Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Mullakin on pieni painonpudotusprojekti. Ainoo vaan että siitä ei oikeen tuu mitään... :ashamed:

Oltiin shoppailemassa, ei tosin ostettu mitään, mut katsottiin lamppua ja sohvaa... Meil on yheltä mummolta ilmaiseks saatu sohva tällä hetkellä (=aivan kamala, se oli kyl siis uusi, mut erittäin mummotyylinen), ja mä haluaisin tästä eroon....

huuh. väsyttää... nukuttiin pari tuntia päiväunia tossa kaupungillakäymisen jälkeen... hoaaaah! |O
 
Ei muakaan tarvi poistaa listalta! Täällä olen vielä. Vastahan mä tänne tulinki. :) Lähes joka päivä käyn nopee lukaseen uudet jutut täältä mutta oon yrittäny vähä hillitä tätä vauvakuumetta ku vielä jonkin aika pitää odottaa ennen yritykseen alkamista.

Mäkin oon kyllä ihan kiitettävästi ravannu lastenvaateosastoilla ja onhan sieltä jo jotai mukaan tarttunuki. No mut se vaan lieventää kuumeilua kun saa jotai tehdä asialle.. ;) Nytki ajattelin et jos vaikka vapaapäivän käyttäis tuolla kaupoissa ravaamiseen ja sitten ajattelin leipoa kanelipullia! :p nami!
 
Hei!! Saako yks kuumeilija hypätä sekaan? Pyörin myös tuolla ylipainoisissa kuumeilijoissakin, mutta tämäkin ketju tuntuis omalta :)

Ikkää 27 vuotta, Pohjois-Suomessa asustellaan ja ennestään tuossa viipeltää kaksi pikkuista! Poika 01/06 ja tyttö 02/07. Vauvakuume on nyt nostanut taas päätään, vaikka tuo meitin neiti vielä vauva onkin :) Valitettavasti vielä ei kuitenkaan taida olla uuden mahdollisen vauvan aika... On nuo lapset vielä niin pieniä ja kun alkaa tulla päälle tuo rakennusprojektikin. Salaa silti haaveilen "vahingosta" ;) Ehkäisynä ihan kumiukot, kierto on säännöllisen epäsäännöllinen ja ovista en oikein osaa bongailla... Kestääkö teillä muuten nuo menkkamaiset kivut oviksen aikoina kuinka kauan? Kun eilen illalla korvensi samaan tapaan mahaa kuin menkkojen aikaan, mietin sitten itekseni että mahtaisko olla ovis...
 
RouvaSumppisuu
Heippa hopeapaju! Mukaan vaan
tähänkin pinoon...
Meillä onkin melkein samanikäiset tytöt, meidän tyty syntyi 1/2007. Mä en mikään ovisasiantunija ole, mutta tässä kierrossa (johtuen greippimehusta?) mulla oli parina päivänä kunnon alavatsanippailut, pari päivää ennen ovisplussaa tuli kunnon limat (sori ällöjutut) ja vähän myöhemmin huonovointisuus ja kipeä olo. Lämmöt nousi seuraavana päivänä, eli kaipa se ovis aiheutti noi kummallisuudet.

Mua kiinnostaa, kun sulla on lapset pienellä ikäerolla, että miten 2. raskausaika ja nyt elo kahden pienen kanssa sujuu? Meilläkin lasten pieni ikäero olisi oikein toivottu juttu, mutta aina välillä tulee hetkiä, jolloin miettii omaa jaksamista yms. Mutta luulen sen olevan suuremmaksi osaksi vaan jotain itsesuojeluvaistoa, ettei liikaa pety, jos tärppiä saa odotella pitkäänkin.

Lillille d :D b...
 
RouvaSumppisuu
Haaveilijat:
Aavikkokahlaaja
anniia
haaveilija-87
hilja ???
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma (taustalla kunnes yritys on lähempänä )
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Linna
maaru1
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87
Mökönen ???
ninsku85 ???
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma ???
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

Tositoimissa:
Hathor
Lilli-85
l0ttis ???
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus ???
Pantalaimon
Pilvilinna ???
RouvaSumppisuu

Plussanneet:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
Peikkotyttö07




 
RouvaSumppisuu Sulla on kyllä mielenkiintoinen nimimerkki :)

Tuosta greippimehusta minun pitikin kysyä... Mikä juttu se oikein on? En tuota aikasempaa ketjua ole selaillu, tätä vain.

Kyllähän se elo on sujunu :D Neidin laskettu aika oli vähän myöhemmin, vasta huhtikuun alussa, mutta pikkumimmi päättikin tulla tähän maailmaan jo helmikuun lopulla rv:lla 34+2. Eka kuukausi meni sitten neidin ollessa keskolassa. Ikäeroksi muksuille tuli 1v28 päivää :)

Toinen raskaus meni hyvin siihen saakka kun neiti syntyi. Silloin tuli veristä vuotoa, istukka osittain repes yms. Olin kyllä aika väsy välillä, mutta loppupeleissä tuo poika piti mamman virkeänä :) Esikoisesta ei muuta oireilua ollu kuin väsymys, nyt sitten välillä vähän oksetti, etenkin purkkiruuat teki tiukkaa. Mutta muuten meni hyvin, joskus portaiden kävely (asutaan vielä toisessa kerroksessa "kerrostalossa") teki tiukkaa kun esikko ei osannu ite kävellä ja piti kantaa ylös.

Mulle on sattunut ns. helpot lapset, joten vaikka on kaksi vaippaikäistä niin suurin osa arjesta on helppoa ja sujuvaa. Toki huonojakin päiviä sattuu mukaan. Esikko ei ole isommin ollut mustasukkainen, joskus kun vaippaa vaihtaa niin pitää tulla pikkusiskoa läpsimään. Huomiota sitten siinä vaiheessa pahalla. Siinä mielessä on vielä helppoa myös kun neiti ei vielä kääntymistä enempää liiku :) Tooosi rauhallinen tyttö. Saa nähä miten sitten kun molemmat vipeltää pahanteossa...

Että hyvin olen jaksanu. En tiiä sitten olisinko kuinka poikki jos neiti olis ollu esim. koliikkivauva. Nyt vain välillä menee hermo kun aina olen yksin. Siis olis kiva jos joku olis välillä vähän jakamassa tuota vastuuta lapsista. Mies tekee pitkää päivää töissä, että saa perjantain vapaaksi ja sitten joko touhuaa tonttia rakennuskuntoon tai käy purkamassa mein tulevaa kotia. Perjantait ja lauantait menee näissä hommissa, sunnuntait on kuulemma lapsille, mutta ei se oikein näy...

Tulipas sepustus :LOL: Vastasinkohan edes sun kysymyksiin...
 
Sopisinkohan tänne pinoon? Tuntuu sopivalta ja ihanan aktiiviselta!!
Itellä aika onnettomat tunnelmat tän vauvahaaveilun kanssa. Mies ei oikein innostu aiheesta, vaikka sänkypuuhissa ollaankin ihan kiitettävästi oltu. Mitään ei vaan tapahdu ja tätä on nyt jatkunut yli vuosi. (siis lopetin pillerit elokuussa -06) Mulla on 10 v poika edellisestä suhteesta ja pikkuisen kaipuu olis ihan mahdoton. Tuntuu vaan niin yksinäiseltä koko haave, kun mies ei oikeen suostu puhumaan tai toistelee vaan ettei ole valmis jne..

Luin aikasemmin noista greippimehuista ja kokeilin ite...ihan mahdottoman selkeä viiva tuli ovistikkuun ja tunsin itekkin sen sinä kuukautena tosi selkeesti..nyt oon siirtynyt karpalomehuun kun on ongelmana noi virtsistulehdukset. Saa nähä onko sillä vaikutusta oviksiin.

Terkkuja kaikille ja toivotaan PLUSSIA!!
 
Moi kaikille! Meillä on nuorimmainen ollut taas useamman päivän kipeenä. Ensin oli kuumetta pari päivää vähän alle 39 astetta. Sitten päivän vähän vähemmän. Eilen alkoi kuume laskeen, pikku lämpöö vaan enää oli. Mutta tilalle tuli sitten kauhean kuuloinen yskä. Lääkärissä käytiin eilen, mutta ei ollut tulehduksia. Ja nyt pojalle on tullut sellaisia pieniä näppyjä ihoon. Mietin, että olisiko sitten vauvarokkoa... Tuo yskä on ainakin niin ilkeän kuuloinen, että ihan sääliks käy pientä. Valvoessa taitaa tässä taas mennä piiiitkään yöhön, että poika saahaan kunnolla nukahtaan... Tää on tätä "ihanaa" aikaa tämä syksy, kun noi flunssat ym. jyllää. Nyt vaan toivotaan, et isommat lapset pysyy kunnossa ja saahaan minimies pian kuntoon. :heart:
 
RouvaSumppisuu
Nopsaan vaan nostan ja toivotan liisinkin tervetulleksi :flower: ! Laitetaankos sinut listalle ja ilmeisesti olette ihan tositoimissa, jos ehkäisyä ei käytössä?

Muoksista...onpas kumma juttu, kun äsken lukaisin viestit ja kirjoitin, niin äittin viestiä ei vielä ollut tuossa (vaikka jo eilen illalla kirjoitettu...) ja nyt kun katsoin uudelleen, niin oli tuohon väliin oli ilmestynyt. Onkohan vika meidän koneessa vai tökkiikö nää sivut yhä edelleen...pikaisia paranemisia sinne äittin poppoolle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:
Talvicci Kittilän kunnan alueelta mie :) Mitäs päin sie olet?
Mikähän lehti oli missä oli juttua näistä "käsivarren synnyttäjistä" tai kumminki että matkaa on ja hyvä ku ei ambulanssiin synny ne pikkuset.

Miten sulla on menny ku rovaniemellehän kittilästäkin lähetään synnyttämään?
Lapin kansasta mie ainakin luin ja iltasanomista :) Mikäs hätä mulla on ollu kun vain 140 kilometriä matkaa ;) Esikko jahkaili ja jahkaili, joten lopulta 3 turhan reissun jälkeen käynnisteltiin viikolla 42 :) Kuopusta taas mentiin ambulanssilla vauhdilla ennen aikojaan synnyttämään kun veristä vuotoa tuli ja paljon... Onhan tuo matka tosiaan vähän ongelma, kun ei sitä tiedä kuin vauhdilla se synnytys etenee. Monet tuleekin tuolta kauempaa jo valmiiksi lähemmäs. Kaveri asuu tuossa 20 kilometrin päässä (160 km sairaalaan) ja ehti olla sairaalassa vain 20 minuuttia ennenkuin vauva synty, että äkästä oli.

Että kun vertaa noihin Utsjoen suunnan äiteihin, niin mehän ollaan ihan sairaalan nurkalla :D

 
moi kiitos rouvasumppisuulle teretuliaisista! Laita vaan tositoimiin vaikka tositoimet ovat selkeästi vain mulla ja miehellä satunnaisesti. Tänään onneksi vähän valoisampi päivä (ei oo menkat alkanukkaa, vaikka eilen jo luulin) Vaikka testi näyttikin negaa niin mä vaan uskon niin kauan ku toivoa on eli tätyliiniä ei näy!!

Äitti-83 pikkumiehelle paranemisia!

 
Alkuperäinen kirjoittaja LeenuLiinuTiinu:
Parin viikon välein käyn viestejä lukemassa. Yrityksen alkuun on vielä 3-4 kuukautta aikaa joten olen yrittänyt pitää kuumetta kurissa sillä, etten käy täällä joka päivä. Joten älkäähän poistako listalta!

Mianjo: Mihin päin olette reissuun lähdössä helmikuussa? B)
ollaaan lähdössä intiaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSumppisuu:
Nopsaan vaan nostan ja toivotan liisinkin tervetulleksi :flower: ! Laitetaankos sinut listalle ja ilmeisesti olette ihan tositoimissa, jos ehkäisyä ei käytössä?

Muoksista...onpas kumma juttu, kun äsken lukaisin viestit ja kirjoitin, niin äittin viestiä ei vielä ollut tuossa (vaikka jo eilen illalla kirjoitettu...) ja nyt kun katsoin uudelleen, niin oli tuohon väliin oli ilmestynyt. Onkohan vika meidän koneessa vai tökkiikö nää sivut yhä edelleen...pikaisia paranemisia sinne äittin poppoolle!
Tää kone heitti mut ulos näiltä sivuilta eilen, kun lähetin tuon viestin tänne. Ja kun tulin takaisin katsoon, niin eipä näkynyt viestiä missään. Nyt tulin sitten aikeissa uudelleen kirjoittaa tänne, niin hups, olikin tuo eilinen viesti yhtäkkiä pompannu näkyviin. :whistle: Et ei taida teiän koneessa vika olla... Kyllä nää sivut aina välillä vieläkin tökkii.


 
Hui mitä matkoja joillakin on synnärille! Meiltäkin on aika pitkä, reilu 90km, mutta 140km on jo tosi piiiitkä matka. Varsinkin kun tuo kuopuskin niin vauhdilla maailmaan tupsahti, et just ja just ehittiin sairaalan ovesta sisälle, ja siihen hissiaulaan poika syntyi, vaikka lähdettiin kotoa heti kun lapsivettä vähän lorahti. Koko homma kesti 1h36min. Oikee pikatoimitus! :D Toivottavasti kerkiätte perille asti, ettei vauva synny matkalla.

Täällä meidän pienempi minimies on edelleen yskässä, mutta kuume on pysynyt poissa, vaikka tänään en ole suppojakaan antanut. Ja poika on pirteä, jaksaa touhuta koko ajan. Mutta tuo yskä on tosi ikävän kuulonen. Mut eiköhän tää tästä.
 
RouvaSumppisuu
Haaveilijat:
Aavikkokahlaaja
anniia
haaveilija-87
hilja ???
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma (taustalla kunnes yritys on lähempänä )
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
maaru1
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87
Mökönen ???
ninsku85 ???
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma ???
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

Tositoimissa:
Hathor
liisi
Lilli-85
Linna
l0ttis ???
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna
RouvaSumppisuu

Plussanneet:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
Peikkotyttö07
Nuhnus LA 7.6.2008

 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Täällä meni viikonloppu mukavasti. Olin siskon perheen luona, kun mies lähti kaveriaan morjestaan viikonlopuksi.. En tykkää olla yksin kotona :ashamed: Siellä sitten vietin aikaa kummitytön (2v.) ja pienen vauvan (2.5kk) kanssa :heart: Kyllä oli mukavaa. Meistä tulee vielä pari päivää sitten syntyneen pojan kummeja, joten kyllä tässä niitä pikkusia riittää elämässä, vaikka omaa ei vielä olekkaan :) Eilen illalla, kun mies tuli kotiin niin toi mulle anopilta ihania tuikkuja mitä olin siellä viimeks ihastellu. Oli siellä poikennut viikonlopun aikana, kun samassa kaupungissa oli kaverillaan. Anoppi oli vaan sanonut, et vie pois pölyttymästä, jos kerta minä tykkään niitä poltella. Eilen sitten polttelin kynttilöitä oikein urakalla ja oli muutenkin ihana ilta, kun ei oltu miehen kanssa nähty pariin päivään :heart:
 
Olen kirjoitellut tonne kolmannesta haaveilevien pinoon, mutta se on niin hiljainen...
Olen siis kohta 30-kymppinen, 8/06 ja 10/04 poikien äiti ja kovasti kuumeilen kolmatta, tosin haluaisin keväällä vasta alkaa yrittämään ja isoin este tielläni on mies joka ei oikein lämpene ajatukselle.
Toivottavasti mahdun vielä mukaan!
 
Tervetuloa taas kaikille uusille!

Tänään on kp 25/28 ja alaselkä on aivan tulessa :| Menkkamaisia kipuja tulee aaltoillen aina välillä, rinnat ovat todella turvoksissa ja arat. Ja tämä ruokahalu on jotain aivan uskomatonta :ashamed:
Torstaina taas testiä kehiin, tietää sitten odottaako taas menkkoja perjantaiseksi.

Ikävää kun Äitti-83:n perheessä ollaan kipeitä :/ Toivottavasti tuo kierre nyt pian loppuu ja saatte olla terveinä kaikki :)

Kuulostipas ihanalta tuo Vaahteramäen Iitan kynttilöiden polttelu! Monesti minullakin on iltaisin mielessä että voisi kynttilöitä poltella, kun poika on mennyt nukkumaan. Mutta sitten se unohtuu tai on muuten vaan niin väsynyt ettei jaksa tehdä enää mitään. Mutta jospa tänään, kun siellä on niin synkkä ilmakin ulkona...

 
anniia
hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja tervetuloa uusille!
täällä vuodetaan kun seula :ashamed: että se siitä haamusta sitten :(
no, minusta tuli ihanan tytön kummitäti lauantaina :heart:
synnärikeskustelusta sen verran, että hirvittäviä matkoja joillain :eek: toivottavasti ehtivät kaikki perille. hävettää melkein myöntää, että itse asun käytännössä samalla kadulla kun kättäri sijaitsee :ashamed:
vaahteranmäen iita, kynttilät on kyllä ihania. olen oikea suurkuluttaja! varsinkin näin syksyn tullen.
lilli, pidän sulle peukkuja :heart:
aurinkoista maanantaita B)
 

Yhteistyössä