** Toukotenavat 2017 **

Hei! Minä hyppään myös tänne mukaan. Kuulin tänään hierojaltani, että täältä löytää mukavaa vertaistukea odottaville.

Meillä ensimmäinen, todellä yllättävä raskaus, joten paljon on kaikkea uutta ja jännittävää. Ajatuksena oli lapset vasta ensi kesän häiden jälkeen, mutta toisin kävikin. :)
Minulla oli kierukka kaksi vuotta, menkat tulleet säännöllisesti, kunnes kesällä alkoivat venymään kummasti ja yksi kierto olikin yli 50 vuorokautta (normaali noin 25)! Päätin sitten käydä kontrollissa tarkistuttamassa kierukan olemassaolon ja kaikki oli ihan ok.
Terveydenhoitajalle kerroin kummallisista kuukautisista ja hän vain totesi että se varmaan johtuu vain stressistä, joten olin itsekin huoletta. Kuukauden kuluttua oli kuukautiset edelleen kummallisesti myöhässä ja ihmettelimme miehen kanssa miksi olin ollut niin kiukkuinen jo jonkin aikaa. Juttelin sitten tästä asiasta kaverini kanssa (jolla 3 lasta) ja hän kysyi ensimmäisenä olenko raskaana. Siitä kaikki sitten alkoikin :D

Seuraavana päivänä oli huono olo ja tein raskaustestin (perjantaina). Se näytti plussaa, joten eikun soittoa terveydenhoitajalle, että mitäs nyt. Heti maanantaiksi sain ajan tk:hon ja siellä ultrattiin ja arvioitiin raskauden olevan vk 6-7 ja kierukka otettiin pois. Nyt on tarkistettu että pieni on matkassa ja arvioidaan olevan viikolla 7+3. Kummallisinta tässä on se, että vasta kun tajusin, että tosiaan, saatan olla raskaana, niin vasta sitten tuli pahoinvointi :) Muita oireita kyllä oli ollut jo jonkin aikaa, en vain ollut vielä tajunnut niiden yhteyttä raskauteen.
Ensi viikolla uusi ultra, jossa varmistuu vähän paremmin, missä vaiheessa ollaan menossa.

Nyt on jännää :)
 
Ihanaa lukea kaikkea positiivista täältä! Mulla ollu vähön huonompi päivä, tänää siis 5+6... aamulla vessassa huomasin rusehtavaa vuotoa ja samalla alko juilimaan alamahaa.. sit töissä tuli kirkasta vuotoa... siteeseen asti sitä ei tullut, ja nyt iltaa kohti vähentynyt, mut mahaa nippailee ja selkää jomottaa niinku menkkojen aikaan. Aattelin seurata pari päivää ja sit soitella gynelle jos jatkuu tai oireet ei palaa, kun niitäkään ei oo ollu. Mut kummallisinta tässä on se et mulla on tosi rauhallinen fiilis, kävi miten kävi, asiat menee niinku tarkotettu. ainut et mies ottaa aivoon ku ei selkeästi ymmärrä yhtään mitä täs käydään pahimmillaan läpi ja et jotain tukee vois antaa! Kysy sentää miten voit ja käski lääkäriin.. ei halausta ei mitää.. muuten kyl on tosi hellä ja huomaavainen, et josko hän olis vaa niin pihalla et ei uskalla puuttua.. mut päivä kerrallaan! Voikaa hyvin siskot!
 
Leenulainen:( jospa ois normaalia vuotoa mutta kannattaa käydä gynellä näytillä:unsure:.

Mulla siirty alkuraskauden ultra 3.10. Aikasemmin:love:
Tänään poksuu viikot :LOL:
Aika vähän on raskausoireita vähän jotain mielihaluja inhomia ruokia joita sitte syön. Tein kyllä testin eilen varalta ja erittäin positiivinen ♡ :) ehkäpä en sitte saa oireita vielä tai ne tulee myöhemmin. Näin mennään..

HooKoo82 & papana 5+0rv ♡
 
  • Tykkää
Reactions: susetten ja Maria82
Tsemppiä Leenulainen! Ymmärrän että huolestuttaa, mutta vuodot on yleisiä ja toivotaan että kaikki olisi silti hyvin! :love: Mullakin on tässä raskaudessa jo useampaan kertaan tullut pientä vuotoa ja kyllähän ne joka kerta säikäyttää. Helpotti kuitenkin kun ultrassa 7+0 oli kaikki hyvin.

Pupumama ja Pottu 7+3
 
Ehkäpä nyt uskallan tännekin puolelle jo kirjoittaa, pari päivää sitten tein positiivisen testin, ja netin laskurit näyttäisivät meneillään olevan rv 5+0.

Meillä tärppäsi 3:nnella yrityskerralla, ja superkärsimättömänä olen asiasta tietty tosi iloinen koska kaksi edellistä kuukautta olivat jo piinaavat. Kyseessä meille 1. raskaus, joten kaikki on siis aivan uutta ja pelottavaa ☺. Ensi viikon aikana (jos edelleen kaikki mukana, sormet ristissä) ajattelin soittaa neuvolaan.

La 25.5 Liinu_ / 30v / 1. Lapsi.
 
Kiva käydä täälläkin. Ilmoitukset vaan loppuu jos ei heti tule lukemaan ja jotenkin kännyllä hankala käydä.
Tuntuu et monet on jo niiin pitkällä. Perässä tullaan. ;)
Varasin ultran 4.10. Ja Neuvola siitä sitten 10.10.
Helmiina ja nyytti 5+0 eli 6. Rv :D
 
Tervetuloa uusille jäsenille! :love: Yritän skarpata hieman täällä, facebookin ryhmässä pääosin aktiivisempana..

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille joilla vuotoa esiintynyt! Tiedän, että se säikäyttää. Itsellä oli myös hieman sitä vuotoa rv5+...

Kävin eilen tulehdusten takia äitiys/perhesuunnitteluneuvolassa. Pikemminkin siis siksi, että saan varmuuden onko tulehdus hiiva vai bakteerivaginoosia, kumpaankaan oireet ei 100% täsmännyt.
Samaan vaivaan kun he näytteen ottivat niin ultrasi minut ja siellä meidän rakas mini köllötteli :love: Aivan käsittämättömän ihana fiilis oli nähdä, että siellä oikeasti oli elämää :love:

Susetten & Mini 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: daalia82
Ei ole uskaltanut tänne mitään kirjoitella kun tuntuu edelleen aika epätodelliselta...Onneksi parin päivän päästä ultraääni ja toivon kovasti että siellä jotakin näkyisi.Mietityttää vaan että jos ei näykään, kun tuolloin olis 7+1 edellisten kuukautisten alkamispäivän mukaan,mutta kun kierto tosi epäsäännöllinen ja yleensä aika pitkä niin oon päätelly että se kovastikin vois aiheuttaa takapakkia noihin viikkoihinMutta tuon ultra-ajan ne nyt neuvolasta antoi näilläkin tiedoilla.

Nyt siis ois rv 6+5 em.laskukaavalla ja oireita ollu n. viikon ajan (2 viikkoa sitten plussasin).Rintoihin toki siis koskenut jo varmaan kuukauden ja aluks luulin mulle tyypilliseksi pms-oireiluksi, mutta sit raskaustesti näyttikin toisin☺Nyt siis uudempana oireena semmonen melko jatkuva lievä etova olo...ei siis mitään oksentelua oo ollu,mutta läpi päivän yleensä semmonen pahoinvoiva olo.Esim teetä juon yleensä useita kuppeja päivässä nyt ei oo pystyny lähes ollenkaan.Muutenkin jotkut tavallisesti hyvin maistuvat ruuat ällöttää,erityisesti kovin mausteiset sellaiset..lähinnä esim. perunamuusia tai puuroa tekis mieliSitten oon huomannu et töissäkin pitäny syödä ihan kunnon välipaloja, ruisleipää tms. sillä syömättömyydestäkin tulee tosi paha olo.Tään syömisjutun toivosin vähän normalisoituvan kun tuntuu että jos ei syö niin tosi huono olo ja sit jos syö jotain niin pitää syödä tosi hitaasti tai muuten tulee tosi oksettava olo syömisestäkin...töissä vähän aiheuttanu haasteita etteivät muut nyt ihan kieroon katsoisi jos yhtäaikaa syömässä Alavatsassa ollu vihlontaa ja jomotusta myös aika ajoin.Valkovuotoa joinakin päivinä paikoin runsaastikin.Paleltaa paljon. Tämmöistä tänne
 
Mä aina käyn kännykällä, harvemmin käytän konetta :LOL: mutta joo aijemmin oon valittanu ettei oo raskausoireita, ehkäpä nyt vähitellen on tullut paleltaa ihan törkeenä, pissittää koko ajan ja väsyttää:eek:mies vahti lapsia niin nukuin "kevyet" kolme tunnin päikkärit:D. Mä en oo vieläkään ilmottanu ihteeni neuvolaan meinaan vasta ultran jälkeen jos kaikki hyvin pikkusella:love: vielä 9päivää ultraan ♡ vielä maltettava odottaa :)
Muuten aika normi olo on :X3:

HooKoo82 & papana 5+2rv
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Tervetuloa uusille (y)

Hei pitkästä aikaa! En ole hävinnyt mihinkään, nyt on vaan ollut elämä niin hektistä ettei ole ehtinyt kirjoittaa :rolleyes:

Tänne kuuluu ihan hyvää, yhdeksännellä raskausviikolla jo porskutetaan :love:. Eilen oli ensimmäisen kerran kipuja, mitkä tunnistin kohdunkasvukivuiksi. Taas luotto kasvoi että jotain siellä tapahtuu :rolleyes:. Sen näkee varmaan joskus neljän viikon päästä. Maha on kyllä muutenkin iso (turvonnut). En uskalla edes porukoille mennä yöksi, kun iltaisin olen niin iso että varmaan jäisin kiinni :whistle: :ROFLMAO:. Katsotaan sitten jos tämä tästä vielä hetkeksi tasoittuu...

Hyi kun oksettaa taas kun nukuin päikkärit :sick:. Mutta jos ei nuku niin olen tosi väsynyt, ja kiukkuinen. Paleltaa myös edelleen.

Onnea Eevee ja susetten hyvistä ultrakuulumisista :love:
. Ja olikohan muita... Näitä on aina ilo lukea.

Ihanaa että tuon omankin pavun pitäisi olla jo jotain 1,5cm :love:

Hirveästi onnea kaikille odotukseen! Mun täytyy nyt mennä syömään jotain tai vaihtoehtoisesti oksentamaan...

Sulkava_ ja masukki 8+1 :love:
 
Jospa minäkin kolmen erittäin vahvan plussatestin jälkeen uskaltaisin tänne mukaan :LOL:
Listaan voi laittaa:
30.5./Tytti2017/36v/4.lapsi/?

Meillä on kolme lasta ennestään ja nyt tämä neljäs pikkanen ilmoitti tulostaan :love:
Takana on myös yksi tuulimunaraskaus, joka pikkasen myllää takaraivossa että entäs jos nytkin on niin...
Raskausoireita on kyllä nyt, silloin ei ollut. Mahaa turvottaa, vihloo, rinnat on välillä hellät ja välillä etoo. Toivon todella että tämä kaikki johtuisi pienestä rakkaasta tuolla masussa!! Huomenna olisi tarkoitus soittaa neuvolaan ja varata eka ultra-aika.. jännittää!

Tytti & pikkanen rv4+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä en myöskään oo poustunut mihinkään, mutta jotenkin elämään mahtuu taas muutakin kuin pelkkä raskaus niin kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Tänään kuitenkin ensimmäinen neuvola! Apua kuinka jännittää! Luotto on edelleen kova siihen että kaikki on hyvin. :)
Nyt siis menossa 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja Maria82
Huomenta!

Tulen minäkin tänne näyttämään nokkaani! Ja suuret onnittelut uusille plussaajille :love: on se vaan ihanaa!

Täällä olot pöällisinpuolin oikein hyvät! Eilen oli vähän semmonen päivä, että saatto olla välillä huono olo jos ei syönyt tarpeeksi usein, mutta osuutta saattoi olla kyllä silläkin, että yöunet jäi pitkästä aikaa tavallista lyhyemmiksi niin oli vähän krapulainen olo. Että kyllä tää elimistö tarvii semmoset 8h unet, että olo on siedettävä.
Tissit kipuilee vaan edelleen, mutta ei ne alunjälkeen oo enää kasvaneet. Mahaa on juilinut nyt muutamina päivinä, etenkin selinmakuulle tuntuu kohdussa nippailuja.

Kahden viikon päästä ois eka neuvola :) ja funtsin, josko kävis alkuraskauden uä:ssä kätilön pakeilla. On ilmeisesti edullisempaa kuin lääkärin tekemänä. Muistaako joku mikä oli edullinen paikka pk-seudulla?

Kolmelle ystävälle olen kertonut plussasta, jotka tiesivät myös yrittämisestä. Kovasti polttelee kertoa muillekin läheisille, mutta pitää malttaa vielä.
Huomenna poksahtaa seitsemäs viikko käyntiin :love: kovasti odottelen jo mahankasvamista, jotta mihellekin alkaisi konkretisoitua ;)

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Maria rv 5+6
 
Mäkin tuun välillä tännekin kirjotteleen, facen puolella yrittänyt olla aktiivisempi :) Onnea uusista plussista ja tervetuloa porukkaan mukaan <3

Meillä oli perjantaina tuparit eikä ollut vaikea salata kavereilta juomista, kun melkein kaikki juotiin jenkkien kotibiletyyppisistä mukeista ja olo lauantaina oli krapulainen ja uskottavuuden kruunasi komea aamupahoinvonti ja oksentelu... Ainut vaan että valvominen perjantaina otti niin koville että lauantai ja eilinen meni aikalailla vällyjen välissä ja molempina öinä meni lisäksi pitkät yöunet mut tänään alkaa jo elämä voittaa :D Ja pitäis kohta iltavuoroonki mennä ni ihan kiva että jaksaa ylipäätänsä olla pystyasennossa x) Perjantaina oli eka neuvola ja ens viikon maanantaina eka ultra <3

Sandelinos & Sissi 7+3
 
Moikka.
Pikaiset kuulumiset täältäkin. Pahoinvointi ei ole vielä rantautunut tänne, tosin kokemuksesta tiedän että kohta se alkaa. Kaikkea mausteista ruokaa tekee mieli, samoin herkkuja. Tissit on edelleen tosi kipeät, vessassa pitää ravata alituiseen ja alavatsalla tuntuu toisinaan repimiskipua. Siinä vallitsevia oireita. Varasin tänään ajan alkuraskauden ultraan. Perhe-arte.fi tekee edulllisesti ultrausta helsingissä ja lahdessa. Hinta 84€. Olen menossa ens viikolla sinne, toivottavasti näkisin siellä pikkuisen sydämen sykkeen. Jotenkin on niin epävarma olo, että onko tää raskaus todellista vai kuvittelenko kaiken :)
T. Supermario rv 6
 
Eka neuvola on nyt varattuna ja nyt pitäisi malttaa odotella reilu 3 viikkoa :rolleyes:
Yritän pikkuhiljaa uskotella itselleni, että kyllä vaan! Meille tulee vauva! :love: Tää alkuraskaus on just tästä niin ärsyttävää, kun mitään ei kunnolla tunnu ja ekaa ultraakin pitää vielä odotella. Täytyy nyt vain luottaa ja uskoa siihen, että kaikki menee hyvin ja kolmisen viikon päästä ultrassa sykkii pienoinen sydän <3 !!
Me ei olla vielä kerrottu tästä kenellekään, on vielä mun ja miehen oma pieni salaisuus ;) Odotetaan ainakin tuo eka ultra ensin ja sitten katsotaan missä kohtaa paljastetaan vai annetaanko ystävien huomata itse :p

Hyviä vointeja kaikille!!
 
Tänne kuuluu ihan hyvää, yhdeksännellä raskausviikolla jo porskutetaan :love:. Eilen oli ensimmäisen kerran kipuja, mitkä tunnistin kohdunkasvukivuiksi. Taas luotto kasvoi että jotain siellä tapahtuu :rolleyes:.
Minkälaisia sulla oli nuo kivut? Mulla kans eilen illalla tuntui sellaista jännää kipua mahassa, mietin että oiskohan ollut juuri niitä kohdunkasvukipuja. En nyt yhtään muista millaisia ne oli esikoisen kanssa. o_O

Tänään taas poksutaan, 8+0 täällä nyt :love: Ja ihan järkky paha olo. Edelleen ei varsinaisesti okseta mutta koko ajan etoo.
 
Minkälaisia sulla oli nuo kivut? Mulla kans eilen illalla tuntui sellaista jännää kipua mahassa, mietin että oiskohan ollut juuri niitä kohdunkasvukipuja. En nyt yhtään muista millaisia ne oli esikoisen kanssa. o_O

Tänään taas poksutaan, 8+0 täällä nyt :love: Ja ihan järkky paha olo. Edelleen ei varsinaisesti okseta mutta koko ajan etoo.
Ne oli vähän kuin... hmm... tavallaan tuntuu lähinnä sellaiselta venymiseltä. Tosi vaikea kuvailla, ei mitenkään menkkamaiselta eikä sitä kivuksi sinänsä voi sanoa. Lähinnä tosiaan alamahassa tunne että jotain siellä tapahtuu. Ei yhtään alkanut huolettamaan kun heti tuli tuttu oli "ai nämä on näitä" :LOL: Kyllä se varmaan on sulla kanssa sitä kun niin samoilla viikoillakin mennään. Ja etoo täälläkin, tsemppiä!
 
Tervetuloa taas uudet (y)

Hei mites muiden miehet on mukana odotuksessa? Mä toivoisin että tuo mies olisi vähän enemmän kiinnostunut tästä raskaudesta. Tai kyllä hän varmaan onkin, mutta ehkä se ei ole vielä konkretisoitunut kun ketään ei olla nähty. Olisi kiva jos toinen kysyisi välillä oloa tai viikkoja tai muuten vaan jotain... Kysyi hän kerran että minkähän kokoinen se on ja välillä kun tyyliin nojaan pöytään niin kysyy onko huono olo.

Mies on kyllä sanonut että mietityttää miten me pärjätään kahden kanssa. Että voihan tämä olla osittain sitäkin...

Ja jos joku kertoo saavansa jotain jalkahierontoja niin mä olen niiiin kade!!:rolleyes::ROFLMAO:

Onkos täällä yhtään teen ystäviä? Joku taisi mainita olevansa... Kun mä en nyt yhtään tiedä mitä teetä saa juoda niin en ole juonut mitään. Vissiin jotain yrttiteetä ei saa juoda eikä vadelmateetä? Ostin jotain sitruunaista, mutta en nyt ole sitäkään uskaltanut(n)

Huomenna aamusta neuvolaan, jee! Omaa aikaa :whistle::LOL:. Kiva mennä sinne yksin kun mies jää esikoisen kanssa kotiin. Tuntui aina viime odotuksessa että mies jäi ihan ulkopuolelle vaikka mukana olikin. Tuli paha olo toisen puolesta, vaikka ihan ymmärrettävästi siellä enemmän siihen vauvaa kantavaan keskitytään.

Sulkava_ ja masukki 8+2 :love:
 
Tervetuloa taas uudet (y)

Hei mites muiden miehet on mukana odotuksessa? Mä toivoisin että tuo mies olisi vähän enemmän kiinnostunut tästä raskaudesta. Tai kyllä hän varmaan onkin, mutta ehkä se ei ole vielä konkretisoitunut kun ketään ei olla nähty. Olisi kiva jos toinen kysyisi välillä oloa tai viikkoja tai muuten vaan jotain... Kysyi hän kerran että minkähän kokoinen se on ja välillä kun tyyliin nojaan pöytään niin kysyy onko huono olo.

Mies on kyllä sanonut että mietityttää miten me pärjätään kahden kanssa. Että voihan tämä olla osittain sitäkin...

Ja jos joku kertoo saavansa jotain jalkahierontoja niin mä olen niiiin kade!!:rolleyes::ROFLMAO:

Onkos täällä yhtään teen ystäviä? Joku taisi mainita olevansa... Kun mä en nyt yhtään tiedä mitä teetä saa juoda niin en ole juonut mitään. Vissiin jotain yrttiteetä ei saa juoda eikä vadelmateetä? Ostin jotain sitruunaista, mutta en nyt ole sitäkään uskaltanut(n)

Huomenna aamusta neuvolaan, jee! Omaa aikaa :whistle::LOL:. Kiva mennä sinne yksin kun mies jää esikoisen kanssa kotiin. Tuntui aina viime odotuksessa että mies jäi ihan ulkopuolelle vaikka mukana olikin. Tuli paha olo toisen puolesta, vaikka ihan ymmärrettävästi siellä enemmän siihen vauvaa kantavaan keskitytään.

Sulkava_ ja masukki 8+2 :love:
Clipperiltä ainakin löytyy semmosia teejuttuja mitä voi raskaanaki juoda ja osa on kofeiinittomiakin :)
Meillä mies huolehtii kamalasti miun syömisistä. Oon vegaani ja lisäravinteetkin on tällä raskausaikana aikamoinen homma selvittää :D Eli mies siis tekee sapuskaa ja huolehtii nuo lisujen syönnit. Lisäks sillä on normaalisti keittiö ollu semmosta "omaa aluetta" mut nyt oon huomannu et se on tullu miun "pyykkireviirille" :D Innoissaan siis on vaikkei nyt hypi ja kilju kuitenkaan, kun ei oo sellanen luonteeltaan :)
 
Clipperiltä ainakin löytyy semmosia teejuttuja mitä voi raskaanaki juoda ja osa on kofeiinittomiakin :)
Meillä mies huolehtii kamalasti miun syömisistä. Oon vegaani ja lisäravinteetkin on tällä raskausaikana aikamoinen homma selvittää :D Eli mies siis tekee sapuskaa ja huolehtii nuo lisujen syönnit. Lisäks sillä on normaalisti keittiö ollu semmosta "omaa aluetta" mut nyt oon huomannu et se on tullu miun "pyykkireviirille" :D Innoissaan siis on vaikkei nyt hypi ja kilju kuitenkaan, kun ei oo sellanen luonteeltaan :)
Kiitos teevinkistä, täytyypä katsoa tuo (y)
Ja miksi mun mies ei kokkaa!!:mad::LOL:
 

Yhteistyössä