Vaunuviidakossa



Odotan ensimmaistani vasta Joulukuussa mutta vaunut mietityttavat.
Asun ulkomailla ja suomessa on vaunut halvempia ja valikoima laajempi kuin taalla joten pitas ostaa kesaloman aikana.

Olen netissa ihastellut Filou (pikkupingviini) Ja Happy Baby (lastenturva) merkkisia kulkuvalineita. Onko kellaan kokemusta?

Kertokaa ihmeessa kokemuksia muistakin vaunuista.

Kiittaen: Katinka
 
Mä oon myös noihin Emmaljungiin tykästyny, mutta makuasia! Halvimpia ei kannata ostaa, koska ne on yleensä laadultaan huonoimmat, ja joissain halvoissa on tosi huonot takuutkin. Kannattaa kuitenkin kierrellä liikkeissä ja katsella ja tutkia että missä vaunuissa on niihin omiin tarpeisiin sopivimmat ominaisuudet.
 
Olen samaa mieltä, että noita halpiksia (Emma, ABC ja Carena) ei kannata kyllä ostaa, paitsi ehkä matkarattaita. Vaunuihin on hyvä satsata, jo 300 eurolla saatat saada hyvät käytetyt ja 400 eurolla saa jo laadukkaat ja uudet.

Emmaljungista minulla ei ole kokemusta, itselläni on Saksasta tilatut Teutoniat ja olen hiukan pettynyt niiden hinta-laatu-suhteeseen. Vielä enemmän harmittaisi, jos olisin ne ostanut Suomesta monta sataa euroa kalliimmalla!
 
Elomassu-85
eipäs se aina niinkään oo et emmaljungat kestäis,kaveri osti kalliit emmaljungat,kesti kk ja hajos.ite ostin abc:t ja eipäs oo todettu mitään vikaa.mut makuasiosta EI voi siis kiistellä! ;)
 
Näinhän se on
Meidänkin Emmaljungat hajosivat vuoden käytön jälkeen totaalisesti. Jo sitä ennen kuomu löystyi jatkuvasti, ei saatu kiristettyä enää paikoilleen. Vaikka olivat kivan tuntuiset kaupassa, niin tuohon hintaan luulis saavan kunnolliset!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 17:36 Näinhän se on kirjoitti:
Meidänkin Emmaljungat hajosivat vuoden käytön jälkeen totaalisesti. Jo sitä ennen kuomu löystyi jatkuvasti, ei saatu kiristettyä enää paikoilleen. Vaikka olivat kivan tuntuiset kaupassa, niin tuohon hintaan luulis saavan kunnolliset!
Emmaljungissahan on 2 vuoden takuu eli ei pitäis olla mitään hätää jos sattuis hajoomaan vuoden käytön jälkeen, nehän menee takuuseen! Enemmän harmittaa jos ostaa sellaset halvat vaunut jotka hajoo vuoden käytön jälkeen eikä niissä enää ole takuuta, niin menee ihan rahat hukkaan! Mutta tää on vaan mun mielipide =)
 
Pasi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 18:58 Nasu1 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 17:36 Näinhän se on kirjoitti:
Meidänkin Emmaljungat hajosivat vuoden käytön jälkeen totaalisesti. Jo sitä ennen kuomu löystyi jatkuvasti, ei saatu kiristettyä enää paikoilleen. Vaikka olivat kivan tuntuiset kaupassa, niin tuohon hintaan luulis saavan kunnolliset!
Emmaljungissahan on 2 vuoden takuu eli ei pitäis olla mitään hätää jos sattuis hajoomaan vuoden käytön jälkeen, nehän menee takuuseen! Enemmän harmittaa jos ostaa sellaset halvat vaunut jotka hajoo vuoden käytön jälkeen eikä niissä enää ole takuuta, niin menee ihan rahat hukkaan! Mutta tää on vaan mun mielipide =)
Meillä meni hermo Emmaljungien kanssa kun piti jatkuvasti jonkun pikkuvian takia odotella varaosia, jotkut viat yrittivät laittaa vieläpä virheellisen käytön syyksi ja rahastaa niillä osilla vaikka ei oltu muuta tehty kuin työnnetty niitä vaunuja. Hermo paloi lopullisesti ja purettiin koko kauppa, rahat takaisin ja vaihdettiin eri merkkiin.
Itse kysymykseen, mä suosittelen Brio Duo-mallia, niihin ollaan oltu 100 % tyytyväisiä.
 
Näinhän se on
Pasi, kuinka pitkään kaupanteon jälkeen saitte vielä purettua kaupat? Meille sanottiin puolen vuoden juoksemisen jälkeen, että kauppojen purku ei enää onnistu (se onnistuu vain 7 päivää kaupanteon jälkeen). Eli aina korjaavat virheet (eli yrittivät säätää sitä kuomua, sitten uusittiin koppaosan kiinnikkeet ja sitten meidän piti alkaa jo maksella varaosista!) tai sitten antavat alennusta ostoksista. Onneksi saatiin sitten myytyä mokomat murheenkryynit eteenpäin.
 
Pasi
Meni siinä yli puoli vuotta oston jälkeen, tosin eihän me niitä heti käyttöön otettu. Meillä oli just samanlaista säätämistä mistä kerroit. Loppujen lopuks otettiin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja peruste kaupan purkamiselle tuli kun varaosia ei toimitettu kohtuullisessa ajassa. Jouduttiin odottaa niin pitkään varaosia, joista yrittivät vielä laskuttaakin, että se oli jo kohtuutonta eikä takuusta niin ollen ollut sanottavaa hyötyä. Kauppa antoi loppujen lopuksi sit periksi ja antoi purkaa kaupan kun kerrottiin kuluttaja-asiamiehen mielipide. Ois vissiin saatu kokonaan uusi vaunu tilalle mutta en halunnut ja oisin takuulla ollut taas riesana uusien vikojen kanssa joten helpommalla pääsivät kun suostuivat purkaa kaupan.
 
Nyt tuntuu, näiden kirjoitusten jälkeen, että päätöksemme ostaa edulliset Haberkorn Comfort yhdistemät oli ihan oikea. Hinta on alle puolet Emmaljungan hinnasta, takuu kaksi vuotta ja ainakaan vuoden aikana ei ole ollut mitään vikoja. Ei näköjään hinta ja laatu välttämättä kulje yhdessä. Meille myyjä sanoi aikanaan, että lähes kaikki kalliit merkitkin tehdään jo halpamaissa. Sillä oli myynnissä myös näitä kalliimpia. Olipahan rehellinen.
 
meillä oli sama vika emmaljungissa! tuo ettei kuomu pysynyt paikallaan!

vähän päästä olivat huollossa ja kiva oli alkuun olla ilman mitään vaunuja kun noi emmaljungan rottelot olivat siellä huollossa.
kolmannella kerralla saatiin sitten käytetyt teutoniat huollon ajaksi.

niinhän siinä sitten kävi lopulta että kaupat saatiin.. myös kuluttajansuojaasiamiehen avulla purettua, kun puolentoista vuoden aikana olivat vaunut yhteensä 7kk huollossa!

nyt kärrätään huokeammilla teutonioilla joissa ei ole vikoja ollut
 
möllikkä
Älä ainakaa Oran tuomia vaunuja osta. Niihin on hiiret saattaneet pissata kun niiden varasto on ihan mätä ja kuulemma homettakin siellä on. Luin siitä ellien palstalta ja vauvalehdestä. Lisäksi ne kuulemma on puutteelliset turvallisuudessa kun niillä ei kantokoppaa kiinnitetä vaunuun kiinni eikä ole päänsuojaa. Vanhoja konkurssikankaita käytetään tai sitten naarmutetaan runkoa ja myydään kakkoslaatuisina mukamas. Hinta on liian kova. :LOL:
 
Meillä oli ensiksi carena nova vm 03 merkkiset yhdistelmät, menivät siihen asti kun lapsi makasi vaunuissa, istuminen olikin sitten mahdotonta, kun selkänojaa ei saanut täysin pystöön joten meidän lapsi ei tykännyt yhtään istua. Vetoketju kopasta hajosi ja olivat muutenkin huonot työntää, raskaat. Sitten ostettiin emmaljungan cerox rattaat, ja ollaan tyytyväisiä, lapsi tykkää istua, pitkä makuutila ja mukavat työntää! Aisa on aika lyhyt eli työntäjälle jalkatilaa ei ole kauheasti, mutta meitä se ei ole haitannut. Jalkapeite on myös aluksi hankala laittaa, kun napit ovat hullussa paikkaa. Täydellisiä vaunuja ei taida ollakkaan, mutta jos mahdollista, kannattaa useimpia käydä katsomassa ja testaamassa, eikä muiden mielipiteitä kannata ottaa liian vakavasti, ostaa ne mitkä itsestä tuntuvat parhailta :wave:
 
Meillä brio kombit kovalla kantokopalla. Loistavat työntää (tarpeeksi jalkatilaa pitkällekin työntäjälle) mutta pikkuvikoja on ollut aivan liikaa....... tosin takuu 2 vuotta mutta ärsyttää aina olla niitä viemässä huoltoon!!

Tässä meidän vaunujen viat/puutteet:


- kaksi vannetta soikeina heti muutaman käyttökerran jälkeen
- tavarakori kiinnitys tosi heikko (irtosi ekalle kauppareissulla)
- kuomu löystyi ja lopulta irtosi kokonaan ( ei älytty kiristää sitä alussa
- vanut tuli kankaista läpi (!)
-2003 mallissa oli vielä sellainen pehmeä työntöaisan pehmuste.Repesi reunasta (tehdas vaihtoi kovaan)


Nämä siis kolmen ensimmäisen kuukauden aikana olleet viat.
Pari viikkoa sitten irtosi kuomusta neppari (siis se mihin jalkasuoja kiinnitetään).....sitä en tiedä meneekö korjaus takuun piikkiin mutta kaikki viat on korjautettu takuuseen,


 
Meillä on ollut Brion yhdistelmävaunut. Ostimme ne käytettyinä ja olemme olleet tyytyväisiä. Ei mitään vikoja käyttöaikana. Ne sopivat meille ja voin suositella muillekin. Ystäväperheemme osti uutena Emmaljungat, joihin ilmestyi pikkuvikoja tiheään tahtiin ja he myivät ne pois takuuaikana, joten tarkkana kannattaa olla.
 
Moi,

Joku kirjoitti, että jotkut vaunut ovat kevyempiä työntää: taitaa olla makuasia.

Meillä on ollut nyt vuoden verran käytössä Geslinen yhdistelmävaunut ja ollaan oltu todella tyytyväisiä: vaunut kevyet ja mukavat työntää (isot ilmakumipyörät, nahkaremmijousitus), menee suhteellisen pieneen tilaan (esim. renkaat irtoa helposti), kankaat irroitettavia ja pestäviä.

Itse suosittelen yhdistelmävaunuja ja omasta mielestäni työntöaisan suunnan vaihtaminen on ihan ehdoton toiminto. Tällöin auringon paisteella, tuulessa, lumipyryssä, jne ei tarvitse itse vetää vaunuja, eikä toisaalta "kiusata" lasta sääolosuhteilla sen enempää. ,-)
Suosittelisin myös isoja ilmakumipyöriä ja jousitusta (jousituksen ansiosta meno on lapsellekin mukavampaa).

Vaunut ostimme Suomesta, Lauttasaaren Vaunuaitasta (www.vaunuaitta.fi). Palvelu oli hyvää ja vaunut tuli ajallaan. Myös takuuasioiden hoitaminen onnistuu ko. putiikissa jos joskus tarvetta ilmenee.

-Make & Joonatan 11k+muut
 
Meillä on ollut puolitoista vuotta käytössä Emmaljunga Edge Duo-yhdistelmät, ja ovat yli-ihanat. Ei ole ollut mitään vikaa tai moittimista. Edes kuomu ei ole kertaakaan löystynyt. Loistavat työntää, jämäkät ja kevyet. Teleskooppisäätöinen heittoaisa on paras keksintö aikoihin. Vaunut/rattaat ovat edelleen kankaita myöten kuin uudet. Kovassa käytössä ovat olleet. Itse haluan, että vauvalla on kunnollinen vaununkoppa ja tilava ratasosa erikseen.

Omasta puolestani voin suositella. Ovat hintansa arvoiset!
 
pikkuvikoja
Olipa helpottavaa lukea, että muillakin on ollut ongelmia vaunujensa kanssa. Niin hullulta kuin tämä tässä kuulostaakin :headwall:

Meillä on teutoniat, ja olemme juoksuttaneet niitä tämän 1½ vuotta tuon tuostakin liikkeessä. Vastaanotto ja suntautuminen riippuu kokonaan siitä, kuka myyjä ottaa valituksen vastaan ja vienkö minä vai mies. Myyjä R viestittää monilla pienillä tavoilla, että me käsittelemme huonosti rattaita. Nakkelemme, viskomme, paiskomme, olemme huolimattomia ja kovakouraisa. Myyjä X taas toteaa, että juu, tämä menee takuuseen tai juu, tämä on näiden kärryken tyyppivika.
Ja kun kärryt vie mies, suhtautuminen ylipäätään on asiallisempaa, tai sitten mies ei huomaa tai ei välitä sanattomasta viestinnästä.

Nyt odottelemme uutta runkoa. Olemme odottaneet jo yli kuukauden. Saimme lainarungon, joka ei ole ihan sama kuin se mikä pitäisi, mutta ratasosa asettuu siihen kyllä. Näistäkin irtosi rengas kesken matkanteon!!!!???? Joten liikkeeseen ja myyjä R oli ihan "täynnä" meitä!!

Mutta onneksi kyse ei ole edes teutonioista, sillä emmaljungissakin on samanlaista vikaa.
Ilmeisesti rattaat tehdään niin huonosti, laatu on vaihtelevaa koska valmistusmaa on mikä-lie-lapsityövoima-maa, vaikka valmistuttaja olisikin ns. hyvä ja tunnettu vaunumerkki.

Pitääkin muuten ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jos tuota runkoa ei ala kuulua..
 
taitaa tosiaan olla niin että, samat rattaat/vaunut on joillakin todella hyvät ja kestävät ja toisilla taas hajoavat käsiin, riippumatta siitä miten niitä käsittelisi. Minulla on kai sitten ollut tuuria kun olen saanut toimivat kärryt... olleet meillä vajaa 2v ja ei ole ollut mitään vikaa! Merkki on Teutonia. Mutta jokaisella merkillähän on näitä maanantai-päivän kappaleita. Onneksi niitä ei ole kovin paljoa. Aina hajoaa jollakin minkä milloinkin merkkiset rattaat :D Jos alkaa miettimään kaikkien hajonnewita vaunuja ja itse koittaa ostaa, ei kyllä saa ostettua mitään, jokaisen merkkiset rattaat ovat joillain hajonneet ;)
 
Maroon
Mainitsemistasi vaunuista en valitettavasti osaa sanoa mitään, mutta meillä on kovassa käytössä Hartanin Top Linet, mitkä ovat olleen todella hyvät! Suosittelen kaikille lämpimästi! Itse tilasin kylläkin ne Saksasta,kun olivat edullisemmat siellä..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 06:20 Katinka kirjoitti:
Odotan ensimmaistani vasta Joulukuussa mutta vaunut mietityttavat.
Asun ulkomailla ja suomessa on vaunut halvempia ja valikoima laajempi kuin taalla joten pitas ostaa kesaloman aikana.

Olen netissa ihastellut Filou (pikkupingviini) Ja Happy Baby (lastenturva) merkkisia kulkuvalineita. Onko kellaan kokemusta?

Kertokaa ihmeessa kokemuksia muistakin vaunuista.

Kiittaen: Katinka
 
Kaverini osti kalliit Teutoniat ja kuinkas ollakkaan, pikku vikoja alkoi ilmestyä lähes heti. Ja nyt yhden lapsen jälkeen sellaisessa kunnossa että ei kehtaa edes myydä. Kuomu tippui, selkänoja ei pysy ylhäällä, tavarakori repesi vaiks painorajaa ei ylitetty, kangas haalistunut ja paikoin repeytynyt. Ei suosittele kyllä muille. Itsellä oli uudet Briot ja vikaa löytyi myös niistä. Kuomu ei pysy enään paikoillaan, Kankaat myös revenneet ja todella haalistuneet, myös osia tippunut. Kaatopaikalle menoa odottamassa siis. onko kellään tietoa uusista oran vaunuista jotka juuri tulleet? Olis kans hankinta taas edessä.
 
Erehdyin ostamaan emmaljungan uudet yhdistelmät vuosi sitten ja maksoin lisävarusteiden kanssa melkein 800 euroa ja vaunut ovat ihan paskat. Kankaat repeilevät saumoista ( huono laatuista kangasta ja liian naftisti kangasta niin ei ompeleet pysy) vanut tunkee läpi ja kaikenlisäksi vaunut lasahtivat reilu kuukausi sitten keskelle kaupunkia. Rungon metalliosat irtosivat eli hitsaukset petti. Tappelujen jälkeen meni takuuseen kankaat ja runko korjaus kesti melkein 3 viikkoa. No vaunut pelaa nyt mutta jumalaton natina ja vinkuminen jäi korjauksesta, ei siis ennen ääntänyt. Ja kuomu löystyny ja tippuu alas vähän väliä. En suosittelis ketään ostamaan emmaljungan vaunuja. jos vielä lapsia tulee, ostan brion kombit tai jotku halvemmat.
 

Yhteistyössä