Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Olen jotenkin eksynyt tänne lukemaan vaikka tipuinkin tästä ryhmästä jo kun km raskausviikolla 5+3 tuli.
Olen sydän syrjällään lukenut että monella ollut vuotoa ja huoli km varmasti on kova. Mulla tuli ensin rusehtavaa tuhrua ja sitten seuraavana päivänä v.pun.limaa ja sitten oli vuodoton päivä..mutta seuraavana aamuna tulikin jo puhdasta verta kera klimppien, vuoto oli kohtuullista ja kivut myös, vuoto kesti n.5vrk ja sen jälkeen tuhruttelua viikon verran,
toki henkinen kipu on aina kovempaa.
Mietin mitä tein väärin ja mikähän minussa oli vikana ettei pieni pysynyt matkassa mukana, mutta tiedän että näin ajattelu on väärin enkä voi syyttää km itseäni, eikä meistä kukaan voi.
Voimia ja jaksamista kaikille jotka joudutte km kohtaamaan!!!
 
Voisin liittyä erittäin varovaisesti mukaan. La olisi 3.6 mutta ainakin aikaisemmat lapseni ovat syntyneet reilusti ennen la.
Eli 3.6/Helmut/neljäs

Vielä en ainakaan halua fb ryhmään. Katsotaan ensimmäisen neuvolan(ultran) jälkeen.
 
Po
Pillipöllö ilmoitti vasta että hän on ollut tosi kiireinen, joten ei ole ehkä ehtinyt käydä täällä. Voin tuolla face ryhmässä vinkata, että täällä olisi ryhmään haluavia :)

Itse ei ole ennättänyt täällä enään juuri kirjoitella, mutta lukemassa käyn aina kun ehdin.

Toivotaan Merikki että on ihan harmitonta vuotoa :love:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :love:
 
Maanantaina on eka neuvolakäynti ja joo kiva mennä mutkun tiedän et sielä täytetään kasa papereita ja jutellaan mukavia odotan vaan et viikot menee nopsaan ja pääsee ultraan varmistamaan että matkustajalla on kaikki hyvin. Miten muuten te joilla on muita lapsia ootteko kieltäny kokonaa pomppimasta tai muuten runnomasta mahaa? Mietin tässä vaan kun esikoinen on ihan taapero ja tykkää pomppia ja tehdä kaikkee mun mahan päällä et onks siitä jotain haittaa :cautious:
 
Maanantaina on eka neuvolakäynti ja joo kiva mennä mutkun tiedän et sielä täytetään kasa papereita ja jutellaan mukavia odotan vaan et viikot menee nopsaan ja pääsee ultraan varmistamaan että matkustajalla on kaikki hyvin. Miten muuten te joilla on muita lapsia ootteko kieltäny kokonaa pomppimasta tai muuten runnomasta mahaa? Mietin tässä vaan kun esikoinen on ihan taapero ja tykkää pomppia ja tehdä kaikkee mun mahan päällä et onks siitä jotain haittaa :cautious:
Kyllä se pieni sielä on suojassa. En oli huolissani. Mä oon lapsilta saanut isompi ja pienempiä töytäisyjä ja en oo kieltänyt koskaan syliin tuloa.
 
  • Tykkää
Reactions: kipaaa
Voi kun @Merikki kaikki olisi hyvin! Laitahan tilannepäivitystä. Mun yhdellä ystävällä oli pahaakin vuotoa alkuraskaudessa, mutta kyseessä oli ollut vain joku myooma mikä oli vuotanut pois ja vauvalla kuitenkin kaikki hyvin (y)

Onnea @Elysee :love::love: voi kun saisi itsekin samanlaisia uutisia ensi viikolla.

Tänään oli aamulla tosi huono olo ja meinas jo laatta lentää. Nyt viime päivinä tuntuu, että pahoinvointi olisi siirtynyt enimmäkseen vaan aamuun. Eilen tuli myös syötyä aika huonosti koko päivä mikä varmaan heti vaikuttaa. Muuten olen kyllä pyrkinyt syömään terveellisesti ja säännöllisesti:geek: Olen myös jättänyt viikottaiset karkkipäivät pois.. toisaalta nyt kun ei saa syödä lakua tai salmiakkia niin eipä juuri mitään suosikkikarkkeja saisi syödäkään, mikä on ehkä ihan hyvä :ROFLMAO:
 
Maanantaina on eka neuvolakäynti ja joo kiva mennä mutkun tiedän et sielä täytetään kasa papereita ja jutellaan mukavia odotan vaan et viikot menee nopsaan ja pääsee ultraan varmistamaan että matkustajalla on kaikki hyvin. Miten muuten te joilla on muita lapsia ootteko kieltäny kokonaa pomppimasta tai muuten runnomasta mahaa? Mietin tässä vaan kun esikoinen on ihan taapero ja tykkää pomppia ja tehdä kaikkee mun mahan päällä et onks siitä jotain haittaa :cautious:
Mä oon kieltänyt kyl et ei saa potkia äitiä mahaan, kuopus etenkin rymyää niin kovin viel et vahingos potkii. Esikoinen aikoinaan potkas mahaa jotenkin niin lujaa - kun nykyistä kuopusta odotin - että se kipu oli päiväkausia todella kova, ja neuvolassakin ultrattiin varuiks et mitään ei käynyt. :cautious:

Niin nyt sit kieltänyt suoraan, kun mulla edelleen hirmu voimakkaasti juilii mahaa - niin en nyt lisävihlaisuja kaipais. :D

Syliin saa tulla, mut rauhallisesti. Lähinnä kyl siksikin kun ruvennu olee jatkuvasti niin etova olo, et vähänkin kun mahas tönäisis, niin varmasti oksentaisin. :sick: Eikä kauheesti haluis kahden juorukellotaaperon nähden oksennella. :whistle:
 
Mahtuuko mukaan? :) Täällä Santso, 27, ensimmäinen, JS.

Positiivinen testi tehty ja laskettu aika edellisten kuukautisten mukaan laskettuna sopivasti 30.5.! Katsotaan kuinka tässä käy, ehtiihän sitä tapahtua vaikka mitä. Otetaan siis vastaan se mitä tulee!

Mutta on tätä jo odoteltukin, ainakin minä olen. Puoliso myös varovaisen innostunut ja hirveän kiinnostunut aiheesta. Mutta oireita, niitä ei ole yhtään, ellei tajutonta kylmyyttä ja muuta kuumefiilistä lasketa. Tai ehkä olen vain mystisessä, muutoin täysin oireettomassa kuumetaudissa.

Ihanaa odotusaikaa ja paljon tsemppiä kaikille :)
 
Tervetuloa Santso!

Kiitos ihanista kannustuksista kaikille! Tänään ei ole vuoto onneksi jatkunut. Toisin kuin pahoinvointi. Tuntuu, että puolentoista tunnin välein pitää syödä jotain tai tulee taas paha olo. Ja kaikki ruokakin tuppaa kuvottamaan, väkisin pitää syödä kun tietää, että se auttaa kuvotukseen. Oon ihan kyllästynyt jatkuvaan syömiseen. Mutta täytyy toivoa, että pahoinvointi on hyvä merkki.

5+4
 
Vissiin hormonit tekee mulle tepposiaan, oon jo parina yönä heränny hiestä niin märkän, et lakanatki on ihan kosteat. Viime yönä vielä siihen päälle herätessä niin hirveä pahoinvointi, et lähellä oli ettei tullut ylös. Mulla ei oikeestaan ikinä oo kuuma nukkuessa niin yhdistäisin tän kyllä suoraan raskauteen.

Tolkuton väsymys jatkuu edelleen, oon aina ollu aamuyölle kukkuja ja pärjänny vähällä yöunella. Nykyään on kymmeneltä viimeistään taju pois, oikeestaan plussasta lähtien.

Oon kertonu mun äidille raskaudesta, ja parille kaverille. Oli kiva kyl jakaa tieto jonkun kanssa. Ei millään kyl malttais oottaa et viikot kuluu et pääsis edes vähän turvallisempaan oloon. Tänään siis ultran mukaan 7+1. Viikon päästä ollaankin sit jo kolmannella kuulla :)
 
Paljon tsemppiä @Merikki <3 Voi tässä vaiheessa vain kuvitella kuinka kova sinun huolesi voi olla, onneksi vuoto on tyrehtynyt ja ilmeisen tavallinen oirehan se lienee alkuraskaudessa. Täällä ollaan todnäk viikon verran sinua jäljessä :)

@Vonpoodle, allekirjoitan tuon läheisten "vertaistuen", kuka parempi tai kokeneempi kuuntelija kuin oma äiti! Täällä lähti myös soitto heti ensimmäisenä äidille, kun plussa tuli mittariin.

Oireista: Kuuluuko järkyttävä jano raskausoireisiin? Ihmettelen myös, kun rintoja ei arista ei sitten yhtään. En suostu huolestumaan vielä..
 
Mulla oli vielä viikko takaperin koko ajan jano ja sen seurauksena saiki juosta koko ajan vessasa! Nyt se on vaihtunu sitte jäätävään väsymykseen. Ihte kans aina kukkunu myöhään ja nyt saa olla jo yheksältä menosa sänkyyn! 6+6
 
Mites, onko muilla mielihaluja? Itsellä menee vaan kaikki raikas - ja lounaaksi töissä eilen salaatti, pötkö hedelmä mentoseja ja mansikkaremmirulla :)LOL:.)Kaikki lämmin lähinnä oksettaa. Kiivejä kuluu _paljon_ ja mitä kylmempää ja kirpeämpää - sitä parempaa. Etenkin toi kirpeiden karkkien himo on aivan valtava. :p

Mehujäitä söisin muuten, mut kotona sit lapset vinkumassa itselleen ja ei ihan viitsi huvikseen joka päivä jäätelöä tarjoilla. Muutenkin nuo lapset alkas olee vähän ylikiinnostuneita mun olosta, niin ei passaa höllätä roolia niin paljon et yhtäkkiä tarjoiliskin sokeria muuten vaan keskellä viikkoa. :whistle:
 
Mulla tekee kaikkea rasvaista ja suolaista mieli, makeaa ei niinkään. Mielihalut on kyllä voimakkaampia kuin ekassa raskaudessa.

Ja ihan tosiaan itselläkin välillä alkaa ihme asiat itkettää. Kuten vaan ensimmäisessä taaperon päiväkodin vanhempainillassa kun tuntui, että miten se on jo niin iso! Tai työpaikan srategiaesityksessä henkilöstöjohtajan lässyt fraasit, että henkilöstö on tärkein voimavara ja yhteistyöllä menestymme.

Mulla on kans ollu jatkuvaa janoa ja vessassa juoksua aiemmilla viikoilla.

Kokopäiväkuvotus jatkuu. Onneksi tänään on saanut nukkua pitkään ja pötkötellä päiväunille nukuttaessa.

Huomenna pitäisi suoriutua brunssille kavereiden kanssa ja vielä veljenpojan synttäreille.

5+5
 
Mulla on ihmeen vähän oireita nyt. :( no toivotaan että kaikki on kunnossa. Aamuisin en tahdo saada syötyä ja janottaa kans ja koko ajan pissahätä. Mutta muutoin jotenki väsymystä lukuunottamatta tuntuu, ettei juurikaan ole oireita vielä (?)

Juuri lojun täällä poreammeessa. :love: mies on joukkueen saunaillassa ja poika mummolassa yötä. Ihanaa omaa aikaa! :love: mies on aina kans kotona niin kiva kun sekin välillä käy jossain. Huomenna meen sitten aamuvuoroon jo seitsemäksi.

Mini-n-n ja minimuru 6+3
 
Mulla tekee kanssa koko ajan jotain rasvaista ja suolaista mieli. Äsken oli aivan pakko saada pizzaa :p. Rasvaisia juustoja uppoaisi kanssa ja sipsejä. Kaikki edellä mainitut sellaisia, joita ei normaalisti tee mieli juuri koskaan. Naama kiittää uudesta ruokavaliosta ja kukkii kuin teini-ikäisellä... Epäterveellisen vastapainoksi tekee sitten onneksi mieli syödä hirmuisia määriä omenoita :).

Oltiin tänään reippaalla kävelylenkillä perheen kanssa aurinkoisessa säässä. En meinannut pysyä muun perheen vauhdissa mukana ollenkaan ja nyt olen ihan tööt, vaikka käveltiin vain 5km :barefoot:.

Ja joka päivä närästää :sick:. Örp.
 
Mulla tulee pahoinvointi aaltoina, lähinnä on yöllistä. Äsken söin palan tota snickerskakkua ja nyt on sellanen olo et koht lentää...

Reilun viikon päästä ois eka neuvola, kääk. Vaiks eipä siel muuta tehdä ku täytellään lappuja lapun perään. Jotenki kyl tekee hommast konkreettisemmankin, vaiks oonhan mä jo pikkuisen nähny ultrassa :)

Ei kai se taas auta ku kömpiä sänkyyn pikkuhiljaa ku väsy painaa.
 

Yhteistyössä