Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
Haaveilijat:
Aavikkokahlaaja
anniia
berry76
haaveilija-87
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma (taustalla kunnes yritys on lähempänä )
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
maaru1
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87
oliva
OLIVIA06
Pearl84
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

Tositoimissa:
Hathor
liisi
Lilli-85
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna
RouvaSumppisuu

Plussanneet:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
Peikkotyttö07
Nuhnus LA 7.6.2008

[/quote]

 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa OLIVIA06 ja berry76
. Ja berrylle voima:hug: km:n johdosta.

Poistin nyt listalta muutamat nimet, joista ei ole kuulunut mitään. Ilmoitelkaa, jos joku puuttuu tai on väärässä paikassa...

Mites Hathor, oletkos testaillut näin maanantain kunniaksi? d =) b

ON: En tiedä...rinnat kipeytyneet ja tätiä ei kuulu eikä näy. Pieni toivonkipinä elää, mutta kun en halua pettyä karvaasti...mutta mun pieni mieli alkaa taas tehdä mulle kepposia. Huoh.
 
Tervetuloa uusille myös minunkin puolesta. :) Voimahalaus :hug: berrylle km:n johdosta.

Jännitän Hathorin puolesta! Plussaonnea! :)

ON: Siis oikeesti. Ei vieläkään tätiä. Ilmeisesti perjantainen oli aivan väärä hälytys. Nyt siis kp 28/29, eikä oikeastaan mitään oireita. Vahva tunne mulla kyllä on, ettei ole tärpännyt. Mites Lillillä? Sama homma jatkuu? Odotellaan, odotellaan...
 
HeiBBaRallaa :)

Gallub: Niin kyllähän se parisuhde ja sen hyvinvointi kaikilta osin on tärkein asian ennen kun lapsia alkaa yrittämään. Lapsen odotus ja saaminen on elämän ihaninta aikaa mutta samalla se myös koittelee parisuhdetta aikalailla, joten jos suhde on vakaalla pohjalla ja rakkautta riittää niin kyllä pariskunta pienistä maanjäristyksistä selviää :)

Mun ja mun miehen rakkaustarina alkoi vuonna 2000 ja esikko syntyi 2006 eli sanoisin, että toisemme tunnetaan niin hyvässä kuin pahassa :kieh: ja ollaan ennätetty matkustella ja nähdä maailmaa yhdessä monesti. Helpotusta vauva-arkeen/lapsiperhe-elämään meillä toi se, että opiskelut on opiskeltu ja mies työelämässä sekä asutaan omassa kolmiossa, jonne muutettiin juuri ennen tytön syntymää (tietty onhan tuota asuntovelkaa :headwall: ). Mutta näen, että ei sillä asunnon koolla tai opiskelulla ole mitään estettä vauvan saamiselle :heart: kyllähän sitä ennättää. Meillä vain sattui "hyvin", attä vauvaa ei heti kuulunut ja siten sain opiskelut loppuun ja sopiva asuntokin löytyi juuri ennen H-hetkeä ;)

lilli-85: Onpas omituista :/ toiv se tuhru on jotain aivan muuta kuin enteilyä menkoista, eli vielä on toivoa :) Millon ajattelit testata uudelleen?

rouvasumppisuu: Huiiii, sullakin kuulostaa lupaavalta :) niin kauan kuin täti pysyy poissa niin kaikki on mahdollista :p *peukut ja varpaat pystyssä*

Omanapa: Odottelen kuin kuuta nousevaa, että pääsen np-ultraan, huoh vielä 8päivää... ja toinen asia mitä en odota on se, että työt alkaa ens.la :headwall: noh, ehkäpä tää kun pääsee oravanpyörään taas ja onneks olen vaan 50%- sairaanhoitaja ja 100%-kotiäiti :whistle:

sHv ja hippiäinen 11+4 :heart:
 
Hei vaan!Kiitos kaikille tsemppauksesta!
Tänään kuitenkin kp 35 ja testi nega. Pettymys oli valtaisa aamulla,mutta nyt tuntuu jo paremmalta. Tuntui vaan, että nyt on varmasti onnistunut, kun ei ole menkat koskaan myöhässä ja on ollut kummallisia vatsa-,rinta- ja selkäkipuja. Mut kun ei niin ei... Ei kyllä tunnu, että olis menkatkaan tulossa, että ehkä on vielä toivoa, tänään on kuitenkin vasta 2 viikkoa ovulaatiosta. Lähinnä kuitenkin toivoisin, että asia selviäisi suuntaan tai toiseen.

Toivotan paljon plussaonnea tähän pinoon, lupaavalta kuulostaisi monien oireet
;)

Tervetuloa kaikki uudet mukaan keskusteluihin.

Galluppiin: En ole osannut ajatella mitään erityistä aikaa milloin on hyvä perustaa perhe. Itsellä päätökseen on vaikuttanut, että olen saanut tehdä töitä, nyt opiskelen jo toista ammattia, elänyt hurjan sinkkuvaiheen, ei siis kaikille pakollista, minulle oli hyvästä, että sain mennä ja tehdä mitä huvittaa, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Yleensäkin, että on nähnyt elämää ja on valmis lapsen tuomaan elämän muutokseen. Kaikilla tämäkin siis henkilökohtaista. Me halusimme olla naimisissa ennen yrityksen aloitusta, mutta me olemme olleetkin nopeita ja meillä tuli vasta 2 v yhdessä oloa täyteen. Kummatkin olemme opiskelijoita ja vuokra-asunnossa, joten taloudellinen puoli ei meillä ainakaan ole asioita ratkaissut :LOL:
Mutta siis tiivistettynä, oikea aika on mielestäni silloin, kun parisuhde on mallillaan ja kumpikin ovat sitoutuneita lapsen tuomaan elämän mullistukseen.
 
Tänne tosiaan sitä samaa, ei menkkoja vieläkään... Mikäköhän kp tänään edes on, oliskos 32/28. Rinnat ovat edelleen kipeät ja mahasta vihloo välillä. Tuntuu myös sellaisia kouraisuja että menkat alkaisi, mutta eivät kuitenkaan ala.

Hathorille pahoittelut negasta! Mutta toivoahan on vielä :)

Minäkin jännään myös Pantalaimonin ja RouvaSumppisuun puolesta. Hirmuisesti plussasäteitä sinne!

Äitti-83, oli kiva lukea että toivoa on vuodosta huolimatta :) Sitä tuli tosiaan lauantain ajan ja se oli niin minimaalista kuin olla ja voi.

sHv, en tiedä koska sitä uskaltaisi uudestaan testailla... Alustavasti ajattelin että josko perjantaina, kun menkat ovat olleen viikon myöhässä (elleivät sitä ennen ala). Mutta jotenkin kartan koko testaamista (toisin kuin ennen :D ), pelottaa niin paljon :)


 
Hei Lilli! Jos ei meillä kummallakaan täti rymistele sisään perjantaihin mennessä, niin testataan (ja plussataan ;)) yhdessä (noin niinkuin virtuaalisesti, ei tartte tulla meidän vessaan asti!)! :D Mulla tosin alkoi alavatsanippailut iltapäivällä, että vähän kyllä epäilen odotuksen jatkumista perjantaihin asti... :/ Minäkään en halua testata ennen sitä, en halua pettyä. Kuitenkin vasta kp 28/29 tänään, joten eihän ne ole edes myöhässä vielä.

Sumppikselle hurja plussapuhuri! :whistle: Hathorille pahoittelut negasta :hug: ja toivotaan, ettei täti tule vielä.

Tänään on ollut jotenkin ahdistava olo koko päivän. Luultavasti johtuu uudesta periodista ja kaikista uusista kursseista. Yleensä se menee ensimmäisen viikon jälkeen ohi ja sitten on taas kiva jatkaa uusien asioiden opiskelua. :) Päätäkin on särkenyt koko päivän...
 
RouvaSumppisuu
Mä voisin kanssa ilmoittautua ihan näin alustavasti perjantain joukkotikunkastajaisiin
, vaikka tällähetkellä on aika satavarma olo, että hanat aukeaa ennen sitä. Oliskos vielä muita tähän perjantain teemajoukkoon :D ?
 
Pitkästä aikaa tulin kirjoittelemaan. Nuhnukselle kovasti onnea ja muille paljon plussa tuulia. On niin paljon ehtinyt tapahtumaan sillä välin kun olen ollut poissa etten meinaa perässä pysyä.

Me käytiin jo ekassa ultrassa kun olisi ollut mahdollista että olisin ollut jo viikolla 13. Ultrassa kuitenkin selvisi et raskaus oli 7+2 eli siis ihan tasan niin pitkällä kuin olin itse epäillytkin! Kummasti sitä tuntee oman kroppansa.. ja sit kun oli vielä se plussa tikussa vasta niin myöhään. Lasketuksi ajaksi saatiin 11.6.2008. Ultrassa ei ensin meinannut näkyä mitään ja hieman jo säikähdettiin, mutta sitten sieltä löytyi n. sentin pituinen salamatkustaja ja selekästi näkyvä syke :heart: eli tähän mennessä kaikki hyvin. Viime viikon olin TODELLA väsynyt ja jouduinpa yhtenä aamuna käymään posliiniakin halailemassa. Muuten tämä kaikki on ihmeellistä ja ihanaa.

En ole liittynyt tuonne odotus puolelle vielä enkä varmaan liitykkään enne tuota "kuinkas sitten kävikään"-ketjua, joten käyn täällä silloin tällöin kurkkimassa mitä teille kuuluu ja josko kohta saataisiin tuo ketju perustettua!

Tikutelkaahan niitä plussia oikein joukolla perjantaina =)

*poistuu katsomaan Täydellisiä naisia*

Peikkotyttö07 ja tiitiäinen 7+5
 
Kiitos valtavan paljon kaikille, jotka on gallupiin vastaillu!! Olen tästä saanut vahvistusta omalle näkemykselleni perheen perustamisen "optimaalisesta" ajankohdasta. Jatkan siis vaivihkaista kuumeiluani ja järjestän elämääni vauvaa varten valmiiksi...(yhdessäoloa miehen kans takana 1v 2kk, kröhöm, aika vähän...)

Ja tässä vielä gallup, jos joku muukin innostuu vastaamaan =)

1. Mitä asioita haluatte tehdä vielä ennen lasten "hankintaa"? Eli onko teillä jotain sellasia "pakko käydä Australiassa" tai "pakko saada ammatti" ennen perheen perustamista? Ja te, joilla on jo lapsia, mitä olisitte halunnu tehdä ensin TAI mistä ootte tyytyväisiä, et teitte ennen perhettä??

2. Millä mallilla parisuhteen mielestänne pitää olla ennen perheen perustamista? Eli onko jotain aikaa, joka pitää olla seurusteltuna ensin tai pitääkö olla avoliitossa/kihloissa/naimisissa tietty aika? Vai mistä ihmeestä sitä vois tietää, millon lasten hankinta jonkun tietyn uroksen kanssa kannattaa?? :LOL:

 
Hei vaan kaikille taas :) se ois taas työpäivä edessä eikä meinais millään jaksaa... Mut pakkohan se on :) oon onneksi saanut noista töistä jotain muuta ajateltavaa kuin vaavit ja omat nyytit, kun meinasi olla ihan sietämötän ja hullu olo kun en enää ajatellut mitään muuta! mutta nyt kun on uusi ja noh "vaikeampi" työ niin ei kerkee miettimään :D

tervetuloa uusille :D

mie vaan niiiiin odotan sitä meidän matkaa ja sen jälkeisiä keskusteluja vaavan hankinnasta, en malta en! :heart:

Rouvasumppisuulle ja kaikille muillekin testaajille paaaaaljon plussatuulta!
voi kun itsekin jo pääsis testailemaan..
 
Hei!

Kaikille plussatuulia puhaltelen!

).( Hieman kipuja alamahassa ja sitä tässä loppuviikon seurailen.. Haaveilen 'normaalista' tilasta eli että hormonit ei sekoittais joka asiaa.

Minnie87 Keskusteleminen on kyllä hyvä juttu, meilläkin käytiin viikonloppuna hyvä keskustelu molempien toiveista nelosen suhteen. Olin siinä uskossa, ettei mies enää halua lapsia, mutta kyllähän se halusikin :heart: Ei vaan ihan vielä. Oma olo oli heti sen jälkeen tosi hyvä, kun tietää, että molemmilla samat toiveet.
 
Tuosta vauvan "suojauksesta" olikohan JenPen kun puhu, eli mulla on sellanen käsitys, että n. ensimmäisen kuuden viikon aikana ei olis niin vaarallista jos esim. alkoholia jossain määrin juo. Tämä johtuen siitä, ettei sikiö vielä saa ravintoaan ym. istukan kautta. Sitten taas sen jälkeen nuo ensimmäiset kolme kuukautta on vaarallisempia, paitsi ei esim. kaatumisten ym. kannalta, koska sikiö on fyysisesti vielä lantiossa aika hyvin suojattuna.

Korjailkaa ihmeessä, jos olen väärässä. Sori mun epälääketieteellinen teksti. Ei uskois että oon jo yhen lapsen kantanut ja synnyttänyt, kun noin huonosti osaan selittää. Ite olin esikoisen kanssa päättänyt, että ennen plussausta en niin paljon noista murehdi, mutta kun meillä tärppäs heti ekasta kierrosta, niin eipä siinä ollut tullut kun ehkä yks olut juotua, kun oli vaan jännittänyt vauva-asiaa. Sitten kun tän toisen kanssa päästään tositoimiin, niin yritän taas pitää sen linjan, että vasta plussauksen jälkeen alkaa ihan nollatoleranssi. Kyllähän sitä sit kuitenkin varmaan sillai kattoo, ettei nyt kauheesti ryyppää, mutta enpä usko että pieni viinin tissuttelu tai saunaolut tuossa vaiheessa niin haittaa. Toki ymmärrän hyvin niitäkin, jotka pitää nollatoleranssia yrityksen aloittamisesta lähtien.

Tulipas sepustus.

Semmoista olisin halunnut kysyä, niiltä, joilla on jo lapsia, että miten tuo päätös toisesta lapsesta syntyi... Me ollaan paljonkin keskusteltu sopivasta ikäerosta, mutta kuitenkaan ei haluttais luottaa siihen, että vauva tulee just sillon kun sanotaan että saa. Esikoisen kanssa oltiin tosi vahvasti sillä linjalla, että jätetään ehkäisy pois ja katotaan mitä tapahtuu ja tosiaan heti tärppäs.

Onnea vaan kaikille, jotka nyt jännittelee. En vielä oikein muista teitä, mutta opettelen pikkuhiljaa.
 
oho, meinasin unohtaa tervetulo toivotukset OLIVIA06 ja Berry76, eli tervtuloa lämpimästi!!! (itse en enää varsinaisesti kuulu pinoon aiheeseen viitaten mutta kun täällä olen ollut jo huhti/toukokuusta niin en poiskaan osaa olla :p )

OLIVIA06: Odotan toista lastamme ja esikoistyttö on kohta vuoden ikäinen. Päätös useampi lapsisesta perheesta syntyi syhteen alkuajoilta ja kun esikoinen oli vajaan puolenvuoden ikäinen aloin kuumeilemaan tosissani pikkukakkosta. Sovimme kuitenkin, että varsinainen yritys alkaisi keväällä 2008 niin ennättäisi esikkokin kasvaa ja itse kerkiäisin olemaan hetken aikaa työssä, mutta kuinkas sitten kävikään:LOL: ... ei niitä kumiukkoja haluttukaan käyttää ja varovaisesti unelmoimme, että josko se vauva jo ilmottaisikin tulostaan ja näin siinä kävikin. Järkytys oli jokatapauksessa melkoinen kun ajattelimme, että vuoden ajan saisimme yrittää ennen kuin tärppi käy (näin esikoisesta), mutta tämä salamatkustaja tulikin ensimmäisestä annetusta mahdollisuudesta. Eli näin meillä, suunnitelma tehtiin keskustelemalla ja toteutus tekemällä, jotka poikkesivat ajallisesti toisistaan ;)

Kiva kuulla sustakin peikkotyttö, täällä minä myös odottelen kuinkas sitten kävikään-pinoa odotuspuolelle =)

:attn: piinailijat, pantsu, lilli ja rouvasumppisuu, mitäs kuuluu teidän tiistai päivään? Voi kun perjantaihin on pitkä matka tämmöisen heikkohermoisen kanssajännittäjän taivaltaa :whistle: *paaaaaaaaaaljon plussatuulia puhaltelen*!!!

 
Peikkotyttö ja sHv, ihana kuulla teidän ultrakokemuksista! :heart: Täällä ihan tosissaan yritetään päästä odottajat-puolelle perustamaan sitä pinoa...

).( eli oma napa. Eipä mitään kummallista muutosta. Välillä ikäänkuin polttelee alavatsassa, mutta sitten se taas häviää. Mitään tuhrua tai muuta ei ole ilmestynyt. Kokeilin kohdunnipukkaakin ja se on aika ylhäällä ja kova, ei ollenkaan pehmeä ja herkkä, kuten menkkojen aikana. No, se voi tarkoittaa vaikka mitä, ehtii ne vielä ajallaan alkaa. Kovasti testit polttelee kaapissa, mutta kun en halua pettyä. :ashamed: Etkös sHv itsekin pantannut testaamista, jos en väärin muista? ;) Heh. :D
 
RouvaSumppisuu
Niin minäkin muistelen, että sHv piti meitä jännityksessä silloin vähän turhankin pitkään...potut pottuina siis :D .

Tähänkään napaan ei mitään uutta...jonkinlaisia "juttuja" on, joita tällainen höperö voisi myös oireina pitää, mutta taitavat mennä ihan pms-oireiden kategoriaan tälläkertaa. Ehdottomasti huolestuttavinta on se, ettei kahvi ja suklaa maistu...todella huolestuttavaa siis :D .
 
anniia
hei taas kaikille :)
onpa taas paljon tapahtunut, aktiivista porukkaa :LOL:
en ole päässyt jännittelemään teidän kanssa, olen ollut toipilaana. syysflunssa äityi sydänlihastulehdukseksi kun en ilmeisesti antanut itseni parantua rauhassa :ashamed: ihanaa päästä kotiin syömään sairaalaruuan jälkeen. ja mieskin on kotona mua hoitamassa vaikka pitäisi olla keski-suomessa :D
paljon :hug: piinailijoille, toivottelen teille paljon plussia. hengessä mukana, jännittämässä :LOL:
 
RouvaSumppisuu
Niin minäkin muistelen, että sHv piti meitä jännityksessä silloin vähän turhankin pitkään...potut pottuina siis :D .

Tähänkään napaan ei mitään uutta...jonkinlaisia "juttuja" on, joita tällainen höperö voisi myös oireina pitää, mutta taitavat mennä ihan pms-oireiden kategoriaan tälläkertaa. Ehdottomasti huolestuttavinta on se, ettei kahvi ja suklaa maistu...todella huolestuttavaa siis :D .
 
Kyllä ne menkat sitten eilen alkoivat... Ihan yllättäen - onneksi. Vatsaa alkoi oikein kunnolla kouristamaan ja sieltähän se täti sitten kurvasi :) Hyvä että ilman tuhruja ja heti kunnon vuoto, eipä jää mitään epäselväksi enää :) Nyt toivoisin että tämä pitempi kierto jäisi pysyväksi, se olisi sama mitä ennen kun poitsua aloin odottamaan. Jotenkin mukavampi :)

Nyt kun ei enää omaa napaa tarvitse jännittää niin jännään teidän muiden puolesta!
Eli testiä kehiin Pantalaimon ja RouvaSumppisuu :D

Tässä kierrossa pitäisi se ovis tarkistaa, mutta mulla ei ovistesteistä ole mitään kokemusta. Etkös sinä RouvaSumppisuu ole ovista tikutellut? Osaatko suositella tiettyä testiä?
 
anniia
unohdin sitten puolet :LOL:
galluppiin: omasta mielestäni vakaa ja onnellinen parisuhde on se kaikkein tärkein kun perheen perustamisesta haaveillaan. meillä ei ole ollut puhetta mistään mitä pitäisi kokea tms. ennen kun lapsista puhutaan. ollaan jonkin verran ehditty matkustelemaan, vaikka ollaan elelty vasta muutamia vuosia yhdessä, joista vuoden verran yhdessä asuttu. meillä tosin kummallakaan ei vielä ammattia, niin ainakin opiskelemaan pääsy olisi itselle tärkeää. olisi sitten paikka mihin palata tavallaan. mutta kukin tekee niin kun hyvältä tuntuu :)
rouvasumppisuu, sen täytyy olla hyvä merkki jos ei suklaa maistu
:D olen itse hirveä tummansuklaan suurkuluttaja :LOL:
peukut pystyssä :)
ja tervetuloa uudet :heart:
 
Heips.. Mietin tässä, että nythän on loka-marraskuu ja alunperin meijän piti ehkä alottaa yritys näinä aikoina. Vitsi..ja mietin et jos nyt jäisin raskaaks ni kerkeisin käydä koulunki loppuun! =) Ku aiemmin olin valmis jättämää sen vaikka kesken, mut nyt ei enää sitä pelkoo oo.. LA menis jo jonnekki elokuulle kai.. :D
En oo pitkää aikaa maininnu sanallakaa mistää vauvajutuista, ni mies on moneen otteeseen jotain puhunu.. tai heittäny sillee ohimennen jotain..Ehkä se alkaa pikkuhiljaa leppymään.. :)

Pahoittelut Lillille menkoista. :hug:
 
Tulempa tännekin kertomaan, että täti kurvasi tänään kylään. :'( Ilman niitä hirvittäviä kipuja kylläkin, jotkaovat matkassa tuleet viime kierroissa. Vuotokin on hippusen vähäisempää, mutta kunnollista kuitenkin. Ensi viikolla on lääkäri, jonka ehdin jo aikaisemmin varata noiden kipjen vuoksi. Katsotaan mitä sanoopi sitten. Sori tää pelkän oman navan jauhaminen nyt.
 
RouvaSumppisuu
Voihan harmitus sentään, Lilli :hug: ...kuullosti niiiiiiiin lupaavalta jo. Ovistikkuja aloin tosiaan käyttämään tässä kierrossa, oon tilannut mammaksilta ja ihan hyvin toimii. Ja jos on hyvät sakset ja vakaa käsi, niin niitä voi jopa puolittaa =) . Monet suosittelee sitä ClearBluen digimittaria, mutta se on kyllä aika kallis.

Miina-, toi vaikeneminen vauvajutuista taitaa olla aika tehokasta...toivottavasti pääsette pian oikein toden teolla kuumeilemaan! Oliko teillä jotain ajankohtaa päätettynä? Vanha pää ei muista kaikkea...

Miranda, kiva kuulla susta taas, vaikka asia olikin kurja :hug: .

Kiitos tuhannesti kaikille tsempityksistä, perjantaita odotellessa :D . Jos nyt päästään sinne asti...
 

Yhteistyössä