Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille!
Taas on mennyt aikaa viime kirjoittelusta, olen ollut kiireisen ja stressin täytteisen elämän ympäröimänä. Kuukausi pitäisi vielä jaksaa, sitten alkaa helpottamaan. Nyt on kp 30 menossa, kuukautisia ei kuulu, ovat yleensä kellon tarkat, mutta testi näytti eilen negaa. päätin olla pettymättä, mutta eihän se mitään auttanut.Tiedän että monet yrittää tosi kauan ja meillä vasta yk2 menossa, mut silti aina niin odottaa. Nyt oli oireetkin lupaavat, jotka ovat kyllä hävinneet. :(
JenPen oli kysellyt missä mieheni opiskelee, en viitsi kertoa koulua,olen vainoharhainen ja haluan pysyä tuntemattomana,mutta voin kertoa että hän valmistuu taiteen maisteriksi.
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea Nuhnukselle
 
Heippa kaikille!
Taas on mennyt aikaa viime kirjoittelusta, olen ollut kiireisen ja stressin täytteisen elämän ympäröimänä. Kuukausi pitäisi vielä jaksaa, sitten alkaa helpottamaan. Nyt on kp 30 menossa, kuukautisia ei kuulu, ovat yleensä kellon tarkat, mutta testi näytti eilen negaa. päätin olla pettymättä, mutta eihän se mitään auttanut.Tiedän että monet yrittää tosi kauan ja meillä vasta yk2 menossa, mut silti aina niin odottaa. Nyt oli oireetkin lupaavat, jotka ovat kyllä hävinneet. :(
JenPen oli kysellyt missä mieheni opiskelee, en viitsi kertoa koulua,olen vainoharhainen ja haluan pysyä tuntemattomana,mutta voin kertoa että hän valmistuu taiteen maisteriksi.
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea Nuhnukselle
 
moi täältä vuodon keskeltä. Juu myöhässä 5 päivää täti tuli ja ny on selkä ja maha ihan vellinä, mutta ompahahan ainakin tieto että näin nyt. Ehkä vaikeinta onkin tää epätietosuus. Ensin ei tiedä noita miehen ajatuksia, sitte ei tiedä oisko raskaana ja siihen päälle se oma kaikennielvä toive..voih

Ihanat vastaukset ja tsempit sain!! Onneksi tulin lukemaan vaikka tuntu että jaksanko..

Mä en tiedä mitä mä tuolle miehelle oikeen sanon kun se jotenkin kiusaantuu kaikesta...toisaalta tuntuu että pitäis kun onhan tää tilanne ihan höhlä..Me ollaan mun laskujen mukaan "yritetty" 11 kk..eli harrastettu kutakuinkin oikeeseen aikaan eikä mitään kuulu...paitsi se ihan heti pillereiden lopettamisen jälkeen tullut plussa mikä varmaan saikin mut ihan sekaisin...

Mielessä on onneksi jo paljon muutakin..luin RouvaSumppisuun Jouluaatoksia ja rupesin miettimään mitäs täällä tehtäisiin. Mä haluaisin olla kotosalla kerrankin ja tehdä ruokia ja vaikka kutsua meille sukulaisia. Haudoilla mäkin haluan käydä ja vien mun yhden kaukasen sukulaisen myös kun sillä ei oo ketään elossa eikä se pääse liikkuun nä vien sitä sitte autolla..se on kyllä hassu tyyppi...mutta kuuluu jouluun.

LIllille onnea testiin!!

Nuhnukselle

:flower:

Ja vielä kerran iso :hug: teille kaikille lukijoille ja vastaajille
 
Torstai huomenet kaikille!!
Onnea Nuhnus :heart:
Lillille onnea testaukseen.
Täällä tosiaan yksi kynttilöiden suurkuluttaja näin pimeinä aikoina :D Sekä sisällä, että ulkona tulee poltettua.. Mieskin yksi päivä sanoi, kun olin ollut alta puoli tuntia kotona, että et ole vielä sytyttänyt kynttilöitä :LOL:
Vauvakuumeeseen ja miehen mielipiteeseen asiasta ei muutoksia.. Toisaalta annan asian olla nyt jonkin aikaa ja otan asian sitten myöhemmin esille.. Kuumeilen sitten ihan omassa rauhassa ja tätä palstaa lukemalla :LOL:
Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja paljon plussatuulia :heart:
 
RouvaSumppisuu: Oon itsekin miettinyt, että jos tästä odotuspuolelle siirrytään useampi, niin täytyy laittaa jotkut jatkot tälle ketjulle. Tää on kiva, kun puhutaan vähän kaikista asioista, niin oppii vähän tuntemaankin porukkaa. Pelkät kiertopäivät ei ihmisestä paljon kerro!
 
Wau, ONNEA NUHNUS!!! Elämä yllättää kun sitä vähiten osaa odottaa :)

Lilli85: Jännittää, jännittää, jännittää!!! Mitenköhän kävi, tulikohan testit tarpeeksi ajoissa, hope so... tulehan kertomaan sitten *toivottavasti* upeita uutisia =)

rouvasumppisuu: PEESAAN "Kuinkas sitten kävikään" :LOL: olisi kyllä oikeesti hyvä ajatus jatkaa tässä porukassa odotuspuolelle kunhan sinne pääsee onnellisia uusia plussaajia enemänkin. Koska niinkuin olen kertonut niin en ole oikein viihtynyt tuolla toukomasuissa kun keskustelu oli niin pintapuolista ilman, että "tuntisi" ihmisen. Täällä porukka kuitenkin jo tuttua osa jo keväästä saakka pyörinyt pinossa mukana :)

Mut hei rouvasumppisuu mites sun kierto asiat??? Eikö nyt ole jo piinailun hetki kohta käsillä? *hui*

Itse tunnustaudun myös kynttiläfriikiksi :saint: katolla roikkuu, seinissä koristelee vaikka minkämoisia ihania kynttilänpidikkeitä... oon Partyline:n vakioasiakas :whistle: , ukko on tosin ihan kypsä kun vähän väliä saa heilua poran kanssa :p

mamitre: Kiva kuulla taas sustakin :) , vai on kaikki siskot raskaana, ihana sattuma. Mites teidän kaikkien lasketutajat menee?

Nyt pakko lähteä siivoilemaan kun typy nukkuu, alkuillalla lähetään kakkua syömään mun 8 vuotta täyttäville kummitytöille :)

sHv ja hippiäinen 11+0
 
Oih, kynttilöitä... kynttilöiden lisäks talvitunnelmaa tekee parhaiten se Alkon vsop Glögi. :D Täytyy varmaan tänä talvena kitata sitä sit niin ettei haittaa et ens talvi täytyy ainakin jättää väliin... (mä aloitan pysyvän alkolakon sitten ku ehkäisy loppuu, en halua että mun tarvii hetkeäkään pelätä vahingoittaneeni meidän toukkaa)

Mä oon täällä VAIHTEEKS kipeenä. Vuorotellen ollaan tänä syksynä oltu miehen kanssa. Jos en mä oo kipee niin se on sitten.... :headwall:
 
Millään meinaa pysyä perässä tein kanssa :D Nuhnukselle onnea kovasti!! :flower: Ja Lillin "tuloksia" odotellen...

Tultiin tuossa kuopuksen kanssa neuvolasta, jo 8 kuukautta on ikää tuolla neitosella... Iso tyttö kohta tuo mein pikkenen hätähousu. Hyvin oli kasvannu, pituuskin jo alimman käyrän vihdoin päässy päälle! :)

Miekii kynttilöisiä rakastan, mutta eipä ole tullu vielä polteltua. On tuo esikoinen siinä iässä, että jos haluan tuikkujen pysyvän ehjinä niin on parempi pitää ne kaapissa. Illalla tietty vois kaivaa kaapista esille ja tunnelmoida. Ja ihanaa kun tulee joulu!!! Lauantaina lähdenkin todennäköisesti ekoille jouluostoksille ;)

Omasta kuumeilusta sen verran... En ole uskaltanu edes miehelle tunnustaa, että tahtois taas vauvan. Pelkään, että hääkin innostuu tosissaan tai sitten tyrmää koko jutun. Kun järki mulle sanoo, että vähän aikaa nyt pitäs odotella. Talo edes tänne pitäs saada tuotua ja nuo kaksi kullannuppusta vähän isommiksi, mutta eihän tuo kuumeilu järkeä kuuntele...

 
Peesaan "Kuinkas sitten kävikään..." -ketjua! :) Toivottavasti päästään sellainen pian perustamaan!

Koskas muuten meinaat RouvaSumppisuu testailla? Mä ajattelin korkeintaan ensi viikon tiistaina, kun pitäisi tädin tulla. Yritän jaksaa odotella sinne asti. Vaikka en viime kierrossa uskonutkaan, että olisin raskaana, niin kyllä se negan saaminen silti vähän masensi.

Lillille paljon plussatuulia! :whistle: liisille pahoittelut tädistä. :hug:

Minäkin tykkään kynttilöistä, mutta vielä en ole niitä muistanut poltella. Jotenkin illat menee touhutessa kaikkea muuta, etten vaan ole muistanut kaivaa niitä kaapin perukoilta. :)

Flunssa alkaa pikkuhiljaa väistyä ja nyt pitäisi vaan jaksaa ottaa tenttikirjat käteen. *huokaus* Ei kyllä yhtään huvittaisi... :headwall:

 
RouvaSumppisuu
Lilli!!! Nyt heti ja sassiin tänne uutisia kertomaan...mä haluun päivittää listaa ;) !

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että mulla jää testit kyllä tekemättä...huomenna napsin vikan teron ja varmasti sit pian alkaa menkat. Mulle ei oikein sovi tuo pinoutuminen noihin viikkopinoihin, siellä kun ihmiset puhuu niin paljon oireistaan, niin mulle iskee valeraskaus :LOL: ...ainoo "oikea" oire tällähetkellä on se, että lämmöt on koholla ja siten paleltaa ihan julmetusti. Normilämpö on 35,8 ja nyt on melkein 37.
 
En osaa oikein sanoa mitään, ennen kuin teen huomenna aamulla uuden testin...

En siis päässyt tänään aamupissasta testiä tekemään, eikä tuo testikään ole erityisen herkkä.
En uskalla sanoa että siinä olisi edes haamua, en nyt luota omiin silmiini lainkaan :)

Tulen huomenna kertomaan uutiset!
 
hopeapaju Yhdyn tuohon lauseeseen: mutta eihän tuo kuumeilu järkeä kuuntele... En mä muuten täällä "osiossa" palstailis, jos tässä järjen ääni jotain sanois. :snotty: :LOL:

Lilli-85 Onnea uuteen testaukseen!! Näitkö tän päivän testissä kuitenkin jonkun tosi haamuviivan? Meiän kuopus kun ilmoitti tulostaan, niin testissä oli niin onnettoman haaleanvaalea viiva, että piti mieheltä kysyä, että mitä hän siinä näkee. Pienen tihrustelun jälkeen päädyttiin siihen, et kyllä siinä 2 viivaa on. :D

Talvicci Mä olin kerran viikon verran yksin yhdessä parturi-kampaamossa, kun omistajalla oli menoa. Opiskelin sillon viimestä vuotta. Suoritin siinä työharjoittelua.

Meiän pihalla on tänään aamusta asti ollut sellanen kissa. Oisko (mun arvion mukaan) alkukesällä syntynyt. Aika pieni vielä. Se tuli aamulla meiän pihasta bussipysäkille, kun vietiin esikoinen eskaritaksiin. Ja sieltä seuras takasin meiän pihaan. Ja aina kun joku menee ulos meiän ovesta, se ryntää siitä läheltä pienestä mettästä kiehnaamaan ja kehräämään jalkoihin. Mietin vaan, että ei kai vaan oo kukaan hyljänny sitä, et ois vaan kesäkissaks otettu. :( Täällä meiän lähellä on kesämökkejä kuitenkin jonkun verran, kun sillain sopivasti maalla asutaan. Yheltä naapurilta jo kysyin, mut ei se tiennyt yhtään kenen kissa vois olla.
 
Täällä jännäillään Lillin puolesta! :)

Äitti-83: Kurjaa, jos joku on sen kisun sinne hylännyt! Onko sulla mitään mahdollisuutta ottaa sitä kiinni ja toimittaa jonnekin löytöeläinhoitolaan? Meidän kissa ja myös isän kissat ovat kaikki löytöeläimiä ja tosi ihania sellaisia. :heart: Kunpa ihmiset eivät hylkäisi eläimiään, se on niin julmaa. :(

Talvicci: Saako edes opiskelijat olla hoitotyössä yksin? Eihän opiskelijat käytännössä ole vastuussa vaan joku valmistunut hoitaja? Mun kaveri (valmistunut jo) ainakin sanoi, ettei periaatteessa saisi olla, mutta niitä sääntöjä kierretään etenkin vanhusten hoidossa. Henkilöstöstä on niin paljon pulaa. Toivottavasti kuitenkin saat töitä! :)

Kohta täytyy lähteä tenttiin. Enpä siihen kauheasti ehtinyt lukea. Laskemista siinä on paljon, toivottavasti en ole kaikkea vielä unohtanut.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Jaahas, että näin täällä. Vuoto sitten juuri kun olin tuon edellisen postauksen tehnyt. Nyt suoraan sanottuna v.tuttaa. |O Ilmeisesti mulle ei sitten tule mitään PMS-oireita, tosin viimeksikin kunnon menkkakivut alkoi vasta toisena vuotopäivänä. Pillerien ja renkaan kanssa mulla alkoi kivut jo mooonta päivää ennen vuotoa ja muitakin oireita oli. Nyt ei mitään. Voi perse.

Menen lyömään päätäni tenttisalin seinään.. :headwall:
 
RouvaSumppisuu
Eeeeiiii Pantsu
...voi kökkö! Älä nyt kuitenkaan hajota päätäsi siihen tenttisalin seinään, teet sen lunkisti pois alta ja sitten illalla teet jotain kivaa ja piristävää, vähintäänkin palkitset itsesi isolla suklaalevyllä!

Äitti, mulla aina repii sydämestä kun kuulen, että eläimiä on kohdeltu huonosti. Oon monesti sanonut, että jos mulla ois tositosi paljon rahaa, niin perustaisin löytöeläinkodin ja hoivaisin siellä kaltoin kohdeltuja eläimiä...naiivia mutta niin totta.

Oikein kivaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!

...Lillin testituloksia PAKKO tulla illalla katsomaan...
 
Huhhuh mikä viikko ollut, yhtä pomppimista sinne tänne, esikonen aloitti tällä viikolla puolipäivätarhan ja sitä oon sitten kuskaillut ja käyttänyt puheterapeutilla ja käynyt ostelemassa tarhaan uusia vaatteita, ei nyt ainakaan tunnu että olis kuume huipussaan, tuntuu että nyt just 2 riittää.
Mutta ei varmaan kestä kun pari päivää ja taas kuume nousee :D
Ainoa mikä mua oikeastaan mietityttää kolmannessa lapsessa on raha, että miten sitä sitten taas pystyy kituuttaan kotihoidontuella, kun ihan pientä en tarhaan halua viedä...
Ja ukko aina vaan pistää hanttiin, laisinkin just nyt kun on ollu tiukat ajat.
Mutta nyt viikonlopun viettoon :)
 
Nega :/

Äitti-83, olin eilen näkevinäni siinä testissä ihan haamujen haamun, mutta ei sitä sitten enää myöhemmin siinä näkynyt kun yritin vielä illalla tihrustella :|

Esikoisesta sain ihan selvän haamun heti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Sitä ei tosiaan tarvinnut edes tihrustella... Ja parin päivän kuluttua tuli testiviivasta jo vahvempi kuin kontrolliviivasta.
Ja nämä "oireet", muistan että ennen kun esikoisesta tein plussan oli tämä rintojen kipu aivan samanlaista. Rinnat ovat sivuilta kipeät ja nännit pistelee tosi ilkeästi. Sen takia olinkin jo aika varma että raskaana olisin, ei normaalisti ole tällaista. Mutta niin se pms vaan teki taas tepposet :/

Menkat sitten varmaan alkavat tuossa illansuussa, ja tämä päivä vaihtuu kp 1:ksi.
Otan kyllä taas itseäni niskasta kiinni ja yritän olla ajattelematta koko asiaa, tämä kierto meni sen osalta ihan penkin alle.
Sen verran aion tehdä että ostan ovistestejä ja katson että onko ovis oikeasti silloin kun oireet ovat pahimmillaan vaiko vasta myöhemmin...

Pantalaimon :hug: Uuteen kiertoon sitten mennään vaan!
Suosittelen tuota RouvaSumppisuun ehdottamaa suklaalevyä, itse ostin sellaisen äsken ;)

Plussatuulia kaikille sitä tarvitseville!
RouvaSumppisuu taitaakin jännäillä pian!

 
Kiitos Lilli ja Sumppis tosi paljon lohdutuksista! Lillille myös lohtu:hug:! Kyllä ensi kuussa on meidän vuoro! Sumppikselle ihan suurpaljon plussaonnea! :heart:

Tentti meni ihan ok. Sain pidettyä pään kylmänä. Tosin valmistautuminen oli mitä oli, mutta siihen nähden viihdyin laskujen parissa melko pitkään.

Tuo suklaa on kyllä hyvä idea. :p Mulla tosin on sitä jo kotona, sillä juuri eilen leivoin suklaakakkua yllätykseksi ystävälle. Pidämme hänelle pienimuotoiset yllätyssynttärit, teemme hyvää ruokaa ja tosiaan kakkua on! :D Punaviiniä ajattelin vielä hakea. Hyvä ruoka, juoma ja mikä parasta, parhaat ystävät = paras lohtu. :)

Mies ei oikein tajua mikä mua niin ottaa päähän. Noh, sellaisia ne on. Eihän me kyllä olla yritettykään kauaa, mutta ei taida isännällä olla ihan sellaista vauvakuumetta kuin mulla.

Hyvää viikonloppua kaikille kuumeilijoille! :heart:
 
JenPen
Hathor Juu ymmärrän, en mä oikeestaan itse oppilaitosta halunutkaan tietää vaan juuri alan mitä hän opiskelee. =)

Mulle tuli ihan joulumieli kun aloin puhuttiin glögistä ja kynttilöistä. Kumma kun se juoma alkaa maistua kovasti heti iltojen pimetessä :p

LaalaEikö teillä ollut tarkotus aloittaa yritys ensi kesänä/alkusyksystä? Vai muistankohan ihan väärin... Mä olen itse kans miettinyt sitä että pitäis alottaa kokonaan alkoholiton elämä tai rajottaa ihan siihen viinilasilliseen ruoan kanssa sitten kun yritys alkaa. Kuka tietää niistä vaikutuksista vauvaan? Kun itse olen siinä luulossa että ensimmäiset 3 kk olis kaikkein kriittisimmät, silloin sikiö vaurioituisi helpoimmin alkoholista, kun taas myöhemmin ei alkoholi enää haittaisi pieninä määrinä silloin tällöin. Kuitenkin monihan on tietämättään raskaana ainakin jonkin aikaa, eräs tuttukin jutteli että huomasi raskautensa erään melko kostena laivareissun jälkeen. Tosin tuli raskaaksi vaikka söi pillereitä, ettei olisi mitenkään asiasta voinut tietääkään. Itse en ainakaan uskaltaisi juoda lasillistakaan jo raskaana ollessa ettei vaan mitään kävisi...

Mulle tuli surkee olo ku mies on aika mukana ollut koko ajan mun vauvakuumeen huuruisissa jutuissa, ja nyt alkoi kuitenkin eilen selittää että häntä pelottaa et mä haluan vauvan jo nyt. Mä tietysti marttyyrina heti suutuin että hän epäröi haluaako lapsia mun kanssa jne., mutta kyse olikin siitä että miestä huolestuttaa kovasti meidän mahdollisuudet lapseen rahan ja kaiken kannalta.. :( Asunto on pieni enkä tiedä miten nopeasti oman asunnon saisi myytyä ja vaihdettua isompaan, ja nyt kahdestaankin tuntuu ettei rahat riitä mihinkään :ashamed: Siinä olis kyllä parantamisen varaa, ollaan molemmat niin huonoja rahankäyttäjiä.
No, loppujen lopuksi mulle tuli kyllä iloinen mieli ku mies sanoi että itsekin toivoisi ja haluaisi aloittaa vauvan yrityksen vaikka jo tämän vuoden puolella jos ei olis noita huolia! :heart: Mä kun luulin että sille olis tullu joku tyypillinen miesten "en halua luopua vapaudesta vielä 10 vuoteen"-paniikki....

Anteeksi omasta navasta jauhaminen, piti päästä purkamaan juttu tänne :ashamed:

Äitti-83 Surku tuli kun ajattelin kissaparkaa, olisko sulla mahdollisuutta ottaa sit teille siksi aikaa että saisit järjestettyä eläinhoitolaan tms. mitä siellä teillä päin on? Ettei raukka paleltuis ulkona..

Lillille ja kaikille muille jännääjille lohdutukset :hug: Ite jännittää mukana aina täällä koneen äärellä ja harmittaa joka kerta kun joku ei pääsekään siirtymään tonne odotuspuolelle :|
 
JenPen Tämä on hyvä paikka purkaa mietteitä, välissä kyllä tuntuu itsestäkin hölmöltä, kun kirjoittelee pitkät litaniat omia mietteitä, mut se ilmeisen sallittua =) Teillähän kuulostaa miehen kanssa hyvältä suunnitelmat, pian sinäkin pääset tositoimiin ja jännäilemään!
Ja taas sitä omaa napaa.. Menkat kadoksissa, nyt kiertopv 32, norm 28
Nega tuli kiertopv 28, mut ovis oli myöhään, eli ehkä ei vielä näkyis?
Ainakin näin vauvakuumeinen mieli keksii :LOL:
Oireita kyllä olisi ja koskaan ei oo näin pitkäksi mennyt kierto, joten toiveet elää. Kunhan ei tippuisi korkealta.
 
RouvaSumppisuu
Nyt Lilli piiloon
, ettei se Täti Punainen löydä sua!!!

Ja Hathorilla kuullostaa myös tosi lupaavalta...jännät paikat d =) b, milloin uskallat tehdä uuden testin?
 
saaramanta Mulla kans välillä, kun tulee lapsille "menevämpiä kausia", sellanen tunne, et eiköhän nää meiän lapset oo tässä, mä lähen töihin, kunhan kuopus tuosta kasvaa. Mut sitten viimestään illalla, kun lapset nukkuu niin suloisina, ja on niin sanoinkuvaamattoman rauhallista, nousee taas se vauvakuume... :kieh: :LOL:

Lilli-85 :hug: Onko menkat pysynyt poissa? Jos on, niin toivoa on vielä!

JenPen Täällä saa jauhaa omasta navastaan, niin paljon kuin ikinä jaksaa. (Kai?) Mä ainakin oon niin käsittänyt... :D

Hathor Iiiik! Miten pystyt oleen testaamatta uudelleen? :D :heart:

Sitä kissaa ei tänään oo näkynyt täällä. :( Toivottavasti olis omaan kotiin löytänyt, eikä olis mikään hylätty kesäkissa. Joo, siis mähän pian ottaisin sen omakseni, jos se olis hylätty... Mulle tuli meinaa vauvakuumeen seuraksi pieni kissakuume... :LOL: Seko mikä seko! :D
 

Yhteistyössä