***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Kätilö on mullekin aina (en muista ensimmäisistä) ultrat tehnyt, mutta 3 raskauden rakenneultrassa kätiö näki jotain, jota halusi vielä lääkärin tarkistavan, niin menimme (kätilöopistolla) yläkerran ultrasta alakertaan alkuraskauden ultrapuolelle ja sielä odotimme lääkäriä, joka sitten tarkasti asian ja antoi seuraavankin ajan lääkärille. Vieläkin mulle on epäselvää mitä se kätilö siinä ultrassa näki, kohdunsuulla kait jotain..

Painoa mulla on tullut kilo tai kenties jo parikin kun mussutan kokoajan jotain, jottei oksettaissi. Ja mistä mä oon tosi onnellinen, niin mua ei enään kokoajan syletä, olen jättänyt sylkikupinkin jo viikko pari sitten. Oksentelen enään harvakseltaa, vaikka välillä tosiaan oksettaakin, mutta yleensä saa pidettyä sisällä. Mutta sitten välillä käy kuten tänään, että yrjö tuli, vaikkei edes paha olo ollutkaan. Istuin pöntöllä ja pesin hampaita, kun yht´äkkiä vain alkoi yököttää, ei muuta kuin pers pois pöntöltä ja pää sinne.

Miten te jotka paljon oksentelette, saatte juotua tarpeeksi? Mä ainakin olen huomannut, että nestehukka on mua väsyttänyt tosissaan, nyt kun sylkeminen on jäänyt vähälle ja oksentelu harvinaista, niin olen ollut paljon pirteämpikin.

Niin ja neiti 21 :'( en osaa muuta sanoa.
 
ihana lukea iloisia ultra uutisia. Onko vielä muita jäljellä jotka ei ole ultrassa käyny? Mulla on ti 18.11. Mulla on vähän väliä kummitellu mielessä ajatus kaksosista. :eek: Kummankaan suvussa ei ole joten ei pitäis olla riskiä siihen. Eilen illalla viimeksi huomasin taas meittiväni sitä.Esim. hoidetaankohan VAS:issa kaksos synnytyksiä,joudunkohan sektioon jne.
Onneks on kohta se ultra.

Kissinminttu: että sun pitikin mainita sipsit. Mä haluun nyt barbeque sipsejä ja dippii. Ollaan tekemässä tänään kotitekoisia hamppareita ku eilen luin tuolla mitäs nyt osiassa ketjua,alko mielettömästi tekee mieli.

Sormia särkee ku en ole todella pitkään aikaan kutonut mitään. Nyt kudon neljättä pipoa osana joululahjaa.Ihan hyvä vaan ku on käsillä jotain tekemistä....ei ehdi kokoajan laittaa jotain syötävää suuhun.:LOL:

Uusille tervetuloa! :flower:

NN rv 12+1
 
ehe puhukaan vaan herkuista mä sain tänään TUOMION! :p hittolainen. Sokerirasitustestin tulokset vika arvo oli koholla pitäs olla alle 8.7 mulla oli 9.3 että ruokavaliota vaan ja 3vkon päästä uudestaan paastoarvon mittaus. Ei sentään ollut useampi arvo koholla että tarvis ite alkaa sokruja mittaan. Mä kun luulin ettei vielä näillä viikoilla narahtas ku se insuliinitason heikentyminen tms tapahtuu yleensä vasta jotain 10vkoa myöhemmin. No heti vaan tiukka kuri..joo ja joulu tulee :LOL: :LOL:

ja just kun pääsin eilen sanomasta etten tunne mitään liikkeitä niin illalla oikein muljahti kunnolla mahassa ei voinut erehtyä. :heart:

mulla on rakenneultra 15.12 sit voi jo sukupuolta kysellä. Tietty kyllä enempi jännittää onko kaikki ok??

Ihanaa viikonloppu saa olla rauhassa..tarvi juosta paikasta toiseen. Illalla mennään kattoon joulunavaijaisia ja ilotulitusta.

Nara ja himppu 14+4
 
HipHei!

Kotidoppler tuli tänään ja voi sitä riemua! Sydän löi niin pontevasti ja kuuluvasti, kyllä kirkasti mielen ja koko päivän! En olisi millään malttanut lopettaa! :D Kyllä tuo oli hintansa arvoinen laite!

Haettiin kaupasta joulupipari-ainekset joten viikonloppuna testataan uusi resepti. :xmas:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Jasmin ja aarre 16+2 :heart:
 
Pauzi
ehe puhukaan vaan herkuista mä sain tänään TUOMION! :p hittolainen. Sokerirasitustestin tulokset vika arvo oli koholla pitäs olla alle 8.7 mulla oli 9.3 että ruokavaliota vaan ja 3vkon päästä uudestaan paastoarvon mittaus. Ei sentään ollut useampi arvo koholla että tarvis ite alkaa sokruja mittaan. Mä kun luulin ettei vielä näillä viikoilla narahtas ku se insuliinitason heikentyminen tms tapahtuu yleensä vasta jotain 10vkoa myöhemmin. No heti vaan tiukka kuri..joo ja joulu tulee :LOL: :LOL:
Jep, sama homma, mulla vaan oli paastoarvo hieman koholla. Silti joudun nyt ite alkaa mittaamaan sokruja. Miksi sun ei sit tarvii? Prkle se on sit v-mäistä hommaa |O Ja oon ihan varma et ne on sit kumminkin ihan normaaleja ne arvot.

Noh, katsotaan heti huomenaamuna et mitä arvot näyttää.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mä olen lähdössä pikkujouluihin ja tasan yksi paita oli minkä pystyy laittamaan päälle. Muissa vatsa pömpöttää niin paljon! Töissä käytän jo suurimmaksi osaksi miehen paitoja :heart:

Hauskaa iltaa kaikille! Ja oikeastaan huomistakin, koska olen partiojutussa koko päivän =)
 
Pauzi täällä on se käytäntö, että jos on useampi kuin yks arvo koholla sitten saa mittarin ennen mentiin sairaalaan vuorokausikäyrälle. Edellisissä raskauksissa mulla on ollut kaikki arvot koholla sillo rv27, mutta vrk-käyrällä ei ole ollut koholla muistaakseni sen vaan että dieetillä menty.
En tiiä mitä sitten jos paasto on 3vkon päästä koholla kun uusinta mittaus sitten kai joutuu mittarin kanssa mittaileen. En kylläjaksais mennä uudestaan enää sokrurasitukseen. Pitää vaan pitää diettiä ettei ole sit se paasto koholla. Tietty on vielä se että jos pissassa on sokeria saa heti passituksen uusinta sokrurasitukseen joo se siitä. =)
 
:wave:

Täällä taas. Ihan luksusta päästä kahtena peräkkäisenä päivänä koneelle. :D Voi kun saatais pian omakin kone kuntoon.

Oon täällä kaverilla lastenvahtina, joten saan valvoa vielä jonkun aikaa. Tässä koneella nyt aikaa kulutan. =) Kiva kuulla, et joku on huomannut mun poissaolon. :D Harmittaa vaan niin suuresti, kun kone just nyt alkoi temppuileen, kun näin raskausaikana tykkään, suorastaan vaadin saada purkaa tuntoja samassa tilanteessa olevien kanssa. :kieh:

Mun piti kauheesti olla vaan ja nauttia tästä raskaudesta. Eikä huolia mistään etukäteen. No, se siitä yrityksestä... Jos en tunne liikkeitä joka päivä, huomaan miettiväni vain ja ainoastaan, et onko vauvalla kaikki ok... Sitähän tää raskausaika on, ainakin mulla, et aina löytyy joku huolenaihe... vaikka yritinkin tässä raskaudessa olla oikein positiivinen. Ei se käynytkään ihan niin helposti kuin kuvittelin. :whistle: Ja sit kun lapsi syntyy, tuleekin erilaiset huolehtimiset. Kai se vaan kuuluu äitiyteen...

Ihanaa lukea hyvistä ultrakuulumisista!!! :hug: :heart:

Mä haluun kanssa koti dopplerin!!!! (kirjotinko oikein? :D )

Äitti ja minivitonen rv 13 :heart:
 
Täällä vielä sitkeästi kiikutaan.
miehen kanssa eilen tekstailin (mies merillä, palaa vasta tammikuun alussa) ja sovittiin ettei heitetä kirvestä kaivoon ennen kuin tuloksia saadaan tarkemmin. Nyt kun ennuste on tosi huono kuitenkin niin eletään tätä raskautta, ja surraan kun sen aika on, tapahtui se sitten pian tai myöhemmin.
Jos turner siellä olisi, mahdollisuudet olisivat minimaaliset mikäli turvotukset laskisivat.. tai jotain.
Mies sanoi että pieni turner-tyttö olisi ihan hyvin tervetullut, mikäli päättäisi sinnitellä maailmaan asti :heart: Lääkärihän siis heitti tuon Turner-mahdollisuuden, koska kaikki rakenteet muuten näyttivät täysin normaaleilta (18-trisomiassa yleensä rakennepoikkeamia)

No, musta tuntuu että tunsin potkun tänään :heart: Niin katkeran suloista :heart: Pieni jaksaa taistella luonnonlakeja vastaan vielä. :heart: :heart:
nyt vaan odotellaan.. toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Mutta kävi miten kävi, me päästään siitä yli vielä joskus. :heart:

Hiukan toiveikkaalla mielellä,
Neiti, rv 13+6
 
neiti21 :hug: jaksamisia!

Täälläkin on ultrassa käyty ja kaikki oli kohdallaan. Ihania kuviakin saatiin matkaan mukaan. Eilen olin töissäkin, pahoinvointi hiukan helpottanut, enään oksennan vain aamuisin. Ja kuvottavaa oloakin on EHKÄ hiukan vähemmän. Kokonaankin siitä eroon voisi jo päästä... jospa noista rannekkeista olis apua... tiedä sitten...

Sokerirasitukseen tässä sitten itsekin matkataan tuonnenpana. Toisesta raskaudesta piti arvoja kotona mittailla ja se oli kyllä rasittavaa touhua. Varsinkin kun ei niissä sitten koskaan mitään heittoa ollut. Vain rasituksessa se eka paasto arvo ylitti juuri rajan.
 
aah tätä odotuksen autuutta ei sais valittaa mut kuitenkin..raskauden alussa oli 2 viikon järkyttävä korvatulehdus, kun siitä toipu alko 8vkon oksentamisjakso nyt kun siitä on toipumassa iskee flunssa.. :( no kyllä näistä selvitään ja muilla on paljon suurempiakin ongelmia, mutta tahtois jo vähän sitä normaaliolotilaakin. Alaselkäkin vaivaa tosi pahasti jo tässä vaiheessa esim. istumisen jälkeen kävelen kuin pökkelö.

vali vali nara ja himpula 14+5
 
hei kaikille...
näköjään hetki mennyt kun kirjoittanut tälle puolelle ja lukenut juttuja...

Neiti21 olen todella pahoillani...
Sanoja ei valitettavasti ole... mutta *voimahalaus* sen sinulle lähetän.
Voimaa sinulle ja perheelle että jaksatte tämän ylitse, jotta voitte muistaa lämmöllä enkeliänne.

Tuntuu hurjankurjalta, kertoa hyviä uutisia, tälläisen jälkeen...
me voimme hyvin, ja tuleva ADHD muksukin jaksaa heilua samalla vauhdilla kuin viikko sitten :D
Lääkärin tuomio oli siis positiivinen...

Täällä niin moni on jo täynnä joulun odotusta... mistähän meillekin se joulumieli hiipisi sisälle.. :D
 
Neiti sä oot ihailtavan vahva. :heart:

Mä näin ensimmäistä kertaa vauvastani unta. :) Mulla on tähän asti ollut se totaalinen tyttöfiilis, mutta koska viime yön unessa se olikin poika, en enää ookaan niin varma :LOL:
Mutta suuret siniset silmät hällä oli :heart: ...

Kissinminttu & papu 13+
 
Voimia teille neiti21!

kissanminttu: mä oon kans nähnyt vauvasta unta, että hänellä on isot siniset silmät. eka unessa oli poika, joka hymyili kun otettiin kuvia hänestä. toisessa unessa olikin tyttö...
mut muutenkin tää raskaana olo näyttää mulle ihan hassuja unia!! heh.. ei ilkee ees kertoa! :p

tänään mennää katsomaan asuntoa, suunniteltu josko ostettais isompi ennen kevättä. toisaalta nyt on vaan niin huono aika tehdä asunto-ostoksia, saati myydä entistä pois...

mukavaa vkl. kaikille!
=)
 
Mä näinkin unta, että meille tuotiin kolmoset! Ne oli kapaloissa, ja mä sit tarkistin oliko ne tyttöjä vai poikia. 2 oli poikaa, ja 1 tyttö! :)

Oikeesti mulla on ollut vanha poikatunne, en tiedä miksi!? Tyttö olisi enemmän kuin toivottu, mutta poika mulla on ajatuksissa ollut. Me ei tod.näk. haluta tietää sukupuolta etukäteen. Sieltä tulee sitten tyttö tai poika, ihan kumpi vaan meille on "lähetetty"!! :D
 
Voimia Neiti :flower:
Minä en ole viellä nähnyt vauva unia tai en ainakaan muista. Minulla on kyllä aivan sellainen tuntemus että se on poika. En tiedä voiko tuleva äiti vaistota tällaiset asiat?!
Kävimme tänään kummankin vanhemmilla kertomassa, että heistä tulee isovanhempia. Heille oli uutinen todella mieluinen. Tämä on omien sekä avomiehen vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi :LOL: Oma äitini varmaan jo neuloo vauvan nuttua, niin innoissaan tuntui olevan ja muutenkin tykkää tehdä käsitöitä :heart:
Avomies ei ole viellä kertonut omille isoäiteillensä jotka ovat viellä elossa. Saapas nähdä mitä toinen sanoo. Hän kun hieman "vanhoollinen" ei oikein ole ikinä hyväksynyt meidän avoliittoakaan vaikka olemme asuneet yhdessä jo 6 vuotta. Olemme me kyllä kihloissa, ollaan itse asiassa oltu jo 4 vuotta. Meillä ei vaan ole ollut kiirettä naimisiin menolle. Puhuimme kyllä pari iltaa sitten naimisiin menosta, mutta tulimme siihen tulokseen ettei ainakaan ennen lapsen syntymää.
Taisi taas tulla aika paljon taas "omaan napaan" :ashamed:

Tytti ja "Papu" 11+6
 
täällä nähty myös vauva unia... ei mitään selkeitä... paitsi yksi jossa oli pieni poika...
mutta edelleen vahva tunne tyttövauvasta...

näin joskus ennen raskautta unen jossa oli pieni enkeli vauva joka lensi kauas pois...
nyt yritän unohtaa vain sen unen, ja toivoa ettei käy toteen...
 
SOMPIO: Itseasiassa tämä järjestelmä sopii meille. On sitten paljon yhteistä aikaa kun mies vapailla. Tosin toki tämä reissu osui nyt huonoon aikaan, mutta eipä sille mitään voi. Mä olen elänyt.. hmm..4v jo oikeastaan näin, eli koko se aika kun lapsia ollut, niin kyllä arki aika mallikkaasti pyörii. Kun olin vuorotöissä about 60h vkossa niin silloin oli rankkaa, lapsillakin. Siksi olen nyt kotona. Tietysti iltaisin kaipaisi juttuseuraa, mutta toisaalta en haluaisi kaataa tätä kaikkea miehen niskaan. Ja kun toinen on pois, ei voi vaipua masennukseen, koska on koti ja arki hoidettavana.. se on ehkä tässä tilanteessa se plussa, että ajatukset pyörii väkisinkin kaikissa arkiaskareissa yms loputtoman surkuttelun sijaan. No joo, kyllä mulla on iltaisin se oma itku hetki nyt näiden tietojen valossa, mutta se hetki omaa aikaa siihen suremiseen auttaa. ja olen nyt yrittänyt kyl tsempata itseäni positiivisempaan ajatteluun. Pieni on vielä siellä :heart:

TYTTI83: Toi on toisaalta ihan ihme juttu kun kaikki hopuuttaa naimisiin. Siis sillä tavalla kun jos menee nopeasti niin kaikki manailee ja piirtelee piruja seiniin ettei toimi, ja jos odotetaan niin sekään ei sukulaisille kelpaa :D Ihme juttu. Toisaalta, eihän avioliitto muuta oikeastaan mitään, paitsi tietty sit niin juridisia juttuja yms. Me mentiin naimisiin viime vuonna, meillä molemmat lapset siis avioliiton ulkopuolisia :saint: :p
Kyllä meilläkin suku kyseli jo toisen jälkeen että no koskas sit häitä tanssitaan.

Noista unista: Mä olen nähnyt koko odotusajan pimeitä unia. Olen ollut naimisissa ville valon kanssa, conan o brianin showssa (joka pidettii Raumalla :LOL: siinä vaihees olis pitänyt tajuta et on unta) ja kerran olen unessa saanut 2,7kg:n pojan yksin kotona kylpyhuoneessa.. Unia en ole vuosiin nähnyt ennen tätä raskautta... :whistle:

HANTA: Ei siitä nyt mitään kurjuutta kannata tuntea että kertoo hyviä uutisia täällä vaikka meillä tilanne tämä. Musta on mukava lukea hyviä uutisia, se luo uskoa siihen että ehkä mekin niitä joskus vielä saadaan :) Eihän meidän tilanne johdu muiden onnesta, tai muiden onni ole meiltä pois. Tietty aina välillä tuntuu et aina me kuulutaan siihen pieneen ryhmään epäonnisia, mutta elätän pientä toivetta että kuuluttais myös siihen pieneen ryhmään jolla asiat vielä kääntyy parempaan suuntaan.

Oma napaa:
Potku taisi tuntua tänään, joten kaipa pikkuinen siellä sinnittelee :heart: *toivon pilkahdus*

Pistän muuten tähän tuon ultrakuva linkin, en tiedä , kyl te varmaan osaatte katsoa. Vauva on siinä selvästi, se varjo ympärillä on sitä turvotusta. Niskassa se ulottuu kohdun seinään asti tms. katotaas onnistunko

http://www.aijaa.com/v.php?i=3092123.jpg

Nuin.
Päivä kerrallaan,
Neiti, rv 14
 
HEIPS!

neiti21: paljon jaksamisia sulle odotukseen ja toivotaan että sitkeä asukki pysyisi matkassa loppuun asti!! aivan ihana tuo ultra kuva :heart:

äitti83: mukava kuulla pitkästä aikaa, täällä kans jo hiukan "kaipailtu" :) toivottavasti saat taas netin kotiin..

jasmin84: tohon doppleriin tosiaan hurahtaa :D mut hyvähän se et tulee käytettyä koko rahan edestä!!

|O täällä taas töissä valvoskelen ja odotan aamua!! olo ollu suht hyvä jonkin aikaa mut tosi kovia liitoskipuja eli mahan viiltelyjä on kyllä usein! tuolilta kun nousee tai aivastaa yms. ni tuntuu ku 100 puukkoo iskettäs mahaan :|

kattelin tässä just kelan sivuilta äippäpakkausta.. ihan kiva tuo tän vuotinen joka siis mekin sit vielä sadaan.. meinaako joku muuten olla ottamatta sitä? mä mietin pari kertaa mut päädyin ottamaan sen kuitenkin, rahallinen korvaus on sen verran pieni kumminki siitä..

hyvää sunnuntaita kaikille!

Höpöliini ja piipero 12+4
 
Huomenia! :wave:

Neiti21: voi että kun olikin selvä kuva vaavista.. :heart: Paljon voimia ja toivon että pikkunen jaksaisi sinnitellä! :hug:

Tosta äippäpakkauksesta, mä oon kyl päättäny ottaa sen, kun juu ei sillä rahalla saisi edes tota vertaa vaatetta ja tavaraa mitä siin paketis on. Ootan jo innolla että pääsen penkomaan mitä kaikkea kivaa siellä on,vaikka muutamalla kaverilla tuo pakkaus onkin ja siellä oon jo hieman sisältöä ihaillut... :D

T:toukotytsy+masuasukki 15+0
 
Ihanaa että neiti21 jaksaa jakaa meidän kanssa kuulumisiaan kaikesta huolimatta. Mä en kyllä noita ultrakuvia osaa tulkita, mutta jos tuo ympärillä oleva varjo on sitä turvotusta niin paljonhan sitä on mutta toivotaan että siellä on tosi sitkeä sissi. :heart:

Täällä on meneillään sairastupa part 3 tälle syksyä. Miten ihmeessä monilapsiset tai yleensäkään jatkuvasti sairastavien lapsien äidit käy töissä tai koulussa. Itse käyn yhdellä kurssilla on oon ihan valmis jäämään kotiin. :p Oma flunssa jäi onneks lieväksi eilen nousi lämpö ja kurkku kipeä tänään tuntus paremmalta. Kerta päivään on pitänyt vielä oksentaa..oispa sekin jo loppu.

Äitiyspakkauksen meinaan minäkin ottaa vaikka eka olin, että en mutta se rahakin on ihan surkea. Onhan se aina yhtään jännään se paketti saada. Ihan kivan näköinen se toppis mitä tuolla muilla vauvoilla nähnyt. Täytyy varmaan tuossa rakenneultran jälkeen alkaa keräämään pikkuhiljaa sitä vaatetta vauvalle ku ei oo enää mitään. Kaikki annettu pois koska ei meille pitänyt enää tulla vauvoja. :whistle:
Oon kuitenkin päättänyt että mitään ylimäärästä en hommaa niinku viimeksi ostin miljoona erilaista kantoliinaa ja huh huh..heh..vaunutkin meinaan ostaan suht halvat.

Nara ja himppu 14+5
 
Moikkista..
Mäkin oon nähny outoja unia, kauheesti tapahtuu kaikenlaista, ja aivan ihmetyyppejä unessa... Mutten ainakaan muista et mitää vauvaunia oisin nähny...
Ollaan toipumassa flunssasta, onki kestäny jo yli viikon, vielä mua kyllä yskittää...
En tiiä onko masukaan kasvanu, ku en oo esim farkkuja jalkaan pistäny moneen päivään... viimeks kyl jo puristi inhottavasti, ne farkut oli mulle kyllä ennen liian isot, et oli pakko vyötä pitää... kai sitä pitää mammahousuihin kohta siirtyä... jeeeee.. :)
Kauheena stressaa muutto ja onnistuu asiat siihen mennessä, vakuusrahat huolettaa... Tietääkö kukaan miten kauan opintolainan kanssa menee Kelalla, jos maanantaina laitetaan hakuun niin saadaanko rahat milloin? :/
Meillä ei oo tuota dopplerii, mä luulen et stressaisin sillä koko ajan, ja jos jostain syystä ei ääniä kuuluiskaan ja aina turhia hälytyksiä... huoh...
Pikkuneiti istuu tässä koneella mun kanssa ja yrittää painella näppiksiä minkä ehtii... Vois alkaa jotain syömään taas vaihteeksi... Mulla iski kamala väsymys takasi, nukun päikkäreitä taas ja illalla oon yheksän aikaan jo ihan sippi... voi tosin johtua tästä flunssastaki...
 

Yhteistyössä