia.

Mulla eilen iski ensimmäinen järjetön himo. :LOL: oli vaan ihan pakko saada sipsejä. Niitä sitten ajoin kaupasta hakemaan ja ah että oli hyviä!
Oma masu venyy ja neuvolassa sanoi että kiloja saa tulla ihan runsaasti, eipä tartte vielä rajotella syömisiä. :p

kissinminttu & papu 13+ jotain :D
 

Yhteistyössä