Toukotenavat 2017 <3 lokakuu

Joku kyseli vatsan kivuista, niin mulla tuntuu välillä sellaista tylppää jomotusta, ei varsinaista kipua kuitenkaan.

Tuntuu että päivät menee tosi hitaasti, vielä ikuisuus nt-ultraan. Eka neuvolakin on vasta ensi viikolla. Tänään 8+4.
Kivaa viikon jatkoa kaikille (y)
 
Täällä poksahti tänään 11+0 ja kohtua on satunnaisesti vihlonut päivän mittaan. Varmaan (toivottavasti) sen kasvamisesta johtuvaa :)

Mulle vois listaan päivittää poikaolo! Tosi hassua miten voi olla näin määrätietoinen ja vahva tunne että vaavi ois poika :eek: jännä nähä aikanaan pitääkö paikkaansa! Oireista vaikea sanoa mitään, on yhtä vähäiset/samanlaiset kun esikoisesta aikanaan, tyttö siis tuli silloin!

Vauvan vaatteita oon nyt alkanut katselemaan jo sillä silmällä ja täytyy myöntää että Facekirpulta oon jo muutaman neutraalin vaatteen jo ostanutkin ja nyt odottelen niitä saapuvaksi ja hypisteltäväksi! Ostin mm. Mini Rodinia, Marimekkoa ja Gugguuta keltaisena,
oranssina ja punaisena, mallilta semmoisia housuja ja bodyja, että käy kummalle vaan riippuen mitä yhdistää ala- tai yläosaksi

Turvotus on koko päivän kestävää ja flat masua ei mulla ole enää edes aamusta. Kauaa ei pysty piilottelemaan keneltään!

Kastehelmi_ ja Minionni 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Mullakin poksuu tänään ♡
Mä oon eilisestä illasta lähtien kärsiny pääkivusta ja aamulla heräsin nenä törrrrrkeen tukossa, aivastuttaa on kipee olo:oops: eli syysflunssaa sitte pukkaa.
Reissuun lähtö ois alkuviikosta pari päivää miehen siskon ja perheensä luona Lappeenrantaan, kiva vaihtelua vaan nuhasena :eek::D

Muuten oli ollu hyvä, hommasin dopplerin käytettynä tori.fistä sitä oon ootellu millo saapuu sais kokeilla kuuluuko vielä mitään:ROFLMAO:
parit äitiysvaatteet tilasin myös valmiiksi jo.. On sitten housut ja muutama paita valmiina kun tavan vaatteet ahdistaa. Pitääkö koittaa hommata vielä äitiys tai tavalliset toppahousut joko uutena tai käytettynä talven rientoihin ;)..

Mitäs vielä.. nukuttua ei meinaa saaha nukahdan illalla hyvin mutta sitten herään ja pyörin ja mietin kelloa aamuyöstä 4-5aikaan joka ikinen aamuyö:eek: No jospa tää joskus loppuu ja saa nukkua yönsä kokonaan heräämättä:D silti oon kohtuu pirtee aamusin, iltapäivästä väsyttää sitten jonkin mies kahtoo lapsia hetken niin saan ottaa torkut. Eipä tässä vissiin muuta.. ilmavaivat vieläkin riesana :confused::ROFLMAO: hih..

Hookoo82 & papana 8+0rv ♡♡
 
Moikka taas :)

Niin tasaista oloa ettei ole ollut oikein kirjoitettavaa, hyvä niin.
Nyt nukuin kyllä päikkärit pitkästä aikaa, väsytti niin kovasti kun meillä alkoi aamu tänään vähän normaalia aikaisemmin.
Mullakin HooHoo-82 alkanut tuo aamuöinen valvominen. Se on kyllä hassua kun ei saa nukuttua vaikka kuinka väsyttää :sleep:. Surkuhupaisaa, silloin harvoin kun esikoinen ei herätä noihin aikoihin niin itse vaan pyörii muuten vaan..

Lisäsin itselleni kanssa poikaolon, on se sen verran voimakas :rolleyes: Kahden viikon päästä ultra, vähän pelottaa. Nyt on uskaltanut ajatella asioita jo aika pitkälle niin saas nähdä miten käy...

Mulla on outoja haamupotkuja, äskenkin ihan pelästyin (n) Mun maha nyt on muutenkin aika eläväinen näin raskausaikana, siis kiertää ja pierettää ym., että en tuota toisaalta ihmettele :LOL:

Mulla on jo ihan joulufiilis :love: Olen antanut itselleni luvan alkaa laittamaan valoja ja leipomaan torttuja ja pipareita heti kun marraskuu alkaa :D Eli vielä pari viikkoa pitäisi odotella.

Eikös Vauveli vanhalle ole huomenna nt-ultra? Paljon tsemppiä siihen! :)

Sulkava_ ja masukki 10+5 :love:
 
Moikka taas :)

Niin tasaista oloa ettei ole ollut oikein kirjoitettavaa, hyvä niin.
Nyt nukuin kyllä päikkärit pitkästä aikaa, väsytti niin kovasti kun meillä alkoi aamu tänään vähän normaalia aikaisemmin.
Mullakin HooHoo-82 alkanut tuo aamuöinen valvominen. Se on kyllä hassua kun ei saa nukuttua vaikka kuinka väsyttää :sleep:. Surkuhupaisaa, silloin harvoin kun esikoinen ei herätä noihin aikoihin niin itse vaan pyörii muuten vaan..

Lisäsin itselleni kanssa poikaolon, on se sen verran voimakas :rolleyes: Kahden viikon päästä ultra, vähän pelottaa. Nyt on uskaltanut ajatella asioita jo aika pitkälle niin saas nähdä miten käy...

Mulla on outoja haamupotkuja, äskenkin ihan pelästyin (n) Mun maha nyt on muutenkin aika eläväinen näin raskausaikana, siis kiertää ja pierettää ym., että en tuota toisaalta ihmettele :LOL:

Mulla on jo ihan joulufiilis :love: Olen antanut itselleni luvan alkaa laittamaan valoja ja leipomaan torttuja ja pipareita heti kun marraskuu alkaa :D Eli vielä pari viikkoa pitäisi odotella.

Eikös Vauveli vanhalle ole huomenna nt-ultra? Paljon tsemppiä siihen! :)

Sulkava_ ja masukki 10+5 :love:
Juu huomenna on, kiitos paljon tsempeistä. Jännittää/pelottaa/odotuttaa/kauhistuttaa/vaikka mitä. Huomenna sitten viisaampi.
 
Mulla piereskely loppui. :ROFLMAO: en olis huomannut ellei hookoo olis maininnut.

Aamuöisin tulee kans katottua kelloa ja pyörittyä sängyssä.
Eilen lähdin töihin klo 6 ku ei enää jaksanut odottaa.
 
Vv tsempit ultraan! Viikot menee nopsaan, vastahan piinailtiin vahvistuuko ne viivat vai ei.. Tulethan heti kertomaan kuinka pallero on kasvanut:) ! Minnuu pierettää entiseen malliin, iltaa kohti enemmän samoin kun turvotus lisääntyy. Muuten ei mahasta huomaa vielä että raskaana oisin. Välillä on alavatsalla makuulla ollessa tuntunut venymisen kaltaista pistelyä. Olojen kanssa oli taas pari päivää helpompaa mut nyt vetämättömyys taas vie voiton. Tosin terävin huippu ellotuksesta taitaa olla takanapäin, toivottavasti. Kivaa loppuviikkoa, muistetaan ulkoilla! F ja pallero 10+5
 
Määkin tulin poksuu 10+0 poks poks <3 Vointi on kyllä parenpi ku pari aikaisempaa viikkoa, oon toki väsynyt mutta enää mun ei tarviis nukkua vuorokautta ympäri :) Pahoinvointiakin harvakseltaan, lähinnä iltaisin. Ruokahalu edelleen sillai että ei tekis mieli syödä mutta saan kuitenkin syötyä ihan hyvin, mikään ei vaan maistu niin hyvältä kuin aikaisemmin... Onneks tätä vararavintoa vatsanympärillä on niin ei tartte huolestua :D
 
Täällä kanssa yksi aamuyön valvoja joka tuli tänne poksun. Eli 11+0. Aatella että alkaa ensimmäisen kolmanneksen viimenen viikko... Ultraan on vielä aikaa liiiiiiiiikaaaaaaa (11 pv), en malta odottaa että pääsen näkemään onko tuolla joku. Justiinsa mietin sitä kuinka kamalaa olisi kuulla ultrassa että kaikki ei olekaan hyvin. Alkuun olin hieman pessimistisellä asenteella, ajattelin että se saattaa hyvinkin mennä kesken ja että ei vielä kannata liikaa innostua. Nyt taas huomaan kehittäneeni niin voimakkaan tunnesiteen sellaiseen ihmisalkuun jota en koskaan ole nähnyt tai tuntenut että oikein pelottaa mitä jos se menisi pois. Miten se toisaalta voisi edes mennä pois kun ei sitä mulla ole oikeasti vielä ollutkaan.... En tiedä osaanko selittää asiaa oikein. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :)

Täällä tasasta tahtia mennään. Melko oireeton nykyään, mutta eiköhän se kuulu asiaan. Mua niin huvittaa ku oon nähny nyt montaa kaveria ja on tullu vauvoistaki puhetta niin monen puheet on just siihen tyyliin että kun teille ei enää vauvoja tuu :ROFLMAO: voi kun tietäisivät :ROFLMAO: Vielä ei haluta paljastaa tätä kenellekkään, joten joudun vaan nyökkäilemään jutuille typerän näköisenä :geek:
Ens viikolla on neuvola, hui! Jänskättää kun sitten tää homma vahvistuu suuntaan tai toiseen, toivon todella että siihen että meille tulee se odotettu vauva :rolleyes:

Nyt ulkoilemaan :D

Tytti & vauva rv 7+2 :love:
 
Kaikki oli ok. En oikein ymmärrä, että oon todellakin raskaana ja kaikki voi olla hyvin näin vähillä oireilla. Niskaturvotukset ja kaikki muut riskit suljettu pois.

Koko oli 11+4 mut la:ta ei lähdetty muuttamaan, eli nyt on 11+2.

Ehkä sitä alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että maailma on täynnä ihmeitä...
 
Kaikki oli ok. En oikein ymmärrä, että oon todellakin raskaana ja kaikki voi olla hyvin näin vähillä oireilla. Niskaturvotukset ja kaikki muut riskit suljettu pois.

Koko oli 11+4 mut la:ta ei lähdetty muuttamaan, eli nyt on 11+2.

Ehkä sitä alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että maailma on täynnä ihmeitä...
:love: Ihan hirmuisesti onnea!
Tästä nämä jännittävät nt-ultrat alkavat :)
 
Onnea Vauveli vanhalle! :love: Mä en malttaisi enää odottaa omaa ultraani.

Alkaisikohan täälläkin pikku hiljaa oireet helpottaa... Aamulla tosin oli laatan lento lähellä, mutta loppupäivän onkin sitten ollut poikkeuksellisen hyvä olo.

Jotenkin kyllä nyt sellaista tasaista ja ultran odottelua tämä meininki, ettei oikein ole mitään kirjoitettavaakaan, vaikka tätä palstaa käykin säännöllisesti lukemassa.

Pupumama ja Pottu 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Minutkin voisi lisätä tälle uudelle listalle kun jäänyt pois: 25.5 / Liinu_ / 30v / 1. Lapsi.

Tunnistan täysin Maya123n ajatukset siitä ettei vielä ihan täysillä uskalla iloita, kun pelottaa että mitä jos ultrassa selviää ettei siellä olekaan mitään.. Valeraskaus niinkuin Viivissa ja Wagnerissa vähän aikaa sitten o_O

Tällä viikolla oli eka neuvola, mutta ultraan vielä 4 kokonaista viikkoa!! Ihan ikuisuus.. :(
 
Ehkä minäkin jo ilmoittaudun toukokuun lapsosen odottajaksi <3
1.5. / Shagrathina / 28v / 2. lapsi / KOS

Pahoinvointi alkoi hyvin aikaisessa vaiheessa, mutta nyt pahin tuntuu menneen ohi. Nyt pahoinvointi tosin tuntuu painottuvan iltapäivä-yö -akselille. Vähän erilaista muutenkin on ollut kuin esikoisen kohdalla. Esikko siis tyttö ja nyt sellainen olo, että olisikohan tämä lapsi sitten poika:) Oli kumpi vain, niin rakas hän on joka tapauksessa :love:
Ensi viikon pe on np-ultra ja joulukuun puolivälissä rakenne. Jospa rakenneultran jälkeen sitten kertoisi ystävillekin ilouutosen. Töissä aion pitää salassa niin pitkään kuin mahdollista. Esimies tosin tietää jo, koska jouduin kieltäytymään yhdestä pitkästä projektista tulevan äitiysloman takia.
Että sellaista valoa tähän syksyyn :love:

Shagrathina ja muikku 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Heippa vaan kaikille! Jospa mäkin vihdoin uskaltaisin liittyä mukaan keskusteluun :D Eli 4.5. / Adessaa / 22v / 1.lapsi / TYKS

Tänään siis viikkoja 11+2. Raskausoireet on nyt viikon sisään helpottaneet. Mulla oli muutaman viikon tossa niin voimakasta pahoinvointia että syöminen oli todella vaikeaa. :sick: Kaikki ruoka etosi ja väkisin sain syötyä silloin tällöin jotain pientä. Voimat oli ihan loppu, mutta nyt se on onneksi helpottanut. Enää ei oikeastaan tunnu muuta kuin turvotusta ja väsymystä. Ensi viikon tiistaina ensimmäinen ultra, ei jaksaisi enää millään odottaa! Ihanaa nähdä ja kuulla pikkuinen, toivottavasti kaikki on hyvin:love: Alkaa muutenkin olemaan pikku hiljaa varmemmilla mielin kun 12viikkoa tulee täyteen ja näinollen keskenmenon riski pienenee(y) Tämä ensimmäinen kolmannes on kyllä mennyt hurjan nopeasti :D
 
  • Tykkää
Reactions: forester
^sama täällä. Mulla 8+2 ja tuntuu et muut on monta viikkoa edellä.
Mut perässä tullaan. :love:
 
Joutuuko muutkin jo ravaamaan koko ajan vessassa? Siis mä en kestä tätä. Öisin yleensä ainakin kahdesti pitää nousta vessaan ja päivisinkin jatkuvasti vessahätä. :mad: Mua oikeasti vähän ahdistaa, kun oon hakenut yhteen kouluun ja jos pääsen niihin pääsykokeisiin niin miten mä selviän. Ne on sellaiset kokeet että sieltä ei pääse kesken kaiken lähtemään yhtään mihinkään ja se osuus kestää 2-3 tuntia (ainakin kun olin keväällä samoissa kokeissa). En mä pysty! :oops::whistle:

Pupumama ja Pottu 10+5
 
Heippa Hei!
Minä voisin tulla listoille ja ensimmäisen ultra jälkeen (31.10), jos kaikki hyvin, Facebook ryhmään ☺
Eli siis 20.5/ Amore/ 29/ 2. Lapsi. Alku keväästä sain keskenmenon, joten nytten on pelko persiissä tämänkin raskauden kanssa.
Päivä kerrallaan ☺

Amore 9+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Pupumama mä niin samaistun! Tuntuu että vessassa täytyy ravata ihan koko ajan! :D Inhottavinta on just toi, kun yöllä herää 1-2 kertaa hirveeseen pissahätään. Sitkun käy vessassa niin ei meinaa enää uni tulla :rolleyes:

Adessaa 11+3
 
Mistä tämä pahoinvointi taas tulee. Jonkin aikaa kerkes jo riemuita että meni ohi. Tänään ollut ihan järkky olo. Ja tietty silloin kun mies on 5:30-22:00 töissä. Eli pitäis saada jotain tehtyäkin kun oon koko päivän lasten kanssa yksin. No jonkunlaisen ruuan sain tehtyä ja itsekin söin vähän. Siihen asti kun meinas ulos tulla. Ja taas väsyttää. Lapset on onneksi olleet rauhallisia ja leikkineet paljon keskenään. Mutta taitaa ulkoilut tänään jäädä tällä ololla

Rai-da ja mini 8+6
 

Yhteistyössä