ToukoVauvat 2011

Hei kaikille toukoäideille!
Turusta kirjoittelen ja meneillään 17+5, LA siis 22.5. Itse tunsin liikkeet ensimmäisen kerran jo rv 15+1, kai se on hyvin yksilöllistä, ainakin neuvolatädin mukaan. :) Yleensä potkuja alkaa tuntumaan kun syön tai juon jotain makeaa. Toissapäivänä, eli rv 17+3 käytiin kuuntelemassa sydänääniä, vaikkei mahaotus siitä oikeen tykännytkään. :D Rakenneultra on tammikuun alussa..
Hyvää joulun(kin) odotusta kaikille!
 
Täällä nyt 18+5
Liikkeitä tuntunut viikoista 12. Nyt pariviikkoa tuntunut todella voimakkaasti, päivittäin. Mut nyt on tullut parin pvän ajan väh. liikkeitä, niin heti tulee kauhea pelko et onko kaikki hyvin. Dopplerilla sit kuunnellu, et kaikki hyvin.
 
Heippa kaikille! Viikkoja on kasassa 18+6. Rakenneultrassa oli kaikki ok. :) Virtsatestissä vain selvisi, että leukosyytit on koholla. Olen vähän huulipyöreänä, että mitä se tarkoittaa - virtsatulehdustako? Voisiko olla mahdollista, että valkovuodolla on vaikutusta näytteen tulokseen? Auttakaa viisaammat, huolestuttaa.
 
yleensä prot voi näyttää yhtä plussaa jos valkovuotoa päässyt. leuk plussalla jos pientä tulehdusta..mutta voi olla oireetonta ja yhtä plussaa voi näyttää liuskatestillä vaikka ei sit tulehdusta sen enempää olisikaan. Virtsanviljelys sitten eri asia
 
hei kaikki nyt on joulut ohi ja tuntuu et massu kasvo jouluna tuplaten. mulla olis meneillään rv 18+6 ja pientä liikehdintää on tuntunut iltasin kun rauhottuu ja syönnin jälkeen. meillä ei neuvolassa kun olin 14pv. saatu vauvan sykettä doppleril kuuluu oli niin istukan takana mut sit nauvolantäti oli niin mahtava että ultras ja kaikkihan sielä hyvin oli . Hymyilevä lapsukainen näytti vielä sukupuolensa mutta en halunnut vielä tietää. 17.1 olis rakenne ultra että sitä tässä jännitellään. hyviä vointeja kaikille.

emppu&pöppiäinen 18+6
 
heipä hei pitkästä aikaa! :) meilläkin oli eilen rakenneultra ja kaikki oli hyvin! nyt oltais menossa 20+2, eilisen ultran mukaan 21 (20+7).. la:ta ei alettu muuttaa sen vuoksi,mutta en tiedä että kummanko mukaan sitten laskisi :confused: ihanaa oli nähdä pieni! :) seuraavaksi sitten livenä synnytksessä! :) ensi tiistaina kolmas nla käynti, odotan kovasti että pääsen kattoo paljon hemoglobiini näyttää. viimeksi oli laskenut aika paljon, enkä muista että edellisissä raskauksissa olisi mennyt niin nopeasti alaspäin kuin nyt. : /
jouluna tuli herkuteltua pakki aivan jumiin ja sormet meinaa suklaille mennä vieläkin liian herkästi.. :) mutta uudenvuoden jälkeen täytynee taas palautua ruotuun! ja ainiin, miten toisilla liikkeet tuntuneet, tai siis onko minkäänlaista rytmiä tms? :) meillä saattaa olla muutama päivä aina melkoista jylläämistä ja sitten taas päivä pari rauhallista ja sitten taas mahdoton melske menossa! :) ihanaa tuntea pienen liikkeet! :heart:
 
Hei! Täältä ilmoittaudutaan mukaan ketjuun, esikoista odotellaan viikoilla 19+2. Laskettu aika 25.5. Alkuraskaus on mennyt hyvin ja jännittävää aikaahan tämä ensimmäisen kohdalla on! Pientä liikehdintää olen tuntunut masussa nyt parin viikon ajan, toisinaan aina hieman voimakkaampaa, jolloin tietää kyllä mistä siellä on kyse.

Rakenneultra on parin viikon päässä, sitä jännäillään. Tärkeintähän olisi, että kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Myös sukupuolta pohditaan, meinataan kyllä kysyä, jos nyytti sen vain suostuu näyttämään :) Aiotteko te / oletteko uskaltaneet rakenneultran sukupuoliarvion perusteella tehdä vaatehankintoja? :) Olisi kiva kuulla! Itsellä polttelisi jo kovasti päästä ostelemaan joko sinistä tai punaista!

- Tuleva äippä ja Nyytti 19+2 -
 
Tervetuloa Nyytille mukaan. Ite ainakin ensimmäisen kohdalla ei ollu epäselvyyksiä sukupuolesta, joten hankintoja tehtiin kyllä siltä pohjalta paljonkin. =) Me siis nähtiin ultrassa, jo ennen kuin kysyttiin, että kyseessä olisi poika. ;)
Nyt tämä toinen täällä masussa on innostunut potkimaan oikein urakalla, kiva vaan, tietää että kaiki on hyvin kun tuntee hänen myllerryksen. Kaikki sujuu edelleen hyvin raskauden osalta ja rakenneultraa odotan innolla.
garol ja masukki 19+4
 
Heippa! Mulla on laskettu aika toukokuun puolessa välissä. Tähän mennessä raskaus sujunut ihan ok, pientä vaivaa ollu, migreeniä ja kuvottavaa oloa. Nytte 21 rv menossa, fyysisesti voin ihan ok, mutta nyt tuntuu et psyykkinen vointi on horjumassa. Mulla tulee nykyään aika ajoin kovaa ahdistusta ja itkettää vähän väliä. Mä uskon että taustalla voi olla mun pelot raskauden aikana, alkuaikana oli keskenmenon pelkoo, nytte pelko on enemmän sitä et sairastunko esim. synnytyksen jälkeiseen masennukseeen jne. Tarkkailen itteeni kans koko ajan, mitä on syke ja muuta. Tää on mun eka raskaus. Oon ny menossa neuvolaan juttelemaan tästä asiasta. Onko kellään samanlaisia tuntemuksia/ahdistusta? Ja kuinka ootte pystyny sitä lievittämään? Haluisin niin nauttia tästä raskaudesta!
 
heissan! uusi vuosi, uudet kujeet :)
Rakenneultrassa käytiin ja meidän neiti saa pikkusiskon <3
Tuntuu että tää tiitiäinen ei nuku ollenkaan, koko ajan monottaa ja välillä jo kipeästikin, mikä tuntuu uskomattomalta :) painoa pikkuisella oli 376g rv20+5 Vielä ainakin viihtyy perätilassa ja yleensä vasemmalla puolella masua. Potkut tuntuu selvästi siis alavatsalla, muutamia tuntunut navan seudulla välillä.
Ma alkaa työt, saa nähdä miten jaksaa kun on selkä ihan sökönä kun tuntuu että nyt jo kaikki liitokset ihan löysinä :(

adalium ja tiitiäinen 21+0 <3
 
hei. mullakin vauveli on tykästyny tohon vasemmalla puolella köllettelyyn ja alamahassa potkut sit tuntuukin, nyt parina kertana ottanu oikein virtsarakkoon kipiää kun on potkiskellu. kuinka teillä on noi sf mitat ollu?? meillä oli neuvolas rv 20+6 niin 15cm, mulla kyllä on taakse päin kaareutuva kohtu et sekin vaikuttaa asiaan vissiin jonkun verran mut ihan käyrillä ollaan.

t. emppu & pöppiäinen 21+1 (tälläkin hetkellä massus kauhia meno päällä )=)
 
Moikkelis taasen. Nyt on meilläkin rakenneultrassa käyty ja meijän pikkumies saa pikkusiskon. =) Ihanaa....näin ollen mä pääsen ostelemaan kaikkia vaaleanpunaisia ihanuuksia. ;) Eilen olin ultrassa ja kokoa masukilla olib 386g. Tänään on tasan 21vk täynnä.
Asukki on hyvin meneväinen ja paikallaan ei ole kyllä hetkeäkään, nukkuukohan se ikinä?! =) Suurin osa potkuista tuntuu alavatsalla, osa välillä ylenpänä. tosiaan aika pyöriäinen tuntuu olevavan. Ihania kuvia saatiin ultrassa.
SF mitasta en osaa sanoa mitään, koska seuraava neuvola vasta helmikuun eka päivä, sitte voin kertoa tostakin asiasta jotain. Maha on kyllä valtava....kuinkahan mursu mä olen viikolla 40? heh heh.
Että näin, palaillaan taas.
garol ja masukki 21
 
Moikka!
Meillä oli tänään rakenne ultra ja selvisi, että meille taitaa tulla pieni prinsessa... Ei voinut ihan täysin varmaksi sanoa, koska piti jalkoja ristissä, mutta ehkä sitä suuremmalla syyllä tyttö!

Onkohan tämä meidän jotenkin pieni kun vertaa esim garol teillä koko jo 386 g ja meidän kooksi arvio 200 g... No en kyllä itekkään ole iso 154 cm ja 48 kg ennen raskautta. Ja olin täysiaikainen 2900 g kun synnyin. Mies on kyllä 190 cm...

Perjantaina sitten neuvolaan...

Nanuska ja maha 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Minulla tänään rakenneultra, 6,5 tunnin päästä ja jännittää niin kovasti!! Toivottavasti ei löytyisi mitään poikkeavaa vaan nyytti olisi kasvanut ja kehittynyt normaalisti. Lisäksi tuo sukupuolikysymys jännittää, aiomme kysyä jos vain nyytti suostuu näyttämään :)

Nyt pitää koittaa olla miettimättä liikaa kaikkea negatiivista mitä sieltä voi löytyä ja keskittyä työntekoon - helpommin sanottu kuin tehty!!

Päivittelenpäs myöhemmin kuulumisia, että miten meille kävi!

-Tuleva äippä ja Nyytti 21+1 -
 
Heips!

Saisikos liittyä joukkoon mukaan?

Täällä odotellaan kanssa nyyttiä syntyväksi toukokuussa, 5.5.2010. :) Neljäs lapsi, mutta ensimmäinen nykyisen miehen kanssa. Ja miehen ensimmäinen.
Kova meno masussa näin iltaisin etenkin :)

Chelsea 24+0
 
heissan!

Tänään olin jopa tokassa neuvolassa (siis eka käynti oli rv7+ ja tänään toinen rv22+)
Sf-mitta mitattiin siis ekaa kertaa ja sano sen olevan 19-20, mut merkkas korttiin 19cm. Hipasen menee siis keskikäyrän yläpuolella.
Täällä kans suurin osa potkuista tuntuu edelleen tossa häpyluun yläpuolella, sit loput satunnaisesti ympäri mahaa. Välillä mietin et miten päin se siellä on ja pyörii :)
Mut aina aamuisin kun herää, on aina vasemmalla puolella masua ? Ja kovin on liikkuvainen, välillä tosiaan tuntuu, että nukkuuko se ollenkaan :D
Seuraava neuvolakäynti onkin sitten rv27+ Sitä siis odotellessa!
On ihana katsoa kun pikkuinen niin kovin potkii että vatta liikkuu ja töksähtelee, olen saanut videollekin kuvattua :)

adalium ja tiitiäinen 22+4
 
Rakenneultrassa tosiaan käytiin torstaina ja kyllä siellä oli kaikki hyvin kehittynyt ja normaalisti :) Ainoa mitä löydettiin oli, että napanuorassa oli kahden valtimon sijaan vain 1. Suurimmassa osassa tapauksia siis 2 valtimoa ja yksi laskimo. Yksinään tuo löydös ei kuitenkaan käytännössä tarkoittane muuta kuin, että loppuajasta seurataan tarkemmin nyytin kasvua, hieman pienempinä saattavat tuossa tapauksessa syntyä. Jos olisi löytynyt jotain muuta poikkeavaa tuohon yhdistettynä niin sitten olisi riskit vähän muuhunkin suuremmat, mutta tuo on kuulemma yleisin löydös rakenneultrassa, joten yritetään nyt ainakin olla huolestumatta sen enempää. Alkuun kyllä hieman huolestutti, varsinkin netistä kun löytyy aina kaikenlaista tarinaa ja juttua... Mutta positiivisin mielin mennään! Ja yleensä voi olla että tuo jää rakenneultrassakin huomaamatta, kun ei ilmeisesti kuulu niihin asioihin joita siellä etsitään. Eli yleisimmin selviää vasta synnytyksen yhteydessä, että napanuorassa ollut vain yksi valtimo.

Nyytillä oli kokoa 390g, keskikäyrillä mennään :) Ja sukupuolikin selvisi - meille on tulossa pieni prinssi <3 Kokenut lääkäri sanoi, että 100 % varmaa, eikä se meillekään oikein jäänyt epäselväksi, kun saatiin asiaa havainnollistavia kuvia mukaan ;) Eli sinistä on jo ostettu! :)

Miten muilla rakenneultrassa sujunut? Ja jos jollain on kokemusta tuosta yhdestä napanuoravaltimosta, joko omaa tai tuttujen kautta, niin mielelläni kuulisin niistäkin!
 
meillä oli rakenne ultra maanantaina rv:eitä sillo 21+6 ja pöppiäisellä oli painoa 480g aikas palijo...mut isäkin ollu 5kg syntyessään toivon mukaan ei mee isänsä mitoissa. vauveli voi hyvin ja kaikki vastas viikkoja meillä ei noista napasuonista puhuttu mitään kyllä. nelijäs nauvola olis sit 9.3 ja 7.3 olis sokerirasitus.. niin ja toinen lääkärikäyntiki on merkattu 9.3 pitäs kaikkia lappuja jo alakaa kelalle täyttelee...
 
Täällä toista lastaan odottava äityli.. LA 10.5.11.. Synnytyspaikka tulee olemaan Kotka, mikä hiukan peloittaa, kun täältä Kouvolasta sinne ajelee.. Tiedä vaikka olisi hätäinen synnytys.. Esikoisen putkahti kahdessa ja puolessa tunnissa (Hyvinkään sairaalassa).. :D
 
Heippulis.
Täällä yksi mamma masunsa kanssa kärsii flunssasta. =( ei kiva! Muuten ei ois ongelmaa, mutta kun päätä särkee kun joku lekalla ois hutkinu. Eli ei paljon innosta lähteä liikenteeseen, kun tuntuu että polla räjähtää.
Raskaus sujuu hyvin, maha kasvaa ja potkuja tulee ihan joka paikkaan. Maha oikein hytkyy ja nytkyy kun asukki oikein innostuu.
Nyt täytyy lähtee laittaa isompi lapsi päiväunille, kun ei toi mies oikein tunnu tätä hommaa hanskaavan. =)
garol ja masukki 23+4
 
Heissan!! Täältä kans ilmottaudutaan mukaan sakkiin!! tokokuussa LA kaksosille elikkäs masu-asukeilla viikkoja ompi 23+2! maha senkun kasvaa ja kasvaa=D kaikki menny tähän asti ainakin hienosti...jännittää ja pelottaa kylläkin paljon mitä tuleva tua tullessaan! Meillä esikoinen tyttö 9kk..onnesta viä ajatukset välii muualle=)
 
Heippa kaikille!

Meillä menee tosi hyvin, paitsi et sokerirasitus otti kovasti voimille ja piti saikkua hakee. Tuli todella huono olo siitä. Vauveli liikkuilee kovasti . Olin vähän huolissani painonnoususta tai sen puutteesta. Kuukauteen ei noussut yhtään, mut nyt viikon aikana tullutkin melkein 2 kiloa :whistle:

Tänään alkoi talviloma viikon verran ja sen jälkeen enää 4 vkoa töitä jäljellä!!!!

Ukko lähtee maanantaina 2 viikoksi Tansaniaan 30 vuotis synttäreitä juhlimaan, minunkin piti mennä, mutta kun vauva tulikin heti kuvioihin, joten joudun jäämään kotiin. Ei sinänsä kyllä haittaa, jännittää vaan et jos jotain käy niin mies on niin kaukana...

Ens viikolla neuvolalääkäri, kuullaan miten sokerirasitus meni. Toivottavasti myös hemoglobiini ois noussut vähän...

Ajattelin laittaa vähän masukuvia, olisi kiva jos myös laittaisitte, olisi kiva verrata masuja!


vko 18


vko 21


vko 26 (äsken otettu)
 

Yhteistyössä