Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

Mä just soitin neuvolaan ja pyysin lähetteen sinne apuvälinelainaamoon ja sieltä tulee kuulemma sit kutsu sovittamaan tukivyötä. Kannattaa siis kysyä neuvolasta, se on ilmanen ja saa lainaks niin kauaks kun on tarvis. Kaupoissa myytävät ei oo ihan niin tukevia kun noi kunnolliset.
 
Keskiviikkona on neuvola niin pitää silloin ottaa se tukivyöasia puheeksi. Asioita joista haluan keskustella on vaikka kuinka, mutta tuo tukivyö on yksi tärkeimmistä. Tuntuu oudolta että jo näin varhain on näitä ikäviä selkäkipuja. En muistakaan milloin on viimeksi käynyt niin että jonkun on pitänyt laittaa mulle sukat jalkaan.
 
Täällä taas yöunet vaan lyhenee :D On alkanut tulla sen verran kipeitä supistuksia öisin, että niihin herää. Mutta ei kuitenkaan sellaisia, että viitsisi herätellä edes toiveita synnytyksen alkamisesta...harmi. Oisin kyllä jo valmis siihen :D

Tässä nyt venailen terveydenhoitajaa neuvolassa. Melko turhalta tämäkin käynti tuntuu, mutta kuuleepahan taas sydänäänet :)
 
Jouduin sitten tänään rautakuurille, hb laskenut 135 > 113. Ei ihme kun tuntuu ettei jaksa tehdä oikein mitään. Huomenna menen lääkäriin ja otan siellä puheeksi tämän mun selkäkivun. Jos vaikka sais lähetteen fysioterapeutille joka neuvoisi mitkä liikkeet auttaisi selkäkipuun ja mitä tulisi välttää.
 
Noi on kyllä perseestä noi kaikenmaailman selkäkivut :( Mä oon menossa maanantaina tukivyön sovitukseen apuvälinelainaamoon! Siivoukset yms ahkeroinnit aiheuttaa sellaset tuskat että toivottavasti tosta on sitten apua... Kannattaa nopa kysyä myös tosta tukivyöstä, se on kuulemma todella hyvä!

MelkeinPrinsessa, kiva että sulla on ollut tänään parempi aamu, kyllä se siitä alkaa helpottaa =)

Mikäs nibanderin vointi, joko alkaa ahistaa? :D

Tänne ei kuulu mitään uutta tai erikoista, paksusti voidaan ja vauveli liikuskelee. Tänä aamuna jopa hieman hölkkäsin pitkästä aikaa, eikä tullut suurempia kipujakaan, ihanaa =) Huomenna poksuu rv 25+0 :heart:
 
nopa, toivottavasti rautalisä saisi pikaisesti voimat palaamaan :) Mullekin suositeltiin rautalisää nyt loppuraskauteen, vaikka hemoglobiini pysyikin normirajoissa. Synnytyksessä ja jälkivuodon seurauksena menettää kuitenkin sen verran verta, että hb saattaa laskea reippaasti. Niin, ja toivottavasti saat apua tuohon selkäkipuun, ettei koko raskautta tarvitse siitä kärsiä. :)

Mitäs tänne... Innoissaan ollaan marraskuun koittamisesta :heart: Kovasti sitä jo odottaa, että synnytys lähtisi käyntiin, vaikka eihän laskettua aikaakaan ole vielä ylitetty :D Mutta eiköhän se lapsi synny kuitenkin tämän kuun aikana, tuskin niin paljoa yli annetaan mennä. Välillä on parempia päiviä kuin toisinaan. Taitaa pikkuinen kuitenkin olla laskeutunut jonkin verran, kun hengittäminen on helpottunut. Turvotusta on nyt ollut enemmän, että pitääkin seurailla, jos tulee muita oireita (raskausmyrkytyksen varalta). Mutta eipä kai tässä muuta kuin pitää kehittää tekemistä päiviin, niin aika menee nopeammin :D Eilen tuli tehtyä reissu Hesaan ja pitihän samalla käydä siinä Helsingin Hard Rock Caféssa :p Tälle iltapäivälle ja lauantaille olen sitten sopinut tapaamisia ystävien kanssa.

On kyllä vieläkin vaikea käsittää, että raskaus on jo niin pitkällä, et synnytys voi käynnistyä koska vain. :) Jotenkin sitä vain on niin varma, että joudutaan käynnistämään yliaikaisena. Jospa sitä osaisi ottaa sellaisen asenteen, että nauttisi näistä viimeisistä päivistä, kun ollaan miehen kanssa kaksistaan. Vaikeaa se kyllä on, kun sitä lasta odottaa niiiiiin kovasti :D

Ja tänään siis 39+1
 
Anteeksi, kun mä tuppaudun tänne teidän keskusteluun, mutta pakko on jonnekin päästä päätään purkamaan, eikä tuolla lapsettomien puolella juuri keskustelua ole.

Olen siis myös Varsinais-Suomesta, ikää mittarissa pian 29 ja vauvayrityksiä takana 2,5 vuotta. Nyt maanantaina tehtynä ensimmäinen inseminaatio klinikalla. Oon itse kova stressaamaan ja mulla on monirakkulaiset munasarjat, joten jännitys on kova. Hirmuisesti oon koittanut ajatella positiivisesti ja rentoutua, mutta se tuntuu olevan ihan mahdotonta. Vatsa kurisee jännityksestä, eikä ruoka tahdo maistua, vaikka nälkä onkin. Keskittymiskyky mihinkään on ihan hukassa....

Voi kun mä niin kovasti toivon pääseväni liittymään nyt jo vihdoin teidän plussalaisten joukkoon. :heart: 12.11. pitäisi tikkuun pissiä, jollei sitten menkat ala sitä ennen.

Niin juu, ja me ollaan siis naispari ja vauvaa on yritetty miesparin kanssa koti-inseminaatioin tuo 2,5 vuotta. Takana on joko kolme varhaista keskenmenoa tai sitten ne on olleet kemiallisia raskauksia, tiedä häntä.
 
Viimeksi muokattu:
Söin tossa hyvällä halulla voileipäkeksejä, ja maksapasteijaa. Sitten tajusin että ainakin oon kuullu että maksaa ei sais syödä vissiin todellakaan paljon. Onkohan ihan totta,että pitä vältellä mkasaa Entäs tollasta maksapasteijaa? Ja tänään muuten pissin tikkuun kolmannen kerran ku oli se vatsakipu ja on jotenkin vaikee uskoo että oon raskaana :D Mut hyvin vahva positiivinen tuli, hyvin on pikkunen vahvistunut siitä ekasta tikusta<3
 
-S-
Moi! Täällä 20v odottaa esikoistaan. Nyt mennään viikoilla 16+5 ja la on 13.4. :) Asun kanssa Turun seudulla (Aurassa). Kahdessa ultrassa käyty ja rakenneultra on 29.11. Vaikee vieläkään kyllä uskoa et tuolla masussa asuu joku. Kun ei vielä kauheesti mahaa näy eikä liikkeitäkään oo tuntunu..
 
Tervetuloa uusille =)

Tsemppiä piinailuun Unja-O, toivottavasti tärppää tällä kertaa! :)

MelkeinPrinsessa millä viikoilla sä ootkaan nyt? Saa maksapasteijaa syödä mut tosiaan ei isoja määriä.

-S- se on kyllä aika vaikea uskoa että siellä pieni ihmisenalkun kasvaa ja kehittyy, mut ootas vaan kun maha kasvaa ja liikkeet tuntuu niin se tulee paljon todellisemmaksi! :) Mulla alko tuntuu kunnolla liikkeet rv 18+5 ja siitä lähtien sitten oonki saanut päivittäin varmuuden vauvan olemassaolosta pikku tömäyksin ja muljahduksin :D :heart:

Me saatiin tänään äitiyspakkaus ja voi että miten ihania juttuja se oli täynnä, siis niin paljon hienompi mitä kuvista oon katellut, ihan mahtava paketti =) Mieskin oli täpinöissään heti sen kimpussa :) Voi kun pääsis jo pian jonkun pienen ihanuuden niihin vaatteisiin pukemaan <3 Oli muuten todella nopeeta toimintaa kelalta, kun yleensä on saanu opintotukiin yms odotella päätöksiä, laitoin viime ti paperit menemään ja torstaina oli tehty jo päätös sekä tänään odotti postin lappu kotona että paketti on saapunut!
 
Viimeksi muokattu:
-S-
Voi ootan sitä et saan itekki tuntea ne liikkeet.. oon niitä iltasin yrittäny "tunnustella" jo mut ei oo viel mitään tuntunu.. kai ne sit parin viikon päästä alkaa tuntumaan :D nyt näkyy jo pieni "vauvakumpu" varsinkin kun makaa selällään mut peilistä ku kattoo ni näyttää et olisin vaan lihonu..

Uskon et oli ihanaa saada se äitiyspakkaus ja hyvä et sait nopeesti. :) haluun kans :D ostin tänään ensimmäisen vaatteen vauvalle. Kyllä tää tästä pikkuhiljaa alkaa muutumaan todellisemmaks, aina vaan jännittää et onks kaikki kunnossa. Jännityksellä ootan ultraa taas kerran.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Eiköhän sullakin -S- ala ne liikkeet piakoin tuntua :) Itse tunsin ensimmäiset liikkeet siinä suunnilleen rv 17. Välillä tuli oikein huono olo, kun muljahduksia tuntui useampi peräkkäin :D Nyt liikkeet tekeekin enemmän kipeää, mutta on se silti ihanaa tuntea, kun pikkuinen liikkuu :)

Äidiksi2013, se oli kyllä kovasti odotettu hetki, kun pääsi tutkimaan pakkauksen sisältöä :D Aika pian sitä sitten tuli itse pestyä ja silitettyä kaikki vaatteet. Nyt vain odotellaan, että niitä pääsisi käyttämään. :p

MelkeinPrinsessa, saa sitä maksapasteijaa tosiaan syödä, mutta määrää on rajoitettu. En nyt muista ulkoa sitä määrää, mutta itse sain neuvolasta lappusen, jossa ne luki. :) Maksan käyttöä suositellaan rajoittamaan korkean A-vitamiinipitoisuuden vuoksi, mutta maksapasteijoissa tms. maksan määrä ei yleensä ole kovin suuri.
 
äiiksi 2013Nyt on 7+5 :)

nibanderHyvä tietää, en mie kyllä paljon sitä syönykkään ja tais olla vaan hetken mielihalu ku en yleensä sitä todellakaan syö :p Meillä asta 15.11 eka neuvola,niin sit saan varmaan sen lapun sieltä?

Jotenkin on kivaa kun aamulla ei ollu kauheen huono-olo ja helpotti kun join vähän limsaa. kuuden aikoihin oli vähän etova olo kun mies keitti kahvia mutta eipä ollu enää tunnin päästä ku ite heräsin uudestaan niin nyt vähän aamukahvia. :p
 
MelkeinPrinsessa, on se kyllä hyvä, että ei ole niin huono olo aamuisin. Lähtee päivät paljon paremmin käyntiinkin :) Mulla oli vielä se lappu tallessa, niin oli sitten pakko tarkistaa se määrä, elikäs maksaruoat, maksamakkara ja -pasteija: 2 viipaletta/pv tai 200g/vko, enintään 100g/kerta. Ja tosiaan eihän se nyt maailmaa kaada vaikka sillä yhdellä kertaa tuon määrän ylittäisikin, koska ne määrät on laitettu niin, ettei varmasti aiheudu haittaa. Ja maksaakin kun saa syödä vaikka viikottain. Aikamoisen määrän saisi maksapasteijaakin syödä, jos yli 100g/krt syö :D

Niin ja varmasti saat ne kaikki lappuset ja lippuset ensimmäisellä neuvolakäynnillä :) Sellanen kiva pino iltalukemista :D
 
Me ollaan koko perhe ihan hirveässä räkäkuumetaudissa, esikkokin ekaa kertaa kunnolla kipeänä ja kurjaa on kun ei edes ulos voi mennä leikkimään. Illat on täynnä kitinää ja tällä mammalla pinna aika herkässä, kun päätä särkee aamusta iltaan.

Mutta, ei sentään jotain hyvääkin, pikkuhiljaa oon alkanut liikkeitä tuntemaan! :heart: Nytkin äsken kun istahdin tähän koneelle ja olen aika etukumarassa asennossa (kone matalalla pöydällä), niin selvästi tuntuu pieniä "ilmakuplia" ja pikkuruisia muljahduksia useampi peräkkäin :) Viikkoja tänään 16+4.

Sadepäivän jatkoa kaikille!
 
Joo alkaa vissiin täällä helpottaa nää aamut, ainakin toivottavasti. Saa nyt nähä,et kuinka käy. Ainakin nyt on ihanhyvä olo. :) Flunssa on vissiin iskemässä päälle -.- Aattelin tänään viettää ihan lepopäivän ja olla vaan. :p

Mites muilla on lauantai lähteny käyntiin? :)
 
Paranemisia sinne Naneni!

Täällä on lauantai alkanut ihan hyvin. Just menossa siskon ja kaverin kanssa syömään. :) Supistuksia on nyt muutaman päivän tullut melko usein, että jospa ne jotain saisivat aikaan :)

nibander 39+3
 
Onhan ne pakattu. Tosin astmalääkkeet pitää ottaa lähtiessä mukaan ku ei nyt ole ylimääräisiä ja käytän niitä pari kertaa päivässä :) Mutta niin, että mitä pitää pakata. Äitiyskortti on sellainen, mitä tietty kaikkien pitää, sit loput on lähinnä sitä mitä kukakin kokee tarvitsevansa. Itekään en oikein tiedä, kun tosiaan eka synnytys. Mitä olen lukenut, niin tosi paljon vaihtelee mitä l
kukakin on tarvinnut, mut jos nyt listaan jotain, mitä itsellä on ja mitä muut on sanoneet pakanneensa:

- Äitiyskortti
- Kamera, kännykkä, läppäri + laturit
- Lukemista, pelikortit tms muuta puuhaa, musiikkia
- Imetysliivit + liivinsuojia, lämpimät sukat, oloasu/kotiinlähtövaatteet ellei samoja käytä, joilla tuli
- Hammasharja, -tahna, hiusharja, ponnari, huulirasva, deodorantti jne.
- Vauvan kotiinlähtövaatteet (meillä kyllä mies tuo ne sitten kun lähdetään)
- Evästä
- Jos sairaala on kaukana, niin monet ottaneet vielä vauvalle vaipanvaihtoon tarvittavat tarvikkeet mukaan
- Mahdolliset lääkkeet

Ei nyt tuu muuta mieleen, voi olla et joku olennainenkin jäi pois, ku kännykällä niin hidasta kirjottaa ja ajatus kulkee vähän nopeampaa. :D Itse en tosiaan paljoakaan ole mukaan ottamassa. Tuskin mitään kummoista tarvitsee ja me nyt asutaan 15min ajomatkan päässä sairaalasta, et kyl sit joku voi tuoda, jos jotain puuttuu. :)
 

Yhteistyössä