Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

-S-: Nyt on pakko vaan ihmetellä! Mä oon kotoisin Pöytyältä, ikää 22 ja laskettuaika 14.4 :D ?!Eli todennäköistä on että tunnetaan. Noista äitiysvaatteista vielä sen verran, että olen löytänyt ihanan, rennon, mukavan ja lämpimän koti asun, jossa masukin saa rauhassa kasvaa ilman puristuksia tai kiristyksiä. Nimittäin tällainen kokovartalo collegehaalari! Ihan loistava! Suosittelen:) Ja meillä oli ultra viime tiistaina ja vaikka yksityisellä käytiin niin rakenneultrana lääkäri jo katsoi ja kaikki oli kunnossa ja normaalia ja niinkuin olen alusta asti uskonut ja tuntenut niin poikahan sieltä on tulossa<3
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2013
Mullakin on tollanen haalari, tosin en oo viel tänä syksynä sitä pukenu päälle kun ei oo ollu niin kylmä, mut tosiaan, on varmasti mukava, en tullut ajatelleeks, ihana kotioloasu =) Hienoa että kaikki oli hyvin ultrassa ja onnea poikalupauksesta!!! :)
 
toi haalari olis kyllä ihana!:) Mie tässä mietin, että mitäs sitä alkais pukee päälle,kun e farkut meinaa mennä jalkaan turvotuksen takia. Pitää mennä varmaan ostamaan legginssejä ja tunikoita esimerkiksi. Masun olotila on tärkein :) Tänään aamulla ihme ja kumma maistu ruoka tosi hyvin. On hyvä alottaa päivää kun tietää että on syöny tarpeeksi. :p
 
-S-
_Kaisa_: Mä oon kotoisin pk-seudulta ja muuttanu Auraan vasta reilu vuosi sitten enkä kauheesti tunne täältä porukkaa. Et en usko että me tunnetaan, yhteisiä tuttuja luultavasti kyllä on. :D Mut mun poikaystävän varmaan tunnet tai ainakin tiedät ku se on kotoisin Pöytyältä. Jännä ku meil on noi LA:t niin lähekkäin, ei tiiä vaik oltais samaan aikaan synnyttämäs. ;D Ja onnee teille poikalupauksesta! Ite ootan kans tosi paljon rakenneultraa ja tietoa et kumpi meille on tulossa. Alusta asti mulla on kans ollu ihan poikaolo, et saa nähä kumpi siel sit on. :D

Huomenna pitkästä aikaan neuvola.. Toivottavasti saan kuulla sydänäänet että uskoisin taas et tuolla mahassa on kaikki kunnossa, koska vieläkään ei mitään liikkeitä oo tuntunu. :( Ja nyt rv 17+2.

ps. Ostin eilen ekat mammafarkut ku normifarkut on alkanu vähän jo puristaa.. On noi mammafarkut kyl niin mukavat päällä, ei purista mistään! =)
Mistä kaupoista te ootte ostanu äitiysvaatteita?
 
Viimeksi muokattu:
Tänään piti alkaa raskaustreffit täällä Ukissa mutta sen aloitus on siirtynyt seuraavalle vuodelle. Voi että mua harmittaa todella. Se olisi ollut juuri sitä mitä olisin kaivannut. Olisin tutustunut paikallisiin odottaviin äiteihin mutta se ei nyt onnistu ainakaan vielä.
 
-S-, varmasti on kaikki pikkuisella kunnossa. Eikä ole mitenkään epätavallista tuntea liikkeitä vasta siinä rv 20 kohdilla. Monesti liikkeitä on tuntenut jo ennen sitäkin, mutta ei vain ole tajunnut niitä liikkeiksi. :) Ja itse ostin nuo kolmet äitiyshousut H&M:stä, muita äitiysvaatteita mulla ei olekaan. Tyytyväinen olen niihin ollut. :)

nopa, toivottavasti se olisi sitten alkuvuodesta, että pääsisit vielä mukaan :) Tai alkaisi jokin muu raskaana oleville tai äideille tarkoitettu ryhmä tms.

Huomenna onkin taas neuvola.. Voi että, kun ei millään jaksaisi raahautua sinne. Vielä olisi tässä vuorokausi aikaa synnytyksellä käynnistyä :D Mutta ehkäpä se ei nyt taida käynnistyä. Yöt menee vähän huonosti nukkuessa, kun saa ravata vessassa väh. 4 kertaa yössä. On pikkuinen vissiin laskeutunut niin, että painaa rakkoa jo aikalailla :D

Tänään voisikin vähän siivoilla (taas vaihteeksi :D), mutta ehkä pitää odotella, että kello olisi hieman enemmän. En sitten häiriköi ketään kolininoilla :D

nibander 39+6
 
nopa no olipa harmi juttu että se just nyt sit peruuntu :/ Toivottavasti tosiaan ehtii vielä alkaa tässä sit ennenkun sulla la on ajankohtanen :)

-S- en mäkään olis yhtään huolissaan siitä ettet tunne liikkeitä vielä, monet tuntee vasta paljon myöhemmin, jopa uudelleensynnyttäjät... Sulla voi esim. olla istukka siinä edessä joka sit vaimentaa potkuja. Mullakin on h&m:stä äitiysvaatteita.

nibander koska ne lähtee sit käynnistelemään sitä ellei itestään lähe, onko ollut puhetta? Täälläkin nukutaan yöt huonosti juurikin noiden vessareissujen takia, en tiedä onko vauveli sitten alusta asti hengannut tuolla alhaalla kun koko ajan satelee potkuja rakkoon, auts. Parhaimpina öinä herään kerran, pahimpina 4-5... Nyt uusin vaiva on nukkuma-asennot, jos olen selällään niin alkaa päätä särkeä heti, verenkierto ilmeisesti jotenkin häiriintyy? Ja kyljellään ei kestä olla samalla lonkalla kauaa joten asentoa pitää vaihtaa koko ajan, aamulla molemmat lonkat onkin sit niin kipeet ettei kummankaan päällä ole mukava olla, ihanaa :D Tukivyön hain eilen apuvälinelainaamosta, nyt ekaa kertaa päällä ja vauva ainakin protestoi potkimalla koko ajan, ei vissiin tykkää kun maha kiristää :)

25+4 :heart:
 
Äidiksi2013, juu, kyllä se lapsi ja kohtu on jo sen kokoisia, että selällään maatessa saattavat painaa verisuonia. Itse en ole raskauden aikana huomannut, että tulisi huono oloa selällään maatessa. Toisaalta, en ole koskaan pystynyt nukkumaankaan muutoin kuin kyljellään, joten enpä mä pahemmin makaile pidempiä aikoja selälläni :D Loppuraskaudesta olen nyt tarvinnut tyynyä jalkojen väliin/toisen alle tukemaan asentoa, sillä normaalisti nukun sillain osittain kyljellään ja osittain mahallaan, eikä se oikein onnistu enää, kun tulee pikkukaverille ahtaat oltavat :D

Hyvä, että sait tukivyön. Toivottavasti siitä on apua. :)

Käynnistykseen ei taida olla mitään tiettyä rajaa, että milloin viimeistään, mutta mulle sanottiin, että täällä ensisynnyttäjät lähetetään kontrolliin sitten, kun on menty 12 päivää yli LA:n. Se ei kuitenkaan tarkoita, että käynnistetään, jos kaikki vain on kunnossa. Mutta en tiedä annetaanko nykyään enää kuitenkaan mennä sinne viikoille 43+ vaikka kaikki olisikin kunnossa. Että eiköhän tämän kuun aikana pitäisi tämän raskauden olla ohi :D Tietysti aina parempi, jos lähtisi itsestään käyntiin, vaikka sitten joutuisikin muutaman viikon vielä odottelemaan. Ihan jo kipujenkin puolesta, kun yleensä ne on käynnistettäessä kovemmat.
 
-S-
Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa, siellä se sydän sykki kovasti. :) Liikkeitä ei oo tuntunu, mutta eiköhän ne sieltä lähiviikkoina ala tuntumaan. Ja mulla muuten on kohtu taaksepäin kallistunut ja istukka edessä, joten se varmaan vaikuttaa myös..
Itse ostin äitiysfarkut kans H&M:stä ja varmaan ainakin toiset ostan vielä. Muita äitiysvaatteita tuskin tarvii ostaa kun omat paidatkin kyllä venyy aika hyvin.

Nibander Sulla alkaakin olla jo jännät paikat, ei tarvii oottaa kauaa enää. :D

MelkeinPrinsessa Kyllä ne oireet alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Rinnat mulla ei pahasti ookkaan ollut arat missään vaiheessa ja etova olo alko helpottaa ehkä just noilla samoilla viikoilla millä sä nytten oot. Sit alkaakin vähitellen se ihana aika kun inhottavat oireet häviää ja maha alkaa pikkuhiljaa kasvaa. :) (toki kaikilla ei oireet häviä)

_kaisa_ Ollaan oltu n. 5 vuotta yhdessä. Lapsi ei ollut suunniteltu vaan oli ISO yllätys kun tulin e-pillereistä huolimatta raskaaksi. Alku järkytyksestä huolimatta nyt odotetaan molemmat vauvaa innolla. :) Mites te? oletteko te olleet kauan jo yhdessä?

-S- 17+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2013
-S Hyvä tietää, että oireet alkaa näillä viikoilla helpottaa. :) Alkais toi maha jo kasvaa :p Ens kuussa kotopuoleen käymään, ultrakuvan saa tulevat isovanhemmat joululahjaksi. :) ( pitää vaan odotella että ultrasta kuuluu tumtum..) Mutta nyt nukkumaan, jotta sais unta tarpeeksi :)
 
-S-
Oletteko ottaneet/aiotteko ottaa influenssa rokotteen?? Oon nyt miettiny sitä enkä oikeen osaa päättää... En oo ikinä ennenkää ottanu joten oon vähän kallistunu siihen suuntaan etten ottais nytkään. Oon kuullu et jollekki ois tullu jopa keskenmeno sen jälkeen, mut en sitte tiiä. :O
 
Heippa pitkästä aikaa! Olo on ollut aika kaamea, itsellä ja esikoisella on melkein viikon kestänyt kuumeflunssa ja pelkkä äiti vain kelpaa yhtään mihinkään, en edes vessaan pääse yksin ilman hirveää huutoa. Sylissä vaan pitäis olla eli oon kolme päivää maannu sohvalla lapsi sylissä ja napostellut välillä kaikkea pientä eli ruokavalio on ollut ihan mitä sattuu. No, eipä ole tarvinnut ottaa stressiä kotitöistä, kun lapsen hyvinvointi menee edelle :D

Mulla on edelleen oireina ihan hirveä väsymys (syynä varmaan osittain alhainen hemppa, neuvolasta käskettiin rautakuurille, harmi vaan että rautapullo jäi mummolaan viime käynnillä enkä ole viitsinyt uutta hakea, kun saan sen nyt viikonloppuna kuitenkin) ja uutena juttuna närästys. Esikoisesta alkoi närästää vasta joskus 7.kuun jälkeen ja silloinkin vaan, jos olin syönyt jotain tosi rasvaista tai esim. kurkkua. Nyt tämä vielä menee, mutta sit on tukalat paikat, kun maha kasvaa ja vauva on vielä ylhäällä :S Seuraava neuvola 15. päivä ja rakenneultra 20.päivä, onpahan jotain, mitä odottaa :)

En todellakaan aio ottaa yhtään minkäänlaisia rokotteita, mä en oikein enää nykyään usko niiden voimaan enkä "hyvyyteen", meidän esikoistakaan ei ole rokotettu tokan piikin jälkeen, kun mies vähän otti selvää, että mitä kaikkea moskaa ja myrkkyjä (mm. elohopeaa) ne sisältää. Ja täytyy myöntää, että tämä on nyt 1v8kk lapsen eka flunssa ikinä ja kaikki rokotetut kaverit on jatkuvasti korvatulehduksissa tai muuten vaan flunssassa eli uskon silläkin olevan jotain tekemistä asian kanssa.

nibanderille kovasti tsemppiä odotteluun! :) Mullahan käynnistettiin 42+2, 41+6 kävin ya-kontrollissa ja yrittivät oikein töniä ja "kiusata" pientä, että olisi lähtenyt tulemaan, mutta ei mitään reaktiota. Mulla oli kuulemma liian hyvät oltavat, ei olisi halunnut vielä tulla pois :D

Nyt (jos kaikki on hyvin, vähän ollut masisfiilis ja tunne siitä, että mahassa ei kaikki ole niinkuin pitäisi) 17+4
 
mie en kylä ota mitään rokotteita, ku jotenkin on vaan jääny sellanen fiilis että niistä o enemmän jopa haittaa kun hyötyä.. Saas nähä et millanen työpäivä tästä tulee,kun eilen oksensin töissä ihan kunnolla kun tuli pahoinvointia. Mutta kun kerran halaili pönttöä niin meni sillä ohi. Toivottavasti tänään ei tuu oksentelua sitten. :) Funssa alkaa vissiin painaa päälle, mutta onneks alkaa viikonloppu niin saa levätä :)
 
-S-: Ollaan oltu vasta reilu vuosi yhdessä, mutta lapsi on toivottu ja odotettu:) Mulla on ollut vatsassa sellaisia tuntemuksia nyt reilun viikon verran. En tiedä onko kyseessä vauvan liikkeet, mutta jotain myllerrystä siellä tapahtuu:D
 
  • Tykkää
Reactions: nibander
Onko kukaan teistä vasta tännepäin muuttaneista tunteneet kaipuuta takaisin kotiseudulle?Ehkä oon vaan herkillä tän raskauden takia,mutta tuntuu siltä että halusin palata kotiseudulle, siellä on kuitenkin kavereita ja muu perhe.

Ehkä tähän tottuu:)
 
Itse ainakin olen niin perhekeskeinen ihminen, että mun olis tosi vaikee muuttaa jonnekin missä en ketään tunne:/ Mut toisaalta ei sitä tiedä kuinka hyviä ystäviä uudelta paikkakunnalta voikaan saada, mutta on se vaan niin paljon vaikeempaa lähteä tässä iässä tutustumaan uusiin ihmisiin kun joskus lapsena oli.
 
-S-
Itse oon nyt asunut reilu vuoden täälläpäin (oon kotoisin pk-seudulta) ja kyllä tietenkin välillä kaipaa takaisin kotiseudulle. Mutta tähän tottuu, kaipuu on kyllä helpottanut ajan kanssa. :) Ei se helppoo oo muuttaa uudelle paikkakunnalle ja jättää perhe ja kaverit. Ja tutustuminen uusiin ihmisiin tosiaan on vaikeeta tässä iässä! Tuttuja on tullu mut sellasia omia ystäviä ei.. Onneks matka ei oo niin pitkä takas kotideudulle niin pääsee näkee perhettä ja kavereita aika usein. :) Ja ehkä vauvan myötä voi kans päästä tutustumaan uusiin ihmisiin.
 
Juu olen aivan samaa mieltä Äidiksi2013 kanssa tuosta Turun vieraanvaraisuudesta:D Mutta uskon, että omakin kaveripiiri tulee laajentumaan vauvan myötä ja uusia tuttavuuksia tulee:) Tai sitten voi käydä niin, että vauva on yhdistävä tekijä sellaisen ihmisen kanssa, jonka jo tuntee tai tietää entuudestaan, mutta ei koskaan ole sen paremmin tutustunut, kun ei ole ollut mitään yhteistä, who knows;)
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2013

Yhteistyössä