*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

neuvolakuulumisia pikaseen..
-pissa puhdas
- paineet 130/70
- painoa +589g/vko
- hb 125
- sf 31 cm
- syke 145
- liikkeet ++

Ja tärkein: VAUVA ON RT:SSA!!!
Kohdunsuu täysin pehmeä, 2cm auki, kanavaa 2cm jäljellä....
Jokohan tämäkin sitten pian päättää syntyä...

äippä ja nytty rv 37 tasan :heart:
 
Neuvola takana. Taas oli tullu 800g, mut viime viikolla oli menny 100g, niin että en oo huolissani. Kaiken kaikkiaan painoa on kertyny noin 22-24kg - hih hih! Eiköhän juoksulenkit saa ongelman kuriin sitten kun voi taas alottaa... Kaikki oli muuten kunnossa.

Terkkari sanoi, että vauvan pää tuntuu olevan aika tiiviisti jo kiinni. Tietääkö joku, kuinka kauan ennen synnytystä pää yleensä kiinnittyy? Vai vaihteleeko tapauskohtasesti? Toivoisin, että vauva syntyis ennen laskettua aikaa, ja viime viikolla lääkäri että terkkari vihjailikin siihen suuntaan... Paikat on pehmentyny ja kaula lyhentyny huomattavasti. Niin, ja sf-mitta laskenu 2cm siitä, mitä se oli korkeimmillaan.

Katrinaiselle lykkyä tykö synnytykseen!

Ai niin, ja linea nigra löytyy täältäkin. Ihan koko mahan poikki menee.

Lakupiippu 37+2
 
Lakupiippu: tuo kiinnittyminen vaihtelee tapauskohtaiisesti... kuten tuossa ylempänä kirjottelin niin mulla on siis paikat lähteny aukeemaan, mutta vauva ei ole kiinnittynyt.. mutta mulla on edellisetkin kiinnittyneet vasta n. vuorokautta ennen h- hetkeä.. eli tosi yksilöllistä=)
 
Heips!

Ikäg: Ite 28v. mies 31v.

Carmenille onnittelut tulpan bongaamisesta,jokohan kohta lähtö olis... =)

Vauvakuumepuolelta ollaan tänne tultu,km: jälkeen kuumeilevissa tuli kirjoiteltua ja sitä ennen 25 vuotiaidn ja vanhempien pinossa.

Pesuaineena Erisan tällähetkellä,pitää olla zeoliititon ja hajusteeton jne...oon herkkisihonen :D

Linea negra löytyy myös täältä,jatkuu alhaalta navan yli jonkin matkaa,mut ei ihan rintojen korkeudelle,aikas tumma viiru...

Hikoilua täälläkin esiintyy,oon kokoajan kuumissani :D

Summer,mulla on tullut luomia,just sellasia pieniä ja nimenomaan kaulan ja dekolteen alueelle... mutta muuallekkin muutama...ärsyttävää,mutta kuulin että kuuluu asiaan :)

Katrinaiselle onnea käynnistykseen,toivottavasti sujuu kuin leikki :heart:

Jenni,söpö plikka se vaan on edelleen :heart:

Täällä on taas ihan outo olo...en oo kyllä tällästä kenenkään kuullut valittavan,mutta mulla on sellanen flunssanen olo ilman flunssaa :eek: Pikkasen päässä heittää,jomottaa jäseniä,jumittaa koko ajan... siihen vielä tää selkäsärky :kieh: Verenpaineet ja kuume mitattu,ei mitään hätiä...
Lisäks vauva taas poraillut alas poikein kunnolla,eli vihloo ja painaa....samaan aikaan jumppaa ahkerasti :D
Limaa tulee edelleen pikkasen...mies venaa kuin tulisilla hiilillä että koska lähetään:LOL:

Huomenna taas neuvola,joten palaan kuulumisien kera...

Repa ja kutvis rv 37
 
pesuaineena millon mitäkin, mutta vauvan pyykkeihin en käytä huuhteluainetta.
jenni todella hienot silmät, valloittavat pojat sit aikanaan ;)
katrinainen onnea tulevaan synnytykseen :flower: tulethan kertomaan kun kerkeilet.

mitähän se on kun mahaa nipistää yhdestä kohtaa vaan, nipistää ja kiristää yhtäaikaa??
kävely on jo aika keinumista...

Sain tänään tosiaan pestyä ikkunan ja pyykkiä pyöritin, vielä verhot jos jaksaa ripustaa.

aivan ihania ilmoja..nyt painun makkarakastikeen tekoon :p
 
weiss
Linea negra löytyy täältäkin, tummempana navasta alaspäin.
Poika: Enkö mie kelpaa kärvistelemään siun kanssas? :ashamed: Tänään leiposin, olin ulkona haravoimassa, revin muutamat puskat ja konttasin kukkapenkissä niin P. Askat..
yksi ainoa supistus rehkimisen jälestä, kun pääsin huilaan sohvalle. Että kiehuu!!
Jenni: Aivan ihana neito!! :flower:
 
Osaiskohan kukaan kertoo mulle, et miksi minun vasen reiteni on ihan puutunu... ei koko jalka, ei kuumota millään lailla vaan tunto on ainoastaan poissa. Tää on tosi ärsyttävää! Onneks saan jauhaa tästä lääkärille huomenna. Tää tosin on ollu jo kyllä lauantaista asti.... huoh..... :ashamed:

no nyt on vauvalla sänky valmiina, petivaatteet pesty ja laitettu sänkyyn jo. Kamalan iso tuo äippäpakkauksen peitto :eek: Samoin hoitoöytä on kasassa ja vaatteet kotiintuloa varten valmiina. Nyt voin sitten luottaa siihen, että en tasan jää synnyttään huomen :(

Pesin ja kuivasin rummussa myös äippäpakkauksen vaatteet. Löysin pesuainekaapista LV:n pesuainetta jolla sitten pesin ja seuraavalla kauppareissulla ostan sitä tuoksutonta Arielia, tähän tulokseen tulin =) Kamala muuten kuinka paljon pölyä jäi rummun siivilään noista äippäpakkauksen vaatteista... :eek: Missäköhän mokomat ovat maanneet.... :LOL:
 
Linea negra on löytynyt jo pitkään ja on piiiitkä eli häpyluusta rintoihin, poikki koko mahan: Niin ja tyttö siis tulossa eli siitä "vanhan kansan uskomuksesta" et kysessä poika-viiva.

Ruskeat läikät naamassa = maksaläiskiä. Ei kandee ottaa aurinkoa päälle kun tummenevat ja suurenevat siitä. Tyypillistä raskaana olevalle, näin luin. Ai niin ja häviävät sitten ajan kanssa (jos siis ei tummenna niitä auringossa...). Niihin myydään muuten apteekissa joitain "tippoja" oliko Kanfer(?) -tipat nimeltään, jotka vaalentavat noita.

Luomia nekin kuuluu raskauteen (luin taas...)

Jenni: ihana vauva!!!:heart:

Katrinainen/ Carmen/ Dora: tsemppiä ja menox! Tulkaa sit pika-pikaa kertoo tuntemukset ja kuulumiset!!! Carmen ainakin tilanne-katsausta, pliis.
 
Jenni ihana tyttö!

Linea negra löytyy myös täältä, navasta alaspäin...ei kovin tumma kuitenkaan.

Jännää, kun joillakin alkaa lupaavat oireet lisääntyä :) . Saadaan pian lisää
mukavia vauvauutisia.

vauvanpyykit olen pessyt Minirisk pesuaineella.

Marimint ja pikkuinen rv 37+3
 
ihan haikeena luen teidän raskaus juttuja... :/ hassua ku ikävä jo sitä pallomahaa itellä..
vaikka olin varma etten kauheasti kaipaisi sitä oloa enää. nyt ei närästä. ei ole levottomat jalat pääsee liikkumaan hyvin yms..mut silti sitä vaan kaipaa..!!!!

kävin poikaa katsomassa. ja harjoiteltiin rinnallakin oloa. on se mies kuitenki ku ymmärti nopeasti tissin päälle.. :LOL: tosin kauaa ei jaksanu makustella ku antibiootit väsyttää kuitenkin. tulehdusarvot oli nyt noussut 96:n mutta se olikin odotettavissa kun infektio-oireet oli niin selvät. nyt lauantaihin asti putoaa antibiootit ja sit jos laskee hyvin niin kotiinpääsy olisi edessä. mut ennen sitä ei tarvitse haaveillakaan.. :(
muuten oli pirteämpi kyllä ja jaksoi tillistellä sylissä pitkään.
ikävä oli kova ku poislähdön aika tuli ja itkun kanssa hyvästelin pikku paketin :'(
mutta hyvässä hoidossahan se on siellä. ja aamulla takaisin sitten toista hoivaamaan.
ihan on valloittanut äidin sydämen täysin tuo pienen pieni ihmisen alku. :heart:

jaksuja kaikille lylleröille! ja alkakaahan jakautumaan nyt muutkin pikku hiljaa..

nemika+jäbä 38+2 :LOL:
 
VAUVAPYYKIN; pesen ilman huuhteluainetta käyttäen allergiatestattuja hajusteettomia pulvereita. esikoisella ja mulla itellä aika herkkä iho ja yhden hajusteellisen pulveripesun jälkeen poika oli päästä jalkapohjiin asti näppylöillä joten en sen jälkeen ole hajusteellisia pesuaineita käyttänyt.

LAKUPIIPPU; esikoinen kiinnittyi noin kaksi viikkoa ennen synnytystä.

KYSYMYS: esikoisen hoitopaikassa on vesirokkoa ja nyt pelkona seuraavat viikot jotta onko esikoinen saanut tartunnan, no tämä pelottaa mua itseäni suuresti koska en itse ole vesirokkoa sairastanut. huomenna soittelen asiasta kyllä neuvolaan, on vissiin mahdollista saada estolääkitystä?? tämäkin tähän vielä just sairastin viikonloppuna oksennustaudin, ei kivaa ei..pelottaa vauvan puolesta :(

(.)eilen kävin tyksissä kääntymässä huonon vointini takia ( oksentanut toista päivää ja tosi heikko olo ) käyrää otettiin aika pitkään, oli liian korkee ja tasainen syke huiteli koko ajan 150-170 väliä eikä liikkeitäkään paljoa tullut mutta lääkäri päästi kuitenkin käyrästä läpi, tuo korkea syke johtui mun huonovointisuudesta kuulemma. tämä oli jo kyllä toinen kerta kun tuli tasaista käyrää mutta aina mut on pois tyksistä päästetty ja kaikki on aina hyvin, viis käyristä. rupee ärsyttää koko paikka, liukuhihnatoimintaa... vauva voi kuitenkin ultran mukaan hyvin ja nyt tänään on liikkeitäkin jo tuntunut paremmin. perjantaina uudesti tyksiin ja silloin katsotaan tarkemmin virtaukset ja vauvan kokoarviota ja tietty käyrää. paikatkin se hätäseen tutki ja hänen mukaansa paikat kiinni ja kiinteähköt ja käsikopelolla 3cm. ( 6 viikkoa sitten paikat oli pehmeät, kiinni ja käsikopelolla 1,5cm ) joten parempaan päin menossa kun kanavakin on kasvanut pituutta,heh

kurpitsa rv34+3
 
Taitaa se Katrinainen olla vihdoin tosi hommissa :)
Nemika Pakko kysyä että paljonko sulla tulikaan yhteensä kiloja nyt? ja meneekö sulle jo tavalliset housut jalkaan? :D anteeksi tämä tälläinen kysely, mutta kun odotan itse niin kovasti että sais vaan vetää omat housut jalkaan eikä kulkea gollece housut jalassa :ashamed: :D
 
Iltaa.

Pikaisesti kävin lukemassa kuulumisenne ja päivitin etusivun. Ollut tässä taas päivät täynnä touhua, jos sit huomenissa ehtis lueskeleen oikein ajatuksella ja jopa jotakin kommentoimaankin.

Hyvää yötä kanssa sisaret.

Jossu & Hemuli 35+0
 
Katrinaiselle onnea matkaan!

Pesuaineiseta kaytetaan sellaiseta nestemaista ekoveria, ei oo zeoliittia mukana, ja pitais olla luonto ystavaalista. Myos kodin muut puhdistus aineet ekoveria.

IkaG Mina 37 syksylla 38 ja mies 1/2 vuotta nuorempi! eli ollaan nestoreina matkassa.

Laakarilla kaynti tanaan. Veren paineet katossa huiteli 140/100 ja tarkkailussa hiukan aikaa ja laakkeet kotia mukaan ja lepoa. Suunnitelivat osastolle ottoa, mutta luuen ettei ollut paikkoja. Huomenna uudelleen mittauksiin. Onneksi eka pissa nayte oli puhdas. huomenna kuulen myos verinaytteen tulokset. Tuli kiire pesta yopaitulit sairaala kassiin ja katsoa vauvalle vaatteita yms.

pinnasanky on palasina, mutta maali on ostettu. moses baskettiakaan en ole pedannut. huusholli muutenkin mullin mallin kun keittion kaapit odottaa asennusta olohuoneessa. En nyt ota stressia.

LC ja baby 36 vkoa, toivottavasti viela saa kasvaa ainakin 2 viikkoa
 
Huomenet! jokohan katrinaisella on nyytti? =)
Edla-mamma Kävin muutama viikko sitten lekurille, koska mulla meni täysin tunnottomaksi vasemman jalan ulkosyrjä. Kuulemma hermopinne, joka loppuu synnytykseen, tai sitten ei, mutta anyway ihan vaaratonta.

(.) No nii. Tulipa käveltyä eilen pikkasen pitempi lenkki ja oon ollut sen verran kipee koko yön ettei nukkumisesta tullut mitään vaikka panadoliakin söin. Saa nähdä missä lukemissa verenpaineet huitelee; mulla vaikuttaa väsymys lukemiin. Neuvola olis muutaman tunnin päästä. Tuntuuko teillä vauvan liikkeet kauhean selvästi? Mietin jo tuossa, että onko mulla lapsivesi kadonnut johonkin kun tunsin eilen vauvan ääriviivat ihan selvästi. En ole niitä ennen näin selkeästi tuntenut....pitää mainita terkalle asiasta.
 
kurpitsa rv 34+3 kirjoitti:
(.)eilen kävin tyksissä kääntymässä huonon vointini takia ( oksentanut toista päivää ja tosi heikko olo ) käyrää otettiin aika pitkään, oli liian korkee ja tasainen syke huiteli koko ajan 150-170 väliä eikä liikkeitäkään paljoa tullut mutta lääkäri päästi kuitenkin käyrästä läpi, tuo korkea syke johtui mun huonovointisuudesta kuulemma. tämä oli jo kyllä toinen kerta kun tuli tasaista käyrää mutta aina mut on pois tyksistä päästetty ja kaikki on aina hyvin, viis käyristä. rupee ärsyttää koko paikka, liukuhihnatoimintaa... vauva voi kuitenkin ultran mukaan hyvin ja nyt tänään on liikkeitäkin jo tuntunut paremmin. perjantaina uudesti tyksiin ja silloin katsotaan tarkemmin virtaukset ja vauvan kokoarviota ja tietty käyrää. paikatkin se hätäseen tutki ja hänen mukaansa paikat kiinni ja kiinteähköt ja käsikopelolla 3cm. ( 6 viikkoa sitten paikat oli pehmeät, kiinni ja käsikopelolla 1,5cm ) joten parempaan päin menossa kun kanavakin on kasvanut pituutta,heh

kurpitsa rv34+3 [/quote]


:wave:
ulkopuolisena kommentoisin tuota kanavan kasvua.
miulla alettiin 26 viikolla tehostetusti tarkkailla, kun rupesi kohdunkaula uhkaavasti lyhenemään. 18 viikolla oli 4,5cm ja sit seuraavan kerran 26v oli 2.8cm ja siitä vielä lyheni 2cm. jäin sairaslomalle ja sit yks kaks viikolla 34 olikin palautunut takaisin lähes alkuperäiseem mittaansa. kuulema lepo voi saada tämän aikaan.
nyt alkaa viikko 37 ja olis lääkäri saa nähdä mitä tapahtunut nyt tällä välin ja alkaako synnytys lähestyä.
 
Huomenta!!

Jokohan se katrinainen on pikkuisensa pukannut maailmaan?! :D =)

poika04, täällä ei oli paljoa ollu hytisemistä, mutta sen sijaan on ollu semmosta rauhallisen tasaista ylös alas heilumista. Mitähän lie sillon tekee? :D

Pesuaineista, pesin vauvanvaatteet hajusteettomalla aineella, mutta nyt sen tilalla on ihan tavallista nesatemäistä pesuainetta, pitääkö hankkia vauvalle oma pesuaine???? Voi että kun olen niin tietämätön näissä hommissa. Monet on sanonu ettei ole käyttänyt huuhteluainetta, miksi? Pesin vauvelin vaatteet joku aika sitten enkä muista käytinkö huuhteluainetta, onko siitä haittaa jos käytin? :ashamed: :| :/
Pesettekös tulevaisuudessa vauvan vaatteet ja omat vaatteet erillään vai yhdessä? :ashamed: =)

Luomia on tänne tullu myös jonkin verran, rintojen ympärille suurin osa ja jotkut on vielä semmoisia näppylämäisiä/nipukoita (mutta tositosi pieniä).

Onko muillakin aamuisin paikat ihan kipeänä ja juntturassa? Nivelet ihan kipeenä....

Mutta eipäs tässä oikein muuta, supistelemattomana päivänaloitukseen :p

santrra 38+3

P.S. Linea negra on häpyluusta rintojen väliin ja poika on tulossa (ainakin pitäisi olla) :D :p
 
Huomenta!

Ekaksi omaa napaa: Eilen piipahdin äitipolilla, vauva ei ollut perätilassa, vaan pää alaspäin, hiukka vinossa. Siinä ultratessa ja lääkärin kopeloidessa tajusi sitten oman parhaansa ja työnsi päänsä vihdoin ja viimein lantion yläaukeaan. Olo on huojentunut.
Kiinnittymisestä joku kyseli: ensimmäinen muistaakseni jo kk aiemmin kuin syntyi ja muut sitten vasta synnytyksen jo käynnistyttyä.
IkäG minä täytin justiinsa 39 ja mies 45.
Jaahas, uhmaileva kuopus heräsi, täytyy jättää jutut lyhyeen...

Kuulumisiin :wave:

Annastiina, rv 37+2
 

Yhteistyössä