Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

Mä nyt sitten tilasin niitä imetyspaitoja taas Asokselta muutamat :p Löytyi alesta ihan ok hintaisia ja kivannäköisiäkin. Mietin kyllä vähän kans, et uskaltaisiko just jostain Wishiltä tilata jokusen imetyspaidan tai -topin. Oon vähän skeptinen noiden suhteen mutta toisaalta, niin kuin StiinaM kirjoitti niin eipä ne kalliimmatkaan aina kestä. VauveliVanhalle: toki imetys onnistuu ilman imetysvaatteitakin ihan hyvin (liivejä kuitenkin suosittelen) mutta kyllähän ne vähän hommaa helpottaa ainakin julkisilla paikoilla. :)

Multa ei ole otettu sf-mittaa koko raskauden aikana :p En tiedä johtuuko siitä, kun vauvan kokoa seurataan ultrassa niin tiheään? No ens viikolla mulla on pitkästä aikaa neuvola että jospa siellä mitattaisiin, en tiedä. Viime raskaudessa kyllä mittailtiin sitäkin. Ultraankin pääsen taas 2 viikon päästä jännäilemään, onko bebe pysynyt vielä keskikäyrillä kuten tähän asti :love:

Mullekin iski kamala flunssa nyt päälle. Tai en tiedä onko tää oikeasti edes niin kamala, mutta tässä vaiheessa raskautta kaikki tällainen ylimääräinen kyllä tuntuu ja kovasti. Onneksi mies sai tämän ja huomisen vapaata töistä, niin on sitten ollut tuon taaperon kanssa ja itse olen saanut levätä. Tähän päälle vielä iskias-kivut ja närästys, joka rantautui nyt viime yönä ekaa kertaa tännekin. :sick:(y) Kaikki vaivat kerralla vaan!

Ihana kun taapero (1v8kk) on alkanut kovasti halailemaan ja pussailemaan mun mahaa :love: Ja osoittaa, että siellä on vauva. En silti usko että ihan kamalasti tätä hommaa tajuaa, mutta on se vaan silti jotenkin niin liikkistä. :love:

Tuntuu niin oudolta, kun ei tälle toiselle vauvalle tarvi

Pupumama ja Pottu 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Imetysvaatteita löytyy täältä kahden perustopin verran sekä imetysrintsikat, jotka ostin tossa pari kk sitten, kun ei enää vanhat rintsikat mahtuneet enkä viittinyt ostaa tälle lyhyelle ajalle normaaleja isompia. Saas nähdä, miten koko muuttuu kun pääsee (toivottavasti) imettämään, mut onpahan nyt jotkut... noi topit olen saanut kaverilta - varmaan helpottaa alkuun kun on kesä ja voi sit käyttää jotain iso kaula-aukkoisia toppeja ja esim tuubitoppeja hommaa helpottamaan. Mut muuten ajattelin hankki vasta sit, kun näkee, että mikä toimii ja mikä ei. Kotona se nyt on varmaan se ja sama, mitä on päällä, mutta kun ihmisten ilmoille lähtee ja tarttee imettää missä sattuu, niin oishan se kiva, että ois säädylliset vaatteet.

Nenä kans tukkoinen - yks aamu tuli aivan hulluna verta, kun niistin. Kuivat limakalvot siis vaivaa täälläkin. Muuten oon koko raskauden ajan onnistunut välttämään kaikki flunssataudit.

Tänään 28+0 eli tästä se vika kolmannes sit alkaa :). Maha on jotenkin räjähtänyt valtavaksi palloksi tässä viime viikon aikana - oiskohan se merkki siitä, että tyyppi ois kääntymässä poikkiasennostaan pystyyn (kääntyispä nyt vaan suoraan raivotarjontaan ja pysyisi siinä :))

Kolme viikkoa seuraavaan neuvolaan - jotenkin tuntuu hurjalta, että vieläkään seuraamista ei oo tuota useammin, mutta siitäpä se taitaa sitten tihentyä ja toki nyt kun itsekin liikkeet tuntee, niin varmasti osaa ollakin hereillä, jos jotain kummallista olisi ilmassa. Ja toisaalta, jos esim supistusten vuoksi tarve käydä jossain, niin sithän sitä seurantaa saa. No mut seuraava steppi on isyyden tunnustus. Kiva kun sen voi nykyään tehdä neuvolassa. Onkos muilla tarvetta tunnustaa isyyttä vai ollaanko täällä onnellisesti avioliittojen satamassa? Mitä fiiliksiä herättää?
 
Täällä myös luettu ahkerasti mutta kirjoittelua ei vaan saa aikaiseksi. Varustehankinnat on vihdoin aloitettu ja nyt löytyy yhdistelmät, kaukalo+telakka, pinnasänky ja vaatteita pienelle. Itselle on jo hankittu rintakumit, viidet imetysliivit (kolmet tavalliset ja kahdet pehmeät yöliivit), yksi imetystoppi ja pari lyhythihaista imetyspaitaa sekä liivinsuojia. Tarkoitus on täysimettää tätäkin pientä suositusten mukaan. Äitiyspakkauksen tilaamisen jätän ihan viime tinkaan jos nyt sattuisi saamaan jo uuden pakkauksen. Periaatteessa mitään ihan pakollista ei puutu, joten näillä pääsee ainakin alkuun. Hommataan lisää jos tarvitsee.

Musta tuo isyyden tunnustus olisi kummallista jos kuitenkin asuu yhdessä, onneksi ei tarvitse kun ollaan naimisissa.

Nenä on tukossa varsinkin aamuisin ja verta tulee niistäessä myös täällä.
 
Ei imetysvaatteita ole pakko olla. Löysä tai venyvä paita esim. toppi jota saa laskettua alas tai nostaa vaan helmasta ylös niin toimii, mutta on ne ihan käteviä ja kivoja, suojaakin antaa. Mulla on niin pitkä imetystaival kun suoraan esikoisesta jatkuu tähän seuraavaan, niin oon ihan mieluusti niitä ostellu. Kohta pitäis tulla postista kun tilasin sellaisen suomalaisen tuotteen kuin Maitotyttö-imetystunikan KÄYTETTYNÄ 50 e facebookin Maitotyttöset-sivustolta. Ne on tosiaan uutena jotain 80 e ja tuohon hintaan niitä käytettyinä myydään ja ihmiset ostaa. Pakko varmaan olla sit hyvä mut vähän hirvittää. :LOL: Nättejä ne on ja voisin kuvitella käyttäväni vaikken imettäisi edes enää.

Mun raskausuimapuku on menny hukkaan niin tilasin nyt Zalandolta uuden jossa on samalla imetysluukut, kuitenkin kesä tulossa. Oon nyt toden teolla ajatellut skarpata eli vähennän sokerin ja yritän liikkua siinä määrin mitä pystyn. Tuntuu niin valtavan isolta tää maha jo ja tukalalta olo. Sukkapuikkovihlaisuja liikkuessa ja vauva painaa virtsarakkoon ym.

Kiitos kysymästä Babies, huomenna on lääkäri ja jos ymmärsin oikein niin myös ultra. Ei ole niin pitkäkestoisia suppareita ollut enää, mutta välillä kiristelee varmasti ihan normaalisti. Kiva kuitenkin tarkistaa onko kaikki niin kuin pitää. Ja jos se sukupuoli sieltä paljastuisi niin olisihan se ihan mukava juttu.. :)

Niin ja täällä kans nenätukkoinen!
 
  • Tykkää
Reactions: forester ja Spukka
Heippa pitkästä aikaa!
Oon käyny lueskelemassa säännöllisesti kuulumisia, mut kirjoittelut omista kuulumisista jäänyt!
Elämä on ollu nyt tasaista lun saikulla ollu kohta jo kuukauden ja lisää olen hakemassa. Teen tosi fyysistä työtä ja nyt noita suppareita tulee tosi herkästi ja osa muuttunut kipeiks, siis sellasta menkkajomotusta ja selkää jomottelee kans sillon, et kai ne supistuksia on.. Mut sen verran aattelin olla nyt itsekäs ja olla saikulla ettei vaan tapahdu mitään liian aikaisin.
Myös mun nenä aamuisin tukossa. Ihmettelin asiaa kovasti kun en muistanut tällaista ekasta raskaudesta mut olihan sitä tosiaan silloinkin. Inhottava vaiva mut onneks menee ohi!
Mulla on nyt alkanu selkeesti hormoonit hyrräämään, ei mitenkää toivotulla tavalla, kun kiukuttaa ja itkettää tosi herkkään.. Mies saa aika hyvin tietoa millon joku pielessä! Olinkii ihmetelly et kokoajan tähänasti ollu tosi tasaista elämää et missähän ne tunnemyrskyt on, mut sieltähän ne sit tuli! :whistle:
Potkut tuntuu napakoina ja välillä kunnon jumppaa vedetään, et tuntuu ettei jätkä mahdu yksiöönsä. :love:
Voikaa hyvin ja ihanaa kun paistaa aurinko! :love:
Leenulainen 27+6
 
8YW
Heippa kaikille
Saako pompata mukaan? Vasta opettelen täällä käyttämään kanavaa.

Täällä toukokuun lopun lasta odotellaan. Ennestään löytyy vauvalle sisko ja veli. Koska pitkäpitkä aika ehdittiin läpikäydä tyhjällä sylillä, ja oltiin jo surutyö tehty, en vieläkään aivan täysin ymmärrä, että meille tuleekin vauva. Siksikin olisi tärkeää hypätä mukaan keskusteluun.

Täällä on alkupahoinvoinnin jälkeen sujunut raskaus ihan hyvin. Erinäisten kiputilojen vuoksi tuli hankittua tukivyö, joka on kyllä ollut pelastus ja työt on vielä sujuneet suht ok vaikka askeleita kertyy hurjat määrät päivässä.

Raskausajan diabetes tuossa tuli kylään muutama viikko sitten, joka ei kyllä yllättänyt, kun painoa oli päässyt edellisenä vuonna kertymään yli oman tarpeen. Nyt sitten odotellaan polilla käyntiä, mitä tämä tarkoittaa loppuraskauden osalta. Ruokavaliota tiukasti noudattaessa ei arvot poksu.

Ja niissä raskausviikoissa en pysy yhtään mukana, kun työ pitää niin kiireisenä. Nyt on kai jotakuinkin rv28 (y)

~8YW ja Tyyppi
 
Me saatiin tyttölupaus :barefoot::love: Oma vahva tunne olis siis oikeassa, mistä sekin oikein tulee?? Muutenkin kaikki hyvin, koko keskikäyrällä, kohdunkaulaa jopa 4,7 cm, vauva potkii napakasti yms. yms. Painoa on tullut ja kehotti että menisin kuitenkin vielä loppuraskaudesta testaamaan radin.. kai se sit pitää. Mutta nyt oon alottanut tosi motivoituneesti herkkujen vähentämisen ja uimapukua odotan postista.
Onnellinen olo :)

Tervetuloa 8YW!
 
Tervetuloa 8YW :)

Kiva että Pähkinäpuulla on kaikki hyvin, ja onnea tyttölupauksesta :barefoot:

Imetysvaatteita oon aatellut jonkun ajan päästä alkaa katselemaan. Varmaan vaan rintsikoita ja toppeja ens alkuun. Muistan jostain lukeneeni, että liivit kannattaa ottaa niin, että on kasvunvaraa kuppikoon verran, eli kannattaakohan sitten ostaa vähän reilut?

Mitähän sitä muutenkin kesällä pitää päällä, en nimittäin kyllä tule mahtumaan vanhoihin kesävaatteisiin (n) Onhan se ihan kiva ostaa vaatteita, mutta rahanmeno on ärsyttävää. Eikä sitä haluaisi kovin pitkään joutua ylimääräisiä kiloja kantamaan, niin ei huvittaisi ostaa isoja vaatteita.

Ensi viikolla taas neuvola pitkästä aikaa. Aika tuntuu kuitenkin menevän taas nopsasti, ja kohta alkaa täälläkin viimenen kolmannes :barefoot::love: Mielikin on onneksi pysynyt melko hyvänä :)

Tsemppiä kaikille mammoille! (y):)

joavi & pikkuinen 27+4
 
  • Tykkää
Reactions: Liinu_
Tervetuloa 8YW, kiva saada vielä lisää porukkaa mukaan :) ja Pähkinäpuulle onnea tyttölupauksesta :love:

Kesällä vaan jotain rentoa ja mukavaa päälle :) Mulla ei ollut viimeksi kesävauvan kanssa ongelmia mahtua vanhoihin mekkoihini ja yläosiin onneksi, mutta lantio oli leventynyt sen verran että mitkään vanhat shortsit ei kyllä menneet päälle :p

Täällä edelleen kauhea flunssa, tuntuu ettei mene ohi nyt ollenkaan. Ihan mökkihöperöitynyt olokin kun en ole kolmeen päivään ollut ulkona :oops: Kiva kuitenkin kun vauva jaksaa liikkua sitten äidinkin edestä, siis en ymmärrä miten tää tyyppi voi olla KOKO AJAN niin aktiivinen.

Pupumama ja Pottu 29+2
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Mie tuun tänne valittamaan nyt. Minuu tänään närästää, väsyttää, yököttää ja viime yönä tuntui että tukehdun hapenpuutteeseen. Lisäksi ärsytyskynnys on nykyään olematon, aamulla kilahdin sanomalehden toimittajille joiden journalismin taso on olematon. Eilen suutuin astianpesukoneelle. Mieskään ei älyä myötäillä vaan vettä lisää myllyyn.. Mihin hävisi se vaaleansininen hattarahöttö miun päästä..? Vai reagoiko elimistö näin nyt kun tositoimet lähestyy? No, kyllä mie jossain kohtaa eilen muistin olla kiitollinen kuinka helpolla olen kuitenkin tässä raskaudessa päässyt. Huomenna neuvolantätiä ja isyyden tunnustus ja perjantaina lääkärillä ja synnärillä käynti :) . Tyyppi on ehkä kääntynyt asemiin, se vois selittää tätä tukaluutta. Loppuvkosta tuo selvinnee. Hillunta on taas hillitöntä ollut pari päivää ja mie yritän tankata minkä pystyn että tyyppi jaksaa hillua.. Vaunut tuli saksasta ja vaikuttavat ihan asiallisilta, kaukaloa ja telakkaa ootellaan. Hoitopöydän suhteen oon vähän pihalla, pärjäiskö vaan jollain tasolla jonka lykkää lipaston tms päälle? Kesällä en tule mahtumaan mihinkään vanhoihin farkkuihini tai shortseihin joten aion mökkihöperöityä varmaan ja kekkuloida ilman housuja.. Toivottavasti tulee lämmin kesä. Vähän jo närästys helpotti, kiitos kun sain taas täällä avautua. F ja heppu 29+4
 
Tässä raskaudessa jostain syystä rinnat alkoivat jo kasvaa hyvin aikaisessa vaiheessa, joten normi rintsikoiden käytöstä ei enää tullut mitään.

Kävin ostamassa jo viime raskauden/imetyksen myötä hyväksi koetut Bravadon Body silk seamless liivit. Niissä on se hyvä, että venyvät aika monta kokoa, joten vaikka vielä kasvaisi koko tästä niin samoilla voi mennä. Nämä on niin pehmeät, että käyvät myös yöllä. Kokotaulukosta kannattaa tsekata, jos ei pääse paikan päälle sovittelemaan.

Liivit voi myös muuttaa normiliiveiksi, kun imetys loppuu, joten tuntuu, ettei rahat mene ihan hukkaan parin kuukauden takia. Käytin edellisiä vielä 2 vuotta imetyksen jälkeenkin. Joten vahva suositus näihin.
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Onko imetysliivit sellaiset että ne on pakko olla? Ja yölläkin pitää? Mun varustus ei ole niin iso, että en usko, että rinnat alkaisi painaa. Tottakai pidän liivejä normaalisti, mutta mulle on vain tietynmalliset liivit kelvanneet ja tietystä liikkeestä. Siellä ei ole imetysliiveinä kyseistä mallia.

Jos ei ole imetysliivejä niin sitten joutuu joka kerta aukomaan liivit jne.? Kuulostaa hirmu kätevältä.
 
@Vauveli vanhalle imetysliivejä / imetystoppia ainakin itse käytin koska muuten olisi pitänyt nukkua muovilakanassa. Maitoa tuli mulla ihan vuotamalla / valumalla äkkiarvaamatta ja jos ei olisi ollut imetysliivejä / liivinsuojia niin olisi menneet kyllä patjat vaihtoon :LOL:. Imetysvaatteet on muutenkin näppäriä siksi ettei tarvitse koko rintaa paljastaa ja riskeerata rintatulehduksen kanssa, joka voi sille alttiit yllättää kesäisinkin.
@forester mulla oli myös ihan yks kaks yllättäen tässä toissa iltana tuota samaa. Ahdisti niin pirusti joka asennossa eikä meinannut saada henkeä millään. Sitten tönin ja tuupin vauvaa ja ilm.siirtyi parempaan asentoon, koska oli helpompi olla.
@8YW Tervetuloa joukkoon, mukava saada vielä lisää mammoja :)
@Pähkinäpuu Onnea tyttölupauksesta :love:
Ihanaa pari etäpäivää töistä niin ei tarvitse raahautua officelle, vähän kun puolikas loma :ROFLMAO:
Ironmom and :ninja: pikkuninja 27+??
 
Iiiih, tänään käytiin äitiyspakkaus ja tässä on hypistelty kaikkia ihanuuksia. Oon ehkä koko elämäni haaveillut tuon pakkauksen avaamisesta ja nyt sen koin. Meinas oikeen itkut päästä jo postin tiskillä .
Muuttuu hetki hetkeltä tää epäuskoinen fiilis todemmantuntuiseksi. Etenkin kun vauva piti hereillä yöllä rajulla biletyskohtauksellaan. Jympyttäisi päivällä samaan malliin, niin ei iskisi huoli, että ollaanko siellä vielä hengissä.
Löysin myös kirppikseltä pari kivaa raskauspaitaa ja imetyspaidan. Teki tiukkaa olla tyhjäämättä koko pöytää, kun olo selkeesti vasta tuotu uutta tavaraa, super edullista ja hyvä kuntoista. Mut kyllä meillä alkaa nyt olla vaatetta pienelle niin paljon, että vaikka pesukone hajois, niin ei tartte muksun alasti kölliä.
 
8YW
@NM81 miten olet kokenut tuon Bravadon kokotaulukon paikkansapitävyyden? Etsin jälleenmyyjää läheltä, mutta ei löytynyt. Pitäisi siis tilata netistä. Äärimmäisen hyvin toimivana maitotankkerina ja jopa muodollisesti turhankin pätevänä loppuu tuo kokotaulukko Suomessa myytävistä kesken. Briteistä tilaamalla saisi "oikean" koon jopa 10e halvemmalla. Jos siis pitävät paikkaansa. Täällä lähtökoko 75G ja varmaan päädytään 80GG ja 80H välille lopulta. Ennen kuin alkaa sitten ympärysmitta taas pienentyä.

Kesäimetys on sinänsä ihanaa, että mekot on helppoja ja suht nättejäkin. Eikä tarvitse purkaa miljoonia kerroksia edestä :)
 
@8YW , jos emmit kahden koon välillä, ota pienempi. Nuo Bravadot tosiaan joustavat paljon, erityisesti ympärysmitasta. Viimeksi valitsin isommat, kun tuntuivat sovittaessa paremmilta - periaatteessa olin kokotaulukossa nippa nappa pienemmän puolella. Tai, kun niitä kuitenkin tarvii useammat, ota vähän sekaisin kokoja. Ainakin edellisen satsin eniten käytetyistä on ympärysmitta venähtänyt jotain 5+ senttiä (mutta käytinkin niitä vähintään viikonloppuisin yli 2v), joten jossain vaiheessa voi kaivata vähän napakampia.

Nyt täydennän kokoelmaani sillä pienemmällä koolla.

@Vauveli vanhalle, ajattelisin että jos joskus liivejä käyttää, niin imetysaikana, kun rinnat on aika kovilla. Alkuvaiheessa kotioloissa taisin kyllä hiippailla ilmankin. Mulla ainakin nännit oli jossain vaiheessa niin kipeinä että tasainen liivien paine oli parempi kuin satunnaiset paidan hipaisut. Normiliivien kanssa on aika hankalaa, ainakin jos takaa avattavat. Jos niitä rullailee rinnan alle tai päälle imetyksen ajaksi, voi tulla tukoksia (-> tulehduksia), on aika epämukavaa kun alun imetyksen kestää yli puoli tuntia, ja kyllähän ne rintsikatkin siitä kärsii. Töihinpaluun jälkeen jouduin usein illan ekan imetyksen tekemään työliiveillä (hyvä että takin sain päältä ottaa kun esikoinen hyökkäsi kinuamaan tissiä ja läheisyyttä), eikä se kovin mukavaa ollut, vaikka siinä kohtaa varsinainen tissittely meni jo aika ripeästi. Mä en tarvinut yöllä liivejä, enkä mitään liivinsuojuksia ehkä viikkoa lukuunottamatta.

Stiinam
 
Imetysliiveistä - minä ainakin koen ne ihan välttämättömiksi. En jaksaisi puljata tavallisten liivien kanssa. Ja minä jouduin käyttämään liivejä ihan koko ajan siksi, että maitoa tuli sekä ihan itsestään silloin tällöin että lisäksi aina kun imetin toisesta rinnasta, myös toinen rinta alkoi herua. Siinä käytinkin sitten maidonkerääjää, joka muuten vielä puuttuu hankinnoista. Muuten olisi olleet kaikki paikat maidossa, koska liivinsuojatkaan eivät riittäneet mihinkään. Joskus oli harsoliina sullottuna liiveihin ja siitäkin tuli hetkessä läpi. Todennäköisesti olen ollut edellisessä elämässäni todella tuottoisa lypsylehmä :D Aina imetyksen aluksi maitoa suihkusi itsestään.

Ja tosiaan tukevammat liivit päivisin, kun rinnoilla on kokoa, ja kevyemmät yöksi, kun niiden kanssa pitää pystyä nukkumaankin.

Mutta sen oman liivitarpeen huomaa sitten käytännössä ja saahan niitä tarpeen mukaan hommattua lisää. Yhdet kyllä suosittelisin ostamaan jo etukäteen.
 
  • Tykkää
Reactions: ironmom ja pupumama
Komppaan Pallomahatarta :) Mulla ihan samanlainen tilanne, en kyllä olisi pärjännyt ilman imetysliivejä ja maidonkerääjiä! Ja mulla oli kans melkein koko ajan liivinsuojatkin liiveissä. Itsekin oon aika pienirintainen mutta eipä se siihen maidontuotantoon näköjään hirveästi vaikuta, mulla sitä ainakin tuli ovista ja ikkunoista :whistle:

Kauhea lumipyry täällä, en tykkää! Voisin pompata jo suoraan jonnekin huhtikuun puoliväliin. :rolleyes:
 
Kiitos imetysrintsikka-vinkistä!Tilasin nyt tuolta UK:sta yhdet ja tilaan toiset lisää jos tuntuu hyviltä. Reilu 33€ oli postareineen. Tykkään muutenkin töissä käyttää kaarituettomia urheilurintsikkatyyppisiä liivejä joten hyvä jos noidenkin käyttöikä on pitkä :)

Ja tosiaan, itse olen kokenut imetysliivit käteviksi. Ostaa vaikka yhdet hyvät aluksi ja sitten lisää jos imetys jatkuu.

Tervetuloa 8YW! :)

Meilläkin täällä tooosi aktiivinen poitsu edelleen :ninja: Pelottaa jo se tuleva sokerirasituskin siinä mielessä etten varmaan pysy penkillä sen hillumisen kanssa :ROFLMAO:

Lunta tulee täälläkin :censored: Pääsispä suoraan siihen kun lumet on sulanu :love: Tähän väliin tulee vielä se kuraloska kaaos :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: NM81
Tervetuloa 8YW! Herkistyin (ylläri :D:whistle:) tuolle sinun esittelytekstille :love:. Olen kovin onnellinen teidän puolesta. Laitahan tietosi jos haluat listalle, ainakin la:n niin osaan lisätä sinut oikeaan kohtaan :).

Onnea Pähkinäpuu tyttölupauksesta! Nyt hän sitten suostui sen näyttämään (y). Olikos teidän esikoinen kumpi? Pahoittelut kun en muista...

Imetysliivit on kyllä aika välttämättömät jos aikoo imettää. Paidat ehkä ei ihan pakolliset, mutta kyllä nekin elämää helpottaa pidemmän päälle. Täällä kanssa yksi lehmä joka joutui liivinsuojia käyttämään vuoden :rolleyes:. Loput puoli vuotta tuotin sen verran maltillisesti ettei vuotanut milloin sattuu. Ja tosiaan yöllä tarvitsi liivit myös ettei sänky lainehtinut. Kiitos imetysliivi-vinkeistä! Lisääkin otetaan vastaan. Viimeksi menin vain jollain aika halpiksilla, mutta jos nyt vähän panostaisi.

Odotan niin vatsallaan nukkumista! Ehkä jo vuoden päästä onnistuu jos maidon tulo tasaantuu siihen mennessä. Vaikka sinänsä nukun kyllä hyvin tyynyillä tuettunakin, selkä vaan ei aina tykkää siitä.

En kyllä ymmärrä miten joku sanoo että vauva potkii kylkiluita!!! Miten nämä mun lapsoset aina vaan rummuttaa suoraan sanottuna mun alapäätä! Pääasia tietty että liikkuu, mutta auts!!!!

Tsemppiä oloihin forester! Ei kovin herkulta kuulosta (n). Ja ei sitä kummoista hoitopöytää tarvitse. Mutta suosittelen kuitenkin jotain sopivan korkuista tasoa, ainakaan oma selkä ei olisi kestänyt missään sängyllä vaihtamista... Puoli vuotta hoitopöydällä vaipat kuitenkin vaihdettiin, mikä on aika pitkä aika.

Pupumama, täälläkin ollaan flunssassa. :unsure:Paranemisia sinnekin! Saas nähdä jaksanko tuon pihan kolata lumesta. Pelkään ihan hirveästi että tulee se norokin vielä tähän loppuraskauteen...

Tuo lumi vaikuttaa ihan joltain takatalvelta, mutta yritetään nyt nauttia siitäkin (y)

Sulkava_ ja masukki 29+5 :love:
 
@NM81 miten olet kokenut tuon Bravadon kokotaulukon paikkansapitävyyden? Täällä lähtökoko 75G ja varmaan päädytään 80GG ja 80H välille lopulta. Ennen kuin alkaa sitten ympärysmitta taas pienentyä.
Minulla lähtökoko 75E, joka on tuossa M/L rajamailla. Kokeilin molempia ja otin isommat on sitten varaa. Eli jos olet rajakoko, niin suositan isompaa kokoa.
 
  • Tykkää
Reactions: 8YW
Kuulostaapa hyvältä nuo Bravadot! Mistä nettikaupasta Babies ostit nuo omasi? Tuli just sellanen fiilis, että ilman noita en tässä hommassa pärjää :D.

Lumityöt odottavat täälläkin tekijäänsä. Vai millonkohan tuo taas kääntyy plussalle... että jos sitten kuitenkin sulavat viikonloppuna pois, niin turha huhkia nyt ;). Oiskin jo toka kerta tänä talvena kun pääsee tekemään :D. Täällä ei juuri ole lunta näkynyt.
 
@Sulkava_ meidän esikoinen on poika niin on sitten molempaa sorttia kohta ;)

En malttais melkein odottaa pikku pirpanan syntymistä. Pääsee pesemään pientä pyllyä ja nuuskuttelmaan vauvan ihoa ja kuuntelemaan tuhinaa rinnan päällä. Ainoa huoli on että miten esikoinen kestää, mutta eiköhän ajallaan totu ja kun huomioi häntä tarpeeksi ja oikealla tavalla.

Tästä on ehkä ollut ennenkin puhetta, mutta millaisen ulkohaalarin ajattelitte hommata kevätvauvalle? Meillä ois sellanen villapuku, mut mietin oisko esim. joku pörröpuku kivempi/parempi.
 
Iso kiitos imetysliivivinkeistä! Enhän mää ajatellut että sitä tavaraa niin paljon tulee, että valuu läpi. Nyt kun on saanut pari tippaa puristettua kun oon halunnut katsoa, miltä maito näyttää ja sitten oon innoissani huutanut miehelle että jee, maitoa tulee! Oon kyllä kuullut juttua suihkutisseistä jne. ja että liivinsuojia käyttää monet, mutta en ole sen pidemmälle asiaa miettinyt.

Pitääpä perehtyä asiaan kunnolla, kun jään kotiin. Voi olla, että mulla on töitä enää viikon verran jäljellä. Jonkinlaista haikua koen siitä, että töihin tulee katkos, kun on melkein 20 vuotta töitä takana ilman keskeytyksiä.

Onko imetysliivejä topattuna? Mulla on niin isot nännit, että töröttää kaikista liiveistä läpi. On ainakin mistä vauva saa otettua kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
On niitä topattujakin imetysliivejä mutta liivinsuojatkin ajaa saman asian! Paras ettei varsinkaan alussa tule painetta rintoihin mistään kaarituista ja kovista toppauksista ym. ettei pääse tulemaan tukoksia ja rintatulehduksia. Mulla oli rintatulehdus esikoisen syntymän jälkeen ja ai että se on kipeä olotila!
Hyvä kun löytyy nänniä :D
 

Yhteistyössä