***Toukovauvat 2007*** marraskuu

lemmenlaiva
MOI!!
Pääseekö tällanen maijamyöhänen mukaan teidän ketjuun? Minulla 26.5 syntynyt 3600g ja 49cm tyttö. Nyt 5kk neuvolassa mitat oli 6990g ja 63,5cm.
Meillä tyttö on ollut lähes kokonaan korvikkeilla. Harmi vaan mammalla ei tisseissä eväs riittänyt, mutta onnkesi kaupasta ei maito lopu kesken. Kiinteitä aloimme syömään 3kk iässä, ja nyt ollaan syöty kaurapuuro ja lihaa viikon verran. Hyvin uppoo!
Meillä "ryömitään" taakseppäin ja muutamana päivänä ollaan nyt kääntyilty mahalta selälleen. Lattialla viihdytään tosi hyvin, paitsi että välillä saa aina pelastaa jostakin sohvan alta.
Yöt meillä nukutaan mielestäni tooooosi hyvin, syödään yhden kerran ja nukutaan 10-12 tunnin unia. että ei voi sanoo että mamma on väsynyt =)
Tässäpäs hieman tietoa meistä!
Toivottavasti mahdun joukkoon tummaan.
 
lemmenlaiva,
toki mahtuu mukaan. =)
Lisään teidät tonne ekan sivun listalle.

Meillä tyttö heräsi kakkoshädälle jo 5.40 |O eikä suostunut enää vaipanvaihdon jälkeen jatkamaan unia. Onneksi mies nousi tytön kanssa ja mie sain nukkua suunnilleen seitsemään. Tyttö oli kyllä ihmeen hyvällä tuulella. Yleensä jos herää noin aikaisin , niin kitisee mahdottomasti jo seitsemän aikaan, mut nyt jaksoi hienosti pystyssä kahdeksaan saakka ja ei silloinkaan kitissyt, silmiään vaan hieroskeli. Nyt nukkuu ulkona. =)
 
Pitää yrittää meitä nostella, kun oltiin jo toiselle sivulle tipahdettu. Ilmeisesti on kiireitä pitänyt, liekö kaikki isänpäivä valmisteluja tekemässä ;) . Minä kävin tänään kaupassa, osti kaikki isänpäivälahjat. Vaari ja ukko saivat vehnätyynyt ja omalle miehelle ostin Ratian kylpytakin. Painepesuria olin ensin ajatellut, mutta likkakaveri sanoi, että hänen miehensä ainakin vetäisi herneet nenään jos vaimo toisi sellaisen, kun miehet kuitenkin itse haluavat ostaa testivoittajan ;) .
Ja sitten mies kuitenkin saa ne parhaat lahjat lapsilta, mitkä ovat kerhoissa vääntäneet. :heart: Ja ihan Prisman pakaste altaasta löytyi meille kakkukin :whistle: , jos sitten ruokaan yrittäisin hieman panostaa.

Eilen mun ystävä kävi illalla kahvittelemassa ja toi kaikille lapsille kutomansa villasukat =) . Ihanaa kun omistaa ystävän joka tarvitsee käteensä sukkapuikot on telkkaria katselee.

No nyt tää vähäinenkin jutun tynkä loppuu. :wave:

Öitä toivottelee Minnihiiri
 
...sitä laitetta, millä voi helpottaa nuhaisen pienen oloa? Meillä on pojalla nyt vuorostaan kova nuha ja vaikka oon kasannu kirjoja sängyn päätyyn nivaskan ja imeny räkää pois, niin poika ei nuku kun hetken kerrallaan. Muistan lukeneeni täältä joskus, että joku oli hommannut lastentarvikeliikkeestä jonkun laitteen (onko raikastin vai mikä?), joka auttaa nuhaista. Vai muistanko ihan väärin? Käy niin sääliksi pientä poloista :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä78:
...sitä laitetta, millä voi helpottaa nuhaisen pienen oloa? Meillä on pojalla nyt vuorostaan kova nuha ja vaikka oon kasannu kirjoja sängyn päätyyn nivaskan ja imeny räkää pois, niin poika ei nuku kun hetken kerrallaan. Muistan lukeneeni täältä joskus, että joku oli hommannut lastentarvikeliikkeestä jonkun laitteen (onko raikastin vai mikä?), joka auttaa nuhaista. Vai muistanko ihan väärin? Käy niin sääliksi pientä poloista :snotty:
Eikös se oo tää http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11926&toimittajaid=48 ?
Eikös jotkut olleet saaneet apteekistakin ostettua?

 
Tervetuloa lemmenlaiva =)

Meillä ollaan ihan puhki poikki väsyneitä ja rytmi tuon 1v8kk kanssa ihan pälaellaan :/ Neiti kun oppi kiipeämään pois sängystään eikä enää malta nukkua lainkaan. Eilen nukahti 0.30 ja aamulla ponkaisi jo kuudelta pystyyn |O
Isommat muksut on isällään, mies töissä ja me pienten kanssa kolmestaan, eli torkutaan nyt sitten miten sattuu tänään kun ei meinaa "herätä" ollenkaan..

Ida on alkanut ryömiä ja pyöriä eilisen aikana ihan hurjasti ja saa alkaa olla tarkkana tavaroiden kanssa, eilen järsi jotain mainoslehteä ihan onnessaan :whistle:

Yötkin neidin kanssa menee vähän paremmin kun ennen kun siirsin tytön pois tästä olohuoneesta. Vaatii kyllä pullon alku- ja aamuyöstä, mutta nukkuu siinä välissä kuitenkin ihan kiitettäväsi :)
Kunhan tuo ensin tottuu kunnolla sänkyynsä ja saan tuon pienen isosiskon pariksi yöksi mammalle, niin pidän kunnollisen unikoulun pienelle..

Meneepäs oman navan ympärillä tänään :ashamed:

:hug: kaikille sairastaville.

Ja nyt taas muihin hommiin :wave:

emmi ja Ida (maanantaina ) 6kk
 
tosiaan on kulunut sikakauan taas viimeks kirjottamisesta, lokakuun puolella varmaan viimeks kirjotin kuulumisia ja nyt marraskuun pinossakin on sivuja jo vaikka miten paljon! =) Innokkaita olette edelleen, hieno juttu.

Meillä Niilo täytti sitten 1.11. sen puoli vuotta. Iso poika meillä, 9680g ja 70,5cm. Kovat olis halut etenemään, mutta taaksepäin vaan tuupitaan. Ja sekös kiukuttaa... :D Meillä menee viljat ja lihat jo niinkuin aikamiehellä, kananmunaa en ole vielä kokeillut. Korvatulehdus meillä oli tuossa vähän aikaa sitten. Niilo vähän haroi korvaansa ja oli ehkä hieman kärttyisempi kuin muuten. Lämpöä, nuhaa, yskää tms ei ollut ollenkaan. Sit mietittiin kun yöllä itki aika pitkään, et meniskö kuitenkin kattoo korvat. No mentiin... tulos oli, että toinen korva oli tulehtunut ja toinen jo PUHJENNUT!!! Eli aika tarkka saa olla tämän(kin) pojan kanssa näissä korva-asioissa. Veli on ihan samanlainen.

kävelytuolijuttelun bongasin tuossa pikaselailussa. Meidän esikoisella se oli, ja nyt on tajuttu et sitähän vois käyttää! On vaan mummin ja ukin luona ollut, kun oli lainassa, mutta huomenna saadaan se sitten tänne kotiin, kun käydään isänpäivänä ukkia moikkaamassa.

diabeteskuulumisia. Kaikki sujuu varmaan aika hyvin... nyt on ihmetelty vähän korkeampia arvoja pojalla, mutta ei ne mitään huimia ole. Piikitys vielä vaan itkettää, mutta kai se siitä sitten helpottaa.

influenssarokotus otettiin molemmille pojille. Sit joulukuun alussa uudestaan. Tai se vahvistepiikki tai jotain. Esikoinenkin sai ilmaseks kun on toi diabetes.

Ai niin, olin eilen katsomassa 5 päivän ikäistä vauvaa ja voi herranjestas kun se oli pieni!!!!! On ihan hurjaa miten nämä lapset kasvaa yhden vuoden aikana! ja iloinen asia loppuun, meitä pyydettiin tämän prinsessan kummeiksi :heart: Suostuttiin mielihyvin!

Mukavaa lauantaita kaikille!
Gabria +Nipa 6kk ja rapiat päälle
 
äippä78 meillä on se vaporizer ja voin suositella.. tai meillä ainaki Paavolla pysy nenä auki ku se oli päällä... tietty se oli lisäksi vielä kohoasennossa eli meillä vhs-filmit sängynjalkojen alla... Ainoa vaan, että niitä tyynyjä kyllä menee ja aika kalliita ovat, mutta jos pikkusta auttaa niin mitäpä se silloin haittaa... :whistle:

Tänne ei oikeastaan sen kummempaa... ostin kans isänpäiväkakun valmiina ku viikon päästä esikoisen 10-vuotisjuhlat ja sinne täytyy leipoa, ja siitä 3 pv:n päästä miehen syntsät, joten nyt en sitte alkanu leipomaan.
Meillä on yrityksessä iso remppa päällä ja vähän kiirusta pitää... eli lattiat, seinät yms. laitetaan uusiksi.. käytettiin siinä semmosta yrityskonsulttia, joka teki siihen "sisustussuunnitelman" joten toivottavasti siitä nyt tulee sitte hyvä. Oman työn osuus on tässä aika merkittävä, joten arvata saattaa niin mies ei paljon vapaa päiviä pitele.. huomenaki olis tarkotus sinne lähteä huuskaamaan... ja ku tuo 15:nentoista alv päiväki pukkaa päälle.. joten nyt nukkumaan, että huomena jaksaa...

Hanna ja Paavo :heart:
 
Nyt on jo laulettu, annettu lahjat ja juotu kakkukahvit. Iskä tekee tossa jo läksyjä, isommat katsoo lasten aamua ja Helmi on jo ekoilla unilla ja mun tekemiset jo tiedättekin ;) . Olipa taas ihanaa nähdä miten innoissaan lapset oli kun saivat antaa omat tekemänsä lahjat isälleen, sitä silmien loistoa ei voi sanoin kuvailla :heart: .

Eilen siis juhlittiin jo vaarin isänpäivät, helpotusta tän päivän juhlintaan, illalla tuskin kakkuja mieli tekee :whistle: .

Lemmenlaiva olenkin ihan unohtanut toivotella sinut tervetulleeksi joukkoomme sankkaan!

Parasta aikaa kirjoitit, että Maija on ruvennut nousemaan konttaus asentoon, sama aikataulu tolla meidän Hemulilla :heart: . Hän myös viimeviikolla sen aloitti ja siinä tuntuu olevan kovasti kiva nytkytellä, muttei vielä eteenpäin älyä lähteä.

Millaisia lempinimiä teidän pienillä on. Meillä Helmi on pääsääntöisesti Hemppa tai Hemuli, tai sitten lapset kutsuvat ätäksi, matkien Helmin omaa kieltä. Ollaankin naureskeltu, että Helmi osaa kolmisanaisen lauseen ;) ätä annannaa tät tät täää, eli äiti anna tätä :LOL:

Viettäkääpä äidit hauskaa isänpäivää.

T:Minnihiiri
 
Heippa :wave:

Tervetuloa lemmenlaiva mukaan jutteluun :) :hug: Kiva, kun tulee lisää porukkaa!

Täällä on aamulla soiteltu isille töihin ja onniteltu :heart: Hän pääsee onneksi tulemaan "ajoissa", jo klo 19 aikoihin :)

Aamulla siivottiin lasten kanssa ja nyt odotellaan minun isiäni ja äitipuolta syömään ja kakkukahville. Ruoka on niinkin eksoottista, että haetaan pitsat :whistle: :ashamed: :D Ja kakku on Frödingenin suklaakakku ;) Meillä on kanssa tässä loppuvuodesta näitä synttäreitä, esikoisella oli lokakuun viimeinen päivä ja kaksosten joulukuussa. Niihin olen aina leiponut kakut, niin nyt mennään vähän siitä, mistä aita on matalempi ;)

Eilen käytiin lasten kanssa anopin ja apen luona syömässä ja kakkukahvilla. En kovin usein käy heidän luonaan yksinään, mutta eilen oli kyllä tosi kivaa olla siellä! Vein apelle Reinot lahjaksi, tykkäsi kovasti :) Testasikin ne heti, kun vei koiralle ruoan :D
Katsottiin anopin kanssa valokuvia tietokoneelta ja juteltiin heidän uudesta asunnosta, kun ostivat rivarinpätkän täältä keskustasta. Ajokeli tosin oli hirmu huono takaisin :( Lapset piti äidille peukkuja, että sohjossa päästään pikkuteitä turvallisesti kotiin ja äidillä oli kieli keskellä suuta, kun sohjo yritti väkisin mutkissa vetää autoa ojaan, vaikka hiljaa ajettiin... Mummolassa oli täysi talvi! Lunta oli varmaan 10cm ja kun päästiin kotiin (ajomatkaa n. 30min) niin maa oli ihan musta :/ Tulisipa meillekin jo lunta!

Siskoni tulee myös kyläilemään ja syömään meidän kanssa. Kiva olla taas porukalla :)

Illalla mennään lasten kanssa saunaan ja laitellaan takkaan tuli, sytytellään myös kynttilöitä. Odotellaan isiä ja katsotaan Talent :whistle: :D Täällä on vähän kurja keli nyt, räntää ja välillä vettä sataa. Maija nukkuu ulkona vaunuissa ja muut leikkivät alakerrassa. Jotenkin on niin kovin rauhallinen ja hiljainen talo :)

Hampaita meillä ei edelleenkään ole, mutta nyt on nyrkit taas ollut koko ajan suussa ja kuolaaminenkin taas lisääntynyt. Josko enteilisi sitten hampaita meillekin :)

Oikein ihanaa ja rauhallista isänpäivää kaikille :hug: :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:

Muistin juuri... Minnihiiri kyseli lempinimistä :) Meilä Maijaa kutsutaan usein lemppareilla: Maikkuli, Musikka, Maijuli, Kultsipupu, Pupsikka... Rakkaalla lapsella on monta nimeä :heart: :D
 
Lempinimistä,
Meillä ei hirveesti tytölle ole lempinimiä.
Mummi sanoo tuota marakatiksi, niin itsekin tulee välillä sanottua.
Meinaan on kyllä semmonen marakatti nimensä mukaisesti. Hetkeäkään ei oo paikallaan ja hirmuinen venkoilu koko ajan. :D
 
äippä78 minä vannon Nasolinin nimeen. Eli 0,5mg vahvuinen tippoina saa laittaa jo 4kk ikäiselle ja avaa hengitystiet vähentämällä limakalvoturvotusta. Keittosuolatippoja en missään nimessä laita, lisää vain turvotusta jonka takia ilma ei kulje. Ja särkylääkkeen annan yöksi myös jos kunnon flunssa vaikka kuumetta ei olisikaan. Itsekin otan jos särkee joka paikkaa flunssassa ja oikein käytettynä ei haittaa. Piti vaan kommentoida, meillä pikkuisella flunssia ollut jo kolme... Tiistaina 6kk neuvola, silloin taas viimeistään kirjoittelen, kiitos teille aktiivisille , kyllä täällä kokeneemmatkin aina jotain hyviä vinkkejä saa ja on mukava lukea :)
 
Isänpäivä takanapäin...
Tein hienon Nalle kakun jota sitten kiikutettiin pitkin pitäjää talosta toiseen. Eka syötiin täällä kotona, sit appiukon luona ja sit vielä mun porukoiden luona. On kyllä ihan sippi olo.

Me ollaan ihan pulassa... Nooralle on ilmeisesti puhjennut maitoallergia :eek:
Nyt on vajaa kaksviikkoa ollu kokonaan korvikkeella. Loppuviikosta alko iho-oireita oleen ja nyt ne on viikonloppuna räjähtäneet käsiin. Aina maidon annon jälkeen tytöllä alkaa punottaan tosi pahasti posket ja nousee sellaista ihottumaa niihin. Ilmeisesti silmiä ja nenää myös kovasti kutittaa kun niitä melko pian alkaa sit hinkkaamaan. Sit jos nukahtaa heti pullottelun jälkeen niin herää noin puolentunnin jälkeen pyöriin sängyssä ja kitisee. Sit kyllä rauhottuu hetken päästä. Nyt on kokeiltu niin tutteli kuin nan:ikin niin jauheena kuin valmiinakin. Ei eroa... sempperiä vois vielä kokeilla et auttaako.
Jotenkin niin yhtäkkiä tää kaikki on alkanut. Aikasemminhan olen epäillyt perunaa, parsakaalta ja mangoa.
Huomenna soitan neuvolaan ja sit varaan varmaan yksityiseltä lääkäri ajan heti huomiselle.
Ikävää kun olen ihan huolissani tuosta lapsesta kun ite tietää millasta se on kun on jollekkin allerginen ja sit alkaa sille oireileen :'(

No ilosempiin aiheisiin... Lempinimistä
Nöppis, Norsku ja Sinkkura
Noita sit käytetään vaan silloin tällöin. Nooraksi ylensä kaikki sanoo.
Varmaan tässä vuosien varrella niitä tietenkin sit kertyy. Aika pitkälti mun suvussa on ollu tapana ihmisiä kutsua heidän oikeilla nimillään.

Nyt huutelee mies et on sauna lämmin, joten taidanpas sinne hipsiä... Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille :wave:

Kojo ja Noora 6kk
 
Moi, ja terveisiä Lanzarotelta! Hienosti meni reissu, ai että nautin siitä merinäköalasta. Jäin aina vapaaehtoisena vahtimaan vauvan päiväunia, tuijottamaan horisonttiin ja nauttimaan kuohuviinistä :whistle: Huono äiti? No ei sitä paljon otettu, toleranssi on mennyt niin huonoksi kun niin harvoin enää mitään ottaa. Vauva niin tykkäsi siitä kun kaikki hymyili ja jutteli sille.

Meidän vauvelin (6 kk jo myös!) uusinta huvia on laittaa tuttiaan kaikien muiden suuhun. Ei siis tietty anneta sen laittaa, mutta se aina kokeilee ja sitten leikisti muka mussutan sitä ja taas nauretaan.

Lemmenlaiva, tervetuloa mukaan vaan!

Isänpäivän vietto jäi meillä vähän huonolle tolalle, oltiin matkalla eikä vaan jaksanut miettiä lahjoja sun muuta. Mutta onneksi lapset tekivät eskarissa + koulussa paketit iskälle.

Kananmunaa kokeilleet; missä muodossa olette antaneet sitä vauvalle?!?!? Joku sanoi, että sen sopivuus pitäisi olla testattuna ennen influenssapiikkiä. Muutenkin ois kiva testata, mutta en keksi, miten (siis tyhmä minä!!!!!).

Meidänkään vauva ei vielä pääse eteenpäin, taaksepäin vain. Ja joskus vähän nousee konttaus- tai sellaiseen karhukävelyasentoon. Yleensä parhaiten touhuilee, jos saa olla sängyllä ilman vaippaa, siinä aina intoutuu pötkimään.

Meidän vauvalla on kanssa paljon lempinimiä, Muppe, Kultsimuppe, Mussu, Mamman mussu, Pikkumupsukka, Pikkupupu, Kultsipupu jne... Ai että äidin lellivauva vai, ei kai!!! :LOL:

Hauskaa viikkoa kaikille toivottelen minäkin!
 
No heipparallaa!

Kaikenlaista tekstiä oli tullut hurjasti, toivottavasti muistan edes murrososan niistä, mihin aioin kommentoida...

Konttausasentoon nousijoita oli muitakin, meillä siis Viivi myös sitä harrastaa. Ryömiminen ei ota onnistuakseen, joten koittaa nyt tätä toista tapaa. Ryömien menee taakse, pyörii ja hyörii ja joskus jopa kierii, joten paikallaan ei pysy hetkeäkään :) Siinä on kiva yrittää ilmakylpyillä, kun pissat on sitten aina matolla tai muualla, ei todellakaan siinä kumilakanan päällä mihin on laitettu kylpyilemään. Missä teidän pienet ottaa ilmakylpyjä?

Kävelytuolista: meillä on molemmat lapset viihtyneet äärettömän hyvin lattialla ja lähteneet liikkeelle suht ajoissa, joten ei olla koettu kävelytuolia tarpeelliseksi. Ja meillä on myös tuo porrasongelma, eli olkkarin/keittiön välistä lähtee portaat alas, ja portti tuppaa 2 v:ltä unohtumaan auki. Saa jo nyt olla aika tarkkana, ei kävelytuolivauhdilla ehtisi mitenkään väliin.

Turvaistuimesta: Kävin juuri perjantaina ostamassa isommalle Britaxin Evolvan (vain kasvot menosuuntaan asennettava) ja Viivi saa nyt vähän ajan päästä tuon jo olemassa olevan Zenton. Toistaiseksi Viivi mahtuu kaukaloonsa, ja koska sitä on helpompi laittaa autosta toiseen, niin pidetään siinä niin kauan kuin mahdollista. Zentoon olemme olleet tosi tyytyväisiä, ja nyt ostetaan siihen Vauvattaresta vielä toiset kiinnityshihnat, että se on vähän nopeampi siirtää autosta toiseen. Kasvot menosuuntaanhan sekin on tosi nopea. Zentossa ei ole kallistusta, mutta tosi hyvin se kävi esikoisellekin pitkilläkin matkoilla. Tumpattiin vaan pienempänä tyyny posken ja istuimen pääntuen väliin ja siinä nukkui neljänkin tunnin reissuja.

Jokelasta on tietyskin täälläkin kirjoiteltu ja täytyy sanoa, että minua rupesi hirvittämään se, minkälainen maailma on sitten kun nämä meidän pienet on yläaste-/lukio-iässä. Kotikouluko on ainut vaihtoehto siinä vaiheessa? Ihan karmeaa...

Ja sitten vähän ihan omaa napaa...eli tuolla vauvakuumepuolella jo kirjoittelinkin, mutta laitanpa vielä tännekin kun asia stressaa niin pirusti...Eli en ole varma olenko taas raskaana. Vähän on oireita ollut, mutta toisaalta voisi olla myös menkkojen alkua ennakoivaa. (Eivät siis ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen) Ja kolmosta emme siis todellakaan ole vielä suunnitelleet, tarkoitus oli lisätä lapsilukua vasta joskus viiden vuoden päästä. Miehen kanssa on aika vaikeaa juuri nyt, tapellaan paljon johtuen tuosta talonrakentamisesta ja siitä aiheutuvasta väsymyksestä/tiukasta taloudesta. Mies patistaa minua töihin, enkä koe yhtään olevani valmis. Mulla on nyt sovittuna osa-aikatyö (4h päivässä ) helmikuun alusta lähtien, mutta mies haluaa minun menevän kokopäivätyöhön. Ja se ahdistaa minua ihan hirveästi. Tänäänkin luki minulle ääneen työilmoituksia, tuntui tosi pahalta kun se tietää, että en ole valmis Viiviä jättämään. Jos nyt olen raskaana, menee tuo osa-aikainenkin ohi. En voisi ottaa sitä vastaan raskaana, kun tiedän, että ko. työnantaja on taloudellisesti tiukilla. En usko, että voisin keskeyttääkään, jos raskaana olen, mutta pelkään pahoin, että mies lähtee kävelemään, jos haluan lapsen pitää. Toisaalta olen itsekin välillä miettinyt eroa, mutta yksinhuoltajuus nyt vielä vähemmän houkuttelee kolmatta lasta saamaan juuri nyt. Olen ihan umpikujassa, enkä uskalla testata, kun pelkään sitä positiivista tulosta ja keskusteluja/päätöksiä joita siitä seuraisi. Mutta toisaalta, jos se olisi negatiivinen, ei tarvisi vatvoa tätä asiaa ja valvoa sen takia... On kyllä todella ahdistunut olo, eikä oikein ketään kenelle voisin rehellisesti asiasta puhua, kun kaverit on joko raskaana tai yrittävät eikä esim. äitini koskaan hyväksyisi, jos keskeyttäisin jo alkaneen raskauden :'(

No loppuun vielä iloisemmista aiheista tähänkin, eli lempiniminä meillä mm. Viiviäinen, Viivulainen ja Viivi-Piivi. Tuo Viiviäinen tulee Tiitiäinen-laulusta, jota Viiville paljon laulan Viiviäinen-muunnelmana :)

Palaamisiin...

Commander ja Viivi 6 kk

Ps. Tirlittan, ihan hirveä tuo naapureidesi tilanne! Mitä oikein tapahtui? Itku tuli kun viestisi luin.
 
Meillä iski sitten korvatulehdus, poika itki 3 tuntia viime yönä , ja tämä vauva kun ei ole oikeastaan koskaan itkeny niin käytiin lääkärissä. Nyt onkin jo antibiootit saatu ja päikkäreillä vaunuissa eteisessä. Lisäsin Profiiliin pojasta kuvan, on kyllä jo pari kk:tta vanha ;)
 
Heippa! Kerkiää sitä jopa tännekkin. Heti alkuun Commanderille iso :hug: Vaikea tilanne teillä. Kumpa jotenkin osais neuvoa, sen tiedän kuinka voi tuo raksa aika kiristää hermoja ja se ettei rahaa oo liikoja. Vaikka meille on tehty tuo laajennus osa ja siihen ei nyt niin hirveitä aikoja mennyt, kun oli valmis niin silti välillä ajatteli että olis jo valmis. Toivon ettet olisi raskaana, koska ette vielä halua kolmatta. Mutta mulla on sellainen motto itellä, että asioilla on tapana järjestyä. Mutta tänne vaan purkamaan sydäntä, pitää sitä edes johonkin saada purkaa itseään´eikä patoa kaikkia sisälleen.

Meillä yritettään kovaa mennä konttaus asentoon kans, kerran jopa onnistuttu. :heart: Mun puolesta ei mitään kiirettä liikelle lähdön kanssa.

Täällä isä sai poikien itte tekemät tyynynliinat ja ite tilasin netistä poikien valokuvalla varustetun avaimenperän. Mies tykkäs ja kortit poijat oli tehny itte. Justus tietysti äitin avustuksella ja Juuso kerhossa kerhotätien avulla.
Päivällä käytiin isän haudalla ja siitä jatkettiin paapan ja mumman luo kahveille. Juuso ei lähtenyt, kun vasta illalla kotia, kun tuli serkkuja jota ei ollu pitkään aikaan nähnyt.
Meinasin saada anopin kans riidankin pystyyn. :whistle: Siellä kun sais Juuso tehdä mitä haluaa ja mä komennan niin siitähän ei anoppi tykkää.
Anoppi laittoi jäätelo astian pöydälle ja tää meidän herkkusuu meni nuolemaan siitä tarjoilu vadilta niitä jäätelöitä ennen kuin kerittiin kieltämään. Kielsin sitten ettei saa, kun muutkin haluaa ottaa, niin anoppi vihaisena, että anna nuolla ettei se haittaa. Mä vaan sanoin kylmän rauhallisesti, että ei tarvi nuolla ja saa omalle lautaselle jäätelöä. Onneksi miehen sisko istui vieressä ja sanoi kans että pitää kieltää. Tuntui, että anoppi veti herneen nenuun, mutta ei mua haittaa.
Välillä mitä ihanin anoppi, mutta välillä sais ampua maata kiertävälle radalle. :whistle:

Anteeksi nyt, kun en muista puoliakaan mihin pitääs kommentoora. :ashamed: Ainakin lempinimiä: Pikku mies, natiaanen, taakale, kulta kimpale. Yleensä mä käytän tuota taakaletta.

Meillä otetaa yleensä olohuoneen lattialla ilmakylpyjä. Yritän aina siirtää sitä muovia alle, kun mies liikkuu. Justuksen terveiset ---> zjkkkk z<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ hhHJB Ja mikä hermo, kun ei saa jatkaa. :) :LOL:
Nyt lattialla makaa tyhjän karkkipussin kans ja nauraa ääneen. :heart:

Neuvola terveisiä: 8,085g paino, Pituus 69cm ja pää: 45,6cm.
Kasvaa ja kehittyy mukavasti. Näkö normaali, tarttuu nyrkkiotteella helmeen. (kun viimmein hoksas mitä täti yrittää näyttää, kaikki muu oli niin kiinnostavaa.) Päinkuulla suoristaa käsivärret, painonvaihdot puolelta toiselle sujuu hienosti.
Kummatkin poijat sai influenssa rokotteen ja hyvin meni. Kuukauden päästä tehoste.

Mutta nyt pitää mennä mies meinaa hermostua. Kojo teille jaksamisia tuon allergia homman kans.
Ja tervetuloa Lemmenlaiva mukaan!!

Elli Ja Justus 6kk 1vko (jos pikaisesti oikein laskin. :LOL: )
 
Voi Commander kun on ikävä tilanne. Kovasti jaksuja sulle :hug: Toivottavasti asiat kääntyy parhaiten päin!! Nyt on varmasti tosi vaikeaa, mutta asioilla on tapana järjestyä kuitenkin. Ja jossain vaiheessa kun teilläkin on taas helpompaa rakentamisen ja taloudellisten asioiden suhteen, niin sitten voi suhdekin voida paremmin. Meillä on kanssa välillä yhteenottoja enemmän ja vähemmän. Viime riidan aikana sanoin hälle ihan rehellisesti, että vaikka kuinka häntä rakastan niin silti vihaan välillä häntä ja hänen tekojaan ja sanojaan suunnattomasti. Meilläkin on ollut remonttia kotona ja nyt muiden rakentamisia. Mies oli kokoviikonlopun auttamassa muita ja minä täällä kipean pojan kanssa univelkaisena. Hän kuitenkin onneksi nyt ymmärsi mitä tarkoitin, kun pyysin asettamaan meidät muiden edelle, sillä viimeyönä tullessaan kolmen aikaan kotiin tuli ja antoi minun nukkua tunnin kun poika valvotti. Itse oli kuitenkin taas aamulla menossa töihin. Ja aamulla lupasi, että iltatyöt loppuvat nyt ja tulee tästälähtien neljältä kotiin. Toivottavasti niin.

Kävin hommaamassa sen vaporizerin ja hyvin toimi kyllä. Ollaan molemmat oltu pojan kanssa nyt tosi nuhaisia ja makuuhuoneessa on kyllä pysynyt nenä auki ainakin minulla hyvin. Riiviöiden äiti, en tiennytkään että keittosuolalios turvottaa. Olen käyttänyt sitä oikeastaan vain silloin, kun on ollut paksua räkää joka on pitänyt saada ulos. Danille ei ole ruoka nyt maistunut, äsken sain huijaamalla menemään hiukan sosetta. Ei ole kokopäivänä tissikään kelvannut kuin yhden kerran. Yöllä tosin söi tosi paljon. Oikeastaan vain tissi auttoi uneen, heräili ihan jatkuvalla syötöllä 10min - 15 min välein vaikkei nenä ollut kovin tukkoinen. Toivottavasti ei mene korviin.

Meillä lempiniminä ovat: Dani (Daniel on oikea nimi), Dansku, pikkumies, pikkuprinssi, pikku-ukko ym.

Tuli pikku katkos, kun heräsi poika ulkoota päiväunilta. Ja nyt on oikein aurinko. Viihtyy tuossa leikkimatollakin ihan yksin, ihan uutta meillä.

Mutta tämä tällä erää
:wave:
 
Commanderille; iso :hug: ja toivon myös että raskaustesti näyttäisi haluamasi tuloksen.
Mä tein positiivisen testin pari viikkoa sitten vaikka syön pillereitä ja samana päivänä kun plussasin, alkoi vuoto ja keskenmeno.(jota ei siis kuulemma lasketa edes keskenmenoksi kun oli niin aikaisessa vaiheessa )
Kävin lääkärissä ja ihmettelin miten voin tulla raskaaksi kun pillerit on käytössä. Lääkäri sitten muistutti päivänselvästä asiasta jota en itse edes tajunnut; jos ja kun mikään ruokakaan ei pysy hetkeä kauempaa sisälläni, niin ei ne pilleritkään niin kauaa että ehtis imeytyä. :ashamed:
Nyt täytyy käyttää sitten lisäksi muutakin ehkäisyä, vielä en todellakaan halua uutta vauvaa, jos koskaan enää.
(minut tuntien viimeistään 2v päästä alkaa vauvakuume vaivata :whistle: :D )

Influenssarokotukset otetaan huomenna kaikille. Mies oli ensin vastaan, mutta muisti viimevuotisen influenssansa ja ymmärsi ettei meillä "ole varaa" sairastaa siinä määrin ja niin montaa päivää millään :/

Isänpäivä meni oikein mukavasti mun vanhempien luona. Miehelle ostin tyttöjen puolesta mukin ja isälle perinteisesti konjakkipullon.

Unenlahjoista oli joskus aiemmin puhetta ja nyt huomaa kuinka nuo pienet on tottuneet toistensa itkuihin, molemmat kuorsaa tyytyväisenä vaikka toinen siinä vieressä kiljuisikin :whistle: :)
Ja sitä huutoa on riittänyt, molemmat tytöt kun tekee hampaita nyt yhtaikaa. Tuo 1v9kk ei oo syöny eikä nukkunu juurikaan viikkoon, kulmahampaat tulee kaikki neljä kerrallaan...

Lempinimistä; Idalla on muutama; Iitu, Iitukka, Iituliini, pikkutonttu ja vauva sekä sisko =)

Allergioista kärsiville voimia ja :hug: , inhottavia pienillä kun ei täyttä varmuutta saa kun altistamalla ja kokeilemalla. :(

Ja iso :hug: sekä hirmuisesti voimia ja pikaista paranemista kaikille sairastaville.

Kananmunaa ei olla testattu mitenkään. Ei tullu edes mieleen kun ei nuita allergioita muutoin ole. :eek:
Kai ne olis neuvolassa jotain sanoneet jos olis aiheellista, toivottavasti.

Nasolin on meilläkin ihan ykkösenä räkätaudin iskiessä, heti "räkäimurin" jälkeen :)



Nyt ei muista enää muuta ja kahvihammastakin kolottaa, eli

:wave:

emmi ja Ida (huomenna ) 6kk
 
Commander :hug: :hug: rakennusaika ottaa hermoille kun omaa aikaa sekä yhteistä aikaa ei ole. Ja jos sen lisäksi taloudellinen tilanne on tiukka ei ole mukava tilanne. Meilläkin rakennusaikana oli hermo kireä molemmilla. Mies oli väsynyt ja minulla taisivat nuo raskaushormoonit jyllätä. Ja onhan sitä rakentamista jatkunut tämän vauva ajankin, nytkin mies tekee rakennushommia. Voin hyvin samaistua tilanteeseen. Itsellä aika ajoin kävi myös ero mielessä ja sen suoraan miehelle olen myös sanonut. Varsinkin silloin kun vauvalla oli kovat masukivut tuntui, että mitta on täysi. Oletko puhunut miehellesi ajatuksistasi? Tänne voit aina käydä purkamassa ajatuksiasi, vaikka ei se ole sama kuin puhua kasvotusten jonkun kanssa asiasta. Voimia sinne :flower:

Meillä tänään 7 kk neuvola ja saatiin influenssa rokote. Neuvolassa pituus 66.2 cm, paino 7110 g. Onko teillä muuten 7 kk neuvolaa vai vasta 6 kk neuvolan jälkeen 8 kk neuvola? Meillä ei oikeasti ole 7 kk neuvolaa, mutta saatiin nyt se kun saatiin piikki samalla.

Meillä mennään kovaa vauhtia eteenpäin. Tyttö ryömii aktiivisesti pitkin taloa. Laatikoihin ei ole vielä hoksannut mennä, mutta kaikki ei kielletty kiinnostaa lattialla kuten kännykkä tai sanomalehdet.

Kananmunasta sitähän ei tarvitse testata ennen rokotuksen saamista. Itse olen ajatellut keittää munaa ja hienontaa vaikka haarukalla ja antaa sillä tavalla tytölle.

Nyt jatkamaan tiskaamista, se on oikeastaan kaikkista epämiellyttävin kotityö ja mies sen yleensä hoitaa :whistle: vaikka astianpesukone onkin silti tulee aina sitä tiskattavaa tavaraa. :wave: :wave:
 
Pitkästä aikaa taas...
Kovasti olette täällä kirjoitelleet :) Meni tovi kun tekstejä tuossa lueskelin.

:hug: ja jaksamista kaikille, joilla vaikeita tilanteita, allergiaa, flunssaa.
Koittakaa jaksaa!

ISÄNPÄIVÄ meni kivasti, Peppi teki iskälle jalanjälki paidan ja äiti kirjoitti siihen iskä. Suklaata ja kortti, jossa valokuva yhteisestä uimahetkestä.
Kotona ei ruokaa eikä kakkua..iskä teki aamusta alkaen remonttia ja iltapäivällä sitten ruokailtiin isovanhempien luona.

YÖT



 
...SÄHLÄÄN...

YÖT meillä ei vieläkään kokonaisia :( Pitäis varmaan siirtää vaavin sänky omaan huoneeseen. Kuulin sellaista, että saattaa herätä äidin tuoksuun?? Ja onko sitten totuttua mutta haluaa tissiä eikä rauhoitu sänkyyn vaikka silittelen ja annan tuttia.
Olisiko teillä VINKKIÄ antaa?

LEMPINIMISTÄ: meillä Peppiina, hassu nassu, mussukka, herkkunassu, hiukan söpö...mitä milloinkin. Välillä menee koirat ja Peppi sekaisin.. :)

LIIKKUMINEN vielä siinä pyörimisessä ja peruuttamisessa mutta nostaa jo itseään käsien varaan aika kivasti. Istuu hetken tuetta lattialla ja aika hyvin ottaa käsillä vastaan kun siitä sitten kellahtaa..On seissytkin tuen kanssa jos vaan alusta ei liukas..Mutta äiti ei niin innoissaan vielä siitä liikkumaan lähdöstä, sais sitä järkeä hiukan tulla lisää että vältyttäis suurimmilta mustelmilta.

INFLUENSSAROKOTUS saatiin lauantaina, hyvin meni eikä vielä ainakaan mitään oireita ole tullut.

VAUVAUINTI menee kivasti ja sukellukset sujuu hyvin. Parin vkon päästä on kuvaus siellä, saadaan sukelluskuvaa :)

FLUNSSAN aikana käytin pelkkää räkäimuria ja nostin kirjoilla sängyn päätyä. Ei kyllä vaikuttanut pahalta flunssalta kun toisena päivänä valui räkää ja toisena ei...yötkin nukuttiin normaaliin tapaan.

Kukas se kyseli 7KK NEUVOLASTA..meillä ei normaalisti ole kun 6kk ja sitten 8kk. Me kuitenkin mennään 7kk kans kun haluavat seurata tytön kasvua, melkoisen tirppana kait sitten. 6kk oli 55,5cm (muistaakseni)/ 6475g.

Täällä odottelen että ystäväni ilmoittaisi poikansa syntymästä...nyt reilu vkon yli lasketun ajan :( En vaan viitsi lähettää viestiä ja tiedustella kun itsellä meni 2vkoa yli ja raivostuttavinta oli kun koko ajan kyseltiin että eikö vieläkään... Voipa olla että pukkaa vauvakuumetta kun näkee sitten pienen mutta olen päättänyt että toista mietitään kun Peppi 2v.

Huomenaamuna tulee remonttimiehet tekemään kylppärin väliseiniä, ihanaa! Ehkä sittenkin päästään pian OMAAN suihkuun. On tää jo ollutkin melkoista säätämistä.

Tuli tuo mies tuohon viereen syömään jotain iltapalaa..oma masuni haluaa myös jotain.
Lähden laittamaan...




:wave:
EKÄ ja Peppi
 
Commander voi sinua miten rankassa tilanteessa olet... Mun mielestä sun ei kuitenkaan ainakaan sitä kannata miettiä, mitä joku muu tilanteesta olisi mieltä, esim. äitisi, ethän sinä hänelle ole mitenkään tilivelvollinen. Nyt olisi kyllä sellainen hetki, että olisi hyvä, jos mitenkään voisi jättää maalliset kiireet kuten rakentamiset hetkeksi odottamaan ja pystyisitte puhumaan keskenänne miehesi kanssa, missä mennään. Toivottavasti se testi olisi negatiivinen, jos uusi vauva ei olisi toivottu teille juuri nyt.

Sain muuten tänään lääkäriltä lähetteen sairaalaan, siellä korjataan synnytyksistä jäänyt virtsarakon laskeuma, minkä pitäisi auttaa tähän virtsankarkailuongelmaan. Siihen kun ei ole fysioterapiakaan auttanut ja todellakin haluan tämän asian kuntoon. En halua ajatella vanhuutta vaipoissa, kääk!!!
 

Yhteistyössä